Ruotsin kielen opiskelu pitää tehdä vapaaehtoiseksi koko opintopolun. Virkaruotsitutkinto ei kuulu tähän päivään. Maahanmuuttajia ei voida pakoittaa opiskelemaan heille kahta vierasta microkieltä. Suomenkieliselle virkaruotsitutkinto on ainoastaan haitta. Miksi se on olemassa?
Ruotsin opettamisen täydellinen epäonnistuminen sai hymyn Sampon kasvoille TV:ssä.
hän ajattelee, että siitäs saitte pakkoruotsi fanit.
Sampo Terho on oikeassa!
14
190
Vastaukset
Mikaela Nylander hyppäisi voltin jos nousisi ylös maasta.
- Siniset-ovat-Rosvoja
PETTURI-SINISET VARASTIVAT TEEMAN PERUSSUOMALAISILTA. !
.
Ruotsinkielen lakkauttaminen on asia, joka on Halla-ahon ajama asia, jolla Soini aikoinaan ratsasti jytkyyn. - En.keksi
Siniset-ovat-Rosvoja kirjoitti:
PETTURI-SINISET VARASTIVAT TEEMAN PERUSSUOMALAISILTA. !
.
Ruotsinkielen lakkauttaminen on asia, joka on Halla-ahon ajama asia, jolla Soini aikoinaan ratsasti jytkyyn.Jollakin pitää yrittää nostaa suosiota.
Ei onnistu!
Kerran petturi, aina petturi.
Sampo voi työntää terhonsa sinne minne ei aurinko paista.
- vain-yksi-kielinen-
Puheissa voi olla oikeassa, mutta onko teot puheiden mittaisia. Tuuli huulia heiluttaa, mutta mitään ei voi saada aikaiseksi. On paljon helpompaa, jos ruotsinkieliset opettelevat Suomen kielen, kuin kaikkien suomalaisten pitäisi opetella Ruotsin kieli. Vähemmistön palveluiden omalla kielellä turvaamiseksi on naurettavaa opettaa koko kansalle vähemmistön käyttämä kieli. Kuitenkin ruotsinkielivähemmistölle opetetaan myös Suomea, joten palvelut tulee tyydytetyksi kyllä Suomen kielellä ihan hyvin, ja tarvittaessa voi käytää tulkkausta.
Tämä iänaikainen ruotsitus on saatava loppumaan Suomesta, sillä se tulee liian kalliiksi hyötyihin nähden.- Anonyymi
Kyllä se nyt on niin että me ruotsinkieliset kyllä olemme maksaneet itse tämän kielen ylläpitämisen!Itse olen tehnyt töitä 49 vuotta ja aina maksanut kaikki vitun verot ,kertokaa minulle miten olen mielestänne tullut kalliiksi,en oikein ymmärrä.Tunnen itse monta paremman kielen(Suomi)ihmistä jotka ei koskaan ole tehnyt päivääkään oikeata duunia,nostavat sossusta sen mitä pokka pitää,paljonko nämä tyypit mielestänne maksaa???.Suurin osa ruotsinkielisistä ovat ahkeria jotka käyvät töissa ja maksavat veronsa saatana!!!.Ainoa mitä me vaadimme on samat oikeuset kun teillä oikea kielisillä on!!!,mikä siinä on niin vitun vaikea ymmärtää.Ja lopuksi en omista purjevenettä.Get lost motherfuckers
- Xyxy
Suomi yksikieliseksi maaksi! Pois pakkoruotsi ja myös virkamiesten pakko opetella kieltä. Englanti, ranska, saksa ovat paljon hyödyllisempiä maailmankieliä, jopa Venäjä tai Kiina. Ruotsissa pärjää kyllä englannilla.
- Ruotsihittoon
Ruotsin kielen virallinen asema pitäisi lakkauttaa
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/03/16/allt-fler-svensksprakiga-valjer-bort-finskan-i-studenten-andelen-har-fordubblats
Maamme on täynnä ylioppilastutkinnon suorittaneita poikia, jotka eivät osaa ruotsia.
He eivät suostu opiskelemaan venäjää ja vihaavat ruotsia. Virkaruotsi syrjäyttää heidät virkauralta. Onko Suomella varaa tähän? Äänestä ja vaikuta. Tarvitsetko sinä palvelua ruotsiksi?- toisetpärjäätoisetei
Virkaruotsi on muutenkin valtion homiin kehitetty. Valtion virkailijoita pitäisi muutenkin vähentää joten vähemmällä ruotsintaitajia pärjätään. Maahanmuuttajatkin pääsevät valtion hommiin ilman virkaruotsin tarvetta ? Tasa-arvoako ?
Helsingin kaupungin kielistrategia suosii suomenruotsalaisia. Ylipormestarin toimistossa työkieli on ruotsi. Äänestäjien pitää tajuta, ketä äänestää.
Helsingin kuntapolitiikassa on ruotsin kielen annattajia joka puoluessaa ovelasti sijoitettuina.
- sinistersiniset
Terhakas Sampo koettaa ensi vaaleissa päästä joko demarien tai kokoomuksen ehdokkaana takaisin hillotolpalleen. Ei onnistu, kuten ei muiltakaan smurffipuolueen jäseniltä! Pois vaan eikä mitään vitun sopeuttamiseläkkeitä. Sinne vaan aktiivijonoon! Mulkut!
- pysähtynytkin-kello
Sampo Terho on puolueensa ja äänestäjänsä röyhkeästi pettänyt pyrkyri-loikkari, mutta tässä "kielikysymyksessä" hän on ihan oikeassa.
- Anonyymi
Kielten opiskelu on muutenkin turhaa, kääntäjät on keksitty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894230
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032383Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?342368Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972134Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281907- 321895
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587- 291558
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881550- 751314