Tunnustin olevani tyhmä.

tomppelikirjoittaa

Kassalla kaupassa unohdin sen palikan laittaa joka erottaa omat ja takana tulevan ostokset, kun en huomannut kaverin tulleen taakseni, ensin ei ollut ketään muita kassalla kuin minä en palikkaa laittanut.
Sain kuulla kunniani, "kiitos vaan, että maksat sitten minunkin ostokseni, kaikenlaisia toopeja sitä näkee"sanoi lopuksi hiljaa.
En alkanut kiistämään, vaan sanoin, että olen vähän tällainen typerys ja ajattelematon, anteeksi.
Sehän tehosi, kaveri alkoi heti pehmeneen ja sanoi, "no, et sinä varmaan tyhmä ole ja kyllä tässä itsekukin on tyhmyyksiä tehnyt, monenlaisia"
Kummasti ihmiset pehmenee vihassaan kun myöntää vaan olevansa tomppeli tai typerys.
Hyvä keino.

34

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palikoita

Palikka oli takanasi.

• ENoleJUNTTI

Tuttu tilanne. AINA kun huomaan että takana on joku tulossa, laitan kapulan. Kun ketään ei takana näy, tuntuu typerältä laittaa kapula, enkä laita. Joskus joku tulee latoman ostoksiaan hihnalle niin nopeasti, ettei se ole omista tavaroista vielä tyhjä, ja tuntuu kuin olisin toiminut jotenkin väärin.

Mutta, ei siihen hihnalle ole perässä tulijan pakko lastata tavaroitaan heti. Olenkin sitä mieltä, että takanasi tullut urputtaja oli juntti, et sinä.

...Koska minä en ole juntti.

• orgmummeli

MIKÄ VTU taitä vaivaa, laita se palikka eteen ja taakse jos se puuttuu!

Niin minäkin teen eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa. Joskun on jäänyt laittamatta sinne taakse se ja olen vain kiittänyt laittajaa.

Maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita! Mokomasta asiasta keuhkotaan.

• Aaasiakas

Olen ihan samaa mieltä. Olen monesti laittanut sen sekä eteen että taakse, eikä tuo minun elämääni ole sotkenut, ei ole iso työ.
        Kerran en ehtinyt laittaa, kun taakse tuli niin nopeasti mieshenkilö ja kun otin kapulan laittaakseni sen hihnalle, niin eipä kelvannut. Tämä herra nappasi toisen kapulan, löi sen hihnalle ja minun laittaman kapulan pois, erittäin äkäisesti mulkaisten.
        Sen jälkeen olen laittanut aina, vaikka ketään toista ei olisi lähelläkään.

• myymäläautoilija
        orgmummeli kirjoitti:

MIKÄ VTU taitä vaivaa, laita se palikka eteen ja taakse jos se puuttuu!

Niin minäkin teen eikä siinä ole ollut mitään ongelmaa. Joskun on jäänyt laittamatta sinne taakse se ja olen vain kiittänyt laittajaa.

Maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita! Mokomasta asiasta keuhkotaan.

Edelleen hengessä mukaillen, ja jatkaen...

mitä vittua teitä puhumattomia hämäläisiä vaivaa kun ette uskalla avata suutanne kassahenkilölle ja sanoa mitkä ostokset ovat teidän ja mitkä seuraavan jonossa tulijan. Siinä kassahihnalla on aikaa nostaa ne tavarat sille hihnalle ja jossakin välissä siirtää se kapulakin siihen hihnalle (tarvittaessa) ilman kaikenmaailman puhinoita ja pöhinöitä.

Tuo vitun kapula tuli kassahihnoille aikoinaan "apukapulaksi" kun nämä vitun tuppisuuhämäläiset eivät tienneet miten kaupankassalla asioidaan.

• yhtätuuppimista

Hihnat ovat auttamatta liian lyhyitä. Hihnalle pitäisi mahtua vähintään kolmen asiakkaan ostokset, että homma sujuisi. Lisäksi pakkauspuolella olisi oltava reilusti tilaa ja sopivat telineet kauppakasseille. Kassaympäristöt vaikuttavat liikaa kouluja käyneiden tekeleiltä.

• Mämmisuu

Ja ne kapulat ovat joissain kaupoissa myös liian lyhyitä! Kun tavata puskee edessä olevia päin, niin saattaapi ohi pursuta omat pönikät ..sitten kassa joutuu kysäisemään , onks tääki vielä teidän...

