Missä voi lukea kannanottoja?
Feminismin suhtautuminen taleban-hallintoon
51
638
Vastaukset
- Anonyymi
No tuossa esimerkiksi:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008194673.html
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008188057.html
Muistaakseni kumpikin luokittelee itsensä feministiksi.- Anonyymi
Naiset ja tytöt, niinpä tietysti. Miehistä ja pojista ei ole niin väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset ja tytöt, niinpä tietysti. Miehistä ja pojista ei ole niin väliä.
Jos aloituksen kysymys olisi mikä on miesasialiikkeen suhtautuminen taleban- hallintoon, ja sieltä tulisi näkökulma asiaan miesten ja poikien kannalta, olisiko sekin ongelma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset ja tytöt, niinpä tietysti. Miehistä ja pojista ei ole niin väliä.
Hesarin kommenttipalstoilla valitettiin miten "länsimaat ei tee mitään". Taisi unohtua se 20v kun länsimaat teki jotain, miehiä meni afganistaniin tekemään rauhaa ja tuli arkussa takaisin.
Mutta nehän onkin sotilaita. Miehiä. Koko teletappi-ongelma on miesten vika, joten miehet joutaa ratkaisemaankin asian? Feministit huutaa somesta ohjeita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hesarin kommenttipalstoilla valitettiin miten "länsimaat ei tee mitään". Taisi unohtua se 20v kun länsimaat teki jotain, miehiä meni afganistaniin tekemään rauhaa ja tuli arkussa takaisin.
Mutta nehän onkin sotilaita. Miehiä. Koko teletappi-ongelma on miesten vika, joten miehet joutaa ratkaisemaankin asian? Feministit huutaa somesta ohjeita."Hesarin kommenttipalstoilla valitettiin miten "länsimaat ei tee mitään"."
Ja S24.fi:n feminismipalstalla piikitellään miten länsimaiset valkoiset feministit eivät tee mitään.
Tämän ketjun aloituksessa kysyttiin mistä voi lukea feministien kannanottoja Afganistanin tapahtumiin. Eli suomeksi: Miksi valkoiset länsimaiset feministit eivät ota kantaa Afganistanin naisten tilanteeseen?
Mm. kaksi vaikutusvaltaista, erittäin hyvää näkyvyyttä nauttivaa suomalais- afganistanilaista feministiä on ottanut asiaan kantaa. Palstatilaa he ovat saaneet suurista suomalaisista medioista ja sitä käyttävät kuten pitääkin. Jotenkin aloittaja on onnistunut sivuuttamaan nämä kannanotot. Rivien välistä aloittaja esittää piikittelevän väitteen, ettei suomalaisia feministejä kiinnosta. Aloittaja itse siis vähättelee afganistanilaisten naisten vakavasti- otettavuutta feministeinä omien asioidensa asiantuntijoina. Hän ei pidä näiden aikuisten normaaliälyisten puhe- ja kirjoitustaitoisten, keskimääräistä vaikutusvaltaisempien naisten näkemyksiä oman etnisen ryhmänsä naisten tilanteista edes huomion arvoisina. Hän sivuuttaa ne täysin.
Jostain syystä vaikea uskoa että aloittaja olisi vedonnut vaikkapa Koko Hubaraan, Ujuni Ahmediin tai Seida Sohrabiin, myöskin suomalaisiin feministeihin, ihmetellessään miksi he eivät ota kantaa afgaaninaisten tilanteeseen. Ainoa kannanotto mitä voimme näiltä odottaa on kannanotto siitä, miten valkoiset länsimaiset feministit ovat syyllisiä ei- valkoisten tyttöjen ja naisten tilanteeseen koska jostakin syystä heidän pelastamisensa on delegoitu valkoisille feministeille.
Tämä on intersektionaalisen tekofeminismin virallinen narratiivi.
Jälleen näemme ettei kyse ole feminismistä eikä feministeistä. Aloitus on tyypillistä piikittelyä nimenomaan länsimaisiin valkoisiin feministeihin päin. Mikä todistaa jälleen kerran ettei intersektionaalinen feminismi ole muuta kuin yksi osa laajempaa länsimaisuus- ja valkoisuusvastaisuutta. Länsimaat ja valkoiset ihmiset syyllistetään ja vastuutetaan kaikista mahdollisista ei- valkoisten maailmankolkkien itse aiheuttamistaan ja ylläpitämistään tilanteista. Intersektionaalisen "feminismin" narratiivin mukaan esim. tässä tilanteessa Talebanin itsensä syyllisyys ja vastuullisuus naisten ja tyttöjen aseman heikkenemisestä sivuutetaan täysin. Aivan kuin Talebanilla ei olisi oikeastaan asian kanssa mitään tekemistä: Se on luonnonvpoima joka vain tapahtuu. Kuten myös syrjäytetty hallinto joka ei kokenut tarvetta tehdä minkäänlaista vastarintaa. Intersektionaalisen feminismin dogmin mukaan syyllisyys pistetään valkoisten länsimaisten "välinpitämättömien" feministien niskaan. Että Talebanin hallinnon ja afganistanin munattoman vapaaehtoisesti syrjään vetäytyneen entisen hallituksen tytöille ja naisille aiheuttama tilanne on länsimaisten valkoisten feministien "välinpitämättömyyden" syytä. Johan se Taleban säikähtäisikin jos Suomen Naisasialiitto Unioni sanoin pöö.
