Miten ihminen uudestisyntyy, Semper?

greeeeen

Semper, kirjoitat paljon siitä, miten muiden oppi uudestisyntymisestä on mielestäsi väärin, mutta sinun oma oppisi on jäänyt ainakin minulle lopultakin melkoisen vieraaksi.

Kertoisitko siis, Semper, tässä mm. ->

- milloin ja miten ihminen uudestisyntyy?

- mitä uudestisyntyminen merkitsee käytännössä ihmiselle (mitä hänelle on tapahtunut)?

- tarkoittaako uudestisyntyminen sitä, että ihminen pelastuu/on pelastettu?

Siis nyt on tarkoitus tarkastella sinun oppiasi, joten kerrothan nyt vain sen sisällön ja jätät muiden arvoimisen tässä kohtaa pois.

96

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

26.3.2012 Klo 23.16 PölyrättiPläps kirjoitti:Menes nyt ukkosi viereen maate greeen. Urheesti oot häntä tukenut taistoissa. Sitä minä ihmettelen, kun kirjoitat alvariinsa väärin rakkaasi nimimerkin. Sehän EI OLE "Huutavan ääni"vaan "HUUTAVAN ÄÄNI""

Peloittava viesti. Jonahilta on tullut samansuuntaista, myös naisia halventavia Raamatunjakeita.

Olen kyllä todella hämmästynyt että tätäkö se hengellisyys onkin. Ihmisten mitätöintiä, suoranaista vihaa ja pilkkaa.

Ihan vilpittömästi etsin Jumalaa tältä palstalta ja anti on ollut että Jumala ei hyväksy naista siinä missä agressiivisen omaneduntavoittelija, itsekkään miehen, jolla on rikollinen mielenlaatu.

- Uudestisyntymisestä. Miksi tuollaisia asioita tällä palstalla puidaan, kun ihmiset on niin kaukana toistensa rakastamisesta että nikiksikin valitaan väkivaltaa kuvaavat sanat.

Mulle on sanottu että lue yksinäsi Raamattua. Miksi lukisin itseäni halventavia tekstejä sieltä, voin ne aivan hyvin lukea palstaltakin.

• rakkautta etsimässä

Hmmmm, rouva ... Oletteko koskaan miettinyt miltä teidän tekstinne näyttävät toisten lukemana?

Itse koen että teksteissäsi ei ole rakkauden hiventäkään. Kiinnostaako tämä tieto sinua? Oletko halukas tunnustanmaan kirjoituksistasi huokuva rakkaudettomuutesi ja anomaan syntiäsi anteeksi?

Saas nähdä, mutta jos minun pitää etukäteen arvata niin se ei onnistu sinulta.

Oletko koskaan tutkinut ammattiauttajien opastuksella, mistä tuo voimakas hyljätyksi tulemisen tunne sisimmässäsi on oikeasti syntynyt?

Vaikka en tunne sinua enkä tiedä asiasta mitään, näen vististäsi henkilön jota on kohdeltu halveksuvasti oman ydinperheensä piirissä, tavalla taikka toisella. Asiaa helpottaisi paljon, jos voisit kohdata nämä menneen elämäsi traagiset tapahtumat, ja käydä elämäsi varhaisimmat vaiheet lävitse ammattiauttajan kanssa.

Sen jälkee voisimme rauhassa ilman kiihkoilua keskustella myös naisten arvosta ja oikeuksista. Et kadu ikinä jos tälle tielle suostut.
        Joka tapauksessa se on käytännössä koko elämän ajan kestävä prosessi.

Kun sinulla on (tervehdyttyäsi) kunnioittava ja arvostava asenne miehiin ja puhut heille lempeästi, saat olla varma siitä että saat samanlaisen kohtelun itsekin.

Äyskimällä ja tiuskimalla ei rakkautta tule saamaan toisiltakaan, vaikka rakkauden puute loppujen lopuksi on perimmäinen syy äyskimiseen ja tuiuskimiseen. Näin syntyy kierre, joka pahimmillaan voi tuhota koko elämän.

• ...
        rakkautta etsimässä kirjoitti:

Hmmmm, rouva ... Oletteko koskaan miettinyt miltä teidän tekstinne näyttävät toisten lukemana?

Itse koen että teksteissäsi ei ole rakkauden hiventäkään. Kiinnostaako tämä tieto sinua? Oletko halukas tunnustanmaan kirjoituksistasi huokuva rakkaudettomuutesi ja anomaan syntiäsi anteeksi?

Saas nähdä, mutta jos minun pitää etukäteen arvata niin se ei onnistu sinulta.

Oletko koskaan tutkinut ammattiauttajien opastuksella, mistä tuo voimakas hyljätyksi tulemisen tunne sisimmässäsi on oikeasti syntynyt?

Vaikka en tunne sinua enkä tiedä asiasta mitään, näen vististäsi henkilön jota on kohdeltu halveksuvasti oman ydinperheensä piirissä, tavalla taikka toisella. Asiaa helpottaisi paljon, jos voisit kohdata nämä menneen elämäsi traagiset tapahtumat, ja käydä elämäsi varhaisimmat vaiheet lävitse ammattiauttajan kanssa.

Sen jälkee voisimme rauhassa ilman kiihkoilua keskustella myös naisten arvosta ja oikeuksista. Et kadu ikinä jos tälle tielle suostut.
        Joka tapauksessa se on käytännössä koko elämän ajan kestävä prosessi.

Kun sinulla on (tervehdyttyäsi) kunnioittava ja arvostava asenne miehiin ja puhut heille lempeästi, saat olla varma siitä että saat samanlaisen kohtelun itsekin.

Äyskimällä ja tiuskimalla ei rakkautta tule saamaan toisiltakaan, vaikka rakkauden puute loppujen lopuksi on perimmäinen syy äyskimiseen ja tuiuskimiseen. Näin syntyy kierre, joka pahimmillaan voi tuhota koko elämän.

"Kun sinulla on (tervehdyttyäsi)kunnioittava ja arvostava asenne miehiin ja puhut heille lempeästi"

Siis TÄH??

Rakkautta on välittää greeeenistä joka saa miehiltä tuollaisia väkivaltaisia viestejä. Don*t you just love men!

Perheeni on ihan hyvä. Isä johtotehtävissä, ateisti. Ja pikkuhiljaa alan ymmärtää miksi hän kehoitti minua pysymään kaukana uskovaisista.

Kirjoitit"

Äyskimällä ja tiuskimalla ei rakkautta tule saamaan toisiltakaan, vaikka rakkauden puute loppujen lopuksi on perimmäinen syy äyskimiseen ja tiuskimiseen. Näin syntyy kierre, joka pahimmillaan voi tuhota koko elämän."

Saan rakkautta mieheltäni. Teen reaalia psykasta...(hyvä yritys muuten sinulta tuo viestisi)ja odotan vauvaa. Mieheni hakisi vaikka kuun taivaalta vuokseni. En edes tarvitse rakkautta niin paljon kuin sitä saan.

Tarvitsisin Jumalan, joka on oikeudenmukainen, tasa-arvoinen. Onko sellaista?
        Anna mulle se, jookos?(vitsi...)

• ...
        ... kirjoitti:

"Kun sinulla on (tervehdyttyäsi)kunnioittava ja arvostava asenne miehiin ja puhut heille lempeästi"

Siis TÄH??

Rakkautta on välittää greeeenistä joka saa miehiltä tuollaisia väkivaltaisia viestejä. Don*t you just love men!

Perheeni on ihan hyvä. Isä johtotehtävissä, ateisti. Ja pikkuhiljaa alan ymmärtää miksi hän kehoitti minua pysymään kaukana uskovaisista.

Kirjoitit"

Äyskimällä ja tiuskimalla ei rakkautta tule saamaan toisiltakaan, vaikka rakkauden puute loppujen lopuksi on perimmäinen syy äyskimiseen ja tiuskimiseen. Näin syntyy kierre, joka pahimmillaan voi tuhota koko elämän."

Saan rakkautta mieheltäni. Teen reaalia psykasta...(hyvä yritys muuten sinulta tuo viestisi)ja odotan vauvaa. Mieheni hakisi vaikka kuun taivaalta vuokseni. En edes tarvitse rakkautta niin paljon kuin sitä saan.

PS. greeeeni, tässä hengellisyyttä, vintagea, sisutuskrääsää ym.
        Kun klikkaat ylhäältä vasemmalta sanaa"kotisivu"pääset Mia Joen sivuille. Hän on tehnyt hengellistä musiikkia itse ja on uskossa. Näiltä sivuilta löytyy vaikka mitä.

http://www.miajoki.com/sisulink.htm

• rakkautta etsimässä
        ... kirjoitti:

Siis TÄH??

Kirjoitit"

Tuttuja selityksiä. Ihminen on etevä pakenemaan totuutta.

Lapsuuden kodissasi oli siis ateisti. Ateistin tyttärelle pitäisi rakentaa oma Jumala, joka hänkin (tämä jumala siis) on ateisti. :-)))))

Jumala on niin paljon ihmistä suurempio Herra, että hän ei neuvottele ihmisten kanssa tekemisistään. Joko uskot ja pelastut, tai et usko ja sinun käy huonosti.

Epäkohtelias äyskimisesi ei parane yhtään poisselittelyistä.

Ateistit vihaavat Jumalaa ja hänen sannaansa, kuten hyvin tiedämme,
        miksi he siis kiusaavat uskovia heidän palstoillaan?

Jos epäuskosi on sinulle tuonut rauhan sydämeen, eikä tarvetta parempaan ole, niin asia on silloin loppuun käsitelty.

Joskus jumala voi herättää sanansa kautta paatuneen omantunnon, palataan sitten uudelleen asiaan.

• ...
        rakkautta etsimässä kirjoitti:

Tuttuja selityksiä. Ihminen on etevä pakenemaan totuutta.

Lapsuuden kodissasi oli siis ateisti. Ateistin tyttärelle pitäisi rakentaa oma Jumala, joka hänkin (tämä jumala siis) on ateisti. :-)))))

Jumala on niin paljon ihmistä suurempio Herra, että hän ei neuvottele ihmisten kanssa tekemisistään. Joko uskot ja pelastut, tai et usko ja sinun käy huonosti.

Epäkohtelias äyskimisesi ei parane yhtään poisselittelyistä.

Ateistit vihaavat Jumalaa ja hänen sannaansa, kuten hyvin tiedämme,
        miksi he siis kiusaavat uskovia heidän palstoillaan?

Jos epäuskosi on sinulle tuonut rauhan sydämeen, eikä tarvetta parempaan ole, niin asia on silloin loppuun käsitelty.

Joskus jumala voi herättää sanansa kautta paatuneen omantunnon, palataan sitten uudelleen asiaan.

Vastaan sinulle, koska ei enään huvita selata sisustuskauppojakaan.

Viestisi sai minut pahalle tuulelle.

Sinä käyt henkilöön asian sijasta. Olet päättänyt nähdä minut jonakin luonnehäiriöisenä miestenvihaajana, jolle ei teidän jumalakaan kelpaa.

Isäni vihasi ylikaiken valehtelua. Sinäkin uskot valheelliseen kuvaan minusta.

En suinkaan ollut tyly, vaan vastustan että tällä palstalla harrastetaan henkistä väkivaltaa!!

Isäni oli fiksu mies. Hän sai jo koulussa pelkkiä kymppejä, ja siksi hänen ei tarvinnut edes kaikkia luokkia käydä. En kyseenalaista hänen älykkyyttään mutta hän tyypillisen ateistin tavoin hieman pilkkasi uskovaisia, mikä minusta ei ollut viisasta, koska hän ei selvästikään tiennyt heistä kaikkea.

Siksi hakeuduin nuorena kirkkoonkin neljäksi vuodeksi töihin, vaikka hän vastusti.

Minulla on omat kokemukseni uskovaisista, ja elämästä yleensä, isällä omat.

Niin, onkos sinulla minulle oikeudenmukaista jumalaa, joka ei halua minua terapeutille oppimaan kiltiksi miehille. Sellaista jumalaa, joka esm.pitää meitä kahta samanarvoisina? Arvaan että sinä olet mies.

• ... kirjoitti:

Vastaan sinulle, koska ei enään huvita selata sisustuskauppojakaan.

Viestisi sai minut pahalle tuulelle.

Sinä käyt henkilöön asian sijasta. Olet päättänyt nähdä minut jonakin luonnehäiriöisenä miestenvihaajana, jolle ei teidän jumalakaan kelpaa.

Isäni vihasi ylikaiken valehtelua. Sinäkin uskot valheelliseen kuvaan minusta.

En suinkaan ollut tyly, vaan vastustan että tällä palstalla harrastetaan henkistä väkivaltaa!!

Isäni oli fiksu mies. Hän sai jo koulussa pelkkiä kymppejä, ja siksi hänen ei tarvinnut edes kaikkia luokkia käydä. En kyseenalaista hänen älykkyyttään mutta hän tyypillisen ateistin tavoin hieman pilkkasi uskovaisia, mikä minusta ei ollut viisasta, koska hän ei selvästikään tiennyt heistä kaikkea.

Siksi hakeuduin nuorena kirkkoonkin neljäksi vuodeksi töihin, vaikka hän vastusti.

Minulla on omat kokemukseni uskovaisista, ja elämästä yleensä, isällä omat.

Niin, onkos sinulla minulle oikeudenmukaista jumalaa, joka ei halua minua terapeutille oppimaan kiltiksi miehille. Sellaista jumalaa, joka esm.pitää meitä kahta samanarvoisina? Arvaan että sinä olet mies.

Samaa mieltä kanssasi kolme pistettä!
        Onpa hyvä kun joku muukin ottaa asian puheeksi....

• ...
        leahimn kirjoitti:

Samaa mieltä kanssasi kolme pistettä!
        Onpa hyvä kun joku muukin ottaa asian puheeksi....

Leahimn, kiitos.

• greeeeen

Kolmipiste, vastaan myöhemmin sinulle tuohon kysymykseesi uudestisyntymiskeskustelusta. Annetaan Semperin ensin selittää oma oppinsa auki - miehellä, joka on niin paljon meuhkannut tästä asiasta, ja joka on päättänyt tässä asiassa kanssaan eri tavalla uskovat eksyttäjiksi, on siitä varmastikin hyvin paljon sanottavaa, joten odotellaanpa Semperin vastausta. Nyt häneltä tuli vain muutama rivi omaa tekstiä, eivätkä nekään kertoneet oikein muuta kuin itsestäänselvyyksiä.

Kun tästä asiasta on tehty kuilu uskovien välille ja sen perusteella ollaan valmiit repimään toisia uskovia, täytyy löytyä muutakin kuin itsestäänselvyys Jumalan lapseudesta tai ympäripyöreä latteus >>mutta jokainen uudestisyntynyt tietää, onko hän syntynyt uudesti vai ei

• Tästä se alkaa

Ei semperinä, kuulisin (näkisin) mielelläni sinun vastaavan ihan ensimmäiseksi näihin esittämiisi selkeisiin ja peräti tärkeisiin kysymyksiin. Jos olisi mahdollista?

1. MIlloin ihminen uudestisyntyy. Ensimmäiseksi on vastattava:
      Tämä tapahtuma on oikeasti aika harvojen herkkua!

Syntyminen tarkoittaa hetkeä jolloin ihminen poistuu kohdusta ja aloittaa elämän.

Uudestisyntymisellä tarkoitetaan puolestaan hengellisen elämän syntymistä. Jumalan sana on siemen joka kylvetään ihmisen sydämen peltoon, josta sitten uusi Hengen elämä syntyy. (Jos on syntäkseen).
      Useimmiten JUmalan sana ei tartu sydämeen, eikä uutta elämää synny. Hyvin usein syntyy päinvastoin viha Jumalan sanaa kohtaan, ja tämän vihan tarkoitus on eristää ihminen niin tarkoin, ettei Jumalan sanalla olisi mitään sijaa eikä tartuntapintaa ihmisen sydämessä.

Kuten luonnossakin tapahtuu ihminen voi myös hengellisessä syntymässä kuolla hyvinkin pian syntymänsä jälkeen. Näitäkin tapauksia on pilvin pimein. Raamatun vertaus erilaisista maan laaduista, kertoo tästä.

Matt. 13:2-9 Ja hänen tykönsä kokoontui paljon kansaa, jonka tähden hän astui venheeseen ja istuutui, ja kaikki kansa seisoi rannalla. Ja hän puhui heille paljon vertauksilla ja sanoi: "Katso, kylväjä meni kylvämään.

Ja hänen kylväessään putosivat muutamat siemenet tien oheen, ja linnut tulivat ja söivät ne.

Toiset putosivat kallioperälle, jossa niillä ei ollut paljon maata, ja ne nousivat kohta oraalle, kun niillä ei ollut syvää maata. Mutta auringon noustua ne paahtuivat, ja kun niillä ei ollut juurta, niin ne kuivettuivat.

Toiset taas putosivat orjantappuroihin, ja orjantappurat nousivat ja tukahuttivat ne.

Ja toiset putosivat hyvään maahan ja antoivat sadon, mitkä sata, mitkä kuusikymmentä, mitkä kolmekymmentä jyvää. Jolla on korvat, se kuulkoon."

• No miten sitten sä sijoat tämän Raamattukohdan ???
        Joh. 12:24

Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.

• naamion takaa.

Voiko kylvetty siemen valita, mihin se joutuu. Ei voi, silloin on turha selitellä näitä asioita. Jokainen ymmärtää, jos et voi valita maaperää missä ksvat, niin mahdoton on tuomita sentakia kasvua.

• ml213.

Greeen. Sanompa tämän päivän ymmärrykselläni ja uskollani, että ihminen vain havainnoi itsessään uudestisyntymisen.Eli tarkoitan sitä,- ettei ihminen mahdollistu uudestisynnyttämään itseään.

Siis ihminen havainnoi muuttuneensa mieleltään/on kokenut mielen uudistuksen.

• valinta on oma

Uudestisyntyminen tarkoittaa sitä kun ihminen mieleltään ja sydämeltään on täysin Jumalan varassa vaikka mikä yrittäisi siitä häntä horjuttaa, toisinsanoen se on sydämen tila suhteessa Kristukseen. Ihminen lopulta pelastuu yksin armosta mutta ihmistä ei pelasteta väkisin.Seurakuntayhteydet ja lahkot ei ihmistä pelasta.

• greeeeen

Ml213, ei tietenkään ihminen uudestisynnytä itseään. Onko joku väittänyt sellaista?

• Uudestisyntyminen

tapahtuu siinä hetkessä, kun ihminen uskoo Jumalan Sanan
      ja ottaa Jeesuksen vastaan omana Vapahtajanaan ja saa
      syntinsä anteeksi.

• armossa on kaikki

uudesti syntyminen. ihminen eli minä minussa, ymmärtää mitä armo on.

• Gb

Kun synti on tullut ihmiselle liian suureksi, eli Jumala on tullut lähelle. Kun ihminen ei enään omin voimin selviä eteenpäin, laki on kurittanut ihmisen Kristuksen luokse. Ainut vaihtoehto on rukoilla Herraamme avuksi.Tunnustamme kaikki syntimme Jumalan edessä ja huudamme Herraa avuksi. Kun tuo taakka otetaan Pyhän Hengen kautta pois, miten hyvä onkaan siinä hetkessä olla! Sydän tuntee lohdutuksen ja rakkauden. Siinä ei ole muuta ihmistekoa, kun tuo huokaus Jumalan puoleen.Tässä on uudestisyntymän kohta, ei pysty kuin kiittämään. Tuo uudestisyntymä tulee ansaitsemattomasta armosta ja rakkaudesta. Vain Pyhä Henki voi meissä sen todeksi tehdä. Kiitos ja kunnia kolmiyhteiselle Isällemme nyt,aina ja iankaikkisesti. Amen.

• Jeesus on Vapahtaja.

Miksi kysyt uskoville selviä asioita. Semper ei ole vastannut, mutta vastaan itse, koska olen uudestisyntynyt Jumalan lapseksi.

Ihminen uudestisyntyy sillä hetkellä, kun hän evankeliumin kuultuaan uskoo sen ja vastaanottaa Jeesuksen sydämeensä. Näin minä uudestisynnyin ja sain sisimpääni Jumalan Hengen ja todistuksen, että olen Jumalan lapsi.

Kyllä tämän pitäisi olla selvä kaikille, jotka ovat ottaneet Jeesuksen vastaan sydämeensä. Tämä on pyhä asia josta saivartelut on pidettävä kaukana. Pelastus maksoi Jumalan ainosyntyisen Pojan hengen.

• Vastasin HUUTAVALLE tekemääni kysymykseen 25.3.2012 08:41:
      _ _ _ _ _ _ _

HUUTAVAN vastausta odotellessa tuon oman näkemykseni uudestisyntymisestä niinkuin olen sen Jumalan Sanasta ja oman kokemukseni mukaan oppinut.

Tarkkaa ajankohtaa ei välttämättä voi määritellä, mutta jokainen uudestisyntynyt tietää, onko hän syntynyt uudesti vai ei. Se on minun käsitykseni, josta monet mahdollisesti ovat eri mieltä.

"Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
      Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: 'Abba! Isä!'
      Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia." Room.8:14-16

Kun sydämessään tuntee turvallisen lapseuden hengen, jossa voi huutaa "Abba, Isä!", silloin on uudestisyntynyt Jumalan lapseksi.

Se ei ole mahdollista, ellei ihminen ole sydämessään ottanut vastaan Jeesusta omaksi Herrakseen ja Vapahtajakseen.

"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä," Joh.1:12
      _ _ _ _ _ _ _

Uudestisyntyminen ei ole sama asia kuin sielun pelastus. Sanan kylvöstä alkanut uuden luomuksen kasvu voi pysähtyä ja Hengen elämä voi kuolla kokonaan pois. Jumala on ainoa vanhurskas Tuomari päättämään siitä, kenen rakennus kestää ja kenen ei.

• Niinpäs Jumalan lapsia juu. ---> "Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: 'Abba! Isä!'
        Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia." Room.8:14-16

Paavali ei ollut Jumalan lapsi kun liha häntä kuljetti Room 7.. ollaanko me yhtä mieltä siitä ???

• savonarola kirjoitti:

Niinpäs Jumalan lapsia juu. ---> "Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.

Paavali ei ollut Jumalan lapsi kun liha häntä kuljetti Room 7.. ollaanko me yhtä mieltä siitä ???

Et ole Savis päässyt perille Room.7.luvun merkityksestä.

Moneen kertaan olen asiaa parhaani mukaan selostanut, mutta et ole tainnut välittää kunnolla perehtyä asiaan.

Paavali oli Jumalan lapsi siitä lähtien, kun hän Damaskon tiellä kohtasi Jeesuksen. Siitä hetkestä alkoi hänen hengellinen kasvunsa.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Et ole Savis päässyt perille Room.7.luvun merkityksestä.

Moneen kertaan olen asiaa parhaani mukaan selostanut, mutta et ole tainnut välittää kunnolla perehtyä asiaan.

Paavali oli Jumalan lapsi siitä lähtien, kun hän Damaskon tiellä kohtasi Jeesuksen. Siitä hetkestä alkoi hänen hengellinen kasvunsa.

* Kyllä uudestisyntymisen hetken voi sanoa ihan minuutilleen, tai sanotaan tunnilleen, koska joskus voi olla, että henkilö, joka on halukas antamaan elämänsä Jeesuskelle, jostain syystä vaan joskus pitää käydä rukoustaistelu henkivaltoja vastaan, ennen kuin pääsee saamaan Hengen yhteyden Jeesukseen.

* Itse muistan tarkkaan koska sain syntyä uudesti Ylhäältä Jumalan Hengen kasteessa. ja heti perään sain Pyhän Hengen lahjan, eli kasteen. Ja vasta n.kolmisen kuukauden kuluttua menin uskovien vesikasteelle

* Minulle tapahtui aivan sama kuin Korneliuksen kodissa Pietarin pitämässä kotikokouksessakin ! Raamattu on Jumalan sanaa !

• greeeeen

Semper, vastaisitko ihan omin sanoin ja selkeästi selkeään kysymykseen, eli mitä siis ihmiselle on tapahtunut silloin, kun hän on uudestisyntynyt?! Kaikki me varmasti tiedämme sanomattakin, että uudestisyntynyt on Jumalan lapsi.

• aameen

Joku kirjoittajista toi esiin sellaisen ajatuksen että uudestisyntyminen olisi syntyvän oman valinnan tulosta.

Jokainen vähänkään siittämisestä sikiämisestä ja syntymisestä perillä oleva käsittää sen, ettei syntymä ole missään tapauksessa SYNTYVÄN oma valinta.

Horjuminen ja ymmärtämättömyys näissä hengellisissä asioissa tuo esiin erittäin koomisia juttuja. - Täälläkin!

Jumalan sana kylvetään ihmisen sydämeen = siittäminen.

Jumalan sana saa tartuntapintaa ihmisen sydämessä, synnyttäen herätyksen, jonka tyypillisinä tuntomerkkeinä on synnintunto ja KATUMUS, kamala pelko kuolemasta ja tuomiosta tässä tilassa.
      Tämä tila = hedelmöittyminen.

Hedelmöittynyt sikiö lähtee muodostumaan ja kasvamaan ihmiseksi, tässä tapauksessa siis Jumalan lapseksi kun siittäjänä on Jumala.
      Katuva murheellinen pelokas herännyt ihminen lähtee etsimään pelastusta, eli lohdutusta ja armoa, siis syntiensä anteeksisaamista.
      Tähän vaiheeseen liittyy monelaiset yritykset lepyttää vihaista Jumalaa, tyypillisimmillään tämä tarkoittaa tulemista oikein kiltiksi.

Jumalan lapsen kasvu hengelliseen aikuisuuteen ja vastuuseen myös toisista ihmisistä, on usein hyvin pitkä prosessi. Hengelliseen aikuisuuteen kuuluu myös sen tosiasian tiedostaminen ettei minusta tulee hyvää ihmistä tekemälläkään, pyhästä ja synnittömästä puhumattakaan. Ainoaksi mahdollisuudeksi jääkin Jumalan armo Jeesuksessa Kristuskessa. Siis Kristuksen ansio jonka JUmala lukee hyväksemme ARMOSTA ilman omia ansoitamme, töitämme ja toimiamme. Raamatussa on tasan yhden kerran sana kasvakaa.

2. Piet. 3:18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

• Ei kuollut ihminen valitsee syntyykö hän uudestaan .. Mutta nyt sä voit sen valita koska sitten kun kuolet Kristuxessa yli 2000 v sitten ,, silloin on liian myöhästä..
        5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,

4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan UUDESTISYNTYMISEN peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,

TUOSSA OLI UUDESTISYNTYMINEN KUVATTU .....

• pelastettu7
        savonarola kirjoitti:

Ei kuollut ihminen valitsee syntyykö hän uudestaan .. Mutta nyt sä voit sen valita koska sitten kun kuolet Kristuxessa yli 2000 v sitten ,, silloin on liian myöhästä..
        5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,

4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan UUDESTISYNTYMISEN peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,

TUOSSA OLI UUDESTISYNTYMINEN KUVATTU .....

savonarola. vain armosta meidät on pelastettu.

• Jatkaja

En ole Semper, mutta työnnän oman lusikkani; tähänkin soppaan...
      - milloin ja miten ihminen uudestisyntyy?

--- Minä ite : " Miten millonkin...
      Jumalan työkalupakissa löytyy ihmeellisempiä konsteja, kun edes pystyn kuvittelemaan...Joku kuulee oman syntisyytensä..., joku kuulee oman kuvitellun hyvyytensä...Joku noudetaan hellästi..., joku kolautetaan lattiaan voimalla...
      Heräämisestä on kysymys...
      Minä ite : " Merkitsee havaitsemista...On todellakin ulottuvuus, jota ei ennen ole havainnut...Joku jopa tekee luontaisesti sitä mitä pitääkin tehdä, edes tietämättä; että tekee Jumalan tahdon...

Minä ite : On astunut pelastuksen polulle...

• Joh.3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Nimimerkit aameen ja jatkaja antoivat hyvät vastaukset greeeenille.

• greeeeen

Aika lyhytsanainen oli oma vastauksesi, Semper. Teepä nyt oikein syväluotaava selonteko omasta opistasi ja kerro meille, mitä ihmiselle on tapahtunut, kun hän on uudestisyntynyt?! Muutenkin, jätä tässä raamatunlauseet pois ja selitä oppisi uudestisyntymisestä oikein kunnolla auki omin sanoin, niin pääsemme katsomaan, minkä takia olet pitänyt niin suurta mekkalaa muiden väärästä opista ja sanonut sinun kanssasi tässä asiassa eri tavalla uskovia jopa eksyttäjiksi!

• Hengessä uudestisyntynyt ei syntyessään valitse mitään, hän vain syntyy.

Jos verrataan hengellistä syntymistä lihalliseen syntymiseen, niinkuin esim. ”aameen” teki, niin jokainen voi todeta, että syntyneellä ei ole osaa eikä arpaa syntymiseensä. Syntyväkö valitsee milloin hän syntyy?
      Jeesus sanoi: Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät.

Lihaan syntyvä ei ole mitenkään aktiivinen osapuoli syntymässään. Ei hän ponnistele, ei hän tee sitä eikä tätä edistääkseen syntymistään. Eikä hän myöskään valitse syntymäajankohtaansa. Hän vain syntyy.

Hengellisessä syntymässä on samalla tavoin. Me emme uudestisynny omilla ponnisteluillamme.
      Pitkittynyt synnytys altistaa sikiön muun muassa hapenpuutteelle ja siten aivovaurioriskille, sanoo Wikipedia lihallisesta syntymisestä. Näin lienee myös hengellisessä pitkittyneessä syntymisessä.

Niin lihallinen kuin hengellinenkin syntymä on hetkellinen tapahtuma. Maallisessa syntymässä saamme Jumalan antaman hengen. Hengellisessä syntymässä saamme Jumalan antaman Pyhän Hengen. Ennen kumpaakaan syntymää emme ole hengittäneet.
      Ja kumpainenkin syntynyt tietää, että hän on syntynyt. Mutta harvemmin hän syntymähetkeään muistaa. Itse syntymä on toisilla helpompi ja toisilla vaikeampi, joten uudestisyntymisen tavasta on mielestäni turha kinata. Pääasia on, että on uudestisyntynyt.

Syntymästä alkaa kumpaisenkin lapsen, lihallisen lapsen ja Jumalan lapsen, kasvu aikuiseksi.
      Ravintokin vaihtuu matkalla maitoruoasta vahvempaan ruokaan. Niin myös hengellinen ravinto.
      Kumpikin lapsi kaatuilee, mutta aina noustaan.

Tämä oli minun käsitykseni syntymisestä.

Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.Room.8:16.

• greeeeen

Jonah, olipa kiva lukea sinulta asiallinen viesti, jossa ei käydä kiinni henkilöihin! Tätä lisää, vaikka vähän eri mieltä joissain kohdin ollaankin, eikö? :) Pohdin sinunkin kanssasi asiaa lähemmin, kunhan Semper on selittänyt oman oppinsa kunnolla auki.

• ml213.

""Ja kumpainenkin syntynyt tietää, että hän on syntynyt. Mutta harvemmin hän syntymähetkeään muistaa. Itse syntymä on toisilla helpompi ja toisilla vaikeampi, joten uudestisyntymisen tavasta on mielestäni turha kinata. Pääasia on, että on uudestisyntynyt.""

Just noin, eikä melkein. Ihminen todella ei muista/tiedosta tarkkaa syntymä hetkeään kummankaanb syntymän kohdalla. Ihminen vain tiedostaa, että on kokemusperäisesti kokenut nämä kaksi syntymää.

Mutta,- taas uskonnollisuudessa on eri tapoja/seremonioita, joilla uskotellaan uudestisyntymän ajan kohdan. Käden nosto; rukous, vauvakaste, Raamatun lukeminen jne.. ; vaikka noilla ei ole mitään tekemistä itse uudestisyntymän kanssa.

Mitä ymmärrän uudestisyntymän vaikutuksesta ihmiseen, niin todfellisuudessa se alkaa jo alitajunnasta/sydämentilasta ja JUMALA vaikutaa ensiksi tällä tasolla ja ihmisen itse tiedostamatta koko asiaa. JUMALAN aivoituksien kautta muutetaan ihmisen turmeltunut tila siten, että hän mahdollistuu toteuttamaan JUMALAN tahdon.
        Tavallinen ihminen ennen uudestisyntymän alkua on vihollisuudessa JUMALAA kohtaan ja tämän viholisuus poistetaan ensin.

Jos pohditaan ihmisen mielikuvien/reagoimisten muuttamista lääkityksen avulla, niin uudestisyntymä on monin verroin suurempi muutos ihmisen olemuksessa.

Niin, ihmisen tutkimisen kautta tuleemme todistetuksi, miten kaiken aivoittaja ja kaiken muuttavana tahona on JUMALA,- ei ihminen itse. Ja näin toteutuu ja tullaan todistetuksi, miten JUMALA vanhurskauttaa ihmisen. JUMALA aivoituksineen siis ohjaa ihmisen uudestisyntymään ja tähän uudestisyntyjällä ei ole pienintäkään mahdolisuutta itse vaikuttaa.

• greeeeen kirjoitti:

Jonah, olipa kiva lukea sinulta asiallinen viesti, jossa ei käydä kiinni henkilöihin! Tätä lisää, vaikka vähän eri mieltä joissain kohdin ollaankin, eikö? :) Pohdin sinunkin kanssasi asiaa lähemmin, kunhan Semper on selittänyt oman oppinsa kunnolla auki.

Mutta minä en, green, ala pohtimaan uudestisyntymistä kanssasi sen kummemmin.
        Kinastelua siitä kuitenkin tulee. Ja lipsutaan aiheesta sinne sun tänne.

Kirjoitin käsitykseni ja sillä pihvi.

PS.
        Kyllä Semperkin on käsityksensä uudestisyntymisestä kirjoittanut jo moneen kertaan. Ja itse olen hänen kirjoittamansa ymmärtänyt. Enkä ole millään tavalla pyrkinyt kumoamaan. Totuuden kun puhuu.

• greeeeen
        Jonah kirjoitti:

Mutta minä en, green, ala pohtimaan uudestisyntymistä kanssasi sen kummemmin.
        Kinastelua siitä kuitenkin tulee. Ja lipsutaan aiheesta sinne sun tänne.

Kirjoitin käsitykseni ja sillä pihvi.

PS.
        Kyllä Semperkin on käsityksensä uudestisyntymisestä kirjoittanut jo moneen kertaan. Ja itse olen hänen kirjoittamansa ymmärtänyt. Enkä ole millään tavalla pyrkinyt kumoamaan. Totuuden kun puhuu.

Selvä, Jonah, aivan kuten haluat. Ei minullakaan mitään niin suurta paloa ole juuri sinun kanssasi keskustelemiseen, että päätöksesi harmittaisi.

Minä en tapaa kinastella sellaistenkaan ihmisten kanssa, joilla on asioista erilainen käsitys kuin minulla, vaan minusta nimenomaan on mielenkiintoista vaihtaa näkemyksiä ASIOISTA. Pilkkaajia ja vääristelijöitä saatan kyllä huomauttaa tekosistaan ja vaatia todistamaan väitteensä (mietihän, mihin se on johtanut sinun kanssasi...).

• greeeeen
        ml213. kirjoitti:

""Ja kumpainenkin syntynyt tietää, että hän on syntynyt. Mutta harvemmin hän syntymähetkeään muistaa. Itse syntymä on toisilla helpompi ja toisilla vaikeampi, joten uudestisyntymisen tavasta on mielestäni turha kinata. Pääasia on, että on uudestisyntynyt.""

Just noin, eikä melkein. Ihminen todella ei muista/tiedosta tarkkaa syntymä hetkeään kummankaanb syntymän kohdalla. Ihminen vain tiedostaa, että on kokemusperäisesti kokenut nämä kaksi syntymää.

Mutta,- taas uskonnollisuudessa on eri tapoja/seremonioita, joilla uskotellaan uudestisyntymän ajan kohdan. Käden nosto; rukous, vauvakaste, Raamatun lukeminen jne.. ; vaikka noilla ei ole mitään tekemistä itse uudestisyntymän kanssa.

Mitä ymmärrän uudestisyntymän vaikutuksesta ihmiseen, niin todfellisuudessa se alkaa jo alitajunnasta/sydämentilasta ja JUMALA vaikutaa ensiksi tällä tasolla ja ihmisen itse tiedostamatta koko asiaa. JUMALAN aivoituksien kautta muutetaan ihmisen turmeltunut tila siten, että hän mahdollistuu toteuttamaan JUMALAN tahdon.
        Tavallinen ihminen ennen uudestisyntymän alkua on vihollisuudessa JUMALAA kohtaan ja tämän viholisuus poistetaan ensin.

Jos pohditaan ihmisen mielikuvien/reagoimisten muuttamista lääkityksen avulla, niin uudestisyntymä on monin verroin suurempi muutos ihmisen olemuksessa.

Niin, ihmisen tutkimisen kautta tuleemme todistetuksi, miten kaiken aivoittaja ja kaiken muuttavana tahona on JUMALA,- ei ihminen itse. Ja näin toteutuu ja tullaan todistetuksi, miten JUMALA vanhurskauttaa ihmisen. JUMALA aivoituksineen siis ohjaa ihmisen uudestisyntymään ja tähän uudestisyntyjällä ei ole pienintäkään mahdolisuutta itse vaikuttaa.

Ml213, olen hyvin pitkälle samaa mieltä kanssasi, mutta odotellaanpa ennen syväluotaavampaa keskustelua sitä, että Semper selittää oppinsa auki.

• ml213.
        greeeeen kirjoitti:

Ml213, olen hyvin pitkälle samaa mieltä kanssasi, mutta odotellaanpa ennen syväluotaavampaa keskustelua sitä, että Semper selittää oppinsa auki.

Niin, minua ei erikoisesti kiinnosta ihmisten käsitykset tästä aiheesta. Semperkin saa uskoa asian miten ymmärtää ja samoin esim. papit, jotka ymmärtävät uudestisyntymisen vauvakasteessa. Itse ymmrrän ja uskon, mitä olen jo kertonut. Todellista uudestisyntymistä pidän kyllä ihmeenä.
        Miten voikaan JUMALAN tahdon vastainen ihminen muuttua laaja-alaisesti JUMALAN tahdon mukaisuteen, että uskollaan vahvistaa JUMALAN lain.

• ml213. kirjoitti:

Ml213:
        >>>JUMALA aivoituksineen siis ohjaa ihmisen uudestisyntymään ja tähän uudestisyntyjällä ei ole pienintäkään mahdolisuutta itse vaikuttaa.

• Semper vastasi hyvin aloittajan kysymykseen.
      Ja nimimerkki aameen selitti uudestisyntymisen hienosti aivan idusta alkaen.

Ongelmaksi Semperin ajattelussa näyttääkin tulevan
      jo siinneen/syntyneen lapsen asema. Semperin mielestä ilmeisesti on niin,
      että jos tuon Jumalasta syntyneen lapsen hengellinen elämä kuihtuu,
      niin hän ei enää olekaan Jumalan lapsi,
      tai jos tuo lapsi ei saakaan aikaiseksi Elämässään kestävää rakennusta,
      niin Isä hylkää tuon lapsen. Näin ei tietenkään ole.

• Niko.

Kalamos kirjoitti: "jos tuon Jumalasta syntyneen lapsen hengellinen elämä kuihtuu,
        niin Isä hylkää tuon lapsen. Näin ei tietenkään ole. "

Olen samaa mieltä.
        Emme me "oman käden töillä" pysy Jumalan lapseudessa.

Samaan hengenvetoon on kuitenkin muistettava Jeesuksen vakavat opetukset ja varoitukset siitä, että myös "Totuuden tuntoon" tulleet voivat luopua ja "jäädä ulkopuolelle". Tästä Jeesus seuraajillee opetti vakavin sanoin ja monin vertauksin.

• Näin kirjoittelin eilen 29.3.2012 klo 19:18 >>Sanan kylvöstä alkanut uuden luomuksen kasvu voi pysähtyä ja Hengen elämä voi kuolla kokonaan pois. Jumala on ainoa vanhurskas Tuomari päättämään siitä, kenen rakennus kestää ja kenen ei.

• Niko. kirjoitti:

Kalamos kirjoitti: "jos tuon Jumalasta syntyneen lapsen hengellinen elämä kuihtuu,

Olen samaa mieltä.

Samaan hengenvetoon on kuitenkin muistettava Jeesuksen vakavat opetukset ja varoitukset siitä, että myös "Totuuden tuntoon" tulleet voivat luopua ja "jäädä ulkopuolelle". Tästä Jeesus seuraajillee opetti vakavin sanoin ja monin vertauksin.

Sen, mitä sanotaan Heprealaiskirjeessä tuosta Totuuden tuntoon päässeiden kauheasta kohtalosta olen selvittänyt kommentissani
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10106751#comment-51765260

• Niko. kirjoitti:

Olen samaa mieltä.

"Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa." Saarn.12:14

Tässä on kysymys omista teoista, EI toisten teoista, Niko.

Perushelluntailaisen näennäispelastuksen opetus kuuluu:
        >>katso kurjana Kristukseen, käy raato ristin juureen!

Näin kirjoittelin eilen 29.3.2012 klo 19:18 >>Sanan kylvöstä alkanut uuden luomuksen kasvu voi pysähtyä ja Hengen elämä voi kuolla kokonaan pois. Jumala on ainoa vanhurskas Tuomari päättämään siitä, kenen rakennus kestää ja kenen ei.

No tuossa vertauksessa ainakin yksi asia on selvä.
        Vain osa kasvuun lähteneistä siemenistä tuotti satoa.

"Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa." Saarn.12:14

"Mutta kyllä meidän on myös itse pyyhittävä housumme, niistettävä nenämme ja lähdettävä TEKEMÄÄN Jumalan tahtoa omassa elämässämme ihan käytännön tasolla."

Ja jos lapsi ei sitä opi tekemään, niin hylkääkö isä lapsensa?

PS Jeesus ei tuossa Matt 7 kohdassa kaiketi puhu uudestisyntyneistä Jumalan lapsista. Jeesushan tuntee omansa, ja Hänen omansa Hänet. Näitä Jeesus ei koskaan ole tuntenut.

• Ved.2
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Mitä tarkoitat perushelluntailaisen "näennäispelastuskokemuksesta", tai siis viitaten uudestisyntymään?
        En tenttaile sinun kokemuksiasi Greenin tapaan, vaan pohdin tuota ongelmakohtaa helluntailaisittain, siis yleisellä tasolla puuttumatta kenenkään henk.koht. pelastuskokemukseen yksittäisesti.

• kalamos kirjoitti:

"Mutta kyllä meidän on myös itse pyyhittävä housumme, niistettävä nenämme ja lähdettävä TEKEMÄÄN Jumalan tahtoa omassa elämässämme ihan käytännön tasolla."

Ja jos lapsi ei sitä opi tekemään, niin hylkääkö isä lapsensa?

PS Jeesus ei tuossa Matt 7 kohdassa kaiketi puhu uudestisyntyneistä Jumalan lapsista. Jeesushan tuntee omansa, ja Hänen omansa Hänet. Näitä Jeesus ei koskaan ole tuntenut.

Sinulla on huomattavan ruusuinen käsitys Jeesuksen seuraajan vastuusta, nimenoma OMAvastuusta.

Kalamos, sinänsä ymmärrettävä pehmoilu isä-äiti-lapsi viittauksilla johtaa harhaan silloin, kun ne tunteilut asetetaan Jumalan Sanan yläpuolelle määrääviksi tekijöiksi.

Kumpaan sinä ajattelet pelastuksen perustuvan: ihaniin "kyllä isä mut hyväksyy" tunteisiin VAIKO Jumalan sanan kuuliaisuuteen?

• Niko.

Samper, on totta, että usko tulee esille teoissa, sillä Sana sanoo, että usko ilman tekoja on kuollut.
        Samaan hengenvetoon on lisättävä, että se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että minä teoillani "tyynnyttelen" Jumalaa tai teoillani "ansaitsen" Jumalan hyväksynnän, etten minä vain alkaisi kuvittelemaan, että minun tekoni tähden minä pelastun.
        Tämä tällainen on omavanhurskautta.

Vain Jumalan vanhurskaus riittää pelastamaan ihmisen.
        Kun ihminen on Kristuksessa, uskoo Häneen, Hän vaikuttaa ihmisessa tekemistä ja tahtomista. Meidät jokaiset pelastataan nimeomaan hyviä toitä varten ja hyviä Jumalan mielen mukaisia töitä ahkeroimaan Rakkaudesta Totuuteen!

Tie on kaita ja sen toisella puolella vaanii omavanhurskaus ja toisella puolella laittomuus.

Pysymällä Kristuksessa, kannamme nöyrinä Hänen edessänsä ristiämme ja Hänen rakkautensa vaikuttaa jokaisella Häneen uskovassa sitä, että me rakastamme koska Hän rakasti ja tässä rakkaudessa me palvelemme jokaista lähimmäistämme.

Tietysti se vaatii ihmiseltä aktiivista tekoa, sillä ihminen on aktiivinen olento.
        Emme uskossamme voi passiivisesti jäädä vain "makaamaa" jos sallinet hieman karkean ilmaisun... vaan meidän on seurattava Jeesusta, kuljettava Hänen jalanjäljissään ja Tiellä jonka Hän osoittaa.

• jotakin aiheesta

Näin kirjoittelin eilen 29.3.2012 klo 19:18 >>Sanan kylvöstä alkanut uuden luomuksen kasvu voi pysähtyä ja Hengen elämä voi kuolla kokonaan pois. Jumala on ainoa vanhurskas Tuomari päättämään siitä, kenen rakennus kestää ja kenen ei.

Kaikissa Semperin mainitsemissa tapauksissa, jokin muu kuin Jeesus Kristus - YKSIN - saa ihmisessä sijaa. Oma kunnia, oma viisaus, omat käsitykset pyhittymisestä, jne. Ihminen joutuu silloin temppelin harjalle.

Ja kuten tiedämme, temppelin harjalta on hyvä näkyvyys siihen, miten toisen ovat väärässä, miten toisent ovat heikkoja ja lankeilevia jne.
        Temppelin harjalla oleva ei käsitä muiden vikoja vahdatessaan olevansa itse syvällä lankeemuksessa, siksi hän ei ymmärrä myöskään etsiä apua tilanteeseensa. Silloin kun mikä hyvänsä avu joka on ihmisessä itsessään, pääsee Heerraksi hallitsemaan, silloin on vakava kuolemanvaara.

Vihollinen on huomattavasti viisaampi ja ovelampi mihin älykkäimmänkään viisaan ihmisen päättelykyky yltää.

Pahin vahinko tulee silloin, kun ihminen alkaa "pyhittymään ja viisastumaan" ohi Kristuksen evankeliumin, joka on, yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen tähden.

Kun me pysymme Jumalan armossa, hänen rakkaudessaan ja anteeksiantamuksessaan, silloin vihollinen ei pääse korottamaan, sellaisiin korkeuksiin, joka tappaa.

• Ved.2 kirjoitti:

Mitä tarkoitat perushelluntailaisen "näennäispelastuskokemuksesta", tai siis viitaten uudestisyntymään?
        En tenttaile sinun kokemuksiasi Greenin tapaan, vaan pohdin tuota ongelmakohtaa helluntailaisittain, siis yleisellä tasolla puuttumatta kenenkään henk.koht. pelastuskokemukseen yksittäisesti.

Tarkoitan tätä Jeesuksen ilmoitusta vuorisaarnassa Matt.7:21

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."

En maininnut viestissäni sanaa "kokemus", enkä viitannut erikseen uudestisyntymiseen. Minä tarkoitin sellaista vaellusta ja opetusta, mitä palstalla on nimitetty 'jaikalismiksi'. Eli luotetaan "täytettyyn työhön" ja jatketaan entistä elämää vanhoilla raiteilla enemmän tai vähemmän huolettomina synnin sumussa herra-herraa siunaillen.

Jaikal itse ei allekirjoittaisi tuota huolimattoman vaelluksen kuvausta sellaisenaan ja toki kuvaus onkin pelkistetty ja osin kärjistetty.

Niin tai näin, pelastuksen asiassa tulee olla aralla tunnolla ja toimia aina mieluummin varman päälle sensijaan, että kokeilisi kepillä jäätä ja menisi niin lähelle syntiä kuin vain 'sielu sietää'.

