yksinäinen uskova

aloneagain

Olen olllut uskossa reilut parikymmentä vuotta. Nuorena uskovana kuuluin helluntaisaurakuntaan ja istuin ahkerasti kokouksissa. Vuosien mittaan olen enemmän siirtynyt kotona kuuntelemaan radiosta hengellisiä ohjelmia. Seurakuntayhteyttä ei enää ole.

Haluaisin käydä rukouskokouksissa, mutta on ahdistavia kokemuksia uteliaista uskovista, jotka urkkivat asioita ja pyrkivät muutenkin päsmäröimään toisen elämää. Raamattutunteja haluaisin myös kuunnella, mutta niitähän netistä löytyy enemmän kuin ennätän kuunnellakaan. Hengellisiä kirjoja ja Raamattuja myös löytyy kotoa. Olisi mukava tuntea joku niin hyvä uskova ystävä että voisin hänen kanssaan rukoilla. Toisaalta netissä on esirukouspalstoja ja TV7:llä rukousohjelmia. Radio Deikin syksyllä käynnistänee jonkun rukousohjelman. On tässä siis paljon kiitosaiheita Jumalalle vaikka olenkin jäänyt seurakuntaelämästä syrjään.

Haluaisin kuulua seurakuntaan, mutta koska minulla ei ole varaa maksaa kymmenyksiä, koen olevani tarpeeton jäsen. Tuntuu pahalle koko ajan kuunnella rahantarpeita kun itselläkin on rahapula. Näitä rahantarpeita saa kyllä hengellisistä radio- ja TV-ohjelmista myös kuulla ihan jatkuvasti. Onkohan nykyään enää sellaisia Rees Howellsin tai Yrjö Müllerin kaltaisia esirukoilijoita, jotka kertoivat tarpeensa vain Jumalalle ja saivat valtavia rukousvastauksia? Nykyään on niin paljon heitä jotka haluavat auttaa jonkun toisen rahoilla...

Näitä kirjoittaessani jo koen saavani vastauksen. "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa..." Minun pitäisi enemmän olla Jumalan seurassa ja kertoa Hänelle asiani kiitoksen kanssa. Tässä asiassa yritän tehdä parannusta. Herättikö kirjoitukseni ajatuksia?

30

1748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älkääantakoyhtäänheille

Surkeaksi on mennyt seurakuntien toiminta, erittäinkin helluntaissa. Rahaa ollaan vailla. seurakunnan sivuilla ilmoitetaan suoraan tilinumerot eri kohteisiin. Lähetystyöntekijät myös kerjäävät rahaa ! Tunteisiiin vedoten kertomalla liikuttavia ,keksittyjä tarinoita kerjäyskohteista yritetään saada ihmiset lahjoittamaan rahansa heille.!!

Ovat kuin pohjaton säkki , koko ajan vaan lisää mankumassa.

Saarnaajat lihavia, hikisiä ,turpeita ,ylensyöneitä punoittavia ukkoja. Ajetaan kalliilla autoilla, asuvat hienoissa taloissa, vaimonsa pyntättyjä paksukaisia (liikaa hekin syöneet ja terveet elmäntavat unohtuneet )
      Näitä ahneita punkeroitako pitäsisi vielä avustaaa?!! Menkööt oikeisiin palkkatöihin siipeilemästä! Eläkööt omilla varoillaan! Keksivät mitä ihmeellsipiä avustuskohteita, joita ei mitä ilmesimmin ole olemassakaan! Aivan kuin Nokiamissio aikoinaan!!
      Tarvitsen omat rahani itselleni , omaan hyvinvointiini ja elämiseen. Ja tuollaisiksi punkeroiksi mitä he ovat en ikinä itseäni hommaisi!

• NäinhänSeOn

Aamen!!!

• capiche

Sen vuoksi ei kannata jäädä pois seurakunnasta, ettei pysty maksamaan kymmenyksiä. Tuskin kaikki sellaisetkaan maksavat, joilla olisi varaa.
      Jumala tietää tilanteesi, ei siitä tarvitse tuntea syyllisyyttä tai alemmuutta.

Jos olet ollut jo 20 vuotta uskossa, niin tuskin olet aivan hyödytön. Olet varmasti oppinut matkan varrella asioita, joista saattaisi olla hyötyä nuoremmille uskoville. Rinnallakulkijan tehtävä on arvokas, jos Jumala johtaa siihen. Seurakunnassa voi olla hyödyksi monin tavoin.

Yksinäisyys tai yksin viihtyminen on kai suomalaisten kansantauti. Kristitynkin on helppo jäädä kotiin, kun hengellistä ravintoa saa netistä ja tv:stä. Liikkeelle lähteminen vaatii tsemppaamista. Ja jos on ollut kauan seurakuntayhteydestä pois, niin nykyseurakunnat saattavat tuntua myös vierailta. Ja siitä tulee helposti tekosyy, jonka vuoksi ei viitsi lähteä mihinkään. Nämä ovat varmasti monelle tuttuja asioita.

Uskon, että Jumala haluaa täyttää tarpeesi. Mutta eivät ne rukousystävät tule tietenkään kotiovea kolkuttamaan. Taivaan Isältä saa pyytää myös voimia liikkeelle lähtemiseen ja johdatusta oikean seurakunnan löytämiseen.

• lonelyismentalstate

Liirumlaarum.

• yksinäisyysonmielentila

Voi olla että yhdistät kaksi asiaa yksinäisyyden ja sen ettet viihdy seurakuntakokoontumisissa, miten sen voi yhdistää, ei mitenkään. Tilannettasi ei voi auttaa.

• kaikkeahyvääsinulle

Voi auttaa;
        mikäli jumalat ovat sinulle tärkeitä, liity esim. ev.lut. seurakuntaan? Siellä on monenlaista toimintaa, mutta ei niin hihhuleita hörhöjä, kuin helluntalaisissa tai muissa lahkoissa.
        Et ole yksin!

• yksinäisyysonmielentila

Ei ole tärkeitä, jumalat. Olen ollut joskus lut ja myöhemmin vapaissa suunnissa mukana, uskonto ei ole lainkaan minua varten.

• kaikkeahyvääsinulle kirjoitti:

Voi auttaa;
        mikäli jumalat ovat sinulle tärkeitä, liity esim. ev.lut. seurakuntaan? Siellä on monenlaista toimintaa, mutta ei niin hihhuleita hörhöjä, kuin helluntalaisissa tai muissa lahkoissa.
        Et ole yksin!

Miksi kirjoitat jumalat.todellisuudessa on vain yksi jumala,ihmisen palvota kohteita itsensä rakentamia jumalia. Jeesus on se joka voi todellisuudessa vapauttaa kaikesta synnin alaisuudesta.

• Jumala_on_Valomme

Ap, kirjoitat kuin minun kokemuksistani. :))
      Nykyään en käy juurikaan missään seurakuntien tilaisuuksissa.
      Olen viettänyt vuosia lähes erakkona, mikä on lähentänyt minua Jumalaan huomattavasti enemmän kuin kokemukset eri seurakunnista ja ns. uskovien yhteydestä.
      Mielestäni yksinuskominen on hyvä keino päästä lähelle Jumalaa ja oppia todella Oikeasti panemaan kaikki toivonsa ja turvansa vain Kaikkivaltiaaseen.
      Keväällä kävin kerran yhdessä tilaisuudessa, jossa koin myös joutuneeni silmätikuksi ja minua jopa syyllistettiin (!) siitä, ettei ole seurakuntayhteyttä!
      Olin kyllä aika ihmeissäni, enkä todellakaan aio enää mennä kyseisen yhteisön tilaisuuksiin.
      Todellakin, rahankerjuu vaikuttaa olevan tärkeämpää kuin opetus jättää kaikki asiansa Herralle.

Ap, kysyit onko enää heitä, jotka saavat rukousvastauksia suoraan Luojalta. Kyllä, tässä on yksi.
      Vaikeitakin vaiheita elämässänikokeneena, voin nyt "vanhana" todeta eläväni onnellista aikaa.
      Yksin,muttaen suinkaan yksinäisenä. Jeesus riittää minulle oikein hyvin. :)
      En asu Suomessa, muuten voisin ajatella, ettäme voisi me tutustua paremminkin. Mutta voimmehankirjoitella tänne.
      Hyvää kesän jatkoa sinulle. :) Siunaan sinua, ja rukoilen että Jumala antaa sinunkin kokea Läheisyyttään niin, että yksinäisyytesi on ainaiseksi pois pyyhkäisty.

• rauhajahyvätahto

Voi hitto mikä typerys, luuletko tosiaan että ihmisen yksinäisyyden voi poistaa kirjoittamalla tuntemattomien kanssa uskonnosta palstoilla.

Ap. Jos sinulla ei ole ystäviä, niitä ei ole, sopeudu.

Amen ja palstasiukkuja. Tuleehan sillä aloittaja paremmalle mielelle :) päähän silittäjiä löytyy, ystäviä ne ei ole, vuosienkaan palstatutut eivät ole ystäviä, oikeasti...jos et sitten tunne henkilöä oikeasti ja syvemmin, näistä tyypeistä täällä ei tiedä, puhuvat lämpimikseen paljonkin, mutta jos se jotain helpottaa...mutta tuskin kauaksi aikaa siitä on iloa.

• aloneagain

Yksin minäkin asun, tai kissani kanssa. En siis kärsi yksinäisyydestä. Rukousystävästä puhuin lähinnä sillä ajatuksella, että jonkun kanssa rukous olisi sopimusrukousta ja siinä voisi yhdessä enemmän viedä henkilökohtaisia, yhteisiä ja muita tärkeitä asioita rukouksessa Jumalalle. Mutta tietysti myös yksin rukoillut rukoukset kuullaan.

En ole vielä eläkkeellä ja toimeentuleminen rahan takia on välillä ongelmallista ja nuo elatuksen murheet välillä valtaavat mielen - vaikka Jeesus on luvannut kantaa kaikki murheemme - en aina osaa heittää niitä Hänelle. Nuo arkiset asiat ja erilaiset ihmiset joiden kanssa olen töiden takia tekemisissä, vaativat oman aikansa.

Toivoisin että ajankäyttöni olisi Jumalan tahdon mukaista ja Jumalan johdatuksessa, mutta helposti lähden omille teilleni ja yritän kiskoa sinne Jeesusta mukaani kun sen pitäisi olla juuri päinvastoin.

Pitäisi alkaa enemmän kävelemään ulkona nyt kesällä. Kävellessä voi samalla rukoilla. Helposti unohtuu kiittäminen, vaikka olen lukenut monta kertaa elämäni aikana Carothersin "Kiitoskirjat". Kiitosaiheita on niin paljon, myös sellaisia asioita joita emme aina edes huomaa kiitosaiheiksi. Madame Guyon opettaa Raamatun lukua Sanaa sisäistämällä ja Herraa odottamalla kirjassa "Syvempään Jumalan tuntemiseen", Myös hän oli hyvin paljon yksinäisyydessä ja Jumalan läsnäolossa sai kokea johdatusta ja myös vainoja.

Tuo "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa"... on tuottanut minulle välillä päänvaivaa. Onko se sitä että päivittäin lukee Raamattua ja rukoilee Jumalan johdatusta? Pyrin tuohon, mutta ajankäyttöni ei ole aina niin selkeää. Välillä kun pyydän Jumalan johdatusta, niin tunnen olevani kuin sokea joka hoipertelee pimeässä yössä. Onko se sitä, että en ole ollut tarpeeksi kauan Jumalan edessä vai pyydänkö Jumalan johdatusta liian pieniin asioihin jotka Hän haluaisi minun hoitavan ominpäin? Tai ehkä Jumala haluaa minun oppivan jotain kun kipuilen pitkään jonkin asian kanssa?

Sinä olet varmaankin viipynyt Jumalan edessä rukouksessa niin pitkään että Hän on antanut sinulle suoraan rukousvastauksia?

Kiitos rukouksestasi ja siunauksesta. Toivotan myös sinulle siunattua kesää ja kaikkea hyvää elämääsi.

• aloneagain
        rauhajahyvätahto kirjoitti:

Voi hitto mikä typerys, luuletko tosiaan että ihmisen yksinäisyyden voi poistaa kirjoittamalla tuntemattomien kanssa uskonnosta palstoilla.

Ap. Jos sinulla ei ole ystäviä, niitä ei ole, sopeudu.

Amen ja palstasiukkuja. Tuleehan sillä aloittaja paremmalle mielelle :) päähän silittäjiä löytyy, ystäviä ne ei ole, vuosienkaan palstatutut eivät ole ystäviä, oikeasti...jos et sitten tunne henkilöä oikeasti ja syvemmin, näistä tyypeistä täällä ei tiedä, puhuvat lämpimikseen paljonkin, mutta jos se jotain helpottaa...mutta tuskin kauaksi aikaa siitä on iloa.

Onko täällä joku pyytänyt poistamaan yksinäisyyttä? Olen yksinäiseen elämääni aika tyytyväinen, jos ei lueta mukaan rahavaikeuksia. Rukousystäviä ja seurakuntayhteyttä lähinnä kaipaan sen takia, että on paljon rukousaiheita ja niitä olisi parhain tapa viedä yhdessä Jumalan eteen. Raamatussakin neuvotaan ettei pitäisi jättää seurakunnankokousta. Älä ole niin kärkäs haukkumaan typeryksiksi ihmisiä joita et voi tuntea jos vain heidän muutaman kirjoituksensa luet.

• Jumala_on_Valo

Yksinolo ei ole ollenkaan paha asia. Päinvastoin. Muinaisina aikoina jopa pakanatpitivät arvossa erakoita ja filosofeja, jotka löysivät viisautta yksinäisyydessä. Älä mene tämän maailmanajan hullutuksiin mukaan. Yksi näistä on hedonismi eli jatkuva nautinnon tavoittelu ulkonaisista asioista.
        Kun Valo saa paistaa sydämeesi, et enää kaipaa maallista seuraa.
        Tosin itse voit sitten olla Valona muille.

On surullista, että tälläkin palstalla on niin paljon pahaa oloa ja pimeyttä.
        Mehän tiedämme, mistä se on lähtöisin, emmekä anna sen viedä katsetta pois tärkeistä asioista.
        Jumalan Rakkaus on kaikkien löydettävissä. Hän on kaikkialla läsnä. Hiljenny kuulemaan, mitäHänellä on sanottavaa juuri sinulle.

• Jumala_on_Valo
        aloneagain kirjoitti:

Yksin minäkin asun, tai kissani kanssa. En siis kärsi yksinäisyydestä. Rukousystävästä puhuin lähinnä sillä ajatuksella, että jonkun kanssa rukous olisi sopimusrukousta ja siinä voisi yhdessä enemmän viedä henkilökohtaisia, yhteisiä ja muita tärkeitä asioita rukouksessa Jumalalle. Mutta tietysti myös yksin rukoillut rukoukset kuullaan.

En ole vielä eläkkeellä ja toimeentuleminen rahan takia on välillä ongelmallista ja nuo elatuksen murheet välillä valtaavat mielen - vaikka Jeesus on luvannut kantaa kaikki murheemme - en aina osaa heittää niitä Hänelle. Nuo arkiset asiat ja erilaiset ihmiset joiden kanssa olen töiden takia tekemisissä, vaativat oman aikansa.

Toivoisin että ajankäyttöni olisi Jumalan tahdon mukaista ja Jumalan johdatuksessa, mutta helposti lähden omille teilleni ja yritän kiskoa sinne Jeesusta mukaani kun sen pitäisi olla juuri päinvastoin.

Pitäisi alkaa enemmän kävelemään ulkona nyt kesällä. Kävellessä voi samalla rukoilla. Helposti unohtuu kiittäminen, vaikka olen lukenut monta kertaa elämäni aikana Carothersin "Kiitoskirjat". Kiitosaiheita on niin paljon, myös sellaisia asioita joita emme aina edes huomaa kiitosaiheiksi. Madame Guyon opettaa Raamatun lukua Sanaa sisäistämällä ja Herraa odottamalla kirjassa "Syvempään Jumalan tuntemiseen", Myös hän oli hyvin paljon yksinäisyydessä ja Jumalan läsnäolossa sai kokea johdatusta ja myös vainoja.

Tuo "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa"... on tuottanut minulle välillä päänvaivaa. Onko se sitä että päivittäin lukee Raamattua ja rukoilee Jumalan johdatusta? Pyrin tuohon, mutta ajankäyttöni ei ole aina niin selkeää. Välillä kun pyydän Jumalan johdatusta, niin tunnen olevani kuin sokea joka hoipertelee pimeässä yössä. Onko se sitä, että en ole ollut tarpeeksi kauan Jumalan edessä vai pyydänkö Jumalan johdatusta liian pieniin asioihin jotka Hän haluaisi minun hoitavan ominpäin? Tai ehkä Jumala haluaa minun oppivan jotain kun kipuilen pitkään jonkin asian kanssa?

Sinä olet varmaankin viipynyt Jumalan edessä rukouksessa niin pitkään että Hän on antanut sinulle suoraan rukousvastauksia?

Kiitos rukouksestasi ja siunauksesta. Toivotan myös sinulle siunattua kesää ja kaikkea hyvää elämääsi.

Vastaan ap:lle. :)
        Tärkeää on puhdistautua sisäisesti eli olet avoimena ja "paljaana" Jumalan edessä. Hän kyllä osoittaa sinulle, jos on mitä turhaa ja Jumalyhteyttä haittaavaa estettä välillänne. Puhdassydämiset saavat nähdä Jumalan. Tämä on niin totta! Ei meistä täydellisiä tule tässä maailmanajassa, mutta kun omatuntomme on viritetty ja olemme vilpittömiä Jumalan edessä, Hän todellakin tulee Hengessä niin lähelle ihmistä, että sielun silmin voimme Hänet kokea, "nähdä".

Ymmärrän hyvin, että työelämän haasteet ja pakko keskittyä niihin aiheuttavat henkistä stressiä ja haittaavat sisäistä rauhoittumista vapaa-ajallakin. Toisaalta, kun pääsee elämään omaan tahtiin pidempään esim. viikonloppuvapaalla ja loma-aikoina, silloin on mahdollista löytää sellainen yhteys Jumalaan, että kokemuksen Hänen läsnäolostaan voi palauttaa myös arkisen työn touhussa ja kiireen keskellä. Minulla auttaa ihan Jeesuksen nimen toistaminen. Ei tietenkään maagisesti, papukaijan tavoin toistaen, vaan nimenomaan kutsun Häntä sinä hetkellä.

Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, eli pidä Jumalan tunteminen ja Hänet itsensä elämäsi johtotähtenä. "Ensin" ei siis tarkoita ajallisesti aiemmin, "kun ensin sitä, niin sitten tätä", vaan ensimmäisenä, tärkeimpänä, parhaana asiana. :)

Oman "erakkoelämäni" parasta antia on ollut oppia erottamaan, erottelemaan asioita: mikä on hyvästä, mikä ei. Näen asioiden läpi, jolloin on pienempi mahdollisuus joutua harhaan tai sivupolui!le.
        Nekään eivät silti ole välttämättäpahasta. Jumala voi kääntää meidän virheemmekin siunauksiksi,kun elämme vilpittömällä mielellä, puhdassydämisinä.
        Ihmisen on tehtävä päätöksiä, Jumala ei tee niitä puolestamme. MuttaJeesumsen seuraajina voimme luottaa, että Hän johtaa ja ohjaa. Toisinaan minustakin on tuntuu, että nyt taisin tehdä/valita hölmösti, mutta ajan päästä huomaan, että Jeesus oli niissäkin valinnoissa mukana. Usko on luottamista, eikä siinä ole sijaa murehtimiselle tai harmittelulle. Minulla on vastuu elämästäni ja teoistani, mutta oikeasti viimeinen sana on Herrallamme, jolle olen luovuttanut elämäni kaikkinensa.

Jumalalle ei ole pieniä ja suuria asioita erikseen. :) Tärkeää on oma asenteemme, se luottaminen.
        Minä pyydän Jeesusta näyttämään, missä on vapaa parkkipaikka ruuhkaisessa kaupungissa. Kutsun Jeesusta, kun kiipeän tikkaita katolle. Jeesus auttaa minua avaamaan tiukan säilyketölkin kannen.
        Tämänkaltaiset asiat ovat arkitodellisuutta jokaiselle, joka on avannut sydämensä sisimmässään asuvalle Jumalan Hengelle.
        Rukoilen ja uskon, että ap pääset kokemaan Jumalan rakastavaa läsnäoloa jokaisena päivänä.

• aloneagain

"Jumala voi kääntää meidän virheemmekin siunauksiksi,kun elämme vilpittömällä mielellä, puhdassydämisinä." Joskus uskossa nuorena uskosta todistamiseni oli melko taitamatonta ( sitä se lienee vieläkin). Tai ainakin jälkikäteen ajateltuna itse arvelin siinä tulleen virheitä. Olen sitten pyytänyt Jumalaa että Hän vaikuttaisi kiinnostusta Jeesukseen ja uskon asioihin niissä ihmisissä joita silloin taitamattomasti evankelioin. Ja tuota rukousta joudun varmaan toistamaan elämäni loppuun asti. Jumala tekee joskus salattua työtä ihmisten sydämessä eikä sitä toinen ihminen niin vaan huomaakaan.

Katkeruus on sellainen syöpä, että se helposti pikku hiljaa alkaa levittää pesäkkeitään jos vaan yhtään alkaa helliä anteeksiantamattomuuden tunteita sisimmässään. Tuosta saan jatkuvasti olla tekemässä parannusta.

Kiitos Jumalalle, että Hän ei jätä kesken meissä aloittamaansa työtä eikä Hän hylkää eikä jätä sitä joka Hänen luokseen tulee.

Kiitos vastauksesta, rukouksesta ja Jumalan rakastavan läsnäolon toivotuksesta - jota rukoilen myös sinulle.

• vapaa.köyhyys

Katkeruus on kahtakertaa vaikeampi ongelma koska srk syyllistää katkeria. Vaikka ovat heidät itse katkeroittaneet eli syyllisä kurjien katkeruuteen kun lihottavat itseään rahankeruulla mutta eivät välitä köyhistä.

Mutta kun itse pyytää armoa Jeesukselta niin Hän voi päästää tuostakin pahojen muistelemisesta. Hän tietää että nuo tutkivat väärin Raamattua joka sanoo vanhemmille että heidän on pidettävä huoli ettei katkeruus pääse tekemään vahinkoa. Sen sijaan nuo vanhemmat syyllistävät katkeria siitä että se tekee vahinkoa. Eli siirtävät kaiken vastuunsa alamaisilleen kuten kaikki eliittiin kuuluvat tekevät.

Mutta kuten Jeesus neuvoi, me voimme kuolla itsellemme ja "unohtaa" kuinka meitä kohdellaan. He saavat palkkansa aikanaan mutta me voimme keskittyä katsomaan Jeesukseen joka pitää meistä huolen. Se täytyy tavallaan hyväksyä samoin kuin kurjat esim Intiassa hyväksyvät alempaan kastiin kuulumisensa ja turvautuvat vain Jeesukseen. Tämä rikkaiden diivailu oli ongelma jo Raamatun aikana eikä se siitä mihinkään katoa maanpäällä.

"Tyytyä vähään" kuten Paavali sanoi. Tuo apostoli jo silloin taisteli köyhien puolesta diivoja neuvoen mutta häntä siitä vain haukuttiin.

• juoksekarkuun

Juokse karkuun ystävällisyyttä joka on vain oman pinnan kiillottamista. Yksikään uskovainen ei ole ystävyytesi arvoinen, jos haluat selviytyä elämästäsi edes jollain tavalla lävitse, juokse mieluummin karkuun kuin toivot itsellesi uskovaa ystävää, sellainen on pahempi kuin pahin vihamies.

• kauanhellari

Mene ihmeessä paikallisseurakuntaan pitkän paussin jälkeen. Sillä on Jumalan siunaus. Älä välitä ihmisten puheista. Jos ei ole varaa antaa niin olet tärkeä olemalla jäsen Kristuksen ruumiissa. Kyllä paikallisseurakunta on Jumalan tarkoittama ja uskonelämä ontuu jos laiminlyö sen yhteyden. Yhteisessä rukouksessa on voima.

• einimierkki

Seurakunta on kaikki uskovat yhdessä, missä ovatkin.
      Seurakuntayhteys on hengellistä laatua, ei välttämättä fyysisesti samassa tilassa.
      Alkuseurakunnissa asia oli toisin, kun heitä vainottiin eikä ollut muuta mahdollisuutta saada opetusta (ja konkreettista, maallistakin apua).
      Alussa paikalliset uskovien solut eivät koonneet varoja oman toimintansa järjestämiseen ja opettajiensa elatukseen! Päinvastoin, uskovien luovuttama omaisuus jaettiin paikallisille köyhille, tarvitseville, kun ei ollut muuta sosiaaliturvaa.
      Nykyajan järjestäytynyt uskonnollisuus kerää omaisuutta itselleen. Köyhät saavat kyllä edelleen tuoda roponsa kolehtiin.

• olesiunattu

Aloittajalle sen verran haluaisin kirjoittaa, kun kysyit tuosta mitä merkitsee se, että etsitään ensin Jumalan valtakuntaa ja sen jälkeen kaikki muu meille annetaan.

Sehän tarkoittaa sitä, että laitamme itsemme ja oman lihatahtomme pois Jumalan tahdon edestä. Sellainen, joka on kokenut oikean uudestisyntymisen, tietää, että tärkeintä on olla Herralle kuuliainen, eikä niinkään etsiä sitä, mistä liha saisi aina sitä tyydytystä tavalla tai toisella. Otetaan esimerkiksi vaikkapa se, että tekisit jotain omantuntosi vastaista, vaikka tietäisit, ettei se ole Herralle mieluista. Vaikka sillä tavoin, että olisit naimisissa ja avioliittosi tila olisi vähintäänkin surkea. Sitten ihastuisitkin eri ihmiseen, mutta tunnet sydämessäsi, ettet saa olla puolisollesi uskoton. Silloin sinä etsit todella Jumalan valtakuntaa, kun kiellät oman lihasi toiveet ja laitat Jumalan tahdon ja käskyt ensimmäiselle sijalle. Vain tällä tavoin saavutamme sen, mikä johtaa vapauden tielle Kristuksessa. Koskaan oman lihan pyyteet eivät tule tuottamaan toivottua tulosta, vaikka sillä hetkellä ihminen luulisikin, että hänen tunteensa kaipaisivat täyttymystä. Jumalan tie on hyvin helppo, mutta me ihmiset teemme siitä hyvin vaikeata itsellemme. Milloin yhdellä tavalla ja seuraavalla kerralla taas jollain muulla tavalla.

Vaikutat muutoin aika tyytyväiseltä elämääsi, joten muistathan, että Raamattukin neuvoo, ettei meidän ole hyvä luottaa ihmisten apuun, vaan saamme ja voimme kaikessa luottaa Jumalan apuun. Kyllä Herra osaa ja tietää meidän syvimmätkin tunteemme ja ajatuksemme. Ihmisinä olemme kaikki vajavaisia, mutta Jumala on täydellinen, eikä tee meille mitään sellaista, mistä Hän ei itse olisi jo perillä. Herra siunatkoon sinulle sopivan seurakuntayhteyden, mutta älä odota ihmisiltä liikaa, vaan luota kaikessa seurakunnan keskelläkin Herraan.

• kaikenkokenut

Tähän ei voi sanoa kuin Amen.

Huomasin että ketju on Helluntailaisuus-osiossa. Sinänsä hassua, että suomi24-palstallakin kristinuskon keskustelut on jaoteltu useaan kategoriaan. Olennaista ei ole se, mihin kirkkokuntaan kuulumme, jos mihinkään. Kristinusko ei ole oikeasti uskonto vaan ihmisen Jumala-suhde.

Herkkä ihminen, jonka omatunto toimii, kokee helposti hämmennystä minkä tahansa kirkkokunnan ja uskonryhmittymän tilaisuuksissa, kun huomaa, että Jumalan valtakunta on siellä (korkeintaan) vain puheiden tasolla. Ristiriita uskon teorian ja käytännön toteutuksen välillä on niin suuri, ettei siellä pidempään viihdy kuin kantaporukka, joille srk on eräänlaista kerhotoimintaa. Lihalliset ihmiset siellä toteuttavat itseään.

• "Herra siunatkoon sinulle sopivan seurakuntayhteyden, mutta älä odota ihmisiltä liikaa, vaan luota kaikessa seurakunnan keskelläkin Herraan."

En odota liikaa ihmisiltä. Olen kokenut elämässäni yhtä ja toista. Sanoit että vaikutan aika tyytyväiseltä elämääni. Toivon ettet tarkoita että olen tyytyväinen itseeni? Raamattu neuvoo että ei pidä ajatella itsestään liikoja (omin sanoin muisteltuna). Yritän olla armollinen itselleni ja toisillekin, kun emme ole vielä perillä siellä missä kaikki on täydellistä.

• sinetti77

Shalom!
      Minäkin kaipaan, uskovia kanssa sisaria. Kirjoittelen tuolla Blogiani; https://sinettisormus.blogspot.com/ , jossa kerron uskon elämääni ja kasvuani siinä, päiväkirjamaisesti. En halua, että koet tämän vain mainoksena, vaan koin yksinäisyytesi niin, että josko minulla olisi annettavaa? Pidän myös ystävieni kanssa yhteisiä koti kokouksia ja jos sattuisit olemaan lähimain, voisit liittyä meihin? Mutta tutustu ensin minuun, tekstieni kautta ja voit sitten kommentoidakin, jos niin koet, tiedä kuinka ystävystymme? Sitä toivon, löytää lisää kanssa sisaria, joiden kanssa olemme samaa "taivaallista perhettä."

• LöydettyValtakunta

>>>>>>>>Näitä kirjoittaessani jo koen saavani vastauksen. "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa..." Minun pitäisi enemmän olla Jumalan seurassa ja kertoa Hänelle asiani kiitoksen kanssa. Tässä asiassa yritän tehdä parannusta. <<<<<<<<

Mitä etsimistä siinä vielä on jos olet jo "Jeesus ovesta" mennyt Jumalan valtakuntaan? Ei kymmenykset kuulu uuteen liittoon, varojen antamien on vapaaehtoista rakkauteen, ja terveeseen ymmärrykseen perustuvaa .Ketä se kirkastaa että omat laskut jää maksamatta jonkun "kymmenys laki velvotteen" takia? Lasten ja omat vaatteet jätetään ostamatta "kymmenysten" takia? Ei ja ei! Tervettä järkeä ja vapaaehtoista varojen antamista.

Eihän vain omavanhurskaat yritykset ostaa Jumalalta jotakin esim. pelastusta, rauhaa, kavereita ole esteenä ? Jumala antaa srk:aan henkilöitä "lahjaksi" rakentamaan srk:aa. ( Ef.4:7.-16.) Ef.4: Ei yksin oleminen ole srk:n rakentamista. Eihän talojakaan rakenneta niin että katsotaan vain TV:tä miten toiset rakentaa? rakennus mies on rakennus työmaaalla työkalujensa kanssa tekemässä osaansa. Lähde ulos arkipäivään mene kyläilemään uskovan,uskovien luokse, voit olla jollekin rakentumiseksi sillä lahjallla joka sinulla on. ( 2.Piet.1:2.-12.) Room.12:1. , Jaak.1:27. Matt 25: 35.".. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; 36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'.."

Mitä "Jumalan valtakunnan" etsimistä siinä vielä on jos olet "Jeesus ovesta" mennyt Jumalan valtakuntaan? Hyvä tekstijakso opetella muistamaan ulkoa ( Room. 3:21.-26.)

Room. 3:21:21.".. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. 23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit 26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen..."

Jumalan Henki vaikuttaa vanhurskautetuissa ihmisisä, jakaen heille Hengen lahjoja tahtonsa mukaan srk:n rakennukseksi. Niissä ihmisissä jotka Jumala on itse vanhurskauttanut evankeliumin kuulemisen ja uskomisen kautta. Room.5:1."..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo .."

( Gal.3.1.-14.) Gal.3.1."..Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? 2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? 3. Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? 4. Niin paljonko olette turhaan kärsineet? - jos se on turhaa ollut. 5. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta,........................ 13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - 14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen...."

• rosesareorange

Olen koittanut lukea aloitusta ja siihen tulleita uskovien vastauksia. Jotenkin pintapuolista on uskovien elämänymmärrys, höttöä. Se tosin selittää paljon asioita.

• Kiitos vilkkaasta keskustelusta, jota voitte halutessanne edelleen jatkaa.

Kiitos kaikista kommenteista, joihin en kaikkiin lähtenyt henk.koht. vastaamaan. Kaikki vastaukset olen lukenut. Ihan mielenkiintoisia ajatuksia teillä on ollut.

• kokemustaomaava

On aivan harhaajohtamista ja valehtelua uskotella ihmisille että helluntaiseurakunnasta löytää ystäviä ja välittämistä. Missään muussa yhteisössä ei välitetä yhtä vähän jäsenistään kuin hellariseurakunnissa. ! Vuodesta toiseen saat istua yksin penkissäsi, sinua oikein aletaan karttaa kun huomataa että olet yksinäinen.
      Kuitenkin he rakkaudesta ja välittämisestä toitottavat. Kaksinaamaisempaa väkeä ei löydy!

Ellei sinulla ole ollut ystäviä seurakunnassasi sinne mennessäsi voit olla varma ettei heitä kyllä sieltä myöhemminkään löydy. Tämä on niin totta ja tullut julki niin monen yksinäisen suulla tälläkin sivustolla.'
      Helluntaieurakunnissa on omat sisäpiirinsä, ja yleensä toiminta pyörii sukujen kesken. Toki heillä joilla on iso suku ja kaikki hellareita , on ystäviä, eivätkä he kaipaa tutustumista uusiin ihmisiin.

Älkää hyvät ihmiset liittykö noihin hellariseurakuntiin rahastettaviksi! Rahan he kyllä untevat ja sitä tunteisiiin vetoavilla keksityillä säälitarinoillaan kerjäävät!

• Steyr

Ei se seurakuntaan kuulumattomuus estä kokouksissa sanankuulolla käymistä. En itsekään kuulu mihinkään uskonyhteisöön rekisteröitynä jäsenenä, mutta en anna sen seikan millään tavalla estää seurakunnan kokouksissa käyntiäni, kun tulee tarvetta siihen. Tosin viimeisestä käynnistäni on jo kulunut aikaa jokunen vuosi. Kävin vapiksessa, mutta siellä kyllästyin siihen, että jatkuvasti patisteltiin seurakuntaan liittymiseen varsinkin silloin, kun menin esirukousalttarille. Ja kysyessäni, eikö rukousaihettani käsitellä ilman srk:n jäsenyyttä. alkoi 'selitykset' selitysten perään. Ja kun tämä toistui joka esirukouskerta, jätin alttarilla käynnit sikseen.

Kun olen kaksi kertaa eronnut vapiksesta seurakunnan väärinkäytöksen perusteella, niin ajattelen, että anti olla. Ei tuppauduta väkisin srk:n jäseneksi.

Ja helluntailaisuudessa kuulostaa mielipiteitten perusteella soivan samat sembalosonaatit.

Sen olen jo huomannut, että kun uskovaisella on paksu lompsa täynnä setelirahhaa ja on villakangaspuku tms. päällä ja pihaan ajaa kuhauttaa trendikkäällä ja kalliilla laatuautolla ja omistaa maata ja metsää ja asuu ok-talossa, niin jo vain arvostus nostaa huipulle.
      Mutta vastaavasti jos uskovainen on ns. tavallinen tallaaja farkut tai teryleenit jalassaan ja ajaa kuhauttaa käytetyllä ladalla tai fiatilla tms. koslalla pihaan, niin muut, kuin vahtimestari ei monastikaan toivota Jumalan rauhaa eikä muutoinkaan osoita kiinnostusta ja ala mahdollisia kuulumisia vaihtamaan.

• Steyr

Raamattuun on Kirjoitettu:

"Parempi ajavana nöyrien parissa kuin jakamassa saalista ylpeitten kanssa". (Snl. 16:19).

"Parempi kuiva kannikka rauhassa kuin talon täysi uhripaistia riidassa". (Snl. 17:1).

• Rauhan tervehdys.

Yksi hyvä veli tai sisar on monesti parempi, kuin sellainen yhteys, jossa Juudakset pyörivät ympärillä repimässä. Pidä kiinni, jos sinulla on yksi uskollinen sisar tai veli. Se riittää usein.

"Oi, jospa minulla olisi erämaassa matkamiehen yömaja, niin minä jättäisin kansani ja vaeltaisin pois heidän luotaan! Sillä he ovat kaikki avionrikkojia, ovat uskottomain joukkio." - Jeremia 9:2

Jeremia, joka eli vaikeaa aikaa, oli yksin, mutta Jumalakin lähetti hänelle pari erikoista veljeä. Baarukin ja Ebed-Melekin. Mekin kohtaamme tällaisia veljiä ja sisaria, jotka eivät ole ihmisten silmissä kummoisia, mutta joiden sydän on oikeassa asennossa. Monesti se sisar tai veli löytyy, kun olemme yhteisen ongelman tai asian äärellä.

"Häviökseen mies on monien ystävä, mutta on myös ystäviä, veljiäkin uskollisempia." - Sananlaskut 18:24

Siunauksin, MM.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2725
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      418
      2246
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2156
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      1970
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1769
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1689
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1196
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1152
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1059
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      967
    Aihe