Feminismin tarkoitus ja tavoite on se että naiset itse voimaantuvat. Mutta intersektionaalisen feminismin dogmin mukaan ns. "ruskeat tytöt", keitä he kulloisessakin tilanteessa sattuvatkin olemaan, nähdään pelastettavina passiivisina mihinkään kykenemättöminä uhreina, ja valkoisille feministeille lankeaa velvoite heidän pelastamisestaan vaikka ongelma sijaitsisi toisella pallonpuoliskolla. Tämän on "feminismin" narratiivi intersektionaalisella aikakaudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hesarin kommenttipalstoilla valitettiin miten "länsimaat ei tee mitään"."
Ja S24.fi:n feminismipalstalla piikitellään miten länsimaiset valkoiset feministit eivät tee mitään.
Tämän ketjun aloituksessa kysyttiin mistä voi lukea feministien kannanottoja Afganistanin tapahtumiin. Eli suomeksi: Miksi valkoiset länsimaiset feministit eivät ota kantaa Afganistanin naisten tilanteeseen?
Mm. kaksi vaikutusvaltaista, erittäin hyvää näkyvyyttä nauttivaa suomalais- afganistanilaista feministiä on ottanut asiaan kantaa. Palstatilaa he ovat saaneet suurista suomalaisista medioista ja sitä käyttävät kuten pitääkin. Jotenkin aloittaja on onnistunut sivuuttamaan nämä kannanotot. Rivien välistä aloittaja esittää piikittelevän väitteen, ettei suomalaisia feministejä kiinnosta. Aloittaja itse siis vähättelee afganistanilaisten naisten vakavasti- otettavuutta feministeinä omien asioidensa asiantuntijoina. Hän ei pidä näiden aikuisten normaaliälyisten puhe- ja kirjoitustaitoisten, keskimääräistä vaikutusvaltaisempien naisten näkemyksiä oman etnisen ryhmänsä naisten tilanteista edes huomion arvoisina. Hän sivuuttaa ne täysin.
Jostain syystä vaikea uskoa että aloittaja olisi vedonnut vaikkapa Koko Hubaraan, Ujuni Ahmediin tai Seida Sohrabiin, myöskin suomalaisiin feministeihin, ihmetellessään miksi he eivät ota kantaa afgaaninaisten tilanteeseen. Ainoa kannanotto mitä voimme näiltä odottaa on kannanotto siitä, miten valkoiset länsimaiset feministit ovat syyllisiä ei- valkoisten tyttöjen ja naisten tilanteeseen koska jostakin syystä heidän pelastamisensa on delegoitu valkoisille feministeille.
Tämä on intersektionaalisen tekofeminismin virallinen narratiivi.
Jälleen näemme ettei kyse ole feminismistä eikä feministeistä. Aloitus on tyypillistä piikittelyä nimenomaan länsimaisiin valkoisiin feministeihin päin. Mikä todistaa jälleen kerran ettei intersektionaalinen feminismi ole muuta kuin yksi osa laajempaa länsimaisuus- ja valkoisuusvastaisuutta. Länsimaat ja valkoiset ihmiset syyllistetään ja vastuutetaan kaikista mahdollisista ei- valkoisten maailmankolkkien itse aiheuttamistaan ja ylläpitämistään tilanteista. Intersektionaalisen "feminismin" narratiivin mukaan esim. tässä tilanteessa Talebanin itsensä syyllisyys ja vastuullisuus naisten ja tyttöjen aseman heikkenemisestä sivuutetaan täysin. Aivan kuin Talebanilla ei olisi oikeastaan asian kanssa mitään tekemistä: Se on luonnonvpoima joka vain tapahtuu. Kuten myös syrjäytetty hallinto joka ei kokenut tarvetta tehdä minkäänlaista vastarintaa. Intersektionaalisen feminismin dogmin mukaan syyllisyys pistetään valkoisten länsimaisten "välinpitämättömien" feministien niskaan. Että Talebanin hallinnon ja afganistanin munattoman vapaaehtoisesti syrjään vetäytyneen entisen hallituksen tytöille ja naisille aiheuttama tilanne on länsimaisten valkoisten feministien "välinpitämättömyyden" syytä. Johan se Taleban säikähtäisikin jos Suomen Naisasialiitto Unioni sanoin pöö.
Feminismin tarkoitus ja tavoite on se että naiset itse voimaantuvat. Mutta intersektionaalisen feminismin dogmin mukaan ns. "ruskeat tytöt", keitä he kulloisessakin tilanteessa sattuvatkin olemaan, nähdään pelastettavina passiivisina mihinkään kykenemättöminä uhreina, ja valkoisille feministeille lankeaa velvoite heidän pelastamisestaan vaikka ongelma sijaitsisi toisella pallonpuoliskolla. Tämän on "feminismin" narratiivi intersektionaalisella aikakaudella.En ole vielä koskaan törmännyt maahanmuuttajataustaiseen tai esim. romanitaustaiseen feministiin joka vetoaisi oman etnisen ryhmänsä miehiin (ja myös naisiin) yrittäessään parantaa oman etnisen ryhmänsä naisten asemaa.
Vetoaminen suuntautuu aina valkoiseen valtaväestöön.
Maahanmuuttajataustaisten ja romanitaustaisten feministien feministinen työ vaikuttaa olevan saavutettu silloin kun he keskittyvät vetoamaan valkoiseen valtaväestöön ja länsimaihin, joille he delegoivat oman etnisen ryhmänsä naisten aseman parantamisen. Ja myös syyllisyyden omien etnisten ryhmiensä sisäisistä ongelmista. Mikään ei tule muuttumaan jos etnisten ryhmien sisällä ei ole omaa tahtotilaa muuttaa heidän omia itse ylläpitämiään ongelmia.
Miksi maahanmuuttajataustaisten suomessa asuvien ryhmien sisällä ei käydä minkäänlaista sisäistä dialogia naisten ja tyttöjen asemasta? Ei vaikuta olevan kauheasti vastuuntuntoa omista ongelmista. Julkisuudessa vedotaan aina suomalaiseen valtaväestöön jota vaaditaan muuttamaan vieraskulttuurien sisäiset ongelmat. Muutostyö täytyy tehdä itse ja se edellyttää sisäistä muutoshalua sekä yksilö-, että yhteisötasolla. Jos omaa sisäistä muutoshalua ei ole, kukaan ei voi auttaa. That's the reality of life. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hesarin kommenttipalstoilla valitettiin miten "länsimaat ei tee mitään". Taisi unohtua se 20v kun länsimaat teki jotain, miehiä meni afganistaniin tekemään rauhaa ja tuli arkussa takaisin.
Mutta nehän onkin sotilaita. Miehiä. Koko teletappi-ongelma on miesten vika, joten miehet joutaa ratkaisemaankin asian? Feministit huutaa somesta ohjeita.Samaa minäkin olen ihmetellyt. Miksi feministit eivät itse tee mitään afganistanilaisten puolesta. Suomessahan feministit olisivat voineet mennä rauhaa sinne turvaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa minäkin olen ihmetellyt. Miksi feministit eivät itse tee mitään afganistanilaisten puolesta. Suomessahan feministit olisivat voineet mennä rauhaa sinne turvaamaan.
Miksi afganistanilaiset itse eivät tee mitään turvatakseen oman rauhansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi afganistanilaiset itse eivät tee mitään turvatakseen oman rauhansa?
Vaikea ymmärtää mitä tällaiset aikuiset täysikasvuiset ihmiset uskovat saavuttavansa tällaisella toiminnalla. Pelastautuvansa jostakin? ( 1:35 ) Siis luulevatko nämä aikuiset miehet oikeasti voivansa körötellä sotilaskoneen siiven alla olevalla ulokkeella aina Yhdysvaltoihin asti? Tai roikkuen lentokoneen renkaassa kiinni?
Ymmärrän paniikkitilanteessa epäloogisesti käyttäytymisen. Mutta en osaa missään olosuhteissa kuvitella olevan parempi vaihtoehto pudota kymmenen kilometrin korkeudesta lentokoneesta alas maahan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea ymmärtää mitä tällaiset aikuiset täysikasvuiset ihmiset uskovat saavuttavansa tällaisella toiminnalla. Pelastautuvansa jostakin? ( 1:35 ) Siis luulevatko nämä aikuiset miehet oikeasti voivansa körötellä sotilaskoneen siiven alla olevalla ulokkeella aina Yhdysvaltoihin asti? Tai roikkuen lentokoneen renkaassa kiinni?
Ymmärrän paniikkitilanteessa epäloogisesti käyttäytymisen. Mutta en osaa missään olosuhteissa kuvitella olevan parempi vaihtoehto pudota kymmenen kilometrin korkeudesta lentokoneesta alas maahan.Anteeksi linkki unohtui.
https://www.youtube.com/watch?v=I5MlsNVwSik
Ja mitä liikkuu esim. tuon tuulettavan miehen mielessä kohdassa 1:05? Paniikki? Näyttää pikemminkin siltä että hän tuulettaa koska hänellä on hauskaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloituksen kysymys olisi mikä on miesasialiikkeen suhtautuminen taleban- hallintoon, ja sieltä tulisi näkökulma asiaan miesten ja poikien kannalta, olisiko sekin ongelma?
Aloituksessa kysyttiin tunnetun tasa-arvoliikkeen suhtautumisesta asiaan.
- Anonyymi
Riikka Purrakin sanoi Ukkolan haastattelussa, että hän olisi feministi, jos hän asuisi Afganissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa kysyttiin tunnetun tasa-arvoliikkeen suhtautumisesta asiaan.
