Tästä tulee sanomista, mutta hitto mitä hiirten piipitystä, miehiä muka, PAH!

Alkoi oikein vituttamaan lukea tuommosta kitinää, isot miehet saakeli. Jos nyt äkkiseltään muistan oikein, niin olikohan kaksi selitystä joissa oli jotain tolkkua, kaikki muut oli hiirten piipitystä ja syiden ulkoistamista muiden viaksi. Niin kuin esimerkiksi se jutun ihan eka selitysten selitys, Heka77:n vuodatus, voi jumankeuda. Hitto että närästää, kasvaisivat oman elämänsä johtajiksi. Stana.

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/5b8c81a1-87f5-42aa-8101-f15e7842ad2e

Ja mikä hiton seksuaalinen yksinäisyys? Kaikkia ihmeen termejä sitä pitää taas keksiä, että voi jatkaa tuota puusilmäisten vinkumista, kun vanhoilla nimikkeillä se vinkuminen ei enää kiinnosta ketään, kaikkein vähiten naisia.

No tästä aloituksesta nyt ei voi muuta saada kuin lokaa niskaansa, mutta niin petaa kuin on peltonsa maannut vain miten se olikaan.

72

619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noinhan se vähän on. Ainakin itselläni reaktio noihin teksteihin on, että okei ja hei hei. Olen pahoillani, mutta en halua olla tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Mä en jaksa raskassoutuisia uhriutujia.

• Kappas, ajattelin että olen suunnilleen ainoa palstalla jota alkaa tuollaiset jutut närästämään.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Kappas, ajattelin että olen suunnilleen ainoa palstalla jota alkaa tuollaiset jutut närästämään.

Minä ainakin olen aina ollut tuota samaa mieltä. Olin samaa mieltä jo muksuna. Ei valittamisessakaan mitään vika ole, jos kykenee tunnistamaan myös oman vaikutuksensa niihin asioihin. Mua esimerkiksi vituttaa suunnattomasti, että olen aina välillä niin pirun laiska. Olisi kivaa olla sellainen virtahiiri kuin jotkut ovat ja saavat aikaiseksi niin jumalattoman paljon. Vaan kyllä mä tiedostan, että vika on minussa itsessäni, enkä syytä asiasta muita.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä ainakin olen aina ollut tuota samaa mieltä. Olin samaa mieltä jo muksuna. Ei valittamisessakaan mitään vika ole, jos kykenee tunnistamaan myös oman vaikutuksensa niihin asioihin. Mua esimerkiksi vituttaa suunnattomasti, että olen aina välillä niin pirun laiska. Olisi kivaa olla sellainen virtahiiri kuin jotkut ovat ja saavat aikaiseksi niin jumalattoman paljon. Vaan kyllä mä tiedostan, että vika on minussa itsessäni, enkä syytä asiasta muita.

No sehän siinä olis se olennainen, että tiedostaa sen miten itse on tai voi vaikuttaa asioihin. Mutta kun ei, pitää saada valittaa että vika on jossain muualla.

Mulla on sama vika, olis kiva olla kovin aikaansaava, mutta paaaskat. Vaan iteppä tässä palstalla notkun 😂

• Anonyymi

Kappas, ajattelin että olen suunnilleen ainoa palstalla jota alkaa tuollaiset jutut närästämään.

Mutta silti te kaikki närästyväiset keräännytte näille palstoille närästymään joka ikinen päivä, joilla on valtavasti enemmän närästyttävää kuin yhdessä IL:n jutussa. Miksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta silti te kaikki närästyväiset keräännytte näille palstoille närästymään joka ikinen päivä, joilla on valtavasti enemmän närästyttävää kuin yhdessä IL:n jutussa. Miksi?

Siksi, kun ruikuttajat kertyvät ruikuttamaan iltapäivälehtiin. Se on loputon kehä, ikuinen kumpi oli ensin muna vai kana -show.

Ja kun palstalla närästelee, niin jaettu närästys on lievempi, jolloin IRL ei mene hermot ruikuttajiin. Ihan plussaa vain, siis.

• Anonyymi

Haluaisin todellakin sitä pildeä <3. Olisi jo korkea aika siihen.

• Eli olet puutteessa, vain.

• Anonyymi

Tuollahan noita jakareita on maailma pullollaan ja rahallakin saa.

• Anonyymi

koirien ulvojntaa

• Anonyymi

Joo vinkumiset pois, vittu mä oon huomisesta lähtien sitten nainen ettäs tiedätte 🤘

• No sehän sen ratkaisee. Pääset huomisesta alkaen sitten vinkumaan kun ei Suomessa ole enää hyviä ja kunnollisia miehiä 😂

• Mitä on nykyajan vesijohtovedessä, kun miehissä ei ole enää toksista maskuliinisuutta? Surkeat luuserit valittaa yksinäisyyttä kuin koiranpennut.

• randombypasser

No niinpä, hiivatin piipittävät hiiret herkkien tunteittensa kanssa, pah!

• Esitän eriävän mielipiteen..

Mielestäni on hyvä, että erilaiset näkemykset saavat mediassa jalansijaa. Mielestäni tämä nyky-yhteiskunta syrjii miehiä niin tuhottoman monella tavalla, että on hienoa se, että asioista puhutaan.

Miehille seksuaalisuus on ihan eri asia kuin naisille .. noin ylimmältään ajateltuna seksuaalisuus yhdistyy monasti rakkauteen.
      Se, että haluaa tuntea olevansa rakastettu, ei ole väärin.

Miehillä on tarpeita myös ja se pitäisi tunnustaa. Mutta se ei ole keskustelun arvoista vai?

Nämä pilden vonkaajat täällä palstallakin oikeasti huutavat, miksi minua ei rakasteta?

Näin laumaeläimenä läheisyyden tarve on meissä jokaisessa ja moni mies sekoittaa sen seksiin. Virhe on tyypillinen, sillä eihän mies saa kaivata läheisyyttä ja rakkautta? Vak saako?

Mielestäni artikkeli on ihan hyvä. Enemmän tulisi olla keskustelua miesten tarpeista. Naisten tarpeita on huomioitu vuosikausia ja haluaisin tasa-arvoa siihenkin asiaan.

• Juu, ymmärrän hyvin ukkeleiden syvemmän sanoman ja olen samaa mieltä että nyt on miesten vuoro välillä, mutta. Ei nyt hitto aleta märisemään suusta sellaisia perusteluja omalle murheelle joissa ne perustelut aina viittaa jonnekin itsen ulkopuolelle ja seuraavassa lauseessa kerrotaan kuin ei itse oikein saa aikaiseksi tai tai tai. Vittu. Anteeksi.

En vaan jaksa yhtään sellaista selittelyä, jossa todetaan ongelma, ulkoistetaan sen syy pois omilta niskoilta ja sitten kuitenkin todetaan etten ole asialle paljon mitään tehnyt. Prkl, sehän on vain pelkkää valittamista ja säälin anomista. Sitä en jaksa.

Siitähän se rakas lempinimeni Ruoska töissäkin on tullut, kun en jaksa kuunnella selittelyjä enkä ylimääräistä vatvomista. Ei. Puhutaan asiat suoraan läpi niin kuin ne ovat, todetaan tilanne, mietitään miten siitä eteenpäin ja sitten mars töihin. Ei tartte ettiä syyllisiä eikä pakoilla omia mokia, todetaan vain tilanne ja siirrytään eteenpäin.

• randombypasser kirjoitti:

Juu, ymmärrän hyvin ukkeleiden syvemmän sanoman ja olen samaa mieltä että nyt on miesten vuoro välillä, mutta. Ei nyt hitto aleta märisemään suusta sellaisia perusteluja omalle murheelle joissa ne perustelut aina viittaa jonnekin itsen ulkopuolelle ja seuraavassa lauseessa kerrotaan kuin ei itse oikein saa aikaiseksi tai tai tai. Vittu. Anteeksi.

En vaan jaksa yhtään sellaista selittelyä, jossa todetaan ongelma, ulkoistetaan sen syy pois omilta niskoilta ja sitten kuitenkin todetaan etten ole asialle paljon mitään tehnyt. Prkl, sehän on vain pelkkää valittamista ja säälin anomista. Sitä en jaksa.

Siitähän se rakas lempinimeni Ruoska töissäkin on tullut, kun en jaksa kuunnella selittelyjä enