Miten taikauskoiset kristityt saivat käännettyään puolelleen sivistyneet ja älykkäät? Siis kun hyvin oppineena kansana kun roomalaiset tuskin uskoivat ihmeisiin, satuolentoihin ja jonnin joutaviin hupiukkoihin? Vastaus on tämä: Kristityt kielsivät koulut ja opetuksen sadoiksi vuosiksi. Lukutaidotonta ja oppimatonta kansaa kun on helpompaa alistaa ja aivopestä riistettäväksi. Asia korjattiin vasta 1700-luvulla tieteen, valistuksen ja maallistumisen avulla.
Vastaukset 7
- Anonyymi
Itseasiassa toistaa ja toistaa vielä kerran toistaa niin se voi syöpyä alitajuntaan.
Ruma muuttuu kauniiksi, kun vaan tuo aina esille uudestaan ja uudestaan.
Voi olla, että näin uskonto ottaa vallan, normaaleista ihmisistä.
Se on jotain laumakäyttäytymisen mekanismeja. Oikeasti muinaiset roomalaiset kuten kreikkalaisetkin oli hyvin taikauskoisia ja uskoivat myös joutaviin hupiukkoihin.
Uhrasivat jumalille teurasjätteitä aivan samoin kuin juutalaisetkin."Miten taikauskoiset kristityt saivat käännettyään puolelleen sivistyneet ja älykkäät? Siis kun hyvin oppineena kansana kun roomalaiset tuskin uskoivat ihmeisiin, satuolentoihin ja jonnin joutaviin hupiukkoihin?"
Roomalaiset olivat paljon viisaampia ja älykkäimpiä kuin nykyiset ateistiset tiedemiehet. Juuri siitä syystä he uskoivat Jumalaan, ainakin jossain muodossa.
Nykyiset sekulaariset tiedemiehet perustavat oppinsa taikauskoon. He kuvittelevat, että aine pystyi luomaan itse itsensä tyhjästä ja olemattomuudesta ja että ilman tietoisuutta, älyä ja järkeä oleva aine pystyi luomaan itselleen elämän ja kaikki monimutkaiset, elämälle tärkeät toiminnot, vaikka korkeasti koulutetut tiedemiehetkään eivät pysty luomaan edes hiuskarvaa.
Ilman tietoisuutta ja älyä oleva aine on siis heidän taikauskonsa mukaan viisaampi ja älykkäämpi kuin nämä tiedemiehet itse.- Anonyymi
>>perustavat oppinsa taikauskoon
Nyt puhut omasta uskonnostasi missä ihmiset palvovat ihmisten keksimiä lapsellisia jumalaolentoja, yrittävät kerätä pisteitä päästäkseen mielikuvitustaivaaseen ja uskovat lapsellisiin saatanoihin.
- Anonyymi
Koomisia väitteitä, erityisesti kun suomessa lukemisen ja kirjoittamisen oppiminen on paljolti kristinuskon ansiota.
- Anonyymi
Niin, eikö ole kummallista? Se johtuu siittä, ettei pieni ihminen kykenekkään siihen eli ihan oikein hämmästelet.
Se on Jumalan Pyhähenki, joka toimii ja käännyttää.
Eihän nyt tyhmä, sivistymätön ja oppimaton uskovainen kykene tuollaisiin, että moninkertainen paatunut murhamieskin muuttuu. Eihän toki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa671421Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää921067- 164947
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as28901Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105884Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30883Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks52794Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201782Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu128758- 27734
Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93717Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.172669- 64644
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa45633Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12595- 85558
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo188523sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75507- 55497