Keskiyölle!

nuorempi tytär

Olen huolissani vanhemmistani, jotka ovat ilmeisesti eroamassa...Äiti on löytänyt asunnon. Ovat viisikymmentäluvulla syntyneitä. Isällä on alkoholiongelma josta huolimatta On nyt suunnilleen pystynyt työnsä hoitamaan. Eroa haluaa enemmän isäni. Miksi? Miten he tulevat selviämään erillään? Alkaako isä juomaan itseään hengiltä, kun ei ole äiti "rajoittamassa"? Alkoholismi on sairaus, mutta mikä on tämän sairauden takana?

3

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

sinä olet fiksu ja vastuullinen nuori ihminen. huolehdit ehkä enemmän, kuin sinulle on hyväksi. toki katsotaan nyt noita kysymyksiäsi.

äitisi ja isäsi ovat liimaantuneet toisiinsa kaikesta huolimatta. heillä on keski-iän kriisiä, mitä kumpikin purkaa omalla tavallaan. joskus näin on hyvä, sillä nyt heidän on aivan pakko pysähtyä miettimään elämänsä kulkua. ilman kriisiä ei voi päästä eteenpäin, elämä on aina vuoristorataa.

isälläsi on sellainen olo, että hän on ehkä jäänyt jostakin paitsi elämässään. hän ajattelee, että on vielä mahdollisuuksia, joita voisi kokeilla. he ovat olleet kauan yhdessä äitisi kanssa, isäsi miehisyys potee etsikkoaikaa. taitaa kuulostaa oudolta? no, hän haluaisi todistella jotakin itselleen.

sinun äitisi on se henkilö, joka pitää talon pystyssä. rakkaudella on monta ilmenemismuotoa, tämä on yksi niistä. hän rakastaa isääsi, mutta tietää samalla, ettei ole tällä hetkellä ollenkaan onnellinen. isäsikin on vanhassa kiinni, erittäin vahvasti, mutta hänen täytyy kokea nyt tämä uusi faasi tietääkseen paikkansa.

isäsi juomisen takana on epäonnistumisen pelko. hän ajattelee, ettei ole pystyvä kaikkeen siihen, mitä häneltä odotetaan. hänen itsetuntonsa on heikko. juuri sitä hän nyt uskoo parantavansa. hänelle on suotava tämä pieni retki, kun hän haluaa omaa asuntoa. pian tulee aika, kun hän huomaa talouden pyörityksen olevan hankalaa. voi kun te naiset voisitte silloin olla vahvoja ja antaa hänen oppia näitä asioita itsekseen! mitä enemmän hän hikoilee, sitä enemmän hän teitä arvostaa.

sitä loppuvirttä ei ole vielä laulettu. antakaan isän mennä, jos niin on tapahtuakseen. koti pysyy pystyssä ja sinä rakastat molempia vanhempiasi.
      mutta kuule, miten on oman elämäsi laita? muistathan sinäkin pitää hauskaa vapaallasi?

t. Keskiyö

• nuorempi tytär

Kiitos Keskiyö!

Kirjoitit viisaita sanoja. Yritän olla huolehtimatta niin paljon. Oon vain niin vihainenkin isälle äidin kohtelusta. Koen sen oven näyttämisen äidille hirveänä loukkauksena niin äitiä kuin yleensä naisia kohtaan. Olen vihainen myös äidille. Miksi hän antaa itseään kohdeltavan noin.? Miksi kestää vuosikausia. No kai se rakkaus on todella niin pitkämielinen. Missähän kumpikin oli kun itsetuntoa jaettiin..? No kummankin isät olivat sodan käyneitä alkoholiongelmaisia miehiä ja äidit sen ajan perinteisiä äitejä, jotka kasvattivat lapsensa parhaansa mukaan, mutta sen ajan tapojen. Lasta ei kehuttu ettei vaan ois ylpistynyt jne.

Minun elämästäni... minkä vapaan ajan? =) Tämä oli hyvä huomio sinulta! Minulla on ihana koti ja perhe ja mies, jolla ei ole alkoholiongelmaa. Olen itse vielä kotona hoitamassa lapsia. Miehellä on vuorotyö, joka vie paljon aikaa, ainakin iltavuoroviikot ovat piiitkiä. Lapsenvahteja ei juuri ole eikä palkkaa siitä ainakaan olisi varaa maksaa. Isovanhempia pyydän silloin kun tarvitsen käydä tentissä tms. Olen kyllä suunnitellut lomaa. Pitää yrittää opetella ottamaan omaa aikaa... ja pitämään huskaa. Minulla on yksi harrastus jossa käyn vaihtelevasti. Työkin olisi mulle luxusta, josta pitäisin. Olen haaveillut viikonlopputöistä ja hainkin jouluapulaiseksi yhteen liikkeeseen(kukkakauppa). Sieltä vähän lupailtiinkin jotain. Näetkö minut sellä vielä töissä tai jossain muualla lähiaikoina? Kiitos jos vielä tämän luet ja ehdit vastata... =)

• nuorempi tytär

En päässyt töihin tuohon liikkeeseen, jonka mainitsin. :(
      Jaksatko katsoa minulle tähän vielä, tuleeko minulle mitään muuta pientä hanketta, että pärjättäis paremmin? On tiukkaa, hyvä kun saadaan laskujen maksun jälkeen tarpeeksi ruokaa pöytään. Usein maksetaan jotain vähän myöhässä tai pitää tinkiä lisää maksuaikaa. Oon niin väsynyt tähän... Mies hakee taas uutta työpaikkaa. On hakenut varmaan parikymmentä paikkaa. Ei viihdy nykyisessä, on aika masentunut sen työnsä suhteen. Joko nyt hänellä tärppää, että saisi mukavamman työn? Vai onko meillä tässä vieläkin jokin oppiläksy työstettävänä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      351
      4658
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      349
      2756
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      74
      2407
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      84
      2013
    5. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      454
      1791
    6. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      31
      1539
    7. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1367
    8. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      1349
    9. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      34
      1272
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      66
      1203
    Aihe