Israelin Paluu !

Mohikaani_27

* "< 21. Muista tämä, Jaakob, ja sinä, Israel, sillä sinä olet minun palvelijani. Minä olen sinut valmistanut, sinä olet minun palvelijani: en unhota minä sinua, Israel.

22. Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven ja sinun syntisi niinkuin sumun. Palaja minun tyköni, sillä minä lunastan sinut.

23. Iloitkaa, te taivaat, sillä Herra sen tekee; riemuitkaa, te maan syvyydet, puhjetkaa riemuun, te vuoret, ynnä metsä ja kaikki sen puut; sillä Herra lunastaa Jaakobin, kirkastaa itsensä Israelissa.

24. Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan - kuka oli minun kanssani? -

25. joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.

26. Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon. Minä olen se, joka Jerusalemille sanon: "Sinussa asuttakoon!" ja Juudan kaupungeille: "Teidät rakennettakoon!" Sen rauniot minä kohotan. >"!

* Nyt näyttää, että Israel on joutunut arabien saartamaksi, jota se tosin ollut hamasta aikojen alusta asti.

* Tälläinen tieto on myös Jeesukseen uskoville lohdullista ja hoitavaa tietoa. Me luullemme herkästi, että kun näemme elämää lähellä ja kauempanakain, kukaan ei tunnu välittävän mitään siitä, mitä me muutamat uskovat tälläkin palstalla yritämme sanoa, siitä, mitä on tulossa, ettei elämä jatku ikuisesti tällätavalla. Meitä jopa pilkataan, nauretaan, häväistään, syytetään, moralisoidaan, astetaan kompastuksia tiellemme. Meillä on kuitenenkin tieto tulevasta, eikä ole enää kauan aikaa, kun kaikki alkaa muuttumaan, nyt on useimmilla rauha ja turva rahassa ja menestyksessä, hyvässä työpaikassa. Ja niinhän meillä kaikilla lähestulkoon onkin. Itse olen elänyt armopaloista jo yli 45 vuotta, en ole saanut itse vaikuttaa siihen, mitä tililleni kuukausittain tulee ? Rikottiin perustuslakia monilta osin, ja vietiin mahdollisuus tehdä työtä ominkäsin, joka on köyhän ainut mahdollisuus päästä työn siunauksesta osalliseksi.

* Ja se mitä israelille on tapahtumasa, se viestittää aikojen muuttumisesta, jotain tulee kohta tapahtumaan maailmanlaajuisesti, eikä se tule miellyttämään ollenkaan kaikkia kansoja ensinkään, eikä kaikki seurakuntia, eikä yksilö ihmisiä , se mitä kohta tulee, ei jätä ketään siitä paitsi !
'
Ja tämä muutos on luonteeltaan sellainen, että, he, jotka voivat nyt hyvin, ja kaikkea on yltäkyllin, tosilla ei taas ole kuin se tarpeellinen, että hengissä pysyy. Nämä osat ovat muuttumassa päinvastaisiksi. Muistakamme Rikasta miestä ja Lasarusta, toinen sai eläessään kaiken hyvän, toinen sai vain muruja isoisten pöydältä, ja heidänkin "roolit" meni uuteen päivtykseen.

* Ollaan tarkkana mitä Israelissa tapahtuu, ja muutoksia kun tulee päivittäin, on hyvä olla ajantasalla, lukemalla

62

289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyiset Israelilin juutalaiset ovat lähes kaikki muualta tulleita, eikä samaa kansaa kuin Raamatun juutalaiset.

Raamatun juutalaisten lähimpiä jälkeläisiä ovat juuri ne arabit siinä Israelin ympärillä.

• näin Raamatussa

Eikö Peku tunne Raamattua:
        Hes 37:21
        "Näin sanoo Herra, Herra;
        Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen seasta, minne vain he
        ovat kulkeutuneetkin, kokan heidät joka taholta, ja tuon heidät omaan maahansa."

• k.kiusaantunut

"Maailma jatkaa radallaan, ei mikään muutu milloinkaan" laulaa Anssi Kela. Ja oikeassa on tästä mohiksen profetiasta huolimatta.

• 777***

"kiusaantunut
        20.5.2013 13:26
        "Maailma jatkaa radallaan, ei mikään muutu milloinkaan" laulaa Anssi Kela. Ja oikeassa on tästä mohiksen profetiasta huolimatta".

Onpa somaa - jumalaton lainaa Jeesukselle selkänsä kääntänyttä backslider-Kelaa, joka fanitti kybällä taannoin homopressa-ehdokasta!

Joo, samaa sakkia näytte olevan, jollette tee sitten parannusta, tosin kovin pitkälle poiskulkeutunut ja Jeesukselta sydämensä sulkenut ex-uskova ei voi tietää, milloin VOI vielä palata takaisin - missä menee hänen rajansa, Jumala sen yksin tietää.

Sensijaan ateistille Jeesus avaa sylinsä heti, kun hän sitä älyää vaan pyyttää, hänhän ei Jumalasta mitään vielä tiedä ja tuo toinen sensijaan - entinen uskova taas tiesi paljon ja silti jätti Ihanan Jeesuksen, ainoan sielujen Pelastajan ja lähti pois mammonaa ja mainetta tavoittelemaan.

Lue tämä totuus Heb 6

• k.kiusaantunut
        777*** kirjoitti:

"kiusaantunut
        20.5.2013 13:26
        "Maailma jatkaa radallaan, ei mikään muutu milloinkaan" laulaa Anssi Kela. Ja oikeassa on tästä mohiksen profetiasta huolimatta".

Onpa somaa - jumalaton lainaa Jeesukselle selkänsä kääntänyttä backslider-Kelaa, joka fanitti kybällä taannoin homopressa-ehdokasta!

Joo, samaa sakkia näytte olevan, jollette tee sitten parannusta, tosin kovin pitkälle poiskulkeutunut ja Jeesukselta sydämensä sulkenut ex-uskova ei voi tietää, milloin VOI vielä palata takaisin - missä menee hänen rajansa, Jumala sen yksin tietää.

Sensijaan ateistille Jeesus avaa sylinsä heti, kun hän sitä älyää vaan pyyttää, hänhän ei Jumalasta mitään vielä tiedä ja tuo toinen sensijaan - entinen uskova taas tiesi paljon ja silti jätti Ihanan Jeesuksen, ainoan sielujen Pelastajan ja lähti pois mammonaa ja mainetta tavoittelemaan.

Lue tämä totuus Heb 6

Luettu hep.6

• 777***
        k.kiusaantunut kirjoitti:

Luettu hep.6

Minun Raamatustani löytyy kyllä vain hebrealaiskirje, tuossa uudessa vännöksessä, jota sinä näköjään luet, se on laitettu heprealaiskirjeeksi.

Onpa tuossa käännöksessä tehty toki paljon pahempiakin uudistuksia, niin ettei sitä oikein samaksi Raamatuksi enää tunnistakaan.

Tietääkseni olet uskosta osaton, joten avautuiko tuo heb 6 sinulle ja kuinka sen käsitit?

• k.kiusaantunut
        777*** kirjoitti:

Minun Raamatustani löytyy kyllä vain hebrealaiskirje, tuossa uudessa vännöksessä, jota sinä näköjään luet, se on laitettu heprealaiskirjeeksi.

Onpa tuossa käännöksessä tehty toki paljon pahempiakin uudistuksia, niin ettei sitä oikein samaksi Raamatuksi enää tunnistakaan.

Tietääkseni olet uskosta osaton, joten avautuiko tuo heb 6 sinulle ja kuinka sen käsitit?

Tuo hep.6:4-6 antaa ymmärtää että luopio ei voi palata takaisin.
        Mietin sen yhteensopivuutta tuhlaajapoikakertomuksen kanssa.

• k.kiusaantunut kirjoitti:

Tuo hep.6:4-6 antaa ymmärtää että luopio ei voi palata takaisin.
        Mietin sen yhteensopivuutta tuhlaajapoikakertomuksen kanssa.

* Monen Raamatun tutkijan mukaan, kyseinen Raamatun kohta ei kuulu lainkaan pakanauskoville. Se annettiin erikosesta systä juutalaisille kristityille, koska he ovat yli ovelia ja viiasaita itsessään, he osaavat olla sutkia ja lierojakin. He olisivat vain hälunneet synnin päästön Jeesuskelta ja sen kautta pääsyn armonalle, ja sitten olisvat palanneet takaisin synägoogaan. Mutta tälle toiminnalle apostoöit asettivat topin tykkönään. Siihen perustuu, ehdoton armon menettäminen, jos he olisvat uudestaan palanneet lainalaisuuteen, vaikka olivat kokeneet armon Kristuksen vereää, siksi heiltä evättiin pääsy uudellleen Kristuksen veren kautta saavaan vanhurskauteen. Pakanoille tätä ei kukaan apostoli on sanonut, Paavali ei koskaan edes vaatinut kasteelle menoa, että saisivat synnit anteeksi, juutalaislle tämäkin oli tehty selväksi, heidän juonittelun takia.

* Luopio voi palata aina Jeesuksen luo, " Sitä joka minun tyköni tulee, eitä minä en heitä ukos "! Ja monia vastaavia Raamatun kohtia on Vanhasta Testamentistä alkaen, läpi koko Raamatun !

• k.kiusaantunut
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Monen Raamatun tutkijan mukaan, kyseinen Raamatun kohta ei kuulu lainkaan pakanauskoville. Se annettiin erikosesta systä juutalaisille kristityille, koska he ovat yli ovelia ja viiasaita itsessään, he osaavat olla sutkia ja lierojakin. He olisivat vain hälunneet synnin päästön Jeesuskelta ja sen kautta pääsyn armonalle, ja sitten olisvat palanneet takaisin synägoogaan. Mutta tälle toiminnalle apostoöit asettivat topin tykkönään. Siihen perustuu, ehdoton armon menettäminen, jos he olisvat uudestaan palanneet lainalaisuuteen, vaikka olivat kokeneet armon Kristuksen vereää, siksi heiltä evättiin pääsy uudellleen Kristuksen veren kautta saavaan vanhurskauteen. Pakanoille tätä ei kukaan apostoli on sanonut, Paavali ei koskaan edes vaatinut kasteelle menoa, että saisivat synnit anteeksi, juutalaislle tämäkin oli tehty selväksi, heidän juonittelun takia.

* Luopio voi palata aina Jeesuksen luo, " Sitä joka minun tyköni tulee, eitä minä en heitä ukos "! Ja monia vastaavia Raamatun kohtia on Vanhasta Testamentistä alkaen, läpi koko Raamatun !

Selvä, näin ollen Raamattu ei enään vaikuta ristiriitaiselta. Kiitos sinulle.

• Kaikki Israel ei palaa.

Hesekiel 20
      34 Ja minä vien teidät pois kansojen seasta ja kokoan teidät maista, joihin olitte hajotetut, väkevällä kädellä, ojennetulla käsivarrella ja vuodatetulla vihalla.
      35 Ja minä tuon teidät kansojen erämaahan, ja siellä minä käyn oikeutta teidän kanssanne kasvoista kasvoihin.
      36 Niinkuin minä kävin oikeutta isienne kanssa Egyptinmaan erämaassa, niin minä käyn oikeutta teidän kanssanne, sanoo Herra, Herra.
      37 Minä panen teidät kulkemaan sauvan alitse ja saatan teidät liiton siteeseen.
      38 Ja minä erotan teistä ne, jotka kapinoivat minua vastaan ja luopuvat minusta: muukalaisuutensa maasta minä vien heidät pois, mutta Israelin maahan he eivät tule; ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.

• * Ei varmaankaan, jos osa joutuu pois, niin uskotko jari-pekka sen, niin kuin Jeremia kirjoittaa, että ne Hitlerin murhaamat n. 6 miljoonaa juutalaista herätetään kuolleista, ja se joukko palaa Israeliin, missä sitten ovatkin tuhotut tai poletetut, se ei estä heitä palaamsta, kun Jumala herättää tämän valtvan joukon !

* Muistaakseni se oli Jeremian kirjassa ?

• KTS (Ei kirj.)
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ei varmaankaan, jos osa joutuu pois, niin uskotko jari-pekka sen, niin kuin Jeremia kirjoittaa, että ne Hitlerin murhaamat n. 6 miljoonaa juutalaista herätetään kuolleista, ja se joukko palaa Israeliin, missä sitten ovatkin tuhotut tai poletetut, se ei estä heitä palaamsta, kun Jumala herättää tämän valtvan joukon !

Ai mohkaanilla on nyt jo sellainen oppi, että ilman Jeesusta kuolleet voivat pompsahtaa haudasta ylös ja jatkaa pötkylöintiään kuin mitään ei olisi tapahtunut...

No mihinkäs sitä Jeesusta nyt tarvittaisiinkaan sanoo Ruotsin messiaaniset..

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=234821

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ei varmaankaan, jos osa joutuu pois, niin uskotko jari-pekka sen, niin kuin Jeremia kirjoittaa, että ne Hitlerin murhaamat n. 6 miljoonaa juutalaista herätetään kuolleista, ja se joukko palaa Israeliin, missä sitten ovatkin tuhotut tai poletetut, se ei estä heitä palaamsta, kun Jumala herättää tämän valtvan joukon !

"Hitlerin murhaamat n. 6 miljoonaa juutalaista herätetään kuolleista, ja se joukko palaa Israeliin,"

Suurin osa poltettiin, joten ei niitä saa enää kasattua.
        Hitler oli vakaumuksellinen perinteisen kristinuskon opin saanut, mutta murhat oli tehty ihan teidän protestanttien uskonpuhdistajan opeilla.

Tarkoitat Mohis varmaan Hesekielin 37 lukua. Siinä puhutaan kuolleista luista, joilla tarkoitetaan koko Israelin heimoa. Siinä puhutaan myös siitä, kuinka tämä kahdeksi valtakunnaksi jakaantunut kansa yhdistyy jälleen yhdeksi kansaksi.
        Tämän saa aikaan eläväksi tekevä Henki.

• KTS (Ei kirj.)
        jari-pek-ka kirjoitti:

Tarkoitat Mohis varmaan Hesekielin 37 lukua. Siinä puhutaan kuolleista luista, joilla tarkoitetaan koko Israelin heimoa. Siinä puhutaan myös siitä, kuinka tämä kahdeksi valtakunnaksi jakaantunut kansa yhdistyy jälleen yhdeksi kansaksi.

Tää on kyllä ihan uus oppi tää hauasta ylös pompsahtaminen ja uuven mahollisuuden saaminen...

Ei raamatussa eikä Jeremian kirjassakaan ole mainintaa Hitlerin murhaamista 6 miljoonasta juutalaisesta.

"että ne Hitlerin murhaamat n. 6 miljoonaa juutalaista herätetään kuolleista, ja se joukko palaa Israeliin, missä sitten ovatkin tuhotut tai poletetut,"

Voisitko tarkentaa missä muodossa nämä traagisen kohtalon saaneet ihmiset muotoutetaan jälleen elämälle? vai onko Jeremiaan kirja vertauskuvannollista pohdintaa?

• to..
        pakis__ kirjoitti:

"että ne Hitlerin murhaamat n. 6 miljoonaa juutalaista herätetään kuolleista, ja se joukko palaa Israeliin, missä sitten ovatkin tuhotut tai poletetut,"

Voisitko tarkentaa missä muodossa nämä traagisen kohtalon saaneet ihmiset muotoutetaan jälleen elämälle? vai onko Jeremiaan kirja vertauskuvannollista pohdintaa?

Eivät missään muodossa,eikä mikään VT:n profeetoista nähnyt uutta tuhoa Babyloniasta paluun jälkeen, eikä ole yhtään profetiaa nykyisestä Israelin valtiosta.

• Tjaah-ah
        Pe.ku kirjoitti:

"Hitlerin murhaamat n. 6 miljoonaa juutalaista herätetään kuolleista, ja se joukko palaa Israeliin,"

Suurin osa poltettiin, joten ei niitä saa enää kasattua.
        Hitler oli vakaumuksellinen perinteisen kristinuskon opin saanut, mutta murhat oli tehty ihan teidän protestanttien uskonpuhdistajan opeilla.

>>"Hitlerin murhaamat n. 6 miljoonaa juutalaista herätetään kuolleista, ja se joukko palaa Israeliin,">>

Entä mihin ne palaavat ne miljoonat herätetyt, joita juutalaisetkin tappoivat jo Vanhan Testamentin aikana Jahven määräyksestä ja se vielä suurempi joukko, joita kristityt ovat kahden vuosituhannen aikana tappaneet valtioittensa hallitsijoitten omaisuuden kartuttamiseksi ja Jumalan suuremmaksi kunniaksi?

Ei ollutkaan Jeremia, vaan Hesekiel joka profetoi israelilaisten plaauusta, hautoja myöten.

* Hesk. 37:12 - 14. "< 12. Sentähden ennusta ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan.
        13. Ja siitä te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne.
        14. Ja minä annan teihin henkeni, niin että te tulette eläviksi, ja sijoitan teidät omaan maahanne. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra: minä olen puhunut, ja minä sen teen, sanoo Herra." >!

• Tjaah-ah
        pakis__ kirjoitti:

>>"että ne Hitlerin murhaamat n. 6 miljoonaa juutalaista herätetään kuolleista, ja se joukko palaa Israeliin, missä sitten ovatkin tuhotut tai poletetut,"
        Voisitko tarkentaa missä muodossa nämä traagisen kohtalon saaneet ihmiset muotoutetaan jälleen elämälle? vai onko Jeremiaan kirja vertauskuvannollista pohdintaa?>>

Onkos tuossa muuta mahdollisuutta kuin uskoa sielunvaellukseen? Juutalaisistahan polttamisen lisäksi tehtiin kain saippuaa ja heidän nahoistaan lampunvarjostimia. Miten nämä nyt sitten taas kokoon kasattaisiin ja Palestiinaan palautettaisiin?

• jari-pek-ka kirjoitti:

* Kyllä, juuri tuota Hesekielin sanomaa !

• pakis__ kirjoitti:

* Jumalan voimasta, he palaavat elämään takaisin, saavat ihan oman ruumiinsa takaisin, ja palajavat israelin maahan, peku tuolla hehkuttaa, että heidädät on polettu, Jumalalle aivan sama vaikka olisvat atomipommin alla kuolleet, Sana Jumalalta, ja jokainen palaa entiseen ruumiiseensa, JUMLA VOI ! Vai voiko joku epäillä ? No peku tietenkin vaatii järjen päätelmiä, mutta niitä ei anneta, usko sydämessä todistaa Jumalan lupaukset aina totisiksi ja mahdollisiksi !

* " Jumalalle ei mikään ole mahdotonta!" Älä ole epäuskovainen, vaan uskovainen !

• k.kiusaantunut

Minussa on juutalaisverta isäni ja äitini puolelta. Esi-isät ovat Pietarin juutalaisia.

Et sitten jiipee laittanut minulle kuin yhden viestin.

• Hound Dog

Onko kukaan ajatellut, että VT profetiat olisikin jo toteutuneet?

• KTS (Ei kirj.)

Jeesus ajatteli näin mutta eihän tää fanittajalössi Jeesusta usko:

Matteuksen evankeliumi:
        11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

• Tjaah-ah
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Jeesus ajatteli näin mutta eihän tää fanittajalössi Jeesusta usko:

Matteuksen evankeliumi:
        11:13 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti;

Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

>>Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.>>

Miten sinne nyt pääsisi tunkeutumaan kun helluntalaiset portsarit ja muut huippu-uskovaiset seisovat taivaan portilla kämmen pystyssä, että sinut on väärin kastettu eli ei ollenkaan; et ole pyhittänyt lauantaipäivää: sianlihaakin olet syönyt etkä puhu kielillä ja kaiken lisäksi poltat tupakkaa ja lienet käynyt jossain pubissa kaljallakin.

• ~~tähkäpää~~

Tämä Mohikaanin esille tuoma Raamatun kohta on lohduttavaa ja rohkaisevaa sanomaa niin Jumalan omaisuuskansalle Israelille, kuin myöskin meille ns. hengellisille israelilaisille!

Meidätkin Hän kerran kokoaa kaikista maista ja kansoista omaan kotimaahamme, taivaan kotiin.

Ihana aamun avaus tähän päivään.

Jumala ei ole koskaan perunut kansalleen antamiaan lupauksia, eikä myöskään meille pakanoille, jotka olemme Hänen omikseen saaneet tulla.

Hän seisoo loppuun asti omiensa vierellä ja tukena, niin omaisuuskansansa, kuin myöskin kaikkien niiden, jotka ovat Hänet vastaanottaneet elämäänsä.

• KTS (Ei kirj.)

Tässä taas nähhään tää lössin halvan armon israeloppi jota se pää vinossa hymistelee.

Tässä Raamatun sana:

5. Moos
        11:22 Sillä jos te pidätte kaikki nämä käskyt, jotka minä teille annan, ja seuraatte niitä, niin että rakastatte Herraa, teidän Jumalaanne, ja aina vaellatte hänen teitänsä ja riiputte hänessä kiinni,
        11:27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
        11:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa

niinsevaanmenee

• "Hän seisoo loppuun asti omiensa vierellä ja tukena..."

Tuo pitää paikaansa, jos ajatellaan uudestisyntyneistä ihmisiä ja heidän uskoaan. Jumala seisoo ihmisen vierellä tämän kuolemaan asti.

Hyvin harvoin helluntaiuskoon tulleet henkilöt luopuvat uskostaan, niinpä osa heistä jopa odottaa kuolemaa saadakseen nähdä jo pois nukkuneet toverinsa uudessa taivaan kodissa. Se on hyvin ymmärrettävää, jos henkilö on iäkäs ja kärsii kipuja.

Olen kuullut muutaman ikääntyneen hellunt.uskovan sanovan toisiaan lohdutellen- siellä tapaamme Isän luona taivaan kodissa, pääsis jo pois-

• ~~tähkäpää~~
        pakis__ kirjoitti:

"Hän seisoo loppuun asti omiensa vierellä ja tukena..."

Tuo pitää paikaansa, jos ajatellaan uudestisyntyneistä ihmisiä ja heidän uskoaan. Jumala seisoo ihmisen vierellä tämän kuolemaan asti.

Hyvin harvoin helluntaiuskoon tulleet henkilöt luopuvat uskostaan, niinpä osa heistä jopa odottaa kuolemaa saadakseen nähdä jo pois nukkuneet toverinsa uudessa taivaan kodissa. Se on hyvin ymmärrettävää, jos henkilö on iäkäs ja kärsii kipuja.

Olen kuullut muutaman ikääntyneen hellunt.uskovan sanovan toisiaan lohdutellen- siellä tapaamme Isän luona taivaan kodissa, pääsis jo pois-

Näinhän se on, kuin kirjoitat.

Tuo koti-ikävä johtuu varmaan siitä, että uskovainen koko ajan tietää olevansa matkalla lopulliseen kotiinsa ja olevansa täällä vain "kauttakulkumatkalla".

Ja eihän se kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö eläisi samaan aikaan täysillä tätä elämää, sillä jokainen uskova tietää, että TÄMÄKIN ON AINUTKERTAINEN MATKAN VAIHE ELÄMÄSSÄMME.

Olen esim. omalla kohdallani joskus miettinyt lähdön hetkeä ja uskon, että se tulee olemaan siinä mielessä vaikea, että joutuu eroamaan kaikista läheisistään ja rakkaistaan ja esim. omassa elämässäni on hyvin paljon myöskin iloa ja riemua, mm. viimepäivinäkin olen ihan sydämeni kyllyydestä saanut nauraa ja iloita läheisteni keskellä ja kanssa.

