450€/a demarien vaalirahoitukseen.

Emeritus

Keskimääräinen teollisuuden toimihenkilö maksaa ay-maksua n. 600€/a, josta 150€/a menee työttömyyskassan jäsenmaksuun.
450€/a menee demarien vaalikassaan.
Kysymys kuuluu: Onko mitään järkeä kuulua ammattiliittoon?

jk. YTK:n jäsenmaksu on 65€/a vuonna 2005.

31

773

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tacitus

Jorkka "Emeritus" Laitinen Nokian kaupungista - Terijoen hallituksen perillinen suoraan alenevassa polvessa Jumalan armosta siellä taas laskettelee "totuuksiaan".

Hyvin ovat menneet perille sukulaisten opat propagandasta. Ettei olisi ihan Sirola-opistosta?

Hyvä Jorkka! Jatka samaan todella uskottavaan malliin!

• Emeritus

...se oli Ratamon isoisä, joka huseerasi Terijoen hallituksessa. Ratamo itse vetää nykyisin Terijoen kakkosta, eli palstan törkytiimiä motolla: "Isänmaanpetturuutta jo kolmessa polvessa"
        Sirola-opistoarveluissa olit oikeassa, Ratamo on luennoinut siellä.

• Tacitus
        Emeritus kirjoitti:

...se oli Ratamon isoisä, joka huseerasi Terijoen hallituksessa. Ratamo itse vetää nykyisin Terijoen kakkosta, eli palstan törkytiimiä motolla: "Isänmaanpetturuutta jo kolmessa polvessa"

Älä viitsi Jorkka.

Kyllä Terijoella huseerasivat sinun sukulaisesi.

• Emeritus
        Tacitus kirjoitti:

Älä viitsi Jorkka.

Kyllä Terijoella huseerasivat sinun sukulaisesi.

...taidat ollakin ministeri Ratamon valtiosihteeri Terijoki kakkosessa. Älä silti pomosi ansioita muille jakele, Ratamo on tarkka cv:stään.

• jopeli
        Emeritus kirjoitti:

Sirola-opisto oli kommunistisen kaaderin oppilaitos. Ei sinne ketään päästetty luennoimaan
        kokoomuksen jäsenkirjalla.

• Emeritus
        jopeli kirjoitti:

Sirola-opisto oli kommunistisen kaaderin oppilaitos. Ei sinne ketään päästetty luennoimaan
        kokoomuksen jäsenkirjalla.

"Sirola-opisto oli kommunistisen kaaderin oppilaitos. Ei sinne ketään päästetty luennoimaan
        kokoomuksen jäsenkirjalla."
        ---------------------------------
        ...jäsenkirjaa tarvinnut.
        Hänellä oli Terijoen hallituksen puolustusministeri Akseli Anttilan suosituskirje, joka noissa hommissa hakkaa kokoomuksen jäsenkirjan mennen tullen.
        Nepotismia parhaimmillaan.

• Mielipidepankki

Jos asia on noin kuin sanot, siinä on järkeä. Kaikki raha, mikä pannaan Kepun torjuntaan, edistää palkansaajien ja isänmaan etua. Kyse on yhteiskunnallisen syövän torjunnasta. Vaalien yhteyteen pitäisi järjestää oikein kansalaiskeräys nimeltä "Kepuntorjuntatalkoot".

• rautalehti

Niinpä!!!

• Emeritus

...ei aivan kaikki mene demareille, osa sijoitetaan Ratamon kaltaisten juoksupoikien elämänlaadun kohentamiseen, eli viiniin, lauluun, naisiin ja nettisurfailuun, loput sitten menee turhuuteen, eli demareille.

• Mielipidepankki
        Emeritus kirjoitti:

...ei aivan kaikki mene demareille, osa sijoitetaan Ratamon kaltaisten juoksupoikien elämänlaadun kohentamiseen, eli viiniin, lauluun, naisiin ja nettisurfailuun, loput sitten menee turhuuteen, eli demareille.

Noinhan se on. Kaikkia kunnon asioita edistetään. Kepun torjunta, viini, laulu ja naiset. Kohta yrittäjätkin liittyvät joukolla palkansaajien ammattiliittoihin. Mainosta vaan lisää.

• Otsikossa hymiö
        Emeritus kirjoitti:

...

• ex-keskustalainen

Tiedän sisältä millainen kähminnän ja juonittelun perä Keskusta on.

Olisin valmis panemaan vaikka tonnin Keskustan torjuntaan. Jokainen Keskustan vastainen euro on Suomen ja suomalaisten onneksi.

• rautalehti

Osuma:-))))))))))))))))))))))))))

• Tapio.Talvi

Muutkin joista käytetään nimitystä emeritus saattavat olla tietämättömiä asioista, mutta eivät syyllistykkään sitten tyhmyyteen kuten sinä.

Et kyllä varmaan itsekään usko kertomaasi. Miten suhtaudut saman ajattelun mukaan niihin jäsenmaksuihin, jotka maksetaan MTK:lle tai porvarijohtoisiin ammattiliittoihin?

• Emeritus

...225 000 jäsentä, seuraavaksi suurin on kunta-alan työttömyyskassa 180 000 jäsentä.
        Tämä kertoo sen mihin suuntaan ollaan menossa.
        Viisaita palkansaajia löytyy kiihtyvällä vauhdilla.

"Muutkin joista käytetään nimitystä emeritus saattavat olla tietämättömiä asioista, mutta eivät syyllistykkään sitten tyhmyyteen kuten sinä."
        --------------------------
        Tyhmyydestä tuli mieleen, että suurin osa palkansaajista on liittynyt ammattiliittoon työttömyyskassan takia. Eivät he välttämättä tyhmiä ole, tietämättömiä vain.

"Et kyllä varmaan itsekään usko kertomaasi. Miten suhtaudut saman ajattelun mukaan niihin jäsenmaksuihin, jotka maksetaan MTK:lle tai porvarijohtoisiin ammattiliittoihin?"
        ------------------------
        Kyllä minun puolestani jokainen voi maksaa jäsenmaksua ihan mihin haluaa ja jotkut jopa ymmärtävätkin mihin heidän rahansa käytetään, itse en olisi valmis maksamaan 1000€ vain siitä ilosta, että joku mollaisi demareita.

jk. Kun joskus aikoinaan erosin ammattiliitosta, minun täytyi tehdä kirjallinen eroanomus. Eroni syyksi kirjoitin, että "olen saanut tarpeekseni",
        hetken päästä viivasin syyn yli ja kirjoitin, että "olen antanut tarpeeksi".

• työtön.
        Emeritus kirjoitti:

...225 000 jäsentä, seuraavaksi suurin on kunta-alan työttömyyskassa 180 000 jäsentä.

"Muutkin joista käytetään nimitystä emeritus saattavat olla tietämättömiä asioista, mutta eivät syyllistykkään sitten tyhmyyteen kuten sinä."
        Tyhmyydestä tuli mieleen, että suurin osa palkansaajista on liittynyt ammattiliittoon työttömyyskassan takia. Eivät he välttämättä tyhmiä ole, tietämättömiä vain.

"Et kyllä varmaan itsekään usko kertomaasi. Miten suhtaudut saman ajattelun mukaan niihin jäsenmaksuihin, jotka maksetaan MTK:lle tai porvarijohtoisiin ammattiliittoihin?"
        ------------------------
        Kyllä minun puolestani jokainen voi maksaa jäsenmaksua ihan mihin haluaa ja jotkut jopa ymmärtävätkin mihin heidän rahansa käytetään, itse en olisi valmis maksamaan 1000€ vain siitä ilosta, että joku mollaisi demareita.

jk. Kun joskus aikoinaan erosin ammattiliitosta, minun täytyi tehdä kirjallinen eroanomus. Eroni syyksi kirjoitin, että "olen saanut tarpeekseni",

Tein tyhmyyksissäni juuri kuten sinä nyt paremmasta tietämättä tekemään.

Erosin ammattiliitosta ja liityin YTK-kassaan.

Seuraus:
        Työttömäksi jäätyäni YTK-kassasta ei tullut latin latia.
        Näin on käynyt monelle muullekin. YTK-kassa on rahastusyritys, jonka tarkoituksena on kusettaa yksinkertaisia.

Työnantajille tietysti on myös edullista, jos ihmiset eroavat ammattiliitoista. Sitten on helpompi kiristää työehtoja ja alentaa palkkoja.

• Emeritus kirjoitti:

------------------------

YTK:n tavoite on heikentää ammattiliittoja ja samalla tehdä omistajille iso tili.
        Se klassinen huijaus, jossa keräämällä pieni jäsenmaksu luvataan isoja tuottoja.

Työttömyystilanteessa ei ansiosidonnaista YTK:sta heru.

• mutta...
        Känä kirjoitti:

YTK:n tavoite on heikentää ammattiliittoja ja samalla tehdä omistajille iso tili.
        Se klassinen huijaus, jossa keräämällä pieni jäsenmaksu luvataan isoja tuottoja.

tuollaista se taitaa olla.
        Eroamalla ammattiliitosta, taloudellinen "säästäminen" perusteena, käy helposti niin, että sitten työttömäksi jäänyt työntekijä onkin "kokopäiväisesti työllistetty", kun kyselee noilta yksityisiltä kassoilta päivärahojensa perään.

Vaikka kuluuhan ne päivät toki (ja rahat) työttömällä jonotusmusiikkiakin kuunnellen, kun yrittää jotain yksityisen kassan virkailijaa saada langan päähän.

• ex-työtön
        Känä kirjoitti:

Herui ainakin minulle juuri niin kuin pitikin. Lakien ja asetusten mukaan.

• Heikki K
        työtön. kirjoitti:

Tein tyhmyyksissäni juuri kuten sinä nyt paremmasta tietämättä tekemään.

Erosin ammattiliitosta ja liityin YTK-kassaan.

Seuraus:
        Työttömäksi jäätyäni YTK-kassasta ei tullut latin latia.
        Näin on käynyt monelle muullekin. YTK-kassa on rahastusyritys, jonka tarkoituksena on kusettaa yksinkertaisia.

Työnantajille tietysti on myös edullista, jos ihmiset eroavat ammattiliitoista. Sitten on helpompi kiristää työehtoja ja alentaa palkkoja.

Yksinkertaisuutesi paljastuu tässä mielipiteessäsi. Kassa ja ammattiliiton jäsenyys ovat kaksi ihan eri asiaa.

• .................
        Heikki K kirjoitti:

Yksinkertaisuutesi paljastuu tässä mielipiteessäsi. Kassa ja ammattiliiton jäsenyys ovat kaksi ihan eri asiaa.

???????????

• Nokialainen jäsen
        Emeritus kirjoitti:

------------------------

Taisit suuttua, kun sinua ei valittu. Ja sen jälkeen paiskoit ovia ja nyt suuna päänä omia vastaan. No, kyllä kepu sai sinusta ihan oikeasti
        hyvän jäsenen. Mutta totuus taitaa sinulle olla
        vieläkin arka paikka.

• rautalehti
        Heikki K kirjoitti:

Niin ovat... samoin kuin maksettu ja maksamaton velka.

• velvoittaa
        Känä kirjoitti:

Onko tuo nyt varmaa tietoa? Kyllä sen YTK:n on
        pakko maksaa sitä ansiosidonnaista - laki velvoittaa.

• Sampsa Pellervoinen

maksaja maksaa maamiehen "laariin" kuukaudessa?
      On tämä helppoa, kun rahaa sataa tänne maalle tekemättä mitään. Vai mitä, Mekko-Jorde?
      Eikö ole tosi makeeta? Ihanaa olla "Juntti"..

• jos

tuottajat ei teemitään.

Oletpa huvittava, kuitenkin syöt joka päivä ja väitätä samalla että tuotetaan vielä yli tarpeen.

Makoilemallako se tuotetaan?

• Tapio.Talvi
        jos kirjoitti:

tuottajat ei teemitään.

Oletpa huvittava, kuitenkin syöt joka päivä ja väitätä samalla että tuotetaan vielä yli tarpeen.

Makoilemallako se tuotetaan?

Työpanos siihen nähden mitä siitä saa korvausta on suhteettoman pieni ja palkansaaja-veronmaksaja maksaa kaiken, joka centtiä myöten.

Palkansaaja-veronmaksaja saa palkkansa ympärivuotisesta työpanoksesta. Palkka ei tule maatalon juntin kukkarosta. Ja siis suuri osa palkasta menee maatalojuntin kukkaroon.

• KMa
        Tapio.Talvi kirjoitti:

Työpanos siihen nähden mitä siitä saa korvausta on suhteettoman pieni ja palkansaaja-veronmaksaja maksaa kaiken, joka centtiä myöten.

Palkansaaja-veronmaksaja saa palkkansa ympärivuotisesta työpanoksesta. Palkka ei tule maatalon juntin kukkarosta. Ja siis suuri osa palkasta menee maatalojuntin kukkaroon.

Tapio. Ja ota asioista selvää.

Tai kerro miten esim. lehmä hoidetaan parin kuukauden työpanoksella ympäri vuoden? Odotan tähän vastausta.
        Vai oletko niitä jotka puhelevat mitä sattuvat mistään mitään tietämättä?

• roope

Suomessa on vapaus valita, kuuluuko johonkin järjestöön vai ei ja mitä siitä maksaa.

• Emeritus

...Suomessa on vapaus olla tyhmäkin.

• Emeritus

...Suomessa on vapaus olla tyhmäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      28
      8195
    2. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      35
      7331
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      105
      3630
    4. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      67
      3430
    5. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      604
      3114
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      77
      2918
    7. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      38
      2618
    8. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      34
      2504
    9. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      32
      1983
    10. Kolmas kerta toden sanoo

Näinhän sitä sanotaan. 🤭
      Ikävä
      33
      1534
    Aihe