Kysyttiin naisasialiikkeen suhtautumista Taleban- hallintoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riikka Purrakin sanoi Ukkolan haastattelussa, että hän olisi feministi, jos hän asuisi Afganissa.
Riikassakin asuu pieni femakko, joka voi kasvaa sopivissa olosuhteissa isoksi, jopa isommaksi kuin Riikka itse.
Varokaa persuäijät ärsyttämästä Riikkaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyttiin naisasialiikkeen suhtautumista Taleban- hallintoon.
Eikö naisasialiike olekaan tasa-arvon asialla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö naisasialiike olekaan tasa-arvon asialla?
Naisten asioiden asialla, naisten näkökulmaa edustaen, ketään syrjimättä. Edelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisten asioiden asialla, naisten näkökulmaa edustaen, ketään syrjimättä. Edelleen.
Siis ne valehtelevat ihan pokkana, kun väittävät edustavansa tasa-arvoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naisten asioiden asialla, naisten näkökulmaa edustaen, ketään syrjimättä. Edelleen.
Mahtaako musliminaisen näkökulma olla sama kuin suomalaisen feministin? Eipä sillä tietysti ole väliä, feministi tietää, mikä on oikein ja tarjoaa oppejaan pakolla. Ihan kuten Talebanitkin tekevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis ne valehtelevat ihan pokkana, kun väittävät edustavansa tasa-arvoa?
"Ne"?
Minä puhun vain siitä mitä feminismi ajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaako musliminaisen näkökulma olla sama kuin suomalaisen feministin? Eipä sillä tietysti ole väliä, feministi tietää, mikä on oikein ja tarjoaa oppejaan pakolla. Ihan kuten Talebanitkin tekevät.
Mitä siitä jos ei ole? Naiset eri kulttuureissa ovat eri asemissa. Feminismi eri kulttuureissa usein merkitsee erilaisia asioita. Se ei poista ydintavoitetta joka feminismissä on aina ollut ja se on naisten itsenäisyyden ja autonomian ajaminen ja sen ylläpito.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä siitä jos ei ole? Naiset eri kulttuureissa ovat eri asemissa. Feminismi eri kulttuureissa usein merkitsee erilaisia asioita. Se ei poista ydintavoitetta joka feminismissä on aina ollut ja se on naisten itsenäisyyden ja autonomian ajaminen ja sen ylläpito.
Itsenäisyys, vapaus ja oma päätöksenteko ei kuulu muslimikulttuuriin eikä varsinkaan Afganistaniin. Ei tavalliselle naiselle eikä miehelle.
Feministin pitää siis pian päättää, puuttuuko hän toisten kulttuurien tapoihin ja aiheuttaako toimillaan vain lisää sekaannusta ja kärsimystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsenäisyys, vapaus ja oma päätöksenteko ei kuulu muslimikulttuuriin eikä varsinkaan Afganistaniin. Ei tavalliselle naiselle eikä miehelle.
Feministin pitää siis pian päättää, puuttuuko hän toisten kulttuurien tapoihin ja aiheuttaako toimillaan vain lisää sekaannusta ja kärsimystä.Mikä ongelmasi on? Onko ongelma siis se että länkkärifeministit eivät ole puuttuneet toisten kulttuurien tapoihin, vaiko se että ovat puuttuneet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ongelmasi on? Onko ongelma siis se että länkkärifeministit eivät ole puuttuneet toisten kulttuurien tapoihin, vaiko se että ovat puuttuneet?
Juuri tämä feministien pitäisi päättää. Lehtikirjoitukset Suomessa eivät edistä kumpaakaan vaihtoehtoa.
Jos puututaan, pitäisi myös tietysti päättää, miten puututaan. Olisiko kehitettävä erityinen muslimifeminismi vai mennäänkö sinisellä tukalla tissit paljaana perinteiseen tapaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tämä feministien pitäisi päättää. Lehtikirjoitukset Suomessa eivät edistä kumpaakaan vaihtoehtoa.
Jos puututaan, pitäisi myös tietysti päättää, miten puututaan. Olisiko kehitettävä erityinen muslimifeminismi vai mennäänkö sinisellä tukalla tissit paljaana perinteiseen tapaan.Feministien pitäisi päättää mikä sinun ongelmasi on? Siinä olisikin pohtimista jos tuosta psykoottisesta horinasta viitsisi yrittää jotain tolkkua saada.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hesarin kommenttipalstoilla valitettiin miten "länsimaat ei tee mitään"."
Ja S24.fi:n feminismipalstalla piikitellään miten länsimaiset valkoiset feministit eivät tee mitään.
Tämän ketjun aloituksessa kysyttiin mistä voi lukea feministien kannanottoja Afganistanin tapahtumiin. Eli suomeksi: Miksi valkoiset länsimaiset feministit eivät ota kantaa Afganistanin naisten tilanteeseen?
Mm. kaksi vaikutusvaltaista, erittäin hyvää näkyvyyttä nauttivaa suomalais- afganistanilaista feministiä on ottanut asiaan kantaa. Palstatilaa he ovat saaneet suurista suomalaisista medioista ja sitä käyttävät kuten pitääkin. Jotenkin aloittaja on onnistunut sivuuttamaan nämä kannanotot. Rivien välistä aloittaja esittää piikittelevän väitteen, ettei suomalaisia feministejä kiinnosta. Aloittaja itse siis vähättelee afganistanilaisten naisten vakavasti- otettavuutta feministeinä omien asioidensa asiantuntijoina. Hän ei pidä näiden aikuisten normaaliälyisten puhe- ja kirjoitustaitoisten, keskimääräistä vaikutusvaltaisempien naisten näkemyksiä oman etnisen ryhmänsä naisten tilanteista edes huomion arvoisina. Hän sivuuttaa ne täysin.
Jostain syystä vaikea uskoa että aloittaja olisi vedonnut vaikkapa Koko Hubaraan, Ujuni Ahmediin tai Seida Sohrabiin, myöskin suomalaisiin feministeihin, ihmetellessään miksi he eivät ota kantaa afgaaninaisten tilanteeseen. Ainoa kannanotto mitä voimme näiltä odottaa on kannanotto siitä, miten valkoiset länsimaiset feministit ovat syyllisiä ei- valkoisten tyttöjen ja naisten tilanteeseen koska jostakin syystä heidän pelastamisensa on delegoitu valkoisille feministeille.
Tämä on intersektionaalisen tekofeminismin virallinen narratiivi.
Jälleen näemme ettei kyse ole feminismistä eikä feministeistä. Aloitus on tyypillistä piikittelyä nimenomaan länsimaisiin valkoisiin feministeihin päin. Mikä todistaa jälleen kerran ettei intersektionaalinen feminismi ole muuta kuin yksi osa laajempaa länsimaisuus- ja valkoisuusvastaisuutta. Länsimaat ja valkoiset ihmiset syyllistetään ja vastuutetaan kaikista mahdollisista ei- valkoisten maailmankolkkien itse aiheuttamistaan ja ylläpitämistään tilanteista. Intersektionaalisen "feminismin" narratiivin mukaan esim. tässä tilanteessa Talebanin itsensä syyllisyys ja vastuullisuus naisten ja tyttöjen aseman heikkenemisestä sivuutetaan täysin. Aivan kuin Talebanilla ei olisi oikeastaan asian kanssa mitään tekemistä: Se on luonnonvpoima joka vain tapahtuu. Kuten myös syrjäytetty hallinto joka ei kokenut tarvetta tehdä minkäänlaista vastarintaa. Intersektionaalisen feminismin dogmin mukaan syyllisyys pistetään valkoisten länsimaisten "välinpitämättömien" feministien niskaan. Että Talebanin hallinnon ja afganistanin munattoman vapaaehtoisesti syrjään vetäytyneen entisen hallituksen tytöille ja naisille aiheuttama tilanne on länsimaisten valkoisten feministien "välinpitämättömyyden" syytä. Johan se Taleban säikähtäisikin jos Suomen Naisasialiitto Unioni sanoin pöö.
Feminismin tarkoitus ja tavoite on se että naiset itse voimaantuvat. Mutta intersektionaalisen feminismin dogmin mukaan ns. "ruskeat tytöt", keitä he kulloisessakin tilanteessa sattuvatkin olemaan, nähdään pelastettavina passiivisina mihinkään kykenemättöminä uhreina, ja valkoisille feministeille lankeaa velvoite heidän pelastamisestaan vaikka ongelma sijaitsisi toisella pallonpuoliskolla. Tämän on "feminismin" narratiivi intersektionaalisella aikakaudella.Huomiosi, että aloittaja vihjaa ettei feministit ota kantaa, ettei heitä kiinnosta, että aloittaja vähättelee ongelmaa, että hän vähättelee muiden näkemyksiä, tai että hän piikittelee feministejä, on ehdoton...
=> tahallisen väärinymmärtämisen maailmanennätys <=
Onnea! Miten tämän saisi Guinessin kirjaan?
Aloituksessa on oli 4 sanaa "Missä voi lukea kannanottoja?". Aloittaja halusi siis lukea kannanottoja, ymmärtääkseni jotta ymmärtää feministien ajatuksia paremmin. - Anonyymi
Aloittajan mielestä ilmeisesti vain valkoiset länsimaiset feministit ovat niitä oikeita feministejä. Maahanmuuttajataustaiset tai muut ei- valkoiset ovat ilmeisesti jotenkin vähemmän vakavasti otettavia feministejä?
On tämä uskomatonta että olemme tilanteessa jossa suomalaisenkin feminismin sisään on ujutettu etnisyys- ja rotujaottelu. Jopa niin että kun vedotaan "feministeihin" ei vedota oikeasti feministeihin, vaan jonkun tietyn etnisyyden edustajiin. Kuten aloituksessa valkoisiin suomalaisiin feministeihin.
Käsittääkseni rotu ja etnisyys eivät koskaan ole kuuluneet suomalaisen feminismin sisään. Jo asian mainitseminen saa kenen tahansa suomalaisen vaivaantuneeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomiosi, että aloittaja vihjaa ettei feministit ota kantaa, ettei heitä kiinnosta, että aloittaja vähättelee ongelmaa, että hän vähättelee muiden näkemyksiä, tai että hän piikittelee feministejä, on ehdoton...
=> tahallisen väärinymmärtämisen maailmanennätys <=
Onnea! Miten tämän saisi Guinessin kirjaan?
Aloituksessa on oli 4 sanaa "Missä voi lukea kannanottoja?". Aloittaja halusi siis lukea kannanottoja, ymmärtääkseni jotta ymmärtää feministien ajatuksia paremmin.Tai siis sinä kusetat ilmeisesti jopa itseäsi kun yrität selitellä, että aloituksen kysymys on muka neutraali. Et usko sitä itsekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Feministien pitäisi päättää mikä sinun ongelmasi on? Siinä olisikin pohtimista jos tuosta psykoottisesta horinasta viitsisi yrittää jotain tolkkua saada.
No mutta, mikäs nyt tuli? Oikeauskoisilla feministeillä ei ole koskaan ollut pienintäkään vaikeutta päättää, kuinka maailman asiat on järjestettävä. Ei tämän nyt pitäisi olla suuri juttu, kun jo aikaisemmin on luvattu poistaa köyhyys koko pallolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Feministien pitäisi päättää mikä sinun ongelmasi on? Siinä olisikin pohtimista jos tuosta psykoottisesta horinasta viitsisi yrittää jotain tolkkua saada.
Onhan feministisen puolueen ohjelmassa jo päätetty sekin, että "pitkällä tähtäimellä tavoitteena tulee olla aseeton maailma".
Tätä on nyt hyvä tilaisuus kokeilla aloittamalla aseettomalla Afganistanilla. Ei kun töihin, siskot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan feministisen puolueen ohjelmassa jo päätetty sekin, että "pitkällä tähtäimellä tavoitteena tulee olla aseeton maailma".
Tätä on nyt hyvä tilaisuus kokeilla aloittamalla aseettomalla Afganistanilla. Ei kun töihin, siskot.Feminismi ei ole yhtä kuin Feministinen puolue r.p.. Sen enempää kuin Naisasialiitto Unionikaan tai mikään muu yksittäinen feministinen järjestö. Erilaiset feministiset tai feminismin nimissä toimivat ryhmät perustavat ajamansa asiat omaan tulkintaansa siitä mitä feminismi on. Kehityskulku on sama kuin uskonnoissa. Kristinusko ei ole samanlaista katolilaisuudessa, ortodoksisuudessa sen enempää kuin länsimaisessa herätyskristillisyydessäkään. Silti perustus ja pohja, eli ydin ideologia kaikissa suuntauksissa on sama. Kaikki lahkot ja lohkot eroavista tulkinnoistaan ja painotuksistaan huolimatta perustuvat yhteen ja samaan historialliseen perusajatukseen ja ydinsanomaan. Jos ydinsanoma muuttuu, kyseessä ei enää ole kristinusko vaan joku muu.
Tällä tavoin feminismikin pitää nähdä. Tällä perusteella voidaan väittää ettei intersektionaalinen feminismi ole feminismiä, koska sen perusta, olennaisin agenda on perustavalla tavoin vaihtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Feminismi ei ole yhtä kuin Feministinen puolue r.p.. Sen enempää kuin Naisasialiitto Unionikaan tai mikään muu yksittäinen feministinen järjestö. Erilaiset feministiset tai feminismin nimissä toimivat ryhmät perustavat ajamansa asiat omaan tulkintaansa siitä mitä feminismi on. Kehityskulku on sama kuin uskonnoissa. Kristinusko ei ole samanlaista katolilaisuudessa, ortodoksisuudessa sen enempää kuin länsimaisessa herätyskristillisyydessäkään. Silti perustus ja pohja, eli ydin ideologia kaikissa suuntauksissa on sama. Kaikki lahkot ja lohkot eroavista tulkinnoistaan ja painotuksistaan huolimatta perustuvat yhteen ja samaan historialliseen perusajatukseen ja ydinsanomaan. Jos ydinsanoma muuttuu, kyseessä ei enää ole kristinusko vaan joku muu.
Tällä tavoin feminismikin pitää nähdä. Tällä perusteella voidaan väittää ettei intersektionaalinen feminismi ole feminismiä, koska sen perusta, olennaisin agenda on perustavalla tavoin vaihtunut.Voidaanhan sitä väittää mitä vaan. Tällainen tavallinen tallaaja kuitenkin uskoo enemmän sitä, mitä Feministinen puolue ja Unioni asiasta sanovat kuin sitä, mitä yksittäinen Suomi24-kirjoittaja sanoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai siis sinä kusetat ilmeisesti jopa itseäsi kun yrität selitellä, että aloituksen kysymys on muka neutraali. Et usko sitä itsekään.
Kyllä kysymys on mielestäni neutraali.
Se ei tunnu neutraalilta, jos itsellä on kovia ennakkoluuloja ihmisistä tai feminismistä. Silloin ennakkoluulot muovaavat sitä, miten kysymyksen ymmärtää.
- Anonyymi
Feministit tulevat toimeen Talebanien kanssa mainiosti. Kummankin vihollisia ovat länsimaiset miehet.
- Anonyymi
Näin varmasti on. Burkha kannattaa kuitenkin muistaa.
- Anonyymi
Epäilen kun asenteesi on tuollainen niin et mistään, koska et hyväksy mitään.
Taleban ei ole naisen samanarvoisuuden puolella, ilmiselvästi.- Anonyymi
Ei tietenkään, eikä myöskään miehen.
Erona on se, että tottelematonta naista lyödään kepillä ja tottelemattomalta mieheltä leikataan pää. Feministi näkee vain kepin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään, eikä myöskään miehen.
Erona on se, että tottelematonta naista lyödään kepillä ja tottelemattomalta mieheltä leikataan pää. Feministi näkee vain kepin.Aikamoista kepillä lyömistä.
https://www.youtube.com/watch?v=50W95eL7l3k
Pätkiä löytyy netistä paljon kun viitsit perehtyä. Lopeta vakavalla asialla saivartelu. Tietenkään et sinä empatiseeraa naispuolista kärsijää oli hän mitä rotua tai etnisyyttä tahansa. Mutta koska naisten kärsimys ei sinua kiinnosta voisit pitää sen suun sitten vain kiinni.
Suomi24.fi voisi perustaa oman palstan miesasiamiehille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikamoista kepillä lyömistä.
https://www.youtube.com/watch?v=50W95eL7l3k
Pätkiä löytyy netistä paljon kun viitsit perehtyä. Lopeta vakavalla asialla saivartelu. Tietenkään et sinä empatiseeraa naispuolista kärsijää oli hän mitä rotua tai etnisyyttä tahansa. Mutta koska naisten kärsimys ei sinua kiinnosta voisit pitää sen suun sitten vain kiinni.
Suomi24.fi voisi perustaa oman palstan miesasiamiehille.Varmasti löytyy ja miehiä tapetaan noissa videoissa vielä julmemmin. Mutta kun feministiä kiinnostaa vain naisten ja tyttöjen kärsimys.
Minunhan ei tarvitse ottaa asiaan mitään kantaa, kun en ole nostanut itseäni jalustalle tasa-arvon lähettilääksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti löytyy ja miehiä tapetaan noissa videoissa vielä julmemmin. Mutta kun feministiä kiinnostaa vain naisten ja tyttöjen kärsimys.
Minunhan ei tarvitse ottaa asiaan mitään kantaa, kun en ole nostanut itseäni jalustalle tasa-arvon lähettilääksi."Minunhan ei tarvitse ottaa asiaan mitään kantaa, kun en ole nostanut itseäni jalustalle tasa-arvon lähettilääksi."
Nähtävästi otat kuitenkin kantaa.
Mediassa puhutaan kyllä paljon siviilien kärsimyksestä, ei vain tyttöjen ja naisten. Naisten ja tyttöjen kärsimys on pinnalla koska ongelma on kaikesta päätellen aika ilmeinen kyseisessä maassa. Mutta koska miesten ja poikien tilanne on sinun sydäntäsi lähellä, miksi et sitten itse pidä sitä esillä? Voithan sinä perustaa vaikka jonkinlaisen järjestön sitä asiaa ajamaan. Sen voi tehdä tölvimättä ketään, tai vähättelemättä tyttöjen ja naisten kärsimyksiä.
Itse otin tähän kantaa vain koska näen aloituksen ratsastavan nyt käsillä olevalla valtavalla kriisillä, ja aloittaja alentuu käyttämään sitä länsimaisten feministien tölvimiseen. Mikä on aika mautonta. Tuollaiset kriisit aiheuttavat aivan todellista kärsimystä viattomille ihmisille. Miksi jotkut ajattelevat että tuollaista tilannetta voi alkaa käyttämään saivarteluun ja jonkin oman antifeministisen agendan ajamiseen, sitä on vaikea ymmärtää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Minunhan ei tarvitse ottaa asiaan mitään kantaa, kun en ole nostanut itseäni jalustalle tasa-arvon lähettilääksi."
Nähtävästi otat kuitenkin kantaa.
Mediassa puhutaan kyllä paljon siviilien kärsimyksestä, ei vain tyttöjen ja naisten. Naisten ja tyttöjen kärsimys on pinnalla koska ongelma on kaikesta päätellen aika ilmeinen kyseisessä maassa. Mutta koska miesten ja poikien tilanne on sinun sydäntäsi lähellä, miksi et sitten itse pidä sitä esillä? Voithan sinä perustaa vaikka jonkinlaisen järjestön sitä asiaa ajamaan. Sen voi tehdä tölvimättä ketään, tai vähättelemättä tyttöjen ja naisten kärsimyksiä.
Itse otin tähän kantaa vain koska näen aloituksen ratsastavan nyt käsillä olevalla valtavalla kriisillä, ja aloittaja alentuu käyttämään sitä länsimaisten feministien tölvimiseen. Mikä on aika mautonta. Tuollaiset kriisit aiheuttavat aivan todellista kärsimystä viattomille ihmisille. Miksi jotkut ajattelevat että tuollaista tilannetta voi alkaa käyttämään saivarteluun ja jonkin oman antifeministisen agendan ajamiseen, sitä on vaikea ymmärtää.Minäkö perustaisin edes ihan pikkuriikkisen järjestön auttamaan 38-miljoonaisen kansan miespuolisia edustajia? Ei paljon kiinnosta enkä ole suuruudenhullu. Te feministit voitte tietenkin yrittää naisten aseman parantamista, sitä en epäile ollenkaan.
Vanhat sukkani voin lahjoittaa, jos joku tulee hakemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkö perustaisin edes ihan pikkuriikkisen järjestön auttamaan 38-miljoonaisen kansan miespuolisia edustajia? Ei paljon kiinnosta enkä ole suuruudenhullu. Te feministit voitte tietenkin yrittää naisten aseman parantamista, sitä en epäile ollenkaan.
Vanhat sukkani voin lahjoittaa, jos joku tulee hakemaan.Onko sulla siis vain tekemisen puutetta ja ongelmia elämän sisällön keksimisessä kun otat kantaa asioihin jotka eivät sinua voisi vähempää kiinnostaa sen enempää nais- kuin miesnäkökulmasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla siis vain tekemisen puutetta ja ongelmia elämän sisällön keksimisessä kun otat kantaa asioihin jotka eivät sinua voisi vähempää kiinnostaa sen enempää nais- kuin miesnäkökulmasta?
Etkö huomannut, että nyt sataa?
- Anonyymi
Voiko afgaaninainen käydä vieraissa panettamassa itseään kuten suomilortto?
- Anonyymi
Voi tietysti, kun Taleban on nyt ilmoittanut kunnioittavansa naisten oikeuksia.
- Anonyymi
Talebanit ovat feministeille taivaan lahja! Niiden varjolla Suomen miehiä paremmin koulutetut, miehiä terveemmät, miehiä lyhyempää työpäivää tekevät ja miehiä pitempään elävät naiset voivat kauhistella, että katsokaa nyt miten MEITÄ naisia sorretaan!
- Anonyymi
Mikä lie feministien suhtautuminen. Suomi lähettää sinne sotilaita. Ts. miehiä. Pelastamaan ihmisiä hädässä.
Mies tekee minkä miehen pitää tehdä. Feministi valittaa.- Anonyymi
Miten sinä saat tuostakin väännettyä aasinsillan feministeihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sinä saat tuostakin väännettyä aasinsillan feministeihin?
Varmaan siitä että kysymyksen aloittaja kysyi feministeistä, ja tämä on feminismiryhmä?
Vai luuletko, että sinne Afganistaniin lähtee paljon feministejä? Kone taisi lähteä eilen. Upinniemen erikoisjääkärite taisi olla. Luulen että siinä koneessa ei ollut feministejä, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan siitä että kysymyksen aloittaja kysyi feministeistä, ja tämä on feminismiryhmä?
Vai luuletko, että sinne Afganistaniin lähtee paljon feministejä? Kone taisi lähteä eilen. Upinniemen erikoisjääkärite taisi olla. Luulen että siinä koneessa ei ollut feministejä,Sinne lähtee vapaaehtoisia sotilaita. Et tiedä onko heissä jokunen nainenkin. Saati luokitteleeko mahdollinen naissotilas itsensä feministiksi. Suomen armeijassa on paljon myös naisia jos et tiedä.
Aikamoista saivartelua vakavalla kriisillä. En halua olla saivartelussasi mukana. Todella mautonta. Minä vetäydyt nyt tästä keskustelusta ulos, Terve. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinne lähtee vapaaehtoisia sotilaita. Et tiedä onko heissä jokunen nainenkin. Saati luokitteleeko mahdollinen naissotilas itsensä feministiksi. Suomen armeijassa on paljon myös naisia jos et tiedä.
Aikamoista saivartelua vakavalla kriisillä. En halua olla saivartelussasi mukana. Todella mautonta. Minä vetäydyt nyt tästä keskustelusta ulos, Terve.Puhuin feministeistä, en naisista. Mahtaako armeijan valitsevat naiset olla yleisesti feministejä?
Vai saivartelen minä kriisillä? Jos katsot viestejäni, en ole puhunut Afganistanin kriisistä mitään. Paitsi että Suomi lähettää MIEHIÄ pelastamaan IHMISIÄ HÄDÄSSÄ. Sekö on sitä saivartelua?
En minäkään haluaisi jatkaa keskustelua, joten sopii että lopetamme.
- Anonyymi
Feministit yleensä pitävät väkivaltaisista muslimimiehistä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172204Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842158- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101386Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841257Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461198Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.251906- 78889
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63864