Homeessa lihapiirakka

Anonyymi-ap

Oi, oi, oli lihapiirakka homeessa tänään, parasta ennen päivämäärä 11.1 ja avaamaton pakkaus jääkaapissa.
Homepilkut veitsellä pois otin, kuumenemaan laitoin leipägriillin ja sitten vaan sinappia, ketsuppia ja kurkkusalaattia päälle.
Ihan oli syötävää, ei edes maistunut home.
No, kelpaisiko naiselle, jäi vielä 2 homeista piirakkaa, jotka huomenna syön.
No nainen, kelpaisiko, kyllä varmaan, kun mies tarjoaa.

19

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä usko, että homeinen lihapiirakka maistuisi.
      Tänään söin kyllä tomaatin, joka oli vähän pilaantunut pöydällä, mutta leikkasin siitä huonot kohdat pois. En saanut vatsan väänteitä.

      • Pula-aikana ei ollut kylmäkoneita eikä viimeisiä käyttöpäiviä. Söimme liki pelkästään ruokaa, joka olisi nykykatsannon mukaan pahoin pilaantunutta. Makkaratkin olivat paksussa limassa. Vaikka päiväannoskin oli vain puolet 'välttämättömästä', kyllä me selvisimme, vaikka jäimmekin paljon lyhyemmiksi, kuin seuraavat polvet. 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        Pula-aikana ei ollut kylmäkoneita eikä viimeisiä käyttöpäiviä. Söimme liki pelkästään ruokaa, joka olisi nykykatsannon mukaan pahoin pilaantunutta. Makkaratkin olivat paksussa limassa. Vaikka päiväannoskin oli vain puolet 'välttämättömästä', kyllä me selvisimme, vaikka jäimmekin paljon lyhyemmiksi, kuin seuraavat polvet. 🌹👀

        Yäk 🤮 Toi makkarajuttu menee nyt kyllä yli..

        Mut joo, on sitä pula-ajan jälkeenkin käytetty maakuoppaa kylmiönä. Kun isä rakensi meidän kotitaloa, niin siellä oli ensin vain maasäilytys ruoille. Äidin mukaan maito oli sitten mahdollisesti pilaantunut ja sitä juotuani jouduin muutaman kuukauden ikäisenä sairaalahoitoon. - Minkähän pituiseksi olisin kasvanutkaan ilman tuota episodia 😅


      • Xena-183 kirjoitti:

        Yäk 🤮 Toi makkarajuttu menee nyt kyllä yli..

        Mut joo, on sitä pula-ajan jälkeenkin käytetty maakuoppaa kylmiönä. Kun isä rakensi meidän kotitaloa, niin siellä oli ensin vain maasäilytys ruoille. Äidin mukaan maito oli sitten mahdollisesti pilaantunut ja sitä juotuani jouduin muutaman kuukauden ikäisenä sairaalahoitoon. - Minkähän pituiseksi olisin kasvanutkaan ilman tuota episodia 😅

        "Yäk 🤮 Toi makkarajuttu menee nyt kyllä yli.."

        Jos makkara ketettiin, lima kyllä liukeni keitinveteen. Jos paistettiin, lima ensin kaavittiin pois. Kesällä makkarat tehtiin suolaisempia juuri limautumisen estämiseksi, mutta kyllä ne olivat limaisia silloinkin. Vaan ei sitä pitänyt kummallisena. En nimittäin ollut elänyt ennen sotia. 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        "Yäk 🤮 Toi makkarajuttu menee nyt kyllä yli.."

        Jos makkara ketettiin, lima kyllä liukeni keitinveteen. Jos paistettiin, lima ensin kaavittiin pois. Kesällä makkarat tehtiin suolaisempia juuri limautumisen estämiseksi, mutta kyllä ne olivat limaisia silloinkin. Vaan ei sitä pitänyt kummallisena. En nimittäin ollut elänyt ennen sotia. 🌹👀

        Tuota en enää osta 😉


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Yäk 🤮 Toi makkarajuttu menee nyt kyllä yli..

        Mut joo, on sitä pula-ajan jälkeenkin käytetty maakuoppaa kylmiönä. Kun isä rakensi meidän kotitaloa, niin siellä oli ensin vain maasäilytys ruoille. Äidin mukaan maito oli sitten mahdollisesti pilaantunut ja sitä juotuani jouduin muutaman kuukauden ikäisenä sairaalahoitoon. - Minkähän pituiseksi olisin kasvanutkaan ilman tuota episodia 😅

        Heh, kerran oli jäänyt muutama eineslihapulla jääkaapin perälle ja olivat muuttuneet vihreiksi.
        Ei niitä olisi pystynyt enää syömään, olisi kyllä maistuneet hirveille ja vatsa olisi mennyt sekaisin,
        Metsään ne heitin, kun kävin pyöräilemässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, kerran oli jäänyt muutama eineslihapulla jääkaapin perälle ja olivat muuttuneet vihreiksi.
        Ei niitä olisi pystynyt enää syömään, olisi kyllä maistuneet hirveille ja vatsa olisi mennyt sekaisin,
        Metsään ne heitin, kun kävin pyöräilemässä.

        Ei pidä kiusata metsän eläimiä eikä naapurin koiria tuollaisilla.

        Pilaantunut ruoka laitetaan biojätteeseen tai kompostoidaan; luvan kanssa, tietenkin 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuota en enää osta 😉

        "Tuota en enää osta 😉"

        Määkin oon sitä mielee, et jos pula-ajalta on jääny kauppaan jotain sapuskaa, nii sitei kannata enää syödä. 🌹👀


    • Homeitiöitä, joita silmä ei näe, voi silti olla. Tuollaiset eväät pitää heittää biojätteeseen.

      • Sillo puliksena selitettiin, et home on niiku terveellistä. 🌹👀


    • Anonyymi

      Älä syö, terveydelle vaarallista... en suosittelisi annettavaksi edes koiralle. Naapurini nimittäin syöttää lähes kaiken mitä itseltään jää syömättä, koiralleen. Vanhaksi menneestä kesäkeitosta lähtien... siis pelkkiä juureksia, kukkakaalia ja perunaa, maito/vesiliemessä.
      Koira on lihansyöjä, eikä sille pitäisi perunaakaan juuresten kera syöttää.
      Mä siis näin; mitä hän koiran ruokakuppiin kaatoi kattilasta suoraan, jääkaappi kylmänä vieläpä. Huono tuollaiseen kuitenkin on mitenkään muuten puuttua, kuin toteamalla; "Ettei tuo nyt oikein ole asiallista ruokaa koiralle, joka periaatteessa on lihan syöjä."

      Sain jo pelkästään huomautuksestani, pahansuopaisen katseen ja jäätävä hiljaisuus jäi pitkäksi aikaa. Kumpikaan ei aloittanut keskustelua, onneksi postinkantaja toi kirjatun kirjeen hänelle ja sitä nimikirjoitusta hänen siinä kirjoitellessa, mä ilmoitin ettei mulla oikein kummoistakaan asiaa ollut; kunhan piipahdin ohimennen.
      Joten päivänjatkoja taloon!

      Liukenin vähin äänin kotiini, hiukan turhaa varmaan olisi tuolloin ollut pyytää naapuriapua silloin, asialla kun ei ollut tulipalo kiire. Myöhemminkin ehti, kun pöly oli välillämme laskenut.
      trollikka

      • Anonyymi

        Jaa-a. Mä kyllä koiralle annan, jos nyt ei aivan tolkuttomassa kunnossa ole. Tuo on lopulta hyvin pientä verrattuna siihen mitä nuo itse aina tuonne pihalle piilottelevat, seuraavana kesänä esille kaivavat ja sitten suurena herkkuna napaansa vetävät.

