Outo uusi lomasesonki Kanarian saarilla?

Anonyymi

YLE uutisoi, kuinka paljon " siirtolaisia" on taas veneillyt Afrikan rannikoilta ( entiseen?) eurooppalaisten lomaparatiisiin Kanarian saarille.

Toimittaja oli myös hyvin huolissaan noiden koodareiden kohtalosta ja mainitsi, että ihan joka 24(!) on hukkunut matkalla. Josta meidän suomalaisten tulee tuntea syyllisyyttä?

Nyt vain miettimään, miten nuo tuhannet työsiirtolaiset saataisiin mahdollisimman nopeasti Eurooppaan hyödyttämään kuihtuvia maita ja maksamaan veroa...;-)

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ironiavaroitus.

      Eikö Suomesta löydy avustuslaivaa, jolla kuskata pari tuhatta työmiestä sieltä tänne? Valtio voisi vuokrata vaikkapa matkustajalautan henkilökuntineen.

      Toinen vaihtoehto on vuokrata matkustajakoneita ja sukkuloida koodarit suoraan Helsinki Airportiin. Tosin pitää muistaa varata paljon halal- ruokaa mukaan.

      • Anonyymi

        Liikenneministeriö ja sisäministeri ovat jo valmistelleet Finnairin vapaan A350 laivaston käyttöä miesparkojen lennättämiseksi Suomeen.


    • Anonyymi

      Irwin Goodman teki aikoinaan hittikappaleen "Autolla Kanarian saarille".

      Kuka mamuartisti kevyttäisi kappaleen nimeltä " Veneellä Kanarian saarille"?!

      Sitten nautettaisiin Moktarin kanssa vartti...

    • Anonyymi

      Korjaus: piti olla " levyttäisi".

    • Anonyymi

      Onko Pekalle kukaan muistanut kertoa?

      • Me papan kanssa olemme käyneet Kanarialla monta kertaa.
        Kerran istuin rantakahvilassa ja luin kirjaa. Pappa oli kai pissillä.
        Siihen tuli nauravainen iso musta mies joka kauppasi aurinkolaseja. Minulla ei nyt sellaisi ollut tullut mukaan ja kysyin hintaa.
        - 50 € sanoi.
        Minä siihen että ookkonä ihan hullu?
        Näytti sitten kun sankaan oli teipattu ainakin 3 g pehmeää möyhyä. Olen minä yliopistoaikanani siihen tutustunut. Ei korkea ikä ihmistä tyhmennä.

        Heitin pojalle viisikymppiä ja papan kanssa nauroimme kaikelle koko loppuloman ja Aurinko se senku paistoi.....


    • Anonyymi

      Ei huolta Suomesta lensi heti 200 pelastavaa enkeliä auttamaan.

    • Anonyymi

      Eikö meille tullut 2015 jo melkein 40000 koodaria ja osalle on maksettu kymmenientuhansien arvoisia paluulentoja oikein saattajien kanssa. Kun ei vaan ollut enää niitä koodareiden paikkoja. Nyt täytyy etsiä jotain muuta ammattikuntaa, kuten vuohipaimenia, norsun pesijöitä tai lehmän paskamajan rakentajia....

    • Anonyymi

      eikös niitä ennen viety väkisin afrikasta

      kuinkas ne nyt veneilee orjuuteen vai mihin kiire?

      • Anonyymi

        Hyviä uutisia! Nykyään nämä ruskettuneet herrat eivät enää joudu orjiksi, vaan perille päästyään saavat suoraan vapaaherran statuksen ja voivat käyttää kalliin aikansa seuraelämään sekä mieleisiin harrastuksiin.


    • Anonyymi

      Eipä tarvi sinne enää mennä

    • Anonyymi

      Ensinnäkin hukkuneita liian vähän... Paikalliset eivät toimi... Tilanteen pitäisi olla että yksi 24 . stä selviää hengissä.
      Lomasaaret elävät turismista... turismi loppuu kun Afrikan vapaa matkustajia norkoilee joka kulmalla ja tekee rikoksia.
      Paikalliset tajuavat kyllä jossain vaiheessa tilanteen että elinkeino menee alta kun ruokkii "pakolaisia"

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe