Adventismi on kriisissä ja hajallaan

profeetta_7

Mitä adventistit pitävät itseään oikeappisimpana ja millä perusteella?
Mikä näistä on oikeoppisin ja raamatullisin?
1. Seitsemännen Päivän Adventistit Uskonpuhdistusliike
2. Evankeeliset adventistit
3. Ekumeeniset adventistit
4. Jehovan todistajat jotka lepäävät sapattina
5. Suomen Adventtikirkkolaiset (Raamatussa ei ole kirkko-sanaa)
6. Sapatin pyhittävät seitsemännen päivä adventistit http://www.sdakinship.org/
7. Karismaattiset adventistit

26

148

Vastaukset 26

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyaika.kriisistä

"Suomen Adventtikirkko on kriisissä. Se johtuu siitä, että kirkkomme tärkein laitos - Toivonlinnan yhteiskoulu - on kriisissä. Tämä ilmenee kirkkomme hallituksen puheenjohtajan Atte Helmisen laajasta ja avomielisestä haastattelusta, joka julkaistiin Nykyajan viikkonumerossa. "Jos taloudellinen tilanne jatkuu nykyisellään, koulu joudutaan lakkauttamaan lähivuosina", Helminen ennustaa. Tässä on kysymys rahasta."

• luu_kurkkuun

Ensinnäkään Toivonlinnan (ent. Yhteis)koulut eivät ole kriisissä. Oppilaita on enemmän kuin vuosiin ja Toivonlinnan tilan tehokkaampaa käyttöä varten on hyviä suunnitelmia. Eikä adventtikirkko mitään kriisissä ole Toivonlinnan takia.

Toisaalta, jos Toivonlinnan koulutoiminta joskus lopetetaan ja tila myydään, rupeaa koulutoiminta tuottamaan tappion sijasta voittoa. Mitä kriisiä siinä on?

Kirjoittajalla ei ole harmainta hajua kirkkomme toiminnasta Suomessa. Lukisit nyt edes kirkon nettisivuilta viimeiset tiedot, niin tietäisit missä mennään.

• tunnustatappiosi

Mitä tekemistä ja kytköksiä adventismilla ja koululla on?
        Atte Helmisen olleessa Suomen Adventtikirkon johdossa adventismikoulu Toivonlinna oli kriisissä.
        Onko se nykyisin kriisiä jos Toivonlinna tuottaa edelleenkin tappiota?

• Sedän.vehkeet

Oliko Atte Helminen tämä tyyppi, jolla oli tapana julistaa teoilla pelastumisen oppia?

• luu_kurkkuun
        tunnustatappiosi kirjoitti:

Mitä tekemistä ja kytköksiä adventismilla ja koululla on?
        Atte Helmisen olleessa Suomen Adventtikirkon johdossa adventismikoulu Toivonlinna oli kriisissä.
        Onko se nykyisin kriisiä jos Toivonlinna tuottaa edelleenkin tappiota?

Eipä se ole kriisiä.

• ääriadventistille

luu_kurkkuun ääriadventisti (kannattaa varoa!) myötäilee että Toivonlinna = Suomen Adventtikirkon "haaraosasto". Tämä jos mikä on ääriadventismia.

• luu_kurkkuun

Jaaa....

• sokeat_eivät_näe

Sanaa 'kriisi' käytettiin Adventtikirkon johtajan Atte Helmisen haastattelussa Nykyaika-lehteen useita kertoja. Sana on peräisin kreikan sanasta krisis, joka tarkoittaa ratkaisua, tuomiota.
      Haastattelusta käy ilmi että adventismi tarkoittaa yhtä Toivonlinnan kanssa.

• iloinen_naurajaa

Toivonlinna on pahuuden tyyssija, joka pitää sulkea HETI. "Topilassa" lapsia ja nuoria raiskataan henkisesti ja heistä tehdään adventismin aivo-orjia. Ainoa oikea ratkaisu on lopettaa tämän karmean pakkolaitoksen saastainen toiminta VÄLITTÖMÄSTI. Nyt on jo liikaa ihmisuhreja, joista osa on jopa päässyt hengestään!!!

• Ja ostaa kaikille pullo "alkosta" ? niinkö .. tai vaikka tarjota koulun sijaan sitä sinun niin "viisastuttavaa" kannabiksen pöllyttelyä?

Olet sinäkin yks' tavallinen toisten ojentaja .. Ajatella jos sinun kaltaisesi joskus saisivat vallan maassa - laki on muille ... niin tai jos joku sitä haluaa seurata ... jos se niinkuin passaa individille .. muuten ei .. ja koulut joissa lapset käy suljetaan jos .. ne ei miellytä .. ?? siis ketä ?? sinua .. HÖH !

alex

• iloinen_naurajaa
        alex.kasi kirjoitti:

Ja ostaa kaikille pullo "alkosta" ? niinkö .. tai vaikka tarjota koulun sijaan sitä sinun niin "viisastuttavaa" kannabiksen pöllyttelyä?

Olet sinäkin yks' tavallinen toisten ojentaja .. Ajatella jos sinun kaltaisesi joskus saisivat vallan maassa - laki on muille ... niin tai jos joku sitä haluaa seurata ... jos se niinkuin passaa individille .. muuten ei .. ja koulut joissa lapset käy suljetaan jos .. ne ei miellytä .. ?? siis ketä ?? sinua .. HÖH !

alex

Alex, kuten sanoin, Toivonlinna on pahuuden keskus. Se ei ole mikään koulu, vaan aivo-orjaksi tekevä pakkolaitos. Mitä tiedät Toivonlinnasta? Et yhtään mitään. Minä sen sijaan tiedän!!! Minulla on paljon toisen käden varmaa tietoa Topilan kauheuksista, sillä serkkuni pakotettiin sinne!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Usko nyt jo saatana, että Toivonlinna on suljettava HETI!!!!

• iloinen_naurajaa kirjoitti:

Alex, kuten sanoin, Toivonlinna on pahuuden keskus. Se ei ole mikään koulu, vaan aivo-orjaksi tekevä pakkolaitos. Mitä tiedät Toivonlinnasta? Et yhtään mitään. Minä sen sijaan tiedän!!! Minulla on paljon toisen käden varmaa tietoa Topilan kauheuksista, sillä serkkuni pakotettiin sinne!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oikein - en tiedäkään Toivonlinnasta paljon mitään - mutta tiedän uskonvapaudesta yhtä ja toista - josta sinä puheistasi päätellen et tunnu tietävän yhtään mitään ..
        Olen ihan tosissani kun sanon että adventistit tai heidän lapsensa eivät ole mitenkään vaaraksi kenellekään - mutta esimerkiksi ne jotka ostavat alkoholia alaikäisille ovat ... ja luotan esimerkiksi siihen että ne tutkimukset joissa on tullut esille että skitsofrenia on 10 kertaa tavallisempaa kannabiksen käyttäjien keskuudessa kuin muilla ovat totta. Tavallisesti sairastuu 1% ihmisistä - tämän tuoreen tutkimuksen mukaan on luku kannabiksenkäyttäjien keskuudessa 10% - samalla tuli esille, että mitä nuorempana aletaan kannabista käyttämään sen pahempi - kannabis aiheuttaa esimerkiksi muistin huononemista. keskustelin asiasta tyttöni kanssa joka on spesialisti neurologi ja hän totesi että näin nämä uusimpien tutkimusten tulokset sanovat .. ainoa varaus (mikä ei sinänsä tee asiaa paremmaksi) olisi että skitsofreniaan sairastuvat henkilöt joilla on siihen jo taipumus itsessään - asia ei kuitenkaan muuta mitään sillä jos niin on niin sairaus kuitenkin puhkeaa kannabiksen käytön seurauksena ja muistin huononeminen varsinkin nuorten keskuudessa on aivan normaali seuraus - varsinkin jos kannabista käytetään liian usein.

Siis olen uskonvapauden kannalla ja huumeiden käyttöä vastaan ja varsinkin lasten ja nuorten parissa.

alex

• Eihän Toivonlinnassa muuta vikaa ollut ja ole kai vieläkään kuin jotkut ihmiset, jotka asenteillaan ja käytöksellään aiheuttavat häiriötä ja vahinkoa.

Rannat, kalliot ja metsät ovat huikean kauniita ja niillä asuu ihan hyvin käyttäytyviä eläimiä ja kasveja. Muistan lämmöllä muiden muassa lajeja metsäkuusi, kalatiira, kallioimarre ja korvameduusa. Ja jos totta puhun niin oli siellä muutama aidosti lähimmäistään rakastava ihminenkin. Heitä löytyi parhaiten niinsanotulta ruohonjuuritasolta.

Koulurakennus on aika ruma, mutta kun se maalattiin aikoinaan valkoiseksi, ongelma pieneni heti merkittävästi. Arkkitehti suosittetli vihreää, jolloin mörskä olisi maisemoitunut vielä paremmin.

• koulunkävijä
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

No mutta minä tiedän. Olin aiellä koulussa kakkosluokasta lukion loppuun ja käyn edelleen siellä säännöllisesti. Täyttä puppua iloisen naurajan kirjoitukset. Taitaa se serkkupoika olla ollut pöllyssä kunntuommoisia onnsinulle levitellyt. Eikä se sinun uskottavuutesikaan kovin korkealla ole kun käytät huumeita.

• kauheat.laitokset

Sisäoppilaitokset eivät koskaan ole olleet mitään "luojan kukkaroita", vaikka koulua ylläpitävä lahko tai järjestö sellaisen kuvan mielellään antaisikin.

Toivonlinna koulu on perustettu vain yhtä tarkoitusta varten ja se on se, että siellä voitaisiin suljetussa ympäristössä, vanhempien valvovan silmän ulkopuolella aivopestä lapsen mieli jo varhaisessa vaiheessa kuuliaiseksi tuleville hyväksikäyttäjilleen, eli lahkon pastoreille ja järjestelmän johdolle.

Eriarvoisuus on myös silmiin pistävää näissä keskitysleireiksi verrattavissa koululaitoksissa. Kun olet lahkon tai järjestelmän valtaapitävien lapsi tai nuori, niin sinua kohdellaan silkkihansikkain verrattuna mitättömään lahkon rivijäsenen kakaraan. Jos esim. pastorin lapsi rikkoo koulun sääntöjä, pyritään kiireesti löytämään sijaiskärsijä, jonka niskaan voidaan sen puhtoisen pastorin ”kullannupun” toilailut vierittää tai ellei sopivaa kohdetta löydy, niin sitten vain vaietaan tapahtuneista tyystin.

• ulko-oppilas

Höpö höpö. Minä kävin Toivonlinnan ulko-oppilaana ja meitä ulko-oppilaita oli paljon muitakin. On edelleen...

• TimoFlinkinpulju

Kuten on todettu että adventismi on sapatti- ja ruokauskonto. Toivonlinna on Adventtikirkon "Kruunun Jalokivi".
      Ruokauskonnosta kertoo se että Toivonlinnassa pakkosyötetään adventtiopin mukaista ruokaa.
      Sapatti on adventistien jumaloima viikonpäivä joka esintyy englanninkielisessä kirkon nimessäkin (SDA). Suomessa adventistit ei ole vain pelkkiä "adventisteja" vaan seitsemännen päivän adventisteja.
      http://www.adressit.com/toivonlinna

• onkokokemusta

Voiko iloinen nauraja kokemuksen syvällä rintaäänellä vahvistaa tämän alexin toteamuksen, että " skitsofrenia on 10 kertaa tavallisempaa kannabiksen käyttäjien keskuudessa kuin muilla"

• kkoululainen

Kukaan ei pakkosyötä Toivonlinnassa kenellekään mitään ruokaa. Toivonlinnassa on tarjolla myös lihaa. Kalanlihaa. Kirjoittaja on pihalla kuin pikkulintu.

• pyhpyhjapyh

Flinkille ei ole Toivonlinnan kanssa mitään tekemistä.

• huuhaankirjoittajalle

"Toivonlinna on Adventtikirkon "Kruunun Jalokivi"."
        -- Kenen mielestä muka? Tunnen monia adventisteja, jotka ovat toista mieltä.

"Toivonlinnassa pakkosyötetään adventtiopin mukaista ruokaa."
        -- Ketään pakoteta syömään yhtään mitään. Syöminen on kuule ihan vapaaehtoista.

• kysynpävaan

Tämän päivän Topila on jo aivan toinen kuin aikoinaan. Olin itse sielä joskus ja silloin ei aina naurattanut. Aika on muuttanut Topilan niinkuin koko yhteiskunnan.
      Eilen tuli dokumenttiohjelma tveestä, sotalapsista, jotka hakevat korvausta Ruotsin valtiolta, henkisistä ja fysisistä väkivallasta. Tämä ei tietenkään koske kaikkia. Enemistöllä oli varmaan hyvät oltavat.

• pyhpyhjapyh

Älkää vaivautuko vastaamaan aloittajan pilkkalauluihin.

• hirveä.laitos

Adventismi on kusetusta ja Toivonlinna on kusettavan lahkon aivopesula, jossa lapsen mieltä raiskataan ja lapsia käytetään muutenkin hyväksi ja ompa myös seksuaalista hyväksikäyttöä ollut.

• pyhpyhjapyh
        hirveä.laitos kirjoitti:

Adventismi on kusetusta ja Toivonlinna on kusettavan lahkon aivopesula, jossa lapsen mieltä raiskataan ja lapsia käytetään muutenkin hyväksi ja ompa myös seksuaalista hyväksikäyttöä ollut.

Valheesi ei hetkauta.

• viisaammanneuvo

Harhaoppista karta koskee myös adventismia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 164
      1697
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      75
      1202
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      113
      898
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      93
      790
    5. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      37
      567
    6. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      57
      564
    7. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      41
      562
    8. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      74
      500
    9. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      37
      459
    10. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      28