Se on sellainen "dilema", jonka kanssa Paavalikin painiskeli, miettien, miten mielellään hän täältä jo erkanisikin, mutta..........

Joten ei taivasikävästä kertominen tosiaankaan tarkoita sitä, että ihminen olisi jo lopen väsynyt ja kyllästynyt tähän maalliseen vaellukseensa, eikä jaksaisi enää millään elää.... :)

Tästä lauseestasi tuli mieleenki seuraava runo:
        >>>>

• uskova 2

Jeremia 31:10-11.Kuulkaa Herran sana,te kansat,ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa:Hän joka Israelin hajoitti,on sen kokoava ja varjeleva niinkuin paimen laumaansa.Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä. Kannattaa lukea myös jakeet7-9. Samoin Jeremia 16:14-15.Sen tähden päivät tulevat sanoo Herra ,jolloin ei enää sanota:"Niin totta kuin Herra elää,joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta."vaan "Niin totta kuinHerra elää,joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista,joihin hän oli heidät karkoittanut".Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa,jonka minä annoin heidän isillensä.

• KTS (Ei kirj.)

Siinä oli tyhjänpäivästä fanitusta ja tässä vuorostaan Raamatun sanaa:

5. Moos
        11:22 Sillä jos te pidätte kaikki nämä käskyt, jotka minä teille annan, ja seuraatte niitä, niin että rakastatte Herraa, teidän Jumalaanne, ja aina vaellatte hänen teitänsä ja riiputte hänessä kiinni,
        11:27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
        11:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, vaan poikkeatte siltä tieltä, jota minä tänä päivänä käsken teidän vaeltaa

niinsevaanmenee

• to..
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

Siinä oli tyhjänpäivästä fanitusta ja tässä vuorostaan Raamatun sanaa:

5. Moos

niinsevaanmenee

Olet kovin valikoiva siinä suhteessa mikä on "Raamatun sanaa". Arafatin sanahan menee aina Raamatun yli, tyhjänpäiväistä arabifanitusta juttusi.
        niinsevaanon.

• (:>

"Hitlerin murhaamat n. 6 miljoonaa juutalaista herätetään kuolleista, ja se joukko palaa Israeliin."

HESEKIEL

37 luku

Kuolleet luut, jotka tulevat eläviksi, vertauskuvana hengestä, jonka Israel saa. Kaksi sauvaa, jotka tulevat yhdeksi, vertauskuvana Israelin yhdistymisestä ja ihanasta tulevaisuudesta.

1 Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Herran hengessä ja laski minut keskelle laaksoa. Ja se oli täynnä luita.
      2 Ja hän kuljetti minua ympäri niitten ohitse; ja katso, niitä oli hyvin paljon laakson kamaralla, ja katso, ne olivat hyvin kuivia.
      3 Niin hän sanoi minulle: Ihmislapsi, voivatkohan nämä luut tulla eläviksi? Mutta minä sanoin: Herra, Herra, sinä sen tiedät.
      4 Niin hän sanoi minulle: Ennusta näistä luista ja sano niille: Kuivat luut, kuulkaa Herran sana.
      5 Näin sanoo Herra, Herra näille luille: Katso, minä annan tulla teihin hengen, ja te tulette eläviksi.
      6 Minä panen teihin jänteet, kasvatan teihin lihan, vedän yllenne nahan ja annan teihin hengen, ja te tulette eläviksi. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra.
      7 Minä ennustin, niinkuin minua oli käsketty. Ja kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa.
      8 Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut.
      9 Niin hän sanoi minulle: Ennusta hengestä, ennusta, ihmislapsi, ja sano hengelle: Näin sanoo Herra, Herra: Tule, henki, neljästä tuulesta ja puhalla näihin surmattuihin, että ne tulisivat eläviksi.
      10 Minä ennustin, niinkuin hän oli minua käskenyt, ja niihin tuli henki, ja ne tulivat eläviksi ja nousivat ylös jaloillensa: ylenmäärin suuri joukko.
      11 Ja hän sanoi minulle: Ihmislapsi, nämä luut ovat koko Israelin heimo. Katso, he sanovat: 'Meidän luumme ovat kuivettuneet, toivomme on mennyttä, me olemme hukassa.'
      12 Sentähden ennusta ja sano heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne ja vien teidät Israelin maahan.
      13 Ja siitä te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä avaan teidän hautanne ja nostan teidät, minun kansani, ylös haudoistanne.
      14 Ja minä annan teihin henkeni, niin että te tulette eläviksi, ja sijoitan teidät omaan maahanne. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra: minä olen puhunut, ja minä sen teen, sanoo Herra.

Näin se on Herra on Kaikkivaltias ja tekee mitä tykkää, eikä siinä kts:llä ja muilla islamisteilla, Israelin ja Jumalan vihollisilla ole mitään sanomista, sillä semmoisilta suut tukitaan!!!

• KTS (Ei kirj.)
      • Anti-kristus jakaa

Lueppa raamatusta mitä tapahtuu filistealaisille, ja niille jotka ivaavat israelin kukkuloiden tähden.
        Jeesus ei ole "palestiinalaiskristittyjen" poliittinen rautalanka-jeesus, sillä ei voi olla sekä Kristuksen että Antikristuksen puolella. Anti-kristus jakaa maan, Jeesus ei salli Jerusalemiin koskettavan.
        Sinä samana päivänä kun viisaat päättivät erottaa maata ei-juutalaisille, lensi ensimmäinen raketti. "Kiitos maastanne"
        Mutta tulee päivä jolloin filistealaiset pakenevat. Kun Damaskos hävitetään, ja Ihana kaupunki on edelleen pystyssä.
        Sillä Jerusalemin kukkulat kuuluvat Jumalalle, ei ihmiselle.

• näin se menee

Hyvä KTS!
        On hienoa, että Abbas ja kumppanit saavat kasvattaa ulkomaisia pankkitilejään.
        Sillä ei ole väliä, että kansa kärsii.

Arafatistakin tuli mijonääri, joten arabitemokratia on sellaista, että johtajat
        nauttivat demokratian oikeuksista kansan kustannuksella.

Hienoa, että KTS ymmärtää tällaista kehitystä.

• Hound Dog
        Anti-kristus jakaa kirjoitti:

Lueppa raamatusta mitä tapahtuu filistealaisille, ja niille jotka ivaavat israelin kukkuloiden tähden.
        Jeesus ei ole "palestiinalaiskristittyjen" poliittinen rautalanka-jeesus, sillä ei voi olla sekä Kristuksen että Antikristuksen puolella. Anti-kristus jakaa maan, Jeesus ei salli Jerusalemiin koskettavan.
        Sinä samana päivänä kun viisaat päättivät erottaa maata ei-juutalaisille, lensi ensimmäinen raketti. "Kiitos maastanne"
        Mutta tulee päivä jolloin filistealaiset pakenevat. Kun Damaskos hävitetään, ja Ihana kaupunki on edelleen pystyssä.
        Sillä Jerusalemin kukkulat kuuluvat Jumalalle, ei ihmiselle.

Mitä ihmettä sinä oikein puhut? Mistä Raamatusta tällaista dataa löytyy?

• KTS (Ei kirj.)
      • oikein hyvä

On hienoa, että te tuette Abbasin ja muun terroristijengin pankkitilien kasvua.
        Nämä ressukathan kuilisvat nälkään, elleivät hyväuskoiset länsimaalaiset tukisi heitä.
        Miten he hankkisivat aseitaan, ellette te auttaisi heitä?

• Miro`

kts ei osaa muuta kun jankuttaa samaa mandraa täällä päivästä toiseen ja jos ei keksi mitään sanottavaa, kopioi aikaisempia vastauksiaan, kuten tässäkin nähtiin.

Oleppa kerrankin rehellinen KTS ja kerro meille, miten paljon muslimi-taistelijat maksavat sinulle rahaa tästä jatkuvasta olemattomien palestiinalaisten tukemisesta täällä netissä?

Ai niin, unohdin, ettet voi pysyä totuudessa, koska koraanin Taqiyya-laki käskee jokaista muslimia valehtelemaan niin paljon kun sielu sietää ja enemmänkin, kunhan vaan islamin kauhuoppi sharia-lakeineen menee eteenpäin!

• KTS (Ei kirj.)
        Miro` kirjoitti:

kts ei osaa muuta kun jankuttaa samaa mandraa täällä päivästä toiseen ja jos ei keksi mitään sanottavaa, kopioi aikaisempia vastauksiaan, kuten tässäkin nähtiin.

Oleppa kerrankin rehellinen KTS ja kerro meille, miten paljon muslimi-taistelijat maksavat sinulle rahaa tästä jatkuvasta olemattomien palestiinalaisten tukemisesta täällä netissä?

Ai niin, unohdin, ettet voi pysyä totuudessa, koska koraanin Taqiyya-laki käskee jokaista muslimia valehtelemaan niin paljon kun sielu sietää ja enemmänkin, kunhan vaan islamin kauhuoppi sharia-lakeineen menee eteenpäin!

Ohi meni taas turhislössin varjonyrkkeily.

Ainoa mitä olen täällä tuonut esiin on Kirkon Ulkomaanavun, Patmoksen ja Fidan ansiokas työ palestiinalaisten hyväksi!

SUN lössis kitinää ja vikinää EN aio tuoda esille.

Kyllä JÄMPTI on NIIN!

• oikein hyvä kirjoitti:

On hienoa, että te tuette Abbasin ja muun terroristijengin pankkitilien kasvua.
        Nämä ressukathan kuilisvat nälkään, elleivät hyväuskoiset länsimaalaiset tukisi heitä.
        Miten he hankkisivat aseitaan, ellette te auttaisi heitä?

* Ei hyvä ! KTS panee tulevaisuutensa pakanakansaan, israelin viholliseen, ja hekumoi hamatin sortovaltaa, joka arafatin hengessä tahtoo syöstä Israelin itämäereen, ei se henki ole mihinkään mennyt palestiilalasilta, siellä se kytee, odottaa vaan sopivaa tilaisuutta päästä tuhoamaan Israel, mutta ei käsitä, eikä käsitä KTS, että pitää ensin tuhota Jumala, ennen kuin Israel voisi tuhoutua. Niinsevaanon !

* Eikä israel edes tarvitse arabimaiden tukea, koska Raamattu sanoo, " Se joka yrittää nostaa israelia, repii vaan itsensä pahasti." Niinpä me vain voimme ainoastaan rukoilla israelille ja Jerusalemille rauhaa ja Jumalan suojelusta.

* Israel on, ja pysyy iäti Jumalan kansana.

* Ei hyvä ! KTS panee tulevaisuutensa pakanakansaan, israelin viholliseen, ja hekumoi hamatin sortovaltaa, joka arafatin hengessä tahtoo syöstä Israelin itämäereen, ei se henki ole mihinkään mennyt palestiilalasilta, siellä se kytee, odottaa vaan sopivaa tilaisuutta päästä tuhoamaan Israel, mutta ei käsitä, eikä käsitä KTS, että pitää ensin tuhota Jumala, ennen kuin Israel voisi tuhoutua. Niinsevaanon !

* Eikä israel edes tarvitse arabimaiden tukea, koska Raamattu sanoo, " Se joka yrittää nostaa israelia, repii vaan itsensä pahasti." Niinpä me vain voimme ainoastaan rukoilla israelille ja Jerusalemille rauhaa ja Jumalan suojelusta.

* Israel on, ja pysyy iäti Jumalan kansana.

* No ei Itämereen, vaan VÄLIMEREEN ! Anteeksi !

• KTS (E¤i kirj.)

Tää on hienoo tää et sitä saa seurata Kristusta ja tukea palestiinalaisia!

:D

• kts(Ei kirj.)

Tää on hienoo tää et sitä saa seurata Antikristusta ja tukea olemattomia palestiinalaisia!

• kts(Ei kirj.) kirjoitti:

Tää on hienoo tää et sitä saa seurata Antikristusta ja tukea olemattomia palestiinalaisia!

Ja tämä ei sitten ollut minulta vaan uskovaisiksi itseään kuvittelevilta roistoilta joiden koko elämä perustuu valheeseen, petokseen ja nikkien väärentämiseen.

• KTS (Ei kirj.)
      • * Ei uskovilla oikeasti ole mitään sitä vastaan, että palestiinalaisa autetaan, ja uskova toivoo, että monet heistä saisivat tulla tuntemaan Jeesusken Jumalan pojan, niin heidän kohdaltaan vihanpito loppuu siihen, Israelia kohtaan, he alkavat rukoilla rauhaa Jerusalemille, yhdessä juutaiais kristtyjen kanssa, ja unohtavat vihamielisyydet. Vain perke-le yllyttää sotaan, ei Jeesusken opetuslapset, olivatpa mistä maasta tahansa.

* Mutta palsetiinalaislla ei ole oikeutta Israelin maahan. He ottivat sen luvatta haltuunsa, kun isännät oli maailmalla Jumalan tahdosta, mutta nyt ovat palannet ja suurin osa on vielä palaamatta, joka tapahtuu vasta tuhatvuotisessa valtakunnassa, silloin Israel saa koko kansana maansa takaisin, ja rajat on paljon laajemmat kuin mit ne nyt on. HYVÄ HYVÄ HYVÄ !!!

• KTS (Ei kirj.)
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ei uskovilla oikeasti ole mitään sitä vastaan, että palestiinalaisa autetaan, ja uskova toivoo, että monet heistä saisivat tulla tuntemaan Jeesusken Jumalan pojan, niin heidän kohdaltaan vihanpito loppuu siihen, Israelia kohtaan, he alkavat rukoilla rauhaa Jerusalemille, yhdessä juutaiais kristtyjen kanssa, ja unohtavat vihamielisyydet. Vain perke-le yllyttää sotaan, ei Jeesusken opetuslapset, olivatpa mistä maasta tahansa.

* Mutta palsetiinalaislla ei ole oikeutta Israelin maahan. He ottivat sen luvatta haltuunsa, kun isännät oli maailmalla Jumalan tahdosta, mutta nyt ovat palannet ja suurin osa on vielä palaamatta, joka tapahtuu vasta tuhatvuotisessa valtakunnassa, silloin Israel saa koko kansana maansa takaisin, ja rajat on paljon laajemmat kuin mit ne nyt on. HYVÄ HYVÄ HYVÄ !!!

Ei me kysytä sun lössiltäs lupaa jäädä asumaan omille kotikonnuillemme!

Kyllä JÄMPTI on NIIN!

Me toki tuemme evankelis-luterilaisen kirkkomme ansiokasta työtä Palestiinan kansan tukemiseksi emmekä kallista korvaamme kaiken maailman arabivihamielisille vihapuheille ja vippaskeppulalahkoille:

http://www.eappi.fi/

Ja toki myös helluntaiherätyksen Fida tukee voimallisesti Palestiinaa ja rauhankehitystä:

http://www.rauhanpuolustajat.fi/lahi-ita/suoma/fida.html

HYVÄ!

• 1234567...
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Ei uskovilla oikeasti ole mitään sitä vastaan, että palestiinalaisa autetaan, ja uskova toivoo, että monet heistä saisivat tulla tuntemaan Jeesusken Jumalan pojan, niin heidän kohdaltaan vihanpito loppuu siihen, Israelia kohtaan, he alkavat rukoilla rauhaa Jerusalemille, yhdessä juutaiais kristtyjen kanssa, ja unohtavat vihamielisyydet. Vain perke-le yllyttää sotaan, ei Jeesusken opetuslapset, olivatpa mistä maasta tahansa.

Mohikaanin 1000 vuotisessa valtakunnassa on hyvin hiljaista, kun kaikki jumalattomat ovat kuolleet ja paholainenkin on sidottuna sen 1000 vuotta, niin hiljaista on maanpäällä.

Kaikki kaikkien aikojen pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa.

• Tjaah-ah
        1234567... kirjoitti:

Mohikaanin 1000 vuotisessa valtakunnassa on hyvin hiljaista, kun kaikki jumalattomat ovat kuolleet ja paholainenkin on sidottuna sen 1000 vuotta, niin hiljaista on maanpäällä.

Kaikki kaikkien aikojen pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa.

>>Kaikki kaikkien aikojen pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa.>>

Miten siellä taivaassa ne tuhat vuotta räknätään? Täällä maassa 1 vuosi on noin 365 maapallon pyörähdystä akselinsa ympäri tai maan yks ikierros auringon ympäri: mitataanko sielläkin aika tämän maapallon liikkeistä?

Toisekseen, Raamatussa kai sanotaan 1000 vuotta olevan Herran edessä kuin yksi päivä. Ei kai se nyt vain sitten olekin se tuhatvuotiskausi vain yhden päivän mittainen?

• DoctorT

KTS voi tukea ihan mitä lystää!

PÄÄASIA on, onko Jumala samalla kannalla! HÄNEN silmäteränsä on edelleen ISRAEL, eikä muutu milloinkaan. EI KOSKAAN!

Maailmanhistorin loppunäytöksen pääosissa Israel ja juutalainen kansa! Palestiinasta ja sen kansasta EI MAINITA MITÄÄN!

Olen mieluusti ja jämäkästi RAAMATUN puolella, järjestöt ovat ihmisten ja siksi niin peräti PUUTTEELLISIA ja HARHASSAKIN!

• KTS (Ei kirj.)

Me toki hylkäämme tälläisen "tohtorin" ja hänen lössinsä aggressiivisen, kouristuksenomaisen ja ISOILLA kirjaimilla vihapuheita täynnä olevan vuodatuksen ja ymmärrämme että ev.lut. kirkko ja helluntaigherätys KOKONAISUUDESSAAN toimivat Jeesuksen antaman humanitäärisen esimerkin ja lähimmäisenrakkauden mukaisesti tukiessaan palestiinalaisia.

HYVÄ!

Me toki tuemme evankelis-luterilaisen kirkkomme ansiokasta työtä Palestiinan kansan tukemiseksi emmekä kallista korvaamme kaiken maailman arabivihamielisille vihapuheille ja vippaskeppulalahkoille:

Ja toki myös helluntaiherätyksen Fida tukee voimallisesti Palestiinaa ja rauhankehitystä:

http://www.rauhanpuolustajat.fi/lahi-ita/suoma/fida.html

HIENOA!

• Taah-ah

>>Maailmanhistorin loppunäytöksen pääosissa Israel ja juutalainen kansa! Palestiinasta ja sen kansasta EI MAINITA MITÄÄN!>>

Eikö Koraanissakaan mainiita? Tain muiden kansojen uskontojen pyhissä kirjoissa?

>>Olen mieluusti ja jämäkästi RAAMATUN puolella, järjestöt ovat ihmisten ja siksi niin peräti PUUTTEELLISIA ja HARHASSAKIN!>>

Ole toki ja niinhän sinun kristittynä vissiin kuuluu ollakin mutta onko se Raamatun maailama nyt sitten ainoa maailma ja koko maailma ja onko se Raamattu nyt ainoa maailman pyhä kirja?

• KTS (Ei kirj.)
        Taah-ah kirjoitti:

>>Maailmanhistorin loppunäytöksen pääosissa Israel ja juutalainen kansa! Palestiinasta ja sen kansasta EI MAINITA MITÄÄN!>>

Eikö Koraanissakaan mainiita? Tain muiden kansojen uskontojen pyhissä kirjoissa?

>>Olen mieluusti ja jämäkästi RAAMATUN puolella, järjestöt ovat ihmisten ja siksi niin peräti PUUTTEELLISIA ja HARHASSAKIN!>>

Ole toki ja niinhän sinun kristittynä vissiin kuuluu ollakin mutta onko se Raamatun maailama nyt sitten ainoa maailma ja koko maailma ja onko se Raamattu nyt ainoa maailman pyhä kirja?

Nyt pittää muistaa että tää kysseinen "tohtori" edustaa vain itseään eikä suinkaan Suomen kristillistä kenttää laajuudessaan. Hän on lähtenyt ovet paukkuen pois helluntaiherätyksestä ja jauhaa netissä katkerankalkkista kirouslitaniaansa sotien oikealle ja vasemmalle.

Me kristityt sen sijaan toimimme Jeesuksen esimerkin mukkaisesti:

HYVÄ!

• DoctorT

Ainoa luotettava epos on RAAMATTU!

YK:n peruskirjakaan ei oikein tämmää! Kun katsotaan aluetta, jolla Israel pyrkii terrorivaltojen ja paratiisiin itseään neljien housujen kanssa paukuttelevien kanssa selviämään! Neljät housut, jotta vempaimet säilyy neitsytarmeijalle pelikunnossa!!!

Helluntaiherätys sen enempää kuin lutterkirkkokaan, eivät ole pysyneet Sanassa! Siinä myös niiden heikkous, KUTEN KTS:kin

• KTS (Ei kirj.)

Kuten näemme, kysseessä on sivuraiteelle, tai sanoisinko suorastaan metsittyneelle, ruosteen syömälle pistoraiteelle ajautunut harhavaunu...

Me pääratalaiset, luterilais-helluntailaiset yleiskristityt etenemme sen sijjaan Pyhän Hengen höyryllä suoraa päätä kohti Tiekartan ohjaamaa Palestiinan valtiota joka ei suinkaan ole Israelilta pois kuten Israelin edistyksellisimmät kansalaiset, Shalom Nyt rauhanliikkeen, Tzelem -ihmisoikeusliikkeen ja rabbien rauhanliikkeen aktivistitkin ymmärtävät.

HYVÄ!

HIENOA!

• DoctorT

EI TULE KOSKAAN PALESTIINAN VALTIOTA EIKÄ JAETTUA JERUSALEMIA!

Sitten tosin rytäjää, kun antikristus on vallassa, MUTTA SE EI KOSKE ENÄÄ KRISTUKSEN SEURAKUNTAA!! Kunnia ja Ylistys Israelin Jumalalle ja Kiitos Hänen muuttumattomasta, valtavasta Totuudesta, joka Raamattuun on kätketty!

Että minä Riemuitsen kestävästä Sanan pohjasta, jossa ei tarvitsee typeriä tuuleen huudella kuten KTS:n.

• KTS (Ei kirj.)

Että minä riemuitsen ettei "tohtorin" kaltaisia sairaita yksilöitä enää juuri näy seurakunnissa, vaan yksi toisensa jälkeen sekä Eappin, KUA:n että Fidan piirissä ne, jotka ovat paikan päällä NÄHNEET sen epäoikeudenmukaisen kohtelun, jota palestiinalaiset ovat kohdanneet, ovat ravistaneet typerän israelfanituksen hartioiltaan ja siirtyneet KUNNON kristillisille linjoille vanhurskauden ja oikeuden puolelle.

HYVÄ!

• DoctorT

Se nyt ei ole mikään uutinen, että KALTAISENI eivät laumoina liiku! Näinhän Raamattu näistä ajoista sanookin, useat luopuvat uskostaan ja seuraavat villitseviä oppeja, KUTEN KTS!

Tärkeintä minulle on, että olen kerran perillä Jumalan Taivaassa!

Mitä sairauteen tulee, diagnoosisi on selkeämpi kuin minun.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      90
      6495
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      457
      4587
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      122
      2530
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      137
      2339
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      0
      2111
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      28
      1106
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      69
      1020
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      53
      990
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      96
      912
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      65