Puhelinmyyjät vs evankelijoijat

dgg

Kummat ärsyttävät enemmän?

34

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luvataanmuttaeianneta

Just äskettäin toisessa topiikissa uskovainen uhkaili helvetillä, sitä ei ainakaan puhelinmyyjät tee. Tosin kummatkaan ei suostu kuuntelemaan järkipuhetta ja lopettamaan. Aika ympäripyöreitä mainosmiehiä.

• Kyllä puhelinmyyjät lopettavat kun jämäkkäästi sanoo että "kiitos ei" evankelijoijat eivät lopeta vaan pyrkivät uhkailemaan helvetillä.

• uhkailtu_mään
        satan kirjoitti:

Kyllä puhelinmyyjät lopettavat kun jämäkkäästi sanoo että "kiitos ei" evankelijoijat eivät lopeta vaan pyrkivät uhkailemaan helvetillä.

No tuota, kyllä puhelinmyyjätkin joskus jopa uhkailee, ei tosin helvetillä. Kokemusta on.
        Kerran soitti puhelinmyyjä kaupitellen erästä tuotetta. Sanoin suoraan hänelle, että kiitos ei, en halua sitä. Myyjä siihen, että hän lähettäisi tuotteen minulle joka tapauksessa ja minä vastasin, että siinä tapauksessa tuote tulee lentämään suoraa päätä roskikseen, enkä maksa sitä.
        Myyjä aloitti uhkailun sanoen, että joutuisin vaikeuksiin, hänen tiedossaan on nimeni ja osoitteeni ja tuotteen hinta tultaisiin perimään minulta kaikkine korkoineen ja kuluineen ja homma tulisi minulle tosi kalliiksi ja parempi olisi vain ottaa se tuote vastaan.
        Siinä vaiheessa haistattelin ja löin puhelimen kiinni.
        Vasta jälkeenpäin tajusin, että miksen minä alkanut uhkailla häntä ja sanonut nauhoittaneeni puhelun ja ottavani yhteyden hänen esimieheensä ja sitten lopputili olisi varma...

• uhkailtu_mään kirjoitti:

No tuota, kyllä puhelinmyyjätkin joskus jopa uhkailee, ei tosin helvetillä. Kokemusta on.
        Kerran soitti puhelinmyyjä kaupitellen erästä tuotetta. Sanoin suoraan hänelle, että kiitos ei, en halua sitä. Myyjä siihen, että hän lähettäisi tuotteen minulle joka tapauksessa ja minä vastasin, että siinä tapauksessa tuote tulee lentämään suoraa päätä roskikseen, enkä maksa sitä.
        Myyjä aloitti uhkailun sanoen, että joutuisin vaikeuksiin, hänen tiedossaan on nimeni ja osoitteeni ja tuotteen hinta tultaisiin perimään minulta kaikkine korkoineen ja kuluineen ja homma tulisi minulle tosi kalliiksi ja parempi olisi vain ottaa se tuote vastaan.
        Vasta jälkeenpäin tajusin, että miksen minä alkanut uhkailla häntä ja sanonut nauhoittaneeni puhelun ja ottavani yhteyden hänen esimieheensä ja sitten lopputili olisi varma...

Ouch!

Tapaus on sen verran vakava että ota mediamyyjään ja kulutusviranomaisiin yhteyttä ja ilmianna tuo hyypiö, sen on periaatteessa sinun kansalaisvelvollisuus sillä tuo hyypiö tulee väkisin myymään tuotetta vanhoille ja heikkomielisille.

Itse olen välikätenä selvittämässä erästä sotkua kun agressiiviset myyjät oli myynyt demetikolle niitä helvetin kalsareita, deodorantteja ja parranajovälineitä sillä huijauksella että ensiksi ne oli ilmaisia (näytteitä) ja seuraavaksi niitä tuli kotiin kovalla hinnalla vaikka mies ei niitä halunnut, dementikkona hänellä oli vain heikot rahkeet tehdä asialle mitään.

• uhkailtu_mään

Niin, valitettavasti en siinä hämmennyksessä tullut edes laittaneeksi muistiin, mitä firmaa myyjä edusti ja nyt, kun tapauksesta on jo kulunut aikaa, asian esille ottaminen on mahdotonta. Muistan vain, että tuote oli juuri niitä kalsareita:-)

Niin, valitettavasti en siinä hämmennyksessä tullut edes laittaneeksi muistiin, mitä firmaa myyjä edusti ja nyt, kun tapauksesta on jo kulunut aikaa, asian esille ottaminen on mahdotonta. Muistan vain, että tuote oli juuri niitä kalsareita:-)

Se on itseasiassa huijausmarkkinointia mutta kulutusviranomaisten vaikeaa puuttua asiaan kun itse firma sijaitsee virossa.

Itselle käynyt vähän vastaavasti:
        Myyjä: olisi tällainen lehti (Apu?)
        Minä: Ei kiitos
        Myyjä: Erikoistarjous, blah blah blah
        Myyjä: Mukana saisi tarjouksen risteilylle (ei ollut oikeasti tarjous)
        Myyjä: Jos minä pistän tämän tulemaan tähän ja tähän osoitteeseen?
        Minä: Älä laita
        Myyjä: Ja lasku samaan osoitteeseen, eikö niin?
        Minä: Hyvästi.

• wasteoftime.period

Molemmat kuluttavat kallisarvoista aikaasi katteettomilla lupauksilla.

• No minua ärsyttää kaikenlainen mainostaminen yhtä paljon. Näen uskonnolliset yhteisöt aivan samanlaisena bisneksenä kuin muunkin, mitä markkinoilla tapahtuu. Olen kieltänyt suoramarkkinoinnin puhelimitse, käytän internet-selaimissani adblockeja, en avaa ovea tuntemattomille, enkä pysähdy kuuntelemaan feissareiden asiaa. Kaikenlainen materiaali (kuten lehtiset ja muut brosyyrit), joka nämä palomuurit läpäisee, lentää uuniin tai roskiin.

• 616

Puhelinmyyjät siksi että häiriköivät useammin. Evankeloijat siksi että menevät henkilökohtaisuuksiin varsinkin jos et usko (tai esitä uskovasi) kaikkea minkä kertovat.

• Gerbiili

Puhelinmyyjät. Elävässä elämässä näitä kajahtaneemman laidan julistajia ei oikeastaan näekään, ainakaan siellä missä on tullut asuttua. Tai yksihän täällä pyörii. Ajaa polkupyörällä tuhatta ja sataa pitkin kaupunkia ja sylkee raamatunlauseita. Mutta häneen on jo niin totuttu täällä ettei oikeastaan edes huomaa. Säikyttelee ehkä ulkopaikkakuntalaisia.

• Puhelinmyyjät rienaavat harva se viikko, välillä lähes päivittäin. Evankelioijaan olen törmännyt viimeksi n. 11 vuotta sitten. Eli puhelinmyyjät.

• Staubsauger

Puhelin myyjät.

Mitä jos tehdään källi ja mennään levittämään ateismia ovelta ovelle?

• Frans_2

Lähtökohtaisesti pyrin käyttäytymään kanssaihmisiä kohtaan asiallisesti ja kohteliaasti ellei joistain seikoista muuta johdu. Toisin sanoen puhelinmyyjän oletan yrittävän rehellisesti ansaita elantonsa ja jehovantodistajan muiden höynäyttämänä keräävän itselleen bonuspisteitä ikuista elämää varten ja uskovan olevansa oikealla asialla. Yhteistä näille kohtaamisille on se, että ne päättyvät hyvin lyhyeen. Ovelle kolkuttavilta lapsilta sen sijaan ostan melkein mitä hyvänsä mitä he luokkaretkensä rahoittamiseksi kauppaavat.

• Evankelijoijat harvemmin vaivaavat, viimeksi monta v. sitten kun ulkomaalaisperäiset katoliset pikkupojat tulivat baarin tupakkapaikalle käännyttämään, oli niiden kanssa aivan hauska rupatella. Puhelinmyyjät vaivaavat vähintään viikottain, ja se onkin todellista vaivaamista, kun kaupataan mukamas ilmaisia alushousuja ainakin kymmenennen kerran.

• fda

Kannattaa laittaa nimi estolistalle niin eivät puhelinmyyjät häiriköi. Evankeloijat käyvät kyllä innokkaasti, johtuisiko kohteliaisuudesta. Pitäisi varmaan ottaa palstoille aivopierevien pahimpien hihujen taktiikat käyntiin niin eivät tulisi toistaa kertaa.

• milliska

Mitkä hiton evankelijoijat? En ole sellaisia nähnyt eivätkä ole minulle soitelleet.

Sen sijaan puhelinmyyjiä riittää. On niiden joukossa tosi sinnikkäitäkin. Arvostan kyllä ihmistä, joka ei luovuta helposti. En näe aihetta ärsyyntyä.

• fda

Jehovat, mormoonit, moonilaiset soittelevat ovikelloa. Mormoonit eivät kyllä ole käyneet pitkään aikaan. Harekrisnoistakin on pitkä aika kun niitä on näkynyt. Scientologitkaan eivät ole käyneet sitten 90-luvun alkupuolen. Sitten oli näitä traktaatteja jakavia jenkkifundistuubaa soittavaa fundiksia, nekin lähes kadonneet katukuvasta.

Kohta taitaa alkaa näiden "vastarintaliikkeen" krisselien homo- ja juutalaisvastaiset vihapropaganda-katuevankeloinnit. Vaikuttavat väkivaltaisilta niin ei taida toimia kuin joihinkin laitapuolenkulkijoihin?

• kris-tit-ty

Pidän kaikenlaista tuputtamista epäkohteliaana, oli se kaupallista, hengellistä tai mitä vain. Siksi suhtaudun niihin tuputtajiin kohteliaasti mutta niin avoimen torjuvasti, että he uskovat yleensä kertasanomisella.

Puhelinmyyjät ovat poikkeus. Heidän puheensa on yleensä mietitty niin, ettei heille voi sanoa heti alkuun "ei kiitos". Siksi minulla on heitä varten seuraava taktiikka. Kun myyjä aloittaa pulinansa, keskeytän sen kysymällä "Ootko sä myymässä mulle jotakin?" Myyjällä menevät usein jauhot suuhun, ja kestää hetken ennen kuin hän toipuu ja jatkaa juttuaan. Keskeytän sen heti taas kysymällä tiukemmin: "Ootko sä myymässä mulle jotakin?" Silloin he alkavat yleensä selittää vähän kierrellen ja kaarrellen, että nyt on tällainen edullinen mahdollisuus päläpäl... En jää kuuntelemaan vaan keskeytän sanomalla: "Ei kiitos, en ole kiinnostunut". Jos myyjä yrittää jatkaa juttuaan, sanon "Ei kiitos" ja suljen puhelimen. Olenko mä tuhma? Yhdestä firmasta soittelivat melko usein, mutta lopettivat, kun aloin soveltaa tuota taktiikkaa.

• fda

• Puhelinmyyjät ja niiden eteen onkin aseteltu esteitä, telemarkkinointikielto ja puhelimen CallerInfo-sovellus joka sisältää tietokannan puhelinmyyjuen numeroista ovat tepsineet aika hyvin plus se etten yleensä edes vastaa tuntemattomiin numeroihin.

• kris-tit-ty

Naapurissa asui ennen vapaa-ajattelija, joka jakoi joskus kristinuskon vastaista propagandaa lappusina naapurustoon. Sellainen lappunen saattoi löytyä postin seasta. Ei se haitannut, koska se ei ollut mitään törkeää tekstiä, ja mies itse oli fiksu ja ihan perhetuttukin. Hän oli niitä entisajan sivistyneitä ateisteja, jotka olivat perehtyneet asioihin syvällisesti ja osasivat yhtä syvällisesti perustella kantaansa.

• Kuten huomaat niin ateistit ovat sivistyneitä eivätkä tee kuten uskovaiset ja soittelevat jatkuvasti ovikelloja tai uhkaile helvetillä netissä.

• kris-tit-ty
        satan kirjoitti:

Kuten huomaat niin ateistit ovat sivistyneitä eivätkä tee kuten uskovaiset ja soittelevat jatkuvasti ovikelloja tai uhkaile helvetillä netissä.

Sinulla on positiivinen asenne. :) On yritettävä vaikka kaivaa tikulla hyvät puolet pimeistäkin asioista, koska niitä hyviä puoliakin toki on. Uusateistien mölinälauma on siis ainakin siinä kohden sivistynyt, ettei se soittele ovikelloja eikä uhkaile netissä helvetillä. ;)

• kris-tit-ty kirjoitti:

Sinulla on positiivinen asenne. :) On yritettävä vaikka kaivaa tikulla hyvät puolet pimeistäkin asioista, koska niitä hyviä puoliakin toki on. Uusateistien mölinälauma on siis ainakin siinä kohden sivistynyt, ettei se soittele ovikelloja eikä uhkaile netissä helvetillä. ;)

Ei ole olemassakaan mitään uusateismia, vaan pelkkää ateismia mutta yhteiskunta on herännyt sen verran enemmän maailman tapahtumiin että ei enää hyväksy kristittyjen sanelemaa tarinaa mutisematta.

Syy siihen on että ateistit eivät enää koe kuolemanvaaraa kun avaavat suunsa, ei se ole uusateismia vaan enemmänkin sitä että yhteiskunta on viisastumassa.

Ennenvanhaan Pirkko Jalovaaran kaltaisista huijareiden arvostelemisestakin olisi seurannut tappouhkauksia ja väkivaltaa muttapa ei enää.

• H.Etki

Kyllä kaikki ateismi on jesuiitta-illuminaattien ja vatikaanin toisen konsilin hedelmää. Ei olisi ateisteja jos noitina heidät roviolla poltettaisiin, kuten vanhoina hyvinä aikoina.

• H.Etki kirjoitti:

Kyllä kaikki ateismi on jesuiitta-illuminaattien ja vatikaanin toisen konsilin hedelmää. Ei olisi ateisteja jos noitina heidät roviolla poltettaisiin, kuten vanhoina hyvinä aikoina.

Vanhoina "hyvinä" aikoina myöskin Luterilaisia ja juutalaiset tapettiin kerettiläisinä vatikaanin puolesta, niitä "hyviä" aikojako sinä haluat takaisin??? :D

Toiseksi Ateismi on huomattavasti vanhempi asia kuin kristinusko joten vinkumisesi paljastaa vain sivistymättömyytesi ja verenhimosi.

Mutta saat anteeksi, ethän sinä itse ymmärrä miten pihalla olet.

• H.Etki

Ehdottomasti. Nyt on jesuiitta paavina katso mitä siitä seuraa.

Ateismi on toki vanhempi. Olet siinä oikeassa. Mutta se ei tarkoita, että ateismi on oikeassa.

Olen kyllä aika sisällä. Vai oletko sitä mieltä, että Iron Man S6 edge ei ole coolimpi kuin iPhone?

• A_the_ist
        H.Etki kirjoitti:

Ehdottomasti. Nyt on jesuiitta paavina katso mitä siitä seuraa.

Ateismi on toki vanhempi. Olet siinä oikeassa. Mutta se ei tarkoita, että ateismi on oikeassa.

Olen kyllä aika sisällä. Vai oletko sitä mieltä, että Iron Man S6 edge ei ole coolimpi kuin iPhone?

Ateismi ei ole oikeassa tai väärässä. Se vain on.

• kris-tit-ty
        satan kirjoitti:

Ei ole olemassakaan mitään uusateismia, vaan pelkkää ateismia mutta yhteiskunta on herännyt sen verran enemmän maailman tapahtumiin että ei enää hyväksy kristittyjen sanelemaa tarinaa mutisematta.

Syy siihen on että ateistit eivät enää koe kuolemanvaaraa kun avaavat suunsa, ei se ole uusateismia vaan enemmänkin sitä että yhteiskunta on viisastumassa.

Ennenvanhaan Pirkko Jalovaaran kaltaisista huijareiden arvostelemisestakin olisi seurannut tappouhkauksia ja väkivaltaa muttapa ei enää.

Onhan se omalla tavallaan hienoa, että jokainen voi mölistä mitä haluaa, paitsi islamista ei voi, kun saattaa tulla tappouhkauksia ja väkivaltaa, mutta noloahan se tietysti on, että kun viimein avaa suunsa niin sieltä tulee "ööööööö...". No, uusateisteilla on vapaus ja aikaa päästä kömpimään sivistyksen kivikkoiselle tielle.

• fda
        H.Etki kirjoitti:

Olet kyllä aivan täysin kuutamolla noiden liskoilluminaatit vs Hitler juttujesi kanssa. No, ainakin sinä olet varoittava muistutus millaisia kahjoja on liikenteessä.

• H.Etki
        fda kirjoitti:

Olet kyllä aivan täysin kuutamolla noiden liskoilluminaatit vs Hitler juttujesi kanssa. No, ainakin sinä olet varoittava muistutus millaisia kahjoja on liikenteessä.

Mutta enhän minä sanonut mitään liskoista enkä Hitleristä.

• Hauska kysymys. Kummatkaan ei nypi.

Noin puolet kerroista, kun joku puhelinkaupustelija soittaa, eli noin kymenen kertaa vuodessa, niin minulla on aikaa, ja käytän sen sitten mahdollisimman hyvin jutellakseni myytävästä tuotteesta. Sama juttu Jeesuksen ja Jehovan suoramarkkinoinnin suhteen. No, jehovantodistelijat lopettivat tulemasta. En saa enään edes Vartiotornia ja Heräktäätä. Kele. Niin, ja puhelimessa en osta mitään, kun kaiken tarpeellisen saa paremmin muulla tavalla.

• kris-tit-ty

Hyi hyi sinua. Ei saa kiusata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      694
      2745
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      31
      1376
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1304
    4. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      113
      1235
    5. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      49
      1226
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1065
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      112
      963
    8. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      105
      949
    9. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      779
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      761
    Aihe