Ja paljonko saanut anottua omia rahojaan takaisin tosin anomisprosessikin maksaa ei riitä yksi henkilö niitä anomaan.
Vastaukset 21
Tässä tietoa asiasta:
https://eurooppatiedotus.fi/suomi-ja-eu/suomen-eu-jasenmaksut/- Anonyymi
"Suomi on ollut vuosia 1996, 1997 ja 2000 lukuun ottamatta EU:n nettomaksaja. Nettomaksu kuvaa Suomen EU:lta saamien tulojen ja EU:lle maksettujen maksujen erotusta.
Suomen nettomaksu EU:lle oli vuonna 2017 275 miljoonaa euroa, ilmenee EU:n komission tilastoista. Nettomaksu pieneni edelleen toissa vuodesta, jolloin se oli 294 miljoonaa euroa. Suomi oli vuonna 2017 EU:n toiseksi pienin nettomaksaja Irlannin ollessa pienin."
Vau! Suomi oli toiseksi pienin nettomaksaja, mutta unohdetaan kokonaan mainita maksujen suhde väkimäärään ja kaikki nettosaajamaat! Ja tuo tulee vielä viralliselta ulkoministeriön sivulta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suomi on ollut vuosia 1996, 1997 ja 2000 lukuun ottamatta EU:n nettomaksaja. Nettomaksu kuvaa Suomen EU:lta saamien tulojen ja EU:lle maksettujen maksujen erotusta.
Suomen nettomaksu EU:lle oli vuonna 2017 275 miljoonaa euroa, ilmenee EU:n komission tilastoista. Nettomaksu pieneni edelleen toissa vuodesta, jolloin se oli 294 miljoonaa euroa. Suomi oli vuonna 2017 EU:n toiseksi pienin nettomaksaja Irlannin ollessa pienin."
Vau! Suomi oli toiseksi pienin nettomaksaja, mutta unohdetaan kokonaan mainita maksujen suhde väkimäärään ja kaikki nettosaajamaat! Ja tuo tulee vielä viralliselta ulkoministeriön sivulta!Eikö olekkin outoa? Sama ilmiö tapahtuu kun aletaan puhumaan ilmastonmuutosta aiheuttavista päästöistä. Ja tuo tulee vielä persujen virallisilta sivuilta.
- Anonyymi
Liikaa. Silläkin rahalla olisi tiestöt sekä vanhustenhoito kunnossa mutta nyt ne on rappiolla. Haittamaahanmuutto nielee osansa, noin kolmisen miljardia vuodessa, että hullua on eliitin rahantuhlaus nykyään. Niin hullua että persuja kaivattaisiin päättäviin elimiin.
- Anonyymi
Tuo kolme miljardia on revitty ihan persuista, eli tuskimpa pitää paikkaansa sekään.
- Anonyymi
Jotain 57egee per kärsä! Minä varmaan maksan sinunkin osuuden, ja ihan mielelläni joten voit lakata kitisemästä. Niin paljon hyvää siitä on.
Jos vielä kismittää niin muuta Ukrainaan, siinä sulle on EU:n ulkopuolinen mallimaa.- Anonyymi
57 egee!? Monta kärsää sulla on?
Mun pikasen mulkasun perusteella tosta Urbaanin linkittämästä pylväiköstä sain tulokseksi tollasen reilu 4 miljardin pintaa koko EUssa oloaikana.
Jos toi sun 57 egee pitäis paikkaansa, jokasella suomalaisella - vauvasta vaariin - pitäis olla 13 kärsää. Ja siks toisekseen, vauvat ja vaarit EI MAKSA veroja. Eikä pienituloisetkaan maksa valtionveroa lanttiakaan, joten ihan aikuisten oikeasti noita maksajia on jossain 1-2 miljoonan välissä, joten voit kertoa ton kärsämäärän siin 3-4. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun pikasen mulkasun perusteella tosta Urbaanin linkittämästä pylväiköstä sain tulokseksi tollasen reilu 4 miljardin pintaa koko EUssa oloaikana.
Jos toi sun 57 egee pitäis paikkaansa, jokasella suomalaisella - vauvasta vaariin - pitäis olla 13 kärsää. Ja siks toisekseen, vauvat ja vaarit EI MAKSA veroja. Eikä pienituloisetkaan maksa valtionveroa lanttiakaan, joten ihan aikuisten oikeasti noita maksajia on jossain 1-2 miljoonan välissä, joten voit kertoa ton kärsämäärän siin 3-4.Pikkukoomukselaiset keksivät tässä taannoin pilkkoa isot summat "nokkaa kohti", että saisivat ne miljardit "laimennettua" siten.
Ja sekin meni näköjään pieleen,,,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos toi sun 57 egee pitäis paikkaansa, jokasella suomalaisella - vauvasta vaariin - pitäis olla 13 kärsää. Ja siks toisekseen, vauvat ja vaarit EI MAKSA veroja. Eikä pienituloisetkaan maksa valtionveroa lanttiakaan, joten ihan aikuisten oikeasti noita maksajia on jossain 1-2 miljoonan välissä, joten voit kertoa ton kärsämäärän siin 3-4.Mitä taas tulee siihen, että kuinka ”paljon hyvää” EUsta on meille ollut:
Tässä pitkän aikavälin BKT kehitys Suomen osalta.
http://eh.net/encyclopedia-graphics/hjerppe.finland.figure1.png
Mä en oikeen nää tosta EUsta olleen juuri mitään hyötyä Suomelle, pikemminkin päinvastoin, koska tossa näkyy toi selvä notkahdus alaspäin heti vähän sen jälkeen kun on liitytty EUn. Muilta osin käppyrä näyttäis menevän ihan samaan suuntaan kuin ennen EUtakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos toi sun 57 egee pitäis paikkaansa, jokasella suomalaisella - vauvasta vaariin - pitäis olla 13 kärsää. Ja siks toisekseen, vauvat ja vaarit EI MAKSA veroja. Eikä pienituloisetkaan maksa valtionveroa lanttiakaan, joten ihan aikuisten oikeasti noita maksajia on jossain 1-2 miljoonan välissä, joten voit kertoa ton kärsämäärän siin 3-4.Vuosimaksu, vuosimaksu hyvä immeinen. Yritä edes ymmärtää.
- Anonyymi
Miksi juuri ukrainaan? entä jos muutankin eu.n ulkopuolelle vaikka norjaan tai sveitsiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosimaksu, vuosimaksu hyvä immeinen. Yritä edes ymmärtää.
No mene sit keskustelemaan vuosimaksuista vuosimaksuja käsittelevään alotukseen, ainakin siihen asti kunnes opit lukemaan, ja varsinkin sisäistämään lukemasi, koska tän ketjun alotuksen otsikko on: ”Pal-jon-ko Suo-mi mak-sa-nut Eu mak-su-ja” ja jossa ei puhuta eikä mainita mitään vuosimaksua missään kohtaa!?
- Anonyymi
kunhan saadaan britit ulos EU:sta. Tarvitaan joku maksamaan brittien 12 miljardin osuus nettomaksuista.
Paljonkohan Suomen osuus on tuosta? - Anonyymi
Eurooppatiedotuksesta voi laskea vuosilta 1995-2017 että Suomi on maksanut maksuja EU:lle 6,042 miljardia ja saanut samalla ajanjaksolla 378.6 miljoonaa. Eli maksettu on 16 kertaa enemmän mitä on saatu.
Voi myös ajatella toisella tapaa. Joka vuosi on keskimäärin maksettu nettona EU:lle 257 miljoonaa eli yhteensä 5.667 miljardia euroa nettomaksuna. - Anonyymi
puhumattakaan muista kuluista viellä päälle,
- Anonyymi
Saatiin sentään matuja maa täyteen ja niistä ollaan jo maksettu kymmeniä miljardeja joka vuosi eikä loppua näy EU on oikea rahasampo.
- Anonyymi
Aika huono Diili mutta se maksaa että saa olla Eliitissä taikka siis Politikot saavat patsastella mitä väliä kansasta ne on vaan maksajia
- Anonyymi
Miksiköhän persuja ei ole kiinnostanut asia lainkaan. Mutta vasemmistolla on sentään ollut munaa ottaa kantaa asiaan.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/364049-raju-vaite-suomi-on-maksanut-muiden-maiden-eu-jasenmaksuja - Anonyymi
Suomi on niin syvällä EU perseenreijässä ettei siltä pääse enää niin vaan pois ilman,että koko maan talous romahtaa lopullisesti siksi ero on vaikea toteuttaa ollaan yksinkertaisesti niin perkeleesti velkaa ja siihen päälle tulisi tullit meidän viennille joka pitää maata pystyssä niin avot ja harasoo ja firmat kaatuisi yksi toisensa jälkeen tai sitten muuttaisi muualle eli kusessa ollaan kaulaa myöten paskaa saadaan joka vuosi lisää ja sen määrää EU.
- Anonyymi
Taannoin eräs tunnettu persu lupasi, että valtaan päästyään alentaa Suomen jäsenmaksun suhteellisesti brittien kanssa samalle tasolle, jolloin säästöjä olis kertynyt 200 milj./vuosi. Hiljaista oli, vinkuikohan edes takin saranat?
- Anonyymi
Muuttui Siniseksi ja onneksemme poistunut kuvioista tämä iso sininen pallukka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761892
- 861357
- 114983
- 96871
Olen osastolla
Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.66726Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt
En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si41649- 59627
- 29572
Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M75555- 42544