Kävelin tänään Suomesta Ruotsiin

Aloitin kuvaamisen tullin ja koronatestaus pisteen ohituksen jälkeen, kauppakeskuksen länsipuolella.

https://www.youtube.com/watch?v=9lqoF7mHrkM

Leppoisasti sujui rajanylitys ruotsiin. :)

Tiedoksi koronahihhuleille, en ole ottanut yhtään rokotetta, en ole koskaan käyttänyt maskia korona-aikana, enkä ole lotrannut käsidesillä pilalle elimistöni luonnollista suojaavaa bakteerikantaa. :)

Tässä vain noin päivälleen vuoden vanha video jossa provosoin rajatarkastajia ja rajanylitys yrityksen jälkeen jään suomen puolelle.

https://www.youtube.com/watch?v=xWZUJGYi-oE

Mitäs tähän sanoo pallopäät? Minä ylittelen nyt rajaa Tornio-Haaparanta edestakaisin, raja-aidat on purettu enkä noudata 14-vrk karanteenia. Itse asiassa ylitin rajan 3-kertaa saman päivän aikana mikä pitäisi korona karanteenien mukaan olla kiellettyä 14vrk sisään edellisestä rajanylityksestä? :D

21

687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänään en enää ihmetellyt, vaan tunkeuduin rajan ylitse ruotsin puolelle.
      Kuvauspäivä: perjantai, 27.08.2021. Olisin nyt karanteenissa jos Euroopan unioni ja koronapassi hihhulit sais päättää mun elämästä.
      Mutta eivät päätä, niin minä oon missä lystään.
      En varmasti tule seuraavan 14vrk karanteenivaatimuksen aikana olemaan yhtäkään vuorokautta kokonaan sisällä 😃

    • Anonyymi

      "Mitäs tähän sanoo pallopäät?"

      Ne tärisee ja itkee pelosta kotonaan kaikki hallituksen myrkkypiikit jo ottaneina.
      Ehkä heidät viedään lasittunut katse kasvoilla kiirekyydillä kotoa sairaalaan pelkotilojaan potemaan.

      • Heh heh..., olet rikkonut kauhealla ja räikeimmällä tavalla aivan kaikkia maasta poistumis- ja maahantulomääräyksiä jotka edellyttävät nenätikkuilua, rokotteista valaehtoisia lausuntoja tai rokotepasseja. Lisäksi sinun olisi oltava pari viikkoa karanteenissa käsittääkseni molemmin puolin rajaa jolloin nenätikkuja olisi työnnettävä nokkaasi joka toinen päivä.

        Saatana holtitonta rajavalvontaa sanon minä ja tuosta vastaavat ministerit ja virkamiehet heti kohta pois viroistaan.


      • ViktorAtaman kirjoitti:

        Heh heh..., olet rikkonut kauhealla ja räikeimmällä tavalla aivan kaikkia maasta poistumis- ja maahantulomääräyksiä jotka edellyttävät nenätikkuilua, rokotteista valaehtoisia lausuntoja tai rokotepasseja. Lisäksi sinun olisi oltava pari viikkoa karanteenissa käsittääkseni molemmin puolin rajaa jolloin nenätikkuja olisi työnnettävä nokkaasi joka toinen päivä.

        Saatana holtitonta rajavalvontaa sanon minä ja tuosta vastaavat ministerit ja virkamiehet heti kohta pois viroistaan.

        Raja on helppo ylittää kauppakeskuksen sisäkautta. Koronatestauspisteet on kauppakeskuksen ulkopuolella josta virallinen rajanylitysreitti kulkee.

        Mutta mitä väliä? Minä olen nyt Ruotsissa, bussilla matkalla Luulajaan jossa yövyn hotellissa ensiyön. Autoni myin romuksi, ja kirjoilla olen posterestantessa suomessa.

        Yksi asia muute jonka haluan kertoa, täällä ruotsissa kukaan ei käytä apinanaamaria, edes kaupan kassoilla ei ole mitään visiireitä eikä maskeja.

        Olen saapunut korona propagandalta vapaaseen Ruotsin maahan. Uskon myös että maa on litteä niin siellä suomen, kuin täällä ruotsinkin puolella :)


      • Delfine kirjoitti:

        Raja on helppo ylittää kauppakeskuksen sisäkautta. Koronatestauspisteet on kauppakeskuksen ulkopuolella josta virallinen rajanylitysreitti kulkee.

        Mutta mitä väliä? Minä olen nyt Ruotsissa, bussilla matkalla Luulajaan jossa yövyn hotellissa ensiyön. Autoni myin romuksi, ja kirjoilla olen posterestantessa suomessa.

        Yksi asia muute jonka haluan kertoa, täällä ruotsissa kukaan ei käytä apinanaamaria, edes kaupan kassoilla ei ole mitään visiireitä eikä maskeja.

        Olen saapunut korona propagandalta vapaaseen Ruotsin maahan. Uskon myös että maa on litteä niin siellä suomen, kuin täällä ruotsinkin puolella :)

        Saatana kun olen oikein kateellinen kun olet vapaassa maassa!

        Täällä joudun sietämään nyrpeitä kuonokoppa- ämmien katseita maskittomuudestani.


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        Saatana kun olen oikein kateellinen kun olet vapaassa maassa!

        Täällä joudun sietämään nyrpeitä kuonokoppa- ämmien katseita maskittomuudestani.

        Taas kommenttisi kertoo henkisestä epäkypsyydestäsi ja typeryydestäsi, otan osaa vuoksesi.


      • ViktorAtaman kirjoitti:

        Saatana kun olen oikein kateellinen kun olet vapaassa maassa!

        Täällä joudun sietämään nyrpeitä kuonokoppa- ämmien katseita maskittomuudestani.

        Kemissä kaikki käyttää maskia ja siellä paikallisliikenteen busseissa kaikilla on maskit. Torniossa maskinkäyttö jo on huomattavasti vähäisempää.

        Haaparannan puolella kaupan myyjät ja bussikuskit eivät käytä maskia. Bussikuskeilta se on täällä jopa kielletty pyörtymisvaaran vuoksi.

        Haaparannalta alkaen ihmiset ovat ystävällisiä. Narkitkaan ei ole nyrpeäkatseisia lusmuja niinkuin suomessa, vaan iloista hymyilevää porukkaa jotka tarvittaessa myyvät ainetta edullisesti.

        Ruotsissa poliisi on täysin voimaton ja on joka tilanteessa selviö ettei poliisia kutsuta koskaan paikalle missään tilanteessa vaan asiat selviää puhumalla.

        Suomessa kauppakeskuksen ulkopuolella, alle 10-metriä rajasta sanoin itsekseni ääneen että suomi on paska maa, olin v*ttuuntunut kun linja-autot iltaisin, ruotsin puolella linja-autoja sahaa yhtenään haaparannan bussiasemalle.
        Joku ämmä sanoi siinä minulle että soitanko sinulle poliisit?

        Nauroin hänen sanomisilleen, sillä 10-metrin päässä ruotsin puolella ei koskaan kuule kenenkään uhkaavan poliiseilla.

        Ruotsissa on vahva lähiökulttuuri, voit mennä minkä tahansa kerrostalon pihaan istumaan ja juomaan omia viinoja. Sinut toivotetaan tervetulleeksi porukkaan ja juttelet niinkuin talon asukkaatkin asioita, niitänäitä.

        Suomessa oudon talon pihalle istumaan meneminen tietäisi nyrpeitä katseita ja kyttäämistä, lopulta luultavasti jopa kehoitusta poistua pihalta.

        Kaupassakin aina myyjä tervehtii iloisesti joka liikkeessä eikä istu happamana ja mykkänä kassan takana niinkuin suomessa.

        Ihmettelenkin mikä siinä on että ruotsalaiset on niin selvästi fiksumpia ja ystävällisempiä ihmisiä kuin suomalaiset?


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        Kemissä kaikki käyttää maskia ja siellä paikallisliikenteen busseissa kaikilla on maskit. Torniossa maskinkäyttö jo on huomattavasti vähäisempää.

        Haaparannan puolella kaupan myyjät ja bussikuskit eivät käytä maskia. Bussikuskeilta se on täällä jopa kielletty pyörtymisvaaran vuoksi.

        Haaparannalta alkaen ihmiset ovat ystävällisiä. Narkitkaan ei ole nyrpeäkatseisia lusmuja niinkuin suomessa, vaan iloista hymyilevää porukkaa jotka tarvittaessa myyvät ainetta edullisesti.

        Ruotsissa poliisi on täysin voimaton ja on joka tilanteessa selviö ettei poliisia kutsuta koskaan paikalle missään tilanteessa vaan asiat selviää puhumalla.

        Suomessa kauppakeskuksen ulkopuolella, alle 10-metriä rajasta sanoin itsekseni ääneen että suomi on paska maa, olin v*ttuuntunut kun linja-autot iltaisin, ruotsin puolella linja-autoja sahaa yhtenään haaparannan bussiasemalle.
        Joku ämmä sanoi siinä minulle että soitanko sinulle poliisit?

        Nauroin hänen sanomisilleen, sillä 10-metrin päässä ruotsin puolella ei koskaan kuule kenenkään uhkaavan poliiseilla.

        Ruotsissa on vahva lähiökulttuuri, voit mennä minkä tahansa kerrostalon pihaan istumaan ja juomaan omia viinoja. Sinut toivotetaan tervetulleeksi porukkaan ja juttelet niinkuin talon asukkaatkin asioita, niitänäitä.

        Suomessa oudon talon pihalle istumaan meneminen tietäisi nyrpeitä katseita ja kyttäämistä, lopulta luultavasti jopa kehoitusta poistua pihalta.

        Kaupassakin aina myyjä tervehtii iloisesti joka liikkeessä eikä istu happamana ja mykkänä kassan takana niinkuin suomessa.

        Ihmettelenkin mikä siinä on että ruotsalaiset on niin selvästi fiksumpia ja ystävällisempiä ihmisiä kuin suomalaiset?

        Mikset sitten muuta sinne ihannemaahasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset sitten muuta sinne ihannemaahasi?

        Ne ei kai huoli ihan kaikkia hörhöjä. Joku laatutaso sentään hörhöilyssäkin. ;)


    • Anonyymi

      Vau, kylläpä olet tyhmä. Ja vielä ylpeä siitä. :D

      • Persekärpänen heitti taasen helmiä..... :-)


      • Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

        Persekärpänen heitti taasen helmiä..... :-)

        Hei Perskärpäshöhlä, saatko todella jotain tyydytystä kun teet itsesi noin typeräksi?


    • Anonyymi

      Pallopäät eivät tällä kertaa hyökänneet kimppuusi?

    • >>>Tiedoksi koronahihhuleille, en ole ottanut yhtään rokotetta, en ole koskaan käyttänyt maskia korona-aikana, enkä ole lotrannut käsidesillä pilalle elimistöni luonnollista suojaavaa bakteerikantaa. :)<<<

      Se on hienoa että vielä löytyy joku joka ei koskaan peseydy.

      • Anonyymi

        Herra delfiini nauttiikin etyylialkoholia vain sisäisesti 🤣


      • Peseydyn toki saippualla päivittäin, mutta en desinfioi hyödyllisiä minua suojaavia bakteereja pois käsistäni joka hetki. Tätä mieltä oli yliopistotason professoritkin ennen korona-ajan propagandaa jolla heidät on nyt vaiennettu.

        https://www.is.fi/terveys/art-2000001938132.html

        Lainauksia linkin takaa:

        "– Käsiä ei pidä pestä jatkuvasti vaan vain silloin, kun ne ovat likaiset tai kun teet jotakin, mihin tarvitaan puhtaat kädet, Meri sanoo.

        – Käsienpesu on tarpeen silloin, kun käydään wc:ssä, kun laitetaan ruokaa ja kun ollaan sairaana olevien ihmisten kanssa eli esimerkiksi sairaalassa töissä, hän luettelee.

        Muuten käsiä ei professorin mukaan pidä jatkuvasti pestä. Liiallisuuksin menevä pesu hävittää käsistä ihon luontaisen suojan, joka estää mikrobien kasvua ja lisääntymistä."


    • Anonyymi

      Kun kerran olet siellä Ruotsissa, niin etkö voisi jäädä sinne?

      • Kyllä voisin jos saisin asunnon täältä. Luottotietohäiriöt ei ruotsissa haittaa, suomen asiakastieto oy.n roska merkinnät jää rajanylityksen yhteydessä suomen puolelle.

        Mutta ruotsissa pitää todistaa tulonsa jotta saa vuokra-asunnon. Ja asunto annetaan vuokralle jos verotettavat kuukausitulot on kokreintaan 1/3 osa asunnon vuokrasta.

        Minun tulot on niin pienet että asunnon saanti ruotsista on lähes mahdotonta.

        Lisäksi haaveilen pohjoisnorjaan enkä ruotsiin muuttamisesta. Siellä olisi kalatehtaalla myös hyväpalkkaista työtä.


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        Kyllä voisin jos saisin asunnon täältä. Luottotietohäiriöt ei ruotsissa haittaa, suomen asiakastieto oy.n roska merkinnät jää rajanylityksen yhteydessä suomen puolelle.

        Mutta ruotsissa pitää todistaa tulonsa jotta saa vuokra-asunnon. Ja asunto annetaan vuokralle jos verotettavat kuukausitulot on kokreintaan 1/3 osa asunnon vuokrasta.

        Minun tulot on niin pienet että asunnon saanti ruotsista on lähes mahdotonta.

        Lisäksi haaveilen pohjoisnorjaan enkä ruotsiin muuttamisesta. Siellä olisi kalatehtaalla myös hyväpalkkaista työtä.

        Eipä sinulla taida olla koulutusta tai työkokemusta.


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        Kyllä voisin jos saisin asunnon täältä. Luottotietohäiriöt ei ruotsissa haittaa, suomen asiakastieto oy.n roska merkinnät jää rajanylityksen yhteydessä suomen puolelle.

        Mutta ruotsissa pitää todistaa tulonsa jotta saa vuokra-asunnon. Ja asunto annetaan vuokralle jos verotettavat kuukausitulot on kokreintaan 1/3 osa asunnon vuokrasta.

        Minun tulot on niin pienet että asunnon saanti ruotsista on lähes mahdotonta.

        Lisäksi haaveilen pohjoisnorjaan enkä ruotsiin muuttamisesta. Siellä olisi kalatehtaalla myös hyväpalkkaista työtä.

        Miksi ei venäjälle? Itsehän hehkutat ko paikkaa?


    • Anonyymi

      Venäjän rajalla ei ole noin lupsakkaa menoa, vaikka olisi mukavampaa??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      894
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      828
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe