Ajettu 150-200 tuhatta, uskaltaako sellaisen ostaa? Meinaan jos siihen on tehty kaikki huollot niin eikös sillä ajele vielä toisen mokoman kun auton itsekin huollattaa?
Kymmenen vuotta vanha automaatti
20
161
Vastaukset
- 093485
Riippuu mikä auto/laatikko kyseessä.
- Älä_osta
Minä en kyllä uskaltaisi ostaa kymmenen vuotta vanhaa automaattia, se voi hajota minä hetkenä hyvänsä.
- ÄläOstaManua
10 vuotta vanha manuaalikin voi hajota.
- kytdyugioliuyituyuyiu
10 vuotta vanha mikävaan voi hajota, mutta jos verrataan manuaalivaidelaatikon ja automaattilaatikon korjauttamisen hintoja, on tuo manuaalilaatikon korjaaminen merkittävästi halvempaa.
- polkuautot
kytdyugioliuyituyuyiu kirjoitti:
10 vuotta vanha mikävaan voi hajota, mutta jos verrataan manuaalivaidelaatikon ja automaattilaatikon korjauttamisen hintoja, on tuo manuaalilaatikon korjaaminen merkittävästi halvempaa.
Ihan se ja sama. 200 tkm poljettu auto alkaa olla jo siinä hintaluokassa, että polkuauton manuaalilaatikonkin särkyminen = kuolemantuomio. Kytkinremonttia nyt vielä kannattaa tehdä, mutta jos/kun vaihteistosta poksahtaa joku laakeri, keikalle tulee helposti hintaa pari tonnia = saman verran kuin ehjällä autolla on arvoa. Siis helpompi työntää auto jonkkaan ja ostaa ehjä tilalle.
- paljomaksaa
kytdyugioliuyituyuyiu kirjoitti:
No kerropas korjauttamisien hinnat?
- Kertokaa_viisaat
Jonkin tällaisen olen ajatellut ostaa: http://www.nettiauto.com/honda/accord/6941673 En siis juuri tätä autoa koska tarvitsen auton vasta kesällä mutta joku vastaava. Eikö Honda ole kestävä?
Tarkoitus olisi ajaa auto ihan loppuun, kilometrejä tulisi vuodessa vain kymmenisen tuhatta. - Viisaskertoo
Kertokaa_viisaat kirjoitti:
Jonkin tällaisen olen ajatellut ostaa: http://www.nettiauto.com/honda/accord/6941673 En siis juuri tätä autoa koska tarvitsen auton vasta kesällä mutta joku vastaava. Eikö Honda ole kestävä?
Tarkoitus olisi ajaa auto ihan loppuun, kilometrejä tulisi vuodessa vain kymmenisen tuhatta.Muuten hyvä mutta vähän lussu, pitää olla enemmän heppoja.
Pakko todeta, että onpas Hondalla hintaa... Perusbensavehje sinänsä varmaan ihan hyvä valinta sinulle, mutta minusta tuossa on tinkivaraa ainakin puolet.
Hondan automaattilootista en tiedä. Mersuissa kestää miljoonan, pahimmissa tsi-volkkareissa on hajonnut sadassa tonnissa...- mrrmfmfm
TheRat kirjoitti:
Pakko todeta, että onpas Hondalla hintaa... Perusbensavehje sinänsä varmaan ihan hyvä valinta sinulle, mutta minusta tuossa on tinkivaraa ainakin puolet.
Hondan automaattilootista en tiedä. Mersuissa kestää miljoonan, pahimmissa tsi-volkkareissa on hajonnut sadassa tonnissa...VAG:n DSG-laatikkoja rempattu pahimmillaan muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.
- tuplamaksu
polkuautot kirjoitti:
Ihan se ja sama. 200 tkm poljettu auto alkaa olla jo siinä hintaluokassa, että polkuauton manuaalilaatikonkin särkyminen = kuolemantuomio. Kytkinremonttia nyt vielä kannattaa tehdä, mutta jos/kun vaihteistosta poksahtaa joku laakeri, keikalle tulee helposti hintaa pari tonnia = saman verran kuin ehjällä autolla on arvoa. Siis helpompi työntää auto jonkkaan ja ostaa ehjä tilalle.
Jos vanhasta autosta hajoaa manuaalilaatikko, tilalle hommataan samanlainen käytetty laatikko, sitä vanhaa ei aleta korjaamaan. Kustannus: työt 500, laatikko 500 ja kytkin 200. Yhteensä 1200 euroa.
Jos vanhasta autosta hajoaa automaattilaatikko, hyvän käytetyn laatikon löytäminen on lähes mahdotonta, mutta jos sellaisen löytää, pelkkä laatikko maksaa jo 1500 - 2000 euroa. Jos taas vanhaa korjauttaa, kustannus voi olla samaa hintaluokkaa. Joten kokonaiskustannus töineen on tuplaten sen, mitä manuaalilaatikolla.
