taitaapi olla koko marimekko kopiota,,,
Vastaukset 8
- taiteilija minäkin
En tiedä ,mutta kopiointi valokuvastako ei ole kopiointia,esim ihmishahmon piirtämiseen ei suuria taiteellisia kykyjä tarvi,jos sen tekee voipaperityylillä suoraan valokuvasta,tässä hetkiä kankaassa niin tuntuu olevan,tietenkin taiteellisuutta voi olla hoksata moinen toiminta,jota jo pikkupentuna harrastimme.Kuka sen sitten sanoo onko suuri taiteellinen luomus vai kopiointi,jokainen päättäköön itse.
Minä kyllä en moista toimintaa pidä taiteellisuuden riemuvoittona varsinkin jos nämä ovat olleet jossain kilpailussa ja vieläpä voittaneet.Koska tämä tapa on ikiaikainen jolla piirrettiin pentuna jos jonkinlaista kuvaa eikä niitä useinkaan väritetty.
Onko sitten jonkinmoinen luovan muotoilun alennustila menossa,eli taiteilija joka on joskus jotain nimeä saanut voi taiteen nimissä tehdä mitä vain.
Kopio mikä kopio sitä ei puheella muuksi muuteta eli ennen vanhaan koulussa sanottiin että läpi piirretty.piirrä jotain omaa. - fakta tieto
Taitaa media ja hallitus mustamaalata ja salaa toivoa että toisellekin Suomen tärkeimmistä yrityksistä kävisi köpelösti nokian tavoin konkurssi tai jotain. Tämä on tätä pirullista juonta jossa tieten tahtoen pyritään saamaan Suomesta kaikki pois että meidät on helppo liittää eun ajamaan liittovaltioon ja tämä taitaapi olla myös syy että katainen pyrkii eun huippu virkaan! Tämä on juuri tätä nwo pazkaa hajoita ja hallitse orjuuta jne. ja herrat rypee rahoissaan...
- typeriä ollaan..
Kopiofirma mikä kopiofirma...
Suomessa onneksi Marimekon kopioita on ostaunut vain rikkaat ihmiset, luulisi hävettävän.
Joku tai jotkut suvut tuossakin kopiofirmassa rikastui.. - 09:13
Joka v...n kämpässä on unikkoverhot ja muutama mariskooli.
- gggggggggggobio
Ei sentään mauttomia unikkoverhoja. Joskus kaupasta heitettiin Mariskooli perään jonkun ostoksen kylkiäisenä.
- Huomionarvoista on
se seikka, että Marimekko on asiassa tullut edustajiensa välityksellä esiin väitteineen, joissa kopiosuojaa vähätellään ja kopioimista oikeutetaan. Ensin kopioiminen kiistetään valhein, ja kun valheesta on jääty kiinni, niin asiaa paikataan uusin valhein.
Marimekon kanta asiaan on siis se, että ajoittain jopa suora kopioiminen on hyväksyttävää, joska "taiteessa kopioidaan aina". Ja taiteilijan teoksen kopioiminen hieman muutoksia tehden on hyväksyttävää "vaikutteiden ottamista".
Tässä yhteydessä on syytä muistaa, että Marimekko on korporaatio, joka itse reagoi omien tuotteidensa teemojen käyttämiseen taiteenteossa erittäinkin aggressiivisesti. Taiteilija joka käyttää teoksessaan "marimekkomaisilta" vivahtavia teemoja, saa huomata olevansa käräjäsälissä tuomiota vastaanottamassa, ja omaisuutensa verran köyhempi. Plus elinikäinen korvausvastuu niskassaan. Kun Marimekko kokee omia kuvioitaan käytetyn ilman lupaa, nousee se takajaloilleen kuin karhu. Nostaa kämmentään ja LYÖ.
Mutta korporaation varastaessa taiteilijoiden teoksia, onkin se selitettävissä "vaikutteina". - Mikko K
Morsian hankki Marimekosta kapiot ...... kopiot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39675
- 95667
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32599Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38547Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63516- 34515
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 63491
- 68479