On muistettava Pietarin opetus: 1.Piet.4:18 Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

• jotakin aiheesta kirjoitti:

Kaikissa Semperin mainitsemissa tapauksissa, jokin muu kuin Jeesus Kristus - YKSIN - saa ihmisessä sijaa. Oma kunnia, oma viisaus, omat käsitykset pyhittymisestä, jne. Ihminen joutuu silloin temppelin harjalle.

Ja kuten tiedämme, temppelin harjalta on hyvä näkyvyys siihen, miten toisen ovat väärässä, miten toisent ovat heikkoja ja lankeilevia jne.
        Temppelin harjalla oleva ei käsitä muiden vikoja vahdatessaan olevansa itse syvällä lankeemuksessa, siksi hän ei ymmärrä myöskään etsiä apua tilanteeseensa. Silloin kun mikä hyvänsä avu joka on ihmisessä itsessään, pääsee Heerraksi hallitsemaan, silloin on vakava kuolemanvaara.

Vihollinen on huomattavasti viisaampi ja ovelampi mihin älykkäimmänkään viisaan ihmisen päättelykyky yltää.

Pahin vahinko tulee silloin, kun ihminen alkaa "pyhittymään ja viisastumaan" ohi Kristuksen evankeliumin, joka on, yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen tähden.

Kun me pysymme Jumalan armossa, hänen rakkaudessaan ja anteeksiantamuksessaan, silloin vihollinen ei pääse korottamaan, sellaisiin korkeuksiin, joka tappaa.

En tiedä tarkoititko minua, kun kirjoitit sen vahtaamisesta >>miten toisen ovat väärässä, miten toisent ovat heikkoja ja lankeilevia jnevakava kuolemanvaaran

Sinulla on huomattavan ruusuinen käsitys Jeesuksen seuraajan vastuusta, nimenoma OMAvastuusta.

Kalamos, sinänsä ymmärrettävä pehmoilu isä-äiti-lapsi viittauksilla johtaa harhaan silloin, kun ne tunteilut asetetaan Jumalan Sanan yläpuolelle määrääviksi tekijöiksi.

Kumpaan sinä ajattelet pelastuksen perustuvan: ihaniin "kyllä isä mut hyväksyy" tunteisiin VAIKO Jumalan sanan kuuliaisuuteen?

Eli syntyikö tuo synteihinsä kuollut ihminen Jumalan lapseksi
        silloin kun hän oppi niistämään nenänsä,
        vaiko silloin kun hänen silmiensä eteen kuvattiin
        Jeesus ristiinnaulittuna, ja hän tuli Jeesuksen tykö?

• kalamos kirjoitti:

Eli syntyikö tuo synteihinsä kuollut ihminen Jumalan lapseksi
        silloin kun hän oppi niistämään nenänsä,
        vaiko silloin kun hänen silmiensä eteen kuvattiin
        Jeesus ristiinnaulittuna, ja hän tuli Jeesuksen tykö?

Taisit enemmän olla kiinnostunut siitä, hylkääkö Isä lapsensa, jos lapsi tahallaan rämpii synnin lätäköissä eikä edes halua pitää housujansa puhtaana.

Toivonpa, ettei sinulla ole niin harhautunut kuva, että taivaallista Isää ei kiinnostaisi lapsensa vaellus ja kuuliaisuus. Jaksatko perehtyä asiaan Vanhan Liiton pohjalta seuraavien havainnollisten jakeiden kautta (Uudessa Liitossa meillä ei ole yhtään sen lepsumpi Isä; jos emme ole Kristuksessa, meidän ei käy hyvin):

5.Moos.30:15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
        30:16 kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan Hänen teitänsä ja noudattamaan Hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.
        30:17 Mutta jos sinun sydämesi kääntyy pois etkä tottele, vaan annat vietellä itsesi kumartamaan muita jumalia ja palvelemaan niitä,
        30:18 niin minä julistan teille tänä päivänä, että te totisesti hukutte; te ette kauan elä siinä maassa, johon sinä menet Jordanin yli, ottamaan sen omaksesi.
        30:19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."

Taisit enemmän olla kiinnostunut siitä, hylkääkö Isä lapsensa, jos lapsi tahallaan rämpii synnin lätäköissä eikä edes halua pitää housujansa puhtaana.

Toivonpa, ettei sinulla ole niin harhautunut kuva, että taivaallista Isää ei kiinnostaisi lapsensa vaellus ja kuuliaisuus. Jaksatko perehtyä asiaan Vanhan Liiton pohjalta seuraavien havainnollisten jakeiden kautta (Uudessa Liitossa meillä ei ole yhtään sen lepsumpi Isä; jos emme ole Kristuksessa, meidän ei käy hyvin):

5.Moos.30:15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
        30:16 kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan Hänen teitänsä ja noudattamaan Hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.
        30:17 Mutta jos sinun sydämesi kääntyy pois etkä tottele, vaan annat vietellä itsesi kumartamaan muita jumalia ja palvelemaan niitä,
        30:18 niin minä julistan teille tänä päivänä, että te totisesti hukutte; te ette kauan elä siinä maassa, johon sinä menet Jordanin yli, ottamaan sen omaksesi.
        30:19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte."

Ja katkelma päättyy näin:

"Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sentähden on onnettomuus kohtaava teitä aikojen lopulla, kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."

Ja tuolla teolla oli seurauksensa.
        Mutta ei niin, että Jumala olisi hyljännyt kansansa.

• kalamos kirjoitti:

Ja katkelma päättyy näin:

"Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sentähden on onnettomuus kohtaava teitä aikojen lopulla, kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."

Ja tuolla teolla oli seurauksensa.
        Mutta ei niin, että Jumala olisi hyljännyt kansansa.

Oletko kalamos universalisti - kaikkiko pelastuvat?

Enpä haluaisi sinun todistustaakkaasi harteilleni.

Koko Uusi Testamentti ja kaikki Jeesuksen opetukset taakkana, joka sinun pitäisi kumota. Ei taida onnistua sinunkaan hartioillasi moinen urakka, vaikka hyvinkin leveäharteinen olisit :)

Lempeä ehdotukseni sinulle, otetaan sydämelle Jumalan Sana eikä ruveta petollisen kauniita ihmisoppeja hautomaan.

SF

Koko Uusi Testamentti ja kaikki Jeesuksen opetukset taakkana, joka sinun pitäisi kumota. Ei taida onnistua sinunkaan hartioillasi moinen urakka, vaikka hyvinkin leveäharteinen olisit :)

Lempeä ehdotukseni sinulle, otetaan sydämelle Jumalan Sana eikä ruveta petollisen kauniita ihmisoppeja hautomaan.

SF

Sinä et sitten millään suostu vastaamaan kenenkään kysymyksiin.

SInulla on nyt elämäsi tilaisuus. Green teki sinulle kysymyksen.
        Vastaa siihen. Me kaikki kuuntelemme sinua!

• Ved.2

Tarkoitan tätä Jeesuksen ilmoitusta vuorisaarnassa Matt.7:21

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."

En maininnut viestissäni sanaa "kokemus", enkä viitannut erikseen uudestisyntymiseen. Minä tarkoitin sellaista vaellusta ja opetusta, mitä palstalla on nimitetty 'jaikalismiksi'. Eli luotetaan "täytettyyn työhön" ja jatketaan entistä elämää vanhoilla raiteilla enemmän tai vähemmän huolettomina synnin sumussa herra-herraa siunaillen.

Jaikal itse ei allekirjoittaisi tuota huolimattoman vaelluksen kuvausta sellaisenaan ja toki kuvaus onkin pelkistetty ja osin kärjistetty.

Niin tai näin, pelastuksen asiassa tulee olla aralla tunnolla ja toimia aina mieluummin varman päälle sensijaan, että kokeilisi kepillä jäätä ja menisi niin lähelle syntiä kuin vain 'sielu sietää'.

On muistettava Pietarin opetus: 1.Piet.4:18 Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

Kiitos vastauksesta. Luin tuon vastauksesi useamman kertaa pohtiessani, mitä ajattelet.
        Seuratessanin näitä keksusteluja, en ole tullut aivan varmaksi, että niissä tulisi uskoon tulon pätevyys ja vaellus aivan kristallin kirkkaaksi.
        Kun itse luen Raamattua ja peilaan sitä näihin keskusteluihin, niin en löydä oikein ns. hengen yhteyttä. En ole yksin havaintoni kanssa. En tarkoita taaskaan ketään yksityisesti.

Tunnen helluntailaisuutta sen verran, että minua ei oikein vakuuta samaten tuo siunailu "herra-.herraa". Uskon, että seurakuntalaiset pinnistelevät parhaansa vaelluksensa suhteen.

Kyllähän uudestisyntymässä ihminen muuttuu totaalisesti, muttei synnittömäksi. Siinä on kuitenkin ihmisen eläessään säillyvä sellainen kaksinainen lúonne, ei kaksi mielisyys periaatteessa.

Kyllä Itselle on tullut kohtalaisesti selville uskoontulo, uudestisyntyminen. Mutta helluntailaisten kohdalla se on ollut valtietttavasti arvoitus hyvinkin pitkälle.
        Heillä kun on niin pitkälle viety tuo ilmeinen "täytetty työ". Mutta niinhän se on luterilaisuudessakin.

En nyt itse käsitä syvemmin, kuin vedotaan ainaiseen upotuskasteen autuaaksitekevään voimaan helluntaityyppisisssä uskoissa.
        Sitten pilkataan jollain luterilaisella "lapsisivelyllä". Typeryyttä.
        Ymmärrän uskoontulon raamatulliset "oivallukset" uskovien kasteesta. Mutta muu uskoontulon prinsiipit ovat jääneet todella lapsenkenkiin. Pitäisi alkaa se vaelluskin, Hengessä!
        Siksi seuraan kommenttejasi, koska puutut juuri niihin syvempiin raamatullisiin kohtiin. Itse en ole kokonaisvaltaisesti keskustelussa mukana. Mutta keskustelussa on kuitenkin jokin syvempi momentti mukana?

Ymmärrätkö nyt vähääkään, miksi "roikun" perässäs? Enkä ole linnottautunut kenenkään puolelle/vastaan. Käsittääkseni pysyn kuitenkin asiassa asiallisuuden suhteen.

SF

"Oletko kalamos universalisti - kaikkiko pelastuvat?"
        Eivät kaikki pelastu. Mutta meille on tarjolla sovituksen Sana.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10554374

• kalamos kirjoitti:

Sinä et sitten millään suostu vastaamaan kenenkään kysymyksiin.

SInulla on nyt elämäsi tilaisuus. Green teki sinulle kysymyksen.
        Vastaa siihen. Me kaikki kuuntelemme sinua!

Mikä kysymys minulle nyt on vastaamatta? Uudestisyntyminenkö?

Olen vastannut uudestisyntymistä koskeneeseen kysymykseen 25.3.2012 klo 08:41itse aloittamassani ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/10542028

Tuossa ketjussa en saanut monista pyynnöistäni huolimatta HUUTAVAN ÄÄNEN vastausta samaiseen kysymykseen.

Olen toistanut uudestisyntymistä koskevan vastaukseni myös TÄSSÄ ketjussa, jossa parhaillaan olemme 29.3.2012 klo 19:18.
        Enempiä vastausponnisteluja minulta tuskin voi kohtuudella vaatia TUOHON aiheeseen, vaikka greeen niitä minulta ahnaasti karhuaakin - ja sinäkö nyt hänen muassaan?

Vai oliko sittenkin joku MUU kysymys avoinna? Kerrohan.

• kalamos kirjoitti:

"Oletko kalamos universalisti - kaikkiko pelastuvat?"

Sinulla on nyt elämäsi tilaisuus kertoa palstalaisille, onko oppisi:

- universalistinen kaikki pelastuvat -oppi, vai

- kerran pelastettu, aina pelastettu -oppi, vai

- rangaistus on poistettu, don't worry -oppi.

Käytä kalamos elämäsi tilaisuutta ja kerro - "me" ;)) odotamme.

• greeeeen

Olen vastannut uudestisyntymistä koskeneeseen kysymykseen 25.3.2012 klo 08:41itse aloittamassani ketjussa http://keskustelu.suomi24.fi/node/10542028

Tuossa ketjussa en saanut monista pyynnöistäni huolimatta HUUTAVAN ÄÄNEN vastausta samaiseen kysymykseen.

Olen toistanut uudestisyntymistä koskevan vastaukseni myös TÄSSÄ ketjussa, jossa parhaillaan olemme 29.3.2012 klo 19:18.
        Enempiä vastausponnisteluja minulta tuskin voi kohtuudella vaatia TUOHON aiheeseen, vaikka greeen niitä minulta ahnaasti karhuaakin - ja sinäkö nyt hänen muassaan?

Semper, sinä tiedät itsekin ihan varmasti jo sen, miksi 'Huutavan ääni' ei sinulle enää vastaa, joten en toista syytä enää sitä 'sadatta' kertaa.

Kun olet niin kovasti asiasta meuhkannut ja tehnyt siitä kuilun uskovien välille, luulisi sinulta löytyvän enemmän sanottavaa siitä!

Aloitapa oppisi avaaminen siitä, että ensin on ihminen, joka ei usko... ja sitten tapatuu, mitä?

• greeeeen

En tiedä tarkoititko minua, kun kirjoitit sen vahtaamisesta >>miten toisen ovat väärässä, miten toisent ovat heikkoja ja lankeilevia jnevakava kuolemanvaaran

Katsoisit sitten, Semper, sinäkin eteesi, siis nimenomaan ITSESI eteen, ja lopettaisit tuon ainaisen vikojen etsimisen muista uskovista. Nythän sinä kompastelet jatkuvasti ja rikot Jumalan tahtoa tehdessäsi lähimmäisillesi pahaa ja repiessäsi heitä.

Edellinen kirjoittaja sanoi asioita, joista voisit ottaa opiksi.

Kyllä sinä vastasit varsin hyvin tähän aloitukseen.
        Vastauksesi viimeinen kappale kuitenkin vesitti vastauksesi.
        Ja silloin on syytä katsoa tarkemmin asiaa.
        Mitä tapahtui, kun synnyit uudesti ylhäältä Hengestä?

Mutta aloittajaa lainaten:
        "Siis nyt on tarkoitus tarkastella sinun oppiasi,
        joten kerrothan nyt vain sen sisällön
        ja jätät muiden arvoimisen tässä kohtaa pois."
        Ja otsikkohan oli:
        "Miten ihminen uudestisyntyy"

Laitan nyt kuitenkin erään kirjoittajan pyynnöstä linkin sinulle,
        ehkä tuossa ketjussa olisi vastausta kysymykseesi,
        jota sinä ja sinun mukaasi kaikki odottavat.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10231697

• Ketjua seurannut
        kalamos kirjoitti:

Kyllä sinä vastasit varsin hyvin tähän aloitukseen.
        Vastauksesi viimeinen kappale kuitenkin vesitti vastauksesi.
        Ja silloin on syytä katsoa tarkemmin asiaa.
        Mitä tapahtui, kun synnyit uudesti ylhäältä Hengestä?

Yritin löytää Semperin linkistä vastausta uudestisyntymisasiaan,
        mutta en löytänyt oikein minkäänlaista selitystä asiaan..odotan
        itsekin hänen vastaustaan, koska olen pitänyt häntä palstalla
        totuudessa pysyvänä uskovana.

• Kirjoitustyylisi on

Semper sellainen, että siitä saa hyvin ylimielisen käsityksen.
        Sinun olisi parasta laskeutua samalle viivalle meidän muiden
        kanssa, eikä olettaa, että itse omaat täydellisen totuuden ja
        me muut olemme niitä, joita sinun tulee nuhdella ja jotka sinun
        tulee asettaa ojennukseen - aivankuin me muut olisimme sinua
        huonommassa asemassa Jumalaamme nähden !?!

• Ketjua seurannut kirjoitti:

Yritin löytää Semperin linkistä vastausta uudestisyntymisasiaan,
        mutta en löytänyt oikein minkäänlaista selitystä asiaan..odotan
        itsekin hänen vastaustaan, koska olen pitänyt häntä palstalla
        totuudessa pysyvänä uskovana.

Olen vastannut uudestisyntymistä koskevaan kysymykseen tässä ketjussa 29.3.2012 19:18, katsoppa tuolta ylempää. Itse alunperin esitin tuon kysymyksen HUUTAVALLE ÄÄNELLE siitä syystä, että hän on voimakkaasti korostanut uudestisyntymisen tapahtuvan vasta sen jälkeen, kun uskova on puhdistautunut synneistään. HUUTAVA opettaa, että uudestisyntyminen on pyhityselämän seuraus, sen aikaansaannos, eräänlainen palkka uskovan tekemästä työstä.

Minä viittaan uudestisyntymisasiassa Jeesuksen sanoihin Joh.1:12 ja Joh.3:7-8. Ei meistä kukaan voi vääntää rautalangasta kuvausta uudestisyntymisen vaiheista, seikkaperäisestä tapahtumakulusta tms. Jokaisen on koettava se omassa elämässään. On annettava koko elämänsä Jeesukselle, on otettava Hänet vastaan sydämensä valtiaaksi. Siitä se syntyy, uusi Hengestä syntynyt elämä, Jumalan lapsi, joka alkaa kasvaa, jos olemme kuuliaisia.

• Kirjoitustyylisi on kirjoitti:

En ole ylimielinen, ikävää jos olet saanut sen käsityksen.

Täydellinen totuus on Jumalan Sanassa, joka on meidän kaikkien ulottuvilla. Minä en ole Sanan edessä millään tavalla paremmassa asemassa kuin kukaan toinenkaan.

Sanan totuus meidän tulee ottaa vastaan kokosydämisesti eikä alkaa sitä epäilevällä mielellä pyöritellä. Jos ja kun joku uskoo Sanaan ja ottaa Sanan vastaan, ei häntä pitäisi siitä moittia - ei minua eikä muita.

Hyvää Palmusunnuntaita, uskossa Herraan Jeesukseen!

• Sana=siemen
        kalamos kirjoitti:

No tuossa vertauksessa ainakin yksi asia on selvä.
        Vain osa kasvuun lähteneistä siemenistä tuotti satoa.

Kaikissa siemenet eivät anna minkäänlaista kasvua. Suuri osa kuuntelee vain Sanaa, mutta ei muutu. Väärin opettavat väittävät kaikien syntyvän uudeksi uskon tunnustuksen jälkeen. Se on valhe. Eivät kaikki synnyt uudeksi. Harvoissa Sana saa sen vallan, että nämä syntyvät uudeksi Sanan voimasta.

• greeeeen

Olen vastannut uudestisyntymistä koskevaan kysymykseen tässä ketjussa 29.3.2012 19:18, katsoppa tuolta ylempää. Itse alunperin esitin tuon kysymyksen HUUTAVALLE ÄÄNELLE siitä syystä, että hän on voimakkaasti korostanut uudestisyntymisen tapahtuvan vasta sen jälkeen, kun uskova on puhdistautunut synneistään. HUUTAVA opettaa, että uudestisyntyminen on pyhityselämän seuraus, sen aikaansaannos, eräänlainen palkka uskovan tekemästä työstä.

Minä viittaan uudestisyntymisasiassa Jeesuksen sanoihin Joh.1:12 ja Joh.3:7-8. Ei meistä kukaan voi vääntää rautalangasta kuvausta uudestisyntymisen vaiheista, seikkaperäisestä tapahtumakulusta tms. Jokaisen on koettava se omassa elämässään. On annettava koko elämänsä Jeesukselle, on otettava Hänet vastaan sydämensä valtiaaksi. Siitä se syntyy, uusi Hengestä syntynyt elämä, Jumalan lapsi, joka alkaa kasvaa, jos olemme kuuliaisia.

Kannattaa ihmiset lukea, mitä 'Huutavan ääni' itse asiasta sanoo, eikä uskoa Semperin jatkuviin väännöksiin:

>>HUUTAVAN ÄÄNI 20.3.2012 06:10:

USKO vanhurskauttaa, kirjoiti näin:

"Vanhurskauttaminen ei tarkoita synnittömäksi tulemista, vaan syntisen julistamista - tuomiosta vapaaksi - Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman tähden."

Tuollaisella opetuksella ihmiselle annetaan lupa olla syntinen. Jumala ei sitä lupaa anna. Muista miten Jeesus paransi ihmisiä antamalla synnit anteeksi ja tekemällä sairaasta terveen, Hän varoitti tuota parantamaansa enää tekemästä syntiä.

Sen jälkeen, kun on saanut tulla kasvamaan Jeesuksen opetukseen, eli on saanut tulla Hänen opetuslapsekseen, alkaa kasvatus Jeesuksen ystäväksi. Se vie aikaa. Ihminen on todella syntinen ja vikapää siihen, että joutui Paratiisista ulos. Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.

Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.

• greeeeen
        kalamos kirjoitti:

Mutta aloittajaa lainaten:
        "Siis nyt on tarkoitus tarkastella sinun oppiasi,
        joten kerrothan nyt vain sen sisällön
        ja jätät muiden arvoimisen tässä kohtaa pois."
        Ja otsikkohan oli:
        "Miten ihminen uudestisyntyy"

Eipä onnistunut Semperiltä taaskaan pysyä asiassa, eikä avata oppiaan uudestisyntymisestä perinjuurin, vaan muiden arvioimiseenhan taas meni... Mutta eipä tämä yllätä, Semperin syy palstalla olemiseenhan on jokin aivan muu kuin keskusteleminen (perusteltujen väitteiden ja asiallisten mielipiteiden esittäminen) ->

Semper.Fidelis 23.3.2012 19:59:

>>Ellet tiennyt miksi kirjoittelen palstalla, niin se on juuri siksi, että tutkailen harhaopettajien pyydyksiä. Otan niistä selvää ja sitten kajautan harhaopin kuuluville niin, että tietää muutkin varoa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10559185#comment-54467781

• greeeeen
        Kirjoitustyylisi on kirjoitti:

Semper todellakin katsoo olevansa täällä se muiden neuvoja ja nuhtelija - harhaoppien julki kajauttelija. Esim. näin hän sanoo Mohikaanille:

>>Vanhaa miestä neuvon sävyisästi, mutta sanonpa silti suoraan, että pahan virheen murjaisit tuolla onnettomalla lauseellasi

• greeeeen
        greeeeen kirjoitti:

Semper todellakin katsoo olevansa täällä se muiden neuvoja ja nuhtelija - harhaoppien julki kajauttelija. Esim. näin hän sanoo Mohikaanille:

>>Vanhaa miestä neuvon sävyisästi, mutta sanonpa silti suoraan, että pahan virheen murjaisit tuolla onnettomalla lauseellasi

Semper:

>>Neuvon sinua olemaan varovainen savonarolan opetusten suhteen. Perusteena tälle neuvolle ei ole vastenmielisyys ko. kirjoittajaa kohtaan, vaan se, että hänen 'opetuksensa' EI OLE raitista.>Älähän nyt Psalmi provosoitumisista ja syyttelyistä haastele.
        Ainakin minulla on oikein leppoisa olo. Jaikalia ja sinuakin voin hyvillä mielin neuvoa elämän ja totuuden tiellä pysymään.>Huomaan nyt, että sinä todella tarvitset minun isällistä ja hellävaraista opetustani, pete.>Noin suurella vastenmielisyydellä sinä kuittaat minun isälliset neuvoni ja opastukseni, joita hellävaraisesti sinulle tarjosin

• Minkäänlaistako
        greeeeen kirjoitti:

Kannattaa ihmiset lukea, mitä 'Huutavan ääni' itse asiasta sanoo, eikä uskoa Semperin jatkuviin väännöksiin:

>>HUUTAVAN ÄÄNI 20.3.2012 06:10:

USKO vanhurskauttaa, kirjoiti näin:

"Vanhurskauttaminen ei tarkoita synnittömäksi tulemista, vaan syntisen julistamista - tuomiosta vapaaksi - Jeesuksen Kristuksen uhrikuoleman tähden."

Tuollaisella opetuksella ihmiselle annetaan lupa olla syntinen. Jumala ei sitä lupaa anna. Muista miten Jeesus paransi ihmisiä antamalla synnit anteeksi ja tekemällä sairaasta terveen, Hän varoitti tuota parantamaansa enää tekemästä syntiä.

Sen jälkeen, kun on saanut tulla kasvamaan Jeesuksen opetukseen, eli on saanut tulla Hänen opetuslapsekseen, alkaa kasvatus Jeesuksen ystäväksi. Se vie aikaa. Ihminen on todella syntinen ja vikapää siihen, että joutui Paratiisista ulos. Täällä ei ole ainuttakaan synnitöntä ihmistä, mutta sen jälkeen, kun Jeesus on kasvattanut omansa kuuliaisuuteen Itselleen, ihminen elää Hänen Tahdossaan, Hänen neuvoissaan, Hänen oikeudenmukaisuudessaan, Hänen lain täyttämisessään, eli on syntynyt Jumalan Sanan siemenestä uudeksi.

Uudeksi syntynyt elää siis Jeesuksessa, Hänen Voimassaan, ei omassa voimassa, vaan Jeesuksen Voimassa. Sen takia ihmisen ei tarvitse enää syntiä tehdä. Miksi käytän sanaa tarvitse? Sen takia, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi on täydellisen vapaa valintaankin. Hän voi toki valita synnin ja tehdä sitä, mutta uudestisyntynyt ei tahdo. Hän on jo kulkenut synnin ja kuoleman laakson läpi ja tietää mitä synti saa hänen elämässään aikaiseksi.

Ymmärrätkö nyt? Jumala siis kasvattaaa kutsumansa Sanallaan ja kutsutussa vaihtuu valta. Vanhan vallan alla ihminen teki lihan tekoja. Uuden vallan alla ihminen vaeltaa Hengessä ja on vapaa. Kaikki tulee ylhäältä, Jumalalta. Kutsu tulee sieltä, kasvatus ja uudistus, vapaus ja rauha. Kaikki on Jeesuksen ansioita.

erehdystäkään ei sitten ole enää mahdollista tehdä, greeeen ?

• greeeeen
        Minkäänlaistako kirjoitti:

erehdystäkään ei sitten ole enää mahdollista tehdä, greeeen ?

Tietysti on, kaikki me ihmiset olemme erehtyväisiä. Jumalan uhmaaminen onkin sitten asia erikseen.

• Ved.2

Ihan luvalla vastaten ja kysymysluonteisesti vastaan aiheeseesi.
      A) Ihminen syntyy uudesti ylhäältä, Jumalan kutsusta.
      B) Hänelle tulee pysyvä mielenmuutos. Hän antaa koko elämänsä; sielunsa, ruumiinsa, henkensä eläväksi pyhäksi Jumalan käyttöön Jeesuksessa Kristuksessa.
      -Käytännössä tämä mielenmuutoksen seurauksena tapahtuva arvomaailman muutos ja käytösmalli muuttuu aluksi sisäisesti, ja nimenomaan. Maljan ulkokerrokset puhdistuvat ja eheytyvät matkan varrella.
      Pääasia, että Jumalan Henki nyt ohjaa sielua. He siirtyvät kuolemasta elämään, jja heitä kuljettaa Krsituksen Henki, mikä vaikuttaa, tuntuu, tuottaa hedelmää. Kristus saa enemmän sijaa Kasvuprosessi tapahtuu sitten yksilökohtaisesti. Jokaisella oma ristinsä kannettavan myös..
      C) Pääsääntöisesti ihminen pelastuu silloin. Hän voi myös luopua, ja Raamatun mukaan luopioita olisikin paljon!? Mutta pääsääntöisesti Jumala pitää huolen valituistaan.
      Käsitän, että JOS henkilö ON uudestisyntynyt ja pelastunut, niin päinvastaisessa tapauksessa hänen pitäisi tietoisesti LUOPUA Kristuksesta. Tällaisiakin todistuksia olen kuullut. Väliin jää sitten keskustelun varaa ja arvailua. Mutta Henki lopettaa kyllä toimintansa. Ja hengellinen ihminen sen kyllä tunnistaa.

• greeeeen

Ved.2., mielenkiintoisia näkökohtia esitit tuossa.

Odotellaanpa vielä, että Semperkin avaa oppinsa, jonka perusteella on ollut valmis tuomitsemaan ja repimään muita uskovia. Ehkä löydämme lopultakin yhteisymmärryksen, tai ainakin jokaiselle rauhan uskoa ja kirjoittaa tavallaan (tuohan ei tarkoita sitä, etteikö toisen kirjoituksiin saisi tuoda vasta-argumentteja).

• Sana elämän

Ihmisen tietoisuus ei ole lankeamaton. Ihminen vaeltaa hyvin usein kohti kadotusta tietämättä sitä itse lainkaan. Jos joku sen kertoo hän suuttuu.

Uudestisyntyminen ei tapahdu mistä tahansa "ylhäältä", ja kuinka vain.
        Ihminen uudestisyntyy nimenomaan Jumalan SANAN kautta.

Room. 10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Harhaoppiset puhuvat paljon ja mielellään "hengestä", mutta helposti havaitsee että kristinuskon perusteetkin ovat hukassa.

JUmalan sana on elämän sana. Ilman Jumalan sanaa ei kukaan voi pelastua mistään "hengestä".

• Ved.2
        Sana elämän kirjoitti:

Ihmisen tietoisuus ei ole lankeamaton. Ihminen vaeltaa hyvin usein kohti kadotusta tietämättä sitä itse lainkaan. Jos joku sen kertoo hän suuttuu.

Uudestisyntyminen ei tapahdu mistä tahansa "ylhäältä", ja kuinka vain.
        Ihminen uudestisyntyy nimenomaan Jumalan SANAN kautta.

Room. 10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Harhaoppiset puhuvat paljon ja mielellään "hengestä", mutta helposti havaitsee että kristinuskon perusteetkin ovat hukassa.

JUmalan sana on elämän sana. Ilman Jumalan sanaa ei kukaan voi pelastua mistään "hengestä".

Aivan. Uskoontulon täytyy perustua Jumalan sanaan. Mutta lyhyesti sanottuna: "Henki se on joka eläväksi tekee."Sana kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Raamattu on hengellinen kirja.

On totta, että on olemassa myös "henkioppia".
        Tärkeää on uskoontulossa juuri ymmärtää, että pelastava usko, uudestisyntymä tapahtuu Raamatun sanan mukaan Jumalan siemenestä Pyhän Hengen kautta.

Lisäksi uskonelämään kuuluu olla uskollisia SANALLE, siis kuuliainen Herran sanall, ohjaukselle. Niinkuin kirjoittaja juuri vetosikin? VT:ssä on myös esimerkki, kun Jumala hylkäsi valittunsa, koska ei ollut kuuliainen sanalle. Se oli Saul. Jumala hylkäsi hänet, kun ei totellut sanaa (kts. 1Sam.)

Eräs näkökohta mainitakseni, olisi myös koeteltava itseään, onko uskossa? Sana todistaa, että henkilö ei kestä koetusta. sillä jokaisen usko koetellaan.

Sanan kuulosta sen verran, että riippuu millaiseen maahan on kylvetty; orjantappuroihin, hiekalle, kalliolle tai sitten hedelmä'lliseen maahan, mikä tuottaa myös itse hedelmää. Sillä hedelmistään puu tunnetaan.

Sitten vielä kommentti tuohon "ylhäältä" tulemiiseen: "Ei kukaan voi tulla minun tyköni
        ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä VEDÄ: ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä (Joh.6:44). Lisäksi Jeesus sanoi: " Te ette valinnut minua, vaan Minä valitsin teidät!" Tässä saattaa olla myös viittaus Semperin näkemään ongelmaan keppoisesta uskoontulosta. Siis olettaen, että omin neuvoin ei voi uskoon tulla, niinkuin myös sanaa ei voi omin neuvoin selittää. Jos ei ole Jumalan Henkeä,niinkuin sana todistaa.

Tässä on myöskin eräs kevyt viittaus nimimerkkiini; vois siis vetää oikeaan tai väärään. En pyydä omaa kunniaa, joten myös vetoan sanaan:

"Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin RAAMATTU sanoo, juokseva elävän veden virrat. Mutta sen hän sanoi HENGESTÄ, joka niiden pitin saaman, jotka uskovat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei ollut vielä kirkastettu (Joh.7:38-39)

• Ved.2
        Ved.2 kirjoitti:

Aivan. Uskoontulon täytyy perustua Jumalan sanaan. Mutta lyhyesti sanottuna: "Henki se on joka eläväksi tekee."Sana kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. Raamattu on hengellinen kirja.

On totta, että on olemassa myös "henkioppia".
        Tärkeää on uskoontulossa juuri ymmärtää, että pelastava usko, uudestisyntymä tapahtuu Raamatun sanan mukaan Jumalan siemenestä Pyhän Hengen kautta.

Lisäksi uskonelämään kuuluu olla uskollisia SANALLE, siis kuuliainen Herran sanall, ohjaukselle. Niinkuin kirjoittaja juuri vetosikin? VT:ssä on myös esimerkki, kun Jumala hylkäsi valittunsa, koska ei ollut kuuliainen sanalle. Se oli Saul. Jumala hylkäsi hänet, kun ei totellut sanaa (kts. 1Sam.)

Eräs näkökohta mainitakseni, olisi myös koeteltava itseään, onko uskossa? Sana todistaa, että henkilö ei kestä koetusta. sillä jokaisen usko koetellaan.

Sanan kuulosta sen verran, että riippuu millaiseen maahan on kylvetty; orjantappuroihin, hiekalle, kalliolle tai sitten hedelmä'lliseen maahan, mikä tuottaa myös itse hedelmää. Sillä hedelmistään puu tunnetaan.

Sitten vielä kommentti tuohon "ylhäältä" tulemiiseen: "Ei kukaan voi tulla minun tyköni
        ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä VEDÄ: ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä (Joh.6:44). Lisäksi Jeesus sanoi: " Te ette valinnut minua, vaan Minä valitsin teidät!" Tässä saattaa olla myös viittaus Semperin näkemään ongelmaan keppoisesta uskoontulosta. Siis olettaen, että omin neuvoin ei voi uskoon tulla, niinkuin myös sanaa ei voi omin neuvoin selittää. Jos ei ole Jumalan Henkeä,niinkuin sana todistaa.

Tässä on myöskin eräs kevyt viittaus nimimerkkiini; vois siis vetää oikeaan tai väärään. En pyydä omaa kunniaa, joten myös vetoan sanaan:

"Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin RAAMATTU sanoo, juokseva elävän veden virrat. Mutta sen hän sanoi HENGESTÄ, joka niiden pitin saaman, jotka uskovat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei ollut vielä kirkastettu (Joh.7:38-39)

Siis oikoen piti olla: "kirjain kuolettaa". Elävä sana tekee myös eläväksi.

• Näin on
        Ved.2 kirjoitti:

Siis oikoen piti olla: "kirjain kuolettaa". Elävä sana tekee myös eläväksi.

mökinmummo pelastuu ilman teologisia kiemuroita uskoessaan Jeesukseen yksin armosta.

• Näin on kirjoitti:

mökinmummo pelastuu ilman teologisia kiemuroita uskoessaan Jeesukseen yksin armosta.

Niin se on armollista saada tehdä parannuxen ja pelastua sitten kun kuolee kerran,,, jos on tehnyt niinkuin Jeesus on sanonut ja käskenyt se on

• Ved.2
        greeeeen kirjoitti:

Ved.2., mielenkiintoisia näkökohtia esitit tuossa.

Odotellaanpa vielä, että Semperkin avaa oppinsa, jonka perusteella on ollut valmis tuomitsemaan ja repimään muita uskovia. Ehkä löydämme lopultakin yhteisymmärryksen, tai ainakin jokaiselle rauhan uskoa ja kirjoittaa tavallaan (tuohan ei tarkoita sitä, etteikö toisen kirjoituksiin saisi tuoda vasta-argumentteja).

