Vastaus, vain 10 tärkeintä syytä mainitakseni:
1. Siinä on markkinoiden energiatehokkain moottori eli paras 41 %:n hyötysuhde. Hyötysuhdehan tarkoittaa sitä, että kuinka suuri osa järjestelmään syötetystä polttoaineesta voidaan hyödyntää.
2. Siinä on polttomottoriautojen kaikkein pienin kulutus.
3. Siinä on polttomottoriautojen pienimmät päästöt.
4. Sinä on markkinoiden kehittynein jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmä.
5. Sillä on kaikkein paras vaihtoarvo, kuten tutkimusten mukaan kaikilla Toyotilla aiemminkin.
6. Sen omistajat kautta koko maailman ovat nimenneet sen luotettavimmaksi automerkiksi.
7. Se on ollut kautta aikojen katsastustilastojen vähävikaisin auto.
8 Se on polttomottoriautojen ympäristöystävällisin auto ja aina ekotestien kärjessä.
9. Sen hybridien käyttökustannukset vuositasolla ovat kaikkein alhaisimmat.
10. Sen uusimmat autot ovat tutkimuksen mukaan kaikkein luotettavimmat.
Voit löytää kaiken tuon myös kaikkialta netistä googlaamalla.
Miksi autoinsinöörinä vaihdoin Toyotani uuteen Corollaan
32
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä feikki-insinöörin päivän ensimmäinen tohjon mainos miten jaksaa ja jaksaa..
- Anonyymi
Jaksanhan minä kun sinä olet istunut täällä kuulemma jo 15 vuotta pyörätuoleinesi.
- Anonyymi
Mihin unohtui auton katkeamisen keskeltä, ruoste jo uusissa, Turkissa tehty, hirvittävä äänivallin ylittävä melu, rumakin vielä ja tehdään bensalla.
- Anonyymi
Autoinsinöörin luulisi tietävän, että autossa on moottori, ei mottori.
- Anonyymi
Tojoissa on Mottori ainakin Inssinöörin mukaan
- Anonyymi
Tottahan tuo aloitus näkyy olevan kun vain googlettaa ja selvittää. Totuus ei pala tulessakaan.
- Anonyymi
Miksi et autoinsinöörinä vaihtanut sähköautoon?
- Anonyymi
Heh autoinsinööri :D ettei nyt vaan lippalakkipäinen tojotero siellä vakuuttelisi itselleen miksi taas vaihdoin Toyotaan. Autoinsinöörinä sinun pitäisi ymmärtää kokonaisuuksia eikä yksittäisiä osakokonaisuuksia esim. katsastustilastoja löytyy vähän jokaiseen makuun, onko huomioitu ajetut kilometrit ja onko otettu huomioon käyttäjästä riippuvat hylkäykset esim. renkaat jne. Toisekseen mitä katsastustilasto oikeasti kertoo autosta ja sen luotettavuudesta. Tuhnutoope nyt vaan jatkaa elämäänsä ja ei enää esiinny insinöörinä, jookos?
- Anonyymi
Sinä kut et tiedä sitten mitään. Älä leiki asiantuntijaa. Olet pelkkä valehtelija.
- Anonyymi
Toissa vuonna tehdyssä vertailussa ei Toyotan hybridejä voittanut mikään muu.
https://tekniikanmaailma.fi/hybridiautot-tmn-vertailussa-dieselia-taloudellisempaa-ajoa-ilman-dieselveroa/- Anonyymi
Jo vuonna 2010 hybridit ovat näköjään voittaneet pikkuturbot ja dieselit.
https://tekniikanmaailma.fi/hybridit-vastaan-modernit-polttomoottorit/
- Anonyymi
Oikeastihan minä en ole autoinsinööri vaan freelancer koprologi.
- Anonyymi
3 sylinteriset pikkuturbot, kuten monena vuonna voittajaksi valittu Puretech, ei tahdo kestää ja koneen imuventtiilit karstottuu. Syynä suorasuihkutus joka ei huuhtele imuventtiilejä.
- Anonyymi
Siksi minäkin valitsin Toyotan.
- Anonyymi
Autoinsinöörit ovat insinööreistä heikoimmin palkattuja, reilu 3000 euroa kuussa.
- Anonyymi
Toyotahörhön huonompi aloitus. Rumaa esiintyä ammatti ihmisenä, vaikka itse ei ole saanut edes peruskoulua käytyä.
- Anonyymi
Eihän noista kohdista pidä mikään paikkaansa, ihan onneton höpö tämä penttiholisti.
- Anonyymi
Kaikkia hörhöjä näköjään Kela elättää, miksi?
- Anonyymi
Hönö, et sinä ole insinööri.
Insinöörinä esiintyminen, kun oikeasti on tavallinen tero, on aika naurettavaa - jopa sinun normaaliin alhaiseen tasoon verrattuna. - Anonyymi
Uunituore TM vertailu osoitti että Corolla on niin kallis ostaa että sekalaisessa ajossa kestää yli 200.000km ennenkuin saa ylimääräisen 4.440 takaisin TSI Octaviaan verrattuna.
Samassa vertailussa mitattiin että Skoda on suorituskykyisempi, hiljaisempi, suurempi ja halvempi ylläpitää.
Maantieajossa Corolla kautta Octavia kulutuslukemat olivat 4,3/4,8. Maantieajossa tojotisti ajaa ensimmäiset 600.000km kalliimmalla kuin corollisti.
Menee vähän poha noista säästöpuheista kun paremmaksi arvostellulla Skodalla pääsee käytännössä halvemmalla.- Anonyymi
Onko joku syy miksi tämä ei olisi myös pois vaihtaessa vähintään 4400e kalliimpi kuin Skoda? Monella kommentoijalla on ilmeisesti tapana ajaa auto uudesta paaliin saakka :)
- Anonyymi
Hihii, mitä taloudellista neroutta ja ajattelua.
Et saa siitä Rollasta selittelemällä järkevää vaihtoehtoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku syy miksi tämä ei olisi myös pois vaihtaessa vähintään 4400e kalliimpi kuin Skoda? Monella kommentoijalla on ilmeisesti tapana ajaa auto uudesta paaliin saakka :)
Geneerisesti ajatellen olet oikeassa, on todennäköistä että jos auto A maksaa 4.000 enemmän uutena kuin auto B niin siitä saa 3.000 enemmän kolmivuotiaana.
Autojen hintaero katoaa josku 6-8 vuoden iässä.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa ei välttämättä mennä tämän yleismallin mukaan. Automallien kalliimpien versioiden hinnat putoavat jyrkemmin kuin perusmallien. Näin käy kaikille merkeille. Käytettyjen ostajat laittavat "ylimääräiset" rahansa mieluummin siihen että saavat uudemman ja vähemmän ajetun perusyksilön kuin kalliin version mallista. Tämän vuoksi liikkeet eivät maksa näistä juurkaan enempää kuin perusmalleista. Siitä on täällä katkerasti tilitetty useammakin kerran kun kalliilla ostetusta spesiaalimallista saakin vain karvahattumallin hyvityksen. Tässä valossa TM-vertailun 2.0 Tojolle on odotettavissa isompi pudotus kuin1.5 TSI perussämpylälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Geneerisesti ajatellen olet oikeassa, on todennäköistä että jos auto A maksaa 4.000 enemmän uutena kuin auto B niin siitä saa 3.000 enemmän kolmivuotiaana.
Autojen hintaero katoaa josku 6-8 vuoden iässä.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa ei välttämättä mennä tämän yleismallin mukaan. Automallien kalliimpien versioiden hinnat putoavat jyrkemmin kuin perusmallien. Näin käy kaikille merkeille. Käytettyjen ostajat laittavat "ylimääräiset" rahansa mieluummin siihen että saavat uudemman ja vähemmän ajetun perusyksilön kuin kalliin version mallista. Tämän vuoksi liikkeet eivät maksa näistä juurkaan enempää kuin perusmalleista. Siitä on täällä katkerasti tilitetty useammakin kerran kun kalliilla ostetusta spesiaalimallista saakin vain karvahattumallin hyvityksen. Tässä valossa TM-vertailun 2.0 Tojolle on odotettavissa isompi pudotus kuin1.5 TSI perussämpylälle.Joo toki hintaero sulaa väkisin pitkällä pitoajalla. Lisäksi tuon vertailussa olleen Corollan Style-varustelu ei varmasti pidä arvoaan hyvin eli Active tuossa mielessä järkevämpi. Toisaalta Ocusta tulossa oleva uusi malli varmaan laskee nykyisen arvoa. 5-10 vuoden aikajänteellä saattaa myös hyvin tulla päästöperusteisesti keppiä tai porkkanaa, mikä lisäisi Tojon houkuttelevuutta Skodaan verrattuna.
- Anonyymi
Maantielläkö vaan ajelet? kyllä minulla suurin osa ajoista muodostuu noista nurkka-ajoista jolloin kaupunki ja keskikulutus on tärkeä ja jälleenmyyntiarvo niin ja tietenkin merkin imago. itäautoimagoisella skodalla en todellakaan kehtaisi mennä ihmisten ilmoille. Merkin arvostuskin on jo valinnan peruste ja Toyotalla se on kohillaan. Paras laatu ja luotettavuus , paras jälleenmyyntiarvo, paras hintalaatusuhde. Kestävyys ja huoletomuus kuuluvat kauppaan. Kahdeksas vuosi jo menossa ilman ainuttakaan korjausta!
- Anonyymi
Laatua on kovin melu ja ruostuvin auto. Kun ajat kaupungissa 150tkm, niin olet ehkä voitolla bensakuluissa Skodaan varattuna, mutta montako vuotta siihen menee ja kuinka paljon enemmän maksat huolloista noina vuosina?? Kestävyys on vain legendaa ja huolettomuus myös pelkkää muistoa parinkymmenen vuoden takaa.
Täytyy olla todella tyhmä jos pystyy uskottelemaan noin kalliin Corollan hankinnan, varsinkin kun perusteet ajavasi vain kaupungissa, miksi sitten tarvitset tuota isompaa ja kalliimpaa mallia???
- Anonyymi
Olisi pitänyt jättää inssin paperit aloittajalle antamatta.
- Anonyymi
Trollipoju_Pentti kirjoitti:
Mutta meikäpojan punaiset paperit ovat kyllä paikallaan.
Onko Kellokosken päästötodistus punainen, Hönöboy?
- Anonyymi
"2. Siinä on polttomottoriautojen kaikkein pienin kulutus."
Ei pidä paikkaansa. Dieselautot vievät vähemmän ja myös kaasuautot ovat rahassa mitattuna pihimpiä kuin höpöhybridit.
Kaasu-Octavian 100 km maksaa noin 3,5 euroa. TM:n mittauksienmukaan Corollan 100 km maksaa noin 7 euroa. Aikamoinen ero kaasuauton hyväksi.- Anonyymi
Hyötysuhde on dieseleiden tasoa, mutta litroissa mitattuna dieselit voivat mennä vähemmällä maantiellä koska dieselin lämpöarvo on suurempi.
- Anonyymi
Toyotahörhö ei oikein osaa esiintyä insinöörinä, ei insinööri perusta valintojaan tuollaisiin perusteisiin, vaan mitattiin faktaan, ei mielikuviin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758