Luottokunnan: Vain 7% suomalaisista haluaa maksaa

käteisellä....

"Vain seitsemän prosenttia suomalaisista maksaa mieluummin käteisellä kuin kortilla, kertoo korttipalveluyhtiö Luottokunnan teettämä kyselytutkimus".

http://www.hs.fi/talous/Enää seitsemän prosenttia haluaa maksaa käteisellä/a1305562948390

Tutkimuksessa suomalaiset jaettiin maksukäyttäytymisen mukaan kolmeen tyyppiin. Lähes neljäsosa suomalaisista kuuluu tyyppiin huolettomat. Tämä joukko on tyypillisesti muita nuorempaa, 18–45-vuotiaita, pienituloisia ja heillä on muita ryhmiä alempi koulutustaso.

Kysely tehtiin visakortin käyttäjiltä.

18

84

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muovi puhuu

käteinen raha niin vanha ja väsynyt juttu!

Tervetuloa "nykyaikaan", jo muovikortti on vanhanaikainen ratkaisu.

Tarvitaan uusia innovatiisia ratkaisuja maksamiseen,
      mm. mobiili tai vastaavat yhden järjestelmän systeemit

• tunge muovi hanuriis

Tarvitaan enempi ratkaisuja siihen ettei tarvitsisi maksaa.

• pummi vai?

no muuta takas äitis luo niin ei tarvii maksaa,
        vai sieltäkö jo kirjoittelet?

• käteisellä....
        pummi vai? kirjoitti:

no muuta takas äitis luo niin ei tarvii maksaa,
        vai sieltäkö jo kirjoittelet?

Turpa kiinni avauksessani, alias pummi!

stadilainen suohomo!

• Kateisen kannattaja

Perheyrityksen osakkaana taas olen sitä mieltä että meille nimenomaan käteisellä maksavat asiakkaat ovat niitä kaikkein halutuimpia asiakkaita. Käteisasiakkaalta saatava käteinen raha on tärkeä osa perheen käteen jäävän nettotulon muodostusta.

Ja kyllä käteisellä maksavai on todellisuudessa paljon suurempi osuus kuin tuo Luottokunnan mainitsema 7%. Vähintään joka neljäs maksaa edelleenkin käteisellä rahalla, eikä osuus ole viime vuosina juurikaan muuttunut.

Itse maksan 90% kaikista ostoistani käteisellä, bensat maksan kortilla

Ehkä tuolalisiin Luottokunnan kyselyihin joko ihan tarkoitushakuisesti tai sitten otannan vääristymän vuoksi on sattunut porukka, josta tällainen otantatulos on saatu ulos.

Nuoret ja vaikkapa paljon liikkuvat ja matkustelevat saattavat suosia korttiosotoja. Mutta keski-iän ylittäneille tuttu paperiraha on edelleen se halutumpi maksuväline.

• 90% muovilla

minä maksan yli 90% kaikista ostoksista kortilla.

Maksatko sinä laskut myös käteisellä,
        menet sähköyhtiöön seteli kourassa, entä vakuutusmaksut käteisellä myös?

Miksi pitäisi kantaa mukana käteistä, kolikot ovat kaikista pahimpia,
        täysin turhia nykymaailmassa, oikea jäänne menneisyydestä

• Ei kaikkea kortille

Joo, jos ei käteinen raha kelpaa niin lakkaan ostamasta, luottokorttia käytän vain satunnaisiin ostoksiin, enkä maksa edes pankkikortilla vaan sillä rahalla mitä ja kuinka paljon lopsasta kulloinkin löytyy.

• oldmetall
        Ei kaikkea kortille kirjoitti:

Joo, jos ei käteinen raha kelpaa niin lakkaan ostamasta, luottokorttia käytän vain satunnaisiin ostoksiin, enkä maksa edes pankkikortilla vaan sillä rahalla mitä ja kuinka paljon lopsasta kulloinkin löytyy.

But Baby, cash money is fuckin cool.kortilla operoin suuremmissa ostoksissa ja laskut maksan netissä tai menee suoraveloituksella. Musta on naurettavaa, että joku tupeksii korttinsa kanssa kun maksaa jotakin kahvikupillista huoltamolla.
        Kortti on paljon hitaampaa kun kaikilla pitää olla kortti , se on niin cool, mutta kuitenkaan sitä ei osata käyttää vaan tupeksitaan ja tehdään jonoa.
        Mulla on ulkomailla myös käteinen raha toiminut erinomaisesti. Kun olen ollut "kylillä" niin on ollut siistimpää maksaa jossakin paikallisessa käteisellä kuin hölmönä antaa luottokortti reteästi ja sitten itkeä kotimaassa kun luottokorttilaskutovatkiin aivan hirveät ja odottamattomasti jopa satoja €uroja suuremmat.
        Hotellihuoneen tietty maksan kortilla ja sitten kortti tiiviisti hotellin tallelokeroon.mulla on suurinpiirtein 50€uroa rahaa päällä päivittäin ja sijoittelen rahojani eripuolille ja toimii tosiaan paremmin kuin trendikkäästi antaa korttinsa kaikenmaailman huijarien käyttöön

• musta amex
        oldmetall kirjoitti:

But Baby, cash money is fuckin cool.kortilla operoin suuremmissa ostoksissa ja laskut maksan netissä tai menee suoraveloituksella. Musta on naurettavaa, että joku tupeksii korttinsa kanssa kun maksaa jotakin kahvikupillista huoltamolla.
        Kortti on paljon hitaampaa kun kaikilla pitää olla kortti , se on niin cool, mutta kuitenkaan sitä ei osata käyttää vaan tupeksitaan ja tehdään jonoa.
        Mulla on ulkomailla myös käteinen raha toiminut erinomaisesti. Kun olen ollut "kylillä" niin on ollut siistimpää maksaa jossakin paikallisessa käteisellä kuin hölmönä antaa luottokortti reteästi ja sitten itkeä kotimaassa kun luottokorttilaskutovatkiin aivan hirveät ja odottamattomasti jopa satoja €uroja suuremmat.
        Hotellihuoneen tietty maksan kortilla ja sitten kortti tiiviisti hotellin tallelokeroon.mulla on suurinpiirtein 50€uroa rahaa päällä päivittäin ja sijoittelen rahojani eripuolille ja toimii tosiaan paremmin kuin trendikkäästi antaa korttinsa kaikenmaailman huijarien käyttöön

jos jotain coolia etsitte, vastaus on;

musta american express

Lyöppä se pöytään ihan missä päin vaan maailmalla niin
        saat arvostusta osaksesi.

käteinen ei ole cool vaan junttia ja likaista.

• Kateisen kannattaja

> Maksatko sinä laskut myös käteisellä,

Entä maksatko sinä laskut kortilla??

• bittejä vain

niin, itseasiassa en maksa kummallakaan laskuja,
        vaan käytän nettipankkia ja suorasiirtoja.

mm. lainat, yhtiövastikkeet jne menevät automaattisesti.

Kaikki "pienostot" kuten ruoka menee muovilla.
        Kaikki isommat hankinnat menee muovilla.

Asuntoa tai autoa ostaessa en ole rahoja nähnyt ollenkaan,
        jotain numeroita vilisi vain

• Kaupan asiakas

Kyllä ainakin meidän lähikaupassa nuoret koululaiset maksaa käteisellä välituntiostoksensa. Tietty varmasti osa vie tavaroita, maksamattakin kummallakaan tavalla.

• Namihameet

>> Tietty varmasti osa vie tavaroita, maksamattakin kummallakaan tavalla.

Onko teillä paljon mustalaistyttöjä hyllyjen väleissä, karkkilaatikkojen paikkeilla ostelemassa?
      http://www.youtube.com/watch?v=8L-mTYKIjgc

• Mun maksuasiat

Olitpa todella täsmällinen maksutapojen vastaaja nyt.

Mutta oikeasti, ketä kiinnosti??

• käteisellä kiitos

Olen vanhanaikainen seteli lompakossa tuntuu mukavammalta kuin kortti
      Ja onhan nähty kun nettipankki ei pelaa et maksa mitään,käteisellä maksat.Täydentävät toisiaan varalla pitää olla raha.

• Ja jos/kun valtaisa auringon häiriötoiminta aiheuttaa globaaliset päiväkausien sähkökatkot, millään ei makseta, ei käteisellä eikä korteilla. Kassat ovat sähkötoimisia. Internet takkuaa. Kännyköiden lataus ei kestä loputtomiin.

O sole mio!

• musta amex

jos jotain coolia etsitte, vastaus on;

musta amex

Lyöppä se pöytään ihan missä päin vaan maailmalla niin
      saat arvostusta osaksesi.

• pitkäaikaisloispummi

Voiko kelakortilla ostaa pussikaljaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      98
      6807
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      463
      4904
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      129
      2756
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      141
      2413
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      7
      2167
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      34
      1176
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      72
      1103
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      1040
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      103
      1003
    10. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      58
      922
    Aihe