Tee mitä lystäät ja niin mukava olla vaan-ei huvita kuntouttavat työtoiminnat eikä oikeen mikään muukaa. Kaljoihin menee rahaa ja tupakkiin unohtamatta rahapelejä. Sosiaaliset suhteet kaventunut ja uhoo kotona kun ei ole töitä. Jos ei muuta niin poliitikot saa kritiikkiä. Rahaa on vähän ja ruokia ruinaan avustuspaikoista voi hitsi kun omasta mielestä kova.
Ihmisen omat valinnat
52
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Niin. Itse olen valinnut rikkaamman elämäntavan, vaikka köyhä olenkin.
- Anonyymi
Oliko papa petalaskin oma valinta. Hitto oon tosi kova kun luulen edes kaikilla menevän niin.
- Anonyymi
Hae tt tukea ja käy kelassa kysyys mitä tukia olisi tarjolla. Työttömien yhdistyksestä saat ruokaa ja leipäjonoista, kaupoissa on maistiaispäiviä, sillon käytä niitä hyväksi. kaverit, kirpparit, kuule tuo kaikki käy työstä. Kesällähän se on kivaa kiertää mutta talvella ei viitsi ulos lähtä. Sillon voi pyytää kaveria kiertämään ja tuomaan.
Kyllä aina keksii keinoja elää muutakuin työ. Se on typerää varsinkin alipalkattuna tai palkattomana. Nero ei siihen ryhdy, kun helpommallin voi päivänsä viettää.- Anonyymi
Eikä tt tuella edes lähdetä minnekään.
Minä aloitin marjoja poimimalla. Kävyt keräsin puusta jne. Kun ei töitä löytynyt muutin sen perässä. Mene jonnekin ihan sama minne, ryhdy harrastamaan jotakin joka ei maksa mitään. Jos varaa, käy uimahallissa, juttele saunassa vieruskaverille.
Liity yhdistyksiin, niitä löytyy aina ja joka paikasta. Missään tapauksessa älä jää kotiin yksin!
Katso ympärillesi. Naapureissa saattaa asua ihmisiä, jotka tarvitsevat apua. Vanhoja ja yksinäisiä.
Ryhdy siis tekoihin ja toimiin. Älä sano, että et voi tehdä mitään!- Anonyymi
Papa petalas ??
- Anonyymi
En ainakaan alentuis mihkään bapa betalast touhuihin toisin sanoen jos mulla ei oo rahaa en pyydä sitä keltään ihmiseltä nyt ainakaan.
- Anonyymi
Minusta raha ei ole yhtään sen ihmeellisempää lainata kuin muutkaan. Jopa autoja lainataan, vaatteita, kirjoja ym kavearieltä, miksi rahan lainaaminen on paha asia?
Se vaan pitää maksaa pois, ei sen kummempaa, palutetaanhan muutkin lainatut asiat. - Anonyymi
Rahaanpa on moni ihmissuhdekin päättynyt, se on ihan yleisessä tiedossa.
- Anonyymi
Siinä sitä ollaan jos jää kotio vaan ja huh yks kirjoitti tälle palstalle että lopettaa kuntouttavan ja ottaa karenssin niin miks ihmeessä.
- Anonyymi
Papas petalas, huh huh huh petalast. Miks ihmeessääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄäääääääääääääääääääääÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
- Anonyymi
Ikääni en kerro mutta nyt olen tullut siihen vaiheeseen että itsellä on ainakin 10 eur lompakossa joka päivä. Vituttaa persaukisena kysyä veljeltä.-sen verran mukava veli että lainaa ja maksan takas.
Saan aina 20eur lainaks jos sikseen tulee. Nyt tullut se häpeä että olen lainaillut ja lopetan sen. - Anonyymi
En ymmärrä tuollaista ylpeyttä. Jos rahaa ei ole, sitä pitää saada jostain. Jos joku lainaa tai peräti antaa sitä, se kannattaa ottaa vastaan, jos tilanne sitä vaatii. En näe edes sukulaisilta tai pankilta lainaamisessa mitään eroa, molemmat pitää maksaa takaisin. Ylpeyden kannattaa vetäistä vessasta alas. Jos raha-asiat ovat huonosti, voi sen kertoa muillekin, turha pitää asiaa salassa (monesti he tietävät sen, vaikka et kertoisikaan).
Toki ihmissuhteet voivat päättyä, jos lainoja ei maksa takaisin ystäville tai sukulaisille, mutta ei pankista otettua lainaakaan saa jättää maksamatta (ei edes vaikka inhoaisi pankkeja).
Monet sanovat, että lainaamiseen on päättynyt monet ystävyydet. Mutta silloin on kyse enemmänkin siitä, että ei ole maksanut lainaa koskaan takaisin. Tai sitten on pahastunut siitä, että kaveri ei antanut lainaa. Mutta tämä voi tapahtua jopa silloin, kun lainataan tavaroita. Jos joku lainaa jatkuvasti tavaroita, joita ei palauta, ei sekään kovin hyvä asia ole.
- Anonyymi
Väärät asenteet tulee ihmisillä sillon siinä vaiheessa jos kuvailee että joku käskee tehdä jotain työkkäri-kela.
Itse se on hommattava tekemiset. Ja tuo että nauttii työttömänä olosta ja kirjoittaa johonkin köyhyyspalstalle.
Huono homma prkl jos mikään ei kiinnosta.
Sitten eri asia jos ei kertakaikkiaan töitä löydy niin sitten ollaan työttömänä ja hakee jakeluista ruokia,- käy kirjastossa,uimassa, kävelee ja muutenkin aktiivisia toimintoja. Niin jos olut tai viini maistuu ni tekee itse.
Tehdä ennen noita kun lämpimät housuissa.- Anonyymi
" Huono homma prkl jos mikään ei kiinnosta. "
Kyse on pelkästään paskaduunista ja 9 e kulukorvaustöistä. Ne ei kiinnosta. Ennemmin elää tuilla ja leipäjonolla kun menee tekemään pasakduunia, mikä ei elätä. Kyllä sinä sen varmaan ymmärsit mutta saadaksesi vastauskia ja puhetta, kirjoitit kärjistäen taas asian omalla idiootti aivoilla.
Mene sinävaan kulukorvaustöihin, muut arvostaa itseään niin paljon ettei tee töitä ellei saa palkkaa.tömällä on pa
Työttömällä on pajon muutakin tekemistä kun istua 9 e kulukorvaustöissä ihmettelemässä. Siinä menee oma ammattitaito hukkaan kun katselee ikkunasta ulos ja juo kahvia ja pelaa pleikkaria töissä.
Alahan sinä yrittäjäksi ja maksa kunnon palkkaa niin voit ollavarma että sinulla on paljon työntekijöitä, mutta 9 e kulukorvaustöitä on turha jaella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Huono homma prkl jos mikään ei kiinnosta. "
Kyse on pelkästään paskaduunista ja 9 e kulukorvaustöistä. Ne ei kiinnosta. Ennemmin elää tuilla ja leipäjonolla kun menee tekemään pasakduunia, mikä ei elätä. Kyllä sinä sen varmaan ymmärsit mutta saadaksesi vastauskia ja puhetta, kirjoitit kärjistäen taas asian omalla idiootti aivoilla.
Mene sinävaan kulukorvaustöihin, muut arvostaa itseään niin paljon ettei tee töitä ellei saa palkkaa.tömällä on pa
Työttömällä on pajon muutakin tekemistä kun istua 9 e kulukorvaustöissä ihmettelemässä. Siinä menee oma ammattitaito hukkaan kun katselee ikkunasta ulos ja juo kahvia ja pelaa pleikkaria töissä.
Alahan sinä yrittäjäksi ja maksa kunnon palkkaa niin voit ollavarma että sinulla on paljon työntekijöitä, mutta 9 e kulukorvaustöitä on turha jaella.Itse sanoisin, että paskaduuneja ei ole olemassakaan. En pidä siivoojan, mansikan poimintaa tai kassan työtä paskaduunina vaan vain työnä muiden joukossa. Vain laiskat kermaperseet pitävät näitä paskaduuneina. Jos omalta alalta ei löydy töitä, sitten otetaan muita töitä ja ehkä jopa vaihdetaan alaa.
