Aihe

Sähköautot pian ongelmissa?

Anonyymi

Jos kovat pakkaset jatkuvat pitkään, ja samanaikaisesti jokin iso kotimainen voimalaitos menee rikki, niin sähköautoilijolla onkin tukalat paikat. Sähköä ei mahdollisesti riitäkään sähköautojen lataamiseen, koska jokainen kilowatti tarvitaan asuntojen lämmittämiseen. Hybridi-Tojotan kanssa ei tietenkään ole mitään ongelmia, koska se on kaikkein nerokkain konstruktio sähköautojen markkinoilla.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/riittaako-suomessa-sahkoa-tulipalopakkasilla-tuotantovaje-on-pahimmillaan-yli-kaksi-olkiluotoa/a9b2ba67-05da-422a-bf13-e27f6f7a02ab?ref=iltalehti:2cb3&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi

89

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä sähkökatkoja nyt jo useampi, kun pakkanen on kiristynyt. Silti kehtasivat nostaa siirtohintaa 5€/KK! On kyllä hävytöntä vasemmistoryöstämistä!!!

      TRUMP TAKAISIN PRESSAKSI!!

      • Anonyymi

        "Meillä sähkökatkoja nyt jo useampi, kun pakkanen on kiristynyt. Silti kehtasivat nostaa siirtohintaa 5€/KK! On kyllä hävytöntä vasemmistoryöstämistä!!!

        TRUMP TAKAISIN PRESSAKSI!!"

        Kyllä se porvarit jotka niitä hintoja korottavat, kun mikään ei riitä. Voittoa saatava lisää huutavat sijoittajat!


    • Anonyymi

      Joo itsetyydytys hybridi on ikiliikkuja...

      Tero päästi taas valheen suustaan tuossa sähköasiassa...

      • Anonyymi

        Tero ei osaa lukea noin vaikeaselkoisia ja pitkiä juttuja, siksi poimin oleellisen terolle ja tovereille.

        "Periaatteessa mitään ongelmia ei tuonnin suhteen pitäisi olla, sillä siirtoyhteyksillä tuontikapasiteettia naapurimaista Suomeen on yhteensä noin 5 100 megawattia."

        Suomi ostaa tarvittaessa Venäjältä sähköä, kuten useina talvina, kun oma sähkö ei riitä.

        Tästä voidaan kiittää VIHERVASEMMISTOA, hiilivoimaloita suljettu, ennen kuin ydinvoimala valmistuu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tero ei osaa lukea noin vaikeaselkoisia ja pitkiä juttuja, siksi poimin oleellisen terolle ja tovereille.

        "Periaatteessa mitään ongelmia ei tuonnin suhteen pitäisi olla, sillä siirtoyhteyksillä tuontikapasiteettia naapurimaista Suomeen on yhteensä noin 5 100 megawattia."

        Suomi ostaa tarvittaessa Venäjältä sähköä, kuten useina talvina, kun oma sähkö ei riitä.

        Tästä voidaan kiittää VIHERVASEMMISTOA, hiilivoimaloita suljettu, ennen kuin ydinvoimala valmistuu..

        Venäjä myy ihan mielellään hiilisähköä Suomeen jos täällä tulee sähköstä pulaa.


    • Anonyymi

      Meinaako aloittaja ihan tosissaan että auton latauksen voi jotenkin estää sähkön vähyyden vuoksi. Jos sähköstä tulisi totaalinen pula, pimennettäisiin alue kerrallaan esim. tunnin ajaksi ja se vaikuttaisi kaikkeen sähkön käyttöön.
      Tuollaista tilannetta ei ole ollut sitten 60-luvun, eikä tule olemaan vastakaan.
      Kaikkeen tuo sähköautovastaisen mielikuvitus riittääkin...

      • Anonyymi

        Jos sähköt katkaistaan niin auto on kyllä pienin ongelma.
        Sitten loppuisi

        - lämmitys taloissa (kaukolämpö, kiertovesipumput ...)
        - valaistus
        - matkapuhelinverkot
        - netti
        - katuvalot
        - liikenteenohjaus
        - bensa-asemat
        - junat
        - satamat
        - jne..
        Viiveellä myös
        - lentokentät
        - sairaalat

        Kaikki pyörii sähköllä.
        Mitä ajattelisitte tekevänne tankillisella bensaa kun uutta ei saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sähköt katkaistaan niin auto on kyllä pienin ongelma.
        Sitten loppuisi

        - lämmitys taloissa (kaukolämpö, kiertovesipumput ...)
        - valaistus
        - matkapuhelinverkot
        - netti
        - katuvalot
        - liikenteenohjaus
        - bensa-asemat
        - junat
        - satamat
        - jne..
        Viiveellä myös
        - lentokentät
        - sairaalat

        Kaikki pyörii sähköllä.
        Mitä ajattelisitte tekevänne tankillisella bensaa kun uutta ei saa?

        No entäpä kun sitä (dieseliä) on kotona varastossa 1000 litraa säiliössä? Mitenkä varastoit muka sähköä saman kilometrimäärän verran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No entäpä kun sitä (dieseliä) on kotona varastossa 1000 litraa säiliössä? Mitenkä varastoit muka sähköä saman kilometrimäärän verran?

        "No entäpä kun sitä (dieseliä) on kotona varastossa 1000 litraa säiliössä? Mitenkä varastoit muka sähköä saman kilometrimäärän verran?"

        Elämää on takana 63 vuotta. Koko tänä aikana ei ole kertaakaan tullut vastaan tilannetta että olisi olut edes lähellä tarvetta tuollaiselle dieselvarannolle.
        En edes muista milloin täällä olisi ollut sähköt poikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sähköt katkaistaan niin auto on kyllä pienin ongelma.
        Sitten loppuisi

        - lämmitys taloissa (kaukolämpö, kiertovesipumput ...)
        - valaistus
        - matkapuhelinverkot
        - netti
        - katuvalot
        - liikenteenohjaus
        - bensa-asemat
        - junat
        - satamat
        - jne..
        Viiveellä myös
        - lentokentät
        - sairaalat

        Kaikki pyörii sähköllä.
        Mitä ajattelisitte tekevänne tankillisella bensaa kun uutta ei saa?

        Voisi ajella sivilisaation pariin missä on sähköä, lämpöä, lisää bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi ajella sivilisaation pariin missä on sähköä, lämpöä, lisää bensaa.

        "Voisi ajella sivilisaation pariin missä on sähköä, lämpöä, lisää bensaa."

        Olen valinnut asua jo valmiiksi sivilisaation parissa jossa on aina sähköä, lämpöä ja bensaa. Joskun käyn böndellä mutta silloinkin sähköautolla pääsee aina sivistyksen pariin akussa olevalla sähköllä jos on tarvis. Sähkökatko ei tyhjennä auton akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi ajella sivilisaation pariin missä on sähköä, lämpöä, lisää bensaa.

        Eli elää tuota sosiaalipummin luxuselämää......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No entäpä kun sitä (dieseliä) on kotona varastossa 1000 litraa säiliössä? Mitenkä varastoit muka sähköä saman kilometrimäärän verran?"

        Elämää on takana 63 vuotta. Koko tänä aikana ei ole kertaakaan tullut vastaan tilannetta että olisi olut edes lähellä tarvetta tuollaiselle dieselvarannolle.
        En edes muista milloin täällä olisi ollut sähköt poikki.

        No eihän se silloin haittaa, jos hevonen on tallissa, ja siihen reki.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sähköt katkaistaan niin auto on kyllä pienin ongelma.
        Sitten loppuisi

        - lämmitys taloissa (kaukolämpö, kiertovesipumput ...)
        - valaistus
        - matkapuhelinverkot
        - netti
        - katuvalot
        - liikenteenohjaus
        - bensa-asemat
        - junat
        - satamat
        - jne..
        Viiveellä myös
        - lentokentät
        - sairaalat

        Kaikki pyörii sähköllä.
        Mitä ajattelisitte tekevänne tankillisella bensaa kun uutta ei saa?

        Eipä pelaa bensapumputkaan ilman sähköä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No entäpä kun sitä (dieseliä) on kotona varastossa 1000 litraa säiliössä? Mitenkä varastoit muka sähköä saman kilometrimäärän verran?"

        Elämää on takana 63 vuotta. Koko tänä aikana ei ole kertaakaan tullut vastaan tilannetta että olisi olut edes lähellä tarvetta tuollaiselle dieselvarannolle.
        En edes muista milloin täällä olisi ollut sähköt poikki.

        Ketä nyt kiinnostaa vanhanpojan erakkoelämä dieseltynnyrien keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sähköt katkaistaan niin auto on kyllä pienin ongelma.
        Sitten loppuisi

        - lämmitys taloissa (kaukolämpö, kiertovesipumput ...)
        - valaistus
        - matkapuhelinverkot
        - netti
        - katuvalot
        - liikenteenohjaus
        - bensa-asemat
        - junat
        - satamat
        - jne..
        Viiveellä myös
        - lentokentät
        - sairaalat

        Kaikki pyörii sähköllä.
        Mitä ajattelisitte tekevänne tankillisella bensaa kun uutta ei saa?

        Mysö fossiili litkujen valmjstus on totaalisesti sähköstä riippuvainen.

        Voi tojo tero parkaa, terska aivan arka, sähköautoja se kait himoaa, kun naista ei tero kaipaa, tuo tojo ja EV päivän kiksit ja ne ovat ainoot fixit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No entäpä kun sitä (dieseliä) on kotona varastossa 1000 litraa säiliössä? Mitenkä varastoit muka sähköä saman kilometrimäärän verran?"

        Elämää on takana 63 vuotta. Koko tänä aikana ei ole kertaakaan tullut vastaan tilannetta että olisi olut edes lähellä tarvetta tuollaiselle dieselvarannolle.
        En edes muista milloin täällä olisi ollut sähköt poikki.

        Tuollainen dieselvaranto on vain maanviljelijällä farmisäiliössä traktorin tankkausta varten. Ei tarvitse ajella traktorilla kylille tankkaamaan ja säiliöauto tuo kuorman edullisesti farmitankkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen dieselvaranto on vain maanviljelijällä farmisäiliössä traktorin tankkausta varten. Ei tarvitse ajella traktorilla kylille tankkaamaan ja säiliöauto tuo kuorman edullisesti farmitankkiin.

        Mulla on vielä enemmän dieseliä tankissa vaikka ajan EV llä. Se on veneessä ja syksyllä täytin, on nyt n.3000 litraa häh hää?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No entäpä kun sitä (dieseliä) on kotona varastossa 1000 litraa säiliössä? Mitenkä varastoit muka sähköä saman kilometrimäärän verran?

        Mulla 7000 L


    • Anonyymi

      Kävin tänään vanhan kaverini luona kylässä naapuripitäjässä. Siinä kahvia juodessamme katselimme ikkunasta ulos, sillä horisontissa näkyi paljon tuulivoimalaitoksia. Puutkin olivat kauniisti huurteessa, koska oli aika kirpakka pakkassää.

      Siinä kaverini kanssa mietiskelimme sitä, että kuinkahan monta sähköautoa voitaisiin ladata näillä tuulivoimalaitoksilla, sillä kaikkien myllyjen siivet eivät ollenkaan liikkuneet. Parin tuulimyllyn siivet liikkuivat sen verran, että sen juuri ja juuri saattoin havaita. Varmasti lentoestevalojen lamppuihinkin sähkö otetttiin vantakunnanverkosta, sillä yksikään tuulivoimalaitos ei varmasti tuottanut yhtään sähköä. Ei tällaisten leikkipelien varaan voi päästötöntä sähköautoilua perustaa.

      • Anonyymi

        Oliko jokin parmepi ehdotus kuin sähköauto?
        Jollain tavalla saastuttaminen on loputtava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko jokin parmepi ehdotus kuin sähköauto?
        Jollain tavalla saastuttaminen on loputtava.

        Oliko jokin parmepi ehdotus kuin sähköauto? Jollain tavalla saastuttaminen on loputtava.

        ***********

        Olisihan se hyvä asia, jos ihmiset lakkaisivat liikkumasta, niin silloin liikenteen aiheuttamat päästöt saataisiin tietysti nollaan. Sähköautoihin siirtyminen ei kaikissa maissa vähennä ollenkaan päästöjä, sillä esimerkiksi Saksassa ja Kiinassa suurin osa sähköstä tehdään tolkuttomasti saastuttavalla ruskohiilellä. Saksassa ja Kiinassa sähköautoiluun siirtyminen siis vain lisää päästöjä. Toistaiseksi paras tapa päästöjen vähentämiseen on ostaa itselataava hybridi-Tojota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko jokin parmepi ehdotus kuin sähköauto? Jollain tavalla saastuttaminen on loputtava.

        ***********

        Olisihan se hyvä asia, jos ihmiset lakkaisivat liikkumasta, niin silloin liikenteen aiheuttamat päästöt saataisiin tietysti nollaan. Sähköautoihin siirtyminen ei kaikissa maissa vähennä ollenkaan päästöjä, sillä esimerkiksi Saksassa ja Kiinassa suurin osa sähköstä tehdään tolkuttomasti saastuttavalla ruskohiilellä. Saksassa ja Kiinassa sähköautoiluun siirtyminen siis vain lisää päästöjä. Toistaiseksi paras tapa päästöjen vähentämiseen on ostaa itselataava hybridi-Tojota.

        Taas on hurupapan logiikka täysin kateissa. Saksan ja Kiinan sähköntuotanto ei vaikuta Suomen mitekään. Täällä sähköstä ei tehdä ruskohiilestä yhtään kWh:ta.

        Yritäpä seniili vähän skarpata. Nyt sulle nauraa hevosetkin kun horiset tyhjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on hurupapan logiikka täysin kateissa. Saksan ja Kiinan sähköntuotanto ei vaikuta Suomen mitekään. Täällä sähköstä ei tehdä ruskohiilestä yhtään kWh:ta.

        Yritäpä seniili vähän skarpata. Nyt sulle nauraa hevosetkin kun horiset tyhjää.

        Yritäpä seniili vähän skarpata. Nyt sulle nauraa hevosetkin kun horiset tyhjää.

        ***********

        Mistä päättelet sen, että olisin seniili? Kirjoittelen tälle palstalle vain oikeaa asiaa, mutta kaikki eivät kiihtymättä pysty lukemaan juttujani. Asioiden oikea laita on se, minkä olen kirjoituksissani ilmoittanut, mutta kyllähän minä sallin senkin, että ihmiset haluavat mieluummin elää valheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritäpä seniili vähän skarpata. Nyt sulle nauraa hevosetkin kun horiset tyhjää.

        ***********

        Mistä päättelet sen, että olisin seniili? Kirjoittelen tälle palstalle vain oikeaa asiaa, mutta kaikki eivät kiihtymättä pysty lukemaan juttujani. Asioiden oikea laita on se, minkä olen kirjoituksissani ilmoittanut, mutta kyllähän minä sallin senkin, että ihmiset haluavat mieluummin elää valheessa.

        Päättelen sen siitä kun puhut ruskohiilestä jota ei käytetä Suomessa lainkaan. Täysin tyhjää höpinää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättelen sen siitä kun puhut ruskohiilestä jota ei käytetä Suomessa lainkaan. Täysin tyhjää höpinää.

        Esim Helen ja K-lataus myyvät vain fossiilivapaata sähköä. Uskon että suurin osa kotilatauksestakin tehdään fossiilivapaalla. Siksi horinasi ruskohiilestä kertoo seniilistä höpötyksestä ilman todellisuuden tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Helen ja K-lataus myyvät vain fossiilivapaata sähköä. Uskon että suurin osa kotilatauksestakin tehdään fossiilivapaalla. Siksi horinasi ruskohiilestä kertoo seniilistä höpötyksestä ilman todellisuuden tajua.

        Esim Helen ja K-lataus myyvät vain fossiilivapaata sähköä. Uskon että suurin osa kotilatauksestakin tehdään fossiilivapaalla. Siksi horinasi ruskohiilestä kertoo seniilistä höpötyksestä ilman todellisuuden tajua.

        ***********

        Jo syksyllä oli kova vääntö siitä, että yksikään ihminen ei voi ladata autoaan fossiilivapaalla sähköllä, sillä sellaista energiaa ei ole yleisestä sähköverkosta saatavissa. Ihan Ohmin lain mukaisesti sähkö tulee kuluttajalle lähimmästä voimalaitoksesta, joten Helsingissä asuvat sähköautointoilijatkin ajelevat pääasiassa kivihiilestä tuotetulla sähköllä. Valheessa on niin mahdottoman mukava elää.

        Tietysti erilaiset välistävetäjät myyvät hyväyskoisille ihmisille kovaan hintaan fossiilivapaata sähköakin, jonka he ovat halvalla ostaneet sähköpörssistä. Tällaisen liiketoiminnan pyörittämiseen riittää pöytälaatkkofirmakin, sillä kauppatavaraa ei tarvitse varastoida, eikä sitä kukaan voi nähdäkään. Kauppias rikastuu sillä, että asiakkaat uskovat fossiilivapaaseen sähköön, vaikka kukaan ei sellaista ole koskaan pysty hankkimaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Helen ja K-lataus myyvät vain fossiilivapaata sähköä. Uskon että suurin osa kotilatauksestakin tehdään fossiilivapaalla. Siksi horinasi ruskohiilestä kertoo seniilistä höpötyksestä ilman todellisuuden tajua.

        ***********

        Jo syksyllä oli kova vääntö siitä, että yksikään ihminen ei voi ladata autoaan fossiilivapaalla sähköllä, sillä sellaista energiaa ei ole yleisestä sähköverkosta saatavissa. Ihan Ohmin lain mukaisesti sähkö tulee kuluttajalle lähimmästä voimalaitoksesta, joten Helsingissä asuvat sähköautointoilijatkin ajelevat pääasiassa kivihiilestä tuotetulla sähköllä. Valheessa on niin mahdottoman mukava elää.

        Tietysti erilaiset välistävetäjät myyvät hyväyskoisille ihmisille kovaan hintaan fossiilivapaata sähköakin, jonka he ovat halvalla ostaneet sähköpörssistä. Tällaisen liiketoiminnan pyörittämiseen riittää pöytälaatkkofirmakin, sillä kauppatavaraa ei tarvitse varastoida, eikä sitä kukaan voi nähdäkään. Kauppias rikastuu sillä, että asiakkaat uskovat fossiilivapaaseen sähköön, vaikka kukaan ei sellaista ole koskaan pysty hankkimaankaan.

        On totta että pistokkeesta tulee kaikkien energiatuotanto muotojen sähköä, mutta maksusi menee sille sähkön tuottajalle jonka sähkölle olet sähkösopimuksesi tehnyt.
        Kannattaa miettiä asiaa hiukan pidemmälle, jos älli riittää.
        Esim. Jos kaupassa myydään viittä samanlaista eri valmistajien tekemää muropakkausta ja ihmiset alkavat ostaa vain hiilineutraalisti valmistettuja muroja niin kuinka käy muille valmistajille? He huomaavat että murovalmistus on kannattamatonta ja joutuvat lopettamaan tai muuttamaan valmistustapaa ympäristöystävälliseksi.
        Näin käy kaikkien kulutustarpeiden kanssa sähkö mukaan lukien.

        Nesteen jalostamo on suurimpia sähkönkäyttäjiä suomen teollisuuslaitoksista. Yhden litran bensan valmistus käyttää yhden kWh verran sähköä. Voin taata, että sieltä maksu ei mene puhtaalle sähkölle. Eli polttomoottoriautoilijat saastuttavat sitäkin kautta.

        Lisäksi on perin outoa että hiili-ym. voimaloista ollaan huolissaan vain sähköautoista puhuttaessa, muuten, kuten suorasähkölämmityksessä ei olla?? Fossiilisesta sähköntuotannosta ollaan luopumassa kovaa vauhtia, miksi autoilu on niin pyhä asia ettei sen saastuttamiseen saisi puuttua ja muuttaa sitä puhtaammaksi?
        Polttomoottori kun on huonon hyötysuhteensa takia täysin järjetön polttolaitos. Käytät polttomoottoriautolla energiaa noin 70kWh / 100km (7l/100km) vs. sähköauton 20kWh / 100km. Dieselillä / bensalla kannattaisi tehdä voimalassa sähköä yli 50% hyötysuhteella + lämmmön talteenotto mieluummin kuin tankata auto ja lämmittää ulkoilmaa.

        Entä öljyn etsintä, poraus, rahtaus, jalostus, rahtaus...
        Öljykatasstrofit.
        Paljonko päästöjä niistä tulee? ketä kiinnostaa? Sähköautojen lataukseen käytetty minimaallinen fossiilisella tehty sähkö kyllä kiinnostaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim Helen ja K-lataus myyvät vain fossiilivapaata sähköä. Uskon että suurin osa kotilatauksestakin tehdään fossiilivapaalla. Siksi horinasi ruskohiilestä kertoo seniilistä höpötyksestä ilman todellisuuden tajua.

        ***********

        Jo syksyllä oli kova vääntö siitä, että yksikään ihminen ei voi ladata autoaan fossiilivapaalla sähköllä, sillä sellaista energiaa ei ole yleisestä sähköverkosta saatavissa. Ihan Ohmin lain mukaisesti sähkö tulee kuluttajalle lähimmästä voimalaitoksesta, joten Helsingissä asuvat sähköautointoilijatkin ajelevat pääasiassa kivihiilestä tuotetulla sähköllä. Valheessa on niin mahdottoman mukava elää.

        Tietysti erilaiset välistävetäjät myyvät hyväyskoisille ihmisille kovaan hintaan fossiilivapaata sähköakin, jonka he ovat halvalla ostaneet sähköpörssistä. Tällaisen liiketoiminnan pyörittämiseen riittää pöytälaatkkofirmakin, sillä kauppatavaraa ei tarvitse varastoida, eikä sitä kukaan voi nähdäkään. Kauppias rikastuu sillä, että asiakkaat uskovat fossiilivapaaseen sähköön, vaikka kukaan ei sellaista ole koskaan pysty hankkimaankaan.

        "Jo syksyllä oli kova vääntö siitä, että yksikään ihminen ei voi ladata autoaan fossiilivapaalla sähköllä, sillä sellaista energiaa ei ole yleisestä sähköverkosta saatavissa."

        Ei ole mitään vääntöä. Se että sinä jankkaat täysin omasta pästäsi pulppuavaa harhaa ei ole vääntämistä. Se on harhan loputonta toistamista.

        Kuluttaja ostaa sähköverkosta juuri sellaista sähköä kuin haluaa ja myös saa sitä. Myyvä Sähköyhtiö joko tuottaa tai ostaa verkkoon juuri sitä sen tyyppistä sähköä sähköä samat määrät kuin se myy. Täysin vedenpitävä systeemi eikä se sinun seniileillä horinoilla muuksi muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jo syksyllä oli kova vääntö siitä, että yksikään ihminen ei voi ladata autoaan fossiilivapaalla sähköllä, sillä sellaista energiaa ei ole yleisestä sähköverkosta saatavissa."

        Ei ole mitään vääntöä. Se että sinä jankkaat täysin omasta pästäsi pulppuavaa harhaa ei ole vääntämistä. Se on harhan loputonta toistamista.

        Kuluttaja ostaa sähköverkosta juuri sellaista sähköä kuin haluaa ja myös saa sitä. Myyvä Sähköyhtiö joko tuottaa tai ostaa verkkoon juuri sitä sen tyyppistä sähköä sähköä samat määrät kuin se myy. Täysin vedenpitävä systeemi eikä se sinun seniileillä horinoilla muuksi muutu.

        Kuluttaja ostaa sähköverkosta juuri sellaista sähköä kuin haluaa ja myös saa sitä. Myyvä Sähköyhtiö joko tuottaa tai ostaa verkkoon juuri sitä sen tyyppistä sähköä sähköä samat määrät kuin se myy. Täysin vedenpitävä systeemi eikä se sinun seniileillä horinoilla muuksi muutu.

        *******

        Myönnän sen, että sähkökaupassa voidaan asiat perustella esittämälläsi tavalla, mutta siitäkin huolimatta sähkö pistorasiaan tulee aina lähimmästä voimalaitoksesta. Helsinkiläisillä sähköautointoilijoilla lähimmät voimalaitokset ovat kuitenkin kivihiilivoimalaitoksia, joten päästöttömästi Helsngissä ei ajella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttaja ostaa sähköverkosta juuri sellaista sähköä kuin haluaa ja myös saa sitä. Myyvä Sähköyhtiö joko tuottaa tai ostaa verkkoon juuri sitä sen tyyppistä sähköä sähköä samat määrät kuin se myy. Täysin vedenpitävä systeemi eikä se sinun seniileillä horinoilla muuksi muutu.

        *******

        Myönnän sen, että sähkökaupassa voidaan asiat perustella esittämälläsi tavalla, mutta siitäkin huolimatta sähkö pistorasiaan tulee aina lähimmästä voimalaitoksesta. Helsinkiläisillä sähköautointoilijoilla lähimmät voimalaitokset ovat kuitenkin kivihiilivoimalaitoksia, joten päästöttömästi Helsngissä ei ajella.

        Kun sähköautoilija ostaa Heleniltä 10kWh fossiilivapaata sähköä niin Helen tuottaa tai ostaa verkkoon 10kWh fossiilivapaata sähköä. Mitään muuta ei tarvitse ajatella.

        Sinä haluat vain tylsyyttäsi höpöttää soopaa tästä samasta asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sähköautoilija ostaa Heleniltä 10kWh fossiilivapaata sähköä niin Helen tuottaa tai ostaa verkkoon 10kWh fossiilivapaata sähköä. Mitään muuta ei tarvitse ajatella.

        Sinä haluat vain tylsyyttäsi höpöttää soopaa tästä samasta asiasta.

        Sinä haluat vain tylsyyttäsi höpöttää soopaa tästä samasta asiasta.

        ***************

        Eipä tässä ole mistään tylsyydestä eikä seniiliydestä kysymys, vaan tahdon pelkästään tuoda esiin tekniset tosiasiat sellaisina kuin ne käytännössä ovat. Pistorasiasta saadaan kaikkialla Suomessa vain sekasähköä, jossa erilaisilla tuotantotavoilla tehty sähköenergia on täysin sekaisin. Teknisesti ei pistorasiasta voida ottaa erilleen vain vihreää fossiilitonta sähköä, vaan ihan pakosti auton latauslaitteeseen menee myös kivihiilellä tuotettua sähköä.

        Ahneet välistävetäjät tietysti vakuuttavat toimittavansa asiakkaalle vain vihreää sähköä, mutta sehän on teknisesti mahdotonta. Kaupallisesti se on kuitenkin mahdollista ja vieläpä hyvin kannattavaakin. Kaupallisuus on siten sähköoppia tärkeämpää sähkömarkkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä haluat vain tylsyyttäsi höpöttää soopaa tästä samasta asiasta.

        ***************

        Eipä tässä ole mistään tylsyydestä eikä seniiliydestä kysymys, vaan tahdon pelkästään tuoda esiin tekniset tosiasiat sellaisina kuin ne käytännössä ovat. Pistorasiasta saadaan kaikkialla Suomessa vain sekasähköä, jossa erilaisilla tuotantotavoilla tehty sähköenergia on täysin sekaisin. Teknisesti ei pistorasiasta voida ottaa erilleen vain vihreää fossiilitonta sähköä, vaan ihan pakosti auton latauslaitteeseen menee myös kivihiilellä tuotettua sähköä.

        Ahneet välistävetäjät tietysti vakuuttavat toimittavansa asiakkaalle vain vihreää sähköä, mutta sehän on teknisesti mahdotonta. Kaupallisesti se on kuitenkin mahdollista ja vieläpä hyvin kannattavaakin. Kaupallisuus on siten sähköoppia tärkeämpää sähkömarkkinoilla.

        Tuota samaa diipadaapaa olet jauhanut jo vaikka kuinka pitkään.
        Kuten olen sanonut niin olen ollut useita vuosia pohjoismaiden suurimpien sähköntuottajien palkkalistoilla ja minulla on sähkötekniikan ja sähkömarkkinoiden perusasiat hallussa paremmin kuin hyvin.
        Sinä teet itsestäsi pellen tuolla tyhmällä jankkaamisellasi jossa ei ole oikeastaan mitään järkeä.
        Sinun pitäisi teknisen koulutuksesi pohjalta osata ymmärtää mikä on oleellista ja mikä typerää pikkunäppärää kikkailua joka nauretaan suohon ammattilaisten keskuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota samaa diipadaapaa olet jauhanut jo vaikka kuinka pitkään.
        Kuten olen sanonut niin olen ollut useita vuosia pohjoismaiden suurimpien sähköntuottajien palkkalistoilla ja minulla on sähkötekniikan ja sähkömarkkinoiden perusasiat hallussa paremmin kuin hyvin.
        Sinä teet itsestäsi pellen tuolla tyhmällä jankkaamisellasi jossa ei ole oikeastaan mitään järkeä.
        Sinun pitäisi teknisen koulutuksesi pohjalta osata ymmärtää mikä on oleellista ja mikä typerää pikkunäppärää kikkailua joka nauretaan suohon ammattilaisten keskuudessa.

        Sinun pitäisi teknisen koulutuksesi pohjalta osata ymmärtää mikä on oleellista ja mikä typerää pikkunäppärää kikkailua joka nauretaan suohon ammattilaisten keskuudessa.

        *********

        Minähän juuri tähdennänkin aina niitä kaikkein oleellisimpia teknsiä tosiasioita. Jos sähkökauppias myy asiakkaalle vihreää päästötöntä sähköä, niin pitäisihän se silloin olla myös teknisesti mahdollista. Koska puhtaasti vihreää sähköä ei kukaan pysty hyväuskoiselle sähköautoilijalle toimittamaan, niin silloinhan on tietoisesti syyllistytty vilpilliseen mainontaan ja asiakkaan harhauttamiseen hyötymistarkoituksessa, joka pahimmassa tapauksessa saattaa johtaa jopa raastupaan. Sähkökaupassa pitäisi ottaa käyttöön rehellisemmät myyntikäytännöt, jotka eivät ole ristiriidassa sähköopin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi teknisen koulutuksesi pohjalta osata ymmärtää mikä on oleellista ja mikä typerää pikkunäppärää kikkailua joka nauretaan suohon ammattilaisten keskuudessa.

        *********

        Minähän juuri tähdennänkin aina niitä kaikkein oleellisimpia teknsiä tosiasioita. Jos sähkökauppias myy asiakkaalle vihreää päästötöntä sähköä, niin pitäisihän se silloin olla myös teknisesti mahdollista. Koska puhtaasti vihreää sähköä ei kukaan pysty hyväuskoiselle sähköautoilijalle toimittamaan, niin silloinhan on tietoisesti syyllistytty vilpilliseen mainontaan ja asiakkaan harhauttamiseen hyötymistarkoituksessa, joka pahimmassa tapauksessa saattaa johtaa jopa raastupaan. Sähkökaupassa pitäisi ottaa käyttöön rehellisemmät myyntikäytännöt, jotka eivät ole ristiriidassa sähköopin kanssa.

        "Minähän juuri tähdennänkin aina niitä kaikkein oleellisimpia teknsiä tosiasioita. Jos sähkökauppias myy asiakkaalle vihreää päästötöntä sähköä, niin pitäisihän se silloin olla myös teknisesti mahdollista."

        Edelleen teet itsestäsi pellen ammattilaisten silmissä. Sinulla on epäterve fiksaatio jota haluat vaalia vastoin kaikkea järkeä.
        Sinun ajatusmalli pitäisi meidät kivikaudella jossa vedettäisiin privaattia piuhaa voimalaitokselta kuluttajille. Kai ymmärrät miten pihalla olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi teknisen koulutuksesi pohjalta osata ymmärtää mikä on oleellista ja mikä typerää pikkunäppärää kikkailua joka nauretaan suohon ammattilaisten keskuudessa.

        *********

        Minähän juuri tähdennänkin aina niitä kaikkein oleellisimpia teknsiä tosiasioita. Jos sähkökauppias myy asiakkaalle vihreää päästötöntä sähköä, niin pitäisihän se silloin olla myös teknisesti mahdollista. Koska puhtaasti vihreää sähköä ei kukaan pysty hyväuskoiselle sähköautoilijalle toimittamaan, niin silloinhan on tietoisesti syyllistytty vilpilliseen mainontaan ja asiakkaan harhauttamiseen hyötymistarkoituksessa, joka pahimmassa tapauksessa saattaa johtaa jopa raastupaan. Sähkökaupassa pitäisi ottaa käyttöön rehellisemmät myyntikäytännöt, jotka eivät ole ristiriidassa sähköopin kanssa.

        Ei hyvää päivää... onneksi ei tarvitse olla tällaisten kanssa tekemisissä päivittäisessä elämässä.

        Tälle kaverille on varmaan mahdotonta selittää miten pankkitilit toimivat. Miten hän voi olla varma, että saa JUURI omat euronsa takaisin eikä jonkun muun. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvää päivää... onneksi ei tarvitse olla tällaisten kanssa tekemisissä päivittäisessä elämässä.

        Tälle kaverille on varmaan mahdotonta selittää miten pankkitilit toimivat. Miten hän voi olla varma, että saa JUURI omat euronsa takaisin eikä jonkun muun. 🤣

        Hyvin kommentoitu. Tämä kaveri on vain vähän höppänä jolla on käsissään paljon ylimääräistä aikaa. Yrittää näpertää jotain pikkunäppärää jolla saisi vastauksia.
        Olen sanonut jo moneen kertaan että sun vedätys on nähty. Vitsi on nyt sun puolella. Ollut jo pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minähän juuri tähdennänkin aina niitä kaikkein oleellisimpia teknsiä tosiasioita. Jos sähkökauppias myy asiakkaalle vihreää päästötöntä sähköä, niin pitäisihän se silloin olla myös teknisesti mahdollista."

        Edelleen teet itsestäsi pellen ammattilaisten silmissä. Sinulla on epäterve fiksaatio jota haluat vaalia vastoin kaikkea järkeä.
        Sinun ajatusmalli pitäisi meidät kivikaudella jossa vedettäisiin privaattia piuhaa voimalaitokselta kuluttajille. Kai ymmärrät miten pihalla olet?

        Sinun ajatusmalli pitäisi meidät kivikaudella jossa vedettäisiin privaattia piuhaa voimalaitokselta kuluttajille. Kai ymmärrät miten pihalla olet?

        ***********

        Olenko joskus vaatinut sitä, että jokaiselle kuluttajalle pitäisi vetää oma piuha suoraan voimalaitokselta? Olen ikäni touhunnut sähkön parissa, joten minulle on päivänselvää se, että pitkien matkojen sähkönsiirto pitää tapahtua suurjännitteisenä. Pienjännitelinjan vetäminen voimalaitokselta kuluttajalle on siis täysin järjenvastainen ajatus.

        Yhtä järjenvastainen on väite, että pistorasiasta voitaisiin ottaa sähköauton lataamiseen vain vihreää sähköä. Yleisessä sähköverkossa kaikilla tavoilla tuotetut sähköt menevät sekaisin, eikä niitä sen jälkeen voi enää erottaa toisistaan. Tämä asia pitäisi selkeästi kertoa kaikelle kansalle, jotta kukaan ei vain luulisi, että sähköautot ovat päästöttömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ajatusmalli pitäisi meidät kivikaudella jossa vedettäisiin privaattia piuhaa voimalaitokselta kuluttajille. Kai ymmärrät miten pihalla olet?

        ***********

        Olenko joskus vaatinut sitä, että jokaiselle kuluttajalle pitäisi vetää oma piuha suoraan voimalaitokselta? Olen ikäni touhunnut sähkön parissa, joten minulle on päivänselvää se, että pitkien matkojen sähkönsiirto pitää tapahtua suurjännitteisenä. Pienjännitelinjan vetäminen voimalaitokselta kuluttajalle on siis täysin järjenvastainen ajatus.

        Yhtä järjenvastainen on väite, että pistorasiasta voitaisiin ottaa sähköauton lataamiseen vain vihreää sähköä. Yleisessä sähköverkossa kaikilla tavoilla tuotetut sähköt menevät sekaisin, eikä niitä sen jälkeen voi enää erottaa toisistaan. Tämä asia pitäisi selkeästi kertoa kaikelle kansalle, jotta kukaan ei vain luulisi, että sähköautot ovat päästöttömiä.

        "Yhtä järjenvastainen on väite, että pistorasiasta voitaisiin ottaa sähköauton lataamiseen vain vihreää sähköä. Yleisessä sähköverkossa kaikilla tavoilla tuotetut sähköt menevät sekaisin, eikä niitä sen jälkeen voi enää erottaa toisistaan. Tämä asia pitäisi selkeästi kertoa kaikelle kansalle, jotta kukaan ei vain luulisi, että sähköautot ovat päästöttömiä."

        En ole tuo jonka kanssa väittelet. Mutta eikö jumalauta sulle voi valjeta, että kaikkien tuotantolaitosten tuotto ja kuluttajien kulutus MITATAAN? Joten se voidaan kohdentaa tuotantotapaan, jolloin asiakas, joka maksaa vaikkapa tuulivoimasta sitä nimen omaan saa? Raha virtaa asiakkaalta sähköyhtiön kautta tuulivoiman tarjoajalle.

        Kun raha virtaa näin, asiakkaan haluama tukeva efekti tapahtuu myös. Hän todellakin maksaa nyt tuulivoimasta ja tuulivoimala saa tämän rahan tuottamastaan sähköstä silloin kun sitä sattuu tuottamaan (ja kuluttaja kuluttamaan) ostetun määrän verran.

        Ei ole mitään väliä, mistä voimalasta sattuu olemaan pienin resistanssi töpseliin. Ihan samalla tavalla, kuin ei ole mitään väliä mistä joesta vesi virtaa mereen.

        Ymmärsitkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhtä järjenvastainen on väite, että pistorasiasta voitaisiin ottaa sähköauton lataamiseen vain vihreää sähköä. Yleisessä sähköverkossa kaikilla tavoilla tuotetut sähköt menevät sekaisin, eikä niitä sen jälkeen voi enää erottaa toisistaan. Tämä asia pitäisi selkeästi kertoa kaikelle kansalle, jotta kukaan ei vain luulisi, että sähköautot ovat päästöttömiä."

        En ole tuo jonka kanssa väittelet. Mutta eikö jumalauta sulle voi valjeta, että kaikkien tuotantolaitosten tuotto ja kuluttajien kulutus MITATAAN? Joten se voidaan kohdentaa tuotantotapaan, jolloin asiakas, joka maksaa vaikkapa tuulivoimasta sitä nimen omaan saa? Raha virtaa asiakkaalta sähköyhtiön kautta tuulivoiman tarjoajalle.

        Kun raha virtaa näin, asiakkaan haluama tukeva efekti tapahtuu myös. Hän todellakin maksaa nyt tuulivoimasta ja tuulivoimala saa tämän rahan tuottamastaan sähköstä silloin kun sitä sattuu tuottamaan (ja kuluttaja kuluttamaan) ostetun määrän verran.

        Ei ole mitään väliä, mistä voimalasta sattuu olemaan pienin resistanssi töpseliin. Ihan samalla tavalla, kuin ei ole mitään väliä mistä joesta vesi virtaa mereen.

        Ymmärsitkö?

        "Ymmärsitkö?"

        Kyllä tämä seniili on sen ymmärtänyt jo kauan sitten. Haluaa vain huvikseen vängätä kun ei ole mitään järjellistä tekemistä.
        Tyhmää esittämällä saa varmimmin vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ymmärsitkö?"

        Kyllä tämä seniili on sen ymmärtänyt jo kauan sitten. Haluaa vain huvikseen vängätä kun ei ole mitään järjellistä tekemistä.
        Tyhmää esittämällä saa varmimmin vastauksia.

        Kyllä tämä seniili on sen ymmärtänyt jo kauan sitten. Haluaa vain huvikseen vängätä kun ei ole mitään järjellistä tekemistä.

        **********

        Minulla on jokaisena päivänä riittävästi järjellistä tekemistä. Nytkin pitää mennä autotalliin korjaamaan lumikolaa, koska huomiseksi on luvattu kovia lumisateita. Täytyy touhuta autotallissa kovasti varoen, ettei kokonaistaloudelliseen hybridi-Tojotaani tulisi naarmuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttaja ostaa sähköverkosta juuri sellaista sähköä kuin haluaa ja myös saa sitä. Myyvä Sähköyhtiö joko tuottaa tai ostaa verkkoon juuri sitä sen tyyppistä sähköä sähköä samat määrät kuin se myy. Täysin vedenpitävä systeemi eikä se sinun seniileillä horinoilla muuksi muutu.

        *******

        Myönnän sen, että sähkökaupassa voidaan asiat perustella esittämälläsi tavalla, mutta siitäkin huolimatta sähkö pistorasiaan tulee aina lähimmästä voimalaitoksesta. Helsinkiläisillä sähköautointoilijoilla lähimmät voimalaitokset ovat kuitenkin kivihiilivoimalaitoksia, joten päästöttömästi Helsngissä ei ajella.

        Mitä tuolla on väliä, joku toinen joka on ostanut hiilisähköä käyttää sitten minun maksamaa tuulisähköä. Tärkeintä on se, että on hankkinut korvaavana tuulisähköä vaikka oma sähkö olisikin muuta..


    • Anonyymi

      Jos ja jos! Jos täti olisi setä, sillä olisi munat.

      • Anonyymi

        Lehmäkin lentää, kunhan sillä on vaan siivet,,,,


    • Anonyymi

      Kohta nähdään miten töpseliautot pärjää talvessa.

      TM tämän vuoden talvitestissä on mukana :

      Sähköautot:
      Honda E
      Mazda MX-30
      Peugeot e-2008
      Porsche Taycan 4S
      Volkswagen ID.3
      Volvo XC40 Recharge

      Lataushybridit:
      BMW X1 xDrive25e A
      Citroën C5 Aircross PHEV
      Jeep Compass 4xe Trailhawk
      Mercedes-Benz GLA 250 e A EQ Power
      Opel Grandland X Executive 300 PHEV AWD A8
      Renault Captur E-Tech Plug-in hybrid Intens
      Škoda Octavia Combi 1,4 TSI PHEV Style iV DSG
      Toyota RAV4 Plug-in Hybrid 2,5 AWD-i

      • Anonyymi

        "Kohta nähdään miten töpseliautot pärjää talvessa."

        Ei mitään jännitettävää. Onhan se nähty jo kahtena edellisenäkin talvena vastaavassa vertailussa. Pärjäävät erittäin hyvin. Viime talven paras sähkis olisi voittanut myös polttissarjan. Se sai enemmän pisteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kohta nähdään miten töpseliautot pärjää talvessa."

        Ei mitään jännitettävää. Onhan se nähty jo kahtena edellisenäkin talvena vastaavassa vertailussa. Pärjäävät erittäin hyvin. Viime talven paras sähkis olisi voittanut myös polttissarjan. Se sai enemmän pisteitä.

        Alkuasetelma on taas perseestä, kun automallien otos on taas rajoitettua ja joukosta puuttuu useita.

        Noi autolehtien testi ovat muutenkin ihan p.... tyhmät lukee noita, kuin raamattua ja uskovat satusetien mielipiteitä ja ns. mittauksia jotka eivät välttämättä ole sinun tulevia kulutuksia ja satusedillä on omat mielipiteet ja ennakkoluulot jotka eivät välttämättä ole faktaa vaan subjektiivisia kokemuksia ja mielipiteitä.

        Joku sanol seuraavaksi, että satusetiä on isompi lauma ja nämä edustaisivat kesikmääräistä mielipidettä, juuri näin.

        MUTTA SUURIN OSA MEISTÄ EI KUITENKAAN OLE KESKIMÄÄRÄ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuasetelma on taas perseestä, kun automallien otos on taas rajoitettua ja joukosta puuttuu useita.

        Noi autolehtien testi ovat muutenkin ihan p.... tyhmät lukee noita, kuin raamattua ja uskovat satusetien mielipiteitä ja ns. mittauksia jotka eivät välttämättä ole sinun tulevia kulutuksia ja satusedillä on omat mielipiteet ja ennakkoluulot jotka eivät välttämättä ole faktaa vaan subjektiivisia kokemuksia ja mielipiteitä.

        Joku sanol seuraavaksi, että satusetiä on isompi lauma ja nämä edustaisivat kesikmääräistä mielipidettä, juuri näin.

        MUTTA SUURIN OSA MEISTÄ EI KUITENKAAN OLE KESKIMÄÄRÄ,

        "joukosta puuttuu useita."

        Uteliaisuudesta kysyn. Mitkä pitäisi olla mukana näiden lisäksi?

        Subaru, Kia, Hyny ja Ford ainakin puuttuvat, mitkä olisivat olleet hyvät mallit tähän?
        Plugin Kuga...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "joukosta puuttuu useita."

        Uteliaisuudesta kysyn. Mitkä pitäisi olla mukana näiden lisäksi?

        Subaru, Kia, Hyny ja Ford ainakin puuttuvat, mitkä olisivat olleet hyvät mallit tähän?
        Plugin Kuga...

        Tesla Model 3 2021 vuosimallia. Merkittävää eroa, mm. uusi "octovalve" ilmalämpöpumppu, etuovissa kaksikerroksiset lasit, yms. Toimii kylmässä huomattavasti tehokkaammin kuin vanhempi malli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla Model 3 2021 vuosimallia. Merkittävää eroa, mm. uusi "octovalve" ilmalämpöpumppu, etuovissa kaksikerroksiset lasit, yms. Toimii kylmässä huomattavasti tehokkaammin kuin vanhempi malli.

        Tesla M3 ei täytä TM:n kriteerejä. Se on liian vanha automalli ja tuollaiset pienet muutokset eivät tee siitä uutta mallia.
        TM: "Olemme siis keränneet kaikki Suomessa saatavilla olevat, edellisen vuoden aikana esitellyt täysin uudet automallit ja selvittäneet niiden järjestyksen talviolosuhteissa. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla M3 ei täytä TM:n kriteerejä. Se on liian vanha automalli ja tuollaiset pienet muutokset eivät tee siitä uutta mallia.
        TM: "Olemme siis keränneet kaikki Suomessa saatavilla olevat, edellisen vuoden aikana esitellyt täysin uudet automallit ja selvittäneet niiden järjestyksen talviolosuhteissa. "

        "tuollaiset pienet muutokset eivät tee siitä uutta mallia."

        "Pienet" muutokset, jotka talviolosuhteissa antavat sille 10-15% enemmän rangea? Haluaisin sitten nähdä niitä isoja muutoksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tuollaiset pienet muutokset eivät tee siitä uutta mallia."

        "Pienet" muutokset, jotka talviolosuhteissa antavat sille 10-15% enemmän rangea? Haluaisin sitten nähdä niitä isoja muutoksia!

        Sulla on nyt Tesla-hattu pikkaisen liian syvällä päässä. Vedä henkeä ja lue tuo lainaus huolella. "edellisen vuoden aikana esitellyt täysin uudet automallit "

        Nyt syvän henkäyksen ja uudeleenlukemisen jälkeen:
        Täyttääkö 2021 M3 tuon kriteerin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuasetelma on taas perseestä, kun automallien otos on taas rajoitettua ja joukosta puuttuu useita.

        Noi autolehtien testi ovat muutenkin ihan p.... tyhmät lukee noita, kuin raamattua ja uskovat satusetien mielipiteitä ja ns. mittauksia jotka eivät välttämättä ole sinun tulevia kulutuksia ja satusedillä on omat mielipiteet ja ennakkoluulot jotka eivät välttämättä ole faktaa vaan subjektiivisia kokemuksia ja mielipiteitä.

        Joku sanol seuraavaksi, että satusetiä on isompi lauma ja nämä edustaisivat kesikmääräistä mielipidettä, juuri näin.

        MUTTA SUURIN OSA MEISTÄ EI KUITENKAAN OLE KESKIMÄÄRÄ,

        Vain tyhmä lukee autolehtiä kuin piru raamattua ja uskoo esim. kulutuksen olevan juuri den mitä lehti kertoo, ei kait kukaan oikeasti niin hölmö ole?
        Melu ja suorituskyky mm. ovat taas mitattavissa ja vertailukelpoisia.
        Aina pitää miettiä mitkä asiat on itselle tärkeitä ja tehdä valinta sen mukaan ja se tärkein, kunnollinen koeajo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kohta nähdään miten töpseliautot pärjää talvessa."

        Ei mitään jännitettävää. Onhan se nähty jo kahtena edellisenäkin talvena vastaavassa vertailussa. Pärjäävät erittäin hyvin. Viime talven paras sähkis olisi voittanut myös polttissarjan. Se sai enemmän pisteitä.

        Hölmö, noinko luet testitulokset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on nyt Tesla-hattu pikkaisen liian syvällä päässä. Vedä henkeä ja lue tuo lainaus huolella. "edellisen vuoden aikana esitellyt täysin uudet automallit "

        Nyt syvän henkäyksen ja uudeleenlukemisen jälkeen:
        Täyttääkö 2021 M3 tuon kriteerin?

        Ehkäpä kriteereissä on sitten se ongelma. Kyllä näin oleellinen ero kuin uusi lämpöpumppu, joka merkittävästi vaikuttaa nimen omaan talvitestin tuloksiin pitäisi testata uudestaan.

        Jos vuosimallien välillä on noin oleellisesti muuttuneita aspekteja, testi pitäisi tehdä uudestaan. Myös muidenkin merkkien kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä kriteereissä on sitten se ongelma. Kyllä näin oleellinen ero kuin uusi lämpöpumppu, joka merkittävästi vaikuttaa nimen omaan talvitestin tuloksiin pitäisi testata uudestaan.

        Jos vuosimallien välillä on noin oleellisesti muuttuneita aspekteja, testi pitäisi tehdä uudestaan. Myös muidenkin merkkien kohdalla.

        "Jos vuosimallien välillä on noin oleellisesti muuttuneita aspekteja, testi pitäisi tehdä uudestaan. Myös muidenkin merkkien kohdalla."

        Tulisi aika massiivinen vertailu joka tukehtuisi omaan taloudelliseen mahdottomuuteensa. Jo nykyisellä automäärällä tuo on rahallisesti iso ponnistus Sanomalle.

        "”TÄMÄ ON epäilemättä Suomen suurin journalistinen hanke – joka ikinen vuosi”, toteaa TM:n vastaava päätoimittaja Reijo Ruokanen.

        ”Koska jos nyt mietitään, mikä muu lehtiartikkeli vaatii yli 300 henkilötyöpäivää, edellyttää ison kalustomäärän siirtelyä eripuolille Suomea ja maksaa… no, varsin paljon, niin eipä äkkiseltään tule mieleen.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö, noinko luet testitulokset?

        Miten tuota sinun mielestäsi piäisi lukea?

        Sinäkö olet asemassa missä voit sanella meille muille miten lehtiartikkeleita pitää lukea?
        Mitä meriittejä sinulla tuon puolustukseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö, noinko luet testitulokset?

        "Hölmö, noinko luet testitulokset?"

        Se miten TM antaa ja laskee pisteet on yksi asia. Se miten minä luen testitulokset on aivan toinen asia.
        Sanoin vain että viime talven vertailussa paras sähkis sai enemmään piteitä kuin paras polttis. En ottanut mitään kantaa siihen miten minä luen testitulokset.

        Menikö jakeluun vai tarvitsetko lisää rautalankaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hölmö, noinko luet testitulokset?"

        Se miten TM antaa ja laskee pisteet on yksi asia. Se miten minä luen testitulokset on aivan toinen asia.
        Sanoin vain että viime talven vertailussa paras sähkis sai enemmään piteitä kuin paras polttis. En ottanut mitään kantaa siihen miten minä luen testitulokset.

        Menikö jakeluun vai tarvitsetko lisää rautalankaa?

        Jokainen valitsee autonsa omien mieltymystensä mukaan. Autolehtien toimittajien mielipiteistä ei paljoa kannata välittää, sillä he saattavat olla jo ihan eri aikakauden miehiä, joten he arvostavat eri asioita kuin tavallinen järkevä autonostaja.


      • Anonyymi

        Voisin lyödä ison vedon että ID3 voittaa koska VW ja TM.
        TM. (otavamedia) on VW maahantuojan (K-auto OY) tytäryhtiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin lyödä ison vedon että ID3 voittaa koska VW ja TM.
        TM. (otavamedia) on VW maahantuojan (K-auto OY) tytäryhtiö.

        Voisin lyödä ison vedon että ID3 voittaa koska VW ja TM.
        TM. (otavamedia) on VW maahantuojan (K-auto OY) tytäryhtiö.

        *********

        Tämähän on täysin normaalia kaupallista menettelyä. Täytyyhän omistussuhteiden näkyä tuloksissa, sillä muutoinhan projekti olisi epäonnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin lyödä ison vedon että ID3 voittaa koska VW ja TM.
        TM. (otavamedia) on VW maahantuojan (K-auto OY) tytäryhtiö.

        *********

        Tämähän on täysin normaalia kaupallista menettelyä. Täytyyhän omistussuhteiden näkyä tuloksissa, sillä muutoinhan projekti olisi epäonnistunut.

        Tätä jatkuvaa valehtelua päivästä päivään. Sitä on tojotistin arki.

        "Sanoman suurimmat omistajat ovat Jane ja Aatos Erkon säätiö 24,35 prosentin osuudella ja Antti Herlin 11,93 prosentin siivulla. "


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä jatkuvaa valehtelua päivästä päivään. Sitä on tojotistin arki.

        "Sanoman suurimmat omistajat ovat Jane ja Aatos Erkon säätiö 24,35 prosentin osuudella ja Antti Herlin 11,93 prosentin siivulla. "

        Sori, lipsahti värän firman omistajat. Ei se silti its asiaa muuta koska tojotisti on valehtelija joka tapauksessa koska Otavamedian omistaa Reenpään suku ja Otavan kirjasäätiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, lipsahti värän firman omistajat. Ei se silti its asiaa muuta koska tojotisti on valehtelija joka tapauksessa koska Otavamedian omistaa Reenpään suku ja Otavan kirjasäätiö.

        Sori, lipsahti värän firman omistajat. Ei se silti its asiaa muuta koska tojotisti on valehtelija joka tapauksessa koska Otavamedian omistaa Reenpään suku ja Otavan kirjasäätiö.

        **********

        Miten minä tavallinen Tojotan omistaja voisin olla valehtelija, jos sanon julki sen tosiasian, että kaikissa testeissä voittaa se auto, jonka maahantuojalla on luottamuksellisimmat suhteet testaajiin. Tämähän on aina ollut yleisesti tunnettu tosiasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "joukosta puuttuu useita."

        Uteliaisuudesta kysyn. Mitkä pitäisi olla mukana näiden lisäksi?

        Subaru, Kia, Hyny ja Ford ainakin puuttuvat, mitkä olisivat olleet hyvät mallit tähän?
        Plugin Kuga...

        Kaikki suomessa myytävät täyssähköautot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla M3 ei täytä TM:n kriteerejä. Se on liian vanha automalli ja tuollaiset pienet muutokset eivät tee siitä uutta mallia.
        TM: "Olemme siis keränneet kaikki Suomessa saatavilla olevat, edellisen vuoden aikana esitellyt täysin uudet automallit ja selvittäneet niiden järjestyksen talviolosuhteissa. "

        Tämä on juuri tuota puusilmäisyyttä jättää vanhempia autoja pois, näiden perusteella ohjataan myyntiä paskalehden haluamaan suuntaan ja saadaan lampaat ostaman.

        Miten voi sukupolvesta toiseen inmisten tyhmyys jatkua, näiden TM/tuulilasi yms paskalehtien ljkemisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, lipsahti värän firman omistajat. Ei se silti its asiaa muuta koska tojotisti on valehtelija joka tapauksessa koska Otavamedian omistaa Reenpään suku ja Otavan kirjasäätiö.

        **********

        Miten minä tavallinen Tojotan omistaja voisin olla valehtelija, jos sanon julki sen tosiasian, että kaikissa testeissä voittaa se auto, jonka maahantuojalla on luottamuksellisimmat suhteet testaajiin. Tämähän on aina ollut yleisesti tunnettu tosiasia.

        "Täytyyhän omistussuhteiden näkyä tuloksissa,"

        Tässä se valhe. Valehtelet omistussuhteista.
        Selityksesi luottamuksellisista suhteista on nolo yritys paikata selkeä kiinnijääminen valehtelusta. Olet niin nolo kun et seniilinä edes muista mitä olet sanonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos vuosimallien välillä on noin oleellisesti muuttuneita aspekteja, testi pitäisi tehdä uudestaan. Myös muidenkin merkkien kohdalla."

        Tulisi aika massiivinen vertailu joka tukehtuisi omaan taloudelliseen mahdottomuuteensa. Jo nykyisellä automäärällä tuo on rahallisesti iso ponnistus Sanomalle.

        "”TÄMÄ ON epäilemättä Suomen suurin journalistinen hanke – joka ikinen vuosi”, toteaa TM:n vastaava päätoimittaja Reijo Ruokanen.

        ”Koska jos nyt mietitään, mikä muu lehtiartikkeli vaatii yli 300 henkilötyöpäivää, edellyttää ison kalustomäärän siirtelyä eripuolille Suomea ja maksaa… no, varsin paljon, niin eipä äkkiseltään tule mieleen.”

        No lapaat ostamaan kiireesti tämä paskatuloksia pullollaan oleva juhlaktsaus, ettei yyö vlu hukkan.

        Hoh hoij


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen valitsee autonsa omien mieltymystensä mukaan. Autolehtien toimittajien mielipiteistä ei paljoa kannata välittää, sillä he saattavat olla jo ihan eri aikakauden miehiä, joten he arvostavat eri asioita kuin tavallinen järkevä autonostaja.

        Tää on paras, eikö eri iläryhmien ihmkset sitten osta autoja?

        Muuten samaa mieltä, nää lehdet ja arvostelut ovat silkkaa paskaa...vaikka talvirengas testi legendarinen kusetus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisin lyödä ison vedon että ID3 voittaa koska VW ja TM.
        TM. (otavamedia) on VW maahantuojan (K-auto OY) tytäryhtiö.

        *********

        Tämähän on täysin normaalia kaupallista menettelyä. Täytyyhän omistussuhteiden näkyä tuloksissa, sillä muutoinhan projekti olisi epäonnistunut.

        Juuri näin, mukavaa huomata, että löytyy älykkästi ja analyyttisesti ajattelevia henkilöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, mukavaa huomata, että löytyy älykkästi ja analyyttisesti ajattelevia henkilöitä.

        Tosi älykästä. Tuo on pelkkää valehtelua. Otavamedian omistaa Reenpään suku ja Otavan kirjasäätiö eikä K-Autolla ole mitään omistusta yhtiöstä.

        Lisää tällaista älykkyyttä kyllä löytyy tältä palstalta. Mistä löytyisi oikeaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on juuri tuota puusilmäisyyttä jättää vanhempia autoja pois, näiden perusteella ohjataan myyntiä paskalehden haluamaan suuntaan ja saadaan lampaat ostaman.

        Miten voi sukupolvesta toiseen inmisten tyhmyys jatkua, näiden TM/tuulilasi yms paskalehtien ljkemisena.

        "Tämä on juuri tuota puusilmäisyyttä jättää vanhempia autoja pois, näiden perusteella ohjataan myyntiä paskalehden haluamaan suuntaan ja saadaan lampaat ostaman."

        Nyt et taas ajattele nokkaasi pidemmälle. Kun automalli on ollut kerran vertailussa markkinoille tullessaan niin mitä järkeä olisi ottaa sitä uudelleen vertaiuun? Tässä tapauksessa Tesla M3 oli juuri viime vuonna vertailussa ja jos haluaa tietää millainen talviauto M3 on niin se tieto löytyy sieltä. Saman auton uudelleen testaaminen olisi rahan tuhlausta.
        Nyt jokainen automalli pääsee uutena vertailuun eli kohtelu on tasapuolista. Olisi täysin mahdotonta että talvivertailuuun otettaisiin vanhojakin malleja mukaan. Ajattele nyt vähän itsekin millaiseen määrään autoja se johtaisi käytännössä plus tosiaan se että miksi mitata jo kertaalleen mitatut asiat uudelleen. Jos mallin ominaisuuksia päivitetään sen elinaikana niin kyllä kauppias muistaa niistä päivityksistä varmasti mainita kun menee tutustumaan autoon.
        Ajatelkaa pikkaisen ennenkuin sössötätte aivan päättömiä juttujanne tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, lipsahti värän firman omistajat. Ei se silti its asiaa muuta koska tojotisti on valehtelija joka tapauksessa koska Otavamedian omistaa Reenpään suku ja Otavan kirjasäätiö.

        **********

        Miten minä tavallinen Tojotan omistaja voisin olla valehtelija, jos sanon julki sen tosiasian, että kaikissa testeissä voittaa se auto, jonka maahantuojalla on luottamuksellisimmat suhteet testaajiin. Tämähän on aina ollut yleisesti tunnettu tosiasia.

        Yleisesti tunnettu tosiasia on myös että jos oma merkki ei pärjää vertailussa niin testitulos selitetään maksetuksi. Sitten kun saman lehden toisessa vertailussa oma merkki pärjääkin hyvin niin se tulos kyllä kelpaa ja testi on ammattitaitoisesti tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä on juuri tuota puusilmäisyyttä jättää vanhempia autoja pois, näiden perusteella ohjataan myyntiä paskalehden haluamaan suuntaan ja saadaan lampaat ostaman."

        Nyt et taas ajattele nokkaasi pidemmälle. Kun automalli on ollut kerran vertailussa markkinoille tullessaan niin mitä järkeä olisi ottaa sitä uudelleen vertaiuun? Tässä tapauksessa Tesla M3 oli juuri viime vuonna vertailussa ja jos haluaa tietää millainen talviauto M3 on niin se tieto löytyy sieltä. Saman auton uudelleen testaaminen olisi rahan tuhlausta.
        Nyt jokainen automalli pääsee uutena vertailuun eli kohtelu on tasapuolista. Olisi täysin mahdotonta että talvivertailuuun otettaisiin vanhojakin malleja mukaan. Ajattele nyt vähän itsekin millaiseen määrään autoja se johtaisi käytännössä plus tosiaan se että miksi mitata jo kertaalleen mitatut asiat uudelleen. Jos mallin ominaisuuksia päivitetään sen elinaikana niin kyllä kauppias muistaa niistä päivityksistä varmasti mainita kun menee tutustumaan autoon.
        Ajatelkaa pikkaisen ennenkuin sössötätte aivan päättömiä juttujanne tänne.

        Lapissa on TM:n tällä viikolla hyvä tehdä talviautotestejä, sillä lämpötila on ihan passeli.


    • Anonyymi

      Sähköautot on siinä vaiheessa ongelmissa kun sähkö loppuu. Sähköä ei voi kantaa kanisterissa takakontissa.

      • Anonyymi

        Sähköautoilijat luulee että sähköä tulee pistorasiasta ilman päästöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilijat luulee että sähköä tulee pistorasiasta ilman päästöjä.

        Taas on polttisjuntin riidanhaasto aika luolamies-tasolla. ugh ugh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on polttisjuntin riidanhaasto aika luolamies-tasolla. ugh ugh.

        Taas on patterijuntin riidanhaasto aika luolamies-tasolla. ugh ughhhhh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on patterijuntin riidanhaasto aika luolamies-tasolla. ugh ughhhhh.

        Ja toistaminen on paras mihin se pystyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toistaminen on paras mihin se pystyy.

        Se on ero ihmisen ja papukaijan välillä. Ihminen pystyy tuottamaan sisältöä. Papukaija pystyy vain toistamaan mitä kuulee. Ymmärtämättä toistamansa sisältöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ero ihmisen ja papukaijan välillä. Ihminen pystyy tuottamaan sisältöä. Papukaija pystyy vain toistamaan mitä kuulee. Ymmärtämättä toistamansa sisältöä.

        Tuossa olet pahasti väärässä, papukaija osaa yhdistää asioita ja sanoja, henkilöitä ja nimiä. Sen älykkyys vastaa 3 vuotiian ihmisen älykkyyttä. Mekllä oli veijari joka eli 27 vuotta ja kyllä se ymmärsi...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa olet pahasti väärässä, papukaija osaa yhdistää asioita ja sanoja, henkilöitä ja nimiä. Sen älykkyys vastaa 3 vuotiian ihmisen älykkyyttä. Mekllä oli veijari joka eli 27 vuotta ja kyllä se ymmärsi...

        Olisiko kokemukselle tilaa...
        Kysyimme sähköautoilukokemuksia kahdelta suomalaisautoilijalta, joilla on runsaasti kokemusta sähköauton käyttämisestä maassamme kaikkina vuodenaikoina. He ovat vantaalainen taksiautoilija Ari Nyyssönen ja riihimäkeläinen Pekka Kiiski. Molempien autona on Tesla Model S -sähköauto.
        Nyyssösen auton mittariin on kertynyt jo reilusti yli 800 000 kilometriä. Kiiskenkin taksilla on päästelty jo yli 600 000 kilometriä – alkuperäisellä akulla. Yhteensä autoilla on siis ajettu pian jo lähemmäs 1,5 miljoonaa kilometriä, joten kokemuksia on kertynyt roppakaupalla.
        TÄSSÄ KOHTAA JO TIEDOT EPÄTARKKOJA...TAKSARI VAIHTAA AUTOA NOIN 3 VUODEN VÄLEIN...sitä ei kerrota onko samat autot.
        Sähköauton kantama lyhenee kyllä kylmässä ilmanalassa, tutkimusten mukaan noin 20–30 prosenttia täydestä. Se ei kuitenkaan johdu siitä, että auton akut ”hyytyisivät” kylmässä, vaan siitä, että auton sisätilat täytyy lämmittää. Nykyaikaisissa sähköautoissa on akuston lämmönhallintajärjestelmä, jolla akusto saadaan pidettyä optimilämmössään.
        TÄSSÄ TAAS....TODELLA HARVOIN ETELÄ-SUOMESSA RIIHIMÄEN ETELÄPUOLELLA OLLAAN ALLE -20° PAKKASISSA JA MITÄ TARKOITTAA JUTUN KYLMÄ SÄÄ -10° ? ENTÄ -25° LYHENEEKÖ SÄHKÖAUTON KANTAMA 60 -70 %.
        JOTEN PYSYN POLTTOMOOTTORIAUTON OMISTAJANA KOSKA PAKKASMITTARI NÄYTTÄÄ - 25° JA TYÖMATKA ON SE SAMA PAKKASKELILLÄ...EI LYHENE.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kokemukselle tilaa...
        Kysyimme sähköautoilukokemuksia kahdelta suomalaisautoilijalta, joilla on runsaasti kokemusta sähköauton käyttämisestä maassamme kaikkina vuodenaikoina. He ovat vantaalainen taksiautoilija Ari Nyyssönen ja riihimäkeläinen Pekka Kiiski. Molempien autona on Tesla Model S -sähköauto.
        Nyyssösen auton mittariin on kertynyt jo reilusti yli 800 000 kilometriä. Kiiskenkin taksilla on päästelty jo yli 600 000 kilometriä – alkuperäisellä akulla. Yhteensä autoilla on siis ajettu pian jo lähemmäs 1,5 miljoonaa kilometriä, joten kokemuksia on kertynyt roppakaupalla.
        TÄSSÄ KOHTAA JO TIEDOT EPÄTARKKOJA...TAKSARI VAIHTAA AUTOA NOIN 3 VUODEN VÄLEIN...sitä ei kerrota onko samat autot.
        Sähköauton kantama lyhenee kyllä kylmässä ilmanalassa, tutkimusten mukaan noin 20–30 prosenttia täydestä. Se ei kuitenkaan johdu siitä, että auton akut ”hyytyisivät” kylmässä, vaan siitä, että auton sisätilat täytyy lämmittää. Nykyaikaisissa sähköautoissa on akuston lämmönhallintajärjestelmä, jolla akusto saadaan pidettyä optimilämmössään.
        TÄSSÄ TAAS....TODELLA HARVOIN ETELÄ-SUOMESSA RIIHIMÄEN ETELÄPUOLELLA OLLAAN ALLE -20° PAKKASISSA JA MITÄ TARKOITTAA JUTUN KYLMÄ SÄÄ -10° ? ENTÄ -25° LYHENEEKÖ SÄHKÖAUTON KANTAMA 60 -70 %.
        JOTEN PYSYN POLTTOMOOTTORIAUTON OMISTAJANA KOSKA PAKKASMITTARI NÄYTTÄÄ - 25° JA TYÖMATKA ON SE SAMA PAKKASKELILLÄ...EI LYHENE.

        Näin minäkin teen, diesseli / nokivasara tai miksi sitä nyt kutsuisi samalla tapaa roikan päähän yöksi kuin sähköpirssi ja aamulla napista käyntiin ( - 33 mittarissa ) ja menoksi. Pitää vain akun kunnossa ja polttoainesuod. puhtaana niin ajot jatkuvat eikä toi vihreä ajattelu minuun iske.
        Pitäkööt tai ostsakoot noi etelän hemmot noita sähkövempaimia kun työmatkat ovat 5 - 10 km niin eikö se lataus sen just kestä kun laittaa taas töissä piuhaan.
        SÄHKÖÄ TULEE TOLPISTA.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin minäkin teen, diesseli / nokivasara tai miksi sitä nyt kutsuisi samalla tapaa roikan päähän yöksi kuin sähköpirssi ja aamulla napista käyntiin ( - 33 mittarissa ) ja menoksi. Pitää vain akun kunnossa ja polttoainesuod. puhtaana niin ajot jatkuvat eikä toi vihreä ajattelu minuun iske.
        Pitäkööt tai ostsakoot noi etelän hemmot noita sähkövempaimia kun työmatkat ovat 5 - 10 km niin eikö se lataus sen just kestä kun laittaa taas töissä piuhaan.
        SÄHKÖÄ TULEE TOLPISTA.

        Kun dieseli hyytyy polttoaineongelmiin, bensa-auto jatkaa ajoa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun dieseli hyytyy polttoaineongelmiin, bensa-auto jatkaa ajoa.

        Tarkoitus olisi lähteä TESLALLANI Lappiin, matkaa on 800 km, pakkasta lähtiessä -18 astetta, pohjoisessa -"30 ja tiedossa on että akkujen tehot tippuvat kylmässä, mikä nyt sitten on kylmä ( - 5 / -10 C ) 20 - 30 % entä sitten tuossa 20 - 35°C:saa ?
        Onko unohdettava ja odotettava kesää vai ajelen palan matkaa ja jollain muulla loput ?
        Neuvoja ja kokemuksia elämään !


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus olisi lähteä TESLALLANI Lappiin, matkaa on 800 km, pakkasta lähtiessä -18 astetta, pohjoisessa -"30 ja tiedossa on että akkujen tehot tippuvat kylmässä, mikä nyt sitten on kylmä ( - 5 / -10 C ) 20 - 30 % entä sitten tuossa 20 - 35°C:saa ?
        Onko unohdettava ja odotettava kesää vai ajelen palan matkaa ja jollain muulla loput ?
        Neuvoja ja kokemuksia elämään !

        Todella noloa höpötystä. Tesloissa ja muissakin sähköautoissa on eristetyt ja lämmitetyt akut. Sähkömoottori on täysin tunteeton pakkasille.
        Meno maittaa sellaisissakin pakkasissa joissa dieselit ovat hyytyneet tien varteen.
        Ainoa ero kesällä matkaamiseen on että sähköä kuluu hieman enemmän kuin kesällä. Se ei kuitenkaan ole ongelma koska sähköä saa aina töpseistä lisää kun tarvii.
        Lämmintä menoa sähköautolla. Ei tarvitse ensin lämmittää malmikasaa että saisi lämmintä kabiiniin. Sähköauto on lämmin ja siinä vaiheessa kun kuski astuu sisään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitus olisi lähteä TESLALLANI Lappiin, matkaa on 800 km, pakkasta lähtiessä -18 astetta, pohjoisessa -"30 ja tiedossa on että akkujen tehot tippuvat kylmässä, mikä nyt sitten on kylmä ( - 5 / -10 C ) 20 - 30 % entä sitten tuossa 20 - 35°C:saa ?
        Onko unohdettava ja odotettava kesää vai ajelen palan matkaa ja jollain muulla loput ?
        Neuvoja ja kokemuksia elämään !

        Mikähän Tesla mahtaa olla kyseessä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella noloa höpötystä. Tesloissa ja muissakin sähköautoissa on eristetyt ja lämmitetyt akut. Sähkömoottori on täysin tunteeton pakkasille.
        Meno maittaa sellaisissakin pakkasissa joissa dieselit ovat hyytyneet tien varteen.
        Ainoa ero kesällä matkaamiseen on että sähköä kuluu hieman enemmän kuin kesällä. Se ei kuitenkaan ole ongelma koska sähköä saa aina töpseistä lisää kun tarvii.
        Lämmintä menoa sähköautolla. Ei tarvitse ensin lämmittää malmikasaa että saisi lämmintä kabiiniin. Sähköauto on lämmin ja siinä vaiheessa kun kuski astuu sisään.

        Ottaa vain pitkän johtokelan mukaan ja aina kun löydät latauspaikan niin lataa akkuja.
        Perille kyllä pääsee, aikaa voi vain vierähtää päivästä kahteen tai enemmän jos et jää asumattomilla matkoille...telttä ja kamiina mukaa vara-akkujen joukkoon.


    • Anonyymi
      UUSI

      Tänään aamulla mittari näytti ulkona -23C, ensimmäisen kerran täällä etelässä Tesla model 3.n omistamiseni aikana.
      Töihin lähtiessä muistin vasta pukeutuessani lähtöön laittaa auton lämmityksen päälle, Teslan sisälämpö näytti -19C. Laitoin kännykällä sisälämmityksen täysille kuten myös penkinlämmityksen. Arviolta 4-5 minuutin päästä menin autolle, niin sisällä oli +20C ja istuin vähän liiankin lämmin.
      Autossa ei tuntunut minkäänlaista jäykkyyttä, kaikkia 450hv tehoja ei varmaan löytynyt mutta eipä niitä näin talvella kaipaakaan.
      Hankalaa tämä talviautoilu Teslalla...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisan uupuvat päivitykset ja tuoreet rikosepäilyt

      Mikäs kun Maisa ei ole viikkoihin päivittänyt instaa ja nyt ollaan lehdissä tälläisistä.. 👀 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/010c6594-780f-4
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      15010
    2. Taksinkuljettaja Niina Syrjäläinen (Ristiinasta)

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33ec61ee-a6fb-4422-8ecc-982c68a91196 Viimeinen havainto eilen tiistailta n.17:48. Kadonnut kotoaan tilataksin kans
      Kadonneet ihmiset
      138
      12878
    3. Notta ny se on tuloos! Sinimustat rekisteröityy puolueeksi.

      Vanhat hyvät ajat palaavat. Joukko ultra-isänmaallisia ovat perustamassa uutta puoluetta. Työnimenä on nyt Sinimustat. Nyt tulee vihervasemmistolaisel
      Maailman menoa
      599
      8728
    4. Huomio ! Huomio !

      HUOMIO HUOMIO HUOMIO Niina Syrjäläinen ja Taksi auto rek SNS-438 on kadoksissa. Nina ja hänen taksiautonsa katosivat Ristiinassa: ”Huoli on suuri” –
      Mikkeli
      127
      5726
    5. Ikea palkkaa pakolaisia hienoa!

      Huonekalujätti Ikea aikoo tarjota Suomessa työpestin noin 70 pakolaiselle kolmen seuraavan vuoden aikana, yhtiö kertoo tiedotteessaan. – Pakolaiset o
      Maailman menoa
      318
      5277