EU palkitsi tulitauon uusilla pakotteilla

Sakari42

Hyvä esimerkki EU:n häikäilemättömyydestä ja sotaintoilusta on se, miten se suhtautui tulitaukoon Ukrainassa. Se ei selvästikään ollut sen mieleen ja niinpä sillä olikin kiire julkistamaan uudet pakotteet Venäjää vastaan.
EU:ta ei selvästikään kiinnosta rauha, vaan uusien pakotteiden keksiminen.

Taustalla lienee EU-poliitikkojen sisimmässä syvälle juurtunut rasismi venäläisiä kohtaan. Ukrainan kriisi antoi sille hyvän tekosyyn aloittaa Venäjän vastainen kampanja. Pakotepolitiikalla yritetään huonontaa venäläisten elinoloja ja elämää.
EU:n ja USA:n vaino venäläisiä yrityksiä kohtaan on jo lähes verrattavissa juutalaisten yritysten vastaiseen kampanjaan Hitlerin Saksassa 1930 luvun jälkeen.

On kummallista, että viitsi olla mukana tässä rasistisen EU:n pakotepolitiikassa. Sillä haastetaan riitaa meille ystävällistä maata kohtaan, joka ei ole tehnyt meille mitään pahaa. Suomen ja Venäjän välillä on vallinnut luottamuksellinen suhde ja rakentavaa yhteistyötä on ollut paljon maittemme välillä. EU:n sätkynukkena Suomen on pakko olla lyömässä kiilaa maittemme välisille hyville suhteille.
Voiko typerämpää politiikkaa kuvitella? EU jäsenyys tulee Suomelle todella kalliiksi.

8

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anti Sakari?

      Venäjä ryösti Krimin ja on siellä edelleen, miehittäjänä,, suksikoot pois mikäli haluaa elää ilman pakotteita, todella yksinkertaista ja helppoa.

      Venäjä toimittaa aseita ja sotilaita Ukrainaan, nyt jopa naamioiden niitä avustusrekoiksi koska lännen satelliittikuvia ei pääse pakoon. Suksikoot pois Ukrainasta mikäli haluavat pakotteet pois.

      Aloittajan pää jotenkin nyrjähtänyt kun ei havaitse mitä ilmiselviä asioita maailmalla tapahtuu.

      • Kyseinen...

        Anti Sakari on aivan pihalla reaalimaailmasta, vaikuttaa enemmänkin tyhmältä trollilta.


      • Anti Sakari?
        Kyseinen... kirjoitti:

        Anti Sakari on aivan pihalla reaalimaailmasta, vaikuttaa enemmänkin tyhmältä trollilta.

        Jos olet sitä mieltä ettei Venäjä miehitä Krimin niemimaata, et voi ymmärtää yksinkertaistakaan asiaa sillä sekoitat toden ja fiktion. Etsi kiireesti apua lähimmältä terveysasemalta.

        Ja Venäläiset äidit ovat harhaisia ja luulevat poikansa kuolleen Itä-Ukrainassa. Ne jotka ovat haavoittuneet ovat vain Venäjän oman armeijan pieksemiä fasisteja.


    • Pakotteet ovat siksi ettei Venäjä tee mitään kapinallistoiminnan rauhoittamiseksi. Päinvastoin.
      ja tulitauko on vitsi jota kapinalliset eivät ole missään vaiheessa kokeneet tarpeelliseksi noudattaa.
      EU on vitsi jos väittää tulitauon olevan pitänyt.

      • FAKTAA JA FIKTIOTA UKRAINASTA!

        Ukrainassa on koko sen itsenäisyyden ajan ja jo aiemminkin ollut levottomuuksia ja jos jonkinnäköistä sisäistä konfliktia. Eri ryhmittymät ovat tapelleet toisiaan vastaan tai ihan vaan keskenään. Tämän toteamiseksi ei tarvita muuta kuin lukutaitoa ja jonkinmoinen Ukrainan historia. FAKTA.

        "Pakotteet ovat siksi, ettei Venäjä tee mitään kapinallistoiminnan rauhoittamiseksi."?? FIKTIO.
        Pitää mennä ihan vähän taaksepäin Ukrainan historiassa, viime talveen asti vain.
        Janukovits oli kuitenkin vaaleilla valittu presidentti. Se oppositio, joka syytti hallintoa valheellisista vaaleista, riehui kaduilla ja vaati Janukovitsin eroa, koostui pääasiassa ukrainalaisista, eli siis niistä, joista käytetään nyt nimeä Länsi-Ukraina.
        Tämmöinenhän on kapinallistoimintaa. FAKTA.

        Ukrainassa ei järjestetty uusia vaaleja uuden presidentin valitsemiseksi, vaan presidentistä äänestettiin parlamentissa (vrt. Suomen eduskunta): toinen passitettiin tiehensä ja toinen talutettiin tilalle. FAKTA.

        Nyt tämä entinen kapinallinen oppositio olikin vallassa ja etnisesti venäläisestä, venäjänkielisestä vähemmistöstä tulikin yhtäkkiä "kapinallisjoukko". FAKTA.