Onneksi ei ole niitä Lidlin onnettomia tynkäkassoja sentään - eikä Lidleissäkään.

• ompakamalaa

Onko se nyt niin kauhean raskasta laittaa se kapula ilman rutisemisia jos edellä menijä ei ole hoksannut ajatuksissaan? Tuskimpa se kiusatakseen jättää sen laittamatta, niinkuin useimmiten kuvitellaan.
      Tuo taas osoittaa, että me lajitoverit perimmiltään vihaamme toisiamme.
      Mahtoi olla nolo tuo hermotautinen takanasi vielä kotonaankin, sanoikohan kotonaan että olipas siellä kaupassa mukava asiakas? Tosi on, että tunnustamalla riisut toisen aseista tavallaan.

• Meillä laitetaan aina itse jos sitä ei ole ja jonossa asiakas ennen meitä. Ei ole tullut jännetupentulehdusta ei mitään muutakaan. Olisikohan huomauttajalla ollut huono päivä.

• hölmöjä-vaatimuksia

Niiden takana tulevien palikoiden takia tulee laitettua, mutta oikeasti se kuuluisi laittaa sen, joka tulee takaa. Sehän on täysin luonnollista, että haluaa erottaa omat ostokset edellä menevistä sillä palikalla. Taas seuraava erottaa omansa, edellä menivistä. Kuka on saanut päähänsä, että se pitäisi laittaa sen edellä menijän?

• oikeita.vaatimuksia

Ei se takan tuleva tiedä kauanko lastaat niitä purkkejasi siihen hihnalle, usein sieltä jonon takaa juoksee vielä ämmä joka hakee sen karamellipussinsa siihen jatkoksi. Se palikka on merki, että takanatuleva voi alkaa lastata sitä omaa kamaansa.

• jospalikkapuuttuu

Takana tuleva maksaa.

• urfiufirufiruif
        jospalikkapuuttuu kirjoitti:

Takana tuleva maksaa.

Ei vaan asiakas maksaa oman ostoksensa. Oli kapula tai ei.

• ei-vaan
        jospalikkapuuttuu kirjoitti:

Takana tuleva maksaa.

Ei vaan artisti maksaa!

• sieg.smile
        ei-vaan kirjoitti:

Ei vaan artisti maksaa!

Rumpalilta viedään kassajonossa kapulat!

• sieg.smile
        ei-vaan kirjoitti:

Ei vaan artisti maksaa!

Frööbelin Palikat kiroilevat ainakin kassajonoissa!

• meneevaikeaksi

Joo hyvä ajatuksena mutta se on vaan niin työlästä alkaa sieltä takaa kauempaa kurottelemaan sitä palikkaa, edellä menevällehän se palikka on helpommin saatavissa, tai onhan se mukava kurotella sieltä takaa varsinkin jos edellä asiakkaana on nainen.
      Tai voisihan se takana oleva sanoa sille edellä olevalle, että kuule, annas se palikka kun laitan sen ostosten väliin, edellä oleva ojentaa palikan kiltisti sinulle takana tulevalle ja sinä asennat sitten palikan ostosten väliin, joo just.

• pöljää-touhua-

Sinun teoria asiassa ei oikein päde. Miksi pitää kiirehtiä kurkottelemaan palikoita? Odottaa rauhassa niin kauan, että se palikka liukuu riittävän lähelle. Kyllä ne ostokset ehtii hyvin nostella ilman mitään hoppuiluakin. Usein kiirehditään, sitten seisotaan odottamassa omaa vuoroa.

• ghthth
        pöljää-touhua- kirjoitti:

Sinun teoria asiassa ei oikein päde. Miksi pitää kiirehtiä kurkottelemaan palikoita? Odottaa rauhassa niin kauan, että se palikka liukuu riittävän lähelle. Kyllä ne ostokset ehtii hyvin nostella ilman mitään hoppuiluakin. Usein kiirehditään, sitten seisotaan odottamassa omaa vuoroa.

Niin mistä se palikka liukuu? Sitähän pitää välillä hakea melkein kassalta asti. Jotkut harvat kassatyöntekijät pökkäävät sen pitkään liukuun, niille on kai kiroiltu, että ettekö saa sitä pulikkaa tännepäin. Ja miten kassa jonossa odotat rauhassa kun takana on pitkä rivi hermosairaita odottamassa hampaitaan narskutellen?

• Myönteinen-elämä

" Kummasti ihmiset pehmenee vihassaan kun myöntää vaan olevansa tomppeli"

Tunnistan tilanteen täysin. Minäkin olen monesti avoimesti myöntänyt olevani homppeli. Heti ympärillä olevat miehet ovat heti pehmenneet jja alkaneet vetää takaisin sanomisiansa.

Ihme voima tuolla puhumisella on.

• psofddfd

No tuskin ovat pehmenneet, vaan kovettuneet.

• sieg.smile
        psofddfd kirjoitti:

No tuskin ovat pehmenneet, vaan kovettuneet.

Onkohan se nyt varmasti kaupan hihnan palikka, joka pakaraasi vasten tuntuu?

*Twilight Zone-musiikkia*

• väkivaltaonjees

Oisit vetässy kusipäätä vastapalloon sen minkä jaksat, ja kun mulkku olis tipahtanu, pari kipakkaa potkua päähän. Luulis et seuraavan kerran tajuu pitää turpansa kiinni.

• Börje-kakkonen

NIIN ja parin potkun jälkeen vielä kiskaissut teryleenihousut alas
        siltä ta työntänyt mulkkusi kuivana kakkoseen ja päästänyt
        rojut torveen ja todennut:
        - Näin meillä on tapana ruotsissa tehdä kapulanvinkujille.

• palstapersu

Jaaha, siinä on taas joku lähiön suurin karateka. Oletko saanut montakin vankilatuomiota pahoinpitelystä. Kyllähän kaikki Hollywood elokuvia katsellet pitävät niitä dokumentteina, jossa kusipäitä vedetään vastapalloon.

PS
        Äänestätkö persuja ?

• haittaako-se
        Börje-kakkonen kirjoitti:

NIIN ja parin potkun jälkeen vielä kiskaissut teryleenihousut alas
        siltä ta työntänyt mulkkusi kuivana kakkoseen ja päästänyt
        rojut torveen ja todennut:
        - Näin meillä on tapana ruotsissa tehdä kapulanvinkujille.

Haittaako se jos on riakonaalihousua

• lottovoitto.syntyä

Kyllä on ihmisillä asiat hienosti, kun joku kaupan kassahihnan palikka on noin suuri murhe. Maailmassa on pari miljardia ihmistä, jotka olisi ikionnellisia jos niillä olisi sen verran rahaa, että voisivat joskus mennä kauppaan ostamaan ruokaa.

• palikka

Ja mitäpä se meille kuuluu?

• palikka

Toinen havainto on takaa tulevien estäminen töröttämällä itse hihnan vieressä peräkkäin kärrin kanssa.
      Menen itse kärrin va hihnan väliin ja lätkin tavarani remmille, paiskaan välikapulan ja astun kärreinen sivuun, että takanani oleva pääsee latomaan ostoksiaan hihnalle.

• sieg.smile

Eilen tein tosi tyhmästi kaupan kassalla. Jäin odottelemaan jonon ensimmäisenä, kun edellisellä asiakkaalla oli rahanlaskua.

Toisen kassan tullessa viereiselle hihnalle, takaani lähti 4 asiakasta täysine ostoskärreineen sille toiselle kassalle välittämättä lainkaan, että olin selkeästi jonon ensimmäisenä ja nämä takanatulijat sen varmasti tiesivät.

Kyllä taas niin vitutti olla rehellinen, hyvätapainen suomalainen häikälemättömien etuilijoiden joukossa. Jotkut ihmiset radikalisoituvat vähemmästäkin.

• Näyttää-pahasti-siltä

Taidatte olla palikoita koko ketju.

• Voivoivoivoi

Ei mikään ongelma. Jos edessäoleva ei älyä laittaa kapulaa merkiksi niin laita vaan omat ostokset jatkoksi ja poistu kaupasta.

• selvä_merkki

Itse nostan aina ostoskärryt ostosten jatkoksi, eikä ole kukaan valittanut
      kapulan puuttumisesta.

• No_että_silleen

No aloitus osui just asian ytimeen. No että silleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4240
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      37
      2425
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2403
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      98
      2156
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1917
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1915
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1587
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1568
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1560
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      76
      1341
    Aihe