Pankin autoa myymässä

Velka_autoilija

Eli haluan isomman auton. Nykyiselle autolle on ostaja, joka maksaa siitä 6000 euroa. Auto on kuitenkin rahoitusyhtiön omistama, velkaa vielä n 2200 euroa. Tähän kuvioon kun lisätään että olen rahaton opiskelija. Kiikarissa on n5000 euron arvoinen isompi auto yksityiseltä.

Miten menetellä? Rahoitusyhtiöstä typeä akka sanoi vain että soitto heille, he sanovat summan ja ostaja maksaa sen rahoitusyhtiölle. Loput sitten mulle. He rekisteröivät auton suoraan uudelle omistajalle, hän säästää muutaman kympin.

Kuulin kaverilta että ostaja voi myös ottaa loppuvelan hoitaakseen ja auto säilyy rahoitusyhtiön nimissä. Ostaja maksaa vain minulle kauppasumman ja velkamäärän erotuksen. Tästä ei rahoitusyhtiössä sanottu mitään.

Kolmas vaihtoehto on ottaa pikavippi ja maksaa velka pois ja rekisteröidä auto mun nimiin. Vasta sitten teen kaupat ja maksan pikavipin pois.

Mitähän tekisi, onko muilla kokemuksia tai ehdotuksia?

11

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • redf5

Älä ainakaa noihin pikavippeihin sorru. Myyt ton romun jollekki häkkikauppiaalle ja maksat velkas pois. Sitte hetken päästä joku auto rahotuksella jostai isommasta liikkeestä.

• autoilua

Kannattaa vertailla https://goo.gl/S4otxb autolainat, pikavipit on hiukan kalliita autonostoon. Ylipäätään edullisinta rahaa löytyy, kun viitsii hiukan nähdä vaivaa. Säästää huomattavat summat rahaa.

• Keiiojjo

Laskeppa millainen korko on 2000e pikavipissä? Maksat varmaan 5000e korkoineen lyhyellä maksuajallakin.

• pannkineiti

Entäs jos kysyisit pankkikorttiisi luotollista Visaa?

• siistihommaon

Lainaa siltä ostajalta 6000 euroa, maksa auto ja anna se sille ostajalle. Toisinsanoen otat sen 6000€ ikäänkuin varausrahana, tai voithan sä ottaaa vain sen 2200 euroakin.

• ihmettelenälyttömyyttä

Tota...? Mitäs vikaa oli auton omistajan, eli rahoitusyhtiön selkeästi helpoimmassa ehdotuksessa:

"Rahoitusyhtiöstä typeä akka sanoi vain että soitto heille, he sanovat summan ja ostaja maksaa sen rahoitusyhtiölle. Loput sitten mulle. He rekisteröivät auton suoraan uudelle omistajalle, hän säästää muutaman kympin. "

• Pieleenmän

Väärä äänensävy.

• Ei voi sanoa muuta kuin VOI, VOI!

Jos kaikkien autonmyyjien älykkyysosamäärä olisi aloittajan tasolla, maapallon pyörimisliike
      varmasti pysähtyisi!
      Kyl kauhiasti ihmettelen, Tuntemattoman Hietasta lainatakseni!

• srgrfgr

Eniten ihmettelen kuinka rahattomalle opiskelijalle ylipäätänsä on myönnetty rahoitus. Ei ihme kun maksuongelmat lisääntyy.

• unennäkijälle

Älä hyvä lapsi elä yli varojesi, ja halua sellaista mihin ei opiskelijalla ole kertakaikkiaan rahaa, pysy siinä omassa pikku ruudussasi kunnes voit palkallasi maksaa reippaasti omat ostoksesi.

• sehänolihyväneuvo

"Miten menetellä? Rahoitusyhtiöstä typeä akka sanoi vain että soitto heille, he sanovat summan ja ostaja maksaa sen rahoitusyhtiölle. Loput sitten mulle. He rekisteröivät auton suoraan uudelle omistajalle, hän säästää muutaman kympin."

Tee noin - ostajakin voi olla varma siitä että saa auton itselleen, käteistä sinulla on sitten 3800 jolla voit etsiä isompaa autoa. Liikkeestä sitäkään ei kannata ostaa vaan edullisesti suoralla kaupalla yksityiseltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3335
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1901
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1899
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      17
      1446
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1391
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1308
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1296
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1207
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      965
    Aihe