Pankin autoa myymässä

Velka_autoilija

Eli haluan isomman auton. Nykyiselle autolle on ostaja, joka maksaa siitä 6000 euroa. Auto on kuitenkin rahoitusyhtiön omistama, velkaa vielä n 2200 euroa. Tähän kuvioon kun lisätään että olen rahaton opiskelija. Kiikarissa on n5000 euron arvoinen isompi auto yksityiseltä.

Miten menetellä? Rahoitusyhtiöstä typeä akka sanoi vain että soitto heille, he sanovat summan ja ostaja maksaa sen rahoitusyhtiölle. Loput sitten mulle. He rekisteröivät auton suoraan uudelle omistajalle, hän säästää muutaman kympin.

Kuulin kaverilta että ostaja voi myös ottaa loppuvelan hoitaakseen ja auto säilyy rahoitusyhtiön nimissä. Ostaja maksaa vain minulle kauppasumman ja velkamäärän erotuksen. Tästä ei rahoitusyhtiössä sanottu mitään.

Kolmas vaihtoehto on ottaa pikavippi ja maksaa velka pois ja rekisteröidä auto mun nimiin. Vasta sitten teen kaupat ja maksan pikavipin pois.

Mitähän tekisi, onko muilla kokemuksia tai ehdotuksia?

11

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • redf5

      Älä ainakaa noihin pikavippeihin sorru. Myyt ton romun jollekki häkkikauppiaalle ja maksat velkas pois. Sitte hetken päästä joku auto rahotuksella jostai isommasta liikkeestä.

      • autoilua

        Kannattaa vertailla https://goo.gl/S4otxb autolainat, pikavipit on hiukan kalliita autonostoon. Ylipäätään edullisinta rahaa löytyy, kun viitsii hiukan nähdä vaivaa. Säästää huomattavat summat rahaa.


    • Keiiojjo

      Laskeppa millainen korko on 2000e pikavipissä? Maksat varmaan 5000e korkoineen lyhyellä maksuajallakin.

    • pannkineiti

      Entäs jos kysyisit pankkikorttiisi luotollista Visaa?

    • siistihommaon

      Lainaa siltä ostajalta 6000 euroa, maksa auto ja anna se sille ostajalle. Toisinsanoen otat sen 6000€ ikäänkuin varausrahana, tai voithan sä ottaaa vain sen 2200 euroakin.

    • ihmettelenälyttömyyttä