Ostin Sarpanevan valurautapadan ja pesin sisäpuolen emalipinnan ohjeen mukaan. Sisäpuolta pestessä kastui myös pohja alapuolella. Padan pohja alkoi heti ruostua, siis ulkopuolen pohja. Kuivatin padan tiskikaapissa pohja ylöspäin, huomasin seuraavana päivänä ruosteen ja pyyhin sen kuivalla paperulka pois. Sitten pata oli pöydällä pohja alaspäin pari päivää ja uutta ruostetta oli tullut ihan kamalasti. Mitä teen?
Apua, valurautapata ruostuu!
5
2820
Vastaukset
- sera1
En osaa auttaa asiaan, mut sama ongelma.
Ainoastaan se ulkopohja ruostuu sinnikkäästi.
Sanotaan että pesun jälkeen se pitäis kuumentaa hellalla tai uunin jälkilämmöissä. Silti tyhjänäkään sitä ei sais kuumentaa.
Hermo menee kun kaikista huoltotoimista ja rasvauksista huolimatta se falskaa ruostetta pitkin kaappeja, vaikka sitä varmasti säilytetään kuivana.
(paperien päällä, ettei se ruosterinki tartu kaikkialle) - Anonyymi
Joo, mulla sama ongelma! Pistin Iittalalle viestiä ja odottelen vastausta, että mitä tuolle kannattaisi tehdä.
- Anonyymi
Saitko iittalalta tähän vastausta? Itsellä ihan sama ongelma, eihän tätä pysty liedellä käyttämään vaikka haluaisi.
- Anonyymi
Mitä sait vastaukseksi? Mulla sama ongelma.
- Anonyymi
Meidän pata on käytön jälkeen pesty kuumalla vedellä ja liedellä sen verran lämmitetty ,että alkaa vesi kuivumaan ja napsautettu levy pois päältä.
Nyt se on tullut määränpäähän liki 40 vuotta palvellut ja tuli sille tapaturma.
Lapset halusi paistaa munkkeja ja levy päällä ja pata ilman rasvaa niin alkoi käry haisemaan ja eikös ne siihen kaataneet kylmää vettä ja poksahtelu alkoi.
Sisä pohjasta pieniä palasia irtoili ja käytössä jatkui metallin irtoilu,ettei sitä tohtinut jatkossa käyttää. Nyt on hankittu kokeeksi emaloitu valurautapata jossa on pohjakin emaloitu niin on ruostevapaa.
Hyvältä näyttää punainen pata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi553383Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi2261834Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊951725Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1361552- 951450
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?781448Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v1361424Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html121230Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa771230- 901225