Tänä päivänä saamme lukea, kuulla ja kokea itse sopimatonta käytöstä maassamme eri ammatti- ja palveluryhmiin kohdistuen. Olemme sitten myyjiä, hoitajia tai opettaja, saamme kuulla uhkaavaa käyttäytymistä, haukkumista, nimittelyä ja väkivallalla uhkaamista. Saman koemme myös esimerkiksi liikenteessä käsimerkkien, perässä ajamisen, kiilaamisen ja perässä ajamisen muodossa, eikä liikunta- tai vapaa-ajan harrastuksissakaan selvitä konflikteilta.
Suomessa tarvitsisimme "Ole ihmisiksi" -teemapäivän, jossa pysähtyisimme ajattelemaan käyttäytymistämme ammattiryhmiin ja vapaa-ajan harrastuksissa kohtaamiimme ihmisiin/asiakaspalvelijoihin. Kaikille ei tarvitse räyhätä tarpeettomasti. Pysähdy miettimään, miksi käyttäydyt huonosti toista ihmistä kohtaan ja onko se tarpeetonta. Jos itselläsi on paha olla, miksi pilaat myös muiden ihmisten päivän? Ole ihmisiksi. Älä ole, kuin Euroopan omistaja. Kiitos!
Ole ihmisiksi -päivä?
Anonyymi
3
<50
Vastaukset 3
Hyvä muistutus. Miksi levittää pahaa ilmapiiriä, jos voi levittää hyvääkin. Kohtelias käytös ja hymy voi pelastaa monen päivän, kun taas typerä ärhentely pialta sen. Muiden käytöstä emme voi muuttaa, mutta omamme on valittavissa.
- Anonyymi
Verolakanoista ja hölmöläispeitosta aktiivimallin lisäksi vielä kun pääsis. Milloin tulee se ihminen?
- Anonyymi
Koskeeko päivä myös vihervassareita? Voisivatko he olla yhden päivän olla haukkumatta natseiksi ja rasisteiksi niitä jotka ovat eri mieltä heidän kanssaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761892
- 861357
- 114983
- 96871
Olen osastolla
Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.66726Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt
En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si41649- 59627
- 29572
Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M75555- 42544