Ja, kyllä, itse menisin töihin pienelläkin palkalla, jos siitä on edes vähän. Muutama satanenkin kuussa voi riittää, jos ei muuta ole.
Ja muuten, valtaosa yrittäjistä ei tienaa edes keskipalkkaa (valtaosa on myös yksinyrittäjiä). Suuri osa tienaa alle tonnin kuussa yrityksestä ja he eivät silti ruikuta täällä. Puhuminen rikkaista yrittäjistä on huuhaata, koska valtaosa yrittäjistä on oikeasti köyhiä. - Anonyymi
Kyllä on paskaduuneja, sinun asenteesi vaikuttaa vaan että pelkästään huutelet täällä.
Totta olen kotona ja viihdyn koska en tee paskaduuneja, jos ei parempaa ole tarjolla. On nääs vara valita. Vaikkei olisikaan en silti menisi p duuneihin.
Rahaa pitää tulla ja paljon että hievahdan töiden suuntaan.
Tänään en tee töitä yhtään olen vaan, mikä onkin ihanaa tässä tilanteessa kun ei ole parempia töitä. Näinkin elää ja hyvin, miksi siis rasittaisi itseään turhanpäiväisillä töillä. Ei kuulu mun juttuihin, tee sinä niin ei tarvi täällä itkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse sanoisin, että paskaduuneja ei ole olemassakaan. En pidä siivoojan, mansikan poimintaa tai kassan työtä paskaduunina vaan vain työnä muiden joukossa. Vain laiskat kermaperseet pitävät näitä paskaduuneina. Jos omalta alalta ei löydy töitä, sitten otetaan muita töitä ja ehkä jopa vaihdetaan alaa.
Ja, kyllä, itse menisin töihin pienelläkin palkalla, jos siitä on edes vähän. Muutama satanenkin kuussa voi riittää, jos ei muuta ole.
Ja muuten, valtaosa yrittäjistä ei tienaa edes keskipalkkaa (valtaosa on myös yksinyrittäjiä). Suuri osa tienaa alle tonnin kuussa yrityksestä ja he eivät silti ruikuta täällä. Puhuminen rikkaista yrittäjistä on huuhaata, koska valtaosa yrittäjistä on oikeasti köyhiä.Minä menin töihin pienellä palkalla. Olin alaikäinen ja työnantaja ilmoitti minkä maksaa. Siitä ei neuvoteltu. Työssä oli osoitettava pystyvyytensä ja ahkeruutensa täsmällisyydestä puhumattakaan.
15v ikäisenä pääsin metallin tes:n "ulkojäseneksi". EG maksoi ammattimiehiin suhteutettua palkkaa. Opin puikkohitsauksen tarvittavaan tasoon sekä kaasulaitteiden käytön ja yksinkertaisten piirrustusten lukemisen.
Nuoremman hitsaajan tuntipalkka oli 240mk ja minulla 152mk/h. Tosi hyvin.
Vaihtaessni työpaikkoja, en koskaan neuvotellut palkasta enkä lomista vaan kullakin firmalla oli oma käytäntönsä. Työttömänä ei tarvinnut olla.
Inssinä minulla oli 7 vakituista työsuhdetta. Silloinkaan en vaatinut mitään vaan uuntelin työnantajaehdokkaan tarjouksen ja toimin sen mukaan.
Ensin työ ja oman pystyvyyden osoittaminen. Sitten voi odotta vastavuoroisoisuutta. Niin on minulle aina käynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä menin töihin pienellä palkalla. Olin alaikäinen ja työnantaja ilmoitti minkä maksaa. Siitä ei neuvoteltu. Työssä oli osoitettava pystyvyytensä ja ahkeruutensa täsmällisyydestä puhumattakaan.
15v ikäisenä pääsin metallin tes:n "ulkojäseneksi". EG maksoi ammattimiehiin suhteutettua palkkaa. Opin puikkohitsauksen tarvittavaan tasoon sekä kaasulaitteiden käytön ja yksinkertaisten piirrustusten lukemisen.
Nuoremman hitsaajan tuntipalkka oli 240mk ja minulla 152mk/h. Tosi hyvin.
Vaihtaessni työpaikkoja, en koskaan neuvotellut palkasta enkä lomista vaan kullakin firmalla oli oma käytäntönsä. Työttömänä ei tarvinnut olla.
Inssinä minulla oli 7 vakituista työsuhdetta. Silloinkaan en vaatinut mitään vaan uuntelin työnantajaehdokkaan tarjouksen ja toimin sen mukaan.
Ensin työ ja oman pystyvyyden osoittaminen. Sitten voi odotta vastavuoroisoisuutta. Niin on minulle aina käynyt.Ilmankos suomeem on levinnyt paskaduunit ja 9 e kulukorvauspalkat, kun kukaan ei vaadi parempaa itselleen. Se on itsekästä toimintaa, pitäisi ajatella muitakin kuin itseään. Jos sinä et tarvi palkkaa, niin ajttele että muut tarvii.
Ensin on palkka vasta sitten muut. Näin minä ajattelen, joka kerran kun olen ollut työhaastattelussa olen aika heti ottanut puheeksi palkkani.
Viimeksikin kysyin jo puhelimessa että mikä on palkka, ja sanoivat ja sinne pääsin.
Kyllä jokainen ajattelee rahaa ennenkuin työtä.
Jos työtä tehdään, sitä tehdään rahasta, eikä työn ilosta. Työn ilo löytyy kun saa hyvän palkan.
- Anonyymi
Kyllä on paskaduuneja. Ne tunnistaa siitä, että vain niitä on avoinna ja niistä ei kukaan halua maksaa. 9 e päivä kulukorvaus on yksi esimerkki paskaduuneista.
Jos ei olisi, työstä kuin työstä maksettaisiin palkka jolla ihminen elää.
Työn arvostus lähtee päättäjistä ja työnantajista. Kun he ei arvota työtä eivät he halua siitä maksakkaan. Mutta olettavat ettei duunari ymmärrä sitä ja tarjoavat ala arvoista palkkaa, joku jopa ilmaiseksi ja työkokeiluita ym, joissa kuitenkin tehdään työtä kuin palkallisetkin.
Kun ei jotkut lähde ilamsieen työhön on keksitty pakotteita, leikkurit ja karenssit. Pakkotyö on keilletty suomessa, mutta tuolla tavoin sitäkin lakia kierretään, kun annetaan hieno nimi. - Anonyymi
Valtiohan noi 9 € hommat maksaa, kaikki vaan niihin niin romuttuu nopeammin tämä homo euro valtio.
- Anonyymi
Mä en vaan ymmärrä sitä, miksi jotkut tekevät niitä töitä? He tekevät hallaa sillä kaikille muillekin ihmisille, kun ottavat vastaan 9 e korvauaksella töitä.
Kyllähän sitä tarjotaan kun teitää että hulluja on.
Jokainen tietää ettei tuo työ elätä muita kuin työnantajia ja ansiosidonnaisen maksajia. - Anonyymi
Itse en tekis vaan ottaisin karenssin, ei noista pysyvää paikkaa kenellekään tulisi kuitenkaan. Noistakin on tullu vaan joku yleinen vidduilun aihe.
- Anonyymi
Valtakunnan politiikan hedelmiä ne vain. Kovan voi kohdata joskus, sitten joskus, kun aika on.
- Anonyymi
No mainitse yritys mikä ei maksa tes palkkaa. Harjoittelu eri asia kunnalla,valtiolla,kirkolla niin en tosiaankaan menis yritykseen 9 eur päivä jos tuottavaa eikä kenenkään tarvi.Itse tarkoitan jotain 9 eur päivä niin joku kierrätys yms. Mikäs ny kesällä olis olla kentänhoitaja.
- Anonyymi
Aloitus on pelkkä ala-arvoinen provo. Ei kannata tarttui asiaan, jos nyt asiasta yleensä voidaan edes puhua.
- Anonyymi
Erittele kohta kohdalta että aloitus mukamas provo heh et pysty erittelemään asioita päihdeongelmien takia.
Heh mitenkä voi olla provo jos kirjoittaa todellisuudesta. Et halua käsitellä mitään asioita. - Anonyymi
Lue aloitus niin mikä siinä nyt provoa on kun maininta ihmisistä.
- Anonyymi
Jännä homma että köyhyyspalstalla huudellaan jostain paskahommista ettei mukamas kannata tehdä ja asian esittää henkilö jolla päihdeongelma- kotona pyörittelee peukaloita ja odottelee kela-sossurahaa.
Mitä helvettiä edes vertaa sitä mitä saa tukiasia tai pienemmällä palkalla tehty työ. Työnsyrjässä kannattaa olla kiinni. Millä koulutuspohjalla huudellaan tai työkokemuksella.
Jos ihminen ollut vaikka paperitehtaalla töissä ja saa kenkää niin on meinaan tekemistä että saat vastaavan hyväpalkkaisen työn.
Asfalttihomma ehkäpä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä homma että köyhyyspalstalla huudellaan jostain paskahommista ettei mukamas kannata tehdä ja asian esittää henkilö jolla päihdeongelma- kotona pyörittelee peukaloita ja odottelee kela-sossurahaa.
Mitä helvettiä edes vertaa sitä mitä saa tukiasia tai pienemmällä palkalla tehty työ. Työnsyrjässä kannattaa olla kiinni. Millä koulutuspohjalla huudellaan tai työkokemuksella.
Jos ihminen ollut vaikka paperitehtaalla töissä ja saa kenkää niin on meinaan tekemistä että saat vastaavan hyväpalkkaisen työn.
Asfalttihomma ehkäpä.Mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Aina on arvostettava itseään ja osaamista, sitä ei kukaanmuu tee. Kyllä työnantaja palkkaisi ammattilaisetn töihin vaikka 9 e päivä, ei hän siitä välitä. Mutta kuka menee antamaan oman osaamisen tuolla hinnalla? Idiootti.
Et valmasti tiedäkkään kuin paljon yrityksiä kierrättää näitä palkkatuki ihmisiä! Otappa selvää.
Jysk esimerkiksi pitää varastossa niissä tosi raskaissa nostamis ja kantamis töissä näitä palkattomia ja tet koululaisia ym kuntouttavia, joille ei tarvi maksella sitä palkkaa, ja kierrättää heitä, kun yhden soppari loppuu toinen tulee tilalle. Siksipä siellä onkin ale ympäri vuoden joka päivä kun ei mene palkkohin rahaa. Ja se on syy miksi he voivat myydä jatkuvasti alhaisella hinnalla tuotteitaan.
- Anonyymi
"Mitä helvettiä edes vertaa sitä mitä saa tukiasia tai pienemmällä palkalla tehty työ. "
No vertailisit varmasti itsekin, tyhmähän mitään ilmaiseksi tekee.- Anonyymi
Oma valinta tuo hyvin pitkälle kun miksi ihmiset antavat pudota kelkasta ja sitten purnaa kun joku järjestää jotain.
Sekö sitten hyvä että möllöttää kotona.Perhana tekemättömyyteen tottuu ajan myötä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma valinta tuo hyvin pitkälle kun miksi ihmiset antavat pudota kelkasta ja sitten purnaa kun joku järjestää jotain.
Sekö sitten hyvä että möllöttää kotona.Perhana tekemättömyyteen tottuu ajan myötä.Jos sinä olet kotona möllöttämässä ja tekemättä mitään, niin ei se tarkoita että muut ovat samoin!!!! Yritäpä keksiä tekemistä kotona. Kyllä siellä kotona tekemistä läytyy ellet sitten halua elää pas..sa ja sotkussa.
Mistä kelasta tässä on pudottu? Ja mitä jotku sitten on tarjoomassa??? En yhtään tiedä, kerroppa sinä kun tiedät.
Vai oisko se katkeruutta kun joutuu olemaan siellä palkattomassa työssä ja toiset eivät ole???? Siitä se varmaan johtuu että olet kateellinen kun raadat palkatta ja muut eivät. Jotkut vaan ymmrärtää ettei se kannata. - Anonyymi
Niin putoo kelkasta siinä suhteessa että kun ihminen on liitonrahoilla ja paukutellaan henkseleitä mutta kun tiputaan kelanrahoille ni ääni muuttuu. Tarjottimella se työpaikka joillekki tarvitsee tuoda.
Jotkut kaljapäät yrittävät päteä tälläkin palstalla mutta todellisuudessa täysin tumpelo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin putoo kelkasta siinä suhteessa että kun ihminen on liitonrahoilla ja paukutellaan henkseleitä mutta kun tiputaan kelanrahoille ni ääni muuttuu. Tarjottimella se työpaikka joillekki tarvitsee tuoda.
Jotkut kaljapäät yrittävät päteä tälläkin palstalla mutta todellisuudessa täysin tumpelo.No voi että, jos sulla on noin paha olla ja olet raha ongelmissa. Kannattaako niitä pikavippejä ottaa jos kelan rahoill aie pysty niitämakselemaan taksin. Ei kannata.
Me muut olemme niin fiksuja ettei oteta pikavippejä ei edes sillon kun on työssä. Jokainen tietää että ne on haitallisia oli rhaa tai ei.
Ole sinä se tumpelo, me muut emme.
Tiädäks, mie oon ansiosidonnaisella ollu toista vuotta, eikä rahapula iske edes illon kun puttoo kelan rahoille, sillonnääs saa tt tukea ja sumistukea ym tukia!!! Joten kyselepppäs jos sinäkin saisit, mutta maksa ne pikavipit veks pian.
Tai mene kulukorvauksella 9 e päivä töihin, se varmaan sopis sulle. Ei meille muille. Osaamme sen hyvin käyttää rahaa, että ei kuule pikavippejä tarvi eikä raha pulaa tule.
Surullista sulle että olen ongelmissa, ja vielä itse aiheutettuna. Voi itku sentään. Koita selvii.
Mie lomailen nyt tai niin kauankun haluun. Mua ei haittaa, rahaa tulee kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut kaljapäät yrittävät päteä tälläkin palstalla mutta todellisuudessa täysin tumpelo.Outoo että tuntemattomat arvuuttelevat ja olettavat ihmisten asioita. Jotenkin surkuhupaisaa että kuvitellaan sellaista mitä ei tiedä.
Psykologiaa lukeneena tiedän että semmoiet ihmiset peittävät omat ongelmat niiden alle, kun ajatteleat että kaikkien ongelmat ovat samat kuin itsellä. Se helpottaa heidän käsitellä omia ongelmia.
Jos he puhuisvat omista ongelmista samalla lailla kuin kuvittelevat että toisella on, niin he olisivat jo selvillä vesillä ongelmiensa kanssa.
Mutta väkisin täytyy kuvitella niitä muita samoiksi kuin itse . Se helpottaa heitä eikä tunnu niin pahalle kun luulee kaikkien olevan samnalaisia ihmisiä. Pitää löytää vertaisiaan vaikka kuvittelemalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi että, jos sulla on noin paha olla ja olet raha ongelmissa. Kannattaako niitä pikavippejä ottaa jos kelan rahoill aie pysty niitämakselemaan taksin. Ei kannata.
Me muut olemme niin fiksuja ettei oteta pikavippejä ei edes sillon kun on työssä. Jokainen tietää että ne on haitallisia oli rhaa tai ei.
Ole sinä se tumpelo, me muut emme.
Tiädäks, mie oon ansiosidonnaisella ollu toista vuotta, eikä rahapula iske edes illon kun puttoo kelan rahoille, sillonnääs saa tt tukea ja sumistukea ym tukia!!! Joten kyselepppäs jos sinäkin saisit, mutta maksa ne pikavipit veks pian.
Tai mene kulukorvauksella 9 e päivä töihin, se varmaan sopis sulle. Ei meille muille. Osaamme sen hyvin käyttää rahaa, että ei kuule pikavippejä tarvi eikä raha pulaa tule.
Surullista sulle että olen ongelmissa, ja vielä itse aiheutettuna. Voi itku sentään. Koita selvii.
Mie lomailen nyt tai niin kauankun haluun. Mua ei haittaa, rahaa tulee kuitenkin.Työttömän lomailua. 3kk:n jaksoissa Espanjassa nostaen niin sanottua ansiosidonnaista.
Viimeiset lennot meno-paluu 158€.
Keskustan rantabulevardin asunto 52€/kk.
Osaamisen ja kiinnostuksen mukaan mahdollisuus tehdä suomalaisjegille töitä verotonta korvausta vastaan.
Turvassa suomlaisilta aktivointitoimilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömän lomailua. 3kk:n jaksoissa Espanjassa nostaen niin sanottua ansiosidonnaista.
Viimeiset lennot meno-paluu 158€.
Keskustan rantabulevardin asunto 52€/kk.
Osaamisen ja kiinnostuksen mukaan mahdollisuus tehdä suomalaisjegille töitä verotonta korvausta vastaan.
Turvassa suomlaisilta aktivointitoimilta.Ei ole turvassa aktiivileikkurilta vaikka ulkomailla olisit. Ansiosidonnainen ei tunne työttömän lomailua eikä muutkaan korvaukset. Sun on oltava te keksuksen käytettäissä joka päivä. Jos et ole saat karenssin.
Teet varmasti noin mutta et ole kertonut te keksukselle että olet ulkomailla.
- Anonyymi
Liiton rahat = ns, ansiosidonnainen. N= niin, S=sanottu.
20%:n raja tulee vastaan niin alhaisella tulotasolla, että kyse on "niin sanotusta".
Toinen huijaus on soviteltu päiväraha. Jos on likimainkaan asialliset tulot niin melko alhaisella tasolla ja vähillä työpäivillä jää ilman sitä niin sanottua.
Olipa miten tahansa niin hurraamista ei ole missään tapauksessa.- Anonyymi
Soviteltu päiväraha tulee jos olet puolipäivtöis, saa sen palkkasi lisäksi. Mutta jos sun palkka ylittää tietyn rajan, niin et saa. Se raha riippuu palkasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soviteltu päiväraha tulee jos olet puolipäivtöis, saa sen palkkasi lisäksi. Mutta jos sun palkka ylittää tietyn rajan, niin et saa. Se raha riippuu palkasta.
Tulee se kokopäivätöistäkin. Pahimmillaan 4:n päivän toimeksianto esti loppukuukauden päivärahan saamisen. Söi työssäkäymisen motivaatiota sen verran, että yhdessä verottajan tulkintojen kanssa lopetin koko paskan ja jäin työttömäksi.
- Anonyymi
Outoo että tuntemattomat arvuuttelevat ja olettavat ihmisten asioita. Jotenkin surkuhupaisaa että kuvitellaan sellaista mitä ei tiedä.
Psykologiaa lukeneena tiedän että semmoiet ihmiset peittävät omat ongelmat niiden alle, kun ajatteleat että kaikkien ongelmat ovat samat kuin itsellä. Se helpottaa heidän käsitellä omia ongelmia.
Niin eipä paljon tarvi arvuutella ihmisten asenteita kun lukee esim, köyhyyspalstan juttuja ja parhain on henkilö joka 28v työtön ja kehuu että kotona paljon hommia. Mitenkä nyt sitten niin äkkiä onkin henkilöt fiksuja ja hirveesti puuhailee.
Järkevin juttu köyhyyspalstalla on kun kirjoittaa että käy kalassa ja mikseipä että kerää tölkkejä niin tulee liikuntaa ja vähän saa rahaa.- Anonyymi
Mitä eroo on sun mielestä työttömällä, eläkeläisellä tai sairaseläkkeellä olevalla?
Kaikki he ovat kotona ja saavat kelan tukia.
Eläkeläiset ovat maksaneet eläkevakuutusmaksuja aikanaan, työttömät työttömyysvakuutusmaksuja? Ne on kaikki ite ansaittua rahaa, eläkkeelle ja työttömyydelle.
En ymmärrä, miksi pidät kauheeta mesoa siitä vaan työttömille!!!!
Ihan sama asia.
Onko vaan niin että olet kateellinen molemmille. Et pääse vielä eläkkeelle vuosikausiin tai joudut olemaan työssä jossa et halua olla? No sehän selittääkin sitten että katkeroidut ja paasaat. - Anonyymi
Jahas vai niin että 28vuotta työttömänä ollut henkilö paukuttelee henkseleitä tai joku kirjoitus ihanaa olla työtön, kyllä sinullakkin hakusessa jotain. Se on että kaljapäät miettivät asioita ja mukamas tuovat viisauden esiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas vai niin että 28vuotta työttömänä ollut henkilö paukuttelee henkseleitä tai joku kirjoitus ihanaa olla työtön, kyllä sinullakkin hakusessa jotain. Se on että kaljapäät miettivät asioita ja mukamas tuovat viisauden esiin.
No etpä siis osannut vastata. Kunhan paukutat leukojasi täällä, etkä osaa perustella kirjoituksiasi. Näinhän se on, että tietämättömyyttään huutelevat ne, joita toisten asiat katkeroittaa.
- Anonyymi
Niin kauan työttömänä ollut ei edes pääse töihin.
- Anonyymi
Sen takiahan hän on ollut ettei halua edes mennäkkään. Jos halusi niin olisi mennyt.
Kyllä täällä paremmin pärjää työttömänä kuin työssä, sen on moni sanonut. Jos työssäolijat joutuu hakeen kelan etuuksia ja käymään leipäjonossa, niin mikä tarkoitus on työnteolla? - Anonyymi
No sehän se on, ei oo kovin kannattavaa. Haukkujahan saa kyllä kuulla mutta itsekinhän nuo haukkujat ajattelee omaa napaansa.
- Anonyymi
Outoo että tuntemattomat arvuuttelevat ja olettavat ihmisten asioita. Jotenkin surkuhupaisaa että kuvitellaan sellaista mitä ei tiedä.
Niin mitkä ihmeen omat ongelmat peitetään itseltä kun lukee ihmisten kirjoituksia köyhyyspalstalla.
Makaronia kuulemma vaan syödään kun ei muuhun varaa. Jos saa vaikka työttömyyspäivärahaa,asumistukea,ja toimeentulotukea niin mikä perhanan eriskummallinen lasku tai meno ihmisillä aina.
Asuu niin korvessa että auto pakollinen ja siitä kuluja, kävellä ei oikeen pysty kun vaan jalkarätit eikä kenkiä. Niin perhanan syvälle ihmiset menevät ongelmissaan. Vihoviimeinen on päihdeongelmaisen ajatusmaailma. Ei asiat siitä miksikään muutu jos yksin kotona pähkäilee.- Anonyymi
Katso ympärillesi. Naapureissa saattaa asua ihmisiä, jotka tarvitsevat apua. Vanhoja ja yksinäisiä.
Ryhdy siis tekoihin ja toimiin. Älä sano, että et voi tehdä mitään!
Niimpä....tuon kun ihmiset ymmärtäisivät mutta eikun ei rautalangasta se täytyy vääntää.Kyllä niin kusee jaloille jos ei mitään tee. - Anonyymi
Ymmärrä hyvä ihminen että nuo makaroonin ja riisin syöjät ei ole oikeasti niitä köyhiä, he ovat prvoilijoita jotka huvikseen täällä huutelee. Heillä on aivan muut onglmat kuin köyhyys.
Ja sitten on toinen laji, ne jotka huutelevat muuten vaan varattomille ja pitää heitä ala arvoisina ihmisinä. Noita kahta ryhmää yhdistää ilkeys ja tietynlainen hupailu. Ei tarvi ottaa vakavasti, aidon varattoman ja työttömän kyllä tunnistaa.
Mutta idiootti tämä joka vaan huutelee, hänellä on ongelmia päässänsä! - Anonyymi
Niin ehkäpä sitä itse ottaa liian tosissaan kirjoitetut tekstit. Provoohan noi nautin työttömyydestä tekstit.
Ainoa järkevä keskusteluissa on kun käy kalassa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696452
- 584452
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283058- 612957
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161895- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271526Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381485- 331311
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431201