Lastensuojelu on kammottavaa kidutusta

Kaipaan lastani ja hänet vietiin pois vääryydellä. Kyse on terveen ja iloisen lapsen poisotosta eikä sairaiden lasten viemisestä psykiatrian sijaan. Sosiaalityöntekijä käyttää huostaanottolakia omaksi hyväkseen. Vaikka olisi ollut tukitoimia, niihin ei ollut syytä ja sosiaalityöntekijä saa muokata sanoja päätöksiin yksinään. Vaikka ne päättyivät hyvin, niiden aiempaa toteutumista voidaan käyttää perusteena "Tukitoimien epäonnistumiseen". Kyse on retoriikasta, jolla merkityksiä muutellaan viranomaisen teksteissä. "Asiakas on kyvytön itsereflektioon. Asiakas on haluton yhteistyöhön. Asiakas ei kykene opettamaan lapselle yhteiskunnassa toimimista. Asiakkaalla on mielenterveysongelmia." Nämä ylimalkaiset syyt huostaanottoon eivät kerro mitään lapsen todellisesta pärjäämisestä vanhemman seurassa ja niitä esitetään joka asiakkaalle. Kyseenalaistaminen ei onnistu. Ilmoitukset tehdään selän takana ja ne ovat vääriä tulkintoja. Keskustelua ei sallita, koska oletettua sairautta ei voi hoitaa puhumalla. Valituskeinot ovat olemattomia ja niissä kestää vuosia. Samalla lapsi ja vanhemmat kokevat henkistä väkivaltaa ja ne tyrmätään, koska laki ei kiellä sosiaalityöntekijää tekemästä huostaanottoja. Auttakaa meitä ja pysäyttäkää hullu lastensuojelu.

1. Kodin rauhattomuus / turvattomuus ( asuinalueen rauhattomuus,
epäsosiaalisuus)
2. Puutteelliset ja / tai lapsen erityistarpeita huomioimattomat
asunto-olot (esim. lapsen terveys vaarantuu)
3. Vanhempien pitkäaikaistyöttömyys / työuupumus / vuorotyö
4. Usein toistuvat olosuhdemuutokset ( muutot, häädöt)
5. Perherakenteiden toistuvat muutokset ( riitaisat avio- ja avoerot,
vaihtuvat parisuhteet)
6. Perheen eristäytyneisyys musta yhteisöstä, sukulaisista, suhteet
lähiverkostoon
7. Lastensuojelun asiakkuus useammassa polvessa, periytyvä asiakkuus,
opittu avuttomuus
8. Hämärtyneet sukupolvien ja sukupuolten rajat, perheenjäsenten väliset
roolit sekaisin
9. Perheen omaksuman arvomaailman ja sääntöjen huomattava poikkeavuus
yleisesti hyväksytyistä elämäntavoista, lapsilla vaikeuksia sopeutua
esim. koulumaailmaan
10. Perheenjäsenten ihmissuhde / vuorovaikutus / kodin ilmapiiriongelmat
(alistaminen, nöyryytys, väkivaltaisuus, kohtuuttoman tiukka kuri,
tunnekylmyys, mitätöinti, eristäminen kavereista tai muusta
yhteisöstä, seksuaaliset poikkeavuudet ja perversiot)

6

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laki huostaanotosta pitää kumota kokonaan. Se on henkistä väkivaltaa ja on täysin keskiaikainen käsite. Se asettaa sosiaalityöntekijän rajattomaan valta-asemaan ja tekee vanhemmista oikeudettomia.

    • Anonyymi

      Eihän kyse olekaan siitä, onko lapsi sairas vai terve.

      Kerro siis enempi itsestäsi ja tilastadi. Vain siten voi edes yrittää arvioida tilannetta.

      Nykyisellä tekstilläsi viet huomion muualle.

      • Anonyymi

        Olenkin jo kertonut. Minulla on 8-sivuinen perustelu, selkeä ja tiivis väitteiden ja vastineiden kokoelma. Tämä on protesti, jolla saan yritän vetää huomion lastensuojeluun. Kerro mille lakifirmalle saan lähettää sen. T. Terve ja iloinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenkin jo kertonut. Minulla on 8-sivuinen perustelu, selkeä ja tiivis väitteiden ja vastineiden kokoelma. Tämä on protesti, jolla saan yritän vetää huomion lastensuojeluun. Kerro mille lakifirmalle saan lähettää sen. T. Terve ja iloinen

        Noh, randomisti tuskin lastensuojelu lasta kotoa hakee.
        Kerro siis LYHYESTI mitä oikeasti tapahtui


      • Kaksi tavoitetta

        1. Huostaanottolain kumoaminen kokonaan
        2. Lapseni huostaanoton lopettaminen


    • Meillä seuraavaa kokemusta, koko elämänkaarelta vauvasta 35vuotiaaseen.
      Olemme vaatineet lastemme kavereiden huostaanottoa.

      Minulla on kokemusta noin 1985 syntyneistä ja heidän huostaanotoistaan ja heidän kotihoidoistaan.

      Meidän lapset veivät jopa maitoa ja leipää mukaville kavereille kun heillä oli jääkaappi tyhjä. Heidät huostaanotettiin ja vanhempansa moitti tapahtumaa.

      Jo kymmenkunta vuotta on ko. huostaanotetut muistaneet , meitä ja myös omia vanhempiaan melkoisilla lahjoilla.
      Meitä kun järjestimme huostaanoton kiitetään.
      Ja ei olisi kelatuilla elävillä lasten vanhemmilla niin hyvää hoitoa, jos omat lapset eivät olisi hyvissä viroissa.

      Lapset pukee vanhempansa 2-3 kertaa vuodessa kun käyvät vaatekaupassa ja ostavat vanhemmilleen autokuormallisen vaatteita.

      Vasta nyt vanhemmat ymmärtää huostaanoton. Vanhemmat itkevät onnesta aina kun kohtaavat lapset ja lastenlapset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe