– korvauksineen noin 8000 e/kk
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1423592743658.html
Sampsa Kataja valittaa kansanedustajan palkastaan
45
211
Vastaukset
- ewrwaerwwae
Kataja palaa kansanedustajatyönsä jälkeen tänä vuonna juristiksi, jolloin hän tienaa kuukaudessa 15-20 000 euroa. Joten ihmetellä pitää, miksi hän on ollut noin surkeasti palkatussa työssä eduskunnassa noinkin kauan.
- 3Timo
Juu pitää toellakin ihmetellä et kuka tollasen mulkun on tonne äänestäny!?! :/
- wertwtrtretre
3Timo kirjoitti:
Juu pitää toellakin ihmetellä et kuka tollasen mulkun on tonne äänestäny!?! :/
Eivät ainakaan sinun kaltaisesi kateelliset ihmiset, vaan sellaiset, jotka haluavat eduskuntaan pätevimmät henkilöt.
Kataja on menettänyt rahaa satoja tuhansia euroja ollessaan kansanedustajana, verrattuna siihen palkkaan, mitä hän olisi saanut niissä juristin tehtävissä, joihin hän palaa kansanedustajuutensa jälkeen. - 3Timo
wertwtrtretre kirjoitti:
Eivät ainakaan sinun kaltaisesi kateelliset ihmiset, vaan sellaiset, jotka haluavat eduskuntaan pätevimmät henkilöt.
Kataja on menettänyt rahaa satoja tuhansia euroja ollessaan kansanedustajana, verrattuna siihen palkkaan, mitä hän olisi saanut niissä juristin tehtävissä, joihin hän palaa kansanedustajuutensa jälkeen.Pätevimmät?!
Katajan kahteen vaalikauteen tekemät lakialotteet eduskunnassa:
http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/vex3000.sh?KAIKKIHAKU=ed_hnro=958 and tunniste=(LA or TA or TPA or TAA or LTA or RA or KA) and vpvuosi>=2003&PALUUHAKU=/triphome/bin/hex3300.sh?haku=vpt?hnro=958
Kokonaista 12 kappaletta! :) On se ainakin ihan helvetin AHKERA!? :) (Vertaas vaikka Kataiseen? Ja patalaiskalla Stubbillakin tais olla ainakin puolet enemmän?)
Ja 2011 jälkeen "pätevää" Katajaa ei o kelpuutettu edes mihinkään valiokuntaan!? Minkähän takia!?
Joo kyllä nyt oon kateellinen! :) - sedfreewartert
3Timo kirjoitti:
Pätevimmät?!
Katajan kahteen vaalikauteen tekemät lakialotteet eduskunnassa:
http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/vex3000.sh?KAIKKIHAKU=ed_hnro=958 and tunniste=(LA or TA or TPA or TAA or LTA or RA or KA) and vpvuosi>=2003&PALUUHAKU=/triphome/bin/hex3300.sh?haku=vpt?hnro=958
Kokonaista 12 kappaletta! :) On se ainakin ihan helvetin AHKERA!? :) (Vertaas vaikka Kataiseen? Ja patalaiskalla Stubbillakin tais olla ainakin puolet enemmän?)
Ja 2011 jälkeen "pätevää" Katajaa ei o kelpuutettu edes mihinkään valiokuntaan!? Minkähän takia!?
Joo kyllä nyt oon kateellinen! :)Eli että kansanedustajien ahkeruutta tai paremmuutta mitataan lakialoitteiden määrällä? Ei hyvää päivää!
Tässä muuten Katajan nykyiset valiokuntapaikat:
Perustuslakivaliokunta (vj) 30.06.2011 -
Valtiovarainvaliokunta 03.05.2011 -
Hallinto- ja turvallisuusjaosto 01.09.2011 -
Verojaosto (pj) 01.09.2011 -
Tuo pähkähullu nimimerkki 3Timo ei ole pelkästään kateellinen, vaan hän on myöskin kusipäinen valehtelija.
http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex5000.sh?hnro=958&kieli=su - 3Timo
sedfreewartert kirjoitti:
Eli että kansanedustajien ahkeruutta tai paremmuutta mitataan lakialoitteiden määrällä? Ei hyvää päivää!
Tässä muuten Katajan nykyiset valiokuntapaikat:
Perustuslakivaliokunta (vj) 30.06.2011 -
Valtiovarainvaliokunta 03.05.2011 -
Hallinto- ja turvallisuusjaosto 01.09.2011 -
Verojaosto (pj) 01.09.2011 -
Tuo pähkähullu nimimerkki 3Timo ei ole pelkästään kateellinen, vaan hän on myöskin kusipäinen valehtelija.
http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex5000.sh?hnro=958&kieli=suEikujuu niimpäs onki näköjää tos ylempänä noi nykyset paikat?! Meni kummasti silmistä ohi! Myönnän et siltä osin olin näköjää väärässä, mut siltikin vähemmän väärässä kuin sinä, koska kyllähän kansaneduatajan ahkeruus nimenomaan MITATAAN sillä monta lakialotetta ne saa aikaseks! Ja luulis nyt jumalautbet lakimiehen koulutuksen saanu kansanedustaja kykenis vittu vieköön edes VAHINGOSSA luomaan enemmän alotteita kuin yhden joka toinen kuukausi!?! Jos kansanedustaja ei tee ollenkaan lakialotteita, sen duunihan on pelkästään painella nappeja eduskunnassa ja valiokuntien äänestyksissä! Kutsutko sä tota työks? Jos et, niin kerroppas sit et milläs SINÄ sitten mittaat kansanedustajan ahkeruuden? Audin takapenkillä vietetyillä kilometreilläkö?
PS: Jos mä oon kusipäinen valehtelija, niin mä sentään sisällytin omaan kirjoitukseeni lähdemateriaalilinkin, jota ilman sinäkään ääliö et olis takuulla osannu korjata tota mun virhettäni? :) Et: Pata kattilaa soimaa?
- leipäjonobonus
Hänenä valittaisin, että jouduin kansanedustajaksi karenssin uhalla.
- Anhepasskiainen
Tyypillinen kokkari. Mulle kaikki tänne heti,, mutta köyhät kyykkyyn..
- sadassadaassd
Köyhä keppikerjäläisiä kokoomuslaiset ovat kepuloisten veroja kiertävään öky-Sipilään verrattuna.
- justniin
Juuri noin, se kuuluu kokoomuksen arvo- ja periaateohjelmiin:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1423713524393.html
Toimittaja puhuu puolestani.
- onttoa
Puhuuko pönttö vai mies?
- novo1
tekee iha pahaa et kehtaa valittaa!!
- dffasf
kuvastaa vain sitä ettei mihinkään ole tyytyväinen. Mitä Smpsa Kataja ylipäätään on saanut aikaiseksi edustajana ollessaan. Kuvastaa myös miten vieraantunut hän on arkielämästä. EI tuollaisia päättäjiä tässä maassa tarvita ja piste!!!!
- eikös_tämä
Sampsa esiintynyt eduskunnassa perskännissä.. on kyllä todellinen kyky;)
- Todisteet
Tässä todiste asiasta:
https://www.youtube.com/watch?v=SLyvNz_BG90
http://www.hs.fi/kotimaa/a1356585634010 leskeneläke
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/66973-metsavero-suututtaa-kuin-olisi-lyoty-polkylla-paahan
Tuollaisen siis satakuntalaiset halusivat parantamaan yhteiskuntaa!
- itsensä-ylentäjät-yök
Ahne kokoomuslainen. Mikä tuossa on uutinen?
- ei_ole_kuulemma
kovinkaan pätevä asianajaja....ja. Näin ovat isot pojat kertoneet.
- älytön-ahneus-kannattaa
No, huonokin asianajaja tienaa viisinkertaisesti suomalaisten keskipalkan. Hattuunhan sellainen kihahtaa. Miksi kukaan ei tee mitään noille asianajajien ryöstöpalkkioille?
- itkee
eiköhän tämä ole se sama joka ryvettynny kunnolla keva nova group rovaniemenen kelkkatehtaan sotkuissa ja vielä skänässä eduskunnassa sössöttää
- 3Timo
Ja onhan se (Urpo-Orpon lisäksi) kunnostautunu täyttä armahdusta veroparatiiseihin rahoja jemmailleille! Johan siinä on meriittiä kerrakseen, et eduskunnassa lakeja säätävä lakimies vaatii rikoksille etukäteisarmahduksia jo ennen ku nää on jääny edes mistään kiinni? Kertonee jotain tonki pellen ammattietiiikasta?
Sampsa ja keverit sil arkadianmäellä ovat siis valtakunnan parhaita kykyjä? No ei ihme että tämä maa on viemärissä.
- miksimaksaa
Puolet vuodesta lomalla ja toinen puoli omalla vapaalla.
- hupiveikkoja
100 miljardia velkaa ja velka kasvaa sen johdosta pitää saada lisää palkkaa.
- tyhmä_poika
Surkea valittaja. Hänelle ei ole mennyt perille kokoomuksen kasvu-ura ideologia?
Vain tyhmä ei osaa kasvattaa omia tulojaan eikä varallisuutta. Eikö puoluetoverit ole opettaneet keinoja jolla tulot ja varallisuus saadaan KASVUUN?
Puoluetovereille: antakaa nyt pojalle edes kunnon kasvatus tälle kasvu-ura ideologialle. - ksjsgf
Kuka tuota kitisijää palkkaa asianajajaksi?
- fgergtertert
Kaltaisesi rikolliset.
- Tietää_että
Kokoomus on oppositiossa vaalien jälkeen.
- närkästynyt
Mun mielestä yhdenkään edustajan ei pitäis valittaa. Muistutan vaan ihan huvikseni, että he saavat tuon rahan myös "lorvimisesta" jota heidän ns. "työnsä" tänä päivänä on. On täysi käsittämättömät lomat, joita myös joiksikin tauoiksi kutsutaan. On myös henkilökohtaiset avustajat jotka OIKEASTI työn tekevät. Minusta edustajien palkka - avustajan palkka saisi olla korkeintaan 6000€/kk nykymenolla. Heillä pitäis olla jonkunlainen kunnioitus äänestäjiään kohtaan ja olla edes paikalla vaikkapa täysistunnoissa. Tuskin neljäsosa VAIVAITUU.
- närkästynyt
Loivennan hieman tuota läsnäolovaatimustani, sillä onhan osalla tietenkin valiokuntatöitä ym. samanaikaisesti (tuokin lienee järjestelykysymys). Mutta silti on selvästi havaittavissa esim. kyselytunteja katsellessa, että "veltostuminen" lisääntyy näin vaalien alla. Tuntuukin oudolta ajatella, ettei maan "kriisitilanne" saa edes ministereitä paikalle.
- ksjsgg
Kataja on räkänokka valittaja.
- Kokoomuksen_Tujunen
tiivistää Kokoomuksen ideologian. https://www.youtube.com/watch?v=MHdHTyrOgPI
- kskjshf
Kataja lanseeraa näköjään tulevaa kansanedustajien palkankorotusta. Siitähän oli puhetta mediassa vähän aikaa sitten.
Missähän ammatissa tuokin sampsa tienaisi paremmin ja helpommalla? sampsan kaltainen tyhmä sekoomuslainen ei pärjäisi edes pankkirosvona, tekisi hyökkäyksen varmaan johonkin SPERMAPANKKIIN, kuten se ameriikan murtomies keenerikin !
Late Lapista. SSSS Ry!- ksjshf
Viina sille ainakin maistuu.
- JuoppoSampsa
Joupolla ei rahat riitä, edustus shampanjat ovat huomattavasti kalliimpia nautintoaineita kuin tavalleselle kansalle valmistetut pohjasakka tuotteet.
8000€ kuukaudessa ei riitä, lisää on saatava.- jshsffd
Ahneus on sairaus korvien välissä.
- Yksikaksi
Kaikesta huolimatta Sampsa puhuu ihan asiaa, voiko kansanedustajaksi lähteä enää hiemankaan kyvykkäämpi henkilö, jolla on lainat maksamatta ja perhe elätettävänä.
Tulevaisuudessa ehkäpä vain Sipilän ja Eero Lehden kaltaiset oikeasti rikkaat voivat harrastaa politiikkaa, tai sitten eläkkeelle jääneet joilla ei ole taloudellisia huolia.
Tietysti joillekin kansanryhmien edustajille palkka on riittävä, mutta he eivät useinkaan omaa riittävästi kompetenssia hoitaa valtion asioita vastuullisesti.- jhsgf
Kokkaretrollin aivopieru.
- jshjsggf
Joka i kansanedustajan palkalla ja muilla eduilla tule toimeen ja hanskaa omaa talouttaan ei le kyvykäs myöskään valtion asioiden hoitajaksi.
Ja noita kyvyttömiä on kokoontunut juuri Arkadiamäelle iso joukkio, tarkemmin sanottuna siellä ei kyvykkäitä olekaan !
Late Lapista. SSSS Ry!
- työtä_voi_aina_vaihtaa
Miksei hae liike-elämään suureksi johtajaksi? Eipä taida resurssit riittää.
- luulis
Siellä ei ole pakko olla, on tulijoita tuollakin palkalla monen ikäistä, ja varmaan tulisi asia hoidettua vähintää yhtä hyvin kuin hänelläkin.
- Juurinäin
Kutsumus ammatti ja ei ole todellakaan pakko olla eikä kansanedustajaksi ketään pakota. Minä voisin mielelläni mennä noihin hommiin puolellakin palkalla kaikkine lomineen ja etuisuuksineen.
- yks.yrittäjä
Noilla eduilla pitää äijä naamansa kiinni . Tekee kuitenkin asianajotöitä sivutöikseen . Tunnen tämmöisiä haaskoja kohtaan vain suurta myötähäpeää .
- Rane-73.k
Niin onhan tämä aivan pöyristyttävää. Suomessahan kukaan ei saa olla parempi kuin toinen. Kukaan ei saa saada parempaa palkkaa kuin toinen. Kukaan ei saa olla ylpeä omista suorituksistaan, perinteiden mukaan henkilöä, joka on tyytyväinen itseensä, täytyy porukalla morkata niin, että hänen itsetunto saadaan lytättyä suomalaiselle keskiverto tasolle. Jokaisen tulee kulkea kyyryssä katse maassa. Perustuslain mukaan kaikista toisen ihmisen asioista täytyy olla kateellinen.
Mutta olisiko pitänyt silloin miettiä asiaa, kun itse tuli kiskottua bissee torinkulmalla tiistaina klo12 lähtien samalla lintsaten 8.-luokan yhteiskuntaopin tunneilta. On se vaa perkele nii väärin, että joku julli, joka on mukamas opiskellut pari vuotta oikiksessa saa toistakymmentä tonnia kuussa. Samalla ku meikäläinen, suomen toivo, eli pitkän linjan perus duunari saan tällä hetkellä vähän päälle tonnin kuussa työmarkkinatukia yms. Mulla on sentään vaikka minkälaisia saavutuksia ja stipendejä CVssä... Iso-Rampe anto mulle stipendin ku ysiluokalla yhellä koeviikolla join 6lavaa (eli 6x24=124) kaljaa!!! Ja kaikenlisäks mul oli koko yläasteen eli 6vuoden ajan jjärjestyksen valvojan arvonimi meiän skoles. Pidin kato koulunkäytävät rauhallisina, ku hartsan, maken ja ykän kaa hakattiin sampsan kaltasia huligaaneja, jos ne sattu tulee vastaan. Tätä kautta mä sainkin stipendin yhteen tosi kova tasoseen opinahjoon. Siis jotain samaa tasoo kampridge ja haravdi siel jenkeissä. Siel koulussa oli pelkästään logistiikka alaa, ja se ei ollu mikään perus amitsu, minne kaikki pelletki pääsi. Siihen kouluun pääsi VAAN KAIKKEIN KOVIMMAT! Kukaa mun frendeistä ei ees päässy sinne (mmake ja ykän ei ees uskaltanu tulla käymään siel... Hartsa tuli kyl mun kaa vetää röökiä aina koulupäivisin eli tiistai, keskiviikko ja torstai.
Mut ei tän enempää mun akateemisista taustoista ettei mee ihan offtopiciks. Mutta pointtihan on se että tollasella sampsalla ei oo MITÄÄN oikeutta saada enempää fyrkkaaa ku esim mä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165193
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182706- 311951
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella351907Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301738Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81274Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1601235
- 301035