        Mitä kasviksiin tulee, niin koirahan ei ole mikään samanlainen pelkän lihan syöjä kuin kissa. Koira vetää ilolla kasviksiakin ja oikeastaan kaikki villitkin koireläimet syövät kasviksia. Aika usein vaan tuppaavat syömään niitä mieluiten jonkin kasvissyöjän jo kertaalleen syömässä muodossa, kun itsellään ei kaikkien sulattamiseen tarvittavia entyymejä ole. Jos ei se kesäkeitto nyt koiran ainoa ape ole, niin siitä vaan. Eikä se jääkaappikylmyyskään koiraa haittaa, syöväthän nuo jäistäkin ruokaa ihan luonnostaan.

        Omat koirani syövät välillä ihan itse vapaaehtoisesti napansa niin täyteen kasviksia, että ei sitten edes tarjolle laitettu liharuoka kelpaa. Nostavat kasvimaasta porkkanoita ja nauriita ja syövät huvikseen. Samaten käyvät napsimassa herneenpalkoja kasvimaalta ja marjoja marjapuskista ja maahan pudonneita omenoita pitää välillä oikein kieltää syömästä. Vanhemman suuri lemppari on paprika, jonka se valitsee makupalaksi ennemmin kuin kinkun tai nakinpalan. Nuoremmalle taas katoaa ihan kaikki tarjottu kasvis varsiselleriä ja erilaisia salaatteja ja kaaleja myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a. Mä kyllä koiralle annan, jos nyt ei aivan tolkuttomassa kunnossa ole. Tuo on lopulta hyvin pientä verrattuna siihen mitä nuo itse aina tuonne pihalle piilottelevat, seuraavana kesänä esille kaivavat ja sitten suurena herkkuna napaansa vetävät.

        Mitä kasviksiin tulee, niin koirahan ei ole mikään samanlainen pelkän lihan syöjä kuin kissa. Koira vetää ilolla kasviksiakin ja oikeastaan kaikki villitkin koireläimet syövät kasviksia. Aika usein vaan tuppaavat syömään niitä mieluiten jonkin kasvissyöjän jo kertaalleen syömässä muodossa, kun itsellään ei kaikkien sulattamiseen tarvittavia entyymejä ole. Jos ei se kesäkeitto nyt koiran ainoa ape ole, niin siitä vaan. Eikä se jääkaappikylmyyskään koiraa haittaa, syöväthän nuo jäistäkin ruokaa ihan luonnostaan.

        Omat koirani syövät välillä ihan itse vapaaehtoisesti napansa niin täyteen kasviksia, että ei sitten edes tarjolle laitettu liharuoka kelpaa. Nostavat kasvimaasta porkkanoita ja nauriita ja syövät huvikseen. Samaten käyvät napsimassa herneenpalkoja kasvimaalta ja marjoja marjapuskista ja maahan pudonneita omenoita pitää välillä oikein kieltää syömästä. Vanhemman suuri lemppari on paprika, jonka se valitsee makupalaksi ennemmin kuin kinkun tai nakinpalan. Nuoremmalle taas katoaa ihan kaikki tarjottu kasvis varsiselleriä ja erilaisia salaatteja ja kaaleja myöten.

        Nostaa minunkin koirani toisinaan porkkanan maasta ja syö sen; raakana jyrsien.
        Toisinaan ottanut avomaankurkun kasvimaalta ja syönyt siitä sen vihreän kuoriosan, muu osan kurkusta jättää syömättä.
        Jauhelihaista kaalilaatikkoa tykkää myös joskus syödä, muutaman lusikallisen... kun suorastaan kerjää sitä haistettuaan laatikon hajun. Mutt en mä kesäkeittoa menis antamaan, olen aika varma ettei ainakaan mun koirani vatsa, kylmää kesäkeittoa sietäisi. Ruikuloisi luultavasti ja sitt joutuisi paastoamaan vuorokauden, jotta maha rauhottuisi.

        Poju syö paljon lihaisia sattumia, joita hoivan asukkaat jättävät lautasilleen.
        Usein lihapullaa, tai pihvin jäännöksiä, maksalaatikkoa, makkaran palasia/siivuja, sekä syömättömiä juuston siivuja, kaikki kun eivät syö edes sämpylän leivänvälisiä (kuitenkin valitsevat täytetynsämpylän) Mulla on litran kannellinen purkki, johon kerätään syömättömät lihatuotteet, Pojulle herkkupaloja.

        (ja kissoillekin jos niille nyt suinkin kelpaa) kissat syö raakaa lihaa ja kalaa tai kuivamuonaa nappuloina ja mannavelliä toisinaan, aina sekään ei niille kelpaa... Velliä teen lähinnä Mimmille, mutt joskus sitäkin jää häneltä ylimääräisenä, ja kissat saa sen.
        Kyllä mä tiedän ett koirat hautaa ruokaa; yleensä lihaa tai luita maahan ja kaivetaan viikkojenkin jälkeen jälleen maasta ylös ja syövät! Yäk!

        Siksi mun koirani joutuukin syömään aina sisätiloissa, jottei pääse hautaamaan ruokaa maahan ja syömään sellaisia jätteitä, mitkä ovat massa muhineet ties kuinka kauan.
        Poju ja Mimmi niin sanotusti pusuttelevat; eli koira usein nuolee Mimmin kädet tai kasvotkin ruokailun jälkeen, pesee suurimmat roiskeet leukapielistä mielellään.
        Mimmi saa kyllä jo tuollakin altistuksella, tarpeeksi vastustus kykyä, eli immuuniteettiä!

        Kiitos mielipiteestäsi, mulla on omani... ihan oman koirani emäntänä, mä tiedän mitä mun koirani vatsa kestää ja mitä en taatusti sille anna; koska se on ripulille siitä kerran tullut, ei kyllä toisten sellaista tule ainakaan minulta saamaan. Ei ole mukava pestä kynnysmattoakaan tai portaita patiolta alas, tai lapioida "veteliä" pihamaalta pois.
        Erehdyksistä kyllä oppii, välttämään niitä erehdyksiä parhaansa mukaan.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostaa minunkin koirani toisinaan porkkanan maasta ja syö sen; raakana jyrsien.
        Toisinaan ottanut avomaankurkun kasvimaalta ja syönyt siitä sen vihreän kuoriosan, muu osan kurkusta jättää syömättä.
        Jauhelihaista kaalilaatikkoa tykkää myös joskus syödä, muutaman lusikallisen... kun suorastaan kerjää sitä haistettuaan laatikon hajun. Mutt en mä kesäkeittoa menis antamaan, olen aika varma ettei ainakaan mun koirani vatsa, kylmää kesäkeittoa sietäisi. Ruikuloisi luultavasti ja sitt joutuisi paastoamaan vuorokauden, jotta maha rauhottuisi.

        Poju syö paljon lihaisia sattumia, joita hoivan asukkaat jättävät lautasilleen.
        Usein lihapullaa, tai pihvin jäännöksiä, maksalaatikkoa, makkaran palasia/siivuja, sekä syömättömiä juuston siivuja, kaikki kun eivät syö edes sämpylän leivänvälisiä (kuitenkin valitsevat täytetynsämpylän) Mulla on litran kannellinen purkki, johon kerätään syömättömät lihatuotteet, Pojulle herkkupaloja.

        (ja kissoillekin jos niille nyt suinkin kelpaa) kissat syö raakaa lihaa ja kalaa tai kuivamuonaa nappuloina ja mannavelliä toisinaan, aina sekään ei niille kelpaa... Velliä teen lähinnä Mimmille, mutt joskus sitäkin jää häneltä ylimääräisenä, ja kissat saa sen.
        Kyllä mä tiedän ett koirat hautaa ruokaa; yleensä lihaa tai luita maahan ja kaivetaan viikkojenkin jälkeen jälleen maasta ylös ja syövät! Yäk!

