Eli yrityksen auto lomalle käyttöön.

Röörroob

Hei,
Eli sellainen kinkkinen kysymys olisi. Onkos mahdollista saadaan firman auto, lomalle käyttöön, josta firma siis maksaa polttoaineet yms. Yms.
Ja ei firman ei tietenkään pidä maksaa bensoja, vaan itse maksaisin tietenkin, jos tripillä/km mittarista katsoisi paljon on lähtiessä ja tultaessa takaisin töihin.

Ja kiitos asiallissi vastuksia alkuun.

8

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyfirmasta

      No eikös se firma tiedä saako vai ei.

    • Roobertr

      Kyse oli siitä, että kiinnostuuko verottaja liikaa jos niin tekee.

      • verottaja5

        Kyllä verottaja sen huolehtii :) Tuohan on autoetu sulle josta sitten maksat verot. Käyttöetu jos itse maksat bensat ja vapaa etu jos firma ne maksaa.
        Veron määrä riippuu auton hinnasta ja kuinka uusi se on. Ja jos ajoja on kuukaudessa yli 1800km niin veroa voidaan korottaa.


    • Kysyjä varmasti tarkoitti, että voiko autoedun saada tilapäisesti, eli esim. vain kuukaudeksi.
      Kyllä minä olen saanut, mutta toisin päin.
      Luovuin aikanaan autoedusta vuosilomani - 4 viikon ajaksi - koska minulla oli pihassa oma auto.
      Asia otettiin huomioon verotuksessani siten, että autoetua oli vain 11 kk. Riippuu toki vähän
      firmasta ja koosta sekä sen henkilökunnasta, sillä onhan verotuksen muuttamisestakin vain
      kuukaudeksi omat vaivansa. Palkkahan vähenee autoetua vastaavasti.
      Voin jopa kertoa - koska rikos on jo vanhentunut - että pyysin aikanaan 1,3 litran autoa, mutta
      kun sitä ei ollut silloin antaa, sain 1,6 litrasen 1,3:n verolla!
      Ei verottaja jokaisen auton perään jaksa juosta.
      Lisäksi isomman, kalliimman autoedun voi välttää, ilmoittamalla yhden vanhan Tojon autoetuautokseen
      jos firma hankkii kalliimman siihen tosikäyttöön.
      En ole kuullut, että joutuisi kahdesta autosta verolle, mutta korjatkaa, jos olen väärässä!

    • suoraviivainen.toiminta

      Tämä on hyvin yksinkertainen asia. Ensin kysyt työnantajaltasi saatko auton käyttöösi ja millä ehdoilla. Se on vain ja ainoastaan teidän välinen asia.

      Sitten kysyt verottajalta millaisia veroseuraamuksia auton käytöstä sinulle on.

      Suomi24-postaajilla ei ole hevonhelvetin tekemistä tämän asian kanssa eivätkä he voi sinulle neuvoja antaa.

    • Kuinkakävi

      No saitko sen lomalla?

      • Anonyymi

        Joo, sain sen lomalla ja nyt kesällä uudestaan.


    • maallmukavaa

      Sano että olet maaanvilijeliä niin ei tarvii ajeluista maksaa veroja ollenkaan

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe