Olemme päättäneet mennä naimisiin maaliskuussa 2017, minä ja mieheni.
Aiomme mennä naimisiin maistraatissa, mutta koska me molemmat olemme Ev Lut kirkon jäseniä, haluamme myös kirkollisen siunauksen liitollemme. Emme siis etsi Ev Lut kirkon pappia vihkimään meitä avioliittoon, koska ymmärrämme että kirkko on vielä vihkimisen suhteen ns. vaiheessa tuolloin, mutta uskomme, että löytyy kyllä pappi joka siunaa liittomme tuolloin kun olemme menneet virallisesti oikeaan avioliittoon maistraatissa.
Vai mitä?
Minä (mies) ja mieheni, avioliittoon 1.3.2017 jälk
154
319
Vastaukset
Niin. Kirkko antaa todennäköisesti siunauksen, koska kirkko ei ole kiellä siunausta muiltakaan. Eli se pappi löytyy. Onnea teille!
Me taas annamme maistraattiin ilmoituksen avioliitostamme: muuta ei tarvita.- Precarious
No kirkko voi lausua jonkun loitsun, mutta Jumalan siunausta ette voi saada. Jotenkin turha vaiva siis ... hmmmmm
Jumala taas ei ole siunannut mitään liittoa, joten kirkon siunaus on ainoa, mitä ihminen voi saada.
- ticotiko
Kiva kun on näitä ihmisiä jotka tietävät, että "Jumalan siunausta ette voi saada".
Oma näkökulmamme asiaan on se, että etsimme papin joka pyytää Jumalan siunausta liitollemme. Ei ole meistä eikä papista, eikä varmaankaan sinusta kiinni, siunaako Jumala vai ei. - b.t.w
ticotiko kirjoitti:
Kiva kun on näitä ihmisiä jotka tietävät, että "Jumalan siunausta ette voi saada".
Oma näkökulmamme asiaan on se, että etsimme papin joka pyytää Jumalan siunausta liitollemme. Ei ole meistä eikä papista, eikä varmaankaan sinusta kiinni, siunaako Jumala vai ei.kysymys. mikä on papin osa siinä siunauksen hankkimisessa? eikö siunausta saa muuuten?
- ticotiko
b.t.w kirjoitti:
kysymys. mikä on papin osa siinä siunauksen hankkimisessa? eikö siunausta saa muuuten?
Toki saa, jos Jumala suo. Papin osa lienee rituaalinen ja osa tapakulttuuria tilaisuudessa, johon yleensä asianosaiset mielellään kutsuvat sukulaisia ja ystäviä juhlistamaan ja todistamaan tärkeää tapahtumaa elämässään.
Voisi kysyä laajemminkin: mikä papin osa ylipäätään on? Meneekö vainaja helvettiin, jos pappi ei siunaa hautajaisissa? Niin luulinkin: ei ole papin siunaamisesta kiinni -- on silti osa tapakulttuuria, että pappi usein siunaa hautajaisissa. Eikö? - Precarious
ticotiko kirjoitti:
Oma näkökulmamme asiaan on se, että etsimme papin joka pyytää Jumalan siunausta liitollemme. Ei ole meistä eikä papista, eikä varmaankaan sinusta kiinni, siunaako Jumala vai ei." Ei ole meistä eikä papista, eikä varmaankaan sinusta kiinni, siunaako Jumala vai ei."
Mutta Jumalasta se on kiinni! Ja mitä Jumala sanoo kahden miehen välisestä seksistä, niin tämän voit lukea Raamatusta. Raamattu on Jumalan Sanaa - ei pappien lupaukset ja loitsut. - Precarious
ticotiko kirjoitti:
Toki saa, jos Jumala suo. Papin osa lienee rituaalinen ja osa tapakulttuuria tilaisuudessa, johon yleensä asianosaiset mielellään kutsuvat sukulaisia ja ystäviä juhlistamaan ja todistamaan tärkeää tapahtumaa elämässään.
Voisi kysyä laajemminkin: mikä papin osa ylipäätään on? Meneekö vainaja helvettiin, jos pappi ei siunaa hautajaisissa? Niin luulinkin: ei ole papin siunaamisesta kiinni -- on silti osa tapakulttuuria, että pappi usein siunaa hautajaisissa. Eikö?"Niin luulinkin: ei ole papin siunaamisesta kiinni -- on silti osa tapakulttuuria, että pappi usein siunaa hautajaisissa. Eikö?"
Jotenkin vaan hassua! Pappi, joka on vain varmaan joku ihme liberaali, siunaa mikä ei ole siunaus vaan loitsu, avioliiton joka tarkasti ottaen on vain homoliitto. Oikeastaan tuossa ei ole mikään kohdallaan. - ticotiko
Precarious kirjoitti:
" Ei ole meistä eikä papista, eikä varmaankaan sinusta kiinni, siunaako Jumala vai ei."
Mutta Jumalasta se on kiinni! Ja mitä Jumala sanoo kahden miehen välisestä seksistä, niin tämän voit lukea Raamatusta. Raamattu on Jumalan Sanaa - ei pappien lupaukset ja loitsut.Kuten sanoin: "ei ole meistä eikä papista, eikä varmaankaan sinusta kiinni, siunaako Jumala vai ei."
Todellakin, Jumalasta se on kiinni. Olen valmis jättämään tämän minun/meidän ja Jumalan väliseksi asiaksi. Olethan sinäkin? - ticotiko
Precarious kirjoitti:
"Niin luulinkin: ei ole papin siunaamisesta kiinni -- on silti osa tapakulttuuria, että pappi usein siunaa hautajaisissa. Eikö?"
Jotenkin vaan hassua! Pappi, joka on vain varmaan joku ihme liberaali, siunaa mikä ei ole siunaus vaan loitsu, avioliiton joka tarkasti ottaen on vain homoliitto. Oikeastaan tuossa ei ole mikään kohdallaan.Et tainnut ymmärtää kirjoittamaani.
- Precarious
ticotiko kirjoitti:
Kuten sanoin: "ei ole meistä eikä papista, eikä varmaankaan sinusta kiinni, siunaako Jumala vai ei."
Todellakin, Jumalasta se on kiinni. Olen valmis jättämään tämän minun/meidän ja Jumalan väliseksi asiaksi. Olethan sinäkin?Ja Jumalan kannan jo varmaan tiedätkin. Eli tämä ei ole minun eikä sinun eikä pappien välinen asia, vaan tämä on Jumalan asia. Ja Hänen kantansa miesten välisestä seksistä voitkin lukea Raamatusta - jos nimittäin uskallat?
- Precarious
ticotiko kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää kirjoittamaani.
Paremminkin sanoen sinä et ymmärtänyt mitä kirjoitit.
- ÄläTulkitseRaamattua
Precarious kirjoitti:
Ja Jumalan kannan jo varmaan tiedätkin. Eli tämä ei ole minun eikä sinun eikä pappien välinen asia, vaan tämä on Jumalan asia. Ja Hänen kantansa miesten välisestä seksistä voitkin lukea Raamatusta - jos nimittäin uskallat?
Siunaako pappi muuten heterojen avioliitossa seksin? Vai avioliiton?
Raamattuhan ei muuten kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa. Vai pystytkö osoittamaan ko. kohdan?
Sinun tulkintasi Raamstusta on muuten vain yksi monista, mitään todistetta että juuri sinun tai lahkodi tulkinta olisi juuri se ainoa oikea ei ole. - Precarious
"Raamattuhan ei muuten kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa. Vai pystytkö osoittamaan ko. kohdan?"
Hyvä huomio, että avioliitto on aina vain miehen ja naisen. Erityistä kieltoa ei tarvita kuten ei tarvita kieltoa ettei kännykkää saa varastaa. - ÄläTulkitseRaamattua
Precarious kirjoitti:
"Raamattuhan ei muuten kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa. Vai pystytkö osoittamaan ko. kohdan?"
Hyvä huomio, että avioliitto on aina vain miehen ja naisen. Erityistä kieltoa ei tarvita kuten ei tarvita kieltoa ettei kännykkää saa varastaa.Onko varastaminen kielletty raamatussa?
Et muuten vastannut kysymyksiin. Precarious kirjoitti:
" Ei ole meistä eikä papista, eikä varmaankaan sinusta kiinni, siunaako Jumala vai ei."
Mutta Jumalasta se on kiinni! Ja mitä Jumala sanoo kahden miehen välisestä seksistä, niin tämän voit lukea Raamatusta. Raamattu on Jumalan Sanaa - ei pappien lupaukset ja loitsut.>Raamattu on Jumalan Sanaa
Väitteen todistaminen taisi taas unohtua.Precarious kirjoitti:
Ja Jumalan kannan jo varmaan tiedätkin. Eli tämä ei ole minun eikä sinun eikä pappien välinen asia, vaan tämä on Jumalan asia. Ja Hänen kantansa miesten välisestä seksistä voitkin lukea Raamatusta - jos nimittäin uskallat?
Kukaan ei tiedä, mutta moni luulee tietävänsä.
- ÄläTulkitseRaamattua
Precarious kirjoitti:
Hyvä huomio, että avioliitto on aina vain miehen ja naisen. Erityistä kieltoa ei tarvita kuten ei tarvita kieltoa ettei kännykkää saa varastaa.Hyväksytkö muuten uskonnonvapauden?
- Precarious
ÄläTulkitseRaamattua kirjoitti:
Onko varastaminen kielletty raamatussa?
Et muuten vastannut kysymyksiin."Älä varasta"
- Precarious
RepeRuutikallo kirjoitti:
Kukaan ei tiedä, mutta moni luulee tietävänsä.
Jokainen lukutaitoinen tietää Jumalan tahdon homoseksiin, jos uskoo sen mitä lukee kirjoitettuna tekstinä.
- Precarious
Siunaako pappi muuten heterojen avioliitossa seksin? Vai avioliiton?
Raamattuhan ei muuten kiellä samaa sukupuolta olevien avioliittoa. Vai pystytkö osoittamaan ko. kohdan?
Sinun tulkintasi Raamstusta on muuten vain yksi monista, mitään todistetta että juuri sinun tai lahkodi tulkinta olisi juuri se ainoa oikea ei ole."Siunaako pappi muuten heterojen avioliitossa seksin? Vai avioliiton?"
Pappi ei voi siunata mitään. Vain Jumala voi siunata! Pappi voi vain pyytää Jumalan siunausta.
Jumala ei ole perustanut muuta kuin miehen ja naisen avioliiton lisääntymistarkoituksessa.
"Sinun tulkintasi Raamstusta on muuten vain yksi monista, mitään todistetta että juuri sinun tai lahkodi tulkinta olisi juuri se ainoa oikea ei ole."
Itse en tulkitse, koska tulkintoja on miljoonia. Itse luen vain mitä kirjoitettu on. Näinähän myös Jeesus toimi sanoessaan "Kirjoitettu on". - ÄläTulkitseRaamattua
Precarious kirjoitti:
"Älä varasta"
Heh, eli kännykän varastaminen on siis kielletty raamatussa.
Mutta samaa sukupuolta olevien avioliittoa ei ole kielletty raamatussa, tai jos on niin osoita se raamatun kohta missä kielto on. Sitä näes ei ole kirjoitettu raamattuun, lainatakseni sinua:
"Itse en tulkitse, koska tulkintoja on miljoonia. Itse luen vain mitä kirjoitettu on."
Joten ole nyt niin hyvä ja anna se raamatun kohta jossa on kirjoitettu että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty. - luluO
Jumalalle avioliittoon siunaus on kahden sielun välinen yhdistyminen, sukupuolella ei ole mitään merkitystä, sillä sielulla ei ole sukupuolta.
Precarious kirjoitti:
Jokainen lukutaitoinen tietää Jumalan tahdon homoseksiin, jos uskoo sen mitä lukee kirjoitettuna tekstinä.
Ei ole mitään pätevää syytä uskoa, että raamatun maininnat antiikin ajan homoseksistä kertoisivat Jumalan tahdosta millään lailla.
Precarious kirjoitti:
"Siunaako pappi muuten heterojen avioliitossa seksin? Vai avioliiton?"
Pappi ei voi siunata mitään. Vain Jumala voi siunata! Pappi voi vain pyytää Jumalan siunausta.
Jumala ei ole perustanut muuta kuin miehen ja naisen avioliiton lisääntymistarkoituksessa.
"Sinun tulkintasi Raamstusta on muuten vain yksi monista, mitään todistetta että juuri sinun tai lahkodi tulkinta olisi juuri se ainoa oikea ei ole."
Itse en tulkitse, koska tulkintoja on miljoonia. Itse luen vain mitä kirjoitettu on. Näinähän myös Jeesus toimi sanoessaan "Kirjoitettu on".>Näinähän myös Jeesus toimi sanoessaan "Kirjoitettu on".
Eli sieltä siis juontaa juurensa lähdekritiikittömyytenne. Kun se on kirjoitettu, se on totta...Precarious kirjoitti:
"Siunaako pappi muuten heterojen avioliitossa seksin? Vai avioliiton?"
Itse en tulkitse, koska tulkintoja on miljoonia. Itse luen vain mitä kirjoitettu on. Näinähän myös Jeesus toimi sanoessaan "Kirjoitettu on"."Jumala ei ole perustanut muuta kuin miehen ja naisen avioliiton lisääntymistarkoituksessa."
Äitini ja hänen uusi aviomiehensä saa hyvät naurut, kun kerron tämän ilosanomasi heille. Asian on nimittäin niin, että molemmat jäivät leskiksi noin 10 vuotta sitten. Löysitvät toisensa jostain seniorikerhosta, ja viime vuonna yli 80-vuotiaana menivät naimisiin. Pitää viikonloppuna kysellä onko sitä pikkuveikkaa tai siskoa tulossa.- Precarious
Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:
"Jumala ei ole perustanut muuta kuin miehen ja naisen avioliiton lisääntymistarkoituksessa."
Äitini ja hänen uusi aviomiehensä saa hyvät naurut, kun kerron tämän ilosanomasi heille. Asian on nimittäin niin, että molemmat jäivät leskiksi noin 10 vuotta sitten. Löysitvät toisensa jostain seniorikerhosta, ja viime vuonna yli 80-vuotiaana menivät naimisiin. Pitää viikonloppuna kysellä onko sitä pikkuveikkaa tai siskoa tulossa.""Jumala ei ole perustanut muuta kuin miehen ja naisen avioliiton lisääntymistarkoituksessa."
Äitini ja hänen uusi aviomiehensä saa hyvät naurut, kun kerron tämän ilosanomasi heille. "
Ihana asia heidän kohdallaan!
Mutta silti Jumala perusti aikoinaan avioliiton miehen ja naisen välille saatesanoin "lisääntykää ja täyttäkää maa". Precarious kirjoitti:
""Jumala ei ole perustanut muuta kuin miehen ja naisen avioliiton lisääntymistarkoituksessa."
Äitini ja hänen uusi aviomiehensä saa hyvät naurut, kun kerron tämän ilosanomasi heille. "
Mutta silti Jumala perusti aikoinaan avioliiton miehen ja naisen välille saatesanoin "lisääntykää ja täyttäkää maa".Ei Jumala avioliittoa ole perustanut. Avioliitto käsitteenä on vasta noin 500 vuotta vanha.
Lisääntyä voi ja on aina voinut ilman avioliittoa ja lisääntymättä voi olla ja aina voinut olla, vaikka on avioliitossa.- ÄläTulkitseRaamattua
Precarious kirjoitti:
""Jumala ei ole perustanut muuta kuin miehen ja naisen avioliiton lisääntymistarkoituksessa."
Mutta silti Jumala perusti aikoinaan avioliiton miehen ja naisen välille saatesanoin "lisääntykää ja täyttäkää maa".Ohitit muuten sen että sinun piti perustella missä kohtaa Raamattu kieltää samaa sukupuolta olevien avioliiton.
Sanoit näin:
"Itse en tulkitse, koska tulkintoja on miljoonia. Itse luen vain mitä kirjoitettu on."
Pyysin sinulta sitten perustelun:
Joten ole nyt niin hyvä ja anna se raamatun kohta jossa on kirjoitettu että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty. ÄläTulkitseRaamattua kirjoitti:
Ohitit muuten sen että sinun piti perustella missä kohtaa Raamattu kieltää samaa sukupuolta olevien avioliiton.
Sanoit näin:
Joten ole nyt niin hyvä ja anna se raamatun kohta jossa on kirjoitettu että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty.Sellaista kohtaa ei ole, kuten ei ole kielletty moniavioisuuttakaan.
Nämä Suomen laissa kielletyt liitot eivät siis ole perustuneet Raamattuun.- Precarious
Ei Jumala avioliittoa ole perustanut. Avioliitto käsitteenä on vasta noin 500 vuotta vanha.
Lisääntyä voi ja on aina voinut ilman avioliittoa ja lisääntymättä voi olla ja aina voinut olla, vaikka on avioliitossa."Ei Jumala avioliittoa ole perustanut. Avioliitto käsitteenä on vasta noin 500 vuotta vanha."
Jumala perusti avioliiton noin 6000 vuotta sitten - heti Eevan luomisen jälkeen. Tämän voit todeta Mooseksen eka kirjasta. - Precarious
Ohitit muuten sen että sinun piti perustella missä kohtaa Raamattu kieltää samaa sukupuolta olevien avioliiton.
Sanoit näin:
Joten ole nyt niin hyvä ja anna se raamatun kohta jossa on kirjoitettu että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty.Lues edeltä - olen sen jo perustellut!
- ÄläTulkitseRaamattua
Precarious kirjoitti:
Lues edeltä - olen sen jo perustellut!
Ei ole tähän vastannut. Etko pysty? Eikö Raamatunkirjoituksista löydykään tuollaista kohtaa?
Joten ole nyt niin hyvä ja anna se raamatun kohta jossa on kirjoitettu että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty. Precarious kirjoitti:
"Ei Jumala avioliittoa ole perustanut. Avioliitto käsitteenä on vasta noin 500 vuotta vanha."
Jumala perusti avioliiton noin 6000 vuotta sitten - heti Eevan luomisen jälkeen. Tämän voit todeta Mooseksen eka kirjasta.Saattoi perustaa jonkin pariliiton tapaisen, mutta avioliitto se ei ollut. Käsite avioliitto ei voi olla vanhempi kuin termi "käsite", joka jäljitetään vuosille 1554-1560. Joten Jumala ei ole avioliittoa perustanut vaan jonkun parinmuodostusliiton tai pariliiton.
Precarious kirjoitti:
"Ei Jumala avioliittoa ole perustanut. Avioliitto käsitteenä on vasta noin 500 vuotta vanha."
Jumala perusti avioliiton noin 6000 vuotta sitten - heti Eevan luomisen jälkeen. Tämän voit todeta Mooseksen eka kirjasta.Pöllö: eihän Jumala mitään avioliittoa perustanut, vaan antoi tehtäviä. Piti lisääntyä ja täyttää maa sekä vallita taivaan lintuja ja meren kaloja.
- Precarious
torre12 kirjoitti:
Pöllö: eihän Jumala mitään avioliittoa perustanut, vaan antoi tehtäviä. Piti lisääntyä ja täyttää maa sekä vallita taivaan lintuja ja meren kaloja.
Ja tässä se avioliiton perustaminen sitten olikin!
Ei ole tähän vastannut. Etko pysty? Eikö Raamatunkirjoituksista löydykään tuollaista kohtaa?
Joten ole nyt niin hyvä ja anna se raamatun kohta jossa on kirjoitettu että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty.Ei avioliittoa ole edes silloin ollut, niin vaikea on löytää kieltoa Raamatusta samaa sukupuolta olevien avioliitoille.
Precarious kirjoitti:
Parinmuodostus ei avioliitto. Kannattaisi lukea muutakin kuin sitä Raamattua. Suosittelen historiaa ja kohdallasi käsitehistoriaan tutustumista.
- torre11
Precarious kirjoitti:
Koetko tehtävän vallita taivaan lintuja avioliiton perustamiseksi?
Minä en koe niin. ÄläTulkitseRaamattua kirjoitti:
Sanoit näin:
Joten ole nyt niin hyvä ja anna se raamatun kohta jossa on kirjoitettu että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty."Joten ole nyt niin hyvä ja anna se raamatun kohta jossa on kirjoitettu että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty."
Anna sinä se kohta jossa se on nirhattaville sallittu.pertsa2012 kirjoitti:
"Joten ole nyt niin hyvä ja anna se raamatun kohta jossa on kirjoitettu että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty."
Anna sinä se kohta jossa se on nirhattaville sallittu.Ei Raamatusta löydy sallivaa tai kieltävää kohtaa samaa sukupuolta olevien avioliitolle. Koska Raamatun kirjoittamisen aikoihin ei avioliitto käsitettä ollut olemassa.
Ei Raamatusta löydy sallivaa tai kieltävää kohtaa samaa sukupuolta olevien avioliitolle. Koska Raamatun kirjoittamisen aikoihin ei avioliitto käsitettä ollut olemassa.
Homot ja lesbot Laki tuomitsi surmattaviksi ja siten heitä varten ei avioliittopykäliä lainkaan tarvittu.Avioliitto oli kyllä olemassa kuten nytkin :
"Jos joku on kihlannut naisen mutta ei ole vielä ottanut häntä vaimokseen, hän saa palata kotiinsa, ettei kaatuisi sodassa ja ettei joku toinen ottaisi hänen kihlattuaan vaimokseen." (5. Moos. 20:7)
http://sley.fi/luennot/ESITYS/EsiavioEK.htmpertsa2012 kirjoitti:
Homot ja lesbot Laki tuomitsi surmattaviksi ja siten heitä varten ei avioliittopykäliä lainkaan tarvittu.Avioliitto oli kyllä olemassa kuten nytkin :
"Jos joku on kihlannut naisen mutta ei ole vielä ottanut häntä vaimokseen, hän saa palata kotiinsa, ettei kaatuisi sodassa ja ettei joku toinen ottaisi hänen kihlattuaan vaimokseen." (5. Moos. 20:7)
http://sley.fi/luennot/ESITYS/EsiavioEK.htmPariliitto tai parinmuodostusliitto, mutta ei avioliitto. Avioliitto käsite tuli paljon paljon myöhemmin.
Antaisitko vielä kohdan missä homot ja lesbot selkeästi tuomittiin surmattavaksi?Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:
Pariliitto tai parinmuodostusliitto, mutta ei avioliitto. Avioliitto käsite tuli paljon paljon myöhemmin.
Antaisitko vielä kohdan missä homot ja lesbot selkeästi tuomittiin surmattavaksi?Ei ole syytä sekoittaa semantiikalla selviä asioita , ja tuossa on aivan selvästi lueteltu ainakin ne jotka kuuluvat joukkoon homot tai lesbot.
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka SENKALTAISIAtekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :
3.Mooseksen kirja:
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.pertsa2012 kirjoitti:
"Joten ole nyt niin hyvä ja anna se raamatun kohta jossa on kirjoitettu että samaa sukupuolta olevien avioliitto on kielletty."
Anna sinä se kohta jossa se on nirhattaville sallittu.Et pertsa saa koskaan järkeä päähäsi.
Kuule taas: edes lesboja ei ole Raamatussa määrätty "nirhattaviksi". Eikä mitään ihmisryhmää ylipäätään. On vain TEKOJA, joista noin 50 antaa kuolemantuomion.
Mutta enpä ole kuullut, että yksikään väärä teko on estänyt menemästä avioon. Miksi uskovilla on näin kova tarve valehdella?
Kuten sekin, että "Nooan päivinä homous oli voimissaan ja liberaalit olivat ottaneet vallan". Oikeasti silloin oli "maa tullut täyteen väkivaltaa ja ihmisten kaikkia ajatukset olivat van pahoja".
Eli aivan naurettavaa sanoa, että "uskovien ajatukset ovat Jumalan ajatuksia".pertsa2012 kirjoitti:
Ei ole syytä sekoittaa semantiikalla selviä asioita , ja tuossa on aivan selvästi lueteltu ainakin ne jotka kuuluvat joukkoon homot tai lesbot.
Roomalaiskirje:
1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, HYLJÄNNYT saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
1:25 nuo, jotka ovat VAIHTANEET Jumalan totuuden VALHEESEEN ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin HIMOIHIN; sillä heidän NAISPUOLENSA ovat VAIHTANEET luonnollisen yhteyden LUONNONVASTAISEEN;
1:27 samoin MIESPUOLETKIN, luopuen luonnollisesta yhteydestä NAISPUOLEN kanssa, ovat KIIMOISSAAN syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, RIETTAUTTA ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän KELVOTTOMAN mielensä valtaan, tekemään SOPIMATTOMIA.
1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että NE, jotka SENKALTAISIAtekevät, OVAT KUOLEMAN ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
HOMOUDESTA VANHASSA TESTAMENTISSA :
3.Mooseksen kirja:
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on KAUHISTUS.
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, hävitettäköön kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.Semiotiikkaa ja semantiikkaa alettiin tutkimaan vasta 1600-luvulla eli käsite avioliitto tuli noin 100 vuotta sitä ennen.
Itse asiaan. Missään kohdassa, jotka tuohon vastaukseksi laitoit ei ketään tuomittu surmattavaksi. Lähimmäksi pääsi 3.Moos 20:13, rangaistakoon kuolemalla. Siinä ei kuitenkaan sanottu miten tämä rangaistus toimeenpannaan ja kuka sen tekee. Toinen kohta mikä tuossa kohdassa on hieman surkuhupaisa. Nimittäin: "Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kannsa maataan..." Mies ja nainen ovat anatomisesti erilaiset, joten ei mies voi koskaan edes maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan. Sama kohta myös 3.Moos 18:22. Unohtuiko Jumalalta tällainen anatomian perusjuttu?Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:
Semiotiikkaa ja semantiikkaa alettiin tutkimaan vasta 1600-luvulla eli käsite avioliitto tuli noin 100 vuotta sitä ennen.
Itse asiaan. Missään kohdassa, jotka tuohon vastaukseksi laitoit ei ketään tuomittu surmattavaksi. Lähimmäksi pääsi 3.Moos 20:13, rangaistakoon kuolemalla. Siinä ei kuitenkaan sanottu miten tämä rangaistus toimeenpannaan ja kuka sen tekee. Toinen kohta mikä tuossa kohdassa on hieman surkuhupaisa. Nimittäin: "Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kannsa maataan..." Mies ja nainen ovat anatomisesti erilaiset, joten ei mies voi koskaan edes maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan. Sama kohta myös 3.Moos 18:22. Unohtuiko Jumalalta tällainen anatomian perusjuttu?"Missään kohdassa, jotka tuohon vastaukseksi laitoit ei ketään tuomittu surmattavaksi.
Lähimmäksi pääsi 3.Moos 20:13, rangaistakoon kuolemalla."
Tuokin jae oli "näköpiirissäsi" mutta etkö huomannut ja siihen mahtuu sitä porukkaa paljon.
Roomalaiskirje :
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, HÄVITETTÄKÖÖN kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.pertsa2012 kirjoitti:
"Missään kohdassa, jotka tuohon vastaukseksi laitoit ei ketään tuomittu surmattavaksi.
Lähimmäksi pääsi 3.Moos 20:13, rangaistakoon kuolemalla."
Tuokin jae oli "näköpiirissäsi" mutta etkö huomannut ja siihen mahtuu sitä porukkaa paljon.
Roomalaiskirje :
18:29 Sillä jokainen, joka tekee minkä tahansa näistä kauhistuksista, HÄVITETTÄKÖÖN kansastansa, kaikki, jotka semmoista tekevät.Sanottiin vain, että rangaistakoon kuoliaaksi. Kuka tämän kuolemanrangistuksen sitten täytäntöönpani?
Ei sillä niin väliä ole, koska siinä vaiheessa, kun Raamatussa menevät anatomian perusasiat kuin puurot ja vellit sekaisin, herää kysymys: "Ryssikö Jumala tämän kohdan vai Raamatun kirjoittajat?"Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:
Sanottiin vain, että rangaistakoon kuoliaaksi. Kuka tämän kuolemanrangistuksen sitten täytäntöönpani?
Ei sillä niin väliä ole, koska siinä vaiheessa, kun Raamatussa menevät anatomian perusasiat kuin puurot ja vellit sekaisin, herää kysymys: "Ryssikö Jumala tämän kohdan vai Raamatun kirjoittajat?""Kuka tämän kuolemanrangistuksen sitten täytäntöönpani?"
Mitä väliä sillä on kunhan tuomio toteutettiin.Eli mitään ei ole ryssitty.Sinunkin kannattaisi pitää vähän matalampaa profiilia koska tiedekin on alkanut löytää teorioistaan Jumalankokoisen paikan.pertsa2012 kirjoitti:
"Kuka tämän kuolemanrangistuksen sitten täytäntöönpani?"
Mitä väliä sillä on kunhan tuomio toteutettiin.Eli mitään ei ole ryssitty.Sinunkin kannattaisi pitää vähän matalampaa profiilia koska tiedekin on alkanut löytää teorioistaan Jumalankokoisen paikan.Kyllä silloin on ryssitty, jos alkaa väittämään, että miehen ei tule maata toisen miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan. Ainoastaan silloin jos mies on pannut naista koko ajan kakkoseen voidaan sanoa ettei näin tulisi kuitenkaan miehen kanssa. Mutta Raamatussa naisen kanssa makaaminen on sukupuoliyhdyntä eikö niin? Jos näin on silloin mies ei voi koskaan maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan. Joten joku on ryssinyt, jos tuolla Raamatun kohdalla yritetään kieltään homous tai homoseksi.
Kyllä silloin on ryssitty, jos alkaa väittämään, että miehen ei tule maata toisen miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan. Ainoastaan silloin jos mies on pannut naista koko ajan kakkoseen voidaan sanoa ettei näin tulisi kuitenkaan miehen kanssa. Mutta Raamatussa naisen kanssa makaaminen on sukupuoliyhdyntä eikö niin? Jos näin on silloin mies ei voi koskaan maata miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan. Joten joku on ryssinyt, jos tuolla Raamatun kohdalla yritetään kieltään homous tai homoseksi.
Älä katsele asioita anusholeen läpi niin näetkin jotain.
pertsa2012 kirjoitti:
"Kuka tämän kuolemanrangistuksen sitten täytäntöönpani?"
Mitä väliä sillä on kunhan tuomio toteutettiin.Eli mitään ei ole ryssitty.Sinunkin kannattaisi pitää vähän matalampaa profiilia koska tiedekin on alkanut löytää teorioistaan Jumalankokoisen paikan.Joku on sanonut, että sillä on suurinkin merkitys. miten kuolemantuomio pantiin käytäntöön. Ensinnäkin piti olla kaksi todistajaa. Ja Raamatussa kivitykset toimeenpani itse Jumala, joten ihan omin päin ei voinut tehdä mitään.
Pertsa voisi olla paljon tarkempi, niin uskottavuutesi paranisi roimasti.pertsa2012 kirjoitti:
Älä katsele asioita anusholeen läpi niin näetkin jotain.
Kirjoituksistasi yhteenvetona voin sanoa, että sinä olet se, joita nämä anusholeasiat kiinnostaa ja mielessä pyörii.
Evl-kirkon papit voi vihkiä samaa sukupuolta olevia 1.3.2016 alkaen.
Yli vuoden takaisessa kyselyssä papeista 40% on valmis vihkimään homopareja ja Helsingin alueella peräti 60%.
Luvut on varmaan muuttuneet tuon gallupin jälkeen vielä paljon positiivisempaan suuntaan.- ticotiko
Jos Ev Lut kirkon pappi vihkisi meidät, niin siinähän tehtäisiin nämä kaksi asiaa kerralla: laillinen vihkiminen lainmukaiseen avioliittoon ja kirkollinen siunaaminen avioliittoon. Jos taas maistraatti vihkisi meidät ja Ev Lut Kirkon pappi siunaisi avioliittomme sen jälkeen, sama asia tulisi suoritettua kahdessa vaiheessa.
Avioliittohan ei ole sakramentti Ev Lut kirkossa, joten kirkollisessa vihkimisessähän on uskonnollisesti kyse vain liiton siunaamisesta. Sama, "uskonnollisesti yhtä pätevä" siunaaminen voidaan tehdä maistraatissa vihityillekin. Joten emme näe tarvetta kirkolliselle vihkimiselle, joka siis pitäisi sisällään sekä juridisen vihkimisen että kirkollisen siunaamisen. Olemme ok sen suhteen, että juridinen ja kirkollinen osuus ovat erillisiä.
Huomauttaisin vielä, että Ev Lut kirkon suhteen uskonopillisesti ei ole eroa sille "vihkiikö" kirkko avioliittoon vai "siunaako" kirkko avioliittoon. Eli avioliittoon siunaaminen, uskonopillisesti Ev Lut kirkossa ei tarkoita mitään ns. "kevyt-vihkimistä". Uskonopillisesti kyseessä on tarkalleen sama asia. - Precarious
Taidatkos sen selvemmin sanoa :) Turhuuksien turhuus - julistaa Saarnaaja Raamatussa.
ticotiko kirjoitti:
Jos Ev Lut kirkon pappi vihkisi meidät, niin siinähän tehtäisiin nämä kaksi asiaa kerralla: laillinen vihkiminen lainmukaiseen avioliittoon ja kirkollinen siunaaminen avioliittoon. Jos taas maistraatti vihkisi meidät ja Ev Lut Kirkon pappi siunaisi avioliittomme sen jälkeen, sama asia tulisi suoritettua kahdessa vaiheessa.
Avioliittohan ei ole sakramentti Ev Lut kirkossa, joten kirkollisessa vihkimisessähän on uskonnollisesti kyse vain liiton siunaamisesta. Sama, "uskonnollisesti yhtä pätevä" siunaaminen voidaan tehdä maistraatissa vihityillekin. Joten emme näe tarvetta kirkolliselle vihkimiselle, joka siis pitäisi sisällään sekä juridisen vihkimisen että kirkollisen siunaamisen. Olemme ok sen suhteen, että juridinen ja kirkollinen osuus ovat erillisiä.
Huomauttaisin vielä, että Ev Lut kirkon suhteen uskonopillisesti ei ole eroa sille "vihkiikö" kirkko avioliittoon vai "siunaako" kirkko avioliittoon. Eli avioliittoon siunaaminen, uskonopillisesti Ev Lut kirkossa ei tarkoita mitään ns. "kevyt-vihkimistä". Uskonopillisesti kyseessä on tarkalleen sama asia.Asia on kuitenkin niin ettei persläpi vihkien parane :-)
pertsa2012 kirjoitti:
Asia on kuitenkin niin ettei persläpi vihkien parane :-)
Heh. On jo huomattu ketä miesten perseet eniten täällä kiinnostaa!
ticotiko kirjoitti:
Huomauttaisin vielä, että Ev Lut kirkon suhteen uskonopillisesti ei ole eroa sille "vihkiikö" kirkko avioliittoon vai "siunaako" kirkko avioliittoon. Eli avioliittoon siunaaminen, uskonopillisesti Ev Lut kirkossa ei tarkoita mitään ns. "kevyt-vihkimistä". Uskonopillisesti kyseessä on tarkalleen sama asia.Sitä siunausta he eivät voi takatuuppareille antaa sillä kirkon tunnustus ei salli Herran siunauksia kauhistusten tekijöille.
- pappi666
minä voin siunata teidät täältä ruudun toiselta puolelta
- Precarious
En ole varma siunaako paholainen heidän liittoaan? Paholainen kun ei lopulta suostu siunaamaan mitään mitä ihminen tekee. Hän haluaa vain tuhota kaikki ihmiset.
- ticotiko
Pahantahtoisuus ja ilkeys ei ole hyväksi ihmiselle.
- Precarious
ticotiko kirjoitti:
Pahantahtoisuus ja ilkeys ei ole hyväksi ihmiselle.
Eiköhän hän lausunut vain vitsin?
Mutta ei ole myöskään kapina Jumalaa kohtaan hyväksi ihmiselle! - ticotiko
Precarious kirjoitti:
En ole varma siunaako paholainen heidän liittoaan? Paholainen kun ei lopulta suostu siunaamaan mitään mitä ihminen tekee. Hän haluaa vain tuhota kaikki ihmiset.
Precarious, uskon sinun olevan oikeassa: ei paholainen ymmärtääkseni siunaa mitään.
- Precarious
ticotiko kirjoitti:
Precarious, uskon sinun olevan oikeassa: ei paholainen ymmärtääkseni siunaa mitään.
Ei siunaa paholainen mitään!
- ArtoTT
Precarious kirjoitti:
Ei siunaa paholainen mitään!
Mutta ehkä se hymyilee tyytyväisenä ihmisten toimia katsellessaan.
Precarious kirjoitti:
Paholaistasi ei ole olemassa.
- Precarious
Paholaistasi ei ole olemassa.
Oletko varma? Ehkä on sinua lähempänä kuin luuletkaan?
Precarious kirjoitti:
Oletko varma? Ehkä on sinua lähempänä kuin luuletkaan?
Olen varma. Ja ehkä ei ole kovinkaan lähellä, kun on vain uskonnollisiin tarpeisiin keksitty otus.
- Precarious
Olen varma. Ja ehkä ei ole kovinkaan lähellä, kun on vain uskonnollisiin tarpeisiin keksitty otus.
Olipas traumaattista totuuden kieltämistä! Etkö ole koskaan miettinyt mikä voima saa sinut täällä räyhäämään päivät pitkät? Kuka on sinut ikäänkuin sitonut tänne etkä pääse irti sitten millään?
Precarious kirjoitti:
Olipas traumaattista totuuden kieltämistä! Etkö ole koskaan miettinyt mikä voima saa sinut täällä räyhäämään päivät pitkät? Kuka on sinut ikäänkuin sitonut tänne etkä pääse irti sitten millään?
Hehe, älä yritä. Eiköhän jokainen jolla on silmät päässä näe, missä täällä kukin menee, kuka räyhää ja kuka on jutuissaan kierompi kun korkkiruuvi. Tämä sopii mulle, ja toivottavasti sullekin.
- Precarious
Hehe, älä yritä. Eiköhän jokainen jolla on silmät päässä näe, missä täällä kukin menee, kuka räyhää ja kuka on jutuissaan kierompi kun korkkiruuvi. Tämä sopii mulle, ja toivottavasti sullekin.
Näköjään olet jo alistunut. Miksi kuitenkin jatkat täällä? Sitä voisit miettiä - itse kyllä tiedän syyn!
Precarious kirjoitti:
Näköjään olet jo alistunut. Miksi kuitenkin jatkat täällä? Sitä voisit miettiä - itse kyllä tiedän syyn!
Ihan varmasti tiedät juu.:)
Olet uskomattoman sekaisin, ja voin vakuuttaa että on kiehtovaa seurata, kun sitä valtavalla innolla esittelet.Precarious kirjoitti:
Sanoo ihminen, joka uskoo saatanoihin ja jumaliin, ja henkivaltoihin.
En itse ainakaan osaa yhtään arvostaa.- Precarious
Ihan varmasti tiedät juu.:)
Olet uskomattoman sekaisin, ja voin vakuuttaa että on kiehtovaa seurata, kun sitä valtavalla innolla esittelet.Valitettavasti näytät pitävän toimintaasi kiehtovana. Oletko miettinyt mikä panee sinut noin ajattelemaan? Kyllä ihmisellä pitäisi olla parempia harrastuksia eikä tuhota omaa itseään.
- Precarious
torre12 kirjoitti:
Sanoo ihminen, joka uskoo saatanoihin ja jumaliin, ja henkivaltoihin.
En itse ainakaan osaa yhtään arvostaa.Ja siinä toinen hyväkäs :))
Precarious kirjoitti:
Valitettavasti näytät pitävän toimintaasi kiehtovana. Oletko miettinyt mikä panee sinut noin ajattelemaan? Kyllä ihmisellä pitäisi olla parempia harrastuksia eikä tuhota omaa itseään.
>Valitettavasti näytät pitävän toimintaasi kiehtovana.
Miten niin? Se on muiden asia arvoida, millaisia juttuni ovat, ei minun. Olen ihan hyvässä kunnossa, kiitos vaan. Älä sinäkään tuhoa itseäsi denialismilla, jos nyt haluat että jatkamme keskustelua toisistamme emmekä palstan aihepiiristä.- kylvömies
Sinua on Repe paholainen kuljettanut ja kuljettaa niin kuin haluaa. Sen talutusnuorasta ei voi itse vapautua, sen tekee sitä väkevämpi ja sellaisia on vain yksi, Jeesus Kristus. Puhun kokemuksesta, en kuvittelusta.
kylvömies kirjoitti:
Sinua on Repe paholainen kuljettanut ja kuljettaa niin kuin haluaa. Sen talutusnuorasta ei voi itse vapautua, sen tekee sitä väkevämpi ja sellaisia on vain yksi, Jeesus Kristus. Puhun kokemuksesta, en kuvittelusta.
Ei se, että sinä olet kokenut olleesi paholaisen kuljettajamana, tarkoita että joku toinen kokee niin. Mullakin on kaikki hyvin, eikä mua ohjaa mikään ulkopuolinen.
kylvömies kirjoitti:
Harhasi eivät oikein jaksa kiinnostaa enää tällä tasolla ja kuljetan kyllä itseäni ihan itse. Voisi olla parempi että et ala ihan kauheasti "tietää" yksittäisistä ihmisistä joita et ole koskaan nähnyt etkä lainkaan tunne. Keskity niihin jotka tunnet, jos he sinua yhä sietävät. Ehkä eivät.
- kylvömies
Harhasi eivät oikein jaksa kiinnostaa enää tällä tasolla ja kuljetan kyllä itseäni ihan itse. Voisi olla parempi että et ala ihan kauheasti "tietää" yksittäisistä ihmisistä joita et ole koskaan nähnyt etkä lainkaan tunne. Keskity niihin jotka tunnet, jos he sinua yhä sietävät. Ehkä eivät.
"Ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään."
Raamatun sana ja totta, halusit tai et. kylvömies kirjoitti:
"Ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään."
Raamatun sana ja totta, halusit tai et.Todennäköisesti ei ole totta. Jos olisi, pystyisit todistamaan sen alioikeudessa pitävästi.
On vähän noloa, että näitä uskonnollisia heittoja paiskotaan absoluuttisina totuuksia alentuvaan sävyyn, vaikka objektiivinen näyttö niille on nolla.
- Precarious
Ticotiko!!
Sanot alustuksessa olevasi mies! Kysyn nyt kuitenkin, että oletko oikeasti mies? Viestisi vaikuttaa vahvasti naisen viesteiltä.
Myös muut voi yrittää profiloida hänen viestejään :)- ticotiko
Profiloi toki :)
Olen 40-45 -vuotias homomies. Toki ymmärrän, että suht' kieliopin mukainen välimerkkien käyttö ja käyttämäni lauserakenteet saattavat tehdä kirjoittamani tekstin näyttämään naisen kirjoittamalta.
Kysyit suoran kysymyksen, johon on helppo vastata: olen. - ticotiko
Lisäksi rukoilen Jumalalta siunausta sinulle, siitä huolimatta kuinka ikävästi suhtaudut minuun ja kaltaisiini.
Isä, siunaa ihmistä nimimerkin Precarious takana, amen. - Precarious
ticotiko kirjoitti:
Lisäksi rukoilen Jumalalta siunausta sinulle, siitä huolimatta kuinka ikävästi suhtaudut minuun ja kaltaisiini.
Isä, siunaa ihmistä nimimerkin Precarious takana, amen.On surullista, että evankeliumin ja Jumalan rakkauden julistus tuntuu sinusta ikävältä. Voisit vähän miettiä, että miksi? Kumpi mielessäsi on voitolla - Jumalan rakkauden esiintuonti vai seksuaalisten himojen tyydyttäminen?
Precarious kirjoitti:
On surullista, että evankeliumin ja Jumalan rakkauden julistus tuntuu sinusta ikävältä. Voisit vähän miettiä, että miksi? Kumpi mielessäsi on voitolla - Jumalan rakkauden esiintuonti vai seksuaalisten himojen tyydyttäminen?
Lahko-opin tuputus voi tuntua ikävältä.
- Precarious
Lahko-opin tuputus voi tuntua ikävältä.
No tuossa olet oikeassa, että Jeesuksen lahkosta aikoinaan puhuttiin, mutta uskomme, että tässä on kyse Jumalan tahdosta, kun Jeesus kuoli puolestamme Golgatan ristillä. Tätä julistamme kaikelle kansalle.
Precarious kirjoitti:
No tuossa olet oikeassa, että Jeesuksen lahkosta aikoinaan puhuttiin, mutta uskomme, että tässä on kyse Jumalan tahdosta, kun Jeesus kuoli puolestamme Golgatan ristillä. Tätä julistamme kaikelle kansalle.
Julistakaa pois vaan, tämä on vapaa maa. Fanaattisinkaan julistaminen ei kuitenkaan tee todeksi sitä mitä julistetaan.
- Precarious
Julistakaa pois vaan, tämä on vapaa maa. Fanaattisinkaan julistaminen ei kuitenkaan tee todeksi sitä mitä julistetaan.
Mutta Jumala tekee - ja sinäkin sen sitten näet! Me näemme sen tulevan jo nyt ja suremme kohtaloasi.
Precarious kirjoitti:
Mutta Jumala tekee - ja sinäkin sen sitten näet! Me näemme sen tulevan jo nyt ja suremme kohtaloasi.
Minä surisin täällä ajassa hukkaan meneviä elämiänne, elleivät ne tuottaisi niin koukuttavaa viihdettä.
Precarious kirjoitti:
No, vaikka kuinka olette "julistaneet kaikelle kansalle", niin kansan usko on mennyt pois.
On vaikea arvioida kuinka moni homoseksuaalinen edes menee avioon. Heistäkin vain osa kaipaa papin siunausta. En näe huonona, että siunausta haluavat myös siunattaisiin. Ei se ole keneltäkään pois.- Precarious
Minä surisin täällä ajassa hukkaan meneviä elämiänne, elleivät ne tuottaisi niin koukuttavaa viihdettä.
"koukuttavaa viihdettä" - siinäpä se tunnustus sitten tulikin. Kuka on sinut pannut tähän koukkuun? Uskallatko ajatella asiaa?
- Precarious
torre12 kirjoitti:
No, vaikka kuinka olette "julistaneet kaikelle kansalle", niin kansan usko on mennyt pois.
On vaikea arvioida kuinka moni homoseksuaalinen edes menee avioon. Heistäkin vain osa kaipaa papin siunausta. En näe huonona, että siunausta haluavat myös siunattaisiin. Ei se ole keneltäkään pois.Jos homo haluaa aidosti siunausta Jumalalta, niin hän tulee uskovien luokse katumuksessa ja anomisessa.
Precarious kirjoitti:
"koukuttavaa viihdettä" - siinäpä se tunnustus sitten tulikin. Kuka on sinut pannut tähän koukkuun? Uskallatko ajatella asiaa?
Ikävä kyllä en tiedä nimiänne ja nimimerkkejäkin on teillä tuhansittain. Valkkaa siitä.
Precarious kirjoitti:
Jos homo haluaa aidosti siunausta Jumalalta, niin hän tulee uskovien luokse katumuksessa ja anomisessa.
Onhan niitä uskovia homoja ja biseksuaalisia ja heteroita. Kukin on siinä piirissä minkä parhaaksi kokevat. Siis uskovien piirit ja katuvat mitä katuvat.
- kylvömies
Okei, mutta missä aiot viettää iäisyyden? Jumala ei iänkaiken ihmistä kutsu, etkä sinäkään ota ainuttakaan päivää ellei sinulle sitä anneta.
kylvömies kirjoitti:
Okei, mutta missä aiot viettää iäisyyden? Jumala ei iänkaiken ihmistä kutsu, etkä sinäkään ota ainuttakaan päivää ellei sinulle sitä anneta.
Aion elää sen verran kunnolla että en anna aihetta raakoihin tuonpuoleisiin rangaistuksiin enkä tietenkään tämänpuoleisiinkaan. Sitten katsotaan mihin se riittää. Aio sinäkin, niin saat iloa jo tässä ajassa, jos sitä toista ei vaikka olekaan.
Onnittelut teille jo etukäteen tv qwertyilija alias ikiateisti!
- josLuojasuo
Jokainen vastaa itse teoistaan niiden vilpittömyydestä ja aitoudestaan ja siitä onko kysynyt Jumalan tahtoa toimilleen.
- Precarious
Noissa homoliitoissa jompikumpi homo johdattaa toista kadotukseen valheellisella viestillään Jumalan tahdosta. Onko tällainen rakkautta?
Lisäksi pappi valehtelee näillä homoille Jumalan tahdon. Onko tällainen rakkautta?
Onko yleensäkään rakkautta, että johdattaa lähimmäisensä kauheisiin olosuhteisiin ikuisiksi ajoiksi?No mutta kun se sama kohtalohan se odottaa valtaosaa eli vääräuskoisia, liberaaleja, agnostikkoja, ateisteja ja vaikka keitä (siis teidän mielestänne).
Eli miksi te natkutatte muille niiden yhdestä helvettituomion aiheuttavasta syystä, kun niitä samaan lopputulokseen johdattavia syitä on yleensä pitkä liuta.
Miksi pilata ainoa elämänsä vaikkapa siten, että yrittäisi leikkiä aseksuaalia ja kuitenkin päätyisi helvettiin.
Vertauskuvainnollisesti, jos sulla on nopeaan kuolemaan johtava kuppa päässä, niin kannattaako sun stressata parista liikakilosta. Ei kannata eli syöt sen hamppiksen vaan ihan hyvällä omallatunnolla.Raamatussa "Jumalan tahto" on niin moninainen ettei kukaan uskovakaan, jos on rehellinen, pysty sitä noudattamaan. Sinäkin kaltaistesi tavoin repäiset tämän homokohdan irralliseksi asiaksi jota sitten jankkaat päivästä toiseen kun ei järki parempaan pysty.
Helvetin liekeillä peloittelu, jos ei sinun uskomustasi toteuteta, on vastenmielisimpiä ja luokkaavimpia ilmiöitä mitä ihminen voi toiselle ihmiselle esittää.- Precarious
qwertyilija kirjoitti:
No mutta kun se sama kohtalohan se odottaa valtaosaa eli vääräuskoisia, liberaaleja, agnostikkoja, ateisteja ja vaikka keitä (siis teidän mielestänne).
Eli miksi te natkutatte muille niiden yhdestä helvettituomion aiheuttavasta syystä, kun niitä samaan lopputulokseen johdattavia syitä on yleensä pitkä liuta.
Miksi pilata ainoa elämänsä vaikkapa siten, että yrittäisi leikkiä aseksuaalia ja kuitenkin päätyisi helvettiin.
Vertauskuvainnollisesti, jos sulla on nopeaan kuolemaan johtava kuppa päässä, niin kannattaako sun stressata parista liikakilosta. Ei kannata eli syöt sen hamppiksen vaan ihan hyvällä omallatunnolla."Miksi pilata ainoa elämänsä vaikkapa siten, että yrittäisi leikkiä aseksuaalia ja kuitenkin päätyisi helvettiin."
Eli valehtelu on se ratkaisu!
Meitä sitoo Jeesuksen käsky, että evankeliumia tulee julistaa KAIKELLE kansalle ja siksi emme voi jättää homoseksuaaleja omien himojensa valtaan ja sitten lopuksi riutumaan kadotuksessa iänkaiken. Uskon, että Jeesus antoi tuon käskynsä rakkaudesta! - Precarious
sage8 kirjoitti:
Raamatussa "Jumalan tahto" on niin moninainen ettei kukaan uskovakaan, jos on rehellinen, pysty sitä noudattamaan. Sinäkin kaltaistesi tavoin repäiset tämän homokohdan irralliseksi asiaksi jota sitten jankkaat päivästä toiseen kun ei järki parempaan pysty.
Helvetin liekeillä peloittelu, jos ei sinun uskomustasi toteuteta, on vastenmielisimpiä ja luokkaavimpia ilmiöitä mitä ihminen voi toiselle ihmiselle esittää."Raamatussa "Jumalan tahto" on niin moninainen ettei kukaan uskovakaan, jos on rehellinen, pysty sitä noudattamaan. "
Ei pysty noudattamaan kukaan, mutta ei tämä meidän hillittömyytemme mitätöi Jumalan tahtoa.
Jokaiselle tulee julistaa parannusta ja uskoa Jeesukseen, että Jumalan armo voisi kohdata tätä katuvaa ja parannuksen tehnyttä ihmisparkaa.
Kukaan muu syntiryhmittymä ei ole vaatimassa itselleen erivapautta tehdä syntiä kuin homoseksuaalit. Vai oletko nähnyt, että varkaat taikka murhaajat ovat vaatimassa itselleen vapautta syntiinsä tasa-arvon nimissä? >> Noissa homoliitoissa jompikumpi homo johdattaa toista kadotukseen valheellisella viestillään Jumalan tahdosta. <<
Olettaen, että he sattuvat uskomaan Jumalaan. Ja jos he uskovat Jumalaan, niin ihminen, Jumalansa kuva, on aika veijari pyöräyttelemään noitä moraalikyssäreitä niinpäin, että vastaus on ihmisen itsensä kannalta ihan mukiin menevä. Minä toki toivotan homopareille mitä mitä parhainta onnea, eli en edes käsitä miksi homoseksuaalisuudessa pitäisi nähdä jotain kielteistä. Kristinuskon ja islamin vanhoillisissa suuntauksissa sitä vihaa seksuaalisia vähemmistöjä kohtaan vielä on, mutta niinhän niissä on kaikkea muutakin vihaa, ahdasmielisyyttä, aggressivisuutta, tuomitsemista, katkeruutta, kateutta ja ylipäätään kaikkea negatiivista ja sitä korostuneemmin, mitä konservatiivisempi lahko.
>> Onko tällainen rakkautta? <<
Ihan samaa rakkautta se on sun ja munkin, omilla tahoillamme kokema.
>> Onko yleensäkään rakkautta, että johdattaa lähimmäisensä kauheisiin olosuhteisiin ikuisiksi ajoiksi? <<
Vaikka joku toinen uskoisi, että jokainen ei-vegaani lihansyöjä uudelleensyntyy lihasiaksi, niin ei se silti veisi yöunia meiltä ei vegaaneilta. Ja ihan samalla lailla sun helvettis on monesta vaan mielikuvitukses tuotetta.- Precarious
qwertyilija kirjoitti:
>> Noissa homoliitoissa jompikumpi homo johdattaa toista kadotukseen valheellisella viestillään Jumalan tahdosta. <<
Olettaen, että he sattuvat uskomaan Jumalaan. Ja jos he uskovat Jumalaan, niin ihminen, Jumalansa kuva, on aika veijari pyöräyttelemään noitä moraalikyssäreitä niinpäin, että vastaus on ihmisen itsensä kannalta ihan mukiin menevä. Minä toki toivotan homopareille mitä mitä parhainta onnea, eli en edes käsitä miksi homoseksuaalisuudessa pitäisi nähdä jotain kielteistä. Kristinuskon ja islamin vanhoillisissa suuntauksissa sitä vihaa seksuaalisia vähemmistöjä kohtaan vielä on, mutta niinhän niissä on kaikkea muutakin vihaa, ahdasmielisyyttä, aggressivisuutta, tuomitsemista, katkeruutta, kateutta ja ylipäätään kaikkea negatiivista ja sitä korostuneemmin, mitä konservatiivisempi lahko.
>> Onko tällainen rakkautta? <<
Ihan samaa rakkautta se on sun ja munkin, omilla tahoillamme kokema.
>> Onko yleensäkään rakkautta, että johdattaa lähimmäisensä kauheisiin olosuhteisiin ikuisiksi ajoiksi? <<
Vaikka joku toinen uskoisi, että jokainen ei-vegaani lihansyöjä uudelleensyntyy lihasiaksi, niin ei se silti veisi yöunia meiltä ei vegaaneilta. Ja ihan samalla lailla sun helvettis on monesta vaan mielikuvitukses tuotetta."Minä toki toivotan homopareille mitä mitä parhainta onnea, eli en edes käsitä miksi homoseksuaalisuudessa pitäisi nähdä jotain kielteistä. "
No jos minun mielipidettä kysyt, niin sillä ei ole merkitystä millaiseksi näen homoseksin. Kyse on vain Jumalan tahdosta ja sen esiintuomisesta.
">> Onko yleensäkään rakkautta, että johdattaa lähimmäisensä kauheisiin olosuhteisiin ikuisiksi ajoiksi? <<
Vaikka joku toinen uskoisi, että jokainen ei-vegaani lihansyöjä uudelleensyntyy lihasiaksi, niin ei se silti veisi yöunia meiltä ei vegaaneilta. "
Miksi kuitenkin nämä homot jatkuvasti tivaavat uskovilta lupaa syntiinsä? Olisivat sitten tyytyväisiä omaan elämäänsä omalla tavallaan ja vastaisivat sitten seurauksista. Ja miksi kirkon pappien lupa tehdä syntiä ei kelpaa näille homoseksuaaleille? - huulikoru
"Miksi kuitenkin nämä homot jatkuvasti tivaavat uskovilta lupaa syntiinsä? "
Tuskin he sitä tekevät. Lähinnä yhteiskunnalta hyväksymistä olla sitä, mitä ovat ja ensivuonna he tämän hyväksynnän saavat. - kysyJumalantahtoa
sage8 kirjoitti:
Raamatussa "Jumalan tahto" on niin moninainen ettei kukaan uskovakaan, jos on rehellinen, pysty sitä noudattamaan. Sinäkin kaltaistesi tavoin repäiset tämän homokohdan irralliseksi asiaksi jota sitten jankkaat päivästä toiseen kun ei järki parempaan pysty.
Helvetin liekeillä peloittelu, jos ei sinun uskomustasi toteuteta, on vastenmielisimpiä ja luokkaavimpia ilmiöitä mitä ihminen voi toiselle ihmiselle esittää.Minusta jokaisen tulee kysyä itse toimilleen Jumalan tahtoa ihan aidosti ja vilpittömästi. Ei sitä kukaan pappi tai joku muu pysty sanomaan.
Jumala itse siunaa tai on siunaamatta jos asia ei mene hänen tahtonsa mukaan.
Meille on annettu avuksi Jumalan tahdosta kertova kirja, Raamattu, josta voimme lukea erinäisiä ohjeita kullekin elämän aloille.
Jos niitä noudattaa ja sydämessään tahtoo toteuttaa Jumalan tahtoa tuskin silloin kovinkaan harhaan voi mennä myöskään tässä homoutta koskevassa asiassa.
Minusta ainakin silloin jos alkaa maailmaa syleilemään ja sen lupia kyselemään silloin Jumalan tahto ei pääse vaikuttamaan ihmisen elämässä. Precarious kirjoitti:
"Minä toki toivotan homopareille mitä mitä parhainta onnea, eli en edes käsitä miksi homoseksuaalisuudessa pitäisi nähdä jotain kielteistä. "
No jos minun mielipidettä kysyt, niin sillä ei ole merkitystä millaiseksi näen homoseksin. Kyse on vain Jumalan tahdosta ja sen esiintuomisesta.
">> Onko yleensäkään rakkautta, että johdattaa lähimmäisensä kauheisiin olosuhteisiin ikuisiksi ajoiksi? <<
Vaikka joku toinen uskoisi, että jokainen ei-vegaani lihansyöjä uudelleensyntyy lihasiaksi, niin ei se silti veisi yöunia meiltä ei vegaaneilta. "
Miksi kuitenkin nämä homot jatkuvasti tivaavat uskovilta lupaa syntiinsä? Olisivat sitten tyytyväisiä omaan elämäänsä omalla tavallaan ja vastaisivat sitten seurauksista. Ja miksi kirkon pappien lupa tehdä syntiä ei kelpaa näille homoseksuaaleille?>> Miksi kuitenkin nämä homot jatkuvasti tivaavat uskovilta lupaa syntiinsä? <<
Ovatko? Minusta teidän mielipiteenne on torjuttu toisella mielipiteellä ja jos sitä pidetään luvan pyytämisenä Teiltä ihgu oikeesti valaistuneilta oikeilta uskovilta, niin huomautan, että olette käsittäneet asian väärin.
Ei ketään kiinnosta teidän lupanne tai tahtonne pätkän vertaa. Juurihan se yhteiskunta sotki teidän arvonne pohjamutiin.- Precarious
huulikoru kirjoitti:
"Miksi kuitenkin nämä homot jatkuvasti tivaavat uskovilta lupaa syntiinsä? "
Tuskin he sitä tekevät. Lähinnä yhteiskunnalta hyväksymistä olla sitä, mitä ovat ja ensivuonna he tämän hyväksynnän saavat.""Miksi kuitenkin nämä homot jatkuvasti tivaavat uskovilta lupaa syntiinsä? "
Tuskin he sitä tekevät. Lähinnä yhteiskunnalta hyväksymistä olla sitä, mitä ovat ja ensivuonna he tämän hyväksynnän saavat."
Uskovien kimpussa ovat kaikkialla maailmassa missä ovat saaneet hetkeksi jalansijaa. - Precarious
qwertyilija kirjoitti:
>> Miksi kuitenkin nämä homot jatkuvasti tivaavat uskovilta lupaa syntiinsä? <<
Ovatko? Minusta teidän mielipiteenne on torjuttu toisella mielipiteellä ja jos sitä pidetään luvan pyytämisenä Teiltä ihgu oikeesti valaistuneilta oikeilta uskovilta, niin huomautan, että olette käsittäneet asian väärin.
Ei ketään kiinnosta teidän lupanne tai tahtonne pätkän vertaa. Juurihan se yhteiskunta sotki teidän arvonne pohjamutiin."Ei ketään kiinnosta teidän lupanne tai tahtonne pätkän vertaa. Juurihan se yhteiskunta sotki teidän arvonne pohjamutiin."
No katos nyt kuinka monta homoketjua tälläkin hengellisellä foorumilla on, joissa jokaisessa tivataan uskovilta Jumalan tahtoa taikka tahtomuutta. Ja sama peli samoilla muilla hengellisillä foorumilla Suomessa ja maailmalla lisää.
Homoseksuaaleille eikä liberaaleille nyt vaan kelpaa pappien luvat tehdä syntiä mielinmäärin.
Uskovien puoleen aina ja ainoastaan käännytään, kun ollaan huolissaan omasta synnistään taikka uskostaan. Pappien puoleen ei nyt vaan käännytä muuta kuin nimikristittyjen taholta. Homot tietää, että papeilta tulee lupa homouteen tuosta vaan, mutta Jumalalta ei. Precarious kirjoitti:
""Miksi kuitenkin nämä homot jatkuvasti tivaavat uskovilta lupaa syntiinsä? "
Tuskin he sitä tekevät. Lähinnä yhteiskunnalta hyväksymistä olla sitä, mitä ovat ja ensivuonna he tämän hyväksynnän saavat."
Uskovien kimpussa ovat kaikkialla maailmassa missä ovat saaneet hetkeksi jalansijaa.Mutta ei "kimpussa oleminen" ole luvan pyytämistä. Ja ihmisille on yleensä se ja sama mitä uskovat ovat mistäkin mieltä tai mitä Raamattu sanoo,
Ei homot ole siinä mitenkään toisenlaisia.Homoseksuaalisuus on rakkautta lähimmäistä kohtaan, pedofiilit ja murhaajat vahingoittavat lähimmäisiään. Siinä on tietty ero.
- Precarious
torre12 kirjoitti:
Mutta ei "kimpussa oleminen" ole luvan pyytämistä. Ja ihmisille on yleensä se ja sama mitä uskovat ovat mistäkin mieltä tai mitä Raamattu sanoo,
Ei homot ole siinä mitenkään toisenlaisia.Mitäpä muutakaan kimpussa oleminen on kuin luvan pyytämistä syntiin. Mehän emme julista muuta kuin Jumalan tahtoa, että homoseksi on syntiä, ja tätä ei sitten hyväksytä. Pitää saada lupa tehdä syntiä eikä pappien luvat näköjään auta.
Tyytykää pappien lupaan tehdä syntiä ja näin voitte lopettaa nämä homoketjut kaikilta foorumeilta. Precarious kirjoitti:
Mitäpä muutakaan kimpussa oleminen on kuin luvan pyytämistä syntiin. Mehän emme julista muuta kuin Jumalan tahtoa, että homoseksi on syntiä, ja tätä ei sitten hyväksytä. Pitää saada lupa tehdä syntiä eikä pappien luvat näköjään auta.
Tyytykää pappien lupaan tehdä syntiä ja näin voitte lopettaa nämä homoketjut kaikilta foorumeilta.Eihän kukaan ihminen pyydä lupaa synnilleen. Ja eihän kukaan ihminen ole synnitönkään.
Mitä ajat takaa, tt11?- Precarious
torre12 kirjoitti:
Eihän kukaan ihminen pyydä lupaa synnilleen. Ja eihän kukaan ihminen ole synnitönkään.
Mitä ajat takaa, tt11?"Eihän kukaan ihminen pyydä lupaa synnilleen."
Ja kuitenkin homoseksuaalit ja heidän apurinsa hengellisillä foorumeilla pyrkii päivästä toiseen todisteleen ettei homoseksi ole syntiä. Ja ollaan uskovien kimpussa, jotka tuomme esiin Raamatun todisteet tästä asiasta.
Jos olisitte tasapainossa tämän asian kanssa ja tyydytte kirkon pappien lupaan, niin tivaaminen loppuisi siihen paikkaan. Ei näytä vaan loppuvan. Precarious kirjoitti:
"Eihän kukaan ihminen pyydä lupaa synnilleen."
Ja kuitenkin homoseksuaalit ja heidän apurinsa hengellisillä foorumeilla pyrkii päivästä toiseen todisteleen ettei homoseksi ole syntiä. Ja ollaan uskovien kimpussa, jotka tuomme esiin Raamatun todisteet tästä asiasta.
Jos olisitte tasapainossa tämän asian kanssa ja tyydytte kirkon pappien lupaan, niin tivaaminen loppuisi siihen paikkaan. Ei näytä vaan loppuvan.Homoseksi ei olekaan syntiä kuin yhden teon osalta. Samoin kuin heterokaan ei saa tehdä kaikkea, vaan mennään synnin puolelle. Tarkatkaa tekojanne, niin käy hyvin.
Tasapainossa ollaan! Mutta sinä ja pertsa ette lopeta tivaamista koskaan. Jos keskustelu päättyisi, niin meikäläinen siirtyisi takavasemmalle. Mutta sullekin on niin tärkeä saada kertoa homoille lakia.- Precarious
torre12 kirjoitti:
Homoseksi ei olekaan syntiä kuin yhden teon osalta. Samoin kuin heterokaan ei saa tehdä kaikkea, vaan mennään synnin puolelle. Tarkatkaa tekojanne, niin käy hyvin.
Tasapainossa ollaan! Mutta sinä ja pertsa ette lopeta tivaamista koskaan. Jos keskustelu päättyisi, niin meikäläinen siirtyisi takavasemmalle. Mutta sullekin on niin tärkeä saada kertoa homoille lakia."Mutta sullekin on niin tärkeä saada kertoa homoille lakia."
Kyse on evankeliumin julistuksesta viime kädessä ja kyllä sitä vaan monet homot uskoo ja tekee parannuksen. Eivät Rooman keisarit, inkvisio eikä Stalinkaan vaan onnistuneet meitä lopettamaan. Ja nyt ne kaikki ovat kuolleet. Precarious kirjoitti:
"Mutta sullekin on niin tärkeä saada kertoa homoille lakia."
Kyse on evankeliumin julistuksesta viime kädessä ja kyllä sitä vaan monet homot uskoo ja tekee parannuksen. Eivät Rooman keisarit, inkvisio eikä Stalinkaan vaan onnistuneet meitä lopettamaan. Ja nyt ne kaikki ovat kuolleet.Suomessa noin 65 000 homoa makaa miehen kanssa, joten on kyse varsin pienestä synnin määrästä noin 50:n synnin joukossa.
Mutta kun pannaan kaikki sellaiset biseksuaaliset ja ukkomiehetkin, niin synnin kokonaismäärä kasvaa. Mutta et sinäkään ole noiden sielunpelastuksesta lainkaan kiinnostunut, vaan annat heidän mennä kadotukseen kaikessa rauhassa. Rakastat vain homoja jostain syystä.- Precarious
torre12 kirjoitti:
Suomessa noin 65 000 homoa makaa miehen kanssa, joten on kyse varsin pienestä synnin määrästä noin 50:n synnin joukossa.
Mutta kun pannaan kaikki sellaiset biseksuaaliset ja ukkomiehetkin, niin synnin kokonaismäärä kasvaa. Mutta et sinäkään ole noiden sielunpelastuksesta lainkaan kiinnostunut, vaan annat heidän mennä kadotukseen kaikessa rauhassa. Rakastat vain homoja jostain syystä."Mutta kun pannaan kaikki sellaiset biseksuaaliset ja ukkomiehetkin, niin synnin kokonaismäärä kasvaa."
Nämä eivät mesoakaan täällä tivaamassa uskovilta lupaa synteihinsä. Tietävät kyllä omassatunnossaan tekevänsä syntiä eivätkä vaadi jonkun ihme tasa-arvon vuoksi oikeuksia elää kuin pellossa vaan. Precarious kirjoitti:
"Mutta kun pannaan kaikki sellaiset biseksuaaliset ja ukkomiehetkin, niin synnin kokonaismäärä kasvaa."
Nämä eivät mesoakaan täällä tivaamassa uskovilta lupaa synteihinsä. Tietävät kyllä omassatunnossaan tekevänsä syntiä eivätkä vaadi jonkun ihme tasa-arvon vuoksi oikeuksia elää kuin pellossa vaan.Sulla on kyllä oudot käsitykset.
Katsotko että muut tietävät omassatunnossaan tekevänsä syntiä, mutta homot eivät? Kyse on aivan samasta teosta.
Ja avioliitto ei ole kuin pellossa elämistä, vaan vastuullista parisuhdetta.- Precarious
torre12 kirjoitti:
Sulla on kyllä oudot käsitykset.
Katsotko että muut tietävät omassatunnossaan tekevänsä syntiä, mutta homot eivät? Kyse on aivan samasta teosta.
Ja avioliitto ei ole kuin pellossa elämistä, vaan vastuullista parisuhdetta."Katsotko että muut tietävät omassatunnossaan tekevänsä syntiä, mutta homot eivät? "
Katson etteivät muut hyöri uskovien ympärillä tivaamassa lupaa synneilleen. Precarious kirjoitti:
"Katsotko että muut tietävät omassatunnossaan tekevänsä syntiä, mutta homot eivät? "
Katson etteivät muut hyöri uskovien ympärillä tivaamassa lupaa synneilleen.Olet outo. Eihän ketään kiinnosta mitä mieltä uskovat ovat mistäkin asiasta. Ei edes homoja. Eli mistä luulet että teiltä tivataan lupaa synnilleen? Luulet itsestäsi vähän liikoja.
Ja koska syntejä on noin 50, niin itsellekin on koitunut niistä noin viisi. Eli vaikka en tekisi syntiä olemalla homo, niin silti minulla olisi ne viisi syntiä tekoja ja tekemättä jättämisiä. Raamatussa syntejä ovat tekoihin liittyvät asiat.
Mutta ei tulisi mielenikään anella sinulta lupaa tehdä syntejäni. Koska ne eivät kuulu sinulle millään lailla.- Precarious
torre12 kirjoitti:
Olet outo. Eihän ketään kiinnosta mitä mieltä uskovat ovat mistäkin asiasta. Ei edes homoja. Eli mistä luulet että teiltä tivataan lupaa synnilleen? Luulet itsestäsi vähän liikoja.
Ja koska syntejä on noin 50, niin itsellekin on koitunut niistä noin viisi. Eli vaikka en tekisi syntiä olemalla homo, niin silti minulla olisi ne viisi syntiä tekoja ja tekemättä jättämisiä. Raamatussa syntejä ovat tekoihin liittyvät asiat.
Mutta ei tulisi mielenikään anella sinulta lupaa tehdä syntejäni. Koska ne eivät kuulu sinulle millään lailla."Olet outo. Eihän ketään kiinnosta mitä mieltä uskovat ovat mistäkin asiasta. Ei edes homoja. Eli mistä luulet että teiltä tivataan lupaa synnilleen? Luulet itsestäsi vähän liikoja."
Ja kuitenkin koko ajan kiehnaat ympärillä - kuten muutkin kaltaisesi tällä foorumilla. Jokin vetovoima vaan meissä uskovissa on kun koko ajan tivataan epäsuoraan ja usein myös suoraan lupia ja myöntämisiä erilaisiin homouden synteihin.
Turhaan kiellät tätä - tekosi huutaa kovemmin kuin sanasi! - torre11
Precarious kirjoitti:
"Olet outo. Eihän ketään kiinnosta mitä mieltä uskovat ovat mistäkin asiasta. Ei edes homoja. Eli mistä luulet että teiltä tivataan lupaa synnilleen? Luulet itsestäsi vähän liikoja."
Ja kuitenkin koko ajan kiehnaat ympärillä - kuten muutkin kaltaisesi tällä foorumilla. Jokin vetovoima vaan meissä uskovissa on kun koko ajan tivataan epäsuoraan ja usein myös suoraan lupia ja myöntämisiä erilaisiin homouden synteihin.
Turhaan kiellät tätä - tekosi huutaa kovemmin kuin sanasi!Olet aivan uskomaton!
Ei kukaan ihminen ole kiinnostut teidänlaisten hörhöjen mielipiteistä, eikä kukaan synneilleen lupaa teiltä ano!
Itse "kiehnaan" taas, koska esität aina ja jatkuvasti suoranaisia valheita ja idioottimaisuuksia. Yritän oikea kummia käsityksiäsi. Yksi tuli taas: luulet minun jotenkin "huutavan" sinulta lupaa homouden syntiin. Ei ei ei!
Minä tiedän syntini, ja en tarvitse sinun hyväksyntäsi, Usko jo, ettei tarvitsisi enää kiehnätä sun ympärillä.
- kovasti.ihmettelen
Kyllä kyllä, vihkimistä et tule evlut kirkossa saamaan, joten aloituksesi tuli väärälle palstalle.
Miksi ette keskustele teille varatuilla palstoilla näistä asioistanne, vaan tungette ne tänne ?
Yksikään evlut pappi ei tule teitä vihkimään, koska työpaikka on arvokas ja kukaan ei halua sitä vastoin kirkon linjauksia tehdä.
Aloituksesi onkin sikäli herjaus, koska varmasti tiedät evlut kirkon linjaukset tässä asiassa, mutta haluat ärsyttää, se on ainaoa pointtisi.
Homoilla ja lesboilla on omat palstat tuolla;
http://keskustelu.suomi24.fi/ryhmat/lesbo-gay-bi-ja-trans/uskovaiset-homot-ja-lesbot
Miksi ette keskustele siellä, kun tällainen mahdollisuus on olemassa ?- AitoAivoliitto
Käyhän siellä pervo-Pertsa2012 ja kaverit aina joskus trollaamassa, kun eivät täällä tarpeekseen raippaa saa. Mutta trolleille tärkeää YLEISÖÄ ei siellä ole heille tarpeeksi ja valitettavasti useimmat aloituksensa tyrmätään heti alkuunsa.
Siksi. - HOMOTTAJALLE
AitoAivoliitto kirjoitti:
Käyhän siellä pervo-Pertsa2012 ja kaverit aina joskus trollaamassa, kun eivät täällä tarpeekseen raippaa saa. Mutta trolleille tärkeää YLEISÖÄ ei siellä ole heille tarpeeksi ja valitettavasti useimmat aloituksensa tyrmätään heti alkuunsa.
Siksi.Pertsaa on turha syttää homojen prevoiluista. Pertsa sanoo suoraan mistä holoilussa on kysymys ja sekö ei homoneitejä miellytä?
HOMOTTAJALLE kirjoitti:
Pertsaa on turha syttää homojen prevoiluista. Pertsa sanoo suoraan mistä holoilussa on kysymys ja sekö ei homoneitejä miellytä?
Ensinnäkin kuinka moni täällä on "uskovainen homo tai lesbo"?
Ja aloittaja halusi papilta ainoastaan SIUNAAMISEN, ei vihkimistä.
Ja pertsa ei osaa sanoa suoraan mitään homojen elämästä, sillä hän on vain luulojensa varassa. Voi homona sanoa, että vain 33% homoseksuaalisista makaa miehen kanssa. Voi vähän katsoa onko pertsa nyt aivan oikealla asialla.- AitoAivoliitto
HOMOTTAJALLE kirjoitti:
Pertsaa on turha syttää homojen prevoiluista. Pertsa sanoo suoraan mistä holoilussa on kysymys ja sekö ei homoneitejä miellytä?
Anteeksi, kun tyttömäisesti kikattelin sun kirjoitusvirheillesi, jotka veivät sinun uskottavuutesi aika totaalisesti.
Pertsalla sentään kaikki on aina oikein kun Pertsalla on copypaste-Raamattu. - HOMOTTAJALLE
torre12 kirjoitti:
Ja pertsa ei osaa sanoa suoraan mitään homojen elämästä, sillä hän on vain luulojensa varassa. Voi homona sanoa, että vain 33% homoseksuaalisista makaa miehen kanssa. Voi vähän katsoa onko pertsa nyt aivan oikealla asialla.Homot panevat toisiaan perseeseen ja ovat kieroutuneita. Siinä kaikki mitä homoista tarvitsee tietää.
- HOMOTTAJALLE
Anteeksi, kun tyttömäisesti kikattelin sun kirjoitusvirheillesi, jotka veivät sinun uskottavuutesi aika totaalisesti.
Pertsalla sentään kaikki on aina oikein kun Pertsalla on copypaste-Raamattu.Onko sinulla joku neuroosi oikeinkirjoituksesta? Taidat olla Ruttotollo?
- AitoAivoliitto
HOMOTTAJALLE kirjoitti:
Onko sinulla joku neuroosi oikeinkirjoituksesta? Taidat olla Ruttotollo?
Taisit jossain vaiheessa luulla minua pe.ku:ksikin :D
Voi sentään, ihan tyttömäistä käytöstä sinulta. Katsopa sängyn alle ja komeroon, ettei vaan ole homoja sielläkin.
Ehkä olemme... kaapissa!?
Älä vaan katso...
Buu! - HOMOTTAJALLE
Taisit jossain vaiheessa luulla minua pe.ku:ksikin :D
Voi sentään, ihan tyttömäistä käytöstä sinulta. Katsopa sängyn alle ja komeroon, ettei vaan ole homoja sielläkin.
Ehkä olemme... kaapissa!?
Älä vaan katso...
Buu!Loppuiko vastaukset homottajan käsikirastasi :D ja aloit omaksi itseksesi ?
HOMOTTAJALLE kirjoitti:
Homot panevat toisiaan perseeseen ja ovat kieroutuneita. Siinä kaikki mitä homoista tarvitsee tietää.
Oletko tollo, vai muuten vaan tietämätön? Läheskään kaikki homot eivät pane perseeseen, joten sinulla on ollut homoista aivan väärä tieto.
Kunkin "kieroutuneisuus" on sitten asia, jota kukin voi toisistaan arvioida, mutta sekään ei ole aina se totuus.- idiootti.jokkeri
torre12 kirjoitti:
Ja pertsa ei osaa sanoa suoraan mitään homojen elämästä, sillä hän on vain luulojensa varassa. Voi homona sanoa, että vain 33% homoseksuaalisista makaa miehen kanssa. Voi vähän katsoa onko pertsa nyt aivan oikealla asialla.Tämä on helppo, EI YKSIKÄÄN, miksi sinä hinuri siis tunget mielipiteitäsi juuri tälle palstalle ?
Oleppa jokkeri nyt tarkkana, kukaan ei halua kuulla/ lukea sun pervoja fantasioita, se on FAKTAA.
Miksi siis ylipäätään esiinnyt täällä ?
Etkö voisi jättää normi Heterot omaan rauhaan, vai oletko sinäkin manipuloinnin lopputulos ?
Ketään ei kiinnosta hinttailusi, tee mitä haluat, mutta jätä normi ihmiset rauhaan, äläkä kirjoittele tänne ? Pleace...........
- Precarious
No nämä aina tulee tänne, kun omilla palstoillaan varmaan hyörii kaikenmaailman pipit ja papit vaikka mitä lupauksia antamassa. Mutta nämä kirkon lupaukset ei homoille kelpaa.
Ihmiset tulee aina meidän uskovien pakeille, jos on jotain aitoa asiaa suhteessa kristinuskoon. Papeista hekin viisveisaa - ja lujaa veisaavatkin :)Ei sinun luo ainakaan kun täällä jatkuvasti päivystelet. Ja mikä uskovainen se tommonen on joka jatkuvasti syyttelee ja tuomitsee toisia.
- Precarious
sage8 kirjoitti:
Ei sinun luo ainakaan kun täällä jatkuvasti päivystelet. Ja mikä uskovainen se tommonen on joka jatkuvasti syyttelee ja tuomitsee toisia.
Kyllä nämä vaan jatkuvasti ympärilläni kiehuu ja kuohuu näköjään. Kristinuskossa ja uskovaisissa on aina ollut jokin vetovoimatekijä, kun ihmiset säännöllisesti hakeutuu - sinäkin! Näin se nyt vaan on.
Precarious kirjoitti:
Kyllä nämä vaan jatkuvasti ympärilläni kiehuu ja kuohuu näköjään. Kristinuskossa ja uskovaisissa on aina ollut jokin vetovoimatekijä, kun ihmiset säännöllisesti hakeutuu - sinäkin! Näin se nyt vaan on.
Torjumaan tulen kaltaistesi kierouksia.
- AitoAivoliitto
Precarious kirjoitti:
Pelkkä huomionhakuinen narskupelle ja trolli siis olet, omaa hovia etsimässä.
- Precarious
sage8 kirjoitti:
Torjumaan tulen kaltaistesi kierouksia.
Torju vaan - saan aina tilaisuuden julistaa evankeliumia. Liberaalit on täällä jotenkin uskovien polttoainetta, että voidaan tuoda sitten sanomaamme esiin.
- Aito_homoavioliitto
Onneksi olkoon jo etukäteen. Varmasti löytyy pappi vihkimään.
- Precarious
Tikotiko, mies tai nainen, taisi jo kadota, mutta ihanan ketjun sai aikaan taas levittää evankeliumin sanaa ja huomata kuinka tärkeitä ja suosittuja me uskovat tällä foorumilla olemme. Aina vedämme täysiä katsomoita :)
Tikotikolle vielä mietittävää, että mitä hyödyttää ihmistä muutaman vuoden nautinto himoja tyydyttäen, kun lopputulemana voi olla ikuinen kärsimys synkässä yksinäisyydessä erossa kaikesta ah niin mielenkiintoisesta mitä maailmankaikkeudessa tapahtuu ja mitä kokonainen maailmankaikkeus meille tarjoakaan?- tavis.uskis
" mitä kokonainen maailmankaikkeus meille tarjoakaan?"
Kun kerta olet siellä ollut, niin kerro meille tavisuskiksille mitä siellä tarjottiin? - ticotiko
Kuten jo aiemmin sanoin, olen mies.
Tosiaan, aina me homot vedämme täysiä katsomoita :)
Minun ja mieheni avioliitossa ei juurikaan ole kyse "himojen tyydyttämisestä". Rakkaudesta sitäkin enemmän. Uskon, että Jumala pitää suhdettamme hyvänä. - kylvömies
ticotiko kirjoitti:
Kuten jo aiemmin sanoin, olen mies.
Tosiaan, aina me homot vedämme täysiä katsomoita :)
Minun ja mieheni avioliitossa ei juurikaan ole kyse "himojen tyydyttämisestä". Rakkaudesta sitäkin enemmän. Uskon, että Jumala pitää suhdettamme hyvänä.Ok. Kysyn nyt sinulta, kun tunnustat uskoa Jumalaan, että miksi otit asian esille palstalla koska selvästi tiedät että asia herättää riitaa? Eikö häihinne ole tulossa ystävänne iloitsemaan kanssanne, ei kai sinne ketään väkisin tuoda murjottamaan.
Halusit nostattaa palstalla aikaiseksi riidan kun tiesit kutsuvasi ateistit ja muut Jumalasta vähät välittävät puolustamaan sinua ja valintojasi. Eikö sinulle uskovana riitä, että olet Jumalasi kanssa asian käsitellyt. Miksi sinä tarvitset neuvoja ihmisiltä ja varsinkin niiltä, jotka eivät ymmärrä hengellisistä asioista yhtään mitään.
Uskovaisen alkeisymmärrykseen kuuluu se, että me vastaamme Jumalalle tekemisistämme, jokainen meistä. - ticotiko
Haluan herätellä niitä uskovia, jotka ovat kärkkäitä tuomitsemaan. Ja heitähän riittää. Heidät tiesin kutsuvani.
Minulle riittää se mikä minulle on annettu. Älä sinä kerro minulle mitä sinä luulet minulle riittävän tai mitä luulet minun hakevan.
Ihmisen alkeisymmärrykseen kuuluu se, että vastaamme itse itsestämme ja niin halutassemme Jumalalle, jokainen meistä. Mutta minä en vastaa sinulle, etkä sinä minulle. Joten jätä minut rauhaan (niin täällä keskustelupalstalla kuin oikeassa elämässäkin), kiitos. - kylvömies
ticotiko kirjoitti:
Haluan herätellä niitä uskovia, jotka ovat kärkkäitä tuomitsemaan. Ja heitähän riittää. Heidät tiesin kutsuvani.
Minulle riittää se mikä minulle on annettu. Älä sinä kerro minulle mitä sinä luulet minulle riittävän tai mitä luulet minun hakevan.
Ihmisen alkeisymmärrykseen kuuluu se, että vastaamme itse itsestämme ja niin halutassemme Jumalalle, jokainen meistä. Mutta minä en vastaa sinulle, etkä sinä minulle. Joten jätä minut rauhaan (niin täällä keskustelupalstalla kuin oikeassa elämässäkin), kiitos."Ihmisen alkeisymmärrykseen kuuluu se, että vastaamme itse itsestämme ja niin halutassemme Jumalalle, jokainen meistä"
"Niin halutessamme"- Ok.
- PoisTuollaiset
Tehkää meille kaikille palvelus ja syökää toistenne munat!
- yleistäjälle
Keitä ovat kaikki me?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1187498Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista746331- 955214
- 524535
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494236- 2274111
- 444005
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283908- 573045
- 482566