Ateisteissa paljon salaliittoteoreetikkoja - miksi?

utelias palstalainen

Olen jo muutaman vuoden miettinyt syytä sille, että nykyään kun on paljon pari-kolmekymppisiä, varsinkin miehiä, jotka on salaliittoteoreetikkoja (illuminati, nibiru-planeetta, jopa liskoihmiset), niin miksi he melkein kaikki ovat aina voimakkaasti ateisteja? Tarkoitan siis sitä, että jos heiltä asiasta kysyy, niin he heti pystyvät vastaamaan, että ovat ateisteja ja "vapaa-ajattelijoita". He myös usein luonnehtivat itseään tiedenörteiksi tms.

Mikä mahtaa olla kytkös salaliittoajattelun ja ateismin välillä?

10

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpsismihihhuli

Taidat olla varsinainen hörhöilijähihhuli. Mene nukkumaan ja selvitä pääsi salaliittoteoreinesi.
      "They are coming to take you away ha haa..."
      Luuletko vajakki, että ateistit ovat jonkinlainen yhtenäinen ryhmä, jotka kokoontuu konsensuksen merkeissä kuten hihhulit seuroihin yhdessä miettimään jotain noin hullua?
      Eiköhän nuo salaliittoteoriat ole herkkäuskoisten (lue hihhuleiden) juttuja.

• "Mikä mahtaa olla kytkös salaliittoajattelun ja ateismin välillä? "
      Tuskin sellaista kytköstä löytyy.

" He myös usein luonnehtivat itseään tiedenörteiksi tms."
      Tieteellisen maailmankuvan omaavat eivät pääsääntöisesti voi olla salaliittohörhöjä. Suuri osa salaliitoista kun on lapsellista huuhaata, jota kukaan tieteelliseen ajatteluun ja -tietoon vähääkään perehtynyt ei ota vakavissaan. Siksi pidän myös palstan ateistisuutta epätodennäköisenä. Ainakin valtaosa ateista joihin olen törmännyt, on selväpäistä porukkaa toisin kuin salaliittoteorioihin sortuneet.

• Apocalypsis

Miksi noiden salaliittoteorioiden keksijät ovat melkein poikkeuksetta teistejä jotka odottavat maailmanloppua?

• "Olen jo muutaman vuoden miettinyt syytä sille, että ..."

Olet jo muutaman vuoden miettinyt etkä ole keksinyt yhtään syytä? No ilmankos pidät fiksuna näiden paska-aloitusten tekemistä. Oliko sinun ÄO se 160?

• 15+5

Aloittaja on selvästi hitaista hitain trollaava sörsselström.

• En oikein jaksaisi näiden vääriä juttuja levittävien aloitusten kanssa. Mutta sanon, että ainoat tietämäni noihin salaliittojuttuihin uskovat ovat kovia kristittyjä.

• antikomu

Monet ateistit ovat kommunisteja, ja juuri komut näkee piruja kaikkialla. EU on eliitin luomus, CIA on maanjäristysten takana jne jne.

• Jos kaikki hauet ovatkin kaloja, ei siitä seuraa, että kaikki kalat ovat haukia.

Mitä piruihin tulee, niin tuskin komukat niitä näkevät. Eivätköhän niitä näe samat ihmiset, joiden elämään kuuluvat myös sellaiset entiteetit kuin enkelit.

Ihmiset, jotka yhdistävät CIA:n ja maanjäristykset, ovat jo niin kaukana reaalimaailman horisontin takana, ettei edes rantaviiva enää horisontissa kajasta. Sellainen sekopäisyys voi yhdistellä ihan mitä ismejä tahansa.

• Kalju Pitkätukka

Komppaan agnoskepoa.

Salaliittoteoreetikot ovat harvoin ateisteja, ja heitä löytyy erityisen paljon fundamentalistikristityistä ja new age- hörhöistä.

• "Olen jo muutaman vuoden miettinyt syytä sille, että nykyään kun on paljon pari-kolmekymppisiä, varsinkin miehiä, jotka on salaliittoteoreetikkoja (illuminati, nibiru-planeetta, jopa liskoihmiset), niin miksi he melkein kaikki ovat aina voimakkaasti ateisteja?"

Ei kyse ole siitä vaan olet luonut itsellesi harhakuvitelman.

"Tarkoitan siis sitä, että jos heiltä asiasta kysyy, niin he heti pystyvät vastaamaan, että ovat ateisteja ja "vapaa-ajattelijoita". He myös usein luonnehtivat itseään tiedenörteiksi tms."

Nyt taitaa mennä pahasti valheen puolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      5
      8895
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      414
      2272
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      1799
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1776
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      302
      1464
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      78
      1207
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1093
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      68
      888
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      846
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      26
      834
    Aihe