        Siksi mun koirani joutuukin syömään aina sisätiloissa, jottei pääse hautaamaan ruokaa maahan ja syömään sellaisia jätteitä, mitkä ovat massa muhineet ties kuinka kauan.
        Poju ja Mimmi niin sanotusti pusuttelevat; eli koira usein nuolee Mimmin kädet tai kasvotkin ruokailun jälkeen, pesee suurimmat roiskeet leukapielistä mielellään.
        Mimmi saa kyllä jo tuollakin altistuksella, tarpeeksi vastustus kykyä, eli immuuniteettiä!

        Kiitos mielipiteestäsi, mulla on omani... ihan oman koirani emäntänä, mä tiedän mitä mun koirani vatsa kestää ja mitä en taatusti sille anna; koska se on ripulille siitä kerran tullut, ei kyllä toisten sellaista tule ainakaan minulta saamaan. Ei ole mukava pestä kynnysmattoakaan tai portaita patiolta alas, tai lapioida "veteliä" pihamaalta pois.
        Erehdyksistä kyllä oppii, välttämään niitä erehdyksiä parhaansa mukaan.
        trollikka

        No sehän on tietenkin yksilöstä kiinni mitä sen vasta kestää. Eivät kaikki ihmisetkään kykene Kaikkea syömään. Itse taas en juurikaan syötä koiralle ihmisen ruokia, sillä niissä on aivan turhia aineita koiralle, mm. suolaa ja sipuli (jota on lähe kaikessa) aiheuttaa koiralle anemiaa. Tosiaan joskus, silloin tällöin harvoin, syövät ihmisten jämiä. Esim. ihmisille tehtyä maksalaatikkoa en koiralle antaisi. Jotkuthan ostavat oikein tarkoituksella ja minusta se ihan typerää.

        Tietenki sinä syötät koirallesi mitä tahdot. Sinähän se olit sitä naapuriasi mennyt moittimaan, vastoin parempaa tietoa, koska sinun koirallasi menee maha ruikulille. Ei sinun koiraruokintaasi ole moititttu, vaan sinä itse moitit muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän on tietenkin yksilöstä kiinni mitä sen vasta kestää. Eivät kaikki ihmisetkään kykene Kaikkea syömään. Itse taas en juurikaan syötä koiralle ihmisen ruokia, sillä niissä on aivan turhia aineita koiralle, mm. suolaa ja sipuli (jota on lähe kaikessa) aiheuttaa koiralle anemiaa. Tosiaan joskus, silloin tällöin harvoin, syövät ihmisten jämiä. Esim. ihmisille tehtyä maksalaatikkoa en koiralle antaisi. Jotkuthan ostavat oikein tarkoituksella ja minusta se ihan typerää.

        Tietenki sinä syötät koirallesi mitä tahdot. Sinähän se olit sitä naapuriasi mennyt moittimaan, vastoin parempaa tietoa, koska sinun koirallasi menee maha ruikulille. Ei sinun koiraruokintaasi ole moititttu, vaan sinä itse moitit muita.

        Mä nyt olen just niin typerä ett syötän koiralleni, ihmisille tarkoitettuja ruuan tähteitä; jotka ovat lihapitoisia. Keitettyä tattaria niiden "lihojen" kera ja sopivat minusta erinomaisesti ruuaksi koiralleni, ostan mä sillekin koiralle tarkoitettuja kuivaruoka nappulia, joten sekalaista ja ravitsevaa ruokaa se syö ja on terve... ainakin eläinlääkärin mukaan ollut!
        Niin siitä maksalaatikosta vielä, kyllä mä ostan sitäkin ihan tarkoituksella kotiinkin, koiralle ja mulle, illalliseksi, toiset syö myös perunaa ja maksakastiketta, sen maksalaatikon lisäksi, kera puolukkahillon. Poju i puolukkahillosta oikein välitä, joten sitä en sille edes tarjoa.

        Meinaatkos ett naapurin kesäkeitto oli suolaton ja sipuliton keitos! En maistanut, mutt takuulla ei ollut; on hän sen verran monta kertaa istunut mun kanssani samassa ruokapöydässä... ja aika usein hän lisää ruokaansa sirottimesta vielä suolaa.
        Epäilemättä hänen keitoksessaan on myös sitä jo mukana, ainakin riittävä määrä mun makuuni ellei liikaakin. Tosin en mene valalle, koska en sitä koskaan ole maistanut.
        Kiitos sulle tästäkin tietopläjäytyksestä; muistan olla tarkempi kun neuvon naapuriani
        missään kohtaa, koska en ilmeiseti itsekään oikeaoppisesti elukoitani hoida.

        Mutt missään kohtaa mun ei ollut tarkoituksena moittia häntä, kunhan totesin ääneen sen minkä mä luulin tietäväni.... Ettei keitetty peruna sovi koiralle; muistaakseni yks kennelin pitäjä niin kertoi.

        Rauha maassa ja ihmisillä hyvätahto! Naapurini kanssakin ollaan jo ihan hyvissä juttuväleissä, ja sitä naapuriapuakin pitäisi mun saada joskus ensviikon puolella, niin olivat Faijan kanssa kaavailleet aloittavansa noita pihahommia. Naapurilla näet on traktori ja siinä sellainen metallilana tai aura, miksi lie sitä nyt kutsutaankin. Pitäisi tuota pihaa hieman tasoittaa, ennen kuin jäätyy koko talveksi tuollaiseksi epätasaiseksi kuin kynnöspelto!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä nyt olen just niin typerä ett syötän koiralleni, ihmisille tarkoitettuja ruuan tähteitä; jotka ovat lihapitoisia. Keitettyä tattaria niiden "lihojen" kera ja sopivat minusta erinomaisesti ruuaksi koiralleni, ostan mä sillekin koiralle tarkoitettuja kuivaruoka nappulia, joten sekalaista ja ravitsevaa ruokaa se syö ja on terve... ainakin eläinlääkärin mukaan ollut!
        Niin siitä maksalaatikosta vielä, kyllä mä ostan sitäkin ihan tarkoituksella kotiinkin, koiralle ja mulle, illalliseksi, toiset syö myös perunaa ja maksakastiketta, sen maksalaatikon lisäksi, kera puolukkahillon. Poju i puolukkahillosta oikein välitä, joten sitä en sille edes tarjoa.

        Meinaatkos ett naapurin kesäkeitto oli suolaton ja sipuliton keitos! En maistanut, mutt takuulla ei ollut; on hän sen verran monta kertaa istunut mun kanssani samassa ruokapöydässä... ja aika usein hän lisää ruokaansa sirottimesta vielä suolaa.
        Epäilemättä hänen keitoksessaan on myös sitä jo mukana, ainakin riittävä määrä mun makuuni ellei liikaakin. Tosin en mene valalle, koska en sitä koskaan ole maistanut.
        Kiitos sulle tästäkin tietopläjäytyksestä; muistan olla tarkempi kun neuvon naapuriani
        missään kohtaa, koska en ilmeiseti itsekään oikeaoppisesti elukoitani hoida.

        Mutt missään kohtaa mun ei ollut tarkoituksena moittia häntä, kunhan totesin ääneen sen minkä mä luulin tietäväni.... Ettei keitetty peruna sovi koiralle; muistaakseni yks kennelin pitäjä niin kertoi.

        Rauha maassa ja ihmisillä hyvätahto! Naapurini kanssakin ollaan jo ihan hyvissä juttuväleissä, ja sitä naapuriapuakin pitäisi mun saada joskus ensviikon puolella, niin olivat Faijan kanssa kaavailleet aloittavansa noita pihahommia. Naapurilla näet on traktori ja siinä sellainen metallilana tai aura, miksi lie sitä nyt kutsutaankin. Pitäisi tuota pihaa hieman tasoittaa, ennen kuin jäätyy koko talveksi tuollaiseksi epätasaiseksi kuin kynnöspelto!
        trollikka

