Stubb: Sain 90 prosentin luvun päästäni:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1448850439671.html
Tulee mieleeni tässä yhteydessä adventtikirkon maailmanlaajuisen hallintokoneiston suorittama väestönlaskenta ja sen pohjalta arvioitu tulos, jossa adventistien maailmanlaajuiseksi jäsenmääräksi on ilmoitettu n. 18 miljoonaa. Lisäksi joka vuosi kasvua olisi miljoonan uuden jäsenen verran. Lahkoilla saattaa olla vielä suurempi kiusaus kaunistella omia jäsenlukujaan siitä syystä, että lahkon sisälle saadaan luotua illuusio siitä, että emme ole ainoita pölvästejä, jotka uskomme esim. nuoren maan kreationismiin tai, että Ellen White oli ainoa oikea profeetta Jeesuksen jälkeen. Meitä on siis monia muitakin, jotka lahkomme johtajien suulla uskomme samalla tavalla.
Sama ongelma myös lahkoissa.
32
108
Vastaukset
- Kissan.häntä
Pienillä lahkoilla on yleensä aina jonkinasteinen alemmuuden kompleksi. Luonnollisinta on lähteä pönkittämään heikkoa itsetuntoa muiden samankaltaisten määrään vedoten.
- BabyloninLapset
No kyllä se on isojenkin kirkkojen ja lahkojen "kompleksi"... Kaikki ne yrittävät todistella jäsentensä määrällä...siis mitä?...että niin ja niin paljon on sen ja sen nimisellä uskonnollisella puolueella jäseniä... Mistään muustahan nuo jäsenluvut eivät kerro....eli on siis Raamatun mukaan Babylonin "kompleksi", jolla se yrittää vakuuttaa itseään...
Jes.47
6 Minä vihastuin kansaani, annoin häväistä perintöni, minä annoin heidät sinun käsiisi; et osoittanut sinä heille sääliä, vanhuksellekin sinä teit ikeesi ylen raskaaksi.
7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva ENKÄ LAPSETTOMUUDESTA TIETÄVÄ."
9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja LESKEYS; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta velhouksiesi paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.
10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut eksyttivät, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta!"
Jumalan seurakuntahan on hedelmätön Jes. 54, Gal.4:26...
- harhaariittää
Onko tuossa nyt ihmeellistä kun opettaahan Adventistien Timo Flinkkikin, että Jeesus opetti Fariseuksille Egyptiläistä jumalisuusoppia !
http://www.nykyaika.fi/2015/06/23/vertauksia-vertauksia/Upps - luin tuon Timo kirjoituksen ja totesin taas kerran kuinka täällä vääristellään ihmisten kirjoituksia ja ajatuksia täysin vapaasti valehdellen.. Jokainen joka rehellisesti lukee ymmärtää oikein hyvin mitä Timo Flink todellisuudessa kirjoitti - nimittäin että Jeesus ei koskaan opettanut sanallakaan uskoa sielun kuolemattomuuteen synnissä - kuolemattomuutta muutoin kuin Jumalan tahdossa ei ole olemassa. Se on se perus ajatus mistä Timo kirjoitti - mutta jonka sinä tahallasi vääristelit muuksi -- ja jokainen voi luonnollisesti ymmärtää miksi sinä sen teit ..
Jos sinä uskot että synnissä eletään vaikka sitten helvetin ikuisessa piinassa iin usko sitten - mutta älä viitsi valehdella muista ihmisistä .. eikös se sinun oppisi sanokin että sinne helvettiin joutuvat juuri valehtelijat ... ? joten oleppa varovainen.
Minusta itse tutkittuani Raamattua ja sen kokonaissanomaan uskovana on Timo ymmärtänyt tämän asian ihan oikein ..
alex- harhaariittää
Vääristelette Jeesuksen selviä sanoja raamatusta!
- Kukavääristeleejamitä
Näin Timo Flink artikkelissaan kirjoittaa:
"Fariseukset olivat omaksuneet kreikkalaisesta filosofiasta sielun luontaisen kuolemattomuuden käsitteen ja käyttivät egyptiläistä alkuperää olevaa, kuvitteellista moraalitarinaa publikaaneja vastaan (Talmud, Berakhoth-traktaatti). Heidän versiossaan rikas publikaani joutui pahaan paikkaan, jossa läpipääsemätön juopa erotti hänet Abrahamin helmasta.
Jeesus tiesi tämän ja käytti tarinaa fariseuksia vastaan. " - kieroapeliä
Johan heikosti meni Jeesuksellakin kun joutui turvautumaan vieraisiin oppeihin että pääsi tavoitteeseensa fariseusten suhteen :D
- Kinastelivat.vain
kieroapeliä kirjoitti:
Johan heikosti meni Jeesuksellakin kun joutui turvautumaan vieraisiin oppeihin että pääsi tavoitteeseensa fariseusten suhteen :D
Samanlainen kinastelua rakastava hörhö se Jeesuskin oli kuin aikansa kirjanoppineet. Satukirjan pohjalta kun on muutenkin mahdoton aikaan saada mitään järkevää keskusteltavaa.
- SikanaamaMessias
Kinastelivat.vain kirjoitti:
Samanlainen kinastelua rakastava hörhö se Jeesuskin oli kuin aikansa kirjanoppineet. Satukirjan pohjalta kun on muutenkin mahdoton aikaan saada mitään järkevää keskusteltavaa.
"Samanlainen kinastelua rakastava hörhö se Jeesuskin oli kuin aikansa kirjanoppineet. Satukirjan pohjalta kun on muutenkin mahdoton aikaan saada mitään järkevää keskusteltavaa."
Soinin Timppa liennee lähellä jeesuksen olemusta.
Läski hikoileva sika, joka edellyttää muilta parannusta, vaikka itase kääntää hikisen palttoonsa joka välissä. - kerettiläinen--
Sinä siis näet siinä jotain yhtäläisyyttä, että toinen on valmis "kääntämään hikisen palttoonsa joka välissä" ja toinen on valmis uhraamaan elämänsä totuuden puolesta ja pitää sanoistaan kiinni katkeraan loppuun saakka...? En minä vaan näe siinä minkäänlaista yhtäläisyyttä...päinvastoin... Oletkohan oikein miettinyt asioita aivan loppuun saakka...
- Jeesuksen.kohtalo
Jeesus oli vastenmielinen rasvalettinen mekossa tepasteleva ääliö. Ei ihme, että sai kuolemantuomion ja heitettiin kuoleman jälkeen kaatopaikalle tulen ruuaksi.
- jeesuspaskaa
Jeesushan oli todistettavasti homo. Eikä siinä kaikki. Ihmiset ovat kautta aikojen uskoneet kaikenmaailman huijareiden ja muiden paskanpuhujien juttuihin, kunhan ne ovat vain väännetty yksinkertaisten typeryksien aivojen muotoon. Esimerkkinä nykyinen matu hapatus. Ihmiset toistavat matumantraa hullunkiilto silmissään vailla ymmärrystä. Oli se sitten jeesus mantra tai matu mantra niin hullut hokee vain sitä mitään tajuamatta.
- hyväksikäyttö
Lahkojen orjat hokevat sanoja: "hallelujaa", "aamen", "Jeesuksen nimessä ja veressä", jumalan karitsa" jne. Kaikki nämäkin em. ovat vain mantroja, jolla ihminen aivopestään tiedottomuuden ja järjettömyyden tilaan, jossa tilassa lahkon johtajien taholta tapahtuva kaikinpuolinen hyväksikäyttö on vaivatonta.
- kerettiläinen--
>> Ihmiset toistavat matumantraa hullunkiilto silmissään vailla ymmärrystä. Oli se sitten jeesus mantra tai matu mantra niin hullut hokee vain sitä mitään tajuamatta. >>
No tämäkin on "maan porttojen ja kauhistuksien" Äitikirkon Ilm.17:5,6 "hengenperintöä tyttärilleen", jonka se on lainannut pakanauskonnoista, kuten lähestulkoon kaikki opetuksensa, sillä Jeesushan opetti aivan päinvastoin...
Matt. 6:7
Ja kun rukoilette, niin ÄLKÄÄ TYHJIÄ HOKEKO NIINKUIN PAKANAT, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan. jeesuspaskaa kirjoitti: «Jeesushan oli todistettavasti homo.»
Mielenkiintoista. Miten se todistetaan?- Näinpäinmenee
kerettiläinen-- kirjoitti:
>> Ihmiset toistavat matumantraa hullunkiilto silmissään vailla ymmärrystä. Oli se sitten jeesus mantra tai matu mantra niin hullut hokee vain sitä mitään tajuamatta. >>
No tämäkin on "maan porttojen ja kauhistuksien" Äitikirkon Ilm.17:5,6 "hengenperintöä tyttärilleen", jonka se on lainannut pakanauskonnoista, kuten lähestulkoon kaikki opetuksensa, sillä Jeesushan opetti aivan päinvastoin...
Matt. 6:7
Ja kun rukoilette, niin ÄLKÄÄ TYHJIÄ HOKEKO NIINKUIN PAKANAT, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.Niin siis kyllähän se niinpäin menee että adventtikirkon rukous on kuin tilauslista jossa pyydetään kaikkea mahdollista mitä halutaan ja Katolisen kirkon rukoukset ovat paljon hartaampia ja enemmän tapahtukoon sinun tahtosi-tyylisiä.
- kerettiläinen--
Näinpäinmenee kirjoitti:
Niin siis kyllähän se niinpäin menee että adventtikirkon rukous on kuin tilauslista jossa pyydetään kaikkea mahdollista mitä halutaan ja Katolisen kirkon rukoukset ovat paljon hartaampia ja enemmän tapahtukoon sinun tahtosi-tyylisiä.
Eikös katolisessa kirkossa hoeta "Ave Mariaa" ja vieläpä tietty lukumäärä sen mukaan, kuinka suureksi pappi jonkin synnin arvioi.... Samoin hypistellään helmiä, mikä sekin on vain pakanallista taika- ja rituaaliuskontoa, jossa helmet toimivat "maagisena taikakaluna"... Tällaisista rituaaleista ei puhuta Raamatussa mitään, mutta sen sijaan ne ovat ominaisia pakanallisille uskomuksille, joita katolinen kirkkokin täynnään. Voihan sitä taikauskoakin harjoittaa hartaana, mutta ei se silti siitä taikauskosta miksikään muutu.
- Näinpäinsemenee
No käy katsomassa miten siellä rukoillaan. Sinä olet tuommoinen jankuttaja joka jauhaa ja jolla ei ole pienintäkään mielenkiintoa ottaa asioista selvää tai tutustua mihinkään itse. Meillä päin tuommoisiä ihmisiä kutsutaan pösilöiksi. Adventtikirkossa sen sijaan tiedän että rukoustyyli on kuin tilauslista jossa hoetaan anna sitä ja anna tätä eikä pahemmin painoteta tapahtukoon sinun tahtosi. Siihen tuo Matt. 6:7 vittaa kun puhutaan tyhjien hokemisesta ja jatkuu vaan rukoilkaa näin "isä meidän joka olet taivaissa..."
- Näinpäinsemenee
Joku adventisti taisi joskus myös minulle väittää ettei Katolisen kirkon saarnatkaan ole kovinkaan Raamatullisia. Katolisen kirkon ja Ortodoksisen kirkon saarnoissa viitataan Raamattuun jatkuvalla syötöllä ja todennäköisesti kirkkokunnista kaikista eniten mutta ihan miten vaan.
- kerettiläinen--
Näinpäinsemenee kirjoitti:
No käy katsomassa miten siellä rukoillaan. Sinä olet tuommoinen jankuttaja joka jauhaa ja jolla ei ole pienintäkään mielenkiintoa ottaa asioista selvää tai tutustua mihinkään itse. Meillä päin tuommoisiä ihmisiä kutsutaan pösilöiksi. Adventtikirkossa sen sijaan tiedän että rukoustyyli on kuin tilauslista jossa hoetaan anna sitä ja anna tätä eikä pahemmin painoteta tapahtukoon sinun tahtosi. Siihen tuo Matt. 6:7 vittaa kun puhutaan tyhjien hokemisesta ja jatkuu vaan rukoilkaa näin "isä meidän joka olet taivaissa..."
>> No käy katsomassa miten siellä rukoillaan. Sinä olet tuommoinen jankuttaja joka jauhaa ja jolla ei ole pienintäkään mielenkiintoa ottaa asioista selvää tai tutustua mihinkään itse. Meillä päin tuommoisiä ihmisiä kutsutaan pösilöiksi.>>
Joo olen huomannut, että tuolla katolilaisuus-palstalla nimitellään ihmisiä ties millä nimillä, jos ovat eri mieltä uskonasioista...aivan kuten tälläkin palstalla jotkut ateistit nimittelevät uskovia typeryksiksi...eli todistaa sekin jotain kyseisen kirkon uskovaisten "hartaudesta" ja "kristillisestä mielialasta"...
Sen sijaan mitä tulee tuohon väitteeseen, etten ottaisi asioista selvää, on tosiasiassa aivan päinvastoin, sillä minä vertaan kirkkojen ja seurakuntien opetuksia Raamatun opetuksiin, toisin kuin useimmat uskovaiset, jotka luottavat sokeasti siihen, mitä heidän johtajansa syöttävät heille. Ja Äitikirkon opetukset verrattuna Raamattuun olen todella köykäisiksi havainnut, joista myös katolisen kirkon historian veriset "hedelmät" todistavat...ja juuri näihin Jeesus kehoitti vertaamaan, sillä ne paljastavat todellisen luonteen, ei se miten "hartaalta" jokin vaikuttaa...
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Paavius_uudella_ajalla#Anekauppa
"Katolisen opin mukaan synneistä oli mahdollisuus vapautua joko hyvitystöiden taikka kiirastulen kautta. Myöhäiskeskiajalla anekirjeistä, eli ostettavista vapautuksista, muodostui kasvava tulonlähde paavilliselle kuurialle.[8] Rahoja ei kuitenkaan käytetty esimerkiksi köyhien auttamiseen, vaan puolet tuloista meni paavi Leo X:lle ja puolet tämän valtuuttamalle ”anekomissaarille”, Mainzin arkkipiispa Albrechtille.[8] Saatuaan paavilta luvan anekaupan harjoittamiseen kahdeksaksi vuodeksi arkkipiispa laati anekaupalle seuraavanlaiset säännöt:[9]»Saadakseen täydellisen anteeksiannon kaikista synneistä on jokaisen, joka on ripittäytynyt tai ainakin aikoo ripittäytyä vaadittuna aikana, rukoiltava Isä meidän -rukous viisi kertaa ja Ave Maria viisi kertaa jokaisessa Rooman seitsemässä pääkirkossa. Jos hän jostakin syystä vaatii vapautusta Rooman-matkasta, se sallittakoon, mutta silloin hänen on maksettava huomattava korvaussumma: --- Anekirje säilyttää arvonsa, aneita voidaan ostaa myös kiirastulessa olevien vainajien puolesta.»"
Edellisen lainauksen esitin katolilaisuus-palstalla, eikä kukaan kieltänyt, etteivätkö edelliset opetukset olisi Katolisen kirkon opetuksia...
http://keskustelu.suomi24.fi/t/13918920/raamattu-versus-apostolinen-traditio
>> Adventtikirkossa sen sijaan tiedän että rukoustyyli on kuin tilauslista jossa hoetaan anna sitä ja anna tätä eikä pahemmin painoteta tapahtukoon sinun tahtosi. Siihen tuo Matt. 6:7 vittaa kun puhutaan tyhjien hokemisesta ja jatkuu vaan rukoilkaa näin "isä meidän joka olet taivaissa...">>
Minä en ole mikään adventismin puolustaja, eikä se, jos toiset toimivat jossain asiassa väärin, ole mikään todiste siitä, että muiden harhaopetukset olisivat sen raamatullisempia...ja rukouksessa lienee muotoseikat eivät ole se kaikkein tärkein, vaan rehellisyys ja sydämen asenne... - Näinpäinsemenee
"Joo olen huomannut, että tuolla katolilaisuus-palstalla nimitellään ihmisiä ties millä nimillä, jos ovat eri mieltä uskonasioista...aivan kuten tälläkin palstalla jotkut ateistit nimittelevät uskovia typeryksiksi.."
Siis sinä olet juuri se sama henkilö joka sanoi minulle: käytä aivojasi ym. loukkauksia ja nyt ihmettelet kun näpäytän vähän takaisin. Minä olen myös vääntänyt ja kääntänyt sinun kanssa näistä adventismi ja katolilaisuus hommista aivan tarpeeksi ja käsitellyt samat asiat jo kyllästyttävän moneen kertaan. Ellei ole täysin idiootti mitä en tunnusta olevani niin huomaa ettei siitä sen valmiimpaa kanssasi tule eikä minun mielestäni tarvitse tullakaan. - Näinpäinsemenee
Lisään vielä kun sinulla on ollut halu jankuttaa tästä anekaupasta ja tuntuu olevan siitä hyvin voimakkaat mielipiteet ja käsitykset että tämän koko suomi24-foorumin yleinen vika on se että ihmiset eivät osaa käyttää hakutoimintoa vaan saman asian tiimoilta pistetään pystyyn sata ketjua. Itseäni ainakin kyllästyttää vastailla aina samoihin asioihin ja samoille ihmisille.
Sanotaan nyt vielä sen verran että mielestäni nämä koko foorumit ovat enemmän tai vähemmän perseestä koska suurin osa kirjoittajista ei ole mitenkään fiksuimmasta päästä ja homma menee yleensä aina tappeluksi. Toisten mielipiteitä ja näkökantoja ei kunnioiteta pätkän vertaa, minäkään en kunnioita semmoisten jotka hyökkää mutten koskaan hyökkää ensin vaan koitan kysyä paremminkin varovasti.
On siis aivan selvää että jos on jostakin asiasta aidosti kiinnostunut eikä lapsellinen öykkäri niin kannattaa mennä kysymään kyseisen seurakunnan papilta. Säästää aikaa, verenpaine nousee vähemmän ja tieto on aivan varmasti oikeellista. Minä olen käynyt keskusteluja joka ikisen seurakunnan papin/pastorin kanssa ja sitä kautta hankkinut uteliaisuuttani tietoa, koskaan en tosin ole osoittanut tyhmyyttäni ja huonoja käytöstapoja alkamalla inttämään vastaan vaan kiittänyt ajasta ja kätellyt ja poistunut. - kerettiläinen--
"Joo olen huomannut, että tuolla katolilaisuus-palstalla nimitellään ihmisiä ties millä nimillä, jos ovat eri mieltä uskonasioista...aivan kuten tälläkin palstalla jotkut ateistit nimittelevät uskovia typeryksiksi.."
Siis sinä olet juuri se sama henkilö joka sanoi minulle: käytä aivojasi ym. loukkauksia ja nyt ihmettelet kun näpäytän vähän takaisin. Minä olen myös vääntänyt ja kääntänyt sinun kanssa näistä adventismi ja katolilaisuus hommista aivan tarpeeksi ja käsitellyt samat asiat jo kyllästyttävän moneen kertaan. Ellei ole täysin idiootti mitä en tunnusta olevani niin huomaa ettei siitä sen valmiimpaa kanssasi tule eikä minun mielestäni tarvitse tullakaan.>> Siis sinä olet juuri se sama henkilö joka sanoi minulle: käytä aivojasi ym. loukkauksia ja nyt ihmettelet kun näpäytän vähän takaisin. >>
No jos sinä pidät sitä loukkauksena, niin pyydän anteeksi, mutta omaa parastasi ajatellen kehoitukseni tein...enkä "ihmettele" yhtään "näpäytystäsi", koska katolilaisuus-palstalla saa tottua törkeisiin henkilökohtaisuuksiin menemisiin ASIOISTA keskustelemiseen sijaan.
>> Minä olen myös vääntänyt ja kääntänyt sinun kanssa näistä adventismi ja katolilaisuus hommista aivan tarpeeksi ja käsitellyt samat asiat jo kyllästyttävän moneen kertaan. Ellei ole täysin idiootti mitä en tunnusta olevani niin huomaa ettei siitä sen valmiimpaa kanssasi tule eikä minun mielestäni tarvitse tullakaan. >>
No sinulla ei yksinkertaisesti ole mitään vakuuttavia todisteita sen puolesta, ettei katolisuus olisi pelkkää pakanuudesta lainattua taikauskoa, joten jos et sitä halua nähdä ja tunnustaa, niin turhaahan tämä vääntäminen näistä asioista sinun kanssasi on, mutta minä "väännän " niistä niin kauan kuin viitsin, koska kuitenkin jonkun muun silmät voivat avautua näkemään kaiken tuon "apostolisen" eksytyksen läpi... - kerettiläinen--
Lisään vielä kun sinulla on ollut halu jankuttaa tästä anekaupasta ja tuntuu olevan siitä hyvin voimakkaat mielipiteet ja käsitykset että tämän koko suomi24-foorumin yleinen vika on se että ihmiset eivät osaa käyttää hakutoimintoa vaan saman asian tiimoilta pistetään pystyyn sata ketjua. Itseäni ainakin kyllästyttää vastailla aina samoihin asioihin ja samoille ihmisille.
Sanotaan nyt vielä sen verran että mielestäni nämä koko foorumit ovat enemmän tai vähemmän perseestä koska suurin osa kirjoittajista ei ole mitenkään fiksuimmasta päästä ja homma menee yleensä aina tappeluksi. Toisten mielipiteitä ja näkökantoja ei kunnioiteta pätkän vertaa, minäkään en kunnioita semmoisten jotka hyökkää mutten koskaan hyökkää ensin vaan koitan kysyä paremminkin varovasti.
On siis aivan selvää että jos on jostakin asiasta aidosti kiinnostunut eikä lapsellinen öykkäri niin kannattaa mennä kysymään kyseisen seurakunnan papilta. Säästää aikaa, verenpaine nousee vähemmän ja tieto on aivan varmasti oikeellista. Minä olen käynyt keskusteluja joka ikisen seurakunnan papin/pastorin kanssa ja sitä kautta hankkinut uteliaisuuttani tietoa, koskaan en tosin ole osoittanut tyhmyyttäni ja huonoja käytöstapoja alkamalla inttämään vastaan vaan kiittänyt ajasta ja kätellyt ja poistunut.>> On siis aivan selvää että jos on jostakin asiasta aidosti kiinnostunut eikä lapsellinen öykkäri... >>
Tarkoitatko siis, että jos alkaa olla samaa mieltä katolisuuden "apostolisuudesta" ja lakkaa kritisoimasta katolisen kirkon opetuksia ja toimintatapoja, niin lakkaa olemasta "öykkäri"...?
>>... niin kannattaa mennä kysymään kyseisen seurakunnan papilta. Säästää aikaa, verenpaine nousee vähemmän ja tieto on aivan varmasti oikeellista.>>
Minulta säästyy sekin vaivannäkö, koska pelkästään vertaamalla katolisen katekismuksen kaksoisviestintää täynnä olevia opetuksia Raamattuun ja Jeesuksen opetuksiin tajuaa kyllä, mistä on kysymys...eikä minun verenpaineeni ole noussut, eikä mikään mitä yksikään katolinen pappi minulle selittelisi saisi vakuuttumaan katolisuuden "apostolisuudesta"...juuri mikään ei voisi olla kauempana apostolisuudesta kuin byrokraattinen, hierarkinen, pakanallisia muotomenoja ja rituaaleja täynnä oleva katolinen kirkko...no jotkut pitävät sellaista sitten "hartautena", mutta itse en voisi kuvitella radikaalilta vaikuttavaa Raamatun Jeesusta mikään "tötteröhattu" päässään piitämässä messuja ja harjoittamassa joitakin muotomenoja ja rituaaleja... - Näinpäinsemenee
"omaa parastasi ajatellen kehoitukseni tein..."
ja katsoit korrektiksi sanoa että käytäpä aivojasi?
"koska katolilaisuus-palstalla saa tottua törkeisiin henkilökohtaisuuksiin menemisiin ASIOISTA keskustelemiseen sijaan."
Niin ja tämä adventismi-palstahan on siis paljon siistimpi siltä osin vai? Minusta nämä kaikki palstat ovat surkeita ja harkitsen vahvasti että jätän vähempijärkisille jankuttajille koko areenan. Adventismi-palsta on tosin kaikista suurin voimasanoja ja solvauksia käyttävä battle groundi, sen näkee jokainen ja sen takia tänne on pesiytynyt ateisteja.
"No sinulla ei yksinkertaisesti ole mitään vakuuttavia todisteita sen puolesta, ettei katolisuus olisi pelkkää pakanuudesta lainattua taikauskoa, joten jos et sitä halua nähdä ja tunnustaa, niin turhaahan tämä vääntäminen näistä asioista sinun kanssasi on, mutta minä "väännän " niistä niin kauan kuin viitsin, koska kuitenkin jonkun muun silmät voivat avautua näkemään kaiken tuon "apostolisen" eksytyksen läpi..."
Ei minulla tarvi ollakaan mitään perusteita sinulle eikä sinullakaan minulle. Minä uskon ja ymmärrän apostolisen tradition niin kuin ymmärrän, sinä et taas ymmärrä sitä niinkuin minä sen ymmärrän. Väännä niin kauan kuin viitsit mutta tee se jonkun toisen kanssa ja pyri muka johdattaamaan ihmisiä adventismiin niin paljon kuin haluat. Uskon kuitenkin että aikuinen ajatteleva ihminen ei tämmöisien palstojen perusteella kirkkokuntaansa valitse tai jos tekee niin onhan tuo hiukan pöljää hommaa eikä ihan hiukankaan.
"eikä minun verenpaineeni ole noussut"
En ole tässä samaan aikaan verenpainettani mitannut mutta ärsytyskerroin tässä loputtomassa jankkaamisessa nousee huippuunsa ja pitää olla lievästi sanottuna tyhmä jos ei näe että tämä ei todellakaan johda mihinkään. Sinä olet alex:n kanssa ylivoimaisesti ne kaksi suurinta jankuttajaa vaikka toki siihen muutkin pystyvät.
Minä näen Katolisen Kirkon ja Adventtikirkon eri tavalla kuin sinä ne näet ja sanon nyt sinulle varmaan sadannen kerran että meidän mielipiteet eivät tästä muutu eikä tämä johda mihinkään. Jos et sinä sitä sisäistä niin sitten sinun kohdallasi puhutaan jostakin kehityshäiriön tapaisesta asiasta tai ajattelukyvyn puutteesta. En halua puhua kanssasi, älyätkö? - kerettiläinen--
"koska katolilaisuus-palstalla saa tottua törkeisiin henkilökohtaisuuksiin menemisiin ASIOISTA keskustelemiseen sijaan."
Niin ja tämä adventismi-palstahan on siis paljon siistimpi siltä osin vai? Minusta nämä kaikki palstat ovat surkeita ja harkitsen vahvasti että jätän vähempijärkisille jankuttajille koko areenan. Adventismi-palsta on tosin kaikista suurin voimasanoja ja solvauksia käyttävä battle groundi, sen näkee jokainen ja sen takia tänne on pesiytynyt ateisteja.
"No sinulla ei yksinkertaisesti ole mitään vakuuttavia todisteita sen puolesta, ettei katolisuus olisi pelkkää pakanuudesta lainattua taikauskoa, joten jos et sitä halua nähdä ja tunnustaa, niin turhaahan tämä vääntäminen näistä asioista sinun kanssasi on, mutta minä "väännän " niistä niin kauan kuin viitsin, koska kuitenkin jonkun muun silmät voivat avautua näkemään kaiken tuon "apostolisen" eksytyksen läpi..."
Ei minulla tarvi ollakaan mitään perusteita sinulle eikä sinullakaan minulle. Minä uskon ja ymmärrän apostolisen tradition niin kuin ymmärrän, sinä et taas ymmärrä sitä niinkuin minä sen ymmärrän. Väännä niin kauan kuin viitsit mutta tee se jonkun toisen kanssa ja pyri muka johdattaamaan ihmisiä adventismiin niin paljon kuin haluat. Uskon kuitenkin että aikuinen ajatteleva ihminen ei tämmöisien palstojen perusteella kirkkokuntaansa valitse tai jos tekee niin onhan tuo hiukan pöljää hommaa eikä ihan hiukankaan.
En ole tässä samaan aikaan verenpainettani mitannut mutta ärsytyskerroin tässä loputtomassa jankkaamisessa nousee huippuunsa ja pitää olla lievästi sanottuna tyhmä jos ei näe että tämä ei todellakaan johda mihinkään. Sinä olet alex:n kanssa ylivoimaisesti ne kaksi suurinta jankuttajaa vaikka toki siihen muutkin pystyvät.
Minä näen Katolisen Kirkon ja Adventtikirkon eri tavalla kuin sinä ne näet ja sanon nyt sinulle varmaan sadannen kerran että meidän mielipiteet eivät tästä muutu eikä tämä johda mihinkään. Jos et sinä sitä sisäistä niin sitten sinun kohdallasi puhutaan jostakin kehityshäiriön tapaisesta asiasta tai ajattelukyvyn puutteesta. En halua puhua kanssasi, älyätkö?>> "omaa parastasi ajatellen kehoitukseni tein..."
ja katsoit korrektiksi sanoa että käytäpä aivojasi? >>
No tuo sokeus on mielestäni niin käsittämätön juttu, että pakosti tulee mieleen, että aivopesusta täytyy olla kyse, mistä kaikkien muidenkin kulttien kohdalla on kyse tai sitten "lumouksesta" [ks. Ilm.18:23 >> noitakeinot (1992), velhoudet (1933/38)]. Tämä Äitikirkon kanssa "meditoimisen" painottaminen viittaa vahvasti jälkimmäiseen ja kultit taas aivopesevät ja manipuloivat jäseniään yrittämällä rajoittaa heidän kanssakäymistään "harhaoppisten" kanssa ja demonisoimalla tai mitätöimällä näitä. Koska Äitikirkolta, kuten myös muilta kirkoilta ja seurakunnilta puuttuu tänä päivänä diktaattorin valtuudet, niin ne eivät voi käyttää pakkovaltaa, vaan niiden on tyydyttävä lähinnä pelotteluun. Raamatussa kuitenkin kehoitetaan "KOETELKAA kaikki ja pitäkää se, mikä hyvää on" ja "te olette kalliisti ostetut; älkää olko IHMISTEN orjia". Kuitenkaan yksikään virallinen seurakunta ei suo tätä oikeutta ja vapautta jäsenilleen. Niillä on kaikilla Äitikirkon esimerkin mukaan oma "Kristuksen sijaisena" toimiva johtoryhmänsä, joka toimii "totuuden kanavana" ja jolle seurakuntalaisten tulee olla auktoriteettiuskoisia ja alamaisia...aivan kuten kaikilla keisareillakin on oma hovinsa, joka suitsuttaa keisarin "uusien vaatteiden hienoutta" ja sitten on se tavallinen kansa, jonka pitäisi sokeasti uskoa, mitä heille vakuutetaan...ja kansahan on silloin vain "tyhmää", jos se luottaa omiin silmiinsä ja toteaa, että keisarihan on aivan alaston...
>> "koska katolilaisuus-palstalla saa tottua törkeisiin henkilökohtaisuuksiin menemisiin ASIOISTA keskustelemiseen sijaan."
Niin ja tämä adventismi-palstahan on siis paljon siistimpi siltä osin vai? Minusta nämä kaikki palstat ovat surkeita ja harkitsen vahvasti että jätän vähempijärkisille jankuttajille koko areenan. Adventismi-palsta on tosin kaikista suurin voimasanoja ja solvauksia käyttävä battle groundi, sen näkee jokainen ja sen takia tänne on pesiytynyt ateisteja. <<
Näyttää olevan ainakin joillekin katolilaisille tyypillinen keino puolustautua vetoamalla muiden virheisiin, mutta eivät ne omat virheet sillä tavoin häviä, vaikka muut tekisivät virheitä kuinka paljon tahansa. Kuten sanoin, minä en ole mikään adventismin puolustaja, vaan kritisoin Adventtikirkkoa aivan samoin kuin Katolista ja muitakin kirkkoja.
>> Ei minulla tarvi ollakaan mitään perusteita sinulle eikä sinullakaan minulle. Minä uskon ja ymmärrän apostolisen tradition niin kuin ymmärrän, sinä et taas ymmärrä sitä niinkuin minä sen ymmärrän. Väännä niin kauan kuin viitsit mutta tee se jonkun toisen kanssa...>>
Ei minulla ole juurikaan merkitystä sille KENEN kanssa kirjoittelen, vaan se MISTÄ kirjoitellaan ja minä vastaan aina johonkin ASIAkysymykseen, joten ei minulla ole mitään tarvetta "vääntää" juuri sinun kanssasi. Jos et halua keskustella näistä asioista, niin sinullahan on täysi oikeus ja vapaus siihen. Mutta jos sinä vastaat johonkin asiaan, niin tietenkin minä vastaan takaisin, jos minulla on asiasta jokin näkemys...
>> ...ja pyri muka johdattaamaan ihmisiä adventismiin niin paljon kuin haluat. >>
Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen käsityksen, että minä haluaisin johdattaa ihmisiä adventismiin...? Minua ei kiinnosta johdattaa ihmisiä yhteenkään -ismiin, vaan siihen, että ihmiset alkaisivat ajatella itse ja perustaisivat uskonsa ainoastaan Jeesukseen...ei siis mihinkään kirkkoon/seurakuntaan (jotka ovat vain uskonnollisia puolueita) tai ihmisiin...
>> En ole tässä samaan aikaan verenpainettani mitannut mutta ärsytyskerroin tässä loputtomassa jankkaamisessa nousee huippuunsa ja pitää olla lievästi sanottuna tyhmä jos ei näe että tämä ei todellakaan johda mihinkään.>>
Voisit kysyä itseltäsi, miksi sinä provosoidut tästä niin kauheasti?
Minun täytyy nyt tunnustaa, että tein katolilaisuus-palstalla aivan tietoisesti sen valinnan, että aloin kirjoitella provosoivaan tyyliin ja se johtuu siitä, että aluksi yritin keskustella aivan normaaliin tapaan, mutta mitään keskustelua ei syntynyt...koko katolilaisuus-palsta vaikutti aivan kuolleelta, eikä juuri ketään näyttänyt kiinnostavan pohtia tarkemmin tai kyseenalaistaa oman uskonsa perusteita mitenkään. Sitten ajattelin, että täytyy "sohaista oikein kunnolla muurahaispesään", että syntyy edes jotain kuhinaa...ja se näytti toimivan... - kerettiläinen--
Minä näen Katolisen Kirkon ja Adventtikirkon eri tavalla kuin sinä ne näet ja sanon nyt sinulle varmaan sadannen kerran että meidän mielipiteet eivät tästä muutu eikä tämä johda mihinkään. Jos et sinä sitä sisäistä niin sitten sinun kohdallasi puhutaan jostakin kehityshäiriön tapaisesta asiasta tai ajattelukyvyn puutteesta. En halua puhua kanssasi, älyätkö?>> Sinä olet alex:n kanssa ylivoimaisesti ne kaksi suurinta jankuttajaa vaikka toki siihen muutkin pystyvät. >>
Minäkin ärsyynnyin aluksi Alexin "jankkaamiseen" tuon kuolema aiheen ympärillä, mutta se ei johtunut siitä, että olisin itse ollut eri mieltä asiasta, vaan siksi, että se oli minulle niin itsestään selvä asia, että ajattelin olevan aivan turhaa jauhaa koko asiasta, varsinkin adventismi-palstalla...kunnes käsitin, että TODELLAKIN on valtavasti niitä ihmisiä, jotka uskovat tuohon Äitikirkon pakanuudesta tuomaan helvetinpiina-oppiin. Itse olen kasvanut ateistisessa kodissa, joten minua ei ole koskaan aivopesty tuolla helvetinpiinaopilla, enkä voinut käsittää, että jotkut tosiaankin aivan vakavissaan uskovat siihen ja ovat pelosta aivan kankeina...eivätkä uskalla ajatella omilla aivoillaan, sillä niin auktoriteettiuskoisiksi heidät on peloteltu näiden kirkkojen omien "Kristuksen sijaisten" toimesta, sillä kaikki heidän kyseenalaistamisensa on suorastaan "itse Kristusta vastaan hyökkäämistä"...ja johtaa siten (>jumaltarustojen) helvettiin tai kadotukseen...
>> Minä näen Katolisen Kirkon ja Adventtikirkon eri tavalla kuin sinä ne näet ja sanon nyt sinulle varmaan sadannen kerran että meidän mielipiteet eivät tästä muutu eikä tämä johda mihinkään. Jos et sinä sitä sisäistä niin sitten sinun kohdallasi puhutaan jostakin kehityshäiriön tapaisesta asiasta tai ajattelukyvyn puutteesta. En halua puhua kanssasi, älyätkö? >>
No sitten sinä vain lakkaat vastaamasta kirjoituksiini, niin yksinkertaista se on... Itsestäsihän se on kiinni, ei minusta, sillä enhän minä voi edes tietää, milloin juuri SINÄ kirjoittelet, kun vaihtelet nimimerkkiäsi. Minä kirjoittelin katolilaisuus-palstalla aluksi samalla nimimerkillä, mutta kun siitä ei seurannut mitään asiakeskustelua, vaan pelkkää henkilöparjausta, niin lopetin sen. - Näinpäinsemenee
Sinä olet mielestäni vajaaälyinen tapaus joka ei osaa lopettaa keskustelua kun toinen sanoo "en halua puhua kanssasi, älyätkö vai etkö älyä?" (eli siis et älyä) ja edustat sellaista ihmisryhmää joka on koko tämän planeetan syöpä. Aina tulee joku loputon tekstiryöppy... Kaverini koirakin ymmärtää paremmin vaikkei todellakaan nokkelimmasta päästä oleva koira ole.
- kerettiläinen--
Sinä olet mielestäni vajaaälyinen tapaus joka ei osaa lopettaa keskustelua kun toinen sanoo "en halua puhua kanssasi, älyätkö vai etkö älyä?" (eli siis et älyä) ja edustat sellaista ihmisryhmää joka on koko tämän planeetan syöpä. Aina tulee joku loputon tekstiryöppy... Kaverini koirakin ymmärtää paremmin vaikkei todellakaan nokkelimmasta päästä oleva koira ole.
Heh heh...ei varmaankaan pitäisi nauraa, mutta SINÄHÄN se haluat lopettaa keskustelun, en minä, joten MIKSI JATKAT ...?
Ja sinun älystäsi todellakin todistaa tuo, miten onnistuit sisällyttämään noin lyhyeen viestiin noin monta parjausta...itse asiassa koko viestisi oli pelkkää parjausta... En kuitenkaan jostain syystä osaa loukkaantua tai provosoitua tuosta parjausryöpystäsi, joten >>> ilmeisestikin olen sitten niin vajaaälyinen...voi voi...:))
Mutta vakavasti puhuen kurjaa, että olet jonkin (antikristillisen) instituution orjuudessa niin pahasti, että kaikenlainen sen toimintaan ja opetuksiin kohdistuva kritiikki on sinulle niin suuri UHKA, että provosoidut siitä tuolla tavoin... Toisaalta positiivista taas kuitenkin on se, ettet ole aivan toivoton tapaus...
Ilm.3
13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä HENKI >seurakunnille< sanoo.'
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; OI, JOSPA OLISIT KYLMÄ TAI PALAVA!
16 Mutta nyt, koska olet PENSEÄ, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17 Sillä sinä sanot: MINÄ OLEN RIKAS, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; ETKÄ TIEDÄ, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja ALASTON.
18 Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA (=Jeesukselta, huom.>> EI miltään kirkolta, sillä sanoma on osoitettu juuri seurakunnille...) KULTAA, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja VALKEAT VAATTEET (huom. >>EI tarkoita kirkon "puupalttoota", eikä niitä saa myöskään kirkon aneilla...) että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja SILMÄVOIDETTA (ks. >> Matt.25) voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
20 Katso, minä SEISON OVELLA (huom.>>Jeesus ei siis makaa jouluseimessä, eikä myöskään katolisella uhrialttarilla...) ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä >> HENKI >>seurakunnille sanoo.'" - Näinpäinsemenee
Miksi sinä jatkat? Jos minä sanon sinulle paviaanille nyt kolmatta kertaa etten halua puhua kanssasi niin miksi jatkat vielä kenties kolmannen kerran, oletko täysi idiootti? Olet aina vastannut kun olen sanonut etten halua puhua. Etkö sinä apina tajua? En ole myöskään sinulle mentaalisesti häiriintynelle tapaukselle sanonut olevani katolilainen, minä en itseasiassa kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön. Sinä olet mielestäni toivoton tapaus. Kirjoita nyt tähänkin joku pitkä paskavastine kun et varmaan vieläkään tajua etten halua keskustella kanssasi ja tällä tapaa todista kaikki mitä sanoin. Todistat tällä tavoin että olet todellakin sitä kaverini koiraa tyhmempi mutta anna palaa! :D
- kerettiläinen--
Miksi sinä jatkat? Jos minä sanon sinulle paviaanille nyt kolmatta kertaa etten halua puhua kanssasi niin miksi jatkat vielä kenties kolmannen kerran, oletko täysi idiootti? Olet aina vastannut kun olen sanonut etten halua puhua. Etkö sinä apina tajua? En ole myöskään sinulle mentaalisesti häiriintynelle tapaukselle sanonut olevani katolilainen, minä en itseasiassa kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön. Sinä olet mielestäni toivoton tapaus. Kirjoita nyt tähänkin joku pitkä paskavastine kun et varmaan vieläkään tajua etten halua keskustella kanssasi ja tällä tapaa todista kaikki mitä sanoin. Todistat tällä tavoin että olet todellakin sitä kaverini koiraa tyhmempi mutta anna palaa! :D
Eikös sinulle vielä ole selvinnyt biologiasta, että paviaanit ja apinat eivät osaa kirjoittaa...? Ja miksi sinä ilmeisestikin omasta mielestäsi viisas raivoat idiootille ja mentaalisesti häiriintyneelle...?....eihän kenenkään järkevän ihmisen pitäisi sortua sellaiseen...
Mutta hyvää jatkoa...en jatka tätä NYT enää, mutta muuta en pysty lupaamaan, koska en mitenkään voi aina tietää, milloin kirjoittaja olet juuri sinä, koska nimimerkkisi vaihtelee... Ja jos sinä kommentoit näillä palstoilla jotain, niin tuskin voit kieltää minua kommentoimasta sinun sanomisiasi, sillä tämä palsta on tarkoitettu kaikille ja Suomessa on vielä toistaiseksi (ehkä mielestäsi valitettavasti) SANANVAPAUS kaikilla... Jos hermosi eivät kestä sitä, niin ehkä kannattaisi pitää pieni tauko näiltä palstoilta, sillä todennäköisesti vielä koittaa se "yhden totuuden pravdaparatiisi" (=NWO) jossa paavinkin toiveen mukaan "kaikki ovat yhtä", eikä kukaan kirjoittele tänne enää mitään eroavia näkemyksiään...mutta siihen asti yritä kestää... - Näinpäinsemenee
"Eikös sinulle vielä ole selvinnyt biologiasta, että paviaanit ja apinat eivät osaa kirjoittaa...?"
No näin minäkin tähän asti luulin.
"mutta muuta en pysty lupaamaan, koska en mitenkään voi aina tietää, milloin kirjoittaja olet juuri sinä, koska nimimerkkisi vaihtelee..."
No jos joku sanoo ettei halua keskustella kanssasi enempää, oli se sitten kuka tahansa niin ehkä kannattaa kunnioittaa hänen haluansa eikä pakottaa.
"Ja jos sinä kommentoit näillä palstoilla jotain, niin tuskin voit kieltää minua kommentoimasta sinun sanomisiasi, sillä tämä palsta on tarkoitettu kaikille"
En enkä todellakaan edes halua. Jos se kuitenkin menee kahden kirjoittajan kirjeenvaihdoksi ja toinen ei halua jatkaa niin hänen halua tulee kunnioittaa.
En olisi muuten edes kirjoittanut vastausta mutta kun sinä kysyit. Nyt minä en ole kysynyt sinulta yhtään mitään ja sanon neljännen kerran etten halua jatkaa keskustelua kanssasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu721692- 591678
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1671400Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3041331Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671260Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1071228Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä611086- 601079
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin961029Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57980