Palovaroitin vei yöunet, TAAS!

Nyt riitti

Muutin kuun alussa, uusi palovaroitin, viime yönä jo toisen kerran keskellä yötä minut ja varmaan naapuritkin herätti. Sain tarpeekseni, varoitin roskiin, pärjää sitä ilmankin. Mitä jos olisi hälyttänyt kun en olisi ollut paikalla, palokunta olisi murtanut oven, kuka maksaisi?!

14

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfasdfasdfasdfsd

      olisit heittänyt vain patterin pois. laki edellyttää huoneistossa palovaroitinta, muttei patteria siihen.

      toisaalta vitosella saa tarjoustalosta ihan hyviä varoittimia joten onhan sellainen halpa henkivakuutus kyllä.

      mutta miksei koteihin myydä samanlaisia hälyttimiä kuin esim teattereissa on? eli ne saa ajastettua pois käytöstä n tunniksi.
      olisi kätevä kun näin miehenä ruokaa valmistaessa tuo palovaroitin tuppaa vittuilemaan.
      no teatterillakin kerran kävi ettei hälytintä muistettu ajastaa irti ja niinhän siellä savukoneen käyttö laukaisi harjoituksissa hälyttimet. halonit lattiala, paloautoja pihalla ja yhtään henkilökuntaa ei enää paikalla :D

      • Ei tarvitse

        Ei kerrostalossa asuva tavallinen ihminen mitään palovaroittimia tarvitse. Jos ei tupakoi sängyssä, ei kännipäissään ala ruokaa paistamaan, eikä kynttilöitä polta on riski aivan olematon, lähes mitätön.


      • dsafasdfasdfad
        Ei tarvitse kirjoitti:

        Ei kerrostalossa asuva tavallinen ihminen mitään palovaroittimia tarvitse. Jos ei tupakoi sängyssä, ei kännipäissään ala ruokaa paistamaan, eikä kynttilöitä polta on riski aivan olematon, lähes mitätön.

        no laki määrää monta muutakin asiaa, jotka ei ole järkeviä.
        esimerkiksi pitäisi punaisissa valoissa jalkamiehenä odottaa keskellä yötä sateessa, vaikke ketään tule mistään suunnasta.

        ja kylläpä televisiot ja muut sähkölaitteet kerrostalossa voi syttyä palamaan ihan siinä kuin omakotitalossakin..


      • Kaikkea sitä kuulee
        dsafasdfasdfad kirjoitti:

        no laki määrää monta muutakin asiaa, jotka ei ole järkeviä.
        esimerkiksi pitäisi punaisissa valoissa jalkamiehenä odottaa keskellä yötä sateessa, vaikke ketään tule mistään suunnasta.

        ja kylläpä televisiot ja muut sähkölaitteet kerrostalossa voi syttyä palamaan ihan siinä kuin omakotitalossakin..

        Vai että oikein laki määrää, tuleeko poliisi tai palotarkastaja kotiin vai miten tuota lakia valvotaan?

        Kerro montako ihmistä vuosittain kuolee tulipaloihin jotka eivät ole kännipäissään hölmöilleet kuten tupakoineet sängyssä tai ruokaa laittaneet? En muista ensimmäistäkään!


      • sdfasdfasdfasd
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        Vai että oikein laki määrää, tuleeko poliisi tai palotarkastaja kotiin vai miten tuota lakia valvotaan?

        Kerro montako ihmistä vuosittain kuolee tulipaloihin jotka eivät ole kännipäissään hölmöilleet kuten tupakoineet sängyssä tai ruokaa laittaneet? En muista ensimmäistäkään!

        joissain kaupungeissa palotarkastaja oikeasti ratsaa kotitalouksiakin. meilläkin kerran olisi halunnut käydä, muttei ollut kotietsintälupaa niin en päästänyt sisälle.

        kyllähän noita televisiopaloja aikas paljon on. ei vissiin kuolonuhreja viimevuosina vaatineita kun palovaroitin on hälyttänyt ajoissa.

        täällähän se laki on:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110379?search[type]=pika&search[pika]=palovaroi*

        ja tarkemmin katsottuna 12§ määrää pitämään laitteet toimintakunnossa, joten patteriton palovaroitin ei kelvanne?


      • Ei tarvitse kirjoitti:

        Ei kerrostalossa asuva tavallinen ihminen mitään palovaroittimia tarvitse. Jos ei tupakoi sängyssä, ei kännipäissään ala ruokaa paistamaan, eikä kynttilöitä polta on riski aivan olematon, lähes mitätön.

        Onhan sellaisiakin kerrostaloja, joissa on talon ainoa asukas.


      • Kaikkea sitä kuulee
        sdfasdfasdfasd kirjoitti:

        joissain kaupungeissa palotarkastaja oikeasti ratsaa kotitalouksiakin. meilläkin kerran olisi halunnut käydä, muttei ollut kotietsintälupaa niin en päästänyt sisälle.

        kyllähän noita televisiopaloja aikas paljon on. ei vissiin kuolonuhreja viimevuosina vaatineita kun palovaroitin on hälyttänyt ajoissa.

        täällähän se laki on:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110379?search[type]=pika&search[pika]=palovaroi*

        ja tarkemmin katsottuna 12§ määrää pitämään laitteet toimintakunnossa, joten patteriton palovaroitin ei kelvanne?

        Hah-hah, nyt kyllä vitsin murjaisit. Että palotarkastajat oikein asuntoja ratsaa, missä kaupungeissa?! Entä jos ei ovea avaa, tuleeko poliisin kanssa väkisin sisään?

        Hehän voisivat tv-lupatarkastajien kanssa yhdessä kiertää, poliisit tietysti mukana. Jos eivät pääse sisään poliisin murtaa oven ja väkisin tullaan sisään!


      • safasdfasdfasd
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        Hah-hah, nyt kyllä vitsin murjaisit. Että palotarkastajat oikein asuntoja ratsaa, missä kaupungeissa?! Entä jos ei ovea avaa, tuleeko poliisin kanssa väkisin sisään?

        Hehän voisivat tv-lupatarkastajien kanssa yhdessä kiertää, poliisit tietysti mukana. Jos eivät pääse sisään poliisin murtaa oven ja väkisin tullaan sisään!

        salossa oli tuollainen, että ensin tuli ilmoitus tarkastuksest etukäteen ja sitten tarkastaja pimputtelemaan ovikelloa.


        >> Entä jos ei ovea avaa, tuleeko poliisin kanssa väkisin sisään?>>

        ei tule ei. kannustinkin tarkastajaa hankkimaan kotietsintäluvan ja pyytämään virka-apua poliisilta, mutta ei sitä sitten kiinnostanut.
        eli ihan sama kuin tv-maksutarkastusten kanssa. jos et päästä sisälle niin homma jää sikseen.


    • Late Lapista.

      Eiköstä se ole parempi jotta hälytin hälyttää turhaan, kuin että ei hälyttäisi ollenkaan ? Näin ainakin minä fundeeraisin !
      Entäs jos sinulla nyt syttyy tulipalo, kuka maksaa viulut? EIKUKAAN koska sinulla ei ollut palovaroitin toiminnassa !


      Late Lapista. SSSS Ry!

      • Kaikkea sitä kuulee

        Sen jälkeen kun palovaroittimet ovat tuleet pakollisiksi ei palokuolemat ole vähentyneet vaan lisääntyneet. Humpuukia tuollaiset varoittimet.


      • Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        Sen jälkeen kun palovaroittimet ovat tuleet pakollisiksi ei palokuolemat ole vähentyneet vaan lisääntyneet. Humpuukia tuollaiset varoittimet.

        Jospahan ihmiset ovat tulleet huolettomammiksi? Muodikkaat sisustuslehdet oikein yllyttävät sijoittamaan kynttilöitä kylpyhuoneisiin ja muihin mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Kuka niitä ehtii valvomaan? Omakotitalojen ja vapaa-ajan asuntojen tulisijojen nuohousta ja kunnon ylläpitämistä laiminlyödään. Ja sitten: luotetaan palovaroittimiin. Eivät ne mitään automaattisammuttimia ole.


      • Kaikkea sitä kuulee
        jjeeves kirjoitti:

        Jospahan ihmiset ovat tulleet huolettomammiksi? Muodikkaat sisustuslehdet oikein yllyttävät sijoittamaan kynttilöitä kylpyhuoneisiin ja muihin mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Kuka niitä ehtii valvomaan? Omakotitalojen ja vapaa-ajan asuntojen tulisijojen nuohousta ja kunnon ylläpitämistä laiminlyödään. Ja sitten: luotetaan palovaroittimiin. Eivät ne mitään automaattisammuttimia ole.

        Jos ei polta kynttilöitä, ei kännipäissään vuoteessa/sohvalla tupakoi, ei ala kännissä munakasta tai vastaavaa väsäämään on palokuoleman vaara lähes nolla! Palovaroitin on siten humpuukia!

        Entä jos varoitin alkaa syyttä suotta soimaan, asukas ei kotona, palokunta murtaa oven, kuka maksaa?!


    • xdcfvtgbhnj

      Varoittimiin ainakin saisi tehdä rajoittimen, ettei ala sitä helvetin PIP................................PIP..............................PIP -ääntä yöaikaan inisemään. Kyllä sen patterin ehtii päivälläkin vaihtamaan, jos virtaa riittää tuohonkin.

      • vdavsda<sdvsf

        ei olisi edes vaikea toteuttaa. valokenno vain varoittimeen niin että patterivaroitus annetaan kun seuraavan kerran on valoisaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      14
      557
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      521
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      486
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      23
      443
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      46
      407
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      29
      405
    Aihe