Kävelin tänään Suomesta Ruotsiin

Aloitin kuvaamisen tullin ja koronatestaus pisteen ohituksen jälkeen, kauppakeskuksen länsipuolella.

https://www.youtube.com/watch?v=9lqoF7mHrkM

Leppoisasti sujui rajanylitys ruotsiin. :)

Tiedoksi koronahihhuleille, en ole ottanut yhtään rokotetta, en ole koskaan käyttänyt maskia korona-aikana, enkä ole lotrannut käsidesillä pilalle elimistöni luonnollista suojaavaa bakteerikantaa. :)

Tässä vain noin päivälleen vuoden vanha video jossa provosoin rajatarkastajia ja rajanylitys yrityksen jälkeen jään suomen puolelle.

https://www.youtube.com/watch?v=xWZUJGYi-oE

Mitäs tähän sanoo pallopäät? Minä ylittelen nyt rajaa Tornio-Haaparanta edestakaisin, raja-aidat on purettu enkä noudata 14-vrk karanteenia. Itse asiassa ylitin rajan 3-kertaa saman päivän aikana mikä pitäisi korona karanteenien mukaan olla kiellettyä 14vrk sisään edellisestä rajanylityksestä? :D

21

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänään en enää ihmetellyt, vaan tunkeuduin rajan ylitse ruotsin puolelle.
      Kuvauspäivä: perjantai, 27.08.2021. Olisin nyt karanteenissa jos Euroopan unioni ja koronapassi hihhulit sais päättää mun elämästä.
      Mutta eivät päätä, niin minä oon missä lystään.
      En varmasti tule seuraavan 14vrk karanteenivaatimuksen aikana olemaan yhtäkään vuorokautta kokonaan sisällä 😃

• Anonyymi

"Mitäs tähän sanoo pallopäät?"

Ne tärisee ja itkee pelosta kotonaan kaikki hallituksen myrkkypiikit jo ottaneina.
      Ehkä heidät viedään lasittunut katse kasvoilla kiirekyydillä kotoa sairaalaan pelkotilojaan potemaan.

• Heh heh..., olet rikkonut kauhealla ja räikeimmällä tavalla aivan kaikkia maasta poistumis- ja maahantulomääräyksiä jotka edellyttävät nenätikkuilua, rokotteista valaehtoisia lausuntoja tai rokotepasseja. Lisäksi sinun olisi oltava pari viikkoa karanteenissa käsittääkseni molemmin puolin rajaa jolloin nenätikkuja olisi työnnettävä nokkaasi joka toinen päivä.

Saatana holtitonta rajavalvontaa sanon minä ja tuosta vastaavat ministerit ja virkamiehet heti kohta pois viroistaan.

• ViktorAtaman kirjoitti:

Heh heh..., olet rikkonut kauhealla ja räikeimmällä tavalla aivan kaikkia maasta poistumis- ja maahantulomääräyksiä jotka edellyttävät nenätikkuilua, rokotteista valaehtoisia lausuntoja tai rokotepasseja. Lisäksi sinun olisi oltava pari viikkoa karanteenissa käsittääkseni molemmin puolin rajaa jolloin nenätikkuja olisi työnnettävä nokkaasi joka toinen päivä.

Saatana holtitonta rajavalvontaa sanon minä ja tuosta vastaavat ministerit ja virkamiehet heti kohta pois viroistaan.

Raja on helppo ylittää kauppakeskuksen sisäkautta. Koronatestauspisteet on kauppakeskuksen ulkopuolella josta virallinen rajanylitysreitti kulkee.

Mutta mitä väliä? Minä olen nyt Ruotsissa, bussilla matkalla Luulajaan jossa yövyn hotellissa ensiyön. Autoni myin romuksi, ja kirjoilla olen posterestantessa suomessa.

Yksi asia muute jonka haluan kertoa, täällä ruotsissa kukaan ei käytä apinanaamaria, edes kaupan kassoilla ei ole mitään visiireitä eikä maskeja.

Olen saapunut korona propagandalta vapaaseen Ruotsin maahan. Uskon myös että maa on litteä niin siellä suomen, kuin täällä ruotsinkin puolella :)

• Delfine kirjoitti:

Raja on helppo ylittää kauppakeskuksen sisäkautta. Koronatestauspisteet on kauppakeskuksen ulkopuolella josta virallinen rajanylitysreitti kulkee.

Mutta mitä väliä? Minä olen nyt Ruotsissa, bussilla matkalla Luulajaan jossa yövyn hotellissa ensiyön. Autoni myin romuksi, ja kirjoilla olen posterestantessa suomessa.

Yksi asia muute jonka haluan kertoa, täällä ruotsissa kukaan ei käytä apinanaamaria, edes kaupan kassoilla ei ole mitään visiireitä eikä maskeja.

Olen saapunut korona propagandalta vapaaseen Ruotsin maahan. Uskon myös että maa on litteä niin siellä suomen, kuin täällä ruotsinkin puolella :)

Saatana kun olen oikein kateellinen kun olet vapaassa maassa!

Täällä joudun sietämään nyrpeitä kuonokoppa- ämmien katseita maskittomuudestani.

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Täällä joudun sietämään nyrpeitä kuonokoppa- ämmien katseita maskittomuudestani.

Taas kommenttisi kertoo henkisestä epäkypsyydestäsi ja typeryydestäsi, otan osaa vuoksesi.

• ViktorAtaman kirjoitti:

Kemissä kaikki käyttää maskia ja siellä paikallisliikenteen busseissa kaikilla on maskit. Torniossa maskinkäyttö jo on huomattavasti vähäisempää.

Haaparannan puolella kaupan myyjät ja bussikuskit eivät käytä maskia. Bussikuskeilta se on täällä jopa kielletty pyörtymisvaaran vuoksi.

Haaparannalta alkaen ihmiset ovat ystävällisiä. Narkitkaan ei ole nyrpeäkatseisia lusmuja niinkuin suomessa, vaan iloista hymyilevää porukkaa jotka tarvittaessa myyvät ainetta edullisesti.

Ruotsissa poliisi on täysin voimaton ja on joka tilanteessa selviö ettei poliisia kutsuta koskaan paikalle missään tilanteessa vaan asiat selviää puhumalla.

Suomessa kauppakeskuksen ulkopuolella, alle 10-metriä rajasta sanoin itsekseni ääneen että suomi on paska maa, olin v*ttuuntunut kun linja-autot iltaisin, ruotsin puolella linja-autoja sahaa yhtenään haaparannan bussiasemalle.
        Joku ämmä sanoi siinä minulle että soitanko sinulle poliisit?

Nauroin hänen sanomisilleen, sillä 10-metrin päässä ruotsin puolella ei koskaan kuule kenenkään uhkaavan poliiseilla.

Ruotsissa on vahva lähiökulttuuri, voit mennä minkä tahansa kerrostalon pihaan istumaan ja juomaan omia viinoja. Sinut toivotetaan tervetulleeksi porukkaan ja juttelet niinkuin talon asukkaatkin asioita, niitänäitä.

Suomessa oudon talon pihalle istumaan meneminen tietäisi nyrpeitä katseita ja kyttäämistä, lopulta luultavasti jopa kehoitusta poistua pihalta.

Kaupassakin aina myyjä tervehtii iloisesti joka liikkeessä eikä istu happamana ja mykkänä kassan takana niinkuin suomessa.

Ihmettelenkin mikä siinä on että ruotsalaiset on niin selvästi fiksumpia ja ystävällisempiä ihmisiä kuin suomalaiset?

• Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

Kemissä kaikki käyttää maskia ja siellä paikallisliikenteen busseissa kaikilla on maskit. Torniossa maskinkäyttö jo on huomattavasti vähäisempää.

Haaparannan puolella kaupan myyjät ja bussikuskit eivät käytä maskia. Bussikuskeilta se on täällä jopa kielletty pyörtymisvaaran vuoksi.

Haaparannalta alkaen ihmiset ovat ystävällisiä. Narkitkaan ei ole nyrpeäkatseisia lusmuja niinkuin suomessa, vaan iloista hymyilevää porukkaa jotka tarvittaessa myyvät ainetta edullisesti.

Ruotsissa poliisi on täysin voimaton ja on joka tilanteessa selviö ettei poliisia kutsuta koskaan paikalle missään tilanteessa vaan asiat selviää puhumalla.

Suomessa kauppakeskuksen ulkopuolella, alle 10-metriä rajasta sanoin itsekseni ääneen että suomi on paska maa, olin v*ttuuntunut kun linja-autot iltaisin, ruotsin puolella linja-autoja sahaa yhtenään haaparannan bussiasemalle.
        Joku ämmä sanoi siinä minulle että soitanko sinulle poliisit?

Nauroin hänen sanomisilleen, sillä 10-metrin päässä ruotsin puolella ei koskaan kuule kenenkään uhkaavan poliiseilla.

Ruotsissa on vahva lähiökulttuuri, voit mennä minkä tahansa kerrostalon pihaan istumaan ja juomaan omia viinoja. Sinut toivotetaan tervetulleeksi porukkaan ja juttelet niinkuin talon asukkaatkin asioita, niitänäitä.

Suomessa oudon talon pihalle istumaan meneminen tietäisi nyrpeitä katseita ja kyttäämistä, lopulta luultavasti jopa kehoitusta poistua pihalta.

Kaupassakin aina myyjä tervehtii iloisesti joka liikkeessä eikä istu happamana ja mykkänä kassan takana niinkuin suomessa.

Ihmettelenkin mikä siinä on että ruotsalaiset on niin selvästi fiksumpia ja ystävällisempiä ihmisiä kuin suomalaiset?

Mikset sitten muuta sinne ihannemaahasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset sitten muuta sinne ihannemaahasi?

Ne ei kai huoli ihan kaikkia hörhöjä. Joku laatutaso sentään hörhöilyssäkin. ;)

• Anonyymi

Vau, kylläpä olet tyhmä. Ja vielä ylpeä siitä. :D

• Persekärpänen heitti taasen helmiä..... :-)

• Anonyymi
        ViktorAtaman kirjoitti:

Persekärpänen heitti taasen helmiä..... :-)

Hei Perskärpäshöhlä, saatko todella jotain tyydytystä kun teet itsesi noin typeräksi?

• Anonyymi

Pallopäät eivät tällä kertaa hyökänneet kimppuusi?

• >>>Tiedoksi koronahihhuleille, en ole ottanut yhtään rokotetta, en ole koskaan käyttänyt maskia korona-aikana, enkä ole lotrannut käsidesillä pilalle elimistöni luonnollista suojaavaa bakteerikantaa. :)<<<

Se on hienoa että vielä löytyy joku joka ei koskaan peseydy.

• Anonyymi

Herra delfiini nauttiikin etyylialkoholia vain sisäisesti 🤣

• Peseydyn toki saippualla päivittäin, mutta en desinfioi hyödyllisiä minua suojaavia bakteereja pois käsistäni joka hetki. Tätä mieltä oli yliopistotason professoritkin ennen korona-ajan propagandaa jolla heidät on nyt vaiennettu.

https://www.is.fi/terveys/art-2000001938132.html

Lainauksia linkin takaa:

"– Käsiä ei pidä pestä jatkuvasti vaan vain silloin, kun ne ovat likaiset tai kun teet jotakin, mihin tarvitaan puhtaat kädet, Meri sanoo.

– Käsienpesu on tarpeen silloin, kun käydään wc:ssä, kun laitetaan ruokaa ja kun ollaan sairaana olevien ihmisten kanssa eli esimerkiksi sairaalassa töissä, hän luettelee.

Muuten käsiä ei professorin mukaan pidä jatkuvasti pestä. Liiallisuuksin menevä pesu hävittää käsistä ihon luontaisen suojan, joka estää mikrobien kasvua ja lisääntymistä."

• Anonyymi

Kun kerran olet siellä Ruotsissa, niin etkö voisi jäädä sinne?

• Kyllä voisin jos saisin asunnon täältä. Luottotietohäiriöt ei ruotsissa haittaa, suomen asiakastieto oy.n roska merkinnät jää rajanylityksen yhteydessä suomen puolelle.

Mutta ruotsissa pitää todistaa tulonsa jotta saa vuokra-asunnon. Ja asunto annetaan vuokralle jos verotettavat kuukausitulot on kokreintaan 1/3 osa asunnon vuokrasta.

Minun tulot on niin pienet että asunnon saanti ruotsista on lähes mahdotonta.

Lisäksi haaveilen pohjoisnorjaan enkä ruotsiin muuttamisesta. Siellä olisi kalatehtaalla myös hyväpalkkaista työtä.

• Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

Kyllä voisin jos saisin asunnon täältä. Luottotietohäiriöt ei ruotsissa haittaa, suomen asiakastieto oy.n roska merkinnät jää rajanylityksen yhteydessä suomen puolelle.

Mutta ruotsissa pitää todistaa tulonsa jotta saa vuokra-asunnon. Ja asunto annetaan vuokralle jos verotettavat kuukausitulot on kokreintaan 1/3 osa asunnon vuokrasta.

Lisäksi haaveilen pohjoisnorjaan enkä ruotsiin muuttamisesta. Siellä olisi kalatehtaalla myös hyväpalkkaista työtä.

Eipä sinulla taida olla koulutusta tai työkokemusta.

• Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

Kyllä voisin jos saisin asunnon täältä. Luottotietohäiriöt ei ruotsissa haittaa, suomen asiakastieto oy.n roska merkinnät jää rajanylityksen yhteydessä suomen puolelle.

Miksi ei venäjälle? Itsehän hehkutat ko paikkaa?

• Anonyymi

Venäjän rajalla ei ole noin lupsakkaa menoa, vaikka olisi mukavampaa??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7183
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4380
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      54
      3452
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      498
      3135
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      294
      2092
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1753
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1671
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1573
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      176
      1472
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1436
    Aihe