Pankin autoa myymässä

Velka_autoilija

Eli haluan isomman auton. Nykyiselle autolle on ostaja, joka maksaa siitä 6000 euroa. Auto on kuitenkin rahoitusyhtiön omistama, velkaa vielä n 2200 euroa. Tähän kuvioon kun lisätään että olen rahaton opiskelija. Kiikarissa on n5000 euron arvoinen isompi auto yksityiseltä.

Miten menetellä? Rahoitusyhtiöstä typeä akka sanoi vain että soitto heille, he sanovat summan ja ostaja maksaa sen rahoitusyhtiölle. Loput sitten mulle. He rekisteröivät auton suoraan uudelle omistajalle, hän säästää muutaman kympin.

Kuulin kaverilta että ostaja voi myös ottaa loppuvelan hoitaakseen ja auto säilyy rahoitusyhtiön nimissä. Ostaja maksaa vain minulle kauppasumman ja velkamäärän erotuksen. Tästä ei rahoitusyhtiössä sanottu mitään.

Kolmas vaihtoehto on ottaa pikavippi ja maksaa velka pois ja rekisteröidä auto mun nimiin. Vasta sitten teen kaupat ja maksan pikavipin pois.

Mitähän tekisi, onko muilla kokemuksia tai ehdotuksia?

11

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • redf5

      Älä ainakaa noihin pikavippeihin sorru. Myyt ton romun jollekki häkkikauppiaalle ja maksat velkas pois. Sitte hetken päästä joku auto rahotuksella jostai isommasta liikkeestä.

      • autoilua

        Kannattaa vertailla https://goo.gl/S4otxb autolainat, pikavipit on hiukan kalliita autonostoon. Ylipäätään edullisinta rahaa löytyy, kun viitsii hiukan nähdä vaivaa. Säästää huomattavat summat rahaa.


    • Keiiojjo

      Laskeppa millainen korko on 2000e pikavipissä? Maksat varmaan 5000e korkoineen lyhyellä maksuajallakin.

    • pannkineiti

      Entäs jos kysyisit pankkikorttiisi luotollista Visaa?

    • siistihommaon

      Lainaa siltä ostajalta 6000 euroa, maksa auto ja anna se sille ostajalle. Toisinsanoen otat sen 6000€ ikäänkuin varausrahana, tai voithan sä ottaaa vain sen 2200 euroakin.

    • ihmettelenälyttömyyttä

      Tota...? Mitäs vikaa oli auton omistajan, eli rahoitusyhtiön selkeästi helpoimmassa ehdotuksessa:

      "Rahoitusyhtiöstä typeä akka sanoi vain että soitto heille, he sanovat summan ja ostaja maksaa sen rahoitusyhtiölle. Loput sitten mulle. He rekisteröivät auton suoraan uudelle omistajalle, hän säästää muutaman kympin. "

      • Pieleenmän

        Väärä äänensävy.


    • Ei voi sanoa muuta kuin VOI, VOI!

      Jos kaikkien autonmyyjien älykkyysosamäärä olisi aloittajan tasolla, maapallon pyörimisliike
      varmasti pysähtyisi!
      Kyl kauhiasti ihmettelen, Tuntemattoman Hietasta lainatakseni!

    • srgrfgr

      Eniten ihmettelen kuinka rahattomalle opiskelijalle ylipäätänsä on myönnetty rahoitus. Ei ihme kun maksuongelmat lisääntyy.

    • unennäkijälle

      Älä hyvä lapsi elä yli varojesi, ja halua sellaista mihin ei opiskelijalla ole kertakaikkiaan rahaa, pysy siinä omassa pikku ruudussasi kunnes voit palkallasi maksaa reippaasti omat ostoksesi.

    • sehänolihyväneuvo

      "Miten menetellä? Rahoitusyhtiöstä typeä akka sanoi vain että soitto heille, he sanovat summan ja ostaja maksaa sen rahoitusyhtiölle. Loput sitten mulle. He rekisteröivät auton suoraan uudelle omistajalle, hän säästää muutaman kympin."

      Tee noin - ostajakin voi olla varma siitä että saa auton itselleen, käteistä sinulla on sitten 3800 jolla voit etsiä isompaa autoa. Liikkeestä sitäkään ei kannata ostaa vaan edullisesti suoralla kaupalla yksityiseltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1725
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1342
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      284
      1250
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      66
      1149
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      113
      1092
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      959
    7. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      937
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      23
      900
    9. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      232
      838
    10. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      799
    Aihe