No, mitä ne "mielenkiintoiset näkökohdat" ovat mielstäsi ? Näetkö niissä mitään yleispätevää, itsellesi yhteisesti koettavaa, jaettavaa ? Koetko peräti yhteistä henkeä
        sanomisissani?
        Kerropa vielä mitä itseasiassa tivaat Semperiltä ylimalkaan? mitä sinä kaipaat häneltä lisäselvityksiä? Kannattaa esittää tarkentavia kysymyksiä. Jos ei kuulu vastauksiaa, niin sekin on eräällä tavalla vastaus. Henkilö saattaa olla turhautunut tai sitten ei tiedä siihen syvempään vastausta, saattaapi myös miettiä asiaa? S. on kyllä yleensä vastannut ja niihin vaan on tyytyminen.
        Kun nimimerkkien takaa keskustellaan, niin HAHMO jää pakostakin epäselväksi itsekultakin ja kullakin. Itse tukeudun pitkälti ruumiillisen läsnäolon tuomaan yli 90&:n antamaan informatioon (nonverbaalinen viestintä). Ja aktuaaliseen fyysisen tilanteen tuomaan Hengen tuntumaan. Mutta siihen ei täällä ole mahdollista. Joitain nettikeskustelijoita olen tavannut. Ja käsitys ihmisestä on ihan toinen.

En koe, että itsellä ainakaan olisi Semperiltä mitään vaatimuksia (on jo tekstuaalisesti tutustuttu), kysymyksiä voi kyllä harkiten esittää aina. Mutta todista greeen nyt ihan henk.koht. sydämesi avautuen omalta kohdaltasi. Itse kerroin tuossa miten itse koen uudestisyntymän. Sitä voisi jatkaa ja täydentää hyvinkin pitkälle.

• Vastauksesi Greeeen
        Ved.2 kirjoitti:

No, mitä ne "mielenkiintoiset näkökohdat" ovat mielstäsi ? Näetkö niissä mitään yleispätevää, itsellesi yhteisesti koettavaa, jaettavaa ? Koetko peräti yhteistä henkeä
        sanomisissani?
        Kerropa vielä mitä itseasiassa tivaat Semperiltä ylimalkaan? mitä sinä kaipaat häneltä lisäselvityksiä? Kannattaa esittää tarkentavia kysymyksiä. Jos ei kuulu vastauksiaa, niin sekin on eräällä tavalla vastaus. Henkilö saattaa olla turhautunut tai sitten ei tiedä siihen syvempään vastausta, saattaapi myös miettiä asiaa? S. on kyllä yleensä vastannut ja niihin vaan on tyytyminen.
        Kun nimimerkkien takaa keskustellaan, niin HAHMO jää pakostakin epäselväksi itsekultakin ja kullakin. Itse tukeudun pitkälti ruumiillisen läsnäolon tuomaan yli 90&:n antamaan informatioon (nonverbaalinen viestintä). Ja aktuaaliseen fyysisen tilanteen tuomaan Hengen tuntumaan. Mutta siihen ei täällä ole mahdollista. Joitain nettikeskustelijoita olen tavannut. Ja käsitys ihmisestä on ihan toinen.

En koe, että itsellä ainakaan olisi Semperiltä mitään vaatimuksia (on jo tekstuaalisesti tutustuttu), kysymyksiä voi kyllä harkiten esittää aina. Mutta todista greeen nyt ihan henk.koht. sydämesi avautuen omalta kohdaltasi. Itse kerroin tuossa miten itse koen uudestisyntymän. Sitä voisi jatkaa ja täydentää hyvinkin pitkälle.

viipyy Ved2:lle..?

• greeeeen
        Ved.2 kirjoitti:

sanomisissani?

Ved.2, paremmalla ajalla saatan tehdä ihan uuden keskustelunavauksenkin siitä, miten minä uudestisyntymisestä uskon, mutta tässä ja nyt on edelleenkin tarkoitus avata Semperin oppi siitä, ja katsoa, millä perusteella hän on tämän kuilun uskovien välille rakentanut (päättänyt tietyt henkilöt eksyttäjiksi). Tähän mennessä ei Semperiltä ole tullut mitään sellaista, mikä perustelisi hänen tuomioitaan, vaan aika ympäripyöreästi hän on oppiaan uskaltautunut avaamaan.

• eikö greeeen tiedä

Vai on semperin oppi jäänyt greeeenille vieraaksi. Semper kuuluu niihin, jotka syntyvytä ensin uudeksi kaikkine karvoineen ja pahoine sisäisine vammoineen jotka synnin turmelus ihmisiin vaikuttaa. Ei häntä ole tarvinnut koskaan puhdistaa, vaan hän väittää olevansa uudestisyntynyt pahuuden keskellä. Semper opettaa harhaoppia, joka ei muistuta pienimmässäkään määrin raamatun oppia.

Varo greeeen sellaista harhaoppia mitä semper täällä jakaa.

• Ja kohta sitten mathetes käske sua pyytämään anteexi semperiltä.. kun hänellä on oikein raamattupaikkoja tueaxeen väitteettä.. : )

• Seuraan Herraani Jeesusta joka päivä itseäni kieltäen, ristiäni kantaen. Se on minun tieni, Jeesus-tie, jota uskollisesti vaellan.

Virheeni ja puutteeni, epäonnistumiseni ja tappionikin, saan jättää taakseni ja huutaa riemuissani kuten Paavali (Fil.3:13-14):

"unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."

Seuraan Herraani Jeesusta joka päivä itseäni kieltäen, ristiäni kantaen. Se on minun tieni, Jeesus-tie, jota uskollisesti vaellan.

Virheeni ja puutteeni, epäonnistumiseni ja tappionikin, saan jättää taakseni ja huutaa riemuissani kuten Paavali (Fil.3:13-14):

"unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."

Se oli vaan niin että ei Paavali jatkanut sen jälkeen virheitä tekemällä vaan todisti moneen otteen millaisia pahojame olemme olleet ennen uskoontuloa,, lainataxeen Paavalin ilmaisua

• greeeeen
        savonarola kirjoitti:

Se oli vaan niin että ei Paavali jatkanut sen jälkeen virheitä tekemällä vaan todisti moneen otteen millaisia pahojame olemme olleet ennen uskoontuloa,, lainataxeen Paavalin ilmaisua

Niin oli, savonarola, tässä alla on Paavalin todistusta itsestään. Semperhän sanoo Paavalia esikuvakseen ja yrittää väkisin jättää tämän yhtä surkeaksi ja voimattomaksi syntiseksi kuin tuntee itsekin olevansa uskon kyllä asian Semperin kohdalla, Paavali sen sijaan eteni uskontiellä. Paavali oli VAHVA Jumalan soturi AHKEROITSEMASSA HYVÄÄ, Semper taas käy vasta taistelua oman lihansa kanssa, sen ristiinnaulitsemiseksi.

4 Kaikessa me osoitamme olevamme Jumalan palvelijoita. Me kestämme sitkeästi vaikeudet, vaivat ja ahdingot,

5 ruoskimiset, vankeudet, mellakat, raadannan, valvomisen ja paastoamisen.

6 Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus,

7 totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi.

(2. Kor. 6:4-7)
        ________

3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,

4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,

5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;

6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,

7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;

8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,

9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,

10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.

(2. Kor. 6:3-10)
        _______

21 Sillä me ahkeroitsemme sitä, mikä on hyvää ei ainoastaan Herran, vaan myös ihmisten edessä.

(2. Kor. 8:21)

• greeeeen kirjoitti:

Niin oli, savonarola, tässä alla on Paavalin todistusta itsestään. Semperhän sanoo Paavalia esikuvakseen ja yrittää väkisin jättää tämän yhtä surkeaksi ja voimattomaksi syntiseksi kuin tuntee itsekin olevansa uskon kyllä asian Semperin kohdalla, Paavali sen sijaan eteni uskontiellä. Paavali oli VAHVA Jumalan soturi AHKEROITSEMASSA HYVÄÄ, Semper taas käy vasta taistelua oman lihansa kanssa, sen ristiinnaulitsemiseksi.

4 Kaikessa me osoitamme olevamme Jumalan palvelijoita. Me kestämme sitkeästi vaikeudet, vaivat ja ahdingot,

5 ruoskimiset, vankeudet, mellakat, raadannan, valvomisen ja paastoamisen.

6 Mielemme on puhdas, meillä on tietoa, kärsivällisyyttä ja ystävällisyyttä, meillä on Pyhä Henki, vilpitön rakkaus,

7 totuuden sana ja Jumalan voima. Aseinamme ovat vanhurskauden miekka ja kilpi.

(2. Kor. 6:4-7)
        ________

3 Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen, ettei virkaamme moitittaisi,

4 vaan kaikessa me osoittaudumme Jumalan palvelijoiksi: suuressa kärsivällisyydessä, vaivoissa, hädissä, ahdistuksissa,

5 ruoskittaessa, vankeudessa, meteleissä, vaivannäöissä, valvomisissa, paastoissa;

6 puhtaudessa, tiedossa, pitkämielisyydessä, ystävällisyydessä, Pyhässä Hengessä, vilpittömässä rakkaudessa,

7 totuuden sanassa, Jumalan voimassa, vanhurskauden sota-aseet oikeassa kädessä ja vasemmassa;

8 kunniassa ja häpeässä, pahassa maineessa ja hyvässä, villitsijöinä ja kuitenkin totta puhuvina,

9 tuntemattomina ja kuitenkin hyvin tunnettuina; kuolemaisillamme, ja katso, me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapettuina,

10 murheellisina, mutta aina iloisina, köyhinä, mutta kuitenkin monia rikkaiksi tekevinä, mitään omistamatta, mutta kuitenkin omistaen kaiken.

(2. Kor. 6:3-10)
        _______

21 Sillä me ahkeroitsemme sitä, mikä on hyvää ei ainoastaan Herran, vaan myös ihmisten edessä.

(2. Kor. 8:21)

Onkohan sinulla green jonkinlainen Semper-syndrooma.

Joka ikisessä viestissäsi on esillä Semper. Et osaa aloituksiakaan tehdä mainitsematta Semperiä. Vaikuttaa jossain nmäärin sairaalloiselta.

Kerro nyt jo jotakin omasta uudestisyntymisestäsi. Vai onko siitä mitään kerrottavaa.

• Minustakin olisi
        Jonah kirjoitti:

Onkohan sinulla green jonkinlainen Semper-syndrooma.

Joka ikisessä viestissäsi on esillä Semper. Et osaa aloituksiakaan tehdä mainitsematta Semperiä. Vaikuttaa jossain nmäärin sairaalloiselta.

Kerro nyt jo jotakin omasta uudestisyntymisestäsi. Vai onko siitä mitään kerrottavaa.

mielenkiintoista kuulla Greeeenin uskoontulosta.

• On se kumma

kun sivusta tullaan kommentoimaan ihmiseen liittyen, mutta
      ei oteta kantaa aloituksen aiheeseen, niinkuin nimim. "eikö greeeen tiedä", joka mikäli uskossa on, olisi voinut omalta osaltaan kertoa uudestisyntymisestään !

• leahimn(ei kirj.)

Arvoisa pyhitetty rouva greeeeen,voisi vastata kyssäriini.
      Vai eikö rahkeet riitä?
      Tyypillinen muotojumalan palvelija olet!
      Poljet jalkoihisi sellaisen ihmisen joka etsii.
      Mitä muuta väliä
      kuin sinun kakka kultismisi!

• perämela

Tottakai Jumala uudestisynnyttää jokaisen jkoka aidossa synninhädässä häntä avuksi huutaa, ei siinä mitään pyhityksiä tarvita sitä ennen.

siitä alkaa uusi elämä ja pyhitys askel askeleelta, miten muuten se voisi olla ?

niinhän vauvakin tekee, syntyy, ja siitä alkaa kasvu ja oppiminen uudeksi ihmiseksi.

minä uudestisynnyin yhdessä kokouksessa, jossa halusin päästä sisälle pelastukseen entisen ulkoakurkkimisen sijaan,ja Jumala teki sen niin voimakkaasti, että näinä neljänäkymmenenvuotena ei ole ainuttakaan hetkeä ollut eikä käynyt minkäänlaista epäilystä sen suhteen vaihtuiko Herra sisikunnassa vaiko ei.

se oli myöhäisilta vuonna -72

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      39
      2716
    2. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      15
      1513
    3. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      13
      1187
    4. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      341
      1123
    5. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      54
      1062
    6. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      45
      914
    7. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      899
    8. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      46
      808
    9. Niin siinä Kävi

Ettemme koskaan saaneet toisiamme
      Ikävä
      45
      800
    10. Miksi nainen nukut huonosti

Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo
      Ikävä
      61
      794
    Aihe