Kehitysapu lakkautettava

24

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Kehitysavulla ei ole saatu mitään aikaan. Olen jo pienenä keskikoululaisena kerännyt rahaa vesihuoltoon ja kehitysmaalapsien koulutukseen. Nyt olen eläkkeellä ja samoihin asioihin kinutaan rahaa. Nyt en anna enää lanttiakaan.

      • Anonyymi

        Kirkon ulkomaan avusta vetää juutalaiset itselleen rahaa esittää piraattikuvia . Tutkisitte joskus niiden tilinumerot ja tilit mihin rahat siirtyy ettei niin tyhmiä olisi että helluntailaiset keräämässä rahaa luterilaisessa kirkossa itselleen jne . Älytöntä ja muslimit rakentaa teidän rahoilla moskeijoista joka kaupunkiin .


      • Anonyymi

        Jokin vuosi sitten Björn Wahlroos sanoi, että Suomi on lapioinut 50 miljardia euroa kehitysapuna Kankkulan kaivoon. Olen samaa mieltä.


    • Suomen sisälläkin maksetaan kehitysapua, jota kutsutaan valtionosuudeksi. Sillä rahoitetaan täysin kuralla olevien kuntien taloutta kun ne eivät itse osaa tai halua. En tiedä kumpi on pahempi. Mielestäni ihan ekana pitäisi lakkauttaa se. Huvittavaa on se, että samalla kun nämä kunnat elävät meidän kehitysavulla, ne hurskastelevat esim. Afrikkaan suunnatun kehitysavun oikeellisuudesta. Ensin pitäisi hoitaa oma pesä, vasta sitten arvostella muita.

      • Anonyymi

        En ole rasisti mutta ihan ensin suu jonkun joka ei ole edes Suomalainen? Omat jutut kuntoon ensiksi sitten EHKÄ ulkopuolisille.


      • Anonyymi

        Suomen pieniin kuntiin pitää saada se kehitystuki kuten harrastustoimintaan , kerhotalot , metsästysmajat , puhtaan veden kaivoja sekä elukoille että ihmisille ja myös mökkiläisille yhteisiä kaivoja veden ottoon . Näihin se raha kuuluu myös teiden ojien kunnostukseen ja lujittamiseen , ojien siltarumpuihin . Ne kuuluu yhteiseen elinkeinoon ja asumiseen . Tarvitaan myös kylätalot missä kaivo ja lämmittävät uunit kokoontumispaikaksi sähkökatkoilla . Vanhusten asuntoja missä ruokahuolto pyykkihuolto sekä kylvettäjät siis maaseudulle kyliin . Ihmiset tykkää asua luonnossa ruokkia lintuja antaa asua . Myös pienissä kunnissa pitää olla luonnonmetsää ulkoiluun ja kaivovesiä juomavedeksi mistä hakea sitä kun ei kaikilla ole vesijohtoja eikä mökkiläisillä . Rosvot pois täältä . Ihmisille kuuluu perusoikeudet . Yhtään rahaa heitetä mihinkään pilvenpiirtäjä miljoona kaupunkeihin . Meillä on pikkuteitä mitkä on kunnostettava ajokelpoisiksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole rasisti mutta ihan ensin suu jonkun joka ei ole edes Suomalainen? Omat jutut kuntoon ensiksi sitten EHKÄ ulkopuolisille.

        Niin se on raamatussakin että annatte siitä on eikä siitä mitä ei ole . Ja ensiksi pyhille . Auta ny vaan kristittyjä pyhiä ensin .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomen pieniin kuntiin pitää saada se kehitystuki kuten harrastustoimintaan , kerhotalot , metsästysmajat , puhtaan veden kaivoja sekä elukoille että ihmisille ja myös mökkiläisille yhteisiä kaivoja veden ottoon . Näihin se raha kuuluu myös teiden ojien kunnostukseen ja lujittamiseen , ojien siltarumpuihin . Ne kuuluu yhteiseen elinkeinoon ja asumiseen . Tarvitaan myös kylätalot missä kaivo ja lämmittävät uunit kokoontumispaikaksi sähkökatkoilla . Vanhusten asuntoja missä ruokahuolto pyykkihuolto sekä kylvettäjät siis maaseudulle kyliin . Ihmiset tykkää asua luonnossa ruokkia lintuja antaa asua . Myös pienissä kunnissa pitää olla luonnonmetsää ulkoiluun ja kaivovesiä juomavedeksi mistä hakea sitä kun ei kaikilla ole vesijohtoja eikä mökkiläisillä . Rosvot pois täältä . Ihmisille kuuluu perusoikeudet . Yhtään rahaa heitetä mihinkään pilvenpiirtäjä miljoona kaupunkeihin . Meillä on pikkuteitä mitkä on kunnostettava ajokelpoisiksi .

        Miksi osa kunnista (esim. länsi-Suomi) pystyy maksamaan nuo pääosin itse. Osa kunnista ei?
        Vastaus: tottuneet liian hyvään elämään kehitysavun vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen pieniin kuntiin pitää saada se kehitystuki kuten harrastustoimintaan , kerhotalot , metsästysmajat , puhtaan veden kaivoja sekä elukoille että ihmisille ja myös mökkiläisille yhteisiä kaivoja veden ottoon . Näihin se raha kuuluu myös teiden ojien kunnostukseen ja lujittamiseen , ojien siltarumpuihin . Ne kuuluu yhteiseen elinkeinoon ja asumiseen . Tarvitaan myös kylätalot missä kaivo ja lämmittävät uunit kokoontumispaikaksi sähkökatkoilla . Vanhusten asuntoja missä ruokahuolto pyykkihuolto sekä kylvettäjät siis maaseudulle kyliin . Ihmiset tykkää asua luonnossa ruokkia lintuja antaa asua . Myös pienissä kunnissa pitää olla luonnonmetsää ulkoiluun ja kaivovesiä juomavedeksi mistä hakea sitä kun ei kaikilla ole vesijohtoja eikä mökkiläisillä . Rosvot pois täältä . Ihmisille kuuluu perusoikeudet . Yhtään rahaa heitetä mihinkään pilvenpiirtäjä miljoona kaupunkeihin . Meillä on pikkuteitä mitkä on kunnostettava ajokelpoisiksi .

        Miksi jotkut kunnat hoitavat nuo itse, kun taas jotkut elävät kädestä suuhun, eivätkä kuitenkaan saa hommaa hyppysiin?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos kehitysavulla tarkoitetaan sellaista tavoitetta, joka siirtäisi tukitoimien avulla jonkun alueen tai valtion kohti länsimaisen kulttuurin ja kulutuksen kasvattamisen ajatusta, kehitysapu ei taida edustaa kestävää kehitystä.
        Miten siitä voidaan olla varmoja että tulevaisuudessa kehityksen suunta on ollut oikea ?

        Jos sen sijaan kehitysavulla tavoitellaan kulttuuriin ja elinoloihin sopivien elinoloja parantavia toimenpiteitä, vesi, kaivot, maanviljelyksen menetelmät, liikkuminen yms. pienimuotoiset tavoitteet mutta paikallisiin oloihin sopivina, eikä niitä muuttavina,tällöin kehitysapua voisi nähdä paikallisuutta säilyttävänä, mutta elinoloja helpottavana.

        Kumpaakohan kehitysapu nykyisin edustaa ?
        Todennäköisesti oli kumpi tahansa, se ei kohdistu oikealla tavalla.


    • Anonyymi

      Ne rahat menee heimopäälliköiden lebardihattujen palatseihin ja luksus autoihin. Tavallinen kansa saa ehkä säkillisen maitojauhetta.

      • Anonyymi

        Ja sillä maitojauheella maalataan siellä talo! Nenäpäivä taas kerjää hyväuskoisilta rahaa. Samaan aikaan pohditaan omien lastemme ja nuortemme pahoinvointia. Miksi ei edes yhtenä vuotena voida pitää tuota samaa meteliä ja rummutusta omiemme hyväksi. Silloin osallistuisi ihan mielellään keräykseen, nyt laitan rahani kodittomien eläinten auttamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sillä maitojauheella maalataan siellä talo! Nenäpäivä taas kerjää hyväuskoisilta rahaa. Samaan aikaan pohditaan omien lastemme ja nuortemme pahoinvointia. Miksi ei edes yhtenä vuotena voida pitää tuota samaa meteliä ja rummutusta omiemme hyväksi. Silloin osallistuisi ihan mielellään keräykseen, nyt laitan rahani kodittomien eläinten auttamiseksi.

        Toi ei oo mitään mutta kun pienissä kylissä ja isoissakin asuu ihmisiä ulkovessat ja kauppaan 20 kilometriä !! On pieniä puisia töllejä ( ota näkökulmaa Pispalan vanhat puutalot) missä puuhella ja huone . Edes kaivoja veden ottopaikkoja ei saa laitettua näille alueille täällä kun ollaan sokeita ja ulkokultaisesti vaan katsellaan .


    • Anonyymi

      Oikeeta puhetta.

      • Anonyymi

        Nenäpäivä on ällöttävää teatteria! Autetaan vaan jo nyt liikakansoituksesta huolen pitäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nenäpäivä on ällöttävää teatteria! Autetaan vaan jo nyt liikakansoituksesta huolen pitäviä.

        Ei viitsi kaupoille tänään lähteä, koska punanenäisiä kerjäläisiä on joka kaupassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei viitsi kaupoille tänään lähteä, koska punanenäisiä kerjäläisiä on joka kaupassa.

        Omat lapset, nuoret ja vanhukset kärsivät avun ja hoidon puutteesta, kun ei ole rahaa!!!?
        Punanenät kerjäsivät pari miljoonaa pohjattomaan kaivoon - ja kansa siellä lisääntyy!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nenäpäivä on ällöttävää teatteria! Autetaan vaan jo nyt liikakansoituksesta huolen pitäviä.

        Sterilisaatiota pitää suosittaa miehille .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omat lapset, nuoret ja vanhukset kärsivät avun ja hoidon puutteesta, kun ei ole rahaa!!!?
        Punanenät kerjäsivät pari miljoonaa pohjattomaan kaivoon - ja kansa siellä lisääntyy!!!!!

        YLI 3 MILJOONAA!!!!!!????? :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        YLI 3 MILJOONAA!!!!!!????? :(

        Penennetään Suomessa pa-kuntien kehitysapua ja annetaan ylijäämä noille lapsille ja vanhuksille, jotka mainitset.
        Nyt rahat menevät kankkulan kuivaan kaivoon, kun samat kunnat ovat vuosi vuoden perään ensimmäisenä kehitysapulistalla ja viimeisenä kehityskykylistalla.


      • Anonyymi
        lötkö kirjoitti:

        Penennetään Suomessa pa-kuntien kehitysapua ja annetaan ylijäämä noille lapsille ja vanhuksille, jotka mainitset.
        Nyt rahat menevät kankkulan kuivaan kaivoon, kun samat kunnat ovat vuosi vuoden perään ensimmäisenä kehitysapulistalla ja viimeisenä kehityskykylistalla.

        Nii-in nytkin kunnille maksetaan koronatukea yli miljardin, mikä on tietenkin ihan ymmärrettävää. Toivottavasti summasta mahdollisimman pieni osa menee elinkelvottomille loiskunnille.


    • lötkö

      Joo. Erityisesti Suomen sisäinen kehitysapu täysin elinkelvottomille kunnille. Niiden ei ole vuosikymmeniin tarvinnut kehittää toimintaansa kun muut maksaa.

      • Anonyymi

        Luin Hesarista valtion maksamista koronatuista. Taas menee piilokehitysapua pa-kunnalle. Nimittäin moni sellainen kunta saa "koronatukea", jossa ei tautitapauksia oikeastaan ole edes ollut. Kotimaan sisäistä kehitysapua. Mitä muuta? Hävetkää pa-kunnat!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe