Ateismin naurettavuus

Anonyymi

Ateistit uskovat, että universumi on syntynyt tyhjästä eli olemattomasta ilman älykästä vaikuttajaa tai tekijää (ateistit eivät usko luomiseen).

Ateistit uskovat, että elämä on syntynyt itsestään elottomasta aineesta ilman älykästä vaikuttajaa tai tekijää (oletus abiogeneesistä, johon mikään yliluonnollinen tekijä ei ole vaikuttanut).

Ateistien usko on naurettavaa ja yhtä naurettavia ovat ateistit, kun vänkäävät lujasta uskostaan ja pitävät sitä varmana tieteellisenä tietona!

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinhän he uskovat, ja suuttuvat vielä jos sanoo että he uskovat.

      • Anonyymi

        Höpsistä. Olen suhteellisen varma siitä että jokainen itseään ateistiksi kutsuva kertoo ettei tiedä miten universumi on syntynyt. Uskovaiset ovat ihan eri porukkaa.


    • Anonyymi

      No mistä se luoja syntyi?

      • Tämän kysymyksen kreationistit luulevat selittävänsä sillä, että Luoja on jotenkin ikuinen. Tämä selitys herättää kuitenkin vain uusia kysymyksiä, joihin heillä ei ole järkeviä vastauksia.


      • Anonyymi

        Kysymys on älytön ja osoittaa vain täydellistä tietämättömyyttä Jumalasta.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tämän kysymyksen kreationistit luulevat selittävänsä sillä, että Luoja on jotenkin ikuinen. Tämä selitys herättää kuitenkin vain uusia kysymyksiä, joihin heillä ei ole järkeviä vastauksia.

        Ateistit tietävät sen, että jotakin on ollut olemassa ikuisesti ilman ajan alkua. Se voi olla esimerkiksi kvanttimeren poreilua tms., joka ei vaadi tilaa (avaruutta) tai materiaa voidakseen tapahtua ja ollakseen olemassa. Sellaisesta putkahtaa tuon tuostakin esiin uusia universumeja, joita me ihmiset muiden muassa voimme ihmetellä ja kehitellä satuja niiden synnystä. Kun sanomme näitä satuja "tieteeksi", niin saamme pölvästit uskomaan niihin ja vainoamaan niitä, jotka eivät näihin satuihin usko, koska todisteet niiden puolesta puuttuvat kokonaan. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ateistit tietävät sen, että jotakin on ollut olemassa ikuisesti ilman ajan alkua. Se voi olla esimerkiksi kvanttimeren poreilua tms., joka ei vaadi tilaa (avaruutta) tai materiaa voidakseen tapahtua ja ollakseen olemassa. Sellaisesta putkahtaa tuon tuostakin esiin uusia universumeja, joita me ihmiset muiden muassa voimme ihmetellä ja kehitellä satuja niiden synnystä. Kun sanomme näitä satuja "tieteeksi", niin saamme pölvästit uskomaan niihin ja vainoamaan niitä, jotka eivät näihin satuihin usko, koska todisteet niiden puolesta puuttuvat kokonaan. :)

        "Ateistit tietävät sen, että jotakin on ollut olemassa ikuisesti ilman ajan alkua."

        Pieleen meni arvauksesi, lähinnä vain tällä hetkellä uskontoihin liittymättä ei ole mahdollista päätellä onko "kaikkeudella" ollut mitään alkua tai ei. Erityisesti koska alku viittaa aikaan, ajan ollessa tiukasti sidoksissa avaruuteen ja tuntemaamme maailmankaikkeuteen.

        Ensi kerralla ennen kuin teet noloja väitteitä siitä mitä mieltä muut ovat kannattaa tarkistaa ensiksi heiltä :)


    • Miten tuo liittyi ateismiin?
      Luonnontieteilijät tuollaisia väittävät. Tai paremminkin he väittävät, että nuo prosessit voidaan selittää ilman, että mitään yliluonnollisia entiteettejä tarvitsee huomioida.
      Googlaa: Occamin partaveitsi.

      • Anonyymi

        Trollit vallanneet palstan taas. Eiköhän tämäkin ole taas joku nuori henkilö, jolla on tylsää. Tänne palstalle tuntuu joka vuosi tulevan tälläisiä "apinalaumoja" aika ajoin, joita aikoinaan epäiltiin olevan jotain pyhäkoulussa yllytettyjä nuoria, mutta toki voivat olla myös ateisteja, joita naurattaa nuo argumenttivirheet.

        Kuka tahansa asiaan vähänkin tutustunut huomaa ensimmäisestä lauseesta, että aloittajan kaltainen henkilö ei ole tosissaan. Olkiukolla aloittaminen, siitä toiseen olkiukkoon ja nauraminen päälle ilman mitään asiasisältöä on liian nolo kokonaisuus, että henkilö olisi tosissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trollit vallanneet palstan taas. Eiköhän tämäkin ole taas joku nuori henkilö, jolla on tylsää. Tänne palstalle tuntuu joka vuosi tulevan tälläisiä "apinalaumoja" aika ajoin, joita aikoinaan epäiltiin olevan jotain pyhäkoulussa yllytettyjä nuoria, mutta toki voivat olla myös ateisteja, joita naurattaa nuo argumenttivirheet.

        Kuka tahansa asiaan vähänkin tutustunut huomaa ensimmäisestä lauseesta, että aloittajan kaltainen henkilö ei ole tosissaan. Olkiukolla aloittaminen, siitä toiseen olkiukkoon ja nauraminen päälle ilman mitään asiasisältöä on liian nolo kokonaisuus, että henkilö olisi tosissaan.

        No kerrohan tosissasi, mitä ateistit uskovat elleivät tähän: "Ateistit uskovat, että universumi on syntynyt tyhjästä eli olemattomasta ilman älykästä vaikuttajaa tai tekijää (ateistit eivät usko luomiseen)."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerrohan tosissasi, mitä ateistit uskovat elleivät tähän: "Ateistit uskovat, että universumi on syntynyt tyhjästä eli olemattomasta ilman älykästä vaikuttajaa tai tekijää (ateistit eivät usko luomiseen)."

        Ateistit eivät näe syytä uskoa jumaliin. Ei muuta.

        Kaikki muu kuten tieteen tuloksiin luottaminen on sitten henkilön oma päätös. Tiesitkö, että myös valtaosa teisteistä omaa saman tieteellisen näkökulman kuin ateisti?


    • Anonyymi

      Paras kun ei usko mihinkään, turha kinaaminen ja väittely jää pois.

      • Anonyymi

        Ikään kuin voisi olla uskomatta mihinkään.

        lopetahan usko omaan olemassaoloosi ja katotaan sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikään kuin voisi olla uskomatta mihinkään.

        lopetahan usko omaan olemassaoloosi ja katotaan sitten.

        Lopetettu on, ei aiheuta toimenpiteitä koska todennäköisesti olen olemassa uskomattakin. Ja jos en ole, mitä sillä on väliä? Näillä mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikään kuin voisi olla uskomatta mihinkään.

        lopetahan usko omaan olemassaoloosi ja katotaan sitten.

        Uskolla ja varmalla tiedolla on ero. Jos jotakin asiaa ei tiedetä varmuudella, niin siihen voidaan silti uskoa. Jos jotakin tiedetään varmuudella, niin siihen ei tarvitse uskoa. Tiedän sen, että olen olemassa, joten minun ei tarvitse uskoa siihen. En tiedä sitä, onko Jumala olemassa vai ei: minun pitäisi uskoa, jos pitäisin totena väitettä, että Jumala on olemassa. En usko. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopetettu on, ei aiheuta toimenpiteitä koska todennäköisesti olen olemassa uskomattakin. Ja jos en ole, mitä sillä on väliä? Näillä mennään.

        Tuntuuko tuo yhdentekevä tyhjyytesi hyvältä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskolla ja varmalla tiedolla on ero. Jos jotakin asiaa ei tiedetä varmuudella, niin siihen voidaan silti uskoa. Jos jotakin tiedetään varmuudella, niin siihen ei tarvitse uskoa. Tiedän sen, että olen olemassa, joten minun ei tarvitse uskoa siihen. En tiedä sitä, onko Jumala olemassa vai ei: minun pitäisi uskoa, jos pitäisin totena väitettä, että Jumala on olemassa. En usko. Kiitos.

        "Jos jotakin tiedetään varmuudella, niin siihen ei tarvitse uskoa."

        Tieto on perusteltu tosi uskomus.

        "Tiedän sen, että olen olemassa, joten minun ei tarvitse uskoa siihen."

        Sen ainoastaan voi varmaksi tietää, että itse on olemassa, mutta sitä taas et voi tietää varmaksi, mikä tai kuka sinä olet.

        Jos luulet olevasi varmasti se mikä luulet olevasi, sinulla on vielä oppimista itsestäsi.

        Tämä lauseesi todistaa siitä:
        "En tiedä sitä, onko Jumala olemassa vai ei"


    • Anonyymi

      Kuka ateisti on väittänyt että jotain olisi tullut tyhjästä? Itse en ainakaan ole törmännyt tälläiseen. Kretuthan ne väittävät kivenkovaan (ilman yhtään todistetta) että jumala olisi luonut kaiken tyhjästä.

      • Anonyymi

        Jumala luo Hengen Voimalla Sanallaan.

        Kuten on aina luonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala luo Hengen Voimalla Sanallaan.

        Kuten on aina luonut.

        Sanotaanko Raamatussa, että hengen voimalla?
        Älä lisää mitään siihen kuulumatonta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaanko Raamatussa, että hengen voimalla?
        Älä lisää mitään siihen kuulumatonta!

        Raamattu sanoo, jotta "voimalla" ja "Voima", joten jos Jumala on jotakin Raamatun mukaan luonut, niin sitten sen on Henki tehnyt voimallaan ja Hengen voimalla.

        Älä sinä saatanan kätyri estä kristittyjä tulkitsemasta pyhiä kirjoituksia Jumalan tahdon mukaan!

        Palat ikuisessa helvetin tulessa!


      • Anonyymi

        "Kuka ateisti on väittänyt että jotain olisi tullut tyhjästä?"

        Älä nyt pilaa vakkaritrollin vakkarivalhetta totuudella.


    • Anonyymi

      En minä tuollaisia usko. Tiedän, että uskovaiset uskovat jumalaan. Se nyt on naurettavaa.

      • Anonyymi

        Mitä naurettavaa siinä on, että uskoo Jumalan luoneen kaiken sen sijaan, että uskoo universumin olevan ikuinen ilman alkua tai että se olisi putkahtanut esiin tyhjästä eli olemattomasta ilman luomisen ihmettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä naurettavaa siinä on, että uskoo Jumalan luoneen kaiken sen sijaan, että uskoo universumin olevan ikuinen ilman alkua tai että se olisi putkahtanut esiin tyhjästä eli olemattomasta ilman luomisen ihmettä?

        En usko että universumi on ikuinen tai että se olisi putkahtanut tyhjästä. En tiedä miksi universumi on olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä naurettavaa siinä on, että uskoo Jumalan luoneen kaiken sen sijaan, että uskoo universumin olevan ikuinen ilman alkua tai että se olisi putkahtanut esiin tyhjästä eli olemattomasta ilman luomisen ihmettä?

        ”Mitä naurettavaa siinä on, että uskoo Jumalan luoneen kaiken sen sijaan, että uskoo universumin olevan ikuinen ilman alkua tai että se olisi putkahtanut esiin tyhjästä eli olemattomasta ilman luomisen ihmettä?”

        On outoa lähteä uskomaan jotain asiasta, mistä emme tiedä oikeastaan mitään. Jätit myös pois vaihtoehdon, että universumi on voinut syntyä jotenkin muutenkin kuin jonkun toisen universumin olennon tekemänä.

        Olet myös rajoittunut ajatuksissasi universumimme sisään. Kuvittele vaikkapa, että universumimme on kuin Bluray levy, mihin koko universumin aikajana ja kaikki tapahtumat on tallennettu. Blueraylle tallennetulla leffalla on alku, mutta tällä alulla ei ole mitään tekemistä itse Blueray-levyn valmistuksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä naurettavaa siinä on, että uskoo Jumalan luoneen kaiken sen sijaan, että uskoo universumin olevan ikuinen ilman alkua tai että se olisi putkahtanut esiin tyhjästä eli olemattomasta ilman luomisen ihmettä?

        Kun ateistit eivät näin tyypillisesti usko. Kyseessä on vain VALHE jota kreationistit levittävät ateisteista.


    • Anonyymi

      Uskovaiset ovat naurettavia, uskovat ihmisten nyyhkytarinoita ja muita valheita.

    • ”Ateistit uskovat, että universumi on syntynyt tyhjästä”

      Höpsis. En minä tuollaiseen usko.

      • Anonyymi

        Eikä oikeastaan paljon kukaan ateisti, kreationisteista tuo on kuitenkin sopiva valhe, jolla ylistää Totuutta.


      • Anonyymi

        Huomasitko, että räjähtäminen oli jätetty pois. Olen siis huomaavinani jonkinlaista luonnollista kehitystä, jossa ei näy jälkiä älykkäästä suunnittelijasta.


    • Alussa ei ollut mitään. Sitten yhtäkkiä syntyi Jumala jostain. Ja ko. Jumala loihti kaiken tyhjästä simsalapim. Ei tälle kaikelle voi muuta "järkevää" selitystä olla HAAAAH HAAAAAAH HAAAAAAAAAAAA

    • Anonyymi

      Naurettavinta on väittää, että jumala olisi luonut miljoonien valovuosien päässä olevat galaksit. Noissa galakseissa, joissa todennäköisesti on myös elämää, nauretaan maapallon hömpötyksille ja rajoittuneisuudelle!

      • Anonyymi

        Vain jos ufot ovat totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain jos ufot ovat totta.

        Riippuu, mikä on "ufon" määritelmä. Onko kaikki maapallon ulkopuolinen elämä "ufoja", vai voisiko kutsua muulla nimellä.


      • Anonyymi

        Sinun käsityksesi mukainen Jumala pytyy niihin tekoihin jotka ovat sinun käsityksesi mukaisen jumalan ulottuvissa. Eihän siinä ole mitään väärää eikä väittämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun käsityksesi mukainen Jumala pytyy niihin tekoihin jotka ovat sinun käsityksesi mukaisen jumalan ulottuvissa. Eihän siinä ole mitään väärää eikä väittämistä.

        Mikä on "minun käsitykseni mukainen Jumala" - en tunnista sellaista.


    • Anonyymi

      Itse tykkään Neil deGrasse Tysonin tyylistä opettaa monimutkaisia asioita yksinkertaisesti. Cosmos: A Spacetime Odyssey on ehdottomasti katsomisen arvoinen.

      Suosittelen kaikille tutustumaan häneen, jos ei ole ennestään tuttu.

      Ateismista löytyy vastauksia Youtube kanavalla The Atheist Experience jota suosittelen. Ne ovat tehneet sitä jo niin pitkään, että vastaus kysymykseen löytyy äärimmäisen todennäköisesti. Siinä tosin pitää osata englantia.

    • Anonyymi

      Kaikista naurettavimpia ovat trollit, jotka valehtelevat ateistien uskovan sellaisia mihin he eivät usko! Kiitos taas todisteesta, että teidän Totuus on valhe, kreationistit.

      • Anonyymi

        Hulluinta on todella väittää jonkun toisen uskovan johonkin, mihin ei itse usko! Olisi fiksumpaa myöntää, että ei tarvitse uskoa erityisesti mihinkään.


    • Anonyymi

      Ei, kyllä ne ovat nuo uskovaiset jotka uskovat maailmankaikkeuden pullahtaneen tyhjästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      256
      2432
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      73
      1836
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      334
      1559
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1085
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      86
      978
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      216
      773
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe