Muistutetaan kerran Ilm. 5:10 :stä

Anonyymi

Siinä ei sanota että Jeesus hallitse pyhiensä kanssa taivaasta vaan maata maasta.
Tämän kohdan Jehovan todistajat ovat kääntäneet väärin UM käännöksensä tahallaan, jotta se voisi tukea heidän oppejaan.
Se siis kuuluisi olla almutestien mukaan:
" he tulevat hallitsemaan MAAN PÄÄLLÄ." ( tai: päällä maan)

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ketkä ovat niitä pyhiä jotka hallitsevat ja monta heitä on? Keitä he hallitsevat? Ovatko he kaikki ihmisiä vai henkiolentoja?

      • Anonyymi

        1 144000
        Ihmisiä jotka ovat kaikista kansoista ja kielistä ja heimoista.
        Kuolleista herätettyjä.
        Heillä on uusi ruumis joka perustuu henkeen eikä lihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 144000
        Ihmisiä jotka ovat kaikista kansoista ja kielistä ja heimoista.
        Kuolleista herätettyjä.
        Heillä on uusi ruumis joka perustuu henkeen eikä lihaa.

        Ilmestyskirja:
        14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi
        14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

        Tuo 14:5 riittää osoittamaan ettei ole lahkolaisista kyse; heillä on työkaluna värväyksessä ns. teokraattinen sodankäynti, on valehdeltava niin perkeleesti
        (etsi Raamatustasi jae: "Valheen isä on perkele")

        ilm. 7:4 kertookin että he ovat Israelin sukukunnista:
        7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista
        (sukukuntien kantaisien nimet jakeissa 7:5-8)

        -Vartiotorni kertookin jo, että seuran kortistoon taivaaseen meneviksi kirjautuneet ovat vain mielenvikaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirja:
        14:1 Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi
        14:5 eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.

        Tuo 14:5 riittää osoittamaan ettei ole lahkolaisista kyse; heillä on työkaluna värväyksessä ns. teokraattinen sodankäynti, on valehdeltava niin perkeleesti
        (etsi Raamatustasi jae: "Valheen isä on perkele")

        ilm. 7:4 kertookin että he ovat Israelin sukukunnista:
        7:4 Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista
        (sukukuntien kantaisien nimet jakeissa 7:5-8)

        -Vartiotorni kertookin jo, että seuran kortistoon taivaaseen meneviksi kirjautuneet ovat vain mielenvikaisia.

        Niin valheen isäksi kutsutaanki Saatana Panettelijaa ja viimeinen lause on yksi todiste panettelusta. Vartiotorni ei kerro taivaaseen menijöitä mielenvikaisiksi. Asian tahallista vääristelyä.


    • Ne ovat niitä, jotka ovat parhaita suhnun päästäjiä.

      • Anonyymi

        Koo koo jessuli, koo koo jessuli !!!
        Kaikki mukaan, rytmikkäästi käsiä yhteen.


    • Anonyymi

      Kyllä tämäkin oppi on höpötystä, eivät edes tiedä kuka on missäkin, ja mikä pahinta, ovat selittäneet väärin.

      • Anonyymi

        Eivät ymmärrä Raamattua, koska heiltä puuttuu uudestisyntyminen. Ihmiset ovat kirjoittaneet Raamatuun sen, minkä he saivat Jumalalta Pyhän Hengen kautta. Silloin sana myöskin avautuu ymmärrettäväksi hengellisille ihmisille. Mutta luonnollinen ihminen ei sitä yksinkertaisesti voi ymmärtää.
        Vissi ero - hengellinen, ja - luonnollinen ihminen.


    • Anonyymi

      Miksi jonkun pitää mennä taivaaseen ja hallita sieltä? Eihän tässä nykyisinkään ole sen isommin mitään jota pitäisi erityisemmin hallita. Mitä se hallitseminen käytännössä on? Onko taivaassa joku Vartiotornin konttori jossa pidetään kokouksia vai mitä? Miksei vastaavat hommat onnistu maan päällä?

      • Anonyymi

        Vartiotorniseura on julkaissut moniaita keskenään erilaisia, ristiriitaisia ilmestyskirjan selitysteoksia.

        U M 1:7 UM:ssä on ristiriidassa vartiotornien Jeesuksen paluun, vuosina 1974 ja 1914 kanssa. Siinä Jeesus palaa näkyvästi ja kaikki näkevät hänet.
        UM 1:7 Katso! Hän tulee pilvien mukana, ja kaikki, hänen lävistäjänsäkin, näkevät hänet, ja kaikki maan heimot lyövät itseään murheesta hänen takiaan. Niin, aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorniseura on julkaissut moniaita keskenään erilaisia, ristiriitaisia ilmestyskirjan selitysteoksia.

        U M 1:7 UM:ssä on ristiriidassa vartiotornien Jeesuksen paluun, vuosina 1974 ja 1914 kanssa. Siinä Jeesus palaa näkyvästi ja kaikki näkevät hänet.
        UM 1:7 Katso! Hän tulee pilvien mukana, ja kaikki, hänen lävistäjänsäkin, näkevät hänet, ja kaikki maan heimot lyövät itseään murheesta hänen takiaan. Niin, aamen.

        1Tess. 5. 1 - 23. Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa; sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
        Kun he sanovat; " Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä tuemio, niinkuin raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

        Harhaan mennään ja pahasti, jos niitä aletaan laskemaan.


    • Anonyymi

      144000 on eri joukko kuin hallitsijat.

      Ilm. 7:4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista

      - sinetillä merkittävät ovat elossa lopun aikana (kuolleita ei tarvitse sinetöidä)
      - he ovat vain Israelin heimoista

      Ilm. 5:9-10 olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista. Olet tehnyt heistä kuningassuvun, meidän Jumalamme pappeja; he tulevat hallitsemaan maan päällä

      Ilm. 20:4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

      - hallitsijat ovat kaikista heimoista, kielistä kansoista ja maista (ei vain Israelin heimoista)
      - heidät herätetään kuolleista hallitsemaan Kristuksen kanssa

      • Anonyymi

        Elikä kaikki hallitsee, mutta ketä?
        Itseäänkö he hallitsevat? Vai hallitseeko he 144.000?


    • Anonyymi

      Sanot aika itsevarmasti että Jehovan todistajat ovat tahallaan väärentäneet tuon jakeen, jotta se tukisi heidän opetuksiaan. Siitä päätellen sinulla ilmeisesti on myös olemassa jonkinlaista näyttöä väitteesi tueksi? Minulla ei siis ole mitään käsitystä, pitäisikö kyseinen jae kääntää 'maata' vai 'maan päällä', joten haluan vilpittömästi tietää mikä on totuus.

      Sanoin jokin aika sitten, että vaikka oikea muoto olisikin 'maan päällä' niin sen ei tarvitse tarkoittaa sitä että pyhät olisivat kirjaimellisesti täällä hallitsemassa. Jeesus osoitti selvästi, että hänen opetuslapsensa tulisivat olemaan hänen kanssaan taivaassa. (Joh. 14:2,3) Paavali myös vahvisti tämän toteamalla että ylöstempauksen jälkeen he tulisivat aina olemaan Herran kanssa. (1. Tess. 4:17) Koska tiedämme, että Jeesus tulee olemaan taivaassa, niin loogisesti päätellen myös pyhät tulevat olemaan siellä. Mitä virkaa ylöstempauksellakaan on, jos heidän paikkansa olisi maan päällä? Heidän sanotaan myös muuttuvan, eli he eivät enää ole lihaa ja verta olevia ihmisiä, vaan heillä tulee olemaan kuolematon henkiruumis. Miksi heidän täytyisi kokea tällainen muutos, jos he jäävätkin maan päälle? Täällä pärjää vallan mainiosti fyysisen liharuumiin kanssa.

      Jumalankin sanotaan asuvan ihmisten kanssa (Ilm. 21:3), mutta tulisiko tuo tulkita niin että Jumala olisi ihan kirjaimellisesti ihmisten kanssa? Tuskin sentään, sillä Jumala on sanonut ettei kukaan ihminen voi nähdä Häntä ja elää. (2. Moos. 33:20)

      Eli vaikka käännös 'maan päällä' olisi oikein, niin lukuisat muut jakeet antavat syyn uskoa, ettei se tarkoita pyhien olevan kirjaimellisesti maan päällä, vaan nimenomaan taivaassa, aivan kuten Uusi testamentti monin paikoin osoittaa.

      • Anonyymi

        Tutki alkukieliä. hebreaa ja arameaa, mutta älä usko järjestösi vääristelyihin.

        Miksi ilmestyskirja sanoo:" Jumalan asuinsija ihmisten keskellä" jos se asuinsija on taivaassa?
        Äläkä nyt sitten selittele vartiotorni sitaateilla.

        Ilm.21:3." Katso Jumalan asuinsija IHMISTEN KESKELLÄ"
        Miksi se olisi ihmisten keskellä, muuta kun sen takia että ihmisiä hallitaan maassa?
        Muutenhan sanottaisiin:" katso Jumalan asuinsija taivaassa enkelien keskellä jossa he hallitsevat maata."
        ??
        Käytä nuppiasi jonka Jumala on sinulle antanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutki alkukieliä. hebreaa ja arameaa, mutta älä usko järjestösi vääristelyihin.

        Miksi ilmestyskirja sanoo:" Jumalan asuinsija ihmisten keskellä" jos se asuinsija on taivaassa?
        Äläkä nyt sitten selittele vartiotorni sitaateilla.

        Ilm.21:3." Katso Jumalan asuinsija IHMISTEN KESKELLÄ"
        Miksi se olisi ihmisten keskellä, muuta kun sen takia että ihmisiä hallitaan maassa?
        Muutenhan sanottaisiin:" katso Jumalan asuinsija taivaassa enkelien keskellä jossa he hallitsevat maata."
        ??
        Käytä nuppiasi jonka Jumala on sinulle antanut.

        Ilm.5:10:ssä on kohta:" maan päällä. Jossa EPI on: -ssa,-ssä ( ei: ta ) ja TES KES on päällä maan.
        Ei tarvita siis hepreaa :ta arameaa vaan kreikkaa.
        Siksi on oikein kääntää tuo kohta:" maan päällä " eikä niinkuin UM- käännös kääntää:" maata".
        mnaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm.5:10:ssä on kohta:" maan päällä. Jossa EPI on: -ssa,-ssä ( ei: ta ) ja TES KES on päällä maan.
        Ei tarvita siis hepreaa :ta arameaa vaan kreikkaa.
        Siksi on oikein kääntää tuo kohta:" maan päällä " eikä niinkuin UM- käännös kääntää:" maata".
        mnaat

        Siis vielä kerran, toisella koneella. Ei kännykällä.

        Ilm. 5:10. " . . . he tulevat hallitsemaan -llä EPI päällä maan TES KES ".
        Ei: . . . he tulevat hallitsemaan maaTA.
        Tämän selkeämmin asiaa ei voi esittää. Vai voiko? Joku jos tietää niin korjatkoon.
        Jos tämä ei käy, niin ei voi mitään.
        mnaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm.5:10:ssä on kohta:" maan päällä. Jossa EPI on: -ssa,-ssä ( ei: ta ) ja TES KES on päällä maan.
        Ei tarvita siis hepreaa :ta arameaa vaan kreikkaa.
        Siksi on oikein kääntää tuo kohta:" maan päällä " eikä niinkuin UM- käännös kääntää:" maata".
        mnaat

        Hebrean ja aramean kieltä ei niin vain lueta, joten tuollainen perustelu on aika kaukaa haettu. Mutta tiedän, että hebrean kielen sana er'ets tarkoittaa maata vastakohtana taivaasta. Sen taivutukset ovatkin eri asia.
        Mutta muun Raamatussa olevan opetuksen huomioonottaen, Jeesus hallitsee taivaasta käsin maata. Henkiluomukset ovat taivaassa ja liharuumiit ovat maan päällä. Ja Jeesus muuttui henkiluomukseksi mennessään taivaaseen ja niistä, jotka menevät taivaaseen sanotaan, "kylvetään aineellinen ruumis, herätetään hengellinen ruumis."
        Ei missään kerrota, että Jeesus ottaisi takaisin aineellisen ruumiinsa. Jumalan ja Jeesuksen asuinpaikka on taivaassa. Jeesus tuli sieltä ja palasi sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hebrean ja aramean kieltä ei niin vain lueta, joten tuollainen perustelu on aika kaukaa haettu. Mutta tiedän, että hebrean kielen sana er'ets tarkoittaa maata vastakohtana taivaasta. Sen taivutukset ovatkin eri asia.
        Mutta muun Raamatussa olevan opetuksen huomioonottaen, Jeesus hallitsee taivaasta käsin maata. Henkiluomukset ovat taivaassa ja liharuumiit ovat maan päällä. Ja Jeesus muuttui henkiluomukseksi mennessään taivaaseen ja niistä, jotka menevät taivaaseen sanotaan, "kylvetään aineellinen ruumis, herätetään hengellinen ruumis."
        Ei missään kerrota, että Jeesus ottaisi takaisin aineellisen ruumiinsa. Jumalan ja Jeesuksen asuinpaikka on taivaassa. Jeesus tuli sieltä ja palasi sinne.

        Sana epi on kreikkaa, ei hebreaa ja sen lisäksi, että sen voi kääntää sanalla maassa, sen voi kääntää jonkun yli, eli hallita jonkin yli, joten sana maata ei ole väärä sovellutus asiasta.


    • Anonyymi

      1 Piet. 3:13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. Amen!

    • Anonyymi

      Jehovantodistajat opetetaan odottamaan pääsemistä maanpäällisparatiisiin leijonien hymyiltäviksi.

      Näin ei ole aina ollut. Lahkopresidentti, jehovakanava Rutherford kertoi nähneensä unta että taivas on täynnä, ja otti tuon unen sitten vartiotorniinkin.
      Lohduttaakseen hän sitten sanoi löytäneensä Raamatusta, että sellaisen maanpäällisparatiisin voisi perustaa, ja siten ei vartiotornikaupustelua kannattanut jättää.
      Nämä tapahtuivat 1930 -luvulla.
      Myöhemmin sitten uusien henkilöiden muodotama "jehovakanava" sanoi että he ottavat vastaan kirjautumisia kortistoonsa taivaaseen menoa varten
      (milloin tapahtui ?)
      Ja jo aika uutta vartiotornia on, että vartiotorniseura käsittää kortistoituneet mielenvikaisiksi.
      Mutta mitä väliä sillä on ?
      Onko vartiotorniuskonnossa varattuna jotain erityistä mielenvikaisille ?

      • Anonyymi

        Eikö olisi parempi kirjoittaa jotain järkevää, eikä vääristellä asioita.


    • Anonyymi

      "Äläkä nyt sitten selittele vartiotorni sitaateilla."

      Raamattu riittää minulle varsin hyvin, kiitos vaan. Mielestäni esitin sieltä myös muutaman jakeen, jotka puhuvat sen puolesta, että pyhien asuinpaikka on taivas, ei ihmisten asuttama maa. Haluatko niitä kommentoida mitenkään? Voin pyydettäessä laittaa vastaavia jakeita enemmänkin, jos joku kaipaa lisätodisteita.

      Minulle ei ole mitään ongelmaa siinä vaikka oikea käännös olisi 'maan päällä'. Raamattua on aina tutkittava kokonaisuutena, eikä saisi tehdä päätelmiä yksittäisten jakeiden perusteella. Monet tekevät tämän jakeen perusteella sen tulkinnan, että pyhät tulevat olemaan kirjaimellisesti maan päällä mutta jättävät sen tosiasian huomiotta että lukuisat muut jakeet osoittavat heidän olevan taivaassa.

      Asiaa voi kuvaannolistaa hyvin sillä että jos oikeudessa syytettyä on esitetty yksi todiste syyllisyyden puolesta, mutta kymmenen todistetta puoltaa syyttömyyden puolesta, niin mihin päätökseen oikeudenmukainen tuomari luultavasti päätyy?

      Sellainen tulkinta, että uusi luomakunta olisi kirjaimellisesti yhdistynyt taivas ja maa, jossa kaikki ovat henkiolentoja, kyseenalaistaa monet selvät Raamatussa esitetyt asiat. Ennenkaikkea se saisi Jumalan näyttämään siltä, että Hän olisi epäonnistunut luodessaan ihmiset, kun heitä ei enää olisi. Tämä taas ei voi olla mitenkään mahdollista, sillä kaikki Jumalan työt ovat täydellisiä. (5.Moos. 32:4)

      Jokainen tietysti saa uskoa miten haluaa, mutta toivon ainoastaan, että edes joku pysähtyisi hetkeksi miettimään näitä ns. harhaoppeja, jollaiseksi tämä tulkinta kahden eri pelastettujen ryhmästä yleisesti luokitellaan. Onko kyseessä todella vain harhaoppi vai voiko taustalla olla joku muu syy, että se näin laajasti tyrmätään? Pidetäänkö sitä kenties epämiellyttävänä ajatuksena, että vain pieni osa saa taivaallisen palkinnon ja suurin "joutuu" tyytymään siihen että heidän elämänsä jatkuu maan päällä, ikään kuin se olisi jotenkin vähempiarvoisempaa kuin pääsy taivaaseen? Sen vuoksi on sitten kehitetty oppi taivaan ja maan yhdistymisestä, jotta kaikki pelastuneet saisivat lopulta saman palkinnon, vaikka se on varattu vain harvoille ja valituille? (Luuk. 12:32)

      • Anonyymi

        Onko Ilm.5:10 harhaoppi?
        Sano suoraan että et uskalla tunnustaa, että lahkosi tulkitsee tuon kohdan väärin.
        Jos tunnustaisit, tulisi sinusta valtakunnansalilla korkeintaan vessojen siivooja.
        Todennäköisesti saisit mökötystuomion.


      • Anonyymi

        Oppi kahdesta pelastuvien ryhmästä on siksi väärä, että Jeesuksen mukaan on vain yksi lauma. Ei lauma voi olla kahdessa paikassa, välissä raja, jota ei voi ylittää. Silloin on kaksi laumaa.


      • Anonyymi

        Miltä Jehovan todistajat saavat Jumalan näyttämään?
        Epävarmalta mielensä muuttajalta.
        Yhtenä päivänä opetetaan sitä ja toisena tätä.
        Sitä sitten nimitetään kirkastuvaksi valoksi, vaikka oppimuutoksissa palattaisiin entiseen jo muutettuun valoon.
        Sehän on vilkkuvaloa.
        Oikeamminin Jumalan häpäisemistä.
        Ja siitäkö ei tulisi rangaistusta?


      • Anonyymi

        Paljon sanoja, mutta nuo kolisevat kuin tyhjä tynnyri.
        Tuollaisten omien selityksiesi uskot uppoavan ihmiseen joka TODELLA tutkii raamattua.
        Hämäykseksi laitoit sitten pari raamatunpaikkaa ja nekin asian vierestä.
        Olet tosiaankin lahkosi aivopesemä ja vanki.
        Vain JHVH (Jeshua) voi sinut vankeudestasi pelastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Ilm.5:10 harhaoppi?
        Sano suoraan että et uskalla tunnustaa, että lahkosi tulkitsee tuon kohdan väärin.
        Jos tunnustaisit, tulisi sinusta valtakunnansalilla korkeintaan vessojen siivooja.
        Todennäköisesti saisit mökötystuomion.

        Entä, jos itse tulkitset se väärin, kun ottaa huomioon Raamatun kokonaisuuden asiasta.
        Huomio! Valtakunnansalilla ei ole erityisiä vessojen siivoojia. Siellä sitä tehdään vuoron perään jokaisen toimesta. Ja salilla ollaan iloisia, ei mökötetä, mielisanaasi lainaten.
        Kuka siivoaa oman kirkkosi vessoja? Ovatko he mökötystuomion alaisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oppi kahdesta pelastuvien ryhmästä on siksi väärä, että Jeesuksen mukaan on vain yksi lauma. Ei lauma voi olla kahdessa paikassa, välissä raja, jota ei voi ylittää. Silloin on kaksi laumaa.

        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä tarhasta: sanoi Jeesus, ja hän sanoi olevansa heidänkin Paimenensa. Ja pienelle laumalle hän lupasi antaa valtakunnan. Ja Ilmestyskirja mainitsee tuon lauman lukumäärän 144000 ja samoin Ilmestyskirja kertoo sitten suuren joukon, jonka lukumäärää ei ole ennalta määrätty, kuten pienen lauman. Siis kaksi eri toivon omaavaa joukkoa yhden Paimenen alaisuudessa. Heillä on sama opetus kuitenkin, koska Jeesus on seurakunnan Pää. Selvää Raamatun opetusta ja helpostiymmärrettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä tarhasta: sanoi Jeesus, ja hän sanoi olevansa heidänkin Paimenensa. Ja pienelle laumalle hän lupasi antaa valtakunnan. Ja Ilmestyskirja mainitsee tuon lauman lukumäärän 144000 ja samoin Ilmestyskirja kertoo sitten suuren joukon, jonka lukumäärää ei ole ennalta määrätty, kuten pienen lauman. Siis kaksi eri toivon omaavaa joukkoa yhden Paimenen alaisuudessa. Heillä on sama opetus kuitenkin, koska Jeesus on seurakunnan Pää. Selvää Raamatun opetusta ja helpostiymmärrettävää.

        Muut lampaat olivat kansoista. "Tämä lammastarha" tarkoitti asiayhteyden perusteella juutalaisia - Jeesus puhui opetuslapsilleen, jotka olivat juutalaisia. Kaikista tulee kuitenkin yksi lauma.

        Efesolaiskirjeen 4. luvussa sanotaan mm. että on yksi kaste ja yksi toivo. Yksi Kristuksen ruumis, joka tarkoittaa seurakuntaa. Ei seurakuntaa jaeta kahtia niihin, jotka kuuluvat Kristuksen ruumiiseen ja niihin, jotka eivät kuulu.


    • Anonyymi

      Anonyymi Tänään 15:25

      "Raamattua on aina tutkittava kokonaisuutena"
      -Ei, vaan UM koostuu opetuksista. Ne on ymmärrettävä kokonaisuuksina.
      Esim. Jeesuksen vertauksessa "uskollinen ja ymmärtävä orja" verrattiin hyvää palvelijaa ja huonoa, hyvä oli rehellinen ja moraalinen, uskovainen, ja hänen kävi hyvin kun opetuslasten kysymä hetki koitti.
      Vertaus ei kerro että parin tuhannen vuoden kuluttua vartiotornin esittämä väite tämän vertauksen yhdestä jakeesta on ratkaiseva.

      " eikä saisi tehdä päätelmiä yksittäisten jakeiden perusteella"
      -jätä siis lahkosi.

      "Asiaa voi kuvaannolistaa hyvin sillä että jos oikeudessa syytettyä on esitetty yksi todiste syyllisyyden puolesta, mutta kymmenen todistetta puoltaa syyttömyyden puolesta, niin mihin päätökseen oikeudenmukainen tuomari luultavasti päätyy?"
      -Vartiotornisitaatti. Jos on todiste syyttömyydestä, ei voi olla todisteita syyllisyydestä.
      Raamatun jakeiden suhteen vartiotornisi esittää vääriä todisteita väärällä tulkinnalla.
      Kun esim. Joh. 1:1 ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi, ei voi olla muita sen kanssa ristiriitaisia jakeita, eikä ole.
      Vartiotornisi muun muassa kiroaa ja salaa sinulta filippiläiskirjeen "otti orjan osan" - joka on tarpeen juuri todistajain värväykseen vastattaessa.

      "Jokainen tietysti saa uskoa miten haluaa"
      Sinäkin, edellyttäen että jätät lahkon.

      • Anonyymi

        Olen jo jättänyt. Ennen en edes tajunnut koko asiaa, sekavaa kristikunnan opetusta. On niin selvää, että uusi taivas on uusi taivaallinen hallitus 144 000 1 ja uusi maa, uusi ylsimielinen Jumalaa pelkäävä ihmisyhteiskunta.
        Ennen en edes kuullut puhuttavankaan asiasta, vaikka olin kristikunnan eräässä lahkossa jäsen. Totuus tekee vapaaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jo jättänyt. Ennen en edes tajunnut koko asiaa, sekavaa kristikunnan opetusta. On niin selvää, että uusi taivas on uusi taivaallinen hallitus 144 000 1 ja uusi maa, uusi ylsimielinen Jumalaa pelkäävä ihmisyhteiskunta.
        Ennen en edes kuullut puhuttavankaan asiasta, vaikka olin kristikunnan eräässä lahkossa jäsen. Totuus tekee vapaaksi

        Et kuljeskellut oikeissa paikoissa, tai sitten et ollut kuulevinasi silloin kun olisi pitänyt kuunnella.
        Nyt sitten luulet että juuri Jehovan todistajien käsitys uudesta taivaasta ja maasta on ainut oikea tulkinta.
        Vahinko.
        Olet mennyt ansaan pahasti.
        Jos nyt alkaisit tutkimaan asiaa uudestaan kokisit järkytyksen.
        Minä olin ennen Jehovan todustajissa ja kun aloin tutkimaan raamattua ilman Jehovan todistajien järjrstösilmälaseja, huomasin että minua on vedetty "höplästä" pahanlaisesti.
        Nyt olen vapautunut harhaopistanne.
        Kiitos siitä Herralle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kuljeskellut oikeissa paikoissa, tai sitten et ollut kuulevinasi silloin kun olisi pitänyt kuunnella.
        Nyt sitten luulet että juuri Jehovan todistajien käsitys uudesta taivaasta ja maasta on ainut oikea tulkinta.
        Vahinko.
        Olet mennyt ansaan pahasti.
        Jos nyt alkaisit tutkimaan asiaa uudestaan kokisit järkytyksen.
        Minä olin ennen Jehovan todustajissa ja kun aloin tutkimaan raamattua ilman Jehovan todistajien järjrstösilmälaseja, huomasin että minua on vedetty "höplästä" pahanlaisesti.
        Nyt olen vapautunut harhaopistanne.
        Kiitos siitä Herralle.

        En olekaan kuljeskellut missään oppien sekamelskassa, kun löysin oikean ja hyvinymmärrettävän totuuden Raamatusta. Ennen minua oli vedetty höplästä pahanlaisesti, tai oikeammin ei annettu mitään opetusta asiasta. Kuuntelin pääasiassa sekavaa huutamista yleisissä tilaisuuksissa ja tulin johtopäätökseen, ettei Jumalaa voi palvoa tällä tavalla.
        Salille mennessäni totesin, että opetuksen lisäksi näin yksimielisen joukon, jotka tutkivat ahkerasti Raamattua pienistä suuriin. Ja miten järkevää ja viisasta opetusta Raamatusta. Ei mitään epämääräistä selostusta. Ja toimimista opetuksen mukaan. Näin syntyi myös halu kertoa siitä toisillekin. Se on ollut antoisinta työtä, kun on saanut kertoa Raamatun antamasta toivosta toisille. Ja muistan kiittää Taivaallista Isää tästä lahjasta. Olla hänen työtoverinsa. Ja seurata Jeesuksen antamaa mallia. Se on uskoa toiminnassa.


    • Anonyymi

      "Onko Ilm. 5:10 harhaoppi?"

      Ei ole. Mutta jos se tulkitaan väärin, niin se on harhaoppi. Esitin mielestäni pätevät perustelut sille, miksi tuota jaetta ei tule tulkita niin, että pyhät olisivat kirjaimellisesti maan päällä. Jos olen mielestäsi väärässä, niin pystyt varmasti helposti Raamattua käyttäen kumoamaan väitteeni. Jos huomasit niin esitin myös muutamia aiheeseen liittyviä kysymyksiä. Jos haluat, niin voit niihinkin vastata. Voi toki jättää vastaamatta, mutta sen perusteella on helppo tehdä johtopäätöksiä, miten "vankalla" pohjalla tuo oppi on.

      Voiko olla yksi lauma, jolla on kaksi eri päämäärää? Raamatun mukaan voi. Ps. 37:29 ja 1.Piet. 1:3,4 on hyvä verrata keskenään. Tällaisia kahden eri toivon osoittavia jakeita on useita, mutta jos pystyy osoittamaan sen miten nuo kohdat on selitettävissä niin että kaikilla pelastuneilla on sama toivo, niin se riittää.

      Huomaan myös että täällä mieluummin hyökätään Vartioseuran opetuksia vastaan kuin keskitytään kumoamaan perusteluni vääräksi tai vastaamaan esittämiini kysymyksiin. Siitä vaan mutta epäolennaisuuksiin keskittyminen on yleensä merkki siitä, että on itse heikoilla. Osoittakaa siis ettei näin ole.

      • Anonyymi

        " Ps. 37:29 ja 1.Piet. 1:3,4 on hyvä verrata keskenään "
        "jos pystyy osoittamaan sen miten nuo kohdat on selitettävissä niin että kaikilla pelastuneilla on sama toivo, niin se riittää "

        Ps 37:29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

        - Psalmi 37 kuvaa maallisen elämän kulkua.
        Huomaa vastaavia jakeita:

        37:9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
        (UT: Mene ja iloitse Herrassa, uskosi on sinut pelastanut)
        37:11 Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta
        37:22 Sillä hänen siunaamansa perivät maan, mutta hänen kiroamansa hävitetään
        37:25 Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää

        -Niinhän Job -parkaakin rääkättiin maan päällä, mutta hän sai pitkän elämän, maanpäällisen mikä useinkin on VT:ssä.

        1 Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        ja 1:4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten

        -Tuossa puhutaan Jeesuksen pelastussanomasta, ikuisesta elämästä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ps. 37:29 ja 1.Piet. 1:3,4 on hyvä verrata keskenään "
        "jos pystyy osoittamaan sen miten nuo kohdat on selitettävissä niin että kaikilla pelastuneilla on sama toivo, niin se riittää "

        Ps 37:29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

        - Psalmi 37 kuvaa maallisen elämän kulkua.
        Huomaa vastaavia jakeita:

        37:9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
        (UT: Mene ja iloitse Herrassa, uskosi on sinut pelastanut)
        37:11 Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta
        37:22 Sillä hänen siunaamansa perivät maan, mutta hänen kiroamansa hävitetään
        37:25 Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää

        -Niinhän Job -parkaakin rääkättiin maan päällä, mutta hän sai pitkän elämän, maanpäällisen mikä useinkin on VT:ssä.

        1 Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        ja 1:4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten

        -Tuossa puhutaan Jeesuksen pelastussanomasta, ikuisesta elämästä

        Psalmien kirja eli Psalmit on yksi Raamatun Vanhan testamentin viisauskirjoista.
        Psalmit ovat alun perin ylistyslauluja, valitusrukouksia ja katumusvirsiä, joita on laulettu kielisoitinten säestyksellä.
        Tunnetuimpiin psalmistoihin kuuluu Daavid.

        Kristinuskossa psalmeja on laulettu jumalanpalveluslauluina kristinuskon varhaisajoista lähtien. Nykyään psalmit ovat useiden virsien pohjana.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psalmien_kirja


      • Anonyymi

        Sinähän siinä sen väärin tulkitset, että voisit pitää J.F.Rutherfordin kännipäissään keksimän opin.
        Muista 2 Joh.9,10.

        Ilm. 5:10 sanotaan kreikaksi: EPI TES KES. MAAN PÄÄLLÄ/ PÄÄLLÄ MAAN. HALLITSEVAT MAAN PÄÄLLÄ.

        Monet muut raamatunkohdat tukevat tätä johtopäätöstä.
        Alkuseurakunnassa odotettiin valtakuntaa maan päälle.
        Jumalakin tulee maan päälle majassaan. Ihan niinkuin oli muinaisessa tabernaakkelissa, Jumalan läsnäolon merkki.

        Jeesus palaa NÄKYVÄNÄ maan päälle.

        Jeesus on pyhiensä kanssa/ seuraajiensa kanssa odottamassa taivaassa hetkeä kun Isä käskee mennä. Maan päälle.

        Jehovan todistajilla on tässä asiassa omituinen sekoitus korvausteologiasta. Oikein sekasotku.

        Se vetoaa ihmislihaan, ihmisen lihalliseen taipumukseen . Lihallisiin haluihin. "Kunhan ei vain tarvitsisi jättää koskaan tätä nykyistä ruumista."
        Varsinainen toisenlainen evankeliumi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän siinä sen väärin tulkitset, että voisit pitää J.F.Rutherfordin kännipäissään keksimän opin.
        Muista 2 Joh.9,10.

        Ilm. 5:10 sanotaan kreikaksi: EPI TES KES. MAAN PÄÄLLÄ/ PÄÄLLÄ MAAN. HALLITSEVAT MAAN PÄÄLLÄ.

        Monet muut raamatunkohdat tukevat tätä johtopäätöstä.
        Alkuseurakunnassa odotettiin valtakuntaa maan päälle.
        Jumalakin tulee maan päälle majassaan. Ihan niinkuin oli muinaisessa tabernaakkelissa, Jumalan läsnäolon merkki.

        Jeesus palaa NÄKYVÄNÄ maan päälle.

        Jeesus on pyhiensä kanssa/ seuraajiensa kanssa odottamassa taivaassa hetkeä kun Isä käskee mennä. Maan päälle.

        Jehovan todistajilla on tässä asiassa omituinen sekoitus korvausteologiasta. Oikein sekasotku.

        Se vetoaa ihmislihaan, ihmisen lihalliseen taipumukseen . Lihallisiin haluihin. "Kunhan ei vain tarvitsisi jättää koskaan tätä nykyistä ruumista."
        Varsinainen toisenlainen evankeliumi.

        "Jeesus palaa NÄKYVÄNÄ maan päälle."

        Kyllä:

        Ap.t. 1:9 Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään. 10 Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä. 11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Ps. 37:29 ja 1.Piet. 1:3,4 on hyvä verrata keskenään "
        "jos pystyy osoittamaan sen miten nuo kohdat on selitettävissä niin että kaikilla pelastuneilla on sama toivo, niin se riittää "

        Ps 37:29 Vanhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

        - Psalmi 37 kuvaa maallisen elämän kulkua.
        Huomaa vastaavia jakeita:

        37:9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.
        (UT: Mene ja iloitse Herrassa, uskosi on sinut pelastanut)
        37:11 Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta
        37:22 Sillä hänen siunaamansa perivät maan, mutta hänen kiroamansa hävitetään
        37:25 Olen ollut nuori ja olen vanhaksi tullut, mutta en ole nähnyt vanhurskasta hyljättynä enkä hänen lastensa kerjäävän leipää

        -Niinhän Job -parkaakin rääkättiin maan päällä, mutta hän sai pitkän elämän, maanpäällisen mikä useinkin on VT:ssä.

        1 Piet. 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        ja 1:4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten

        -Tuossa puhutaan Jeesuksen pelastussanomasta, ikuisesta elämästä

        Huomasitko, että jae 29 Psalmissa sanoo nöyrien perivän maan ja asuvan siinä iankaikkisesti? Ps. 37: 29. Siis ikuisesti. Tuo lupaus ei ole vielä toteutunut, joten se on tulevaisuudessa tapahtuva asia. He perivät elämän maan päällä. Samoin Jeesus sanoi vuorisaarnassaan Matt. 5:5 " Onnellisia ovat lempeämieliset, koska he tulevat perimään maan."
        Mitä Jobiin tulee, hänen uskollisuutensa palkitaan vielä paremmin kuin hänen elämänsä pidentämisellä silloin. Hän saa elämän paratiisissa maan päällä, mikä oli Jumalan alkuperäinen tarkoitus ihmisen suhteen.


    • Anonyymi

      "Monet muut raamatunkohdat tukevat tätä johtopäätöstä."

      Et kuitenkaan antanut esimerkkinä ainuttakaan jaetta väitteidesi tueksi. Mut ei mitään kiirettä, mulla on kyllä aikaa ja kärsivällisyyttä odottaa. :)

      Kertauksen vuoksi voisin kuitenkin esittää muutaman kysymyksen, ettei huku tuonne muiden viestien sekaan. Paavali sanoi, että heidät temmataan ylös Herraa vastaan ja näin he tulevat olemaan aina Herran kanssa. (1.Tess. 4:17) Mihin siis tarvitaan ylöstempausta, jos he kuitenkin tulevat olemaan maan päällä?

      Toisekseen Paavali myös sanoi, että he tulevat luopumaan fyysisestä liharuumiistaan ja saavat tilalle kirkastetun ja katoamattoman henkiruumiin. (1.Kor. 15:50-53)

      Miksi heidän täytyy kokea tällainen perinpohjainen muutos fyysisestä ruumiista hengelliseen, jos heidän päämääränsä on elää maan päällä? Kaikkihan tiedämme, että pärjäämme täällä vallan hyvin fyysisen ruumiin kanssa ja että Jumala on alunperinkin suunnitellut ihmisen elävän ikuisesti. Miksi Hän hävittäisi ihmissuvun kokonaan ja näin ollen muuttaisi suunnitelmiaan Aadamin synnin vuoksi? Epäonnistuiko Hän luodessaan ihmisen?

      • Anonyymi

        Miten Jeesus pystyy juomaan viiniä apostolien kanssa Jumalan valtakunnassa, jos heillä kenelläkään ei ole liharuumista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Jeesus pystyy juomaan viiniä apostolien kanssa Jumalan valtakunnassa, jos heillä kenelläkään ei ole liharuumista?

        Ihmetyttää tämä outo käänne uskonkäsityksissä joidenkin kohdalla. Ensin opettivat kivenkovaan, että kaikki menevät taivaaseen ja nyt yhtäkkiä sinne ei menekään kukaan. Mistä opetuksen täydellinen kuperkeikka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmetyttää tämä outo käänne uskonkäsityksissä joidenkin kohdalla. Ensin opettivat kivenkovaan, että kaikki menevät taivaaseen ja nyt yhtäkkiä sinne ei menekään kukaan. Mistä opetuksen täydellinen kuperkeikka?

        Huomasitko, ettei sinulla ole vastausta kysymykseen viinin juonnista, ja yrität nyt vetää keskustelua sivuraiteelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasitko, ettei sinulla ole vastausta kysymykseen viinin juonnista, ja yrität nyt vetää keskustelua sivuraiteelle?

        Ei ollut tarkoitusta vetää asiaa millekään raiteelle. Ihmettelin vai tätä täyskäännöstä?
        Itse olen huomannut sen, ettet perustele asiaa vaan käännät asian muuhun, esim. esittämällä kysymyksen viininjuonnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasitko, ettei sinulla ole vastausta kysymykseen viinin juonnista, ja yrität nyt vetää keskustelua sivuraiteelle?

        Missä on Isän Jumalan valtakunta? Jeesus sanoi tuossa yhteydessä juovansa viiniä Isänsä valtakunnassa.
        Viini yhdistetään Raamatussa iloon. Jeesus tarkoitti sitä iloa, mitä hänen seuraajansa kokevat päästessä Jeesuksen luo taivaaseen. Taivaassa ei syödä eikä juoda, joten Jeesuksen viittaus viinin juomiseen on kuvauksellinen.
        Ei Jeesus tule maan päälle juomaan viiniä perijätovereittensa kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on Isän Jumalan valtakunta? Jeesus sanoi tuossa yhteydessä juovansa viiniä Isänsä valtakunnassa.
        Viini yhdistetään Raamatussa iloon. Jeesus tarkoitti sitä iloa, mitä hänen seuraajansa kokevat päästessä Jeesuksen luo taivaaseen. Taivaassa ei syödä eikä juoda, joten Jeesuksen viittaus viinin juomiseen on kuvauksellinen.
        Ei Jeesus tule maan päälle juomaan viiniä perijätovereittensa kanssa.

        Jeesus kuitenkin puhui tuossa myös viinipuun hedelmästä. Hyvin maalliselta kuulostaa. Miksi Jeesus edes käyttäisi tässä vertauskuvaa? "Tarjoan oluen - kuvaannollisesti"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kuitenkin puhui tuossa myös viinipuun hedelmästä. Hyvin maalliselta kuulostaa. Miksi Jeesus edes käyttäisi tässä vertauskuvaa? "Tarjoan oluen - kuvaannollisesti"?

        Matt. 26: 29. " Ja minä sanon teille; tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennenkuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä TEIDÄN KANSSANNE ISÄNI VALTAKUNNASSA."
        Olisiko Jeesus tarkoittanut että taivaassa juodaan viiniä?
        Juoko ja syökö ruumiiton henki mitään?

        Isäni valtakunta / paratiisi on ihmisille maanpäällä.
        Enkelit asuvat taivaassa.
        Jeesus tulee olemaan kuninkaana maan päällä. Hallitsee kuninkaittensa ja pappiensa kanssa maan päällä. Aivan niin kuin ensimmäisen ja toisen vuosisadan opetuslapset uskoivat.
        mnaat


    • Anonyymi

      "Huomasitko, ettei sinulla ole vastausta kysymykseen viinin juonnista"

      Mistä tiedät että minä sen kirjoitin eikä joku muu? En sentään ole ainoa joka ihmettelee sitä sekavuutta, mitä oppi taivaan ja maan yhdistymisestä?

      Toisekseen, tehän tässä esitätte Raamatullisena totuutena, että pyhät hallitsevat maan päällä. Jos siis kyseenalaistan väitteen ja kysyn aiheeseen liittyviä kysymyksiä, niin miksi asetelma on sellainen, että minun pitäisi vastailla kysymyksiin ennen kuin olen saanut vastauksen omiini?

      Muutenkaan kysymykseen vastaaminen kysymyksellä ei edistä hyvää keskustelukulttuuria. Eli mitä jos vastaisit esittämiini kysymyksiin, niin katsotaan tuota viinikysymystä sitten?

      Vastailen kyllä mielelläni esitettyihin kysymyksiin, mutta odotan samaa myös toiselta osapuolelta.

    • Anonyymi

      Viinikyselijälle: Saitkin näköjään jo vastauksen kysymykseesi viinin juomiseen. Samantyyppisen vastauksen olisin itsekin antanut. Taivaassa ei siis syödä ja juoda, koska se ei ole henkiluomuksille tarpeellista.

      Raamatussa luvataan että tulee aika jolloin ruokaa tulee olemaan riittävästi jokaisen tarpeeseen ja jopa ylikin. (Ps. 72:16) Tämäkin osaltaan myös todistaa sen puolesta, että maa tulee aina olemaan ihmisten koti. Jos täällä olisi pelkästään henkiolentoja, niin tuokin Jumalan lupaus menettäisi merkityksensä, sillä henkiruumis ei tarvitse ruokaa ja juomaa pysyäkseen elossa. Ihminen tarvitsee ja siksi Jumala on luvannut kaiken muun hyvän lisäksi, että nälänhätä tulee poistumaan.

      Lopuksi vielä pahoittelut, sillä edellinen vastaukseni saattoi kuulostaa vähän tylyltä. Pakko myöntää, että kommenttisi sai hiukan provosoitumaan, mitä ei koskaan saisi tapahtua, koska tässä on kuitenkin tarkoitus noudattaa Jeesuksen antamaa mallia. Näin epätäydellisenä ihmisenä se ei aina suju ihan niin kuin toivoisi. :)

      • Anonyymi

        Joudut selittelemään selvää asiaa, kun se ei sovi kokonaisuuteesi. Entäpä ateria Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa. Miten se onnistuu, jos aineellista ruumista ei taivasten valtakunnassa ole, eivätkä patriarkat edes ole (Vt-seuran mukaan) taivasten valtakunnassa? T. Viinikyselijä


    • Anonyymi

      Anonyymi Eilen 20:29

      "Jeesus palaa NÄKYVÄNÄ maan päälle."

      Ei sekoiteta eri uskontoja. Jeesus palaa näkyvänä krsitinopissa, Raamatussa.
      Vartiotorniuskonnossa Jeesus on jo palannut, vieläpä kahdesti, vuosina 1874 ja 1914, lue vartiotorneista. Ja Jeesus on tultuaan käynyt vartiotorniseurassa kehumassa lahkoa, on vartiotorni uutisoinut.

      Raamatussa Jeesus palaa kaikkien nähden.
      Viimeiselle tuomiolle. Jyvät akanoista. Taivaaseen ja sinne, mikä puuttuu vartiotorniuskonnosta, toiset.

      • Anonyymi

        Laitan tässä lainauksen Kirkkoraamatun mukaan Psalmit. 115:16: "Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille."
        Ja Jeesuksen läsnäolo eli Parousia on eri kysymys, joka vaatii uutta keskustelua. Miksi hyppiä asiasta toiseen jatkuvasti. Eikö ole viisasta käsitellä yksi asia loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan tässä lainauksen Kirkkoraamatun mukaan Psalmit. 115:16: "Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille."
        Ja Jeesuksen läsnäolo eli Parousia on eri kysymys, joka vaatii uutta keskustelua. Miksi hyppiä asiasta toiseen jatkuvasti. Eikö ole viisasta käsitellä yksi asia loppuun.

        Jeesus lupasi olla seuraajiensa kanssa joka päivä maailman loppuun asti. Siinä on hänen läsnäolonsa. Mitään erillistä läsnäoloa (joka alkaisi jossain vaiheessa myöhemmin) Vt-seuran tyyliin ei Raamattu opeta. Jeesuksen tulemuksessa tapahtuu pyhien kokoaminen ja kansojen tuomio.


    • Anonyymi

      "Taivaaseen ja sinne, mikä puuttuu vartiotorniuskonnosta, toiset."

      Koittakaas nyt jo vihdoin päättää, että ovatko pelastuneet taivaassa vai maan päällä. :)

    • Anonyymi

      Raamatun mukaan Jumala on pannut iankaikkisuuden
      ihmislasten sydämiin (Saarn 3:10-11).
      Vartiotorniuskonnon jehoova ei, vaan vartiotornikaupittelemaan kykenemättömät hävitetään.

      Elämän Ylösnousemuksessa sisäinen ihminen "pukeutuu" ruumiiseen,
      joka on "taivaallinen" (1 Kor 15:40)
      Raamattu opettaa, että kaikki kuolleet tulevat saamaan ylösnousemuksen; joko "Elämän ylösnousemuksen" tai "tuomion ylösnousemuksen".
      Ilm 20:13,14, missä meri, Kuolema ja Tuonela antoivat kaikki kuolleensa tuomittaviksi
      "Iankaikkinen maja ja asumus Jumalalta" (2 Kor 5:1), "Uusi Jerusalem" (Ilm 3:12), "taivaallinen Jerusalem" (Heb 12:22), "taivaallinen valtakunta" (2 Tim 4:18), "taivaallinen kaupunki" (Heb 11:16), "toivo" (Kol 1:5) on talletettuna ja valmistettuna taivaissa niitä varten, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat, joiden nimet ovat kirjoitettuina Karitsan elämänkirjassa.

      Ilmestyskirjan peto ja väärä profeetta tulevat olemaan ensimmäiset, jotka
      heitetään "gehennaan", tuliseen järveen (Ilm 19:20), sitten perkele (Ilm 20:10), ja vasta
      sen jälkeen heidän seuraajansa (Ilm 20:14, 15). "Sillä ei ole mitään kadotustuomiota
      niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat..." (Room 8:1)

      Kukaan ei pääse pois Raamatun helvetistä. Kuolleet pääsivät pois tuonelasta. Helvetti on tulinen järvi (Matt 5:22 ja 18:9 "helvetin tuli"), johon Tuonela tullaan heittämään.
      Raamatun helvetti on iankaikkinen rangaistus ja ero Jumalasta, "toinen kuolema, tulinen järvi" (Ilm 20:14). Sieltä ei tule kukaan pois (Matt 25:46; Ilm 19:3; 21:8; Jes 26:14).
      Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
      tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11; 2 Tess 1:6-9),
      itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12).

      • Anonyymi

        Aamen! Mar anatha!


    • Anonyymi

      mnaat kirjoitti: "Enkelit asuvat taivaassa. Jeesus tulee olemaan kuninkaana maan päällä."

      Eikö tuo tarkoita sitä, että Jeesus on tällöin enkeleitä alhaisempi, kuten hän oli aikaisemmin maan päällä ollessaan? Ja jos Jeesus ottaisi jälleen liharuumiinsa takaisin, niin eikö se merkitse sitä, että hän ei antanutkaan sitä lunnaiksi ihmiskunnan puolesta?

    • Anonyymi

      "Entäpä ateria Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa?"

      Raamatussa ateriayhteys jonkun kanssa merkitsee sitä, että heillä on erityisen läheinen suhde. Huomaa, että niitä jotka saavat istua pöydän ääressä valtakunnassa ja nauttivat sen siunauksista, verrataan niihin jotka valtakunnan portin mentyä kiinni yrittävät vielä päästä sisään mutta eivät pääse. Heidän sanotaan itkevän ja kiristelevän hampaitaan kun he näkevät toisten olevan sisällä, mutta itse jäävät ulkopuolelle. Ateriointi tässä yhteydessä ei siis tarkoita kirjaimellista ruokailua vaan heidän läheistä suhdettaan Jumalaan ja Jeesukseen. Luuk. 13:22-30 kannattaa lukea huolellisesti läpi ja huomioida että kyse on Jeesuksen esittämästä kuvauksesta. Se että valtakuntaa verrataan taloon, on selvä osoitus tästä.

      Jeesushan lupasi myös apostoleilleen että he saisivat syödä ja juoda hänen pöydässään taivaan valtakunnassa. (Luuk. 22:30) Kyse ei tässäkään voi olla kirjaimellisesta aterioinnista sillä taivaassa ei syödä tai juoda. Sen sijaan Jeesus korosti tällä kuvaannollisella ateriayhteydellä sitä miten läheinen suhde heillä tulee olemaan sitten kun he tulevat yhdessä hallitsemaan ihmiskuntaa taivaan valtakunnassa. Sanoihan Jeesus aikaisemmin jakeessa 28 apostoleistaan että juuri he olivat pysyneet hänen rinnallaan vaikeina aikoina, joten heidän välillään oli ja tulee olemaan aivan erityislaatuinen side, jota Jeesus siis vertasi ateriayhteyteen. 1. Kun. 2:7 vahvistaa tätä näkemystä.

      • Anonyymi

        Ateriayhteys oli juutalaisille merkityksellinen, tämä on selvää. Ateria itsessään oli kuitenkin konkreettinen, kuten viittaamassasi Kuninkaiden kirjan kohdassa.

        Huomaat ehkä itsekin, että joudut aika seikkaperäisesti selittämään, ettei ateria tarkoittaisi sitä, mitä se normaalisti tarkoittaa. Hait epäilemättä tukea Vt-seuran materiaalista, minkä saat toki tehdä. Tuskin sielläkään silti osataan selittää, miten patriarkat ovat taivasten valtakunnassa, kun seuran opin mukaan heidän ei pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateriayhteys oli juutalaisille merkityksellinen, tämä on selvää. Ateria itsessään oli kuitenkin konkreettinen, kuten viittaamassasi Kuninkaiden kirjan kohdassa.

        Huomaat ehkä itsekin, että joudut aika seikkaperäisesti selittämään, ettei ateria tarkoittaisi sitä, mitä se normaalisti tarkoittaa. Hait epäilemättä tukea Vt-seuran materiaalista, minkä saat toki tehdä. Tuskin sielläkään silti osataan selittää, miten patriarkat ovat taivasten valtakunnassa, kun seuran opin mukaan heidän ei pitäisi olla.

        Olet siis vakaasti sitä mieltä, että taivaassa aterioidaan kirjaimellisesti ja siellä täten myös ollaan liharuumiissa? Mikä on asiainlaita täällä maan päällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis vakaasti sitä mieltä, että taivaassa aterioidaan kirjaimellisesti ja siellä täten myös ollaan liharuumiissa? Mikä on asiainlaita täällä maan päällä?

        Ei taivaassa, vaan taivasten valtakunnassa, eli Jumalan valtakunnassa, eli "isäni valtakunnassa" (Jeesuksen sanomana). Tuo valtakunta nimenomaan on maan päällä, mutta ei tämän saman, vaan uudeksi luodun maan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taivaassa, vaan taivasten valtakunnassa, eli Jumalan valtakunnassa, eli "isäni valtakunnassa" (Jeesuksen sanomana). Tuo valtakunta nimenomaan on maan päällä, mutta ei tämän saman, vaan uudeksi luodun maan.

        Kiitos vastauksesta, se selvensi paljon. Jännä juttu tuossa tulkinnassasi on se, että lähes kaikki muut taivaan ja maan yhdistymiseen uskovat ovat sitä mieltä että taivaan valtakunnassa ollaan nimenomaan henkiolentoja kirkastetussa ja katoamattomassa ruumiissa, kun taas sinä uskot että siellä ollaan fyysisessä liharuumissa.

        En nyt suoranaisesti tyrmää tuollaistakaan tulkintaa, mutta itse on kyllä hyvin vaikea uskos siihen. Alusta loppuun asti Raamattu tekee selvän eron maan ja taivaan välille, enkä ole löytänyt mitään vihjettä siitä, että tähän olisi tulossa joku muutos tulevaisuudessa.

        No, jos haluat esittää joitain jakeita tällaisen tulkinnan tueksi, niin tutkin niitä mielelläni. Tuosta, että ollaanko maan päällä liharuumiissa vai ei, tuskin on syytä jatkaa, sillä siitä näytämme olevan aivan samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, se selvensi paljon. Jännä juttu tuossa tulkinnassasi on se, että lähes kaikki muut taivaan ja maan yhdistymiseen uskovat ovat sitä mieltä että taivaan valtakunnassa ollaan nimenomaan henkiolentoja kirkastetussa ja katoamattomassa ruumiissa, kun taas sinä uskot että siellä ollaan fyysisessä liharuumissa.

        En nyt suoranaisesti tyrmää tuollaistakaan tulkintaa, mutta itse on kyllä hyvin vaikea uskos siihen. Alusta loppuun asti Raamattu tekee selvän eron maan ja taivaan välille, enkä ole löytänyt mitään vihjettä siitä, että tähän olisi tulossa joku muutos tulevaisuudessa.

        No, jos haluat esittää joitain jakeita tällaisen tulkinnan tueksi, niin tutkin niitä mielelläni. Tuosta, että ollaanko maan päällä liharuumiissa vai ei, tuskin on syytä jatkaa, sillä siitä näytämme olevan aivan samaa mieltä.

        Jumalan valtakunta tosiaan on maan päällä, sillä kuten Danielin kirjastakin käy ilmi, se tulee nimenomaan ihmisvaltojen tilalle. Ruumis siellä ei kuitenkaan ole tavallinen, katoavainen liharuumis, vaan uudeksi luotu ja katoamaton - kuitenkin myös sellainen, joka antaa mahdollisuuden tehdä inhimillisiä asioita, esim. Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen aterioi apostolien kanssa. Jumala ja Kristus asuvat ihmisten keskellä Uudessa Jerusalemissa, mutta enkeleistä ei toisaalta sanota, että he saisivat inhimillisen hahmon. Heidän kotinsa lienee uusi taivas, joka myös luodaan, vanhan kadotessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan valtakunta tosiaan on maan päällä, sillä kuten Danielin kirjastakin käy ilmi, se tulee nimenomaan ihmisvaltojen tilalle. Ruumis siellä ei kuitenkaan ole tavallinen, katoavainen liharuumis, vaan uudeksi luotu ja katoamaton - kuitenkin myös sellainen, joka antaa mahdollisuuden tehdä inhimillisiä asioita, esim. Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen aterioi apostolien kanssa. Jumala ja Kristus asuvat ihmisten keskellä Uudessa Jerusalemissa, mutta enkeleistä ei toisaalta sanota, että he saisivat inhimillisen hahmon. Heidän kotinsa lienee uusi taivas, joka myös luodaan, vanhan kadotessa.

        Silloin taivaskin on uusi taivas koska pahat enkelijoukot on sieltä poistettu.
        Silloin ei kapinaenkelit siellä touhua mitään.
        Mutta maa on annettu ihmisten lapsille. Ylösnousemuksen kautta Jeesuksen seuraajat saavat ihka uuden ruumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin taivaskin on uusi taivas koska pahat enkelijoukot on sieltä poistettu.
        Silloin ei kapinaenkelit siellä touhua mitään.
        Mutta maa on annettu ihmisten lapsille. Ylösnousemuksen kautta Jeesuksen seuraajat saavat ihka uuden ruumiin.

        Olennaistahan kuitenkin on, ettei mene tuonpuoleiseen jumalattomana, kuten anonyymi Eilen 10:57 edellä esiintuonut:


        Helvetti on tulinen järvi (Matt 5:22 ja 18:9 "helvetin tuli"), johon Tuonela tullaan heittämään.
        Raamatun helvetti on iankaikkinen rangaistus ja ero Jumalasta, "toinen kuolema, tulinen järvi" (Ilm 20:14). Sieltä ei tule kukaan pois (Matt 25:46; Ilm 19:3; 21:8; Jes 26:14).
        Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
        tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11; 2 Tess 1:6-9),
        itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12).


    • Anonyymi

      Olen sitkeä sissi, joka ei hevillä luovuta. Olen tässä ketjussa jo kahdesti esittänyt muutaman kysymyksen, joihin kukaan ei ole vastannut.Yritetään vielä kolmannen kerran, sillä nämä kysymykset eivät voi olla liian vaikeita, jos oppi pyhien hallitsemisesta maan päällä on Raamatullinen. Tämän opin puolesta on vedottu yhteen jakeeseen, mutta jos kyseessä on totuus, sen täytyy olla sopusoinnussa KOKO Raamatun kanssa.

      Eli Paavali siis sanoi, että heidät temmataan ylös Herraa vastaan ja näin he tulevat aina olemaan Herran kanssa. (1.Tess. 4:17) Mihin tarvitaan ylöstempausta, jos kerran heidän on määrä hallita maan päällä?

      Paavali myös osoitti, että he tulevat luopumaan fyysisestä liharuumiista ja saavat tilalle kirkastetun js kuolemattoman henkiruumiin. (1.Kor. 15:50-53) Miksi heidän täytyy kokea tällainen perinpohjainen muutos fyysisestä ruumista henkiruumiiseen, jos heidän lopullinen päämääränsä on elää maan päällä?

      Kaikki tiedämme, että täällä maan päällä pärjää vallan hyvin nykyisen fyysisen ruumiin kanssa ja se on alunperin suunniteltu elämään ikuisesti. Miksi Jumala siis tulisi hävittämään ihmissuvun kokonaan ja muuttaisi näin alkuperäistä tarkoitustaan Aadamin synnin vuoksi? Eikö se pohjimmiltaan olisi todiste siitä, että Aadamin synti olisi Jumalan suunniteluvirheen tulosta ja näin ollen Jumala olisi tullut luoneeksi jotain viallista? Epäonnistuiko Jumala luodessaan ihmisen?

      • Anonyymi

        Mihin tarvitaan ylöstempaamista Herraa vastaan? ( Huom. Mihin Herra on menossa jos Häntä pitää mennä vastaan? Hän on tulossa takaisin maanpäälle.)
        Mutta mihin siis ylöstempaamista tarvitaan?

        Filadelfian seurakunnalle Jeesus sanoi lohduttavat sanat. Ilm. 3:10. " . . .Siksi minä puolestani
        ( a ) tarkoin varjelen sinua ja (b ) pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä , joka kohtaa koko maailmaa ja panee koetteelle maan asukkaat."

        Miten Jeesus pelastaa siitä koetuksen hetkestä?
        Ylöstempaamisella.

        Miksi Jeesus tekee näin? Voisihan Hän varmaankin hoitaa asian toisinkin tavoin. Syytä meille ei ole kerrottu. Ehkä siellä kerrotaan suunnitelmat ja annetaan koulutusta? ( tämä oli minun omaa juttuani)

        Mutta yhdessä pyhiensä kanssa Hän sitten tulee takaisin. Sen tulevat kerran näkemään kaikki ihan omin silmin.

        Ne joille Hän puhui, tulevat Hänen kanssaan.

        Tehän näette sen koetuksen hetken tilaisuutena mennä kellareihin, mutta ei luoliin?


      • Anonyymi

        "Olen sitkeä sissi, joka ei hevillä luovuta. Olen tässä ketjussa jo kahdesti esittänyt muutaman kysymyksen, joihin kukaan ei ole vastannut.Yritetään vielä kolmannen kerran, sillä nämä kysymykset eivät voi olla liian vaikeita, jos oppi pyhien hallitsemisesta maan päällä on Raamatullinen. Tämän opin puolesta on vedottu yhteen jakeeseen, mutta jos kyseessä on totuus, sen täytyy olla sopusoinnussa KOKO Raamatun kanssa."

        Hyvä on, yritetään. Mutta voitko sinä taata, että sinun tulkintasi olisivat sopusoinnussa KOKO Raamatun kanssa? Varo, ettet lupaa liikoja - Raamattu on varsin monirönsyinen kirja!

        "Eli Paavali siis sanoi, että heidät temmataan ylös Herraa vastaan ja näin he tulevat aina olemaan Herran kanssa. (1.Tess. 4:17) Mihin tarvitaan ylöstempausta, jos kerran heidän on määrä hallita maan päällä?"

        Paavali sanoo, että uskovat temmataan Herraa vastaan hänen laskeutuessaan taivaasta. Tämä liittyy siis Jeesuksen tulemukseen, jossa tapahtuu pyhien kokoaminen ja kansojen tuomio (ks. myös Matt. 24:31, 25:31-32). Uskovat ovat Herran luona turvassa ahdistuksen viimeiset vaiheet.

        "Paavali myös osoitti, että he tulevat luopumaan fyysisestä liharuumiista ja saavat tilalle kirkastetun js kuolemattoman henkiruumiin. (1.Kor. 15:50-53) Miksi heidän täytyy kokea tällainen perinpohjainen muutos fyysisestä ruumista henkiruumiiseen, jos heidän lopullinen päämääränsä on elää maan päällä?"

        Koska syntinen, langennut ruumis ei käy elämiseen uudessa, synnittömässä maassa. "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta." (1. Kor. 15:50). Raamattu ei tarkkaan kerro, millainen uusi ruumis tulee olemaan, mutta koska Jeesusta sanotaan esikoiseksi kuolleista herätettyjen joukossa, muiden ruumis lienee samantapainen kuin Jeesuksella oli ylösnousemuksensa jälkeen. Se ei ollut tavallinen aineellinen ruumis, sillä sitä eivät sitoneet fyysiset lait (Joh. 20:19), mutta se antoi kuitenkin mahdollisuuden tehdä ihmiselle tavallisia asioita, kuten keskustella ja aterioida.

        "Kaikki tiedämme, että täällä maan päällä pärjää vallan hyvin nykyisen fyysisen ruumiin kanssa ja se on alunperin suunniteltu elämään ikuisesti. Miksi Jumala siis tulisi hävittämään ihmissuvun kokonaan ja muuttaisi näin alkuperäistä tarkoitustaan Aadamin synnin vuoksi? Eikö se pohjimmiltaan olisi todiste siitä, että Aadamin synti olisi Jumalan suunniteluvirheen tulosta ja näin ollen Jumala olisi tullut luoneeksi jotain viallista? Epäonnistuiko Jumala luodessaan ihmisen?"

        Emme varsinaisesti tiedä, millainen ruumis Aadamilla ja Eevalla oli. Esim. syntiinlankeemuskertomuksen "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, ja kivulla sinä olet synnyttävä lapsesi" viittaa siihen, että alkuperäinen ruumis saattoi olla erilainen. Jumalan alkuperäistä luomistyötä ei pidä liian suoraan arvioida langenneen luomakunnan ominaisuuksia tarkastelemalla.


    • Anonyymi

      "Mutta voitko sinä taata, että sinun tulkintasi olisivat sopusoinnussa KOKO Raamatun kanssa?"

      En missään tapauksessa. Vajavaisen ymmärryksemme vuoksi on erittäin tärkeää, ettemme julista ehdotonta totuutta asioissa, jotka ovat enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraisia. Mutta se ei suinkaan tarkoita sitä, ettemme voisi tutkia asioita ja tehdä päätelmiä siitä, mikä on todennäköisintä sekä kyseenalaistaa sellaiset opetukset, jotka ovat mielestämme vääriä. Sitä tässä juuri teen, koska omasta mielestäni tuo opetus siitä, että pyhät hallitsevat maan päällä, eivätkä taivaassa, on väärä oppi.

      Toki nuo Paavalin sanat ylöstempauksesta voidaan tulkita niin, että uskovat nousevat pilviin Jeesusta vastaan ja sitten palaavat yhdessä maan hallitsemaan. Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että Paavali ei mainitse mitään siitä, että he enää palaisivat maahan, minkä hän todennäköisesti olisi tehnyt, jos näin tapahtuisi.

      Ja ennen kaikkea tuo tulkinta sopii kovin huonosti Jeesuksen omiin sanoihin, jotka hän lausui opetuslapsilleen viimeisenä iltanaan. Tapojeni vastaisesti lainaan jakeet tähän suoraan, enkä ala niitä enempää selittelemään, vaan jokainen tehköön niistä omat johtopäätöksensä.

      "Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."

      "syntinen, langennut ruumis ei käy elämiseen uudessa, synnittömässä maassa."

      Tämä on aivan totta, mutta miksi synnitön ja fyysinen liharuumis ei kelpaisi? On selvää että Jumala loi Aadamin elämään ikuisesti täydellisenä ihmisenä. Koska hänellä kaikesta päätellen oli liharuumis, niin silloin ei pitäisi olla epäilystäkään siitä, etteikö fyysinen ihminen kelpaisi elämään elämään uudessa ja synnittömässä maailmassa. Tämän perustan siihen että kaikki Jumalan työt ovat täydellisiä. (5.Moos. 32:4) Jos maa ei ole tulevaisuudessa täynnä Aadamin kaltaisia ihmisiä ennen syntiinlankeemusta,
      niin eikö se samalla tarkoittaisi sitä Jumalan työt eivät olekaan täydellistä? Sitä mikä on täydellistä, ei tarvitse millään tavalla muuttaa. Ei kai Aadamin synti johtunut siitä, että Jumala olisi tehnyt jonkun suunnitteluvirheen ihmistä luodessaan?

      Kaikesta tästä on pääteltävissä se, että jos Aadamilla oli lihaa ja verta oleva fyysinen ruumis, niin silloin myös uudessa maassa elävillä täytyy täten olla samanlainen ruumis, eikö totta? On siis enää saatava selville, että millainen ruumis Aadamilla oli.

      "Emme varsinaisesti tiedä, millainen ruumis Aadamilla ja Eevalla oli."

      Raamattu ei tosiaan taida kertoa suoraan, että millainen heidän ruumiinsa oli, mutta antaa kuitenkin joitain selviä vihjeitä, joista voidaan tehdä loogisia päätelmiä.

      Ensinnäkin heidän tehtävänään oli lisääntyä ja täyttää maa, mikä tarkoitti sitä, että heidän piti elää Jumalan avioliittojärjestelyn mukaisesti yhdessä miehenä ja naisena, olla keskenään sukupuoliyhteydessä sekä saada lapsia. Mitään näistä ei ole tarkoitettu kuulumaan henkiluomusten elämään, vai miten on?

      Entä miten Eeva luotiin? Jumala nukutti Aadamin, otti hänestä kylkiluun ja sulki lihan sen kohdalta. Mitä kaikkea tästä voidaan päätellä?

      Jumala siis nukutti Aadamin tämän "operaation" ajaksi, mikä tarkoittaa todennäköisesti sitä että Aadam pystyi tuntemaan fyysistä kipua, joten tuo nukutus oli tarpeellinen, ettei hänen tarvinnut tuntea kipua. Tuttu toimenpide nykyäänkin isojen leikkausten kohdalla, vai mitä? Henkiruumiithan eivät voi tuntea fyysistä kipua eikä Aadamia olisi luultavasti silloin tarvinnut nukuttaa.

      Sen lisäksi se että Jumala otti kylkiluun ja sulki sitten lihan pitäisi jo itsessään kertoa sen, millainen ruumis Aadamilla oli. Ei kai henkiruumiilla ole luurankoa tai lihaa sen ympärillä, niin kuin meillä ihmisillä?

      Heidän sanottiin myös olevan alasti aina syntiinlankeemukseen asti. Voiko henkiruumis alasti?

      Kaikki nämä asiat mielestäni puhuvat fyysisen ruumiin puolesta. Ja kun heidät ajettiin pois paratiisista, ei sanottu että he olisivat kokeneet jonkinlaisen muodonmuutoksen, muuta kuin sen että ennen pitkää he kuolisivat. Se, että Eevalle sanottiin synnyttämisen tuottavan kipua, tuskin on siis todiste sen puolesta, että hänellä olisi ollut toisenlainen ruumis. Jumala vain kertoi sen mikä oli seuraus heidän tottelemattomuudestaan.

      Joku voi tietysti myös esittää ajatuksen, että ensimmäisellä ihmisparilla oli henkiruumis, joka pystyi ottamaan myös fyysisen olomuodon ja näin selittäisi esim. tuon kylkiluun irroittamisen. Näinkin toki voi tulkita, mutta silloin pitää myös tunnustaa, että kyse on puhtaasti spekulaatiosta, koska mitään viittausta heidän kykyyn tehdä tuollaista muodonmuutosta ei Raamatusta löydy. Kaikki todisteet puhuvat fyysisen ruumiin puolesta.

      • Anonyymi

        "omasta mielestäni tuo opetus siitä, että pyhät hallitsevat maan päällä, eivätkä taivaassa, on väärä oppi."

        Tuon tähän vielä yhden näkökulman. Jeesuksesta käytetään myös nimitystä Daavidin poika, mikä viittaa Daavidin kuningashuoneen jatkumiseen, maalliseen kuninkaaseen. Daavidin kuningashuoneen sijainti on Jerusalemissa: "jotta palvelijallani Daavidilla olisi aina lamppu minun edessäni Jerusalemissa, kaupungissa, jonka olen itselleni valinnut ja josta olen tehnyt nimeni asuinsijan" (1. Kun. 11:36). Jerusalemin aseman oli määrä olla ikuinen (2. Aik. 33:4), eikä Jumala peru lupauksiaan. Hesekielin 21:26-27 kertoo, kuinka kuninkuus lakkautetaan - mutta vain väliaikaisesti, sillä samassa luvataan, että tuomiovalta annetaan sille, jolle se kuuluu. Kristus on tuo kuningas ja hän tulee hallitsemaan Jerusalemissa: Uudessa Jerusalemissa, jonka Ilmestyskirjassa kuvataan laskeutuvan taivaasta. Kaikki luodaan uudeksi. "Vieraat kansat polkevat Jerusalemia, kunnes niille annettu aika täyttyy" (Luuk. 21:24), mutta eivät siis ikuisesti, vaan ainoastaan siihen asti, että kuninkuus palautetaan.

        "Jos maa ei ole tulevaisuudessa täynnä Aadamin kaltaisia ihmisiä ennen syntiinlankeemusta, niin eikö se samalla tarkoittaisi sitä Jumalan työt eivät olekaan täydellistä? Sitä mikä on täydellistä, ei tarvitse millään tavalla muuttaa. Ei kai Aadamin synti johtunut siitä, että Jumala olisi tehnyt jonkun suunnitteluvirheen ihmistä luodessaan?"

        Mielestäni tuollaista johtopäätöstä ei tarvitse välttämättä tehdä, sillä Jumala voi korvata myös yhden täydellisen luomistyön toisella täydellisellä. "Täydellinen" on tässä suhteellinen käsite ja se voidaan ymmärtää olosuhteisiin täysin sopivana. Jos uusi maa on erilainen kuin alkuperäinen maa (saati nykyinen maa), niin miksei uusi luomus voisi olla erilainen kuin vanha? Uusi maa lienee jopa parempi kuin alkuperäinen paratiisimaa - ja sekös vasta olisikin tappio niille, jotka kapinoivat Jumalaa vastaan! Se, että koko luomakunta tulee muuttumaan, voidaan nähdä myös Paavalin sanoista "Kaiken luodun on täytynyt taipua katoavaisuuden alaisuuteen, ei omasta tahdostaan, vaan hänen, joka sen on alistanut. Luomakunnalla on kuitenkin toivo, että myös se pääsee kerran pois katoavaisuuden orjuudesta, Jumalan lasten vapauteen ja kirkkauteen." (Room. 8:20-21)

        "Ensinnäkin heidän tehtävänään oli lisääntyä ja täyttää maa, mikä tarkoitti sitä, että heidän piti elää Jumalan avioliittojärjestelyn mukaisesti yhdessä miehenä ja naisena, olla keskenään sukupuoliyhteydessä sekä saada lapsia. Mitään näistä ei ole tarkoitettu kuulumaan henkiluomusten elämään, vai miten on?"

        Avioliitto tai lisääntyminen eivät kuulu henkiluomusten elämään, mutta eivät nähtävästi myöskään ylösnousseiden elämään uudessa maassa. "Kun noustaan kuolleista, ei oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa." (Mark. 12:25). Ylösnousseet ovat siis "kuin enkelit taivaassa" - Jeesus ei sano, että he olisivat taivaassa tai enkeleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "omasta mielestäni tuo opetus siitä, että pyhät hallitsevat maan päällä, eivätkä taivaassa, on väärä oppi."

        Tuon tähän vielä yhden näkökulman. Jeesuksesta käytetään myös nimitystä Daavidin poika, mikä viittaa Daavidin kuningashuoneen jatkumiseen, maalliseen kuninkaaseen. Daavidin kuningashuoneen sijainti on Jerusalemissa: "jotta palvelijallani Daavidilla olisi aina lamppu minun edessäni Jerusalemissa, kaupungissa, jonka olen itselleni valinnut ja josta olen tehnyt nimeni asuinsijan" (1. Kun. 11:36). Jerusalemin aseman oli määrä olla ikuinen (2. Aik. 33:4), eikä Jumala peru lupauksiaan. Hesekielin 21:26-27 kertoo, kuinka kuninkuus lakkautetaan - mutta vain väliaikaisesti, sillä samassa luvataan, että tuomiovalta annetaan sille, jolle se kuuluu. Kristus on tuo kuningas ja hän tulee hallitsemaan Jerusalemissa: Uudessa Jerusalemissa, jonka Ilmestyskirjassa kuvataan laskeutuvan taivaasta. Kaikki luodaan uudeksi. "Vieraat kansat polkevat Jerusalemia, kunnes niille annettu aika täyttyy" (Luuk. 21:24), mutta eivät siis ikuisesti, vaan ainoastaan siihen asti, että kuninkuus palautetaan.

        "Jos maa ei ole tulevaisuudessa täynnä Aadamin kaltaisia ihmisiä ennen syntiinlankeemusta, niin eikö se samalla tarkoittaisi sitä Jumalan työt eivät olekaan täydellistä? Sitä mikä on täydellistä, ei tarvitse millään tavalla muuttaa. Ei kai Aadamin synti johtunut siitä, että Jumala olisi tehnyt jonkun suunnitteluvirheen ihmistä luodessaan?"

        Mielestäni tuollaista johtopäätöstä ei tarvitse välttämättä tehdä, sillä Jumala voi korvata myös yhden täydellisen luomistyön toisella täydellisellä. "Täydellinen" on tässä suhteellinen käsite ja se voidaan ymmärtää olosuhteisiin täysin sopivana. Jos uusi maa on erilainen kuin alkuperäinen maa (saati nykyinen maa), niin miksei uusi luomus voisi olla erilainen kuin vanha? Uusi maa lienee jopa parempi kuin alkuperäinen paratiisimaa - ja sekös vasta olisikin tappio niille, jotka kapinoivat Jumalaa vastaan! Se, että koko luomakunta tulee muuttumaan, voidaan nähdä myös Paavalin sanoista "Kaiken luodun on täytynyt taipua katoavaisuuden alaisuuteen, ei omasta tahdostaan, vaan hänen, joka sen on alistanut. Luomakunnalla on kuitenkin toivo, että myös se pääsee kerran pois katoavaisuuden orjuudesta, Jumalan lasten vapauteen ja kirkkauteen." (Room. 8:20-21)

        "Ensinnäkin heidän tehtävänään oli lisääntyä ja täyttää maa, mikä tarkoitti sitä, että heidän piti elää Jumalan avioliittojärjestelyn mukaisesti yhdessä miehenä ja naisena, olla keskenään sukupuoliyhteydessä sekä saada lapsia. Mitään näistä ei ole tarkoitettu kuulumaan henkiluomusten elämään, vai miten on?"

        Avioliitto tai lisääntyminen eivät kuulu henkiluomusten elämään, mutta eivät nähtävästi myöskään ylösnousseiden elämään uudessa maassa. "Kun noustaan kuolleista, ei oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa." (Mark. 12:25). Ylösnousseet ovat siis "kuin enkelit taivaassa" - Jeesus ei sano, että he olisivat taivaassa tai enkeleitä.

        Hyvin kirjoitettu. Kiitos ja aamen.


    • Anonyymi

      Mutta mikä tieto kristityn on hyvä tietää ja mikä toisaalta riittäisi tietää ?
      Löysin anonyymiltä 30.09.2019 10:57 juuri sen:

      Raamatun mukaan Jumala on pannut iankaikkisuuden
      ihmislasten sydämiin (Saarn 3:10-11).
      Vartiotorniuskonnon jehoova ei, vaan vartiotornikaupittelemaan kykenemättömät hävitetään.

      Elämän Ylösnousemuksessa sisäinen ihminen "pukeutuu" ruumiiseen,
      joka on "taivaallinen" (1 Kor 15:40)
      Raamattu opettaa, että kaikki kuolleet tulevat saamaan ylösnousemuksen; joko "Elämän ylösnousemuksen" tai "tuomion ylösnousemuksen".
      Ilm 20:13,14, missä meri, Kuolema ja Tuonela antoivat kaikki kuolleensa tuomittaviksi
      "Iankaikkinen maja ja asumus Jumalalta" (2 Kor 5:1), "Uusi Jerusalem" (Ilm 3:12), "taivaallinen Jerusalem" (Heb 12:22), "taivaallinen valtakunta" (2 Tim 4:18), "taivaallinen kaupunki" (Heb 11:16), "toivo" (Kol 1:5) on talletettuna ja valmistettuna taivaissa niitä varten, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat, joiden nimet ovat kirjoitettuina Karitsan elämänkirjassa.

      Ilmestyskirjan peto ja väärä profeetta tulevat olemaan ensimmäiset, jotka
      heitetään "gehennaan", tuliseen järveen (Ilm 19:20), sitten perkele (Ilm 20:10), ja vasta
      sen jälkeen heidän seuraajansa (Ilm 20:14, 15). "Sillä ei ole mitään kadotustuomiota
      niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat..." (Room 8:1)

      Kukaan ei pääse pois Raamatun helvetistä. Kuolleet pääsivät pois tuonelasta. Helvetti on tulinen järvi (Matt 5:22 ja 18:9 "helvetin tuli"), johon Tuonela tullaan heittämään.
      Raamatun helvetti on iankaikkinen rangaistus ja ero Jumalasta, "toinen kuolema, tulinen järvi" (Ilm 20:14). Sieltä ei tule kukaan pois (Matt 25:46; Ilm 19:3; 21:8; Jes 26:14).
      Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
      tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11; 2 Tess 1:6-9),
      itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12).

      -Eikö meille kaikille tulekin lämmin mieli, että siinä se on !

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      220
      6687
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2897
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2347
    4. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      97
      2184
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2051
    6. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      232
      1500
    7. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      86
      1489
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1376
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1325
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

      "Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      388
      1281
    Aihe