        Niin ... minusta on paitsi tyhmää niin myös aivan äärimmäisen epäeettistäkin syöttää ihmisravinnoksi sopivaa ruokaa eläimelle. Pienet jämät ovat ok, mutta eihän ne eläimen pääasialliseksi ravinnoksi riitä. Suuret määrät ovat paitsi epäeettisiä, niin tosiaan myös monien raaka-aineiden osalta jopa eläimen terveydelle haitallisia. Kyllähän ihminenkin syö monenmoista terveydelle haitallista, joten ei se maailma siihen kaadu, jos eläinkin pienissä määrin syö itselleen epäterveellisiä juttua. Oleellista on, ettei se ole jatkuvaa ja suurimuotoista. Epäeettisyyttä vähentää se, jos se ruoka nyt ei tosiaan enää ihan ihmisravinnoksi kelpoa ole. Parempi tietysti, että hävikkiä ei synny ja silloin ei tarvitse tuotakaan pohtia. Minun koirani kyllä nuolisi lautasen puhtaaksi myös viimeistä puolukanmurua myöten. Syöväthän nuo syksyisin puolukoita suoraan varvuistakin.

        Mistä minä naapurisi kesäkeitosta tiedän. Taisin sanoa hyvinkin selväsanaisesti ja useampaan kertaan, että poikkeustilanteessa täysin ok. Parempi koirankuppiin, kuin biojätteeseen ja jatkossa sitten koiralle muutakin syötävää.

        Keitetyssä perunassa ei ole koiralle mitään vikaa. Se ei ole mitenkään haitallista. Se on vain täysin turhaa, sillä se ei koiran vatsassa sula, vaan tulee sellaisenaan lävitse. Tilanne muuttuu, jos peruna muussataan kunnolla tai soseutetaan niin, että soluseinämät rikkoutuvat. Silloinkin osa tulee aina sulamatta lävitse, mutta osa myös imeytyy. Sama muuten pätee moniin muihinkin kasviksiin, kuten nyt vaikka siihen porkkanaan, jota nuo omanikin suorastaan rakastavat. Koira ei ruokaansa niin hyvin pureskele, että porkkana isossa määrin sulaisi ja imeytyis. Jos se porkkana soseutetaan niin tilanen on parempi. Jos se kesäkeiton siis vetäsi tehosekottimella sosekeitoksi, niin olisi koiralle parempi.

        Monihan ruokkii koiriaan raa´an lihan ja kasvisoseen seoksella, joka on ravitsemuksellisesti koiraeläimelle varsin optimaalista tavaraa ja vastaa hyvin sitä, jos peto söisi kasvissyöjäsaaliin lihoineen, luineen ja mahalaukun sisältöineen. Ja sen mahalaukun sisältöineen koiraeläimet tuppaavat syömään ensitöikseen, kun sen esille saavat, suurella ruokahalulla. Tuohon vielä vähän luita lisäksi ja ravinto on miltei täydellistä.

        Vaan kuten todettua, jokainen tyylillään.


    • Anonyymi

      Hometta jää aina vaikka näkyvän poistaa, älä ihmettele jos pakki muistuttelee järjen käytöstä.

    • Anonyymi

      Keski-ajalla käytettiin paljon mausteita, syy oli varmaankin se, että silloin ei haitannut, vaikka liha oli vähän pilaantunutta, mausteilla saatiin pilaantunut maku peitettyä.
      Onkohan sama syy, kun aasiassa, kuten thaimaassa ja intiassa käytetään voimakkaita mausteita, kuten chilejä, ettei ruoan maku erotu, vaan chilien polttava maku peittää kaiken alleen.
      Meikäläinen ei todellakaan tykkää voimakkaan tulisista ruuista.
      Kyllä ruoan maku pitää maistua.
      Ajatelkaa, jos poronkäristykseen lisäisi tuhottomasti chiliä, sehän olisi suorastaan rikollista, ei maistuisi, kuin polttava chili, eikä herkullinen poronkäristys.
      Se olisi pilalla se poronkäristys.

    • Mun pojan ja peeheen hurtta tykkää Schwarzwaldin kinkust ja leipäjuustost ku punasest polkupyörästä. Ja sit ku se saa niitä, se heti pyytää lisää. 🌹👀

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe