Evokit kaipaavat Jumalan sanaa.

jyr

6

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteenharrastaja

Tosiaan hilpeitä, vaikka samalla säälittäviä, nämä sinun "todistelusi".

"Ironista kyllä, myös useista hotellihuoneista edelleen löytyvä Raamattu on lähtenyt yllättävän usein hotellivieraan mukana uuteen kotiin."

Minusta tuo näyttäisi enemmän kleptomanialta kuin Sanan kaipuulta. Jos kuitenkin on sitä, ei Raamatun varastaminen näytä ihan nappialulta uskomiselle.

Ja yöpyväthän uskovaisetkin hotelleissa, ja heillä saattaa oma Raamattu tosiaan olla pilalle kulunut.

• EL-o-him

Mistäs tiedät, että hotelleiden raamattuvarkaat olisivat kaikki evoluutioteorian kannattajia? Oletan heidän olevan ennemminkin "uskiksia", jotka haluavat ehkä levittää "sanaa" lahjoittamalla raamattuja.
      Monet "evokit" eivät todellakaan enää voi pitää raamattua aitona "Jumalan sanana",siksi he eivät sitä kaipaakaan. Silti uskominen jonkinlaiseen Korkeimpaan voimaan/älyyn tai vähintään kiinnostus asiaan on yleistä myös "evokkien" keskuudessa. Heille tyypillistä on , että he haluavat TIETÄÄ niin paljon kuin mahdollista ja pohtia asiaa eri näkökulmista (mm. eri uskontojen ja uskomusten variaatiota on laidasta laitaan), eikä vain yksinomaan USKOA jonkun uskonnon rajoittamalla tavalla!

• Osaa kadonneista raamatuista ei ole pöllitty. Niillä on voitu pelata alan piireissä hyvin tunnettua "Hide the Bible"-peliä ("piilota piplia").

http://hidethebible.tumblr.com/

Kun seuraavan kerran et hotellihuoneesta löydä raamattua, niin kurkistapas wc-pöntön taakse, ilmastointiputkeen ja vedenkeittimeen. Syy voi toki olla myös hotelliketjun viisaastuminen.

• Todella kekseliästä jäynää!

• mette.soderman

Olen kerran ottanut hotellista Raamatun mukaani. Kyseessä oli englanninkielinen Kuningas Jaakon raamattu, ja siihen aikaan sitä ei vielä ollut Internetissä. Ystäväni oli kääntäjä, hänen täytyi tarkistaa teksteistä mahdolliset Raamattu-sitaatit, ja Suomessa myytiin vain modernia englanninkielistä versiota. Siinä näpistykseni syy.

Kirja tuli ainakin parempaan käyttöön kuin moni muu Raamattu.

Itse ostin nuorena Raamatun ja luin sen kannesta kanteen. Syy: en halua väitellä kirjasta, jota en ole lukenut. OLen myöhemmin huomannut, että moni keskustelupalstan inttäjä ei tunne Raamattuaan yhtä hyvin kuin minä.

• tieteenharrastaja

Itse asiassa et näpistänyt hotellilta, koska Raamatut niihin toimittaa lahjoitusvaroin toimiva Gideon-järjestö. En tunne sitä tarkemmin, mutta luulisin sen katsovan tarkoituksensa toteutuneen silloinkin, kun hotellivieras vie Raamatun mennessään muuten kuin ilkivaltaa tehtävkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      167
      2106
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2012
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1419
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1413
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      457
      1254
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      69
      996
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      881
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      223
      780
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      354
      769
    Aihe