- atm04
Itse ostin viime syksynä juurikin 10v vanhan automaatti auton, ajettu kohta 250tkm. Hyvin pidetty ja myös automaattivaihteiston öljyjä vaihdeltu. Moitteettomasti on toiminut.
- Honda-man
Honda on hyvä, olen niillä ajellut yli 20 vuotta, luotettavia ja kestäviä.
- niinjooooo
Tuntumaa on hyvä olla noihin, että tietää mikä on normaalia vaihteiston toimintaa ja mikä ei.
Rauhallisessa lyhyessä koeajossa ei välttämättä vaihteiston puutteet tule ilmi, koeajossa tarviikkaan repia mutta ns testata pitää osata. Sama se on manuaalipuurukattila laatikoissakin, toimiiko kytkin niin kuin pitää, toimiiko vaihtoisto niin kuin pitää, jos olet jo tottunut jossain autossa siihen että ne vaihteet ei mene ihan kunnolla päälle niin tässä koeajo autossa sitten menee vähän paremmin päälle vaihteet niin tarkoittaako se sitä että ne on kunnossa.. niinpä.
Jotkut automaatit on sellaisia että ne ei kestä typerää käyttöä, repimällä saa ne rikki tai kuluvat siis ennen aikonaan ja jonkun onnekkaan kohdalle osuu sitten se että vaihteisto oireilee. - Rehdit.menestyy
Kannattaa ostaa auto liikkeestä, jossa ne osataan hinnoitella oikein. Sellaiset toki on harvassa, mutta netistä voi bongata edullisen kovin kehutun liikkeen.
- Olentyytyväinen
Itselläni on ollut kolme vanhaa automaattiloodallista autoa ja nyt on neljäs menossa. Kaksi ekaa olivat W124 300d Mersuja 89-90 vuosilta. Kilometrejä loodissa oli noin 500tkm, mutta laatikot kävi ja kukkui moitteetta.
Kolmas automaatti oli 10 vuotta vanha diesel Audi, kilometrejä kertynyt noin 300 tkm, siinäkään ei ollut loodassa moittimista.
Nyt alla noin 300 tkm ajettu Jeeppi automaattiloodalla....tässä kohtaa pitää koputtaa puuta, mutta tähän asti hyvin on loota toiminut.
Eli ainakin noissa merkeissä minulla on kokemus yli 10 vuotta vanhoista automaattiautoista, että pelaavat hyvin. Riippuu varmasti toistaalta paljon huoltohistoriasta miten on laatikkoöljyjä viitsitty vaihdella. - 14plus14
Jos kyseessä on 'oikea' automaatti eikä robotti niin todennäköisesti mitään ongelmia ei ole. 10 vuotta on tietysti pitkä aika ja ajokilometrejäkin kertynyt, mutta ikään nähden ei 'liikaa'.
Suurin osa maailman autoista on automaatteja, joten tekniikka on koeteltua ja manuaalivaihteistoja kestävämpiä.
Robotit on eri juttu... 10 vuotta vanhaa robottivaihteistoauton kanssa olisin todella varovainen.
Enpä usko tulevien mahdollisten korjaustarpeiden kohdistuvan automaattivaihteistoon, kyllä tulevat korjaustarpeet löytyvät muualta. - tiaratoypet
Automaatti kestää pitkään, jos on asiallinen käyttäjä. Aisin on mulla pelittänyt ilman dsg-nykäisyjä jo reilut 400 tkm eikä loppua ole näkyvissä. Jonkun GT-mallin laatikon saa kyllä revitellen rikki jo alle 100 km:n ajolla. Sellainen kohtuutehoinen kone automaatti lienee paras yhdistelmä, niin ei kumpikaan hajoa ennenaikaisesti. Itse ole ajellut peräti 11 vuotta samalla bensa aut. yhdistelmällä, millä on sentää vedelty matkailuvaunuakin ainakin 10 kesää. Ei ne vaan hajoa kun käyttää maltilla ja vähän itse huoltelee välillä.
- zjhillettii
Mersujen ja jenkkien lootat kestää. Muut sitten vähän heikommin.
- automaattimies
Ei se automaattivaihteisto sinänsä ole mitään salatiedettä. Toki halvemmassa autossa ei kannata automaattivaihteistoa lähteä korjaamaan, koska korjaus maksaa huonossa tapauksessa yli auton arvon. Osta mieluummin sellainen, joissa on jotain näyttöä siitä että automaattivaihteiston öljyt on vaihdettu 50-80 tuhannen välein.
Esson Baarissa toki kertovat, että automaattiöljyjä ei tarvitse vaihtaa. Ei pakko ole, mutta mieti kuitenkin sitä, että momentinmuuntimen "luisto" muuttuu lämmöksi. Ja öljy on siinä välittäjäaine, ei voiteluaine. Eli sanovat muut mitä sanovat, vaihda öljy viimeistään 80 tuhannen välein, samalla suodatin, magnetin putsaus ja öljypohjan kaavinta.
Automaatilla olen itse ajanut vuodesta 2009 ja neljäs automaatti menossa, yhdessäkään ei ole laatikko porsinut, nykyisessä alla 244 tuhatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737