Suomessa lääkärit pääsee kuin koira veräjästä. Lääkäri voi jättää potilaan tahallaan hoitamatta, vaikka potilas olisi hoidon tarpeessa. Suuttuvat jos valittaa hoidosta . Vihaavat potilasta, tälläisiä lääkäreitä on ainakin leukakirurgiassa. Olen sitä mieltä että sellaisilta lääkäreiltä pitäisi ottaa lääkärin oikeudet pois. Törkeästi valehdellaan saavat jatkaa kun toimintaansa, vaikka valittaa niin lääkäri on aina oikeassa. Saavat tappaa joutumatta syytteeseen.
Lääkärit tarkkailuun
307
7912
Vastaukset
- ersetstrg
Saahan lääkäri valita hoitaako vai ei. Jos joku lääkäri katsoo ettei osaa tai pysty hoitamaan potilasta, onhan parempi vaihtoehto ettei ala edes yrittämään mitään josta tulisi vain sutta ja sekundaa.
Löytyyhän noita lääkäreitä Suomesta, pitää vain vaihtaa lääkäriä. Tiedän erään tapauksen kun oli kyse erityisestä leikkauksesta joita tekee Suomessa vain muutama lääkäri eivätkä he suostuneet leikkaamaan potilasta. Kela maksoi leikkauksen ulkomailla.- 87966
Lääkärin vaihtamisesta ei ole mitään apua kun ovat keskenään sopineet että ei hoideta. Sitäkin olen yrittänyt kela antaisi lähetteen ulkomaille, mutta kela ei suostunut maksamaan.
- Omat_vastuut
87966 kirjoitti:
Lääkärin vaihtamisesta ei ole mitään apua kun ovat keskenään sopineet että ei hoideta. Sitäkin olen yrittänyt kela antaisi lähetteen ulkomaille, mutta kela ei suostunut maksamaan.
Kela korvaa jälkikäteenkin leikkauksen kuluja ulkomailla kuten se olisi tehty Suomessa yksityispuolella. Korvaukset ovat pieniä ja edellytyksenä että leikkaus olisi mahdollista Suomessakin. Lääkärien kieltäytyminen ei ole ratkaisevaa jos leikkaus on mahdollista ja siitä on terveydellistä hyötyä.
- näinon-
Omat_vastuut kirjoitti:
Kela korvaa jälkikäteenkin leikkauksen kuluja ulkomailla kuten se olisi tehty Suomessa yksityispuolella. Korvaukset ovat pieniä ja edellytyksenä että leikkaus olisi mahdollista Suomessakin. Lääkärien kieltäytyminen ei ole ratkaisevaa jos leikkaus on mahdollista ja siitä on terveydellistä hyötyä.
Kela ei ota mitään kantaa yksityis henkilön puheisiin, uskovat vain lääkäreitä.
- Anonyymi
Veronmaksajien rahoilla koulutettuja, eli pitäisi koettaa hoitaa jokainen potilas tavalla tai toisella.
- Anonyymi
Kyllä voi mutta yleensä Suomessa eivät lääkärit suostu antamaan lähetettä ulkomaille.
- Anonyymi
> Saahan lääkäri valita hoitaako vai ei.....
Jos ei hoida tai ei osaa hoitaa, niin eihän hän tietenkään osaa myöskään rahastaa potilasta siitä että potilas on kuluttanut aikaansa ja nähnyt vaivaa päästäkseen lääkärin vastaanotolle??? - Anonyymi
Omat_vastuut kirjoitti:
...ja julkinen terveydenhoitojärjestelmä voidaan saattaa korvausvastuuseen jos on kieltäydytty tekemästä operaatiota suomessa, ja potilas meni ulkomaille hoitoon ja terveudentila todistettavasti kohentui...
Näitä tapauksia toki on.
Eräälle sukulaiselleni kieltäydyttiin tekemästä leikkausta julkisella puolella, ja se kieltäytyminen perusteltiin jollain tutkimuksella. Meni yksityiselle, ja tilanne parani, eikä uusiutunut. Olisi saanut kaikki rahat oikeudessa takaisin, jos olisi lähtenyt vaan hakemaan... - Anonyymi
Eihän lääkärit yksin tee työtä ainakaan sellaisilla paikkakunnilla joilla on useampi lääkäri.
Lääkäri saattaa vastaanotolla soittaa ja kysyä neuvoa kokeneemmalta lääkäriltä.
Jos tarkemmin perehtyy omiin potilastietoihin niin sieltä näkee että lääkärit käyvät keskustelua
kun on harvinaisempi sairaus kyseessä. - Anonyymi
Johan on erikoista. Vai voi lääkärin vaihtaa? En saanut vaihdettua millään omalääkäriä. No, nyt sen tilalla toinen tekijä, kuulin ja onhan aikaa kulunut tylytyksestä parikymmentä vuotta mutta seuraajalleenkaan en mene vaikka joskus aihetta tulisi, sen verran paska maku jäi viimeisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Saahan lääkäri valita hoitaako vai ei.....
Jos ei hoida tai ei osaa hoitaa, niin eihän hän tietenkään osaa myöskään rahastaa potilasta siitä että potilas on kuluttanut aikaansa ja nähnyt vaivaa päästäkseen lääkärin vastaanotolle???Hyvä näkökanta. Raha niille porvareille kelpaa, muusta ei niin väliä.
- Anonyymi
Jos ei osaa on parempi hoitaan ollenkan hän voisi laittaa lähetteen toiselle lääkärille?
- Anonyymi
87966 kirjoitti:
Mitäs jos edellytykset vaatimassa hoitoon eivät ole oikeat
- Anonyymi
Ihme laki kun lääkäri saa ihan rauhassa syyllistyä potilaan kuolemaan ei joudu vankilaan. Muina miehinä jatkaa töitään. Miten on mahdollista kun taposta joutuu vankilaan onko lääkäreillä omat lakipykälät
- Anonyymi
Usein on niin että potilas ei ymmärrä oikein aina miten lääkäri meinaa javetekee omia johtopäätöksiä asioista.
Esim jokin vika mikä ei ole korjattavissa , niin eräät potilaat luulevat ettei muka lääkäri välitä. Ihmeellistä ajattelua sentään sillä journaaleista näkee mitä on tehty ja mitkä ovat potilaan odotukset joita lääkäri ei voi eikä pysty korjailemaan. Sama kun eräät muisti sairaat luulevat että kun alkaa syödä tabletteja niin muisti tulee takaisin, ja vaikka miten selittää niin eivät kuuntele koska ovat päättäneet että lääkäri voi hoitaa muistin takaisin . Näiden tapauksien kanssa on vastaanotolla helisemässä. Niin että kyllä lääkärit auttaa jos vika on autettavissa, eivät he mitenkään pyri mihinkään potilaan jättämiseen. Joten siksi he tekevät työtään että ihmiset saisivat apua..niin että itse en usko näihin juttuihin lääkärin koulutus on sama kaikille lääkäreille joten kyllä he tietävät mitä tekevät. - Anonyymi
Ei ole yhtään yllätys lääkäreiden rasisti puheet. Inhosivat leikellä mustaa lihaa. Nauroivat että minkäväriset vehkeet on alapäässä siitäkös vitsiä irtosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei osaa on parempi hoitaan ollenkan hän voisi laittaa lähetteen toiselle lääkärille?
Niitä on sellaisia jotka osaisi, mutta kun ei kiinnosta kun haluavat päästä helpolla kun liksa juoksee jokatapauksessa. Tee niin että äänitä kännykällä puhelut ja vastaanotot jos lääkäri sanoo ettei hoida niin pyydä perustelut. Siihen ei sitten voi jäkikäteen sanoa, että en mä ele sua kieltäytynyt hoitamasta. Keskustelun johon itse osallistuu saa äänitttä lääkärille siitä mitään mainitsematta. Äänitystä johon olet itse osallistunut saa käyttää tarvittaessa myös oikeudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs jos edellytykset vaatimassa hoitoon eivät ole oikeat
Moni luulee tåettä jos on lääkäri niin tietää ihan kaiken kaikista asioista . Tavallisesti lääkäri laittaa lähetteen erikoislääkärille jos potilaan diagnoosi on aitä,laatua että tarvitsee sitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän lääkärit yksin tee työtä ainakaan sellaisilla paikkakunnilla joilla on useampi lääkäri.
Lääkäri saattaa vastaanotolla soittaa ja kysyä neuvoa kokeneemmalta lääkäriltä.
Jos tarkemmin perehtyy omiin potilastietoihin niin sieltä näkee että lääkärit käyvät keskustelua
kun on harvinaisempi sairaus kyseessä.Lääkärit päättävät yksissätuumin että ei hoideta, tulee liian kalliksi yhyeiskunnalle. Lääkkeisiin ei määrätä Kela korvaulsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan on erikoista. Vai voi lääkärin vaihtaa? En saanut vaihdettua millään omalääkäriä. No, nyt sen tilalla toinen tekijä, kuulin ja onhan aikaa kulunut tylytyksestä parikymmentä vuotta mutta seuraajalleenkaan en mene vaikka joskus aihetta tulisi, sen verran paska maku jäi viimeisestä.
Sehän se aina jää. Varsinkin ensimmäisen polven lääkäreistä, jotka rahan himossa tekee töitä. Nousukkaat.
- luottamusmennyt
Näin on ,esimerkejä on paljon ja mikä pahinta syyllistävät oikein toimvat lääkäritkin mjnullekin sanottiin että ei se mitään kun pääsin keskusairaalaan alkoi hirmu hässäkkä mutta imleisesti ajoissa koska olen vielä hengissä siellä sanottiin älä mene terveyskeskukseen vaan ota yhtys suoraan kekussairaalaan jos oireita ilmenee.
- Vähän_eri_asia
Ei keskussairaalaan mennä noin vain. Sinne tarvitaan lähete vaikkapa terveyskeskuksesta.
Mutta jos kyse on jostain akuutista tilanteesta (vaikkapa sydänkohtauksesta tai aivoverentulpasta) silloin mennään tietenkin suoraan sairaalan ensiapuun eikä terveyskeskukseen. - vanhus
Vähän_eri_asia kirjoitti:
Ei keskussairaalaan mennä noin vain. Sinne tarvitaan lähete vaikkapa terveyskeskuksesta.
Mutta jos kyse on jostain akuutista tilanteesta (vaikkapa sydänkohtauksesta tai aivoverentulpasta) silloin mennään tietenkin suoraan sairaalan ensiapuun eikä terveyskeskukseen.Ei aina onnistu vaan ensiavusta palautetaan terveyskeskukseen ja sieltä takaisin ensiapuun, Kokemusta on. Niin ja lääkärien vastuu lääkinnästä kun potilas lääkitään sairaaksi, Ole hakenut kesken pois ja potilas on alkanut toipumaan kun suurin osa lääkkeistä ole jättänyt pois. Arvoitukseksi ja paljonko kerkesi tapahtua vahinkoa ja palautuuko entiselleen, Voisin kirjoittaa näistä paljonkin näin omaishoitajana
- Anonyymi
Yksikin vitun mulkivsti Terveystalossa ei ottanut vakavasti fyysisiä oireitani, selitti vaan niiden syitä psyykkisiksi. Pari pvää myöhemmin menin toiselle lekurille ja tulehdus oli, antibioottikuuri päälle. Miten noita ylimielisiä tympeitä mulkvisteja hakeutuukin lääkäriksi? No tietysti vain raha ja valta mielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikin vitun mulkivsti Terveystalossa ei ottanut vakavasti fyysisiä oireitani, selitti vaan niiden syitä psyykkisiksi. Pari pvää myöhemmin menin toiselle lekurille ja tulehdus oli, antibioottikuuri päälle. Miten noita ylimielisiä tympeitä mulkvisteja hakeutuukin lääkäriksi? No tietysti vain raha ja valta mielessä.
Ihan tavallinen juttu , jos vaivasi olinfyysinen ja lääkäri laittoi sen psyykkiseksi ja menit toiselle lääkärille , niin hän kyllä näki saman. Mitä ensimmäinen lääkäri mutta kirjoitti alisti antibiootikkaa vaikka tulehdus olisi mennyt ohitese ilmankin
- eioletasapuolista
Suomen lääkäreissä on paljon sellaisia lääkäreitä jotka ottaa oikeiden omiin käsiin.
Lääkärin valalla ei ole mitään merkitystä. Jos hoitovirhe sattuu olisi parempi tunnustaa että näin on käynyt, mutta kun ovat niin ylimielisiä kuvittevat olevansa täydellisiä.
Mutta jos lääkärin lapselle sattuu leikkauksessa hoitovirhe, varmaan tekevät kaikkensa korjataakseen hoitovirheen.- Anonyymi
Omassa kunnassani sattui juuri kirjoittamallasi tavalla. Hoitovirheen kokenut on lääkäriperheen poika. Lääkäriäiti tosissaan haukkui hoitovirheistä kannelleet potilaat mielenterveysongelmaidiksi. Olisi kiva kysyä, että entäs nyt, kun sattui omalle kohdalle. Niin se menee, että sitä sanaa et sano jonka päähän et pääse.
- Anonyymi
Korjatakseen hoitovirheet, ja saadakseen suuret korvaukset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omassa kunnassani sattui juuri kirjoittamallasi tavalla. Hoitovirheen kokenut on lääkäriperheen poika. Lääkäriäiti tosissaan haukkui hoitovirheistä kannelleet potilaat mielenterveysongelmaidiksi. Olisi kiva kysyä, että entäs nyt, kun sattui omalle kohdalle. Niin se menee, että sitä sanaa et sano jonka päähän et pääse.
Olipa oikein osunut. Toivottavasti vastaavissakin tapauksissa säästyisivät hiekommat ja näiden raharikkaiden kohdalle osuisi ikävyydet, heillä rahaa selvitä niistä.
- Anonyymi
Et näytä tietävän mitään lääkärien työstä , heidän on pakko noteerata joka asia niin kuin se on, että jos joutuu muualle lääkäriin niin osataan hoitaa kun nähdään mitä lääkäri on noteerannut journaaleihin
Aika yksinkertainen käsitys lääkärin työstä näyttää olevan eräillä , jos joku lääkäri on tehnyt väärin niin toinen voi hänet ilmoittaa, ei se niin ole että muka ollaan kimpassa tekemässä sinulle vääryyttä . Aika yksinkertaisesti ajateltu ja itsekkäästi , eyåt sinä ole muuta kun yksi monien joukossa eikä sinua kohdella mitenkään erikois asemassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hän osasi nähdä samoin asiat kun muutkin , ettei asia eikä mikään sinänsä
- näinnekusettaaitseään
Vastaus on ettei ei ja sen on jokainen lääkäri vannonut aikoinaan eli:
Lääkärinvala
Päivitetty 23.10.2013
Lisätietoja
Mervi Kattelus
Terveyspolitiikan asiantuntija
Puh. 09 3930826
[email protected]
Toiminnot
Email
Facebook
Print
Lääkärinvalassa lääkäri sitoutuu noudattamaan lääkärin eettisiä sääntöjä. Vala pohjautuu Hippokrateen valaan sekä Maailman lääkäriliiton vuonna 1949 hyväksyttyyn Geneven julistukseen. Lääketieteen lisensiaatit vannovat valan valmistumistilaisuudessa.
Vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta pyrkiväni lääkärintoimessani palvelemaan lähimmäisiäni ihmisyyttä ja elämää kunnioittaen. Päämääränäni on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen.
Työssäni noudatan lääkärin etiikkaa ja käytän vain lääketieteellisen tutkimustiedon tai kokemuksen hyödyllisiksi osoittamia menetelmiä. Tutkimuksia ja hoitoja suositellessani otan tasapuolisesti huomioon niistä potilaalle koituvan hyödyn ja mahdolliset haitat.
Pidän jatkuvasti yllä korkeaa ammattitaitoani ja arvioin työni laatua.
Suhtaudun kollegoihini kunnioittavasti ja annan heille apuani, kun he potilaita hoitaessaan sitä pyytävät. Rohkaisen potilaitani kysymään tarvittaessa myös toisen lääkärin mielipidettä.
Kunnioitan potilaani tahtoa. Pidän salassa luottamukselliset tiedot, jotka minulle on potilaita hoitaessani uskottu. Täytän lääkärin velvollisuuteni jokaista kohtaan ketään syrjimättä enkä uhkauksestakaan käytä lääkärintaitoani ammattietiikkani vastaisesti.
Ja moniko lekureista noudattaa tätä tai moniko edes muistaa lääkehuurujensa seasta edes vannoneensa tätä valaa - uskaltaisin arvioida, että hyvin harva.
Ja nämä kehtaavat tulla arvostelemaan taviksien elämäntapoja vaikka omassa ammattikunnassa itsemurhien määrä on suurin verrattuna muihin ammattiryhmiin.- hoitovirheet
Minun mielestä jokainen hoitovirheitä pitäisi tutkia, pitäisi olla puolueeton lautakunta joka tutkisi jokaisen tapauksen. Jos Suomessa ei pystytä korjaamaan hoitovirhettä niin voitaisiin laittaa ulkomaille hoitoon. Sitä en ymmärrä että lääkärit vastustaa sitä että laitetaan ulkomaille hoitoon. Eikö jokaisella ihmisellä ole oikeus terveeseen elämään.
Jos lääkäri leikkaa lääkärin ja sattuu hoitovirhe, varmaan tehdään kaikki mahdollinen että saataisiin hoitovirhe korjattua. Sekin tulee kalliiksi yhteiskunnalle kun menee työkyky, olisi aika tehdä jotain? - hyvääkinkohtelua
Näinhän sitä pitäisi menetellä on niitä hyviäkin lääkäreitä mutta muutama älytön pilaa koko kuvion ja monen elämän
- vanhus
Voihan sitä tehdä itsemurhan jos hoitovirheen seurauksena kuolee vaikka 7 henkilöä
- Anonyymi
Tämä oliloistava kommentti.
- Anonyymi
> ...Suhtaudun kollegoihini kunnioittavasti ja annan heille apuani, kun he potilaita hoitaessaan sitä pyytävät........
Eikös se tuossa sanota selvällä suomenkielellä?
Apua saa kollega, mutta potilaasta ei puhuta mitään. - Anonyymi
LÄÄKÄrit eivät pidä salassa tietoja jos potilas menee toiseen sairaalaan tämä lääkäri jonka hoidossa potilas on aikaisemmin ollut tämä lääkäri laittaa sairaskertomuksia tähän sairaaaan jossa potilas on nyt. Näin se pelaa.
- Anonyymi
Katos kun lääkäritkin ovat tavallisia ihmisiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LÄÄKÄrit eivät pidä salassa tietoja jos potilas menee toiseen sairaalaan tämä lääkäri jonka hoidossa potilas on aikaisemmin ollut tämä lääkäri laittaa sairaskertomuksia tähän sairaaaan jossa potilas on nyt. Näin se pelaa.
Tottakai .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai .
Lausunto oli melko järjellinen ja huomattava. Olen pitkäveteinen ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lausunto oli melko järjellinen ja huomattava. Olen pitkäveteinen ihminen.
Arvostan kuivaa näkemystä.
- keleenlääkärit
Piittaamattomuutta, vääriä johtopäätöksiä, ihmisten elämällä leikkimistä ☹️
rakasperhe.wordpress.com- hoitovirheet
Juuri näin ihmisten elämällä leikkimistä. Jos lääkärit itse joutuisivat elämään maan päällisen helvetin niin nämä raukat eivät kestäisi sitä. Se on helppo pilkata potilaita kun ei itse tarvitse kärsiä. Keksivät vaikka minkälaisia valheita, sairaskertomuksiin kirjoitetaan täyttä paskaa. Ei uskoisi että tämän päivän Suomessa vielä tehdään tällaista.
- erehtyyselestakin
hoitovirheet kirjoitti:
Juuri näin ihmisten elämällä leikkimistä. Jos lääkärit itse joutuisivat elämään maan päällisen helvetin niin nämä raukat eivät kestäisi sitä. Se on helppo pilkata potilaita kun ei itse tarvitse kärsiä. Keksivät vaikka minkälaisia valheita, sairaskertomuksiin kirjoitetaan täyttä paskaa. Ei uskoisi että tämän päivän Suomessa vielä tehdään tällaista.
Kyllä kehtaavatr ja sen vuoksi en niitä enää lue eli minulla "diagnoosi" kanta.fi-sivustolla oli mitä sälää-häh ja ainoa mitä siitä voin tunnistaa ja hyväksyä on toki olin humaltunut ja olin tuskainen ja ja kaikki muu oli pelkkää ämmän höpöä - miten tällaista voi korjata.
- vanhus
hoitovirheet kirjoitti:
Kun lääkäri ei löydä syytä niin kirjoittaa väärän diaknoosin syyksi, joka on jo tutkittu ettei ole se syy, On kyllä korjattu vain seuraus.
- Anonyymi
hoitovirheet kirjoitti:
Herään joka aamu ajatukseen, että miksi he tuhosivat elämäni. Yksi syy oli kuulemma se, että virheen tehnyt lääkäri haluttiin sairaalan johtavan lääkärin virkaan. Eli hoitovirhettä, ja oikeaa diaknosia tukevat asiakirjat tuhottiin.
- Anonyymi
hoitovirheet kirjoitti:
Juuri näin. Luin omaa potilaskertomusta, ja hämmästyin, että kenestä täällä kerrotaan.
- Anonyymi
erehtyyselestakin kirjoitti:
Kyllä kehtaavatr ja sen vuoksi en niitä enää lue eli minulla "diagnoosi" kanta.fi-sivustolla oli mitä sälää-häh ja ainoa mitä siitä voin tunnistaa ja hyväksyä on toki olin humaltunut ja olin tuskainen ja ja kaikki muu oli pelkkää ämmän höpöä - miten tällaista voi korjata.
Samoin! Olin kuvannut oireitani lääkärikäyntiä varten, siis selkeitä hyviä kuvia,.niin lääkäri oli kirjoittanut Kanta.fi:iin että näytti kuvia, jotka oli lehdestä leikannut. Piti taas kerran hengittää , ja syvään. Ajattelin, että olkoon.
Ei kai kukaan lähde lääkäriin lehtileikkeen kanssa, ja tästä kuvasta sitten mulle diaknoosi.
- jotainonpielessä
Suomen sairaanhoito on heikolla tasolla verrataanpa Ruotsiin. Ruotsalaisen elinikä on huomattavasti pidempi kuin Suomalaisen.
- Pieni-ero
Ruotsissa se on vuoden pidempi...
- eiuskalletakertoa
Jos kirjoittaa niinkuin asiat on viesti poistetaan näin suomessa
- Anonyymi
Pieni-ero kirjoitti:
Ruotsissa se on vuoden pidempi...
Ruottissa on kaikki isompaa. Siellä on päivätkin tuntia pidempiä. Kun meillä vaihtuu vuorokausi niin ruottalaisilla on vielä tunti jäljellä.
- jotaionpielessä
Taisi olla lääkäri joka ei tykännyt tästä minun kirjoituksesta kun viesti oli poistettu.
Totuus Suomen sairaanhoidosta.- 56tryhryhghg
Automaattinen sensuuri sensuroi paljon, väärä sana ja kirjoitus lähtee..
Mutta kannattaa valittaa tuonne suomi24 ylläpitoon koska muutenhan nämä
sensuurit on kehity..
- eioleoikein
Ihmettelen Suomen lääkäreitä kun ensin tekevät hoitovirheen ja sitten jättävät hoitamatta, potilas muuttuu syylliseksi?
- Oikoloiko
Potilas muuttuu syylliseksi!! Totta.. valehtelevilta lääkäreiltä onnistuu, vaikka potilaan veriryhmän muutos ! Mulla on kolme erilaista veriryhmää, ja vain yhteen luotan. Yksi oikea, toinen kertoo geenivirheet, kolmas....Suomen punaiseen ristiinkään en luota!
- Romulusta
Näin on potilas todella syyllistetään! Itselläni on kovia kokemuksia lääkärimafiasta, ja miten se toimii!
Turhautuneet reppanat kiusaavat naispotilaita. - Anonyymi
Romulusta kirjoitti:
Näin on potilas todella syyllistetään! Itselläni on kovia kokemuksia lääkärimafiasta, ja miten se toimii!
Turhautuneet reppanat kiusaavat naispotilaita.Niin minullakin on... SPR mukana tuossa leikissä. Raukkoja per.. leet. Mafioosot. Eläkkeelle jäänyt lääkäri myönsi yhtä ja toista, mutta vielä virassa olleena pelkäsi, että leipä loppuu, jos hän kertoo.
- Anonyymi
Halveksin lääkäreitä, ja koen suurta myötähäpeää, kun kuuntelen valehtelevaa, aikuista miestä, lääkäriä.
- Anonyymi
Kunpa lääkärit tunnustaisi heti hoitovirheet, ja yrittäjiä uudelleen hoitaa potilaan kuntoon, eikä jättäisi työkyvyttömänä heitteille. Sotesäästöä tulisi, kun sairaat parantuisi työkuntoon. Me heitteille jätetyt tulemme yhteiskunnalle erittäin kalliiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halveksin lääkäreitä, ja koen suurta myötähäpeää, kun kuuntelen valehtelevaa, aikuista miestä, lääkäriä.
Siinä nyt valitetaan lääkäreiden vvalehtelemisesta mutta ei selvitetä mikä asia on ollut valetta ja miksi. Aika halpa tapa koota pisteitä kanssa ihmisiltä jättämällä asian kokonaisuudessaaan selvittämättä
Jos sanot A niin. Sano myös B mikään asia ei voi tukea sinun juttujasi niin kauan kun jätät selvittämättä mikä asia meni väärin ja miksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunpa lääkärit tunnustaisi heti hoitovirheet, ja yrittäjiä uudelleen hoitaa potilaan kuntoon, eikä jättäisi työkyvyttömänä heitteille. Sotesäästöä tulisi, kun sairaat parantuisi työkuntoon. Me heitteille jätetyt tulemme yhteiskunnalle erittäin kalliiksi.
Hoitovirheen pystyy tunnustamaan, mutta kun se virhe voi olla sellainen, jota ei voi enää korjata millään keinoilla.
Kun leikkauksen yhteydessä sattuu virhe, paha virhe, seurauksena voi olla potilaan loppuelämän pilalle meno.
Eikä potilasvakuutuskaan myönnä virhettä virheeksi.
Kalliiksihan tuo tulee potilaalle, sekä toki myös terveydenhuollolle potilaan loppuelämän ajan.
- perättömyyksiä
Pelkkiä perättömiä väitteitä ilman mitään perusteita ja totuuspohjaa. Fake News.
- oikeusvoittaaaina-
Miten perättömiä, missään nimessä eivät ole perättömiä. Näillä palstoilla kirjoitukset totuudenmukaisia. Saa nähdä koska lääkärit tunnustaa hoitovirheet ja lopettaa valehtelun.
- perättömyyksiä
Jep. Etenkin Suomi24:ssa kirjoitetaan vain faktoja ja tiedetään kaikki kaikesta. Etenkin kaikki se mitä virallinen totuus ei tiedä.
- tietoonvalttia
On paperit ja dokumentit joten onko se väärin jos kertoo asiat oikein
- Anonyymi
oikeusvoittaaaina- kirjoitti:
Miten perättömiä, missään nimessä eivät ole perättömiä. Näillä palstoilla kirjoitukset totuudenmukaisia. Saa nähdä koska lääkärit tunnustaa hoitovirheet ja lopettaa valehtelun.
Koko heidän itsetunto, ja omanarvontunto perustuu valheisiin, eli eivät lopeta valehteluaan koskaan.
- Anonyymi
Ei ole valhetta. Itselläni on kopiot alkuperäisistä papereista, joita uudet lääkärit eivät ole nähneetkään. Eräskin mafioosot väitti kiven kovaan, ettei teistä ole edes otettu verikokeita. Otin kopiot laukstani esille, verikokeet 30 vuoden ajalta. Mafiooson naama venähti. Missä nuo on otettu, kysyi mafiooso. Sanoin, että tässä v..tun parantolassa.
- Anonyymi
Mitkä? Ihmisten huonot kokemukset? Tuskinpa.
- Anonyymi
Palkat alennettava virheiden mukaan noilta ylisuurta palkkaa saavilta.
- Anonyymi
Sanopa minkä virheen sinun lääkärisi on tehnyt , se kun jätät kertomatta asian mikä oli virhe
- 89566
Mustalaiset saa hyvää hoitoa koska lääkärit pelkää mustalaisia.
- säälionsairautta
Sellaiset lääkärit eivät toimi lääkärinvalan edellyttämällä tavalla pitäisi lääkärin oikeudet perua määräajaksi tai kokonaan.
- äitykkä
Onko niillä vielä vala ,olen kuullut ettei olisi?
- pitääollarehellistä
Suomen leukakirurgia on heikolla tasolla , täällä pilataan terveys kukaan leukakirurgi ei ota mitään vastuuta. Olen kiertänyt ympäri mailmaa ja kertonut minkälaisia valehtelijoita suomen leukakirurgit ovat, ulkomailla lääkärit ovat ihmetelleet että tälläistäkö suomessa on sairaanhoito , eli on pahasti jälkeen jäänyt?
- Anonyymi
Voi jumalauta , ihan koko maailman lääkärit oikein sinua puolustavat
- voimeitä
Näin on minullekin sattunut tyhmääkin tyhmempiä lääkäreitä jos ei edes vilkaista maallikkokin näkisi että on angiina, sanoi sitä on liikkeellä kahden metrinpäästä onhan se niinkin. Menin toiselle sanoi miksi et tullut aikaisemmin. vakavampi tapaus kun meni kuulo yhdessä yössä työterveys lääkä ri tutki ja sanoi tulehtunut. Tiesin itse ei varmaan ole. määräsi lääkettä ja snoi viikonpäästä uudelleen. Ei mitään apua mietin jo mitä tälle tyhmyrille sanon kun sanoin en kuule mitään toisella korvalla sanoi ei tarvi kaikkea kuullakkaan. snoi jos et tiedä laita sellaiselle joka tietää suuttui jos ei pöytää ollut välillä olisi tullut kurkkuun kiinni. En antanut perikasi laittoi korvalääkärille joka sanoi en tiedä mikä on ja laittoi magneettikuvaan joka oli oikea diaknoosi.
Sitten homma hoitui kekussairaalassa sanottiin älä mene terveyskekukseen tule tänne suoaan- täytyytehdäsellaistaty
Näyttää siltä että ovat epäpäteviä lääkäreitä. Jos ei osaa niin sitten vaikka siivoamaan käytäviä.
- Virheet
Virheitä näyttäisi tulevan, mutta mistähän ne johtuukaan?
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711192200543920_u0.shtml - turhaanvalitat
Hoitovirheitä tulee syy on varmaan siinä lääkäri ei osaa työtään tarpeeksi hyvin.
Ei pitäisi alkaa leikkaamaan jos ei osaa. Keskussairaaloissa on paljon kokemattomia lääkäreitä yleesä palkataan sellaisia lääkäreitä joilla on vähän kokemusta, koska se tulee halvemmaksi. Leikkauksen onnistuminen ei ole niin tärkeää saadaan purettua jonoja, siten kun sattuu hoitovirhe potilas syyllinen, näin se menee. - ytdytjrftfu
Eihän tuossa Iltalehden uutisissa ollut kyse lääkäreiden epäpätevyydestä, vaan tietotekniikan virheistä joka yhdisteli eri potilaiden tietoja ja poimi vanhoista ICD listoista vanhoja dignooseja.
Sitten toinen asia. Varsinkin yliopistollisissa keskussairaaloissa on paljon lääkäriopiskelijoita ja erikoistuvia lääkäreitä. Pitäähän lääkäreiden harjoitella jossain opiskelunsa ohessa. Yliopistosta ei valmistu suoraan täysin valmiita lääkäreitä. Opiskelijan työskentelyä seuraa ja opettaa valvoja, hän ei tee töitä aivan sokkona pelkän kirjatiedon perusteella. Erikoistumista tehdään myös muissa keskussairaaloissa. Itsekin olen viimeksi ollut polven tekonivelleikkauksessa, jossa ortopedian ylilääkäri opasti erikoistuvaa lääkäriä tekonivelen laitossa ja leikkaus onnutui erittäin hyvin (kaksi ammattilääkäriä työssä). - hoitovirheitä
ytdytjrftfu kirjoitti:
Eihän tuossa Iltalehden uutisissa ollut kyse lääkäreiden epäpätevyydestä, vaan tietotekniikan virheistä joka yhdisteli eri potilaiden tietoja ja poimi vanhoista ICD listoista vanhoja dignooseja.
Sitten toinen asia. Varsinkin yliopistollisissa keskussairaaloissa on paljon lääkäriopiskelijoita ja erikoistuvia lääkäreitä. Pitäähän lääkäreiden harjoitella jossain opiskelunsa ohessa. Yliopistosta ei valmistu suoraan täysin valmiita lääkäreitä. Opiskelijan työskentelyä seuraa ja opettaa valvoja, hän ei tee töitä aivan sokkona pelkän kirjatiedon perusteella. Erikoistumista tehdään myös muissa keskussairaaloissa. Itsekin olen viimeksi ollut polven tekonivelleikkauksessa, jossa ortopedian ylilääkäri opasti erikoistuvaa lääkäriä tekonivelen laitossa ja leikkaus onnutui erittäin hyvin (kaksi ammattilääkäriä työssä).Eräässä keskussairaalassa on sattunut yllättävän paljon kuoleman tapauksia.
Minun mielestä pitäisi leikkaukset keskittää määrättyihin sairaalaan vaikka polvileikkaukset eikä leikata joka keskussairaalassa. Eikö näin ole mitä enempi lääkäri tekee samoja leikkausia tulokset on myös parempia, jos leikataan harvoin tulokset ovat yleensä huonommat. - Tuloksia_nähdään_jo
hoitovirheitä kirjoitti:
Eräässä keskussairaalassa on sattunut yllättävän paljon kuoleman tapauksia.
Minun mielestä pitäisi leikkaukset keskittää määrättyihin sairaalaan vaikka polvileikkaukset eikä leikata joka keskussairaalassa. Eikö näin ole mitä enempi lääkäri tekee samoja leikkausia tulokset on myös parempia, jos leikataan harvoin tulokset ovat yleensä huonommat.No juuri siksi noissa hallituksen kaavailuissa sotesuunnitelmissa aiotaan keskittää palveluja harvempiin ja pätevämpiin sairaaloihin. Mutta kun kunnat ja sairaanhoitopiirit eivät siitä tykkää, haluavat säilyttää oman sairaalansa täyden palvelun sairaalana, vaikka yksityistämällä palvelunsa.
- rahaasäästetään
Tuloksia_nähdään_jo kirjoitti:
No juuri siksi noissa hallituksen kaavailuissa sotesuunnitelmissa aiotaan keskittää palveluja harvempiin ja pätevämpiin sairaaloihin. Mutta kun kunnat ja sairaanhoitopiirit eivät siitä tykkää, haluavat säilyttää oman sairaalansa täyden palvelun sairaalana, vaikka yksityistämällä palvelunsa.
Pienemmät kaupungit eivät ole halunneet laittaa potilaita yliopistosairaaloihin koska se tulee kalliimmaksi yritetään hoitaa omassa keskussairaalassa, siellä ei kuitenkaan lääkärit ole täysin päteviä. Tämä suomen sairaanhoito on ollut jo vuosikymmeniä täysin pielessä.
- Anonyymi
täytyytehdäsellaistaty kirjoitti:
Näyttää siltä että ovat epäpäteviä lääkäreitä. Jos ei osaa niin sitten vaikka siivoamaan käytäviä.
Kieroja valehteleva lääkäreitä syntyy vain alimman sosiaaliluokan jälkeläisistä, muistihirviöistä. Mikään ei perustu osaamiseen, tai tahtoon osata, vaan opittu tieto on hetken muistinvarassa, ja tulos on sen mukaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieroja valehteleva lääkäreitä syntyy vain alimman sosiaaliluokan jälkeläisistä, muistihirviöistä. Mikään ei perustu osaamiseen, tai tahtoon osata, vaan opittu tieto on hetken muistinvarassa, ja tulos on sen mukaista.
ihan lääkäreissä ja tuomareissa näitä ilmiöitä tapaa , juu . sekä kaikenlaisissa virastoissa kun joutuu asioimaan, sellasia tyhjäilmeisiä toljatteja kun vois sanoo niille et öö öö tök tök ymmärräks ny mitä tässä asioita laitellaan kuntoon. osaa ne kahvia keittää ja se muki höyryääkin jos missäkin pöydänkulmassa odottamassa hörppijäänsä. ja nämä on kaikki toisenpolven akateemisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan lääkäreissä ja tuomareissa näitä ilmiöitä tapaa , juu . sekä kaikenlaisissa virastoissa kun joutuu asioimaan, sellasia tyhjäilmeisiä toljatteja kun vois sanoo niille et öö öö tök tök ymmärräks ny mitä tässä asioita laitellaan kuntoon. osaa ne kahvia keittää ja se muki höyryääkin jos missäkin pöydänkulmassa odottamassa hörppijäänsä. ja nämä on kaikki toisenpolven akateemisia.
Alemmuuskompleksia kärsivät ihmiset keksivät joka asiasta jotain sanottavaa. Kun ei aina nähdä omaa tilannettaan , niin silloin on vika heti lääkärissä .
Jos menee lääkäriin ilman ennakkoluuloja niin jää tilaa aivoihin kuunnella mitä lääkäri sanoi, moni näyttää luulevan että juuri heidän sairaus on jotain erikoista laatua, jolloin koko sairaalan henkilökunnan pitäis olla vieressä hoitamassa kuntoon.
Jos kokeet eivät näytä mitään erityistä niin on vaan oltava mielissään että on terve.
- tryee
https://sosiaalivakuutus.fi/suomen-terveydenhoitojarjestelma-eun-epatasa-arvoisimpia/
Näin on Suomessa ei hoideta kaikkia? - äitykkä
Kyllä lääkäreitä on todella moneksi.Toisen lääkärin virheitä ei kerrota potilaalle,vaikka nähdään ne selvästi.Kirjoitellaan sellaisia lausntoja Kelalle ettei kuntoukseen pääse vaikka invaliidina olisi oikeutettua.Invaliidiprosentit heittelee launnoissa lääkäristä riippuen,kaiken kokenut.
- poislääkärinoikeudet
Suomen leukakirurgissa lääkärien käytös on törkeää valehdellaan ja yritetään keksiä vaikka minkälaisia verukkeita. Mutta kun ei kukaan valvo saavat tehdä mitä haluavat.
- Anonyymi
Näinhän se aina menee että jos kirurgi sanoo jonkun syyn miksi jotain asiaa ei voi hoitaa niin jo on muka valehdellut .itserakasta touhua ja toisia alentavaa hourimista
- alkaahuolestuttaa
Olen kerännyt dokumentin vuosien varrella itselle ja sukulaisille sattuneet ala arvoiset lääkärit jotka vähättelevät potilaiden tietoja itselle keksussiraalan lääkäri sanoi älä mene sille vaan tule suoraan meille. Kiminkinen sanoi hyvin jossain kirjoitukasessaan ,aika usein lääkärin päässä on vikaa. Minullekin sanottiin että päässä on vikaa niin oli,mutta ei sitä mitä tämä hölmö lääkäri tarkoitti kun ajoi kotiin hoitamatta.
- kitre
Kun hoitovirheitä ei yritetä korjata eli jätetään hoitamatta. Tämä tulee yhteiskunnalle kalliiksi kun menee työkyky, surkea maa asua jätetään ihminen kärsimään. Jos suomessa ei osata tehdä mitään niin ulkomaille ei laiteta hoitoon.
- murhaajalääkäri
Luulisi lääkärin omaatuntoa kolkuttavan jos jättää potilaan tahallaan hoitamatta ja tämä menehtyy? Mietikääpä tätä?
- kolkuttaa
Varmasti kolkuttaisi, jos näin kävisi. En usko, että kukaan tahallaan ketään tappaa sairaalassa.
- Oololoii
kolkuttaa kirjoitti:
Varmasti kolkuttaisi, jos näin kävisi. En usko, että kukaan tahallaan ketään tappaa sairaalassa.
Ei kolkutta! Näitähän sattuu, sanoi lääkäri, kun omaiset vaativat vastauksia lapsensa kuolemaan! Lasta ei hoidettu, vaan kotiin vaan sairaalasta. Papereissa luki, että lapsi halusi kotiin pyhiksi! Lapsi oli itkenyt, että hän ei uskalla lähteä kotiin, hän on huonovointinen. Kuoli yöllä nukkuessaan..Vanhemmat koittavat selvitä, ja lääkäri vaan nostaa kovaa palkkaa, niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Luulisi ruuan välillä maistuvan potilaan verelle.
- Anonyymi
On tapauksia missä ei voi kerta läkaikkiaan hoitaa jotain asiaa, niin ettei kaikki ole niinkuin miltä se näyttää näiden kirjoitusten kanssa.
Eräät vaan eivät hyväksy totuutta kun lääkäri sanoo sen vaan ovat saaneet jonkun päähän pinttymän miten heitä nyt pitäisi hoitaa.
Joten ihmeellistä porukkaa kun ei tiedetä edes miten lääkärit tekee työnsä mutta vedetään omia johtopäätöksiä asioista joita ei ehkä vois toteuttaa ainakaan kaikissa sairaaloissa.
Mene ulkomaille hoitoon kun ei sinua muka ymmärretä mutta ota mukaan rahaa reilusti niin siellä kyllä niiaillaan ja pokkailleåaan ja tehdään. Mitä haluat .äsuomessa on demokraattiset säännöt myös lääkäreiden yhteis toiminnasta, toinen auttaa toista jos on epäselvä tapaus - Anonyymi
Oololoii kirjoitti:
Ei kolkutta! Näitähän sattuu, sanoi lääkäri, kun omaiset vaativat vastauksia lapsensa kuolemaan! Lasta ei hoidettu, vaan kotiin vaan sairaalasta. Papereissa luki, että lapsi halusi kotiin pyhiksi! Lapsi oli itkenyt, että hän ei uskalla lähteä kotiin, hän on huonovointinen. Kuoli yöllä nukkuessaan..Vanhemmat koittavat selvitä, ja lääkäri vaan nostaa kovaa palkkaa, niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Luulisi ruuan välillä maistuvan potilaan verelle.
Niin tässäkin ei ole kun toisen puolen näkemys asiasta , toiselle puolelle ei anneta edes mahdollisuutta kertoa versiotaan .
- Uskonasiat
> En usko,......
Ovatko nämä uskonasioita???- kolkuttaa
Varmuutta on kenenkään mielenliikkeistä mahdoton sanoa. Tällä palstalla tosin kaikki "kriitikot ja salaliittoteoreetikot" esittävät kaikki asiat täysin faktoina ilman mitään oikeita perusteita. Esim voisivat vain todeta, että "lääkärit tappavat potilaita tahallaan".
- Anonyymi
kolkuttaa kirjoitti:
Varmuutta on kenenkään mielenliikkeistä mahdoton sanoa. Tällä palstalla tosin kaikki "kriitikot ja salaliittoteoreetikot" esittävät kaikki asiat täysin faktoina ilman mitään oikeita perusteita. Esim voisivat vain todeta, että "lääkärit tappavat potilaita tahallaan".
Kysyin lääkäriltä, että oliko tarkoitus tappaa? Ei vastannut.
- Anonyymi
kolkuttaa kirjoitti:
Ihan niin nämä ” lääketieteen ” erikois tapaukset ovat aina äänessä joka paikassa oli heillä sitten mikä vika tahansa. Äjankoskaan ei ole lääkärillä edes mahdollisuutta sanoa mikä on hänen mielipiteensä . Niinnettä kyllä minun mielestäni jos syytellään netissä jotain , niin hänen mielipide olisi suotavaa kuulla. Nyt heillä on vaitiolo velvollisuus joten kahjot saa riehua ihan vapaasti netissä haukkumassa ihmisiä . Se on väärin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin lääkäriltä, että oliko tarkoitus tappaa? Ei vastannut.
On siinäkin kommentti , ei kukaan muukaan olisi noin lapsellisen kysymykseen vastannut mitään, itserakakkaus on näkyvissä kunnolla , tuollaisten ei edes tarttis saada mennä lääkäriin jotka eivät hyväksy asioita mistä heille kerrotaan. Lääkärissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinäkin kommentti , ei kukaan muukaan olisi noin lapsellisen kysymykseen vastannut mitään, itserakakkaus on näkyvissä kunnolla , tuollaisten ei edes tarttis saada mennä lääkäriin jotka eivät hyväksy asioita mistä heille kerrotaan. Lääkärissä
Lääkäri pyysi anteeksi kymmeniä vuosia hoidettuaan väärin . Olen kauhean pahoillani hän sanoi. Ei ne asiat olleetkaan niinkuin ne hänen suunnastaan katsottuna näytti
Geenikartta näytti totuuden , mutta niinkuin arvata saattaa kartta tuhottiin. Minulle jäi tuosta kartasta muutama sivu.
- eitälläkertaamuuta
Tämä on totuus jos valitat lääkäristä niin hoito jää siihen, hoitamatta jättäminen voi viedä hengen. Lääkärit ei kestä sitä että valitetaan , vaikka potilas olisi oikeassa.
Yritetään peittää hoitovirhe, pitäisi lääkäreidenkin ymmärtää hoitovirheitä sattuu täydellistä lääkäriä ei ole olemassakaan. Tulen jatkamaan tätä kirjoitelua lääkäreistä. Tämä on vasta alkua.- Anonyymi
Niinpä, ei ole selkärankaa joillakin lääkäreillä.
Oikein hävettää, ja huvittaa, kuinka sitä itsekin luotti lääkäreihin, kuin pukki sarviin.
- eimitäänoikeuksia
Ihmettelen lääkäreitä jos joku lääkäri sanoo potilaasta se on tehnyt valituksen, tätä lääkäriä uskotaan " potilas automaattsesti syyllinen" (potilas vain puolustaa itseään joutuu asemaan kuin olisi tehnyt rikoksen) vaikka tämä lääkäri valehtelisi ,sen jälkeen potilas jätetään hoitamatta. Yllättävän paljon on lääkäreitä jotka ajattelee näin, muuta en voi sanoa että on yksinkertaista porukkaa?
- Anonyymi
Potilas puhuu omasta itsestään ja olettamuksesta , lääkäri puhuu sairaudesta juuri sellaisena kun se on, tai ei edes välttämättä olekaan mitään muuta kun luulotauti
- gteww
Ei taida olla sotesta mitään apua Suomen sairaanhoitoon.
- Avut
Eipä SoTe:sta potilaan hyvin-, pahoinvointiin taida paljonkaan apuja tulla. Sen sijaan apuja tarjoavalle puolelle sitä näyttäisi tulevan!
- lääkärinoikeudetpois
Lääkäreissä on paljon sellaista porukkaa jotka kuuluisivat johonkin toiseen ammattiin.
Hoitovirheen sattuessa potilas on syyllinen, hoitovirheen tehnyt lääkäri puhuu toisille lääkäreille älkää hoitako tätä potilasta. Laittaa jopa sairaskertomuksia jossa haukutaan potilasta. Tämäkö on sitten hyvinvointi valtio. Selvästi kahtia jakautunut kansa.
Tämä tulee yhteikunnalle kalliiksi, kun työkyky menee. Mutta kun kukaan ei valvo niin lääkärit saavat jatkaa tätä. Sitä ihmettelen että lääkärit ei voi myöntää hoitovirhettä.
Eikö lääkäreillä ole vakuutus sitä varten. Pitäisi lääkäreidenkin ymmärtää että hoitovirheitä sattuu sille ei voi mitään. Kävin erään lääkärin vastaanotolla heti kun pääsin hänen vastaanotolle hän alkoi haukkua minua , että sulla on mennyt "PUUROT JA VELLIT SEKAISIN VIELÄ TÄLLÄINEN IDIOOTTI SAA TOIMIA LÄÄKÄRINÄ". Mutta jos kyseessä olisi vaikka hänen lapsi se on varmaa että hän ei sanoisi näin.
Miettikääpä näitä asioita tarkemmin. - ajasoudakävele
Kyllä pääsee, sekä muu hoitohenkilökunta!
Samaa mieltä, että tieto kulkee "hankalasta" potilaasta. Epäilen, että sair.kertomustietoihin laitetaan viesti; kiusatkaa tätä.
Hankala olet, jos et suostu täyttämään heidän utelulomakkeitaan, kyselet liikaa, kyseenalaistat jotakin, mitä nämä sanovat tai tiedät liikaa omasta vaivastasi.
Tätähän ne narsistit ei voi sietää!
Olen tosi onnellinen, että ihmiset alkavat olla niin valistuneita, että osaavat pitää puolensa!
Vaikka vaikeaahan se on.
Kanta-arkisto on täysi susi.
Valheellista, mustatuntuu-tietoa sanellaan viikkojen perästä muistista.- Anonyymi
Kävin kroonisen vaivan vuoksi tutkimuksessa yliopistosairaalassa. Tutkimuksen teki muu kuin hoitava lääkäri, vaikka hän ennakkoon sanoi itse sen tekevänsä. Aikanaan epikriisi tuli kotiin. Sen oli allekirjoittanut lääkäri, joka ei tehnyt tutkimusta ja siinä kerrottiin löydöksistä, joista tutkimuksen tehnyt lääkäri ei sanonut mitään. Nämä löydökset ovat silmämääräisesti tehtäviä eli eivät vaadi koepaloja tms. Sekavaksi lopuksi saamaani reseptiin oli kirjattu lääkkeen annostus karkeasti väärin. Soitin virheestä sairaalaan. Jouduin pitkään väittelemään hoitajan kanssa reseptiasiasta ennen kuin hän suostui esittelemään asiani arvoisalle tohtorille.
- Anonyymi
Kun on nähnyt hankalan potilaan sata kertaa aina uusilla omilla diagnooseillaan niin alkaa tuntua mahdottomalta , kun ei niinkun uskota sitä mitä lääkäri sanoo. Syytellään ja soimataan mutta lääketieteestä ei tiedetä mitään,
Ei kai lääkärit voimkestään tehdä uutta ihmistä
- onkosuomessanäinheikkota
Ajatellaanpa näin jos lääkäri olisi potilaan asemassa. Miltä tuntuisi hänen kolleegansa alkaisi valehtelemaan ja puhumaan perättömiä ja kirjoittaisi sairaskertomuksiin täyttä paskaa. Kirjoitan vielä hoitovirheistä yleensä lääkärit eivät tunnusta hoitovirhettä eli vievät sen ainoan mikä ihmiselle tärkeä eli terveys. kannattaa muistaa lääkärinkin jos tämä tapahtuisi omalle kohdalle niin miltä se tuntuisi. Kaiken lisäksi pilkkaavat potilasta kun tietävät että potilaan tekemistä valituksista ei ole mitään apua potilaalle, kun nämä laitokset johon valittaa eivät ole puolueettomia. Kuulin kerran kun potilas sanoi lääkärille että pitäisi tehdä valitus( osittain leikillään). Lääkäri heti ärähti koitappa valittaa( aivan hammasta purren) Olen saanut sellaisen käsityksen jos valittaa tuntuu siltä kuin lääkäri alkaisi vihata potilasta. Oliko se Lappeenrannasa tai Imatralla jossa psyykkisesti sairas ihminen ampui syyttömät ihmiset jotka tulivat ravintolasta, kun ei ollut päässyt hoitoon.
Lääkäreillä on sellainen tapa jotka on todella psyykkisesti sitä ei laiteta hoitoon.
Taas sellaiset ihmiset joilla ei ole mitään psyykkisiä vaivoja hyvin herkästi lääkärit syyttää että on vain psyykkisiä vaivoja, varsinkin jos valittaa hoitovirheestä.- Romulusta
Lääkäreillä on kovat luulot itsestään. Mieti miten kova jätkä tuo nahjus on, kun se voi jättää hoitamatta vanhan sairaan ihmisen. Kiemurtelee, ja juoksee karkuun..hyi hel..hyi!
- Anonyymi
Myös lääkärit ovat aina joskus potilaan asemassa ja luottavat kollegansa diagnooseihin , sillä silloin on hän vaan tavallinen potila !eikä tee itse mitään arvioita itsestään sairauden kanssa.
- voisentäänkunovatraukkoj
Näitä kirjoituksia kun lukee tulee sellainen käsitys että Suomessa osa lääkäreistä on vielä pikku lapsen tasolla?
- Anonyymi
Ei kun potilaat ovat pikkulapsen tasolla. Näistä jutuista näkee tyypit helposti mitä henovat, hyvin harvoin tapahtuu hoito virheitä ja nekin usein lääkäri ilmoittaa itse . Joten nämä itsekeskeiset ihmiset jotka haukkuvat ääkäreit eivät vaan ole saaneet tahtoaan lävitse sillä lääketiede onnnäyttänyt ihan toisen. Diagnoosin mitä potilaan mielikuvitus on tehnyt
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun potilaat ovat pikkulapsen tasolla. Näistä jutuista näkee tyypit helposti mitä henovat, hyvin harvoin tapahtuu hoito virheitä ja nekin usein lääkäri ilmoittaa itse . Joten nämä itsekeskeiset ihmiset jotka haukkuvat ääkäreit eivät vaan ole saaneet tahtoaan lävitse sillä lääketiede onnnäyttänyt ihan toisen. Diagnoosin mitä potilaan mielikuvitus on tehnyt
Onko verisyöpä, ja Astma sama sairaus.Syöpä hoituu Astma lääkkeillä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohdallani voisi sanoa että tehtiin rikos , jatkettu rikos.
- BAsiakas
Tuntuu olevan heikoin aines työterveyshuollossa. Miksi mulle on tullut tällainen käsitys!
- rokotuspakko
Tuntuu olevan nykyään pelkkää heikkoa ainesta läpi koko terveydenhuollon.
Tässä näyte Porista.
Mikä vttu teitä porilaisia vaivaa?
http://www2.pori.fi/uutiset/2018/02/porinkaupunginhallituslaheisiaanmaksuttahoitaneillehuomautus.html#.WocM7-eYPIU - Anonyymi
Lääkärikunnan ei-niin-ammattitaitoiset hakeutuvat työterveyshuoltoon, koska siellä on tervein potilasaines eli heitä hoitaessa pärjäisi valelääkärikin. Työikäisillä ei ole samoja ikäviä vaivoja kuin vanhuksilla, eivätkä he käyttäydy, kuten lapsipotilaat tai päihderiippuvaiset. Vakaviin sairauskohtauksiin ei törmää. Työn voi hoitaa omassa toimistohuoneessa siististi pöydän takana istuen. Potilaisiin ei yleensä tarvitse koskea. Työterveydessä ei myöskään tarvitse päivystää, vaan saa tehdä kivaa toimistotyöaikaa.
- Tangotaipuu
Jotkut hoidetaan maksutta, toisia ei lainkan. Vaikka potilas esittää epäilyksensä jopa syövästä, aihe ei kiinnosta lääkäriä lainkaan!
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802182200752758_u0.shtml lääkärit on ihan kivoja....hoitajat eli lähihoitajat ne vasta vittupäitä ovat!!
tunnen paljon mielenterveyspuolen hoitajia...ne on ite hoidon tarpeessa....
työajallakin on kiva pelata vaikka candy crush saagaa....- Tutkittuon
> Lääkärikäyneillä Pellinen sai neuvon syödä lihasrelaksantteja ja särkylääkkeitä sekä kehotuksen pudottaa painoa liikkumalla entistä enemmän......
Tuohan on se yleispätevä ohje, joka jaellaan nähtävästi lähes kaikille vaivojaan valittaville. Eikö tupakanpoltosta ollut mitään puhetta? Sehän yleensä kuuluu tuohon samaan luetteloon.- Anonyymi
Moni lääkäri ei puutu kenenkään polttelemiseen koska tietää että se ei hyödytä mitään ja että tupakoitsija tulee polttamaan kuitenkin, jote;jokainen tietää itse riskit polttamisesta
- Työajalla_netissä
Ehkä jokaisen pitäisi opetella ulkoa:
https://www.laakariliitto.fi/laakarinetiikka/potilas-laakarisuhde/potilaan-juridiset-oikeudet-ja-laakarin-velvollisuudet/- einäytähyvältäsuomensair
Kyllä näitä ohjeita on mutta niillä ei ole käytännössä mitään merkitystä, jos menet lääkärille huomauttamaan näistä ohjeista niin lääkäri suuttuu välittömästi.
Pitäisi olla puolueeton lautakunta joka tutkisi kaikki tapaukset.
Muutamia lääkäreitä on jotka ovat rehellisiä, näytin kerran sairaskertomusta eräälle ylilääkärille hän luki sen ja sanoi hommaa jostakin puolueeton leukakirurgi, sanoin mistä sen löytää hän myönsi että se on mahdoton löytää. Hän sanoi että tee valitus mutta hän myönsi että se ei auta mitään. - vanhus
einäytähyvältäsuomensair kirjoitti:
Kyllä näitä ohjeita on mutta niillä ei ole käytännössä mitään merkitystä, jos menet lääkärille huomauttamaan näistä ohjeista niin lääkäri suuttuu välittömästi.
Pitäisi olla puolueeton lautakunta joka tutkisi kaikki tapaukset.
Muutamia lääkäreitä on jotka ovat rehellisiä, näytin kerran sairaskertomusta eräälle ylilääkärille hän luki sen ja sanoi hommaa jostakin puolueeton leukakirurgi, sanoin mistä sen löytää hän myönsi että se on mahdoton löytää. Hän sanoi että tee valitus mutta hän myönsi että se ei auta mitään.Siksi me tarvitaan maakuntahalinto ja sinne valvonta. Eikä sairaalan taloushallintoon lääkäriä
- mitääneiolesattunut
Potilasasiamiesjärjestelmä tulisi siirtää pois sairaalatiloista vaikka keskustaan johonkin lakitoimistoon. Eihän ne sairaanhoitaja-asiamiehet jaksa kuin miellyttää sairaalan muuta henkilökuntaa, potilasvahinkopotilas on vähän sellanen ikävystyttävä sivuseikka ja päivänpilaaja.
- Voiraukkoja
mitääneiolesattunut kirjoitti:
Potilasasiamiesjärjestelmä tulisi siirtää pois sairaalatiloista vaikka keskustaan johonkin lakitoimistoon. Eihän ne sairaanhoitaja-asiamiehet jaksa kuin miellyttää sairaalan muuta henkilökuntaa, potilasvahinkopotilas on vähän sellanen ikävystyttävä sivuseikka ja päivänpilaaja.
Juuri näin..katsokaa ohjelma Tuntematon potilas! Mutta
- Anonyymi
Eipä enää löytynyt. Olikohan liian hyviä neuvoja?
https://www.laakariliitto.fi/laakarinetiikka/potilas-laakarisuhde/potilaan-juridiset-oikeudet-ja-laakarin-velvollisuudet/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä enää löytynyt. Olikohan liian hyviä neuvoja?
https://www.laakariliitto.fi/laakarinetiikka/potilas-laakarisuhde/potilaan-juridiset-oikeudet-ja-laakarin-velvollisuudet/Täältä löytyy. Vaihtaneet paikkaa.
https://www.laakariliitto.fi/laakarin-etiikka/potilas-laakarisuhde/potilaan-juridiset-oikeudet-ja-laakarin-velvollisuudet/
- Periytyviäsairauksia
Joskus tuntuu, että lääkärit saa surutta tappaa ihmisiä!a Poliisia viedään niin, ettei jalat maahan tapaa, jos henkeään, tai kansalaisten henkeä puolustaa ampumalla jotain rikollista jalkaan! En uskalla mennä kotikaupunkissani leikkaukseen, jossa joudutaan nukuttamaan! En luota lääkäreihin enkä heidän vilpittömyyteen potilaiden hoidossa. Kovia hoitovirheitä kokeneena, ja katkerana jatkan, niin pitkään, kun on pakko!
- Raukkamaisia
Lääkäreillä ei ole omaatuntoa! Luulisi hävettävän töistä kotiin paluu, ja omien lasten tapaaminen ruokapöydässä! Lääkäri-isä on kova kundi, joka lähtee jänis metsälle, että varmaan saa jonkun hengiltä. Halveksin ihmisiä, jotka metsästää terveitä eläimiä.
L - koikoi
https://www.valvira.fi/documents/14444/784076/Potilaan_oikeudet_2016_suomi.pdf/92a2b4b2-2d36-4f26-b939-e363a69f4913
Tuossa on toinen. Tuntuvat rikkovan ihan rutiinisti noita sääntöjä.- Yhteisymmärrys
> Potilaan hoidosta on päätettävä yhteisymmärryksessä hänen kanssaan.....
Näinhän sen pitäisi tapahtua, potilaslainkin mukaan, mutta mikä siinä on, että tämä ei enää käytännössä tahdo toteutua?
Tuntuukohan potilaiden tapaamisissa mm. se vallankäyttö kuitenkin paljon mukavammalta kuin muistella kaikenlaisia lakipykäliä ja ohjeita?
- vankilaan
Olen aivan samaa mieltä. Jos jostakin hoidosta on haittaa, niin riittää että lääkäri sanoo ettei siitä ollut haittaa. Olisi se potilas kuollut kuitenkin. Sitten jotain koitetaan, vaikka sairautta ei tiedetä. Mutta palkkahan juoksee. Ei ne pomot välitä, kunhan jonkunlaisen positiivisen raportin kirjoittaa vaikka olisi puutaheinää.
- Loikoko
Lääkärin sanomaa: - ei kiinnosta näytä hoitajalle. - yrität päästä eläkkeelle, ei onnistu. - ambulanssin kuljettajille olivat sanoneet, että ei tarvitse tuoda sairaalaan, jättäkää vaan sinne mistä soittaa. Kuskit kerto, että ei kai he jätä hajutonta ihmistä, jolla on syke 210 rappukäytävään.
- eikö työt maistu jne. Että tällaista pelleilyä. Yksi lääkäri pyysi 25 vuoden päästä anteeksi. Olin jo ihan loppu tuossa vaiheessa, opinnot jäi kesken, töihin en kyennyt, perhe jäi perustamista, jne oikean diagnoosin sain 45 vuoden päästä, kun puoskarit jäi eläkkeelle! Yksi lääkäri sanoi, että kyllä ne sairaalassa tietää miten vakava sairaus sulla on, mutta he eivät myönnä. Älä sano ,että hän on sanonut tämän, muuten häneltä loppuu leipä!- Kotipihallakuultua
...tajutonta potilasta, ei hajutonta! "korjaus"
- Karmeaa
Lääkärit yrittää rutinoitua tappamiseen metsästämällä , tappamalla viattomia eläimiä! Tiedän paljon metsästystä harrastavia lääkäreitä.
- Lklkoio
Veronmaksajien kouluttamia. Veronmaksajat maksavat heidän palkkansa!
- Anonyymi
Ja vastineeksi huonoa hoitoa
- Hippokraatit
Lääkärit määrää ihmisen kohtalosta, ja elämänlaadusta, minun elämän he veivät kokonaan. Henkeäni eivät saaneet. Yksi heistä tunnusti, että oli henkesi hiuskarvan varassa. Jostain syystä kotikaupungissani diagnosoidaan mielellään astmaa, ja yksi pelle kirjoittamaan astmalääkkeitä. Sairastan oikeasti erittäin harvinaista tautia, joka hoitamattomana tuhosi sisäkaluja, ja erityisesti sydämen toiminnan. Olen vitun
katkera. Kaikki nämä puoskarit tiesi totuuden, mutta kellään vellihousulla ei ollut pokkaa hoitaa oikein, suojaavat alkuperäistä virheen tekijää. Raukat , olisi kauheaa polveutua lääkärisuvusta. Alhaisia valehtelija ota kaikki.- 8521
Se on totta että lääkärit suojaavat alkuperäistä virheen tekijää.
Suomessa ollaan vielä alkeellisella tasolla. Jos aikoo saada itsensä kuntoon on lähdettävä ulkomaille , mutta se maksaa. - Anonyymi
Minulle oli tehty jo 20 vuotta sitten geenitesti, josta ilmeni todelliset periytyvät vaikeat sairauteni. Kukaan ei kertonut minulle vasta kun olin syönyt vääriä lääkkeitä lähes 50 vuotta. Siis sain viidenkymmenen vuoden päästä oikean lääkkeen, ja diaknosin. Nyt lähes 70 vuotiaana olen paremmassa työkunnossa,kuin kosksan ennen. En meinaa osata tätä parempaa elämää. Esim. nukun normaalisti 6-9 tuntia vuorokaudessa, ennen valvoin yöt oireiden kanssa. Nesteet ovat lähteneet kehosta jne. ei kipuja, ei tulehduksia, jne. outo uusi elämä, mutta liian myöhään.
- Yhteisymmärrys
>..... Asiakirjoista tulee käydä ilmi, kenen kanssa yhteisymmärryksessä ja miten hoito on toteutettu, onko hoidon aikana ilmennyt jotakin erityistä ja millaisia hoitoa koskevia päätöksiä on tehty. Vaikutuksiltaan ja riskeiltään erilaisten tutkimus- ja hoitomenetelmien valinnasta tulee tehdä merkinnät, joista ilmenee, millaisin perustein valittuun menetelmään on päädytty (Ks. Potilasasiakirjat).
Kenen kanssa yhteisymmärryksessä?
Siis ei tarvitse olla potilaan kanssa yhteisymmärrystä, vaan jonkun muun kanssa, joka kuitenkin tulee käydä ilmi asiakirjoista. - pahastijälkijunassa
Olen huomannut sen jos suomessa valittaa lääkäristä niin potilaasta tulee rikollinen. Häntä kohdellaan sen mukaisesti, potilas on syyllinen.
- Sairaanhoitoako
Hyvä esimerkki on esim. työtapaturma jossa potilas vietiin sairaalaan siellä nukutettiin ja vedettiin käsi (olkapää käsi lähtenyt nivelkuopasta) paikoilleeen, sitten sanottiin että voi lähteä kotiin, potilas ei kyennyt edes kävelemään koska oli saanut kovan iskun myös jalkoihini, siitä huolimatta kannettiin ambulanssiin ja vietii oman paikkakunnan terveyseskuseen koska ei pystynyt edes kävelemään ja toinen käsi paketissa. Syyksi uloskantamiseen oli että lääkäri oli lähtenyt kotiin ???!!!???
Siis myöhemmin selvisi että kannettiin ulos KOLMEN HOITOVIRHEEN KANSSA tämä kaikki tapahtui v. 98 ja mies joutui samana vuonna työkyvyttömyys eläkkeelle. Ja sitten alkoi loputon taistelu vakuutusyhtiön kanssa kaikissa ei asteissa vuosikymmeniä. - pernisiöösi_anemia
Tuo on taatusi sitä "hyvää hoitoa" jota on tarjolla.
Itselläni on ollut myös taistelu hoidosta jota antoi sellainen läääkäri joka oli hoitanut minua aikaisemmin siis 4-5 vuotta sitten hän alkoi määrätä lääkeannostelua näkemättä puhumatta kanssani . Sairauteni on perinnöllinen tauti molemmilta vanhemmiltani, ja lääkäri on ns. ylilääkäri.
Oikein korkean tason hoitoa ?! Oli pakosti siirryttävä yksityisen lääkärin vastaanotolle joka nyt vastaa hoidostani.- Eläkepäivätfloridassa
Tämä nykyinen ylilääkäri on hyvä perhetuttu aikaisemmin sinua hoitaneiden lääkäreiden kanssa. Ovat jopa toistensa lapsien kummisetiä, ja -tätiä. Ei noihin voi luottaa. Yksityisellä vastaanotolla ottaa potilaita vastaan samat lääkärit, jotka ovat päiväsaikaan rahastamassa veroeuroja sairaalassa!
- koke.nut
Eläkepäivätfloridassa kirjoitti:
Tämä nykyinen ylilääkäri on hyvä perhetuttu aikaisemmin sinua hoitaneiden lääkäreiden kanssa. Ovat jopa toistensa lapsien kummisetiä, ja -tätiä. Ei noihin voi luottaa. Yksityisellä vastaanotolla ottaa potilaita vastaan samat lääkärit, jotka ovat päiväsaikaan rahastamassa veroeuroja sairaalassa!
Yksityislääkärille mennnään usein siksi koska julkinen palvelu on jättänyt hoitamatta. Diagnoosi voi olla virheellinen. "Väärille raiteille" ajautunuttta potilaskertomusta on usein hyvin vaikea oikaista sairaalassa ja tarvitaan puolueeton näkökulma. Nykyään erikoislääkäreiden vastaanottotaksat vaan ovat jo sillä tasolla, että niihin ei vähävaraisilla ole varaa. Ja ykstyiseltäkään ei välttämättä apua saa, jos lääkärillä on sidoksia virheen tehneeseen hoitopaikkaan ja vääränlaista lojaalisuutta. Itseltäni evätitiin aikoinaan hoito sairalassa ja jouduin käymään kymmeneiä kertoja ykstyislääkärien vastaanotoilla ja leikauksessakin valtion sairaalassa.
Näin Ruotsissa;
https://yle.fi/uutiset/3-8445389 - PernisiöösiAnemian_hoito
Mitä mieltä olette siitä että sairaalan ylilääkärin tittelillä oleva sanoo potilaalle ettei Kela hyväksy tiheämpiä Cohemin Depot B12 vitamiini pistoksia : Kelan vastaus on että reseptissä pitää olla "sic" sana niin lääkäri ottaa vastuun potilaan hoidosta ja pistosten tiheydestä. Kela ei rajoita pistoksien määrää.
Taisi olla tälle ylilääkärille aivan outo asia. - Voiraukkoja
PernisiöösiAnemian_hoito kirjoitti:
Mitä mieltä olette siitä että sairaalan ylilääkärin tittelillä oleva sanoo potilaalle ettei Kela hyväksy tiheämpiä Cohemin Depot B12 vitamiini pistoksia : Kelan vastaus on että reseptissä pitää olla "sic" sana niin lääkäri ottaa vastuun potilaan hoidosta ja pistosten tiheydestä. Kela ei rajoita pistoksien määrää.
Taisi olla tälle ylilääkärille aivan outo asia.Niinpä niin !!
- puuteritus
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/2013062717198377
Kuule psykkolookit ne vasta tarkkailuun pitäisikin pistää. Kun niitten kiikariin joudut, niin ei syöpä tai sydäntauti enää merkkaa mittään, kunhan vaan kaikki saavat psykkolookeille tarkkailtua, ettet vaan luule mittään epärealistista tai ahistu tai hermostu. Tämä sama juttu on koko länsimaissa. Kokemusta on. Työpaikalla oli ongelmia ja sain psykoosin. Tästähän kaikki kaadettiin minun syykseni ja hirvee kyttääminen minun reaktioistani. Mitään ei puhuttu minun kanssani, mitään ei tehty työpaikalle, vaan laitettiin psykkolookin kyttäkoneisto ja yhteistyökumppanmit työpaikalle, jottei vaan uusiinnu psykkoosi. Tästähän se työpaikka vasta kauheaksi menikin. Ja vieläkin sabotoidaan elämää, kun herrat rouvat psykkolookit ja niitten edustamat asiat ovat ne maailman tärkeimmät ihmiset ja asiat maailmassa. Omasta mielestäni ja noitten lukemieni hoitotulosten perusteella, niitä voi ihan rauhassa verrata natseihin, ehkä ei aikeissa, mutta tuloksissa. Tuo 20 vuotta elinajassa 4% länsimaista populaatiota vastaa moninkertaisesti holokaustia tuhoja ihmisille. - Oksettavia
Lääkärit ovat raukkamaista sakkia! Vielä tänäkin päivänä jotkut vanhukset pitää lääkäreitä lähes "jumalina". . valehtelijoita . Sääliksi käy, raukkoja. Usein nämä pahimmat ovat ns. miehiä, vai voiko valehtelevaa raukkaa sanoa mieheksi? Hyi he..etti!
- kerrotarkemmin
Millä lailla raukkamaisia? Mitä ne sulle ovat valehdelleet?
- vanhus
Kerron tapauksen oli viisi lääkäriä neljä teki diagnoosin sen paremmin tutkimatta viides totesi, se on niin tarkkaan tutkittu että se ei ole syynä eli neljä viides vain arvasi ja arvasi väärin.
- patalaiskaapuoskarointia
Potilasta ei tutkita.
Lääkäri vetää omasta päästään diagnooseja ja jopa kopioi edellisten lääkäreiden ja hoitajien tekstejä. SIIS TUTKIMATTA potilasta. Miten niitä havaintoja voi tehdä ilman tutkimusta?
Näköjäs voi ja vielä ketjussa. Olen läheltä seurannut, miten työterveyshuollossa välilevypullistumaa hoidettiin lihasjäykkyytenä ja jumina. - Anonyymi
kerrotarkemmin kirjoitti:
Millä lailla raukkamaisia? Mitä ne sulle ovat valehdelleet?
No esim. Eläke hakemukseen laitettiin ihan mitä sattuu. Solujen ärhäkkyyttä osoittava luku oli laitettu luokkaa 20, ja todellisuus oli 164. Solujen määrä oli laitettu luokkaa 0,4 ja todellisuus oli 1.2-2,0. Kysyin miksi, niin lääkäri hyväkäs vastasi en tiedä, hoitajat antoivat luvut. Erään solun mittaukset olivat yli 36 000 ja 2000 oli yläraja/viitearvo
Oikean keuhkon alalohkosta ei kuulunut hengitysääniä vuosikausiin, ja nuo saa.. nat eivät kertoneet vasta, kun keuhko aukesi. Ylähengittimet oli täynnä kystiä, ja muita kasvaimia, joita mafioosot vähätteli. Patologi ilmoitti minulle kotiin mikä niitä kasvaimia kasvatti, ja yllätys yllätys sama solu jota oli keuhkot täynnä. Eipä ollutkaan tavallisia lihaskasvaimia kuten lääkäri hyväkäs valehteli. Patologi oli reilu, kun ilmoitti suoraan minulle itselle. Vajaalla hapella yritin opiskella, yritin nukkua pää kaulaliinalla kiedottuna ikkunan pieleen, ja ikkuna auki,nojatuolissa, jotta sain edes hieman ja nukutuksi. Kesällä nukuin hapenpuutteessa keinussa kotini takapihalla. Näin on mennyt
48 vuotta... Sydän kärsi ja kärsii edelleen hapenpuutteesta.. Jne. Jne.
- kovatotteet
Olisi pitänyt lukea lääkäriksi , jos olisin lääkäri en olisi hyväksynyt valehtelua jos olisin huomannut että joku lääkäri valehtelee niin olisin tehnyt valituksen valviralle.
- Ei-ole-näkynyt
En ole tavannut vielä valehtelevaa lääkäriä.
- eimuuta
Ei-ole-näkynyt kirjoitti:
En ole tavannut vielä valehtelevaa lääkäriä.
Et ole käynyt lääkärissä.
- enonrakki
Suomessa kyllä tuo hoiva-ala on todella korruptoitunut monessa mielessä. Ongelmat lakaistaan maton alle ja tehdään mitä huvittaa. Minusta noissa hoitopaikoissa pitäisi laittaa tallentavia kameroita piiloon jokaisessa, ja laitoksen toiminnan valvontaa voitaisiin suorittaa näin tehokkaasti.
Myöskin kaikki esimerkiksi psykiatrian avon tapaamiset pitäisi kuvata ja nauhoittaa ääni ja nauhoitettu materiaali ja potilaskertomukset pitäisi olla vapaasti potilaitten saatavilla. Tämä olisi tapa, jolla mielenterveyspotilaitten oikeudet toteutuisivat paremmin. Nykyään potilaskertomuksiin voi kirjoittaa ihan mitä tahansa ja niitä ei voi kritisoida. Ja jos yrittäisikin, psykiatri voi vaan sanoa että potilas kuvitteli näin ja näin tapaamisessa se ja se, vaikka asia olisi täyttä valetta.
Voin sanoa, että kyllä on luottamus mennyt systeemiin. - puhnauhoitus
Suomesta on tullut maa, jossa lääkärienkin puheet kannattaa tallentaa – eikä sekään riitä
Luottamusta yhteiskuntaan on todella vaikea palauttaa, kirjoittaa Satu Krautsuk.
https://yle.fi/uutiset/3-10636886 - Luottamusansaittava
Sanotaan, että luottamus pitää ansaita!
Onko kuitenkin terveydenhoidon osalta poikkeuksia, että siihen pitää sokeasti uskoa ja luottaa, vaikka kokemukset olisivat kuinka negatiivisia tahansa? Jos palaute hoidoista ei ole kiittävää ja ylistävää, niin siitähän voi olla seurauksia. Hoitojen tulokset voivat entisestäänkin heikentyä.
Tilannehan voi kehittyä sellaiseksi, jota nyt voimme kauhusta kankeina seurata vanhusten hoidon osalta. Jostain kumman syystä se pomppasi julkisuuteen, vaikka onhan sekin ollut tiedossa jo kauan.
Koskahan tulee näiden tavallisten hoitojen vuoro? - Voiraukkoja
Tänään oikein henkeä salpasi, kun "lääkäri" oli tehnyt vuokseni erittäin hyvän työn, kehtasi sanoa, että ei ole koskaan edes nähnyt minua, ei puhunut kanssani, eikä soitellut.. mafia oli selvästi pelotellut hänet. Mutta teko jonka hän teki on erittäin arvokas minulle.
- kokemustaon
>>Tänään oikein henkeä salpasi, kun "lääkäri" oli tehnyt vuokseni erittäin hyvän työn, kehtasi sanoa, että ei ole koskaan edes nähnyt minua, ei puhunut kanssani, eikä soitellut.. mafia oli selvästi pelotellut hänet. Mutta teko jonka hän teki on erittäin arvokas minulle<<
Tarkoittaneekohan tuo sitä, että kyseinen lääkäri diagnosoi sinut oikein. välittämättä aiemmista diagnooseista ja sairauskertomusmerkinnöistä? - Romulusta
kokemustaon kirjoitti:
>>Tänään oikein henkeä salpasi, kun "lääkäri" oli tehnyt vuokseni erittäin hyvän työn, kehtasi sanoa, että ei ole koskaan edes nähnyt minua, ei puhunut kanssani, eikä soitellut.. mafia oli selvästi pelotellut hänet. Mutta teko jonka hän teki on erittäin arvokas minulle<<
Tarkoittaneekohan tuo sitä, että kyseinen lääkäri diagnosoi sinut oikein. välittämättä aiemmista diagnooseista ja sairauskertomusmerkinnöistä?Kyllä, juuri näin. Olen erittäin kiitollinen tuolle " lääkärille" , joka vaiennettiin.
- Anonyymi
Romulusta kirjoitti:
Kyllä, juuri näin. Olen erittäin kiitollinen tuolle " lääkärille" , joka vaiennettiin.
Ei " lääkäri" vaan geenitutkija
. Ensin kertoi ummet, ja lammet periytyvistä sairauksista, ja kun pyysin myöhemmin kopiota tuosta geenikartasta, niin kielsi kaiken.
- vakuutusyhtiönlääkärit
Niin se taitaa olla, että kun esim työkykyä määritellään, voi lääkäri, joka ei ole henkilöä koskaan tavannut tai tutkinut, mitätöidä tai vahvistaa sairauden laadun. Yliopistollisen keskussairaalan ylilääkärinkään tekemät diagnoosit eivät välttämättä riitä.
- Hyväjärjestelmä
Se on ainoa keino, joka takaa tasapuolisen kohtelun kaikille suomalaisille. Ei voida olettaa, että yksittäiset lääkärit pystyisivät kaikki tekemään samanlaisia / tasa-arvoisia päätöksiä, tuntisivat eri töiden vaatimuksia, tuntisivat kaikki lakipykälät, pystyvät toimimaan täysin objektiivisesti antamatta tunteiden ja potilaan toiveiden / mielipiteen vaikuttaa asiaan. Pahimmillaanhan yksittäistä lääkärihän voisi jopa uhkailla, kiristää tai lahjoa tekemään potilasta miellyttäviä päätöksiä.
Tilanne vertautuu mielestäni siihen, ettei syyttäjäkään päätä tuomiosta vaikka hänellä on kaikki poliisilta saadut tiedot ja viimeisen päälle on tutustunut asiaan ja luulee tietävänsä mikä on oikea ratkaisu tilanteeseen. - vakuutuslääkärivaiva
Terottaisivat edes kunnolla kynänsä, kun antavat lausuntoja, jotka vaikuttavat ihmisen kuntoutukseen jatai toimeentuloon.
Meillähän on tämä vallaton vakuutuslääkärijärjestelmä, jossa lääkärit sovittavat omaa lääketieteellistä osaamistaan jatai useimmiten osaamattomuuttaan lakipykäliin.
Lausunnon antava lääkäri jättää kynänsä terottamatta ja vakuutuslääkäri on kyvytön, niin sillai sitten on sinne tee-ee-toimistoon siunaantunut kymmeniä tuhansia työkyvyttömiä työnhakijoita.
Työkyvyttömiä, jotka eivät kykene omaan työhönsä tai mihinkään muuhunkaan työhön. - Anonyymi
vakuutuslääkärivaiva kirjoitti:
Terottaisivat edes kunnolla kynänsä, kun antavat lausuntoja, jotka vaikuttavat ihmisen kuntoutukseen jatai toimeentuloon.
Meillähän on tämä vallaton vakuutuslääkärijärjestelmä, jossa lääkärit sovittavat omaa lääketieteellistä osaamistaan jatai useimmiten osaamattomuuttaan lakipykäliin.
Lausunnon antava lääkäri jättää kynänsä terottamatta ja vakuutuslääkäri on kyvytön, niin sillai sitten on sinne tee-ee-toimistoon siunaantunut kymmeniä tuhansia työkyvyttömiä työnhakijoita.
Työkyvyttömiä, jotka eivät kykene omaan työhönsä tai mihinkään muuhunkaan työhön.Eiköhän se ole sovittu käytäntö?
- Anonyymi
Sovittu käytöntö, että suolletaan tuutista sutta ja sekundaa?
Suomi nousuun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sovittu käytöntö, että suolletaan tuutista sutta ja sekundaa?
Suomi nousuun?Ja kollegahan ei saa arvostella kollegan toimintaa.
Vastaako, tuottaako tämä käytäntö myös toimenpiteiden kohteiden, potilaiden etuja, eli positiivisia hoitojen tuloksia? - Anonyymi
vakuutuslääkärivaiva kirjoitti:
Työkyvyttömiä, jotka eivät kykene omaan työhönsä tai mihinkään muuhunkaan työhön.Tämänpäivän yksityiset työnantajat ansaitsevat vain terveitä työntekijöitä. Ei kukaan työnantaja tarvitse sairaita ihmisiä työntekijöikseen. Päivähoitopaikat ovat kunnalla, kaupungilla, ja valtiolla. Kunnalla maksetaan hyvää palkkaa esim. sillekin virkamiehelle, joka riehui, ja uhkaili talon vaaleanpunaisesta väristä.
- Anonyymi
Totta kai työnantajat tarvitsevat terveitä työntekijöitä niin fyysisesti kuin psyykkisesti terveitä.
Kaikki julkishallinnon tehtävät tulisi määräaikaistaa, jotta aina saataisiin asioita hoitamaan niitä, jotka oikeasti osaavat ja tekevät.
Juuri tuollaisia värinillittäjiä ei kukaan tarvi, ei kunta eikä yksityinen. - Anonyymi
Hyväjärjestelmä kirjoitti:
Se on ainoa keino, joka takaa tasapuolisen kohtelun kaikille suomalaisille. Ei voida olettaa, että yksittäiset lääkärit pystyisivät kaikki tekemään samanlaisia / tasa-arvoisia päätöksiä, tuntisivat eri töiden vaatimuksia, tuntisivat kaikki lakipykälät, pystyvät toimimaan täysin objektiivisesti antamatta tunteiden ja potilaan toiveiden / mielipiteen vaikuttaa asiaan. Pahimmillaanhan yksittäistä lääkärihän voisi jopa uhkailla, kiristää tai lahjoa tekemään potilasta miellyttäviä päätöksiä.
Tilanne vertautuu mielestäni siihen, ettei syyttäjäkään päätä tuomiosta vaikka hänellä on kaikki poliisilta saadut tiedot ja viimeisen päälle on tutustunut asiaan ja luulee tietävänsä mikä on oikea ratkaisu tilanteeseen.Ensinnäkään kaikki potilaat eivät käy yhdellä ja samalla hoitavalla ääkärillä, joka tekee diagnoosit laatien lausunnot hakemuksiin. Lääkäreitä on tuhansia. Vain osa erikoislääkäreistäkin on todella päteviä ja tietoisia kriteereistä, jotka lausunnoissa pitää huomioida.
Toiseksi myös vakuutuslääkäreinä on kymmeniä eri henkilöitä. Jokaisella eläkevakuuttajalla on omansa puntaroimassa eri vaivoja, joten järjestelmä ei voi millään tavalla olla tasapuolinen.
Voidaan sanoa, että vakuutuslääkärijärjestelmä toimii, mutta se toimii sokkona. Oikeiden ratkaisujen lisäksi putkahtelee vääriä myönteisiä sekä vääriä kielteisiä ratkaisuja, mutta järjestelmä ei pysty tunnistamaan mikä näistä on mikäkin, missä pitäisi parantaa. Systeemi ei edes tunnusta, että virheitä sattuu.
- Anonyymi
Sairastuin työssä jäin 10v tyhjän päälle,oli kuntoutuksia,työpaja,itse kyntoutukseen lähdin ja valmis kokeilee niin kaikkea.Terveyskeskuslääkäri torppasi kaiken erikoislääkäritkin ,ja valmis vaarantamaan terveyden joka tuskin koskaan palaa ennalleen.Jos jaksaisi 10 v sinnitellä eläkkeeseen.Sanoinkin tämähän oli nyr tässä,en käytä hammas/terveyspalv.kys terv.kesk.Kuin pakosta.Erikoislääkärit taas käynyt 2-6kk välein monesti vuodessa.Se tapahtuu sairaalan plklla.Niin pettynyt tuohon touhuun ihminen ei enää ole kokonaisuus terv.hoidossa.Pitäisi joka vaivan kanssa käydä lääk.erikseen.Edell.tervkesk.ääkäri iski mansetilla,sitten seur.käytti vanhoja fraaseja raportissaan,tämä kun näkeekin minut näkee selkeesti punaista,tuoko on terv.hoitoa piti sosiaalipil.oppitunnin.Vaikka ainoa tuki on työttömyyskorvaus,siellähän sitä ollaan työnhakijana.Kevyttyö 4 -6 h on kivenalla.Kyllä 12 h työtä pirkien matkojen päästä löytyisi.Terveys vaarantuu.Suomal.potilas on tälle yhteiskunnalle kauhistus,menoerä.Käyttäköön nyt joku minunkin veromarkkani ja muun.Tämä yht.kunta ei anna minulle mitään,enkä ole masentunut.Lasku tästä on vielä isompi kun olen hoidettavana jossain ellei kuolema korjaa..
- Anonyymi
Uskallan sanoa, että minut meinattiin ottaa hengiltä, mutta ei onnistunut. Punaisen Ristin verikokeisiin en luota ollenkaan. Varmasti vaikea uskoa, mutta näin vaan on.
- Anonyymi
Nyt kiinnostaa.
Voitko vähän kertoa, minkä arvioit menneen pieleen, etteivät saaneet hengiltä?
Mikä pilasi luottamuksesi sprn verikokeeseen?
- Anonyymi
No, minulle tarjottiin kahta veriryhmää.. vain toinen on oikea. Jos saisin verenvuodon sattuessa väärää verta, niin kävisi kuin tätilleni, henki pois. Oikea veriryhmä on erittäin harvinainen, ja paljastaa vaikean, väärinhoidetun, oikeammin hoitamatta jätetyn perinnöllisen sairauteni. Väärä veriryhmä antaa lääkäreille mahdollisuuden hämmästellä sairauttani, ettei he ole koskaan kuulleetkaan, eivätkä osanneet kuvitellakaan, että minulla on noin harvinainen sairaus. Olisihan he tehneet kaiken mahdollisen, mutta.. Kyllä he ovat kaikki sen tienneet, mutta hoitovirhettä on ollut helppo piilotella. He ovat minulta kysymättä salaa teettäneet geenikartan, mutta niinkuin arvata saattaa geenikattaa ei ole enää missään. Muutama eläkkeelle jäänyt lääkäri myönsi nähneensä geenikartan,. Lähden naapurimaahan teettämään veriryhmäkokeen loppukesästä. Vaikka punaisen Ristin mikä lie arvoltaan, sanoi, että voihan heilläkin sattua virheitä. Lisäksi naapurikaupungin geenitutkija sanoi, että et ole ensimmäinen, jolle tuo temppu tehdään. Ihmisen hengellä ei ole mitään arvoa, ainakaan tässä kaupungissa.
- Anonyymi
Siellä terveydenhuollossa vähän väliä toitotetaan, että TIETO ei muka kulje.
Tieto toki kulkee tänä atomiaikana, mutta laiskat hoitajat ja lääkärit eivät PÄIVITÄ päitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieto toki kulkee tänä atomiaikana, mutta laiskat hoitajat ja lääkärit eivät PÄIVITÄ päitään.Mutta kun se vika onkin tietokoneessa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tieto toki kulkee tänä atomiaikana, mutta laiskat hoitajat ja lääkärit eivät PÄIVITÄ päitään.On todella erikoista, etteivät potilaskertomukset, kuvantamiset, yms. liiku paikasta toiseen, vaikka henkilö on laittanut rastin ruutuun, että hänen tietonsa ovat kaikkien häntä hoitavien saatavilla. On hengenvaarallista, kun ei tiedetä esim. lääkeaineallergioista, jotka toisaalla on todettu ja muka kirjattu isoilla kirjaimilla potilastietoihin. Tajuton tai muutoin huonokuntoinen potilas ei pysty kertomaan kaikkea oleellista itsestään häntä hoitaville tahoille.
- Anonyymi
Minun kokemukseni perusteella en voi muuta, kuin halveksia lääkäreitä.
- Anonyymi
Olet aivan oikeassa Suomessa ei nämä laitokset joihin valittaa ovat aina lääkärin puolella. Nämä asiantuntijalääkärit ovat täysiä valehtelijoita. Uskomatonta mutta totta tämän päivän Suomessa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aivan oikeassa Suomessa ei nämä laitokset joihin valittaa ovat aina lääkärin puolella. Nämä asiantuntijalääkärit ovat täysiä valehtelijoita. Uskomatonta mutta totta tämän päivän Suomessa!
Onko suomalaisista sairaaloista tullut ns. GREMLEJÄ, joissa on putinismi vallalla. Potilaita hoidetaan kuin Navalnyitä. Pikkuisen kyseenalaistava potilas, ja lääkäri loukkaantuu hiiteen.
- Anonyymi
Eikös siellä valituksia käsittelevissä laitoksissa valituksia käsittelevät lääkärit ole käyneet samat koulutukset ja opit kuin valituksen kohteetkin?
Kuinka silloin hoidoissa voi virheitä olla, ainakaan havaita? - Anonyymi
Sen nyt tietää kaikki että lääkärit ei ala toisia vastaan, pitäisikin kouluttaa lääkärit joilla ei olisi mitään tekemistä sairaalan lääkäreiden kanssa. Nämä lääkärit eivät saisi pitää yksityisvastaanottoa, eikä olla missään sairaalassa töissä tutkisivat vain hoitovirheet.
- Anonyymi
Voi olla vaikea saada ketään lääkärin koulutuksen saanut suostumaan siihen, että käsittelisi vain hoitovirheitä ja kaikenlainen oikea lääkärin työ olisi kiellettyä. Lisäksi erikoisaloja on niin paljon, ettei yksittäinen lääkäri voi ratkaista ja ottaa kantaa kaikkien alojen valituksiin, vaan väistämättä tarvitaan juuri sen erikoisalan osaamista, jota valitus koskee. Käsittääkseni potilasvahinkokeskuksessa olisi joitain lääkäreitä, jotka tekevät sitä työtä käytännössä melko kokoaikaisesti.
Hoitovirheet tulevat tutkia ja niistä pitää koota tietoa, että niistä voidaan oppia. Varsinaisia syyllisiä on turha etsiä, ellei kyseessä ole rikosasia ja silloin tutkiva viranomainen on poliisi. Potilaan kuitenkin kuuluu saada lain mukainen korvaus hoitovirheistä ja tätä varten kaikessa terveydenhoitotoiminnassakin onkin pakolliset potilasvakuutukset. Suomessa kun ollaan, niin turha tietenkään on odotella mitään miljoonakorvauksia tai pääsyä pois työelämästä (toki tarvittaessa uudelleen kouluttautumiset yms. tukitoimet työllistymisen eteen täytyy korvata, jos virheen vuoksi ei kykene täysin entiseen työhön). - Anonyymi
Pitäisi kouluttaa monen alan lääkäreitä, sellaisia hoitovirheitä sattuu jotka ovat aivan selviä tapauksia. Minun mielestä pitäisi laittaa vaikka ulkomaille hoitoon jos ei Suomessa osata, vaikka saisikin korvauksia ei ole mitenkään mukava kitua ja kärsiä . Kun raha ei auta särkyihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla vaikea saada ketään lääkärin koulutuksen saanut suostumaan siihen, että käsittelisi vain hoitovirheitä ja kaikenlainen oikea lääkärin työ olisi kiellettyä. Lisäksi erikoisaloja on niin paljon, ettei yksittäinen lääkäri voi ratkaista ja ottaa kantaa kaikkien alojen valituksiin, vaan väistämättä tarvitaan juuri sen erikoisalan osaamista, jota valitus koskee. Käsittääkseni potilasvahinkokeskuksessa olisi joitain lääkäreitä, jotka tekevät sitä työtä käytännössä melko kokoaikaisesti.
Hoitovirheet tulevat tutkia ja niistä pitää koota tietoa, että niistä voidaan oppia. Varsinaisia syyllisiä on turha etsiä, ellei kyseessä ole rikosasia ja silloin tutkiva viranomainen on poliisi. Potilaan kuitenkin kuuluu saada lain mukainen korvaus hoitovirheistä ja tätä varten kaikessa terveydenhoitotoiminnassakin onkin pakolliset potilasvakuutukset. Suomessa kun ollaan, niin turha tietenkään on odotella mitään miljoonakorvauksia tai pääsyä pois työelämästä (toki tarvittaessa uudelleen kouluttautumiset yms. tukitoimet työllistymisen eteen täytyy korvata, jos virheen vuoksi ei kykene täysin entiseen työhön).Ollaan hyvillään, että tämä elämä on jokaisen kohdalla erittäin lyhyt. Elämä on höpö höpö hommaa, ja tyhjänpäiväistä.
- Anonyymi
Millainen edustus on potilailla hoitovirheistä KÄSITELTÄESSÄ?
Onko lainkaan EDUSTAJAA? - Anonyymi
Tuskin mitään edustajaa on, Suomi on takapajunen maa . Potilaalla ei ole mitään oikeuksia, paitsi sellaiset joilla on valtaa nämä laitetaan ulkomaille hoitoon jos on sattunut hoitovirhe. Eikä tarvitse itse maksaa.
Tänne kirjoittaminen ei paljoa auta. Lääkärit ovat kieltäneet lehtiä julkaisemasta valituksia lääkäreistä , olen yrittänyt monta kertaa kirjoittaa mutta kirjoituksia ei ole julkaistu.- Anonyymi
Ei lääkäreillä ole valtaa kieltää, mutta järjestelmä on asettunut lääkäreiden puolelle. Se on aika outoa, koska todella törkeitä ja tuottsmuksellisiakin tekoja ja rikoksia tapahtuu olemattoman valvonnan takia. Riippumaton sisäinen valvonta tarvittaisiin suomeenkin mm. lääkäreitä ja poliiseja valvomaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lääkäreillä ole valtaa kieltää, mutta järjestelmä on asettunut lääkäreiden puolelle. Se on aika outoa, koska todella törkeitä ja tuottsmuksellisiakin tekoja ja rikoksia tapahtuu olemattoman valvonnan takia. Riippumaton sisäinen valvonta tarvittaisiin suomeenkin mm. lääkäreitä ja poliiseja valvomaan.
Hoitovirhetapauksissa täytyy tehdä samanlaiset tutkimukset kuin tekivät sen ns.
"valelääkärin" tapauksessakin. Eiköhän ne virheetkin alkaisi sitten tulla ilmi?
- Anonyymi
Asiahan on niin että korruptio kätkeytyy myös lääkäreihin, jotka toimii poliitikkojen kanssa yhteistyössä esiripun takana.
Öotilasoikeudet ovat paskapuhetta, sellaisia ei ole. Porissa on yksi ainoa potilasasiamies, joka on nainen. Hän on samalla rauman alueen asiamies. Joka ei ole koskaan tavattavissa, aina tien päällä. Ei siitä silti mitään hyötyä olisikaan. Se on valviran kanssa vain ihmisten luottamuksen herättämistä varten luotu kulissi, joka toimii ministeriön alaisuudessa eli on korruption käskytettävänä.
Potilailla ei ole oikeuksia eikä tule. Ihmiset tapetaan sairaalajonoihin, luodaan isoja järjestelmiä joissa ei löydy enää vastuuhenkilöä. Kaikesta vastuusta paetaan. Jos haet lääkäriä oikeuteen, joudut itse vaikeuksiin. Viranomaiset käyvät kimppuusi.- Anonyymi
Homojen oikeudet saavat laajaa huomiota ja kannatusta, myös pääministerinkin taholta, mutta missä ovat potilaiden oikeudet?
Eipä vastaavaa ole vielä näkynyt!
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/284124-antti-rinne-osallistuu-pride-kulkueeseen-ensimmaisena-paaministerina-muistuttaa - Anonyymi
Suomen Potilasliitto on aikoinaan laatinut potilaan oikeudet ja yrittää pitää huolen että niitä noudatetaan. Tähän liittyen kehitettiin myös potilasasiamiesverkosto. Potilasasiamies on henkilö joka antaa neuvontaa miten potilas ITSE tekee tarvittavat valitukset. Potilasasiamies ei edes saa tehdä valituksia toisen henkilön puolesta.
Miten pääministerin kävely jossain kulkueessa vaikuttaa joihinkin asioihin? - Anonyymi
Näin on ympäri maan.
- Anonyymi
Kokemusta on. Henki meinasi mennä hoitovirheen vuoksi. Jäin kuitenkin henkiin, ja olen käyttänyt yhteiskunnan varoja elämiseeni, koska en kyennyt töihin, enkä opiskelemaan sairauteni vuoksi. Oikealla diaknosilla, ja hoidolla olisin saanut elää lähes normaalin elämä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemusta on. Henki meinasi mennä hoitovirheen vuoksi. Jäin kuitenkin henkiin, ja olen käyttänyt yhteiskunnan varoja elämiseeni, koska en kyennyt töihin, enkä opiskelemaan sairauteni vuoksi. Oikealla diaknosilla, ja hoidolla olisin saanut elää lähes normaalin elämä....
Kukahan laskisi kuinka paljon olen tullut maksamaan veronmaksajille. Hoitamattajättämiset, ja hoitovirheet tulee kunnille kalliiksi. Kysyn vielä lääkäreiltä, että olisiko poika joka olit ylpeä miehestä joka olet. Entäs vanhempasi olisiko he ylpeitä lapsestaan, jonka he kasvattivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homojen oikeudet saavat laajaa huomiota ja kannatusta, myös pääministerinkin taholta, mutta missä ovat potilaiden oikeudet?
Eipä vastaavaa ole vielä näkynyt!
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/284124-antti-rinne-osallistuu-pride-kulkueeseen-ensimmaisena-paaministerina-muistuttaaIlmeisesti tietyt ihmisryhmät ovat ihquja, kun taas kipuja, vaivoja ja hidasta hoitoonpääsyä valittavat sairaat ovat päättäjien silmissä pelkkä turhaa uikuttava menoerä.
- Anonyymi
Tässä oli kysymys, miksi potilasasiamies ei saa tehdä valitusta potilaan puolesta?
Oliko se sensuroitavan arvoinen kysymys?
MINNE on hävinnyt??? - Anonyymi
Mitä te köyhät valitatte. Opiskelijaa itse lääkärin ammattiin niinkuin minä. Palkka yli 6000€ ja työpaikkaa voi vaihtaa jos maisema alkaa kyllästyttää.
- Anonyymi
Etkö kuitenkaan ole vieläkään oppinut oikeinkirjoitusta?
- Anonyymi
Ompa heikko palkka työmäärään nähden.ei se maallinen omaisuus palkka tärkeintä rikkautta,vaan henkinen muista tuo.Hoitotyö voi olla kutsumustyö.Palkka ei olennainen .
- Anonyymi
> Palkka yli 6000€ ja työpaikkaa voi vaihtaa jos maisema alkaa kyllästyttää.
Mitä sinä tarjoat potilaillesi tuota palkkaasi vastaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Palkka yli 6000€ ja työpaikkaa voi vaihtaa jos maisema alkaa kyllästyttää.
Mitä sinä tarjoat potilaillesi tuota palkkaasi vastaan?Eikös se normaali resepti ole lekkeilyä, painon pudotusta, terveet elintavat ja Burana.
Siinä on hyvät ohjeet palkkaa vastaan!
- Anonyymi
Jos meillä haluaa saada asiallista kohtelua on syytä välttää yksin lääkärinvastaanotolle menoa , itse juoksin korva-ja nenä polilla ja kohtelu oli käsittämätöntä , puhuivat aivan toista kun paperiin sitten kirjoittivat , kysyessä vaan pyytelivät puhelimessa anteeksi mutta txt:t eivät muuttuneet todellisiksi , näin meillä vielä nykyaikanakin toimitaan , turvattomuus on huonontunut vaikka kehityksen pitäisi mennä toiseen suuntaan , useinhan lääkärissä myös hoitaja paikalla mutta menevät mykäksi kun kysyy heidän mielipidettään todenmukaisuuteen jonka kuulevat ja kirjaavat.Todella vaikea löytää asiallista lääkäriä kun vaihtokaan ei oikein tunnu onnistuvan vaikka syyn kertookin avoimesti.Ilmeisesti vain todistajien läsnäololla voisi olla vaikutusta saamaasi hoitoon,vaan kuka haluaa alkaa hankalaksi.......
- Anonyymi
"Jos meillä haluaa saada asiallista kohtelua on syytä välttää yksin lääkärinvastaanotolle menoa , itse juoksin korva-ja nenä polilla ja kohtelu oli käsittämätöntä , puhuivat aivan toista kun paperiin sitten kirjoittivat"
Tapahtuikohan tuo HUS-Korvaklinikalla? Omat kokemukset ovat vuosien mittaan olleet kammottavia ja uskomattomiakin (vääriä lausuntoja TT-kuvista jne).
Näyttää valitettavasti siltä, että vaikka Korvaklinikan osoite on vaihtunut ja talo on hienostuneen historiallinen on, niin hoitokulttuuri ei ole siellä muuttunut miksikään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos meillä haluaa saada asiallista kohtelua on syytä välttää yksin lääkärinvastaanotolle menoa , itse juoksin korva-ja nenä polilla ja kohtelu oli käsittämätöntä , puhuivat aivan toista kun paperiin sitten kirjoittivat"
Tapahtuikohan tuo HUS-Korvaklinikalla? Omat kokemukset ovat vuosien mittaan olleet kammottavia ja uskomattomiakin (vääriä lausuntoja TT-kuvista jne).
Näyttää valitettavasti siltä, että vaikka Korvaklinikan osoite on vaihtunut ja talo on hienostuneen historiallinen on, niin hoitokulttuuri ei ole siellä muuttunut miksikään.Puhuvat imelänä toista, kun mitä sitten epikriisissä lukee. Hoitaja tuli luokseni, ja sanoi, että teillä on erittäin alhainen happisaturaatio. Lääkäri tulee aivan kohta, saatte lisähappea. Lääkäri tuli eikä edes vilkaissut minuun. Kirjoitti komeasti epikriisiin, happisaturaatio huonetilassa hyvä. Miksi.. No vuosien saatossa he olivat tuhonneet keuhkoni väärällä hoidolla, ja humpuuki lääkkeillä.
- Anonyymi
Eläkkeelle jääneet sairaanhoitajat tulivat kadulla pyytelemään anteeksi sitä, että eivät aikanaan kertoneet minulle totuutta. He tiesivät kuinka minua huijattiin, eikä hoidettu vaikeaa periytyvää sairautta, vaan astmaa, jota minulla ei ole. Geenikartasta he näkivät totuuden , mutta noloa tulla sanomaan, että oikean diagnoosin selviäminen vähän venähti. (50 vuotta) töihin en kyennyt ja eläkkeelle ei astman vuoksi pääse. Menetin koko elämän. Oikealla diagnoosilla, ja oikeilla lääkkeillä olisin ollut täysin työkykyinen. Naapurini tiesi geenikartan olemassa olosta 20 vuotta ennen minua. Menin kyselemään sairaalasta geenikartta, niin ei löytynyt enää.
- Anonyymi
Kyllä kuka tahaan turhautuu,edell.kerran terv
Kesk.lääkäri otti myöhässä vastaan ja sitten jäikin kesken paljon,lääkärin kanssa meni sukset ristiin monessa..Nyt muutaman kk.päästä vaihdoin lääkärin.Huusi nimeltä pöydän takana istuen,ei vaivaudu ovelle.Pöydän takana istuen kirjotti koneelle, yhtä äkkiä tulee kuunteleen keuhkot,sydämen.Pyysin kirj.kipulääk.jota joskus tarvitsen niskaani,ei hän ehdi.Aika.liekkö mennyt kahville vai syömään..Seur.pnä istun labraan meno,kävelee ohi ei tervehdi.Nykyään tietokoneella kirjottaminen tärkein ei se potilaantutkiminen..Nyt kävi hullusti eli lähtö uudenlaisiin tutkimuksiin..kun tutkimus ajattelin että jollei mitään löydy oireet pitkäaik.niin lopetan koko käynnit..Ei taas vaan roikutaan poleilla,ei eded soitettu mitä löydetty,ennen he soitti jos jotain löytyi. - Anonyymi
Mikä se nykyisen terveydenhoitomme tarkoitus sitten KÄYTÄNNÖSSÄ on?
Vaikuttaa siltä, että papereihin ja paragraafein kirjoitetut ohjeet, lupaukset ja määräykset ovat suurelta osin jotain aivan muuta mitä käytäntö kertoo.- Anonyymi
Minulta otettiin joku verikoe, ja kysyin lääkäriltä, että mikä se oli. Lääkäri vastasi, että mitä sinä sillä tiedolla teet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulta otettiin joku verikoe, ja kysyin lääkäriltä, että mikä se oli. Lääkäri vastasi, että mitä sinä sillä tiedolla teet.
Enhän minä sillä tiedolla mitään, mutta jos naapuri, tai ..
.
- Anonyymi
Hammskirurgia,joka on kosmetologi kierteessä, tatuoinnit, viiltely ,heissä on niitä jotka ovat viiltelijöitä hoidettavaa kohtaan,asiat on ajettu pitkän aikavälin aikana,niin moneen syytely kierteeseen,että kukaan ei viitsi itä dekkari kirjoittajia enää käräyttää.
- Anonyymi
Täällä on ollut kriittistäkin keskustelua terveydenhoidon saamiseen liittyvistä ongelmista, mutta sitä tarvittaisiin myös nyt kun Coronavirus on haittaamaassa normaaliia terveydenhuoltoa. Toisiasiassahan epidemiaa ei Suomessa ainakaan
vielä ole, joten terveydenhoidon saatavuuteen ja tasoon Coronan en ei pitäisi vaikuttaa mitenkään. Mutta miten on tosielämässä? Oletteko saaneet asiallista hoitoa, vai oletteko jääneet heitteille sairauksienne kanssa?- Anonyymi
Tässäpä hyvä esimerkki suomalaisesta niin kovin ja korkealle mainostetusta terveydenhoidosta. Alkaa hieman 13" jälkeen!
https://areena.yle.fi/1-50695977?autoplay=true
- Anonyymi
> ..Kieroja valehteleva lääkäreitä syntyy vain alimman sosiaaliluokan jälkeläisistä, ....
Perustuuko esityksesi oikein johonkin tieteelliseen tutkimukseen?- Anonyymi
kommareista.
- Anonyymi
Onko kenelläkään tietoa siitä käyttäkkö HUS jonknilaisia "mustia listoja" henkilöistä, jotka ovat valittaanet, tai käräjöineetkin, hoitovirheen takia, joka on tapahtunut HYKS tai HUS sairaalassa?
Onko teidät hoitovirheen jälkeen jätetty myöhemminkin hoidotta?- Anonyymi
Kyllä on jätetty hoitamatta lääkäreillä on sellainen tapa jos joku toinen lääkäri on tehnyt leikkauksen jos menee valitaan samaa asiaa toiselle lääkärille välittömästi hän soittaa sille lääkärille joka on tehnyt leikkauksen ja jos potilas on tehnyt valituksen niin hänet jätetään hoitamatta vaikka potilas kuolisi niin lääkärille ei tule mitään rangaistusta. Tämä meillä Suomessa aivan tavallista. Täällä kuljetaan pahasti jälkijunassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on jätetty hoitamatta lääkäreillä on sellainen tapa jos joku toinen lääkäri on tehnyt leikkauksen jos menee valitaan samaa asiaa toiselle lääkärille välittömästi hän soittaa sille lääkärille joka on tehnyt leikkauksen ja jos potilas on tehnyt valituksen niin hänet jätetään hoitamatta vaikka potilas kuolisi niin lääkärille ei tule mitään rangaistusta. Tämä meillä Suomessa aivan tavallista. Täällä kuljetaan pahasti jälkijunassa.
Kokemusta on !!! (kovia jätkiä)
- Anonyymi
Minä jäin ilman lääkkeitäni vakavaan synnynnäisen sairauden hoitoon tarkoitettuja.
Ilmoitin ensin 3 vkoa ennen kuin lääkkeet loppuivat,sen jälkeen lähetin useita sähköposteja,jätin viimeisellä viikolla päivittäin keskukseen soitto-ja uusimispyynnön.
Lääkäri jätti uusimatta ja lähti kahdeksi viikoksi lomalle.
Potilaskertomukseen kirjattiin,etten ollut pyytänyt uusintaa,kun vasta viimeisenä pvnä,eikä se ole päivystysasia,kuulemma, vaikka olin jo puoli vuotta käynyt viikottain hoidettavana. Kyseinen valmiste oli ollut käytössäni max-annostuksella 15 vuotta. Voitte kai kuvitella,mitkä olot lääkkeen katkaisusta seinään koitui.
Muistutuksen tekeminen oli yhtä tyhjän kanssa,kun potilasasiamies työskentelee samassa talossa. Jonakin pvnä tulen julkistamaan koko casen,josta itselläni on erittäin pitävät todisteet lääkärin,sekä hoitajan tahallisesta valehtelusta ja lisähaittojen aiheuttamisesta.
Kyseisen paikan johtajaylilääkäri tiesi totuuden, jonka oli kuullut kaikesta todistemateriaalista potilasasiamieheltä.
Tämä "johtaja" pitkitti asioita,valehteli,ymv, jotta 2 vuotta tapahtumasta tulisi täyteen. Mutta minkä taakseen jättää,sen vielä edestään löytää, sopivalla hetkellä.
Tämä tarina on tosi ja kertoja elää. - Anonyymi
> ..Kieroja valehteleva lääkäreitä syntyy vain alimman sosiaaliluokan jälkeläisistä,....<<
Kieroja ja valehtelevia lääkäreitä syntyy ihan harjoittelutyöpaikalla. Nopeasti opitaan mm. se, että on omaksuttava tietynlaiset tavat ja moraali, jotta ura voi aueta ja edetä. Kaikkien harjoittelijoiden selkäranka ei siihen taivu, mutta aina joidenkin taipuu.
Pari vuotta sitten HUS: n sisäisessä kyselyssä HUS sai työnantajana musrka-arvioita erikoistuvilta lääkäreiltä("pahin mahdollinen työpaikka", "ylimielinen johtamiskulttuuri" jne). - Anonyymi
Heräät kahdelta yöllä, kun sinua kouraistaan sukuelimistä näkymättömällä tekniikalla. Päässäsi on ollut särky eilisestä. Menet olohuoneeseen. Lemmikkisi on kuollut. Yrität käynnistää tietokonetta. Syntyy omituinen tuulettimen ääni, mutta musta ruutu pysyy. Tekemäsi työ on konehuolien takia jumissa, kuten on jo ollut monta kuukautta. Ambulanssi ulisee taas ja esine pöydällä liikkuu itsestään. Tunnet nykinää lihaksessasi ja narinaa päässäsi ja hammastasi kolottaa. Ei tämä ei ole vain ankea aamu, vaan kaikki on mielenterveydenhuollon psykoosimonitoroinnin/stressisopeutuksen tuotetta, vaikka olet sanonut ei lisätapaamisille ja lääkkeille, koska sinähän et tajua mistään mitään. Suurin osa sosiaalisista suhteistasi on katkennut, kun psykiatria halusi jokaista valvomaan sinua. Alkuperäiselle psykoosisin syylle ei tehty mitään, mutta pieninkin sinun liikkeesi tulkitaan taas psykoosin oireeksi. Käyttäytymistäsi ollaan valvomassa kaupassa ja töissä, kotona ja verkossa. Tätä jatkuu mielivaltaisesti vuosia etkä koskaan enää tule olemaan terveen kirjoissa...
Tuntuu painajaismaiselta tieteiskuvitelmalta, mutta tätä päivää ja vähän dramatisoituna, miten psykoosipotilaita pakkomonitoroidaan nykypäivänä, kun uusia tekniikoita on keksitty, jos ei muuten suostu monitoroitavaksi. Siinä melkein Guantanamokin jää toiseksi. - Anonyymi
Kova kuri lääkäreille oikeudet pois . niin oppisivat valehtelaan.
- Anonyymi
Tietysti ammatinharjoittajalle pitäisi olla jonkinlainen seuraamus, mikäli hän ei ole toiminut työssään oikein tai on käyttäytynyt huonosti potilasta kohtaan. Käytännössä taitovirheistä tai tahallisesta perseilystä ei seuraa mitään. Potilaat tai omaiset eivät uskalla ilmoittaa tapahtuneista eteenpäin, eikä sillä mitään käytännön merkitystä olisikaan. Pahimmat mokat peitellään hautausmaan multiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti ammatinharjoittajalle pitäisi olla jonkinlainen seuraamus, mikäli hän ei ole toiminut työssään oikein tai on käyttäytynyt huonosti potilasta kohtaan. Käytännössä taitovirheistä tai tahallisesta perseilystä ei seuraa mitään. Potilaat tai omaiset eivät uskalla ilmoittaa tapahtuneista eteenpäin, eikä sillä mitään käytännön merkitystä olisikaan. Pahimmat mokat peitellään hautausmaan multiin.
Ainakin hoitopaikan ylilääkärit puolustelee omiaan, jos antaa palautetta esim. lääkäriltä saadusta huonosta ja asiattomasta kohtelusta/käytöksestä.
Tai kun ovat jututtaneet kyseistä lääkäriä, kyselleet tilanteesta, josta palautetta on tullut, on kyseinen lääkäri valehdellut ylilääkärille aivan suoraan.
Muutaman kerran tällaistakin tapahtunut.
Ja sitten on kuulemma vain sana vastaan..
Jos muutaman kerran palautetta laittaa, kohtelu vain huononee entisestään.
- Anonyymi
Potilaalla ei Suomessa ole mitään oikeuksia kun hoitovirhe on sattunut potilas ei voi puolustaa itseään ,minun mielestä pitäisi pitää kokous jossa olisi paikalla se lääkäri jolle hoitovirhe sattunut myös potilas ja vielä sellainen puolueeton asiantuntija niin potilas voisi puolustaa itseään. Tänä päivänä leimataan automaattisesti syyllisesti että mitään hoitovirhettä ei ole sattunut.
- Anonyymi
Usein hoitovirheiden toteennäyttäminen on vaikeaa, koska potilaskertomukset muotoillaan niin, että potilaan kuvaamia oireitakaan ei aina kirjata totuuden mukaisesti. Saatat kuvailla vaikka kuinka yksityskohtaisesti ja usempaankin kertaan vaikeat oireesi, mutta niitä ei silti välttämättä löydy potilaskertomuksesta.
Järjestelmä on ainakin pääkaupumnkiseudullaa kokemusteni mukaan tärkeämpi kuin yksittäinen potilas ja totuus. Eli hoitovirheitä ei yleemsä myönnetä ja niitä peitellään järjestelmällisesti ja mikä pahinta, kohetelustaan valiittaineita - ilmeisestikin - saatetaan jättää hoitamatta jatkossa. Tätä epäilyä on vaikea kyllä todistaa, mutta omat kokemukset viittaavat siihen, että voi pitää paikkansa. Olisikin toivottavaa yleisen edun kannalta, jettä joku sisäpiiriläinen kertoisi, että onko tuo arkea pääkaupunikiseudulla.
Hoitovirheitä luonnollisesti taphatuu, mutta joskus potilas voi olla rikollisen luonnevikaisen lääkärin uhri. Lääkärikollegion ja työkavereiden ei pitäsikään aina olla suojelemassa virheitä tehneitä automaattisesti, vaikka olisivat korkeassakin asemassa työyhteisösssään ja olisivat yleisesti arvostettujakin.
Lääkäririkollisuuteen on vaikea puuttua Suomessa, koska toimivaa ja puolueetonta valvontaa ole. Moni uhri ymmärtää tämän usein vasta vuosien valituskierteen jälkeen. - Anonyymi
Usein hoitovirheiden toteennäyttäminen on vaikeaa, koska potilaskertomukset muotoillaan niin, että potilaan kuvaamia oireitakaan ei aina kirjata totuuden mukaisesti. Saatat kuvailla vaikka kuinka yksityskohtaisesti ja usempaankin kertaan vaikeat oireesi, mutta niitä ei silti välttämättä löydy potilaskertomuksesta.
Järjestelmä on ainakin pääkaupumnkiseudullaa kokemusteni mukaan tärkeämpi kuin yksittäinen potilas ja totuus. Eli hoitovirheitä ei yleemsä myönnetä ja niitä peitellään järjestelmällisesti ja mikä pahinta, kohetelustaan valiittaineita - ilmeisestikin - saatetaan jättää hoitamatta jatkossa. Tätä epäilyä on vaikea kyllä todistaa, mutta omat kokemukset viittaavat siihen, että voi pitää paikkansa. Olisikin toivottavaa yleisen edun kannalta, jettä joku sisäpiiriläinen kertoisi, että onko tuo arkea pääkaupunikiseudulla.
Hoitovirheitä luonnollisesti taphatuu, mutta joskus potilas voi olla rikollisen luonnevikaisen lääkärin uhri. Lääkärikollegion ja työkavereiden ei pitäsikään aina olla suojelemassa virheitä tehneitä automaattisesti, vaikka olisivat korkeassakin asemassa työyhteisösssään ja olisivat yleisesti arvostettujakin.
Lääkäririkollisuuteen on vaikea puuttua Suomessa, koska toimivaa ja puolueetonta valvontaa ei ole. Moni uhri ymmärtää tämän usein vasta vuosien valituskierteen jälkeen. - Anonyymi
Lääkäririkollisuuteen on vaikea puuttua Suomessa, koska toimivaa ja puolueetonta valvontaa ei ole. Moni uhri ymmärtää tämän usein vasta vuosien valituskierteen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäririkollisuuteen on vaikea puuttua Suomessa, koska toimivaa ja puolueetonta valvontaa ei ole. Moni uhri ymmärtää tämän usein vasta vuosien valituskierteen jälkeen.Mitäs tämä kohta lääkärinvalassa tarkoitta, jossa sanotaan jotenkin näin, että suhtaudun kollegoihini kunnioittavasti ja annan heille apuani, kun he potilaita hoitaessaan sitä pyytävät....
Siis jos on tullut töpeksittyä, tunaroitua tai tehtyä muuta sellaista potilaita hoitaessaan, niin apua on tulossa jo lääkärinvalan määräyksesellä?
Näinkö sekäytännössä menee? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäririkollisuuteen on vaikea puuttua Suomessa, koska toimivaa ja puolueetonta valvontaa ole. Moni uhri ymmärtää tämän usein vasta vuosien valituskierteen jälkeen.Juuri näin, kokemusta on.
- Anonyymi
Suomessa lääkäri voi työskennellä sekä julkisella sektorilla, että yksityisellä sektorilla. Olen lukenut, että Ruotsissa se ei ole mahdollista.
Monet sairaat hakeutuvat yksityiselle sektorille pakosta, eli jsilloin os eivät saa asianmukaisia tutkumuksia ja hoitoja julkiselta puolelta. On mahdollista, että jotkut lääkärit, jotka toimivat sekä julkisella, että yksityisellä sektorilla, jättävät potilata tarkoituksellakin tutkimatta ja hoitamatta, jotta yksityiselle sektorille saadaan asiakkaita.- Anonyymi
>>Dutton kertoo jutelleensa toisen sairaan lapsen isän kanssa. Hän sattui olemaan tunnettu sarjakuvapiirtäjä Ville Ranta. Ranta nostaa esiin kysymyksen, ovatko Suomea jo pitkään hallinneet oikeiston johtamat hallitukset ajaneet suomalaisen terveydenhuollon tarkoituksella huonoon tilaan, jotta ihmiset alkaisivat käyttää yksityisiä palveluita<<
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15187902/quotsuomella-euroopan-huonoin-terveyspalveluquot
Karmeaa jos on totta...ja ainakin omien kokemusteni perusteella vaikuttaa siltä, että on totta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Dutton kertoo jutelleensa toisen sairaan lapsen isän kanssa. Hän sattui olemaan tunnettu sarjakuvapiirtäjä Ville Ranta. Ranta nostaa esiin kysymyksen, ovatko Suomea jo pitkään hallinneet oikeiston johtamat hallitukset ajaneet suomalaisen terveydenhuollon tarkoituksella huonoon tilaan, jotta ihmiset alkaisivat käyttää yksityisiä palveluita<<
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15187902/quotsuomella-euroopan-huonoin-terveyspalveluquot
Karmeaa jos on totta...ja ainakin omien kokemusteni perusteella vaikuttaa siltä, että on totta.Karmeaa on.
Tahallista on.
Myös puhun kokemuksesta.
- Anonyymi
Uutinen tänään Venäjältä:Rikosoikeudenkäynti aloitettiin sen jälkeen, kun vauvan sydän pysähtyi ympärileikkauksen aikana Pietarin klinikalla.
Leikkauksen jälkeen 2-vuotias poika sairastui ja sai kohtauksia. - Anonyymi
Itse sain juuri viime viikolla puhelinajan terveyskeskuslääkärille; Kysyin häneltä selvän kysymyksen tutkimustuloksestani ja siitä erityisesti kohdasta, joka oli jäänyt tutkimuksessa avoimeksi. Ns "vika" näkyi tutkimuksen aikana, mutta juuri tässä tutkimuksessa sitä ei voitu tutkia tarkemmin eli keksiä, mistä sairaudesta tai vammasta tms. olisi kyse. Minullahan on oireita edelleen. Tutkimus ei niitä tietenkään poistanut. – Lääkäri vastasi minulle toistamalla ainoastaan paperista tuon tutkimustuloksen ja sen, ettei ainakaan erästä sairautta ole, mutta ettei mitään jatkotutkimuksiakaan tarvita. Häh?– Mietin ensin, alanko vääntää tälle lääkäriksi itseään kutsuvalle rautalangasta, mitä haluan tietää. Sitten ajattelin, että menen yksityiselle erikoislääkärille tai etsin jonkun, joka ymmärtää selkeitä kysymyksiä ja haluaa selvittää, miksi minulla on näitä oireita edelleen. Tästä fiksusta puhelivastauksesta tietysti tuli joku parinkympin lasku. Ehkä tuen sillä julkista sairaanhoitoa. Osaavat sentää esim. rokottaa. Lääkäri myös vastatessaan vähän hekotteli tai hihitteli, päättelin siitä, että oli jotenkin hermostunut tms., kun tiesi vastaavansa puutteellisesti. Omituinen tapaus, mutta vahvisti käsitystäni julkisen terveydenhoidon tasosta. Amerikan suuntaan ollaan varmaan menossa. Rahalla saa ja hevoisella pääsee.!
- Anonyymi
Ihmetyttää kun lääkärit ei tunnusta hoitovirheitä potilas jää vaikeaan asemaan kun ei pysty töihin. Lääkäreillä ei ole sen verran selkärankaa että nämä tunnustaisivat hoitovirheet potilas jää vaikeaan asemaan kun ei saa mistään korvauksia. Jos lääkärit tunnustaisivat hoitovirheet niin potilaat saisivat korvauksia.
- Anonyymi
Ei vaikuta sekään vaikka lääkäri sanoisi, että oli käynyt jokin vahinko. Potilasvakuutus kuitenkin arvioi, että onko syntynyt lain mukaista korvaukseen oikeuttavaa vahinkoa ja johtuuko esim. työkyvyttömyys juuri siitä vahingosta. Vakuutus ei välttämättä siis korvaa vaikka hoitava lääkäri olisi sitä mieltä että hänen moka ja suosittaa vakuutusta korvaamaan.
- Anonyymi
Itse olen tullut tälle yteiskunnalle erittäin kalliiksi, tahtomattani. Väärä diaknosi esti normaalin elämän. Nyt 70v herätessäni aamulla tulee ensimmäisenä ajatukseen, että lähtisi vaikka töihin on niin kevyt, ja hyvä olo. Sain oikean diaknoosin, ja lääkkeen muutama vuosi sitten. Jospa näin olisi ollut jo 60 vuotta sitten, olisin ollut hyvä veronmaksaja tälle yhteiskunnalle. Kotikuntani lääkärit eivät myöntäneet hoitovirhettä, vaan jatkoivat lääkitsemistäni astma diaknosilla. 5 euroa 100 tablettia. Oikea lääke olisi ollut noin 2000 euroa per piikki tilanteen mukaan. Tämä selittää myös sen miksi ei diaknosoitu oikein. Eli - nolla olin huono veronmaksaja . Tuhannet kiitokset teille veronmaksajat, tuntemattomat vastaantulijat, tunnen kiitollisuudenvelkaa, ja huonoa omaatuntoa.
- Anonyymi
Vaikka lääkäri tunnustaisi/tunnustaa hoitovirheen, korvaukset eivät ole itsestäänselvyys.
Potilasvakuutuskeskus on paikka, josta korvauksia haetaan ja niitä on todella vaikeaa saada.
Itse kävin useampia vuosia sitten paperisotaa potilasvakuutuksen kanssa aivan selkeästä hoitovirheestä, mutta....
Siellä on vakuutuslääkärit ym., jotka arvioivat tapaukset oman päättelyn mukaan, näkemättä potilasta lainkaan.
Eli on puppua sanoa, että korvauksia saisi, jos lääkäri tunnustaisi tehneensä virheen.
Voi kunpa se olisikin niin helppoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen tullut tälle yteiskunnalle erittäin kalliiksi, tahtomattani. Väärä diaknosi esti normaalin elämän. Nyt 70v herätessäni aamulla tulee ensimmäisenä ajatukseen, että lähtisi vaikka töihin on niin kevyt, ja hyvä olo. Sain oikean diaknoosin, ja lääkkeen muutama vuosi sitten. Jospa näin olisi ollut jo 60 vuotta sitten, olisin ollut hyvä veronmaksaja tälle yhteiskunnalle. Kotikuntani lääkärit eivät myöntäneet hoitovirhettä, vaan jatkoivat lääkitsemistäni astma diaknosilla. 5 euroa 100 tablettia. Oikea lääke olisi ollut noin 2000 euroa per piikki tilanteen mukaan. Tämä selittää myös sen miksi ei diaknosoitu oikein. Eli - nolla olin huono veronmaksaja . Tuhannet kiitokset teille veronmaksajat, tuntemattomat vastaantulijat, tunnen kiitollisuudenvelkaa, ja huonoa omaatuntoa.
Tänäkin aamuna heräsin energisenä, ja hyvinvoimana. Kaikki päivän toimet tehtynä parissa tunnissa. Nyt istun, ja katselen turhautuneena ikkunasta ulos. Itkeä tiristin hetken, ja ajattelin, että kuinka raskasta on elää yhteiskunnan elättinä, tosin ilman omaa syytä. Hoitovirhe, esti normaalin elämän. Oikeastaan lääkärit sinnikkäästi väitti vastaan sairauteni laadusta, kunnes oli pakko myöntää, ja antaa oikea diaknosi, ja lääke. Ei ole helppoa olla vanhana " ihmeparantunut". Aion elää edelleen yhteiskunnan varoilla erilaisissa vanhustenhoitolaitoksissa . Tulen todella kalliiksi..
- Anonyymi
Näin tapahtui Kalvolan terveyskeskuksessa . Siainen ei kuunnellut..ei yhtään . Oma lääkäri lomalla . Jäin ilman lääkkeitä kun määräsi oman makunsa mukaan . Ja minulle liian vahvoja .
Miksi laitetaan siaisiksi epäpäteviä kuuroja .
Nimimerkillä..Itse tunnen kipuni- Anonyymi
Tuo, että jokainen lääkäri määrää ja uusii reseptejä "makunsa mukaan", on muuten merkillinen ongelma. Pitäisi olla nimetty hoitava lääkäri, jonka lomaillessa tai muuta sellaista, eivät sijaiset menisi muuttelemaan lääkityksiä, ellei potilaan tilanne ole muuttunut.
Nykykäytännön mukaan jokainen puhelin- ja chattilääkäri tekee ihkaomat ratkaisunsa näkemättä potilasta tai tuntematta tämän tilannetta. Mitä nuorempi ja kokemattomampi lääkäri, sitä enempi on uskoa omaan kaikkitietävyyteen.
- Anonyymi
Useammat lääkärit on nykyään todella passiivisia ja rahanahneita. Huolestuttava ja pelottavakin asenne terveydenhoidossa.
- Anonyymi
Tuo on aivan totta ja usein tuntuu siltä, että on jonkinlaisen huijarin kanssa tekemisissä. Eikö vala velvoita enää mihinkään?
- Anonyymi
"Jos ei hoida tai ei osaa hoitaa, niin eihän hän tietenkään osaa myöskään rahastaa potilasta siitä että potilas on kuluttanut aikaansa ja nähnyt vaivaa päästäkseen lääkärin vastaanotolle???"
Jos oma ammattitaito ei riitä tai potilaan tilan edellyttämät tutkimukset eivät vaikkapa kuulu häntä koskevaan työterveyshuollon sopimukseen, se pitäisi hänelle yksiselitteisesti kertoa ja kehottaa hakeutumaan hoitoon toisaalle.- Anonyymi
Minua rahastettiin väärän diaknosin vuoksi kymmeniä vuosia. noin 300 lääkärissäkäyntiä, ja aivan turhaan. Oikea diaknosi, ja olisin kyennyt normaaliin elämään. Lääkäreiden ylpeys ei antanut periksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua rahastettiin väärän diaknosin vuoksi kymmeniä vuosia. noin 300 lääkärissäkäyntiä, ja aivan turhaan. Oikea diaknosi, ja olisin kyennyt normaaliin elämään. Lääkäreiden ylpeys ei antanut periksi.
Useinkaan eivät anna periksi kun tietävät, että vastuuseen eivät joudu kuitenkaan.
Itselläni oli noin 100 lääkärissäkäyntiä vuosina 1994-2002 saman asian johdosta.
Se on aina potilas joka laitetaan kärsimään, vaikka syy oilsi yksinomaan lääkärin, tai lääkäreiden. Näin ainakin Helsingissä. - Anonyymi
Työterveyshuolto...ei kai kukaan uskalla mennä työpaikan tarjoamaan hoitoon. Minä en luottaisi koko hommaan. Lääkäri, ja työnantaja pikkujouluissa tekee selvää siitä kuka on työpaikan sairain työntekijä. YT neuvotteluissa lähtee ensimmäisenä eniten lääkärissä juossut työntekijä. Eihän näin saisi olla, mutta mihinkään ei voi luottaa.
- Anonyymi
On tapauksia, joissa lääkäri kieltäytyy tekemästä työtään tiettyjen potilaiden kohdalla. Tiedän erään valtion omistaman firman, jossa esimiesten laatimalle
mustalle listalle joutuneita ei hoidettu työterveydessä mitenkään. Työterveyslääkäri ei kirjoittanut reseptejä, ei määrännyt laboratoriotutkimuksia tai antanut lähetteitä fysioterapiaan.
Lain mukaan työnantajan kuuluu järjestää työterveyshuolto jokaiselle työntekijälle. Joidenkin potilaiden kohdalla lekuri istuu kädet puuskassa pöytänsä takana ja käskee menemään labraan tai fyssarille jonnekin toisaalle "ihan omalla kustannuksella".- Anonyymi
Tarkennuksena vielä, että vaikka lääkäri oli todennut fysioterapian tarpeelliseksi, hän ei kirjoittanut lähetettä työterveyden fysioterapeutille.
- Anonyymi
"Lääkäri voi jättää potilaan tahallaan hoitamatta, vaikka potilas olisi hoidon tarpeessa."
Eikös tämä ole ainakin työterveyslääkärillä suoranainen velvollisuus, jota tosin ei voi ääneen lausua, saati kirjoittaa mihinkään? Potilas voi olla sairasloman tai lisätutkimusten tarpeessa, mutta sopimus on, että sellaiset asiat eivät ole ok. Hänelle ei saa myöskään sanoa, että mene muualle hakemaan hoitoa. - Anonyymi
Saan nahoissani tuntea joka kerta kun käyn lääkärissä kun olen kritisoinut kohtelu ani kuseisessä puljussa. Varmaan tyynyllä tappavat kun ja jos en pysty sanomaan liikkumaan estääkseni sen niin ylimielistä on kohtelu.
- Anonyymi
Kyllä käsittämätöntä ylimielisyyttä vähällä tietämyksellä tullut vastaan.
- Anonyymi
Lääkäreiden ja hoitajien työtä pidetään hyvin vastuullisena. Lääkäreitä vieläpä saatetaan kunnioittaa kaikkitietävinä olentoina. Kuitenkaan mitään vastuuta ei todellisuudessa näytä olevan.
Lekurit tekevät virheitä. Suuri osa heistä on työssään neuvottomia. Yksityispuolella voi tienata rutkasti rahaa, joten sinne hakeutuu paljon lääkäreitä. Myös sellaisia, joiden taidoissa ei ole kehumista. Työterveydessä toimitaan työnantajan tilauksen mukaan. Asiakkaille tarjotaan pillereitä ja kun ne eivät toimi väitetyllä tavalla, asiakkaalle jopa huudetaan, häntä syyllistetään ja leimataan. Toki yleisin lääkärityyppi keskittyy tietokoneeseensa, eikä kantaa minhinkään, vaan antaa ymmärtää, että olisi kiva, jos asiakas poistuisi mahdollisimman pian.
Lääkärin vastaanotolle meno on kuin lottoamista. Koskaan ei tiedä, millainen valkotakkitapaus odottaa pöydän takana. Sairaan ihmisen tehtäväksi on tullut yrittää löytää ammattilainen, joka haluaa tutkia ja hoitaa. Jos löytää asiallisen lääkärin, joka kuuntelee, perehtyy vaivoihin ja tuntuu tietävänkin niiden hoidosta, on löytänyt harvinaisuuden.- Anonyymi
>>Lääkärin vastaanotolle meno on kuin lottoamista. Koskaan ei tiedä, millainen valkotakkitapaus odottaa pöydän takana. Sairaan ihmisen tehtäväksi on tullut yrittää löytää ammattilainen, joka haluaa tutkia ja hoitaa. Jos löytää asiallisen lääkärin, joka kuuntelee, perehtyy vaivoihin ja tuntuu tietävänkin niiden hoidosta, on löytänyt harvinaisuuden<<
Valitettavasti olet aivan oikeassa. Omat kokemukset ovat pääkaupunkiseudulta ja tilanne on kyllä todella paha. Tietynlainen luonnevikaisuus saattaa olla jopa edellytys menestyksekkäälle ja nousujohteiselle uralle julkisella sektorilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Lääkärin vastaanotolle meno on kuin lottoamista. Koskaan ei tiedä, millainen valkotakkitapaus odottaa pöydän takana. Sairaan ihmisen tehtäväksi on tullut yrittää löytää ammattilainen, joka haluaa tutkia ja hoitaa. Jos löytää asiallisen lääkärin, joka kuuntelee, perehtyy vaivoihin ja tuntuu tietävänkin niiden hoidosta, on löytänyt harvinaisuuden<<
Valitettavasti olet aivan oikeassa. Omat kokemukset ovat pääkaupunkiseudulta ja tilanne on kyllä todella paha. Tietynlainen luonnevikaisuus saattaa olla jopa edellytys menestyksekkäälle ja nousujohteiselle uralle julkisella sektorilla....ja usein ne samat lääkärit ovat sekä julkisella, että yksityisellä kiusaamassa asiakkaita.
Aivan käsittämätöntä touhua ja voi olla seurausta siitä, että samat virkamiehet istuvat johtajan viroissaan liian pitkään.
- Anonyymi
Tunnustasivat edes hoitovirheet lääkärillä on mahdollisuus laittaa potilas ulkomaille hoitoon soitin kelalle ja sanoin voisivatko lääkärit kirjoittaa lähetteen ulkomaille hoitoon kyllä se sopii jos lääkärit kirjoittaa lähetteen. mutta lääkäri ei kirjoittanut lähetttä kun suomessa ei osata tehdä tätä leikkausta..
- Anonyymi
Aivan totta. Aivan yliarvostettu ammattikunta. Itse en enää mene niitten eteen saamani kohtelun takia. Sai julkinen terveyden"huolto" säästöä kohdallani, saanut jo kauan ja sama jatkuu, ei mieli muutu.
- Anonyymi
Myöskin olen joitunut törkeään kohteluun julkisessa. Riskinä se että tuhoavat terveyden sen edistämisen sijaan, Laadutonta toimintaa.
- Anonyymi
Minulla terveystalon työterveys lääkäri vain vittuilee vaikka oireeni pahenevat ja kieltää tulemasta enää näytille koska ei osaa hoitaa ihosairauttani. Periaatte että pois silmistä pois hoidosta
- Anonyymi
Suomessa julkinen terveydenhoito ollut jo 10v täysin ala-arvoista. Viimeksi jonotin soittoaikaa 2kk SAIRAANHOITAJALLE ,huh ,huh.
- Anonyymi
Monia lääkäreitä, myös erikoislääkäreitä, vaivaa ammattitaidon puute. Näitä tapauksia on myös rahakas yksityispuoli tulvillaan. Saahan osaamaton lääkäri laskuttaa saman verran, kuin nimekäs ja taitavaksi tiedetty spesialisti.
Esim tuki- ja liikuntaelin vaivojen ympärillä on paljon rahastusta harrastavia fysiatreja ja ortopedeja, jotka eivät joko osaa tai vaivaudu tutkimaan asiakasta, Liikuntaa, kipulääkkeitä ja apuvälineitä voi määrätä muutenkin. Asiakkaan kannalta käynti näillä lekureilla on lähes poikkeuksetta ajan ja rahan hukkaamista. J
Jos päätätte mennä yksityiselle, ottakaa selvää, ketkä ovat todellisia spesialisteja ja menkää suoraan sellaisen luo. - Anonyymi
Priorisointi hoidoissakin olisi viisasta . Kaikkiahan ei kannata hoitaa hoidon ollessa tehotonta . Pitää myös arvioida onko henkilöstä yhteiskunnalle enää tulonlähdettä , siis veronmaksukykyä .
- Anonyymi
Ai priorisointiako se onkin, kun lääkäri ei osaa omaa työtään? 😉
Kaikissa ammateissa on todella huipputekijöitä sekä myös niitä, joiden ei olisi koskaan pitänyt ryhtyä alalle. Lääkärin hommissa ero ääripäiden välillä tulee esiin huomattavan räikeästi. - Anonyymi
> Priorisointi hoidoissakin olisi viisasta .
Jospa viimeinkin ruvetaan priorisoimaan niitä tehottomia hoitoja, joista ei ole potilaalle mitään hyötyä. Vain rahallisia kuluja ja muutakin harmia! - Anonyymi
Vuosien varrella on tullut hyvinkin selväksi tuo priorisointi.
Suurin osa ihmisistä, jotka eivät ole jostain syystä työelämässä, eivät saa tarvitsemaansa hoitoa, apua.
Hoitoa ei toki voi saadakaan, jos ei selvitetä, onko hoidolle tarvetta, ja harvemmin näiden työelämästä poissa olevien kohdalla edes selvitetään, tarvitsisiko mahdollisesti jotain hoitoa vai ei.
Olkoon he onnellisia, jotka vielä tuottavat yhteiskunnalle niitä verorahoja, mutta.....
Jokainen heistäkin tulee olemaan jossain vaiheessa "veronmaksukyvytön".
Siinä vaiheessa viimeistään on hyvä alkaa miettiä asennoitumistaan, koska sitten saa itsekin tietää, miltä se tuntuu, niin henkisesti kuin fyysisestikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosien varrella on tullut hyvinkin selväksi tuo priorisointi.
Suurin osa ihmisistä, jotka eivät ole jostain syystä työelämässä, eivät saa tarvitsemaansa hoitoa, apua.
Hoitoa ei toki voi saadakaan, jos ei selvitetä, onko hoidolle tarvetta, ja harvemmin näiden työelämästä poissa olevien kohdalla edes selvitetään, tarvitsisiko mahdollisesti jotain hoitoa vai ei.
Olkoon he onnellisia, jotka vielä tuottavat yhteiskunnalle niitä verorahoja, mutta.....
Jokainen heistäkin tulee olemaan jossain vaiheessa "veronmaksukyvytön".
Siinä vaiheessa viimeistään on hyvä alkaa miettiä asennoitumistaan, koska sitten saa itsekin tietää, miltä se tuntuu, niin henkisesti kuin fyysisestikin.Se on lainvastaista kuitenkin jättää hoidotta, jos hoidolle on tarve ja auttaisi sairastunutta. Vanhimpien ihmisten kohdalla joudutaan varmasti usein miettimään kokonaisuutta ja sitä onko hoidosta hyötyä. Esimerkiksi sydänsairaus voi haitata todella suuresti ihmisen elämää, mutta voi olla helpostikin hoidettavissa. On suorastaan rikollista jättää hoidotta, jos hoito oireisiin auttaisi ja parantaisi elämänlaatua. Turha siis puolustella täällä esimerkiksi HUS-mielivaltaa. Terveydenhoitolaki ei erittele ihmisiä sen mukaan ovatko nämä' työelämässä, vai eivät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on lainvastaista kuitenkin jättää hoidotta, jos hoidolle on tarve ja auttaisi sairastunutta. Vanhimpien ihmisten kohdalla joudutaan varmasti usein miettimään kokonaisuutta ja sitä onko hoidosta hyötyä. Esimerkiksi sydänsairaus voi haitata todella suuresti ihmisen elämää, mutta voi olla helpostikin hoidettavissa. On suorastaan rikollista jättää hoidotta, jos hoito oireisiin auttaisi ja parantaisi elämänlaatua. Turha siis puolustella täällä esimerkiksi HUS-mielivaltaa. Terveydenhoitolaki ei erittele ihmisiä sen mukaan ovatko nämä' työelämässä, vai eivät.
Laki ei välttämättä erittelekään, lääkärit osaavat eritellä ihan itse.
- Anonyymi
Eihän sitä kaikkia pieniä lappuja voi huomata. Tommonen kämmenen kokoinen voi hyvinkin jäädä huomaamatta leikkausta tehdessä!
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008836740.html- Anonyymi
> Herättyään leikkauksesta Kauppi kuuli mykistävät uutiset: hänen sisältään, vaginan takaseinämän kohdalta oli löytynyt 9,5 senttimetrin kokoinen kankaanpala, ilmeisesti harsotaitos tai rasvalappu....
Eikä moista lappua löytynyt monista leikkauksista huolimatta!
- Anonyymi
Näin on.
- Anonyymi
Erikoislääkäri ohjeet voide sormilla suuhun ei pumpuli puikolla Oulun apteekki puhelut, miten Tölli tämä menee aina on purenta rinki ja riitad tästä
- Anonyymi
Ei kukaan vihaa potilasta , ainoastaan voi ärsyttää asiat joita potilas ei ymmärrä vaan jankuttaa asioista ,itkeä eivät. Välttämättä kuulu juuri siihen asiaan mistä apua haetaan
- Anonyymi
Tähän ketjuun tuli tänään 15/ 4 v.23 kymmeniä ihmisten kokemuksia ! Sensuuri poisti ketjun kikalla ! Että tämän päivän kirjoitukset tästä Lääkäreiden vastuuttomuudesta hävisi . Ehkä sain nyt edes vanhemmat kirjoitukset hetkeksi näkyviin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän ketjuun tuli tänään 15/ 4 v.23 kymmeniä ihmisten kokemuksia ! Sensuuri poisti ketjun kikalla ! Että tämän päivän kirjoitukset tästä Lääkäreiden vastuuttomuudesta hävisi . Ehkä sain nyt edes vanhemmat kirjoitukset hetkeksi näkyviin ?
Minut tämä Suomen maailman paskin terveydenhoito teki selkä- invaliidiksi . Eettiset säännöt muka heillä !? Hevonpaskoilla ole muuta kuin kollegiaisuus . Vastuuttomia loisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minut tämä Suomen maailman paskin terveydenhoito teki selkä- invaliidiksi . Eettiset säännöt muka heillä !? Hevonpaskoilla ole muuta kuin kollegiaisuus . Vastuuttomia loisia.
Minkä Helvetin takia nuo selkää palpuloi ? Huusin kuin villisika murtumakohtaan osuessaan ! Tuo ääliö oli merkannut pot.kertomukseen etten palbudoidessa tuntenut nikamissa kipua .Olin siis vaatimassa lähetettä mangneetti ym.kuvauksiin sekä Hus.in Ortobedin tykö.Hullu 1.5 kk lekurina papereilla ollut neuvo = Buranaa ja runsasta kävelyä ! Näin Porvoossa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä Helvetin takia nuo selkää palpuloi ? Huusin kuin villisika murtumakohtaan osuessaan ! Tuo ääliö oli merkannut pot.kertomukseen etten palbudoidessa tuntenut nikamissa kipua .Olin siis vaatimassa lähetettä mangneetti ym.kuvauksiin sekä Hus.in Ortobedin tykö.Hullu 1.5 kk lekurina papereilla ollut neuvo = Buranaa ja runsasta kävelyä ! Näin Porvoossa !
Mulla on selkärangassa todettu magneettikuvissa - ihan itse maksettu, kävin Synlabin kuvauksisa ilman lähetettä- vanhoja murtumia, sellaisia jotka ovat syntyneet ilm. itsestään ei kaatumalla. Selkä on ollut kipeänä jo vuosikymmeniä ja toispuoleisen lihasheikkouden vuoksi vanhemmalla iällä kehittynyt skolioosi joka yleensä tavataan lapsilla ja nuorilla.
Minulla se skolioosi kehittyi aikuisiällä. Eikä terveydenhoitoa kiinnosta pätkääkään. Kun lisäkilpirauhasissa todettiin häikkää, määräsi lääkäri luustokuvauksiin. Kun itse katsoin niitä luustokuvia , näytin ihan sisiliskolta kun kuvaa katsoi. Täysin vääntynyt ranka. Sililiskot näyttävät samanlaisilta kun ne liikkuvat.😆 ei hiivatti.
Eikä puhettakaan selkäleikkaukseen menosta jossa selkä jäykistettäisiin ja oikaistaisiin koskaan. Ei edes minkäänlaista kipulääkettä tarjota, , joskus pyysin kipulääkettä pahimpiin kipuihin ja lääkäri määräsiki Panacodia mutta sekin on jäänyt. Nyt viimeisemmässä kuvassa näkyi vanhoja murtumia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on selkärangassa todettu magneettikuvissa - ihan itse maksettu, kävin Synlabin kuvauksisa ilman lähetettä- vanhoja murtumia, sellaisia jotka ovat syntyneet ilm. itsestään ei kaatumalla. Selkä on ollut kipeänä jo vuosikymmeniä ja toispuoleisen lihasheikkouden vuoksi vanhemmalla iällä kehittynyt skolioosi joka yleensä tavataan lapsilla ja nuorilla.
Minulla se skolioosi kehittyi aikuisiällä. Eikä terveydenhoitoa kiinnosta pätkääkään. Kun lisäkilpirauhasissa todettiin häikkää, määräsi lääkäri luustokuvauksiin. Kun itse katsoin niitä luustokuvia , näytin ihan sisiliskolta kun kuvaa katsoi. Täysin vääntynyt ranka. Sililiskot näyttävät samanlaisilta kun ne liikkuvat.😆 ei hiivatti.
Eikä puhettakaan selkäleikkaukseen menosta jossa selkä jäykistettäisiin ja oikaistaisiin koskaan. Ei edes minkäänlaista kipulääkettä tarjota, , joskus pyysin kipulääkettä pahimpiin kipuihin ja lääkäri määräsiki Panacodia mutta sekin on jäänyt. Nyt viimeisemmässä kuvassa näkyi vanhoja murtumia.Selkärangan vääntymisen taustalla lienee myös hoitovirhe. On annettu rauhassa antaa kasvaa lihaskasvaimen siinä osassa kehoa jonka pitäisi antaaa tukea rangalle. Jossain leikkauksessa on myös ilm.hermo mennyt poikki koska sisimmät vatsalihakset toisella puolella eivät toimi lainkaan, eli eivät anna selälle mitään tukea. Raskas fyysinen työ vielä lisäämässä kuormitusta niin siinä se on : aikuisiän skolioosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä puhettakaan selkäleikkaukseen menosta jossa selkä jäykistettäisiin ja oikaistaisiin koskaan. Ei edes minkäänlaista kipulääkettä tarjota, , joskus pyysin kipulääkettä pahimpiin kipuihin ja lääkäri määräsiki Panacodia mutta sekin on jäänyt. Nyt viimeisemmässä kuvassa näkyi vanhoja murtumia.Ota potilasasiamieheen yhteyttä! Tee muistutus tai kantelu! Vaasi rahoja mitä oot Synlabiin yms. käyttänyt.
- Anonyymi
Lääkärien veräjä avattu koulutuksen alusta lähtien . Ensin päntätään kollegiaalisuuden tärkeyttä muist.kaksi viikkoa ? Ja mahd.muistutetaan että kaiken vahingon työssään myös ilmaiset lakimiehet puolustaa . Lääkärien Etiikka on vain korulause . Sitä ei ole potilasvahinko kehitysmaa suomessa ollut vuosikymmeniin. Ja kielitaitokaan ei ole mikään este . Ja mahd.ulkomailta suomeen tulleille erikoistuville. Pitää ymmärtää se ettei suomenkieliset tarvitse mitään tulkkeja ? Tämä lakiin kirjattu koskee vain muuta kylään tullutta maailmaa ?? RKP ?
- Anonyymi
On törkeää, kokemusta on lääkäreistä jotka ei hoida työtään. Yksi lääkäri on ihan suoraan sanonut minulle ettei hoidan minua jos ei pääse kaikkiin tietoihini, vaikka selalisen pitäisi perustua vapaaehtoisuuteen ja vaiva oli täysin uusi. Hän jopa kiristi ettei anna kipulääkettä, jos ei pääse lukemaan kaikkia tietojani maan ja taivaan väliltä, vaikka vaiva oli uusi.
- Anonyymi
Tuo on ymmärrettävää, täytyyhän lääkärin tietää potilaan koko sairaushistoria. Jos on mt- ongelmia ollut, en ymmärrä mitä hävettävää siinä on sitten. Tai jos on merkintöjä lääkkeiden väärinkäytöstä, niin toki tämänkin on hyvä lääkärin tietää mitään kipulääkkeitä ei noin vain määrätä, varsinkaan jos kaikkiiin tietoihin potilas ei anna lupaa mikä voi lääkärin kannalta viitsta lääkkeiden väärinkäyttöön. Täysin ymmärrettävää. Anna lupa kaikkiin tietoihisi äläkä jankkaa vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on ymmärrettävää, täytyyhän lääkärin tietää potilaan koko sairaushistoria. Jos on mt- ongelmia ollut, en ymmärrä mitä hävettävää siinä on sitten. Tai jos on merkintöjä lääkkeiden väärinkäytöstä, niin toki tämänkin on hyvä lääkärin tietää mitään kipulääkkeitä ei noin vain määrätä, varsinkaan jos kaikkiiin tietoihin potilas ei anna lupaa mikä voi lääkärin kannalta viitsta lääkkeiden väärinkäyttöön. Täysin ymmärrettävää. Anna lupa kaikkiin tietoihisi äläkä jankkaa vastaan.
" Jos on mt-ongelmia ollut..."
Ei siinä olekaan hävettävää potilaana, mutta sellaiset lääkärit, joilla on asenneongelmia mt-ongelmaisten potilaiden suhteen, saisivat kyllä hävetä.
On tullut huomattua, että jotkut somaattisen puolen lääkärit kohtelevat huonosti mt-merkinnöin varustettuja potilaita, välittämättä lainkaan potilaan valittamista vaivoista, tai uskomatta, mitä potilas heille kertoo.
Herkästi patistavat menemään psykiatrin juttusille, vaikka eivät tiedä potilaan tilanteesta eivätkä elämästä mitään muuta kuin lukemansa taustatiedot.
Eli sellaisten lääkäreiden olisi ennemminkin syytä hävetä, eikä potilaiden.
- Anonyymi
Laki potilaan asemasta ja oikeuksista
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19920785#L2P3
3 §
Oikeus hyvään terveyden- ja sairaanhoitoon ja siihen liittyvään kohteluun
Jokaisella Suomessa pysyvästi asuvalla henkilöllä on oikeus ilman syrjintää hänen terveydentilansa edellyttämään terveyden- ja sairaanhoitoon niiden voimavarojen rajoissa, jotka kulloinkin ovat terveydenhuollon käytettävissä. Suomessa tilapäisesti oleskelevien henkilöiden oikeudesta hoitoon sovelletaan, mitä siitä erikseen säädetään tai valtioiden välillä vastavuoroisesti sovitaan. Hyvinvointialueen ja valtion velvollisuudesta järjestää terveydenhuollon palveluja sovelletaan lisäksi, mitä sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämisestä annetussa laissa, terveydenhuoltolaissa (1326/2010), tartuntatautilaissa (1227/2016), mielenterveyslaissa (1116/1990), Vankiterveydenhuollon yksiköstä annetussa laissa sekä terveydenhuollon järjestämisestä puolustusvoimissa annetussa laissa säädetään. (8.7.2022/602)
Potilaalla on oikeus laadultaan hyvään terveyden- ja sairaanhoitoon. Hänen hoitonsa on järjestettävä ja häntä on kohdeltava siten, ettei hänen ihmisarvoaan loukata sekä että hänen vakaumustaan ja hänen yksityisyyttään kunnioitetaan.- Anonyymi
Lakipykälä on olemassa, mutta voi kunpa sitä vielä kaikkialla toteutettaisiin .
On se vaan kumma, kuinka ammattilaiset joskus onnistuvat sitä kiertämään.
Potilaat ovat kuin valtapelin pelinappuloita, joita voidaan heitellä edestakaisin, kenenkään ottamatta koppia ja perehtymällä asioihin. - Anonyymi
Tuo teksti potilaan asemasta taitaa olla pelkkää utopiaa vai onko peräti pelkkä vitsi. .
Jorvi aikanaan heitti ulos kun sai vanhoja tietoja jostain resistenssibakteeri tartunnasta joka ei pitänyt edes paikkansa oli jo hoidettu. En päässyt mihinkään tutkimuksiin, vaikka päivistykseen otettiin akuutin sudänoireilun johdosta ja piti jäädä osastolle tutkittavaksi. Ulos kylmästi heti yön jälkeen.
Sama välttelevä linja on näkyi myöhemminkin. Yksityinen Mehiläinen on ihan yhtä välinpitämätön. Jos lääkärille tai sairaanhoitajalle kertoo sydänoireista hän ei kirjaa mitään edes ylös ja lääkärijopa oikeasti väittää mm.hengitysäänten olevan normaaleja vaikka potilas itse kuulee kuinka hengitys pihisee ja on selkeästi vaikeuksia hengittää ja rasittuu ihan lyhyen kävelymatkankin jälkeen.
Jos sairaus luokitellaan " itse hankituksi" kute monet sydänsairaudet, asenne on " haista paska" ja hoida itse itsesi, meidän hyväpalkkaisten verorahoja ei enää tuhlata tuollaisten läskien itse hankkimien sairauksien hoitoon ja jos olet käynyt muinoin leikkauksissa katsotaan sinun jo kuluttaneen moninkertsisesti " sinun terveydenhoitoosi varatut rahat" joten maksimi on tullut täyteen ja voit jäädä odottelemaan kuolemaasi. Kukaan ei tasan tarkkaan sinusta välitä eikä hoida tai huolehdi.
Jos eutanasia laki tulevoimaan, haluan heti piikin että pääsen pois kärsimästä ja odottelemasta hyvin karua vanhusikää, jossa kukaan ei yksinkertaisesti uhraa ajatustakaan hyvinvoinnillesi. Etkä tule saamaan mitään apuja vaan hitaasti kidut kotonasi ja mätänet sinne elävältä kunnes huoltomies löytää haisevan ja mätänevän kalmosi , joskus puolen vuoden kuluttua kuolemasi jälkeen.. - Anonyymi
Kyseinen pykälä on tainnut aika monilta lääkäreiltä unohtua ihan tyystin.
Joskus ei ole ihmisarvon arvostuksesta tietoakaan, kun kohtaavat potilaan.
- Anonyymi
Joskus on kyllä niin ettei potilas ole hoidon tarpeessa jostain asioista mikä ihmisellä on, siis ei ole lääketieteellistä syytä johonkin hoitoon.äuseimmat valitukset ovat juuri näiden ihmisten tekemiä .
Ja lääkärit tekevät työtään lääketieteellisillä perusteella , joten sitä, ei kaikki ihmiset oikein ymmärrä vaan luulevat että heitä jotenkin aliarvioidaan .
Jos ihmisestä,löytyy tarve hoitoon niin hän saa hoidon , ja jos kokeissa ei mitään erkoisasiantuntija löydy niin vaikea on alkaa hoitamaan jotain jolle ei voi antaa diagnoosia .sinä olet kovasti haluamassa että lääkärille annettaisiin potkut , meitä on niin monia jotka luotamme lääkäriin koska olemme saaneet hoidon diagnoosin mukaan usein tälläiset asiat ovat väärinkäsityksiä sinänsä joissa lääkäreitä syytellään milloin mistäkin- Anonyymi
Mikä on se lääketieteellinen peruste ?
Vaikka sisuskaluissa on vikaa, kuvissakin nähty, mitään ei tehdä, eikä välitetä, kun " ei ole mitään akuuttia ".
Akuutiksi muuttumista tässä saa kituen odotella, voiko tätä sanoa elämäksi ? Ei ole ainakaan laadukasta elämää, jota toivoisin, ja niin tekisi moni muukin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka sisuskaluissa on vikaa, kuvissakin nähty, mitään ei tehdä, eikä välitetä, kun " ei ole mitään akuuttia ".
Akuutiksi muuttumista tässä saa kituen odotella, voiko tätä sanoa elämäksi ? Ei ole ainakaan laadukasta elämää, jota toivoisin, ja niin tekisi moni muukin.Jos esimerkiksi lähetteiden kanssa on ongelmaa, ne eivät mene normaalisti läpi tai vaatii kauhean työn selvittää miten ne ko. tilanteessa pitääkään tehdä. Tämä vie aikaa muulta työltä ja aikaa ei ole. Miksi siis sallitaan tällainen järjestelmä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos esimerkiksi lähetteiden kanssa on ongelmaa, ne eivät mene normaalisti läpi tai vaatii kauhean työn selvittää miten ne ko. tilanteessa pitääkään tehdä. Tämä vie aikaa muulta työltä ja aikaa ei ole. Miksi siis sallitaan tällainen järjestelmä?
Jos yleislääkäri katsoo potilaan tarvitsevan erikoislääkäriä, eikä erikoislääkäri ota potilasta vastaan, niin mikä on mennyt pieleen ?
Tuskin se yleislääkäri turhaan, ilman aihetta, huolestuu potilaan tilasta/tilanteesta, ei hän muuten yrittäisi saada potilasta eteenpäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akuutiksi muuttumista tässä saa kituen odotella, voiko tätä sanoa elämäksi ? Ei ole ainakaan laadukasta elämää, jota toivoisin, ja niin tekisi moni muukin.On hirveää menettää läheinen, kun ei oteta vakavasti.
Priorisointia on myöskin. Ihmisten pitäisi olla tasa-arvoisia
hoidon suhteen ikää tai näköön katsomatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hirveää menettää läheinen, kun ei oteta vakavasti.
Priorisointia on myöskin. Ihmisten pitäisi olla tasa-arvoisia
hoidon suhteen ikää tai näköön katsomatta.Terveydenhuollossa ollaan kaukana tasa-arvosta, samanarvoisuudesta.
Siellä kyllä valikoidaan, kenet hoidetaan ja ketä ei.
- Anonyymi
Itseni Hus moni- osaaja kielitaidottomat väsäs selkäinvaliidiksi . Eivät osanneet ottamaansa rögntenkuvaa tulkita lainkaan . Tapaturmassani porvoossa . Saatana että kiroan tuon laitoksen .
- Anonyymi
Ihan sama mieltä. Terveydenhoito on mennyt ihan kamalaan tilaan. Lääkärit eivät välitä ja politaat ovat ihan heitteillä!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721944Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33998Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778