        Ukrainalaisia on Ukrainassa suuri enemmistö, Krimin niemimaata lukuunottamatta, jossa venäläisiä on noin 60-70 prosenttia asukkaista. FAKTA.

        Ukrainalaisten olisi voinut kuvitella kykenevän järjestämään "rehelliset" vaalit, suurena enemmistönä kun ovat. FIKTIO.

        Niin kauan kun ukrainalainen oppositio mellakoi kaduilla, eivät länsimaat lopsauttaneet korvaansakaan, mutta kun venäläinen oppositio teki saman, niin johan alettiin tunkea maahan joka puolelta, EU:n ja USA:n johdolla, puolustamaan "laillista" hallintoa. FAKTA.

        Kun tätä taustaa vasten tarkastelee tilannetta, ei voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin että tämä sota on jostain syystä hyvin tarkoituksenmukainen
        EU:lle ja USA:lle. Ja tarkoitus näyttäisi olevan yksinkertaisesti saada Ukrainasta puskurivaltio Euroopan ja Venäjän väliin, niin kuin Suomea on kautta aikain pidetty puskurivaltiona idän ja lännen välissä. Ukraina vaan on lähempänä Keski-Eurooppaa, siksi sinne kaiken maailman Merkelitkin hinkuu!

        Kun Jugoslaviassa (joka muuten on Euroopassa) oli hirveä sisällissota, jonka seurauksena se hajosi viideksi (vai kuudeksi?) pikkuvaltioksi, ei sinne riennetty "rauhantoimiin" läheskään yhtä kerkeästi kuin nyt Ukrainaan. Sitä kun ei tarvittu mihinkään!

        Sakari42 puhuu asiaa. EU HAISEE!


      • Anti Sakari?
        fialka15 kirjoitti:

        FAKTAA JA FIKTIOTA UKRAINASTA!

        Ukrainassa on koko sen itsenäisyyden ajan ja jo aiemminkin ollut levottomuuksia ja jos jonkinnäköistä sisäistä konfliktia. Eri ryhmittymät ovat tapelleet toisiaan vastaan tai ihan vaan keskenään. Tämän toteamiseksi ei tarvita muuta kuin lukutaitoa ja jonkinmoinen Ukrainan historia. FAKTA.

        "Pakotteet ovat siksi, ettei Venäjä tee mitään kapinallistoiminnan rauhoittamiseksi."?? FIKTIO.
        Pitää mennä ihan vähän taaksepäin Ukrainan historiassa, viime talveen asti vain.
        Janukovits oli kuitenkin vaaleilla valittu presidentti. Se oppositio, joka syytti hallintoa valheellisista vaaleista, riehui kaduilla ja vaati Janukovitsin eroa, koostui pääasiassa ukrainalaisista, eli siis niistä, joista käytetään nyt nimeä Länsi-Ukraina.
        Tämmöinenhän on kapinallistoimintaa. FAKTA.

        Ukrainassa ei järjestetty uusia vaaleja uuden presidentin valitsemiseksi, vaan presidentistä äänestettiin parlamentissa (vrt. Suomen eduskunta): toinen passitettiin tiehensä ja toinen talutettiin tilalle. FAKTA.

        Nyt tämä entinen kapinallinen oppositio olikin vallassa ja etnisesti venäläisestä, venäjänkielisestä vähemmistöstä tulikin yhtäkkiä "kapinallisjoukko". FAKTA.

        Ukrainalaisia on Ukrainassa suuri enemmistö, Krimin niemimaata lukuunottamatta, jossa venäläisiä on noin 60-70 prosenttia asukkaista. FAKTA.

        Ukrainalaisten olisi voinut kuvitella kykenevän järjestämään "rehelliset" vaalit, suurena enemmistönä kun ovat. FIKTIO.

        Niin kauan kun ukrainalainen oppositio mellakoi kaduilla, eivät länsimaat lopsauttaneet korvaansakaan, mutta kun venäläinen oppositio teki saman, niin johan alettiin tunkea maahan joka puolelta, EU:n ja USA:n johdolla, puolustamaan "laillista" hallintoa. FAKTA.

        Kun tätä taustaa vasten tarkastelee tilannetta, ei voi tulla muuhun johtopäätökseen kuin että tämä sota on jostain syystä hyvin tarkoituksenmukainen
        EU:lle ja USA:lle. Ja tarkoitus näyttäisi olevan yksinkertaisesti saada Ukrainasta puskurivaltio Euroopan ja Venäjän väliin, niin kuin Suomea on kautta aikain pidetty puskurivaltiona idän ja lännen välissä. Ukraina vaan on lähempänä Keski-Eurooppaa, siksi sinne kaiken maailman Merkelitkin hinkuu!

        Kun Jugoslaviassa (joka muuten on Euroopassa) oli hirveä sisällissota, jonka seurauksena se hajosi viideksi (vai kuudeksi?) pikkuvaltioksi, ei sinne riennetty "rauhantoimiin" läheskään yhtä kerkeästi kuin nyt Ukrainaan. Sitä kun ei tarvittu mihinkään!

        Sakari42 puhuu asiaa. EU HAISEE!

        Koko tuon itäeuroopan sekasotkun on saanut aikaiseksi Neuvostoliitto ja Venäjä.

        Venäjä pyörittää loppumatonta rulettia etsimällä historiasta sen itselle sopivimman version millä selitellä miten mikin heille kuuluu.

        Silloin kun Venäjä on lypsänyt valloitetut maat kuiviin ja rahat loppuvat, tulee juoksu äitivenäjän helmoihin, ja sitten kun on taas saatu maat rauhoittumaan aloitetaan ruletti alusta ja valloitetaan maat taas takaisin ja lypsetään kuiviin.

        Sitä on Venäjä.


    • näin sen näkisin.

      Pakotteet ei toimi niinkuin on tarkoitus, sanoi joku asiantuntija
      juuri TV;ssä (koskenniemi),ja lisäsi että niitä on kokeiltu satoja
      kertoja eikä ne ole koskaan toimineet tarkoituksen mukaan.

      Miksi niitä sitten asetetaan, kerta toisensa jälkeen?

      Pahinta on ettei niistä kuulemma pääse eroon muuta kuin EU;n yksimielisellä päätöksellä ja siinä taitaa äänissä tulla hajontaa,
      ne maat joille ei menetyksiä juuri tule haluaa varmaan jatkaa
      ties miten pitkään.

      koko euroopan talous kärsii pakotteista ja niitä vain jatketaan
      ja lisätään, niinkuin puupäät,eikö vanhoista kokemuksista pitäisi
      ottaa opikseen.

      USA on tässä taustapiruna, sekin laittaa pakotteita, mutta ei itse
      menetä mitään,helppoahan se silloin on.

      Mitä maailma on hyötynyt esim, Kuuban kauppasaarrosta, sehän
      tehtiin vain kommunismin poistamiseksi, siis poliittisesta
      syystä ja kuitenkin jokaisella kansalla lienee oikeus itse määritellä
      mitä he maalleen haluavat.

      Kommunismissa on kyllä se vika (tietääkseni) ettei maasta voi edes
      lähteä vaikka haluaisi, mutta se ei olekaan silloin kansan valinta.

      Eikö nyt EU pakotteissa ole ihan sama vika niistä ei pääse eroon
      halutessaan, ellei USA anna lupaa, tähän tulokseen olen tullut.

      Ainoa keino Suomelle on erota koko EU;sta ja päättää sitten itse
      asioistaan ja miettiä asioita maamme kannalta, ei koko euroopan,
      eikä varsinkaan USA;n.

      Sitäpaitsi on turha syyttää Venäjää Ukrainan tilanteesta koska
      uskottavaa tietoa ei ole, tuomioita julistetaan mututuntumalla
      ja niinhän se on kaikissa asioissa, tuomareita riittää,
      totuudenetsijöitä ei.

      Ainoa asia mikä on varmaa on se ettei Venäjä aloittanut kapinaa
      Ukrainassa, koska se olisi ollut vain vahingollinen Venäjälle,

      Kaikki muu tieto on propakandaa.

    • näin uskon itsekin.

      ipurilaisilta ei heru ymmärrystä EU:n Venäjälle asettamille pakotteille. "Niille ei ole mitään perustetta. Pakotteet eivät kuitenkaan näy arjessa mitenkään", sanoo Jelena Shaketova (vas.). "Sodasta kärsivät aina eniten tavalliset ihmiset", sanoo Vera Ivanova (kesk.). Shaketovan ja Ivanovan kanssa matkalla töihin on myös Anna Petrova.
      Monet viipurilaiset muiden venäläisten tavoin uskovat Ukrainan sodan suurimman syypään olevan valtameren takana Yhdysvalloissa.

      — Syyllinen on ihan selvä, amerikkalaiset, sanoo viipurilainen yrittäjä Vladimir Shirshikov.

      Ukrainassa käydään hänen mukaansa oligarkkien välistä sotaa muun muassa luonnonvaroista.

      — Kaikkea kuitenkin ohjaa iso käsi Amerikasta. EU on taloudellisesti riippuvainen USA:sta ja joutuu sen vuoksi tukemaan sitä, sanoo Shirshikovin vaimo Galina Shirshikova.

      EU:n asettamat asteittain koventuneet pakotteet eivät saa ymmärrystä Viipurissa, vaikka ne eivät ihmisten arjessa näykään.

      — Miksi hyvät naapuruussuhteet pilataan pakotteilla, kysyy rakennusmies Vjatsheslav Grigorjev.

      Hänen mielestään EU:n pakotteille ei ole perusteita, sillä esimerkiksi Krimin liittäminen Venäjään tapahtui Grigorjevin mukaan demokraattisesti.

      http://www.esaimaa.fi/Online/2014/09/05/Viipurilaiset uskovat USA:n olevan syypää Ukrainan sotaan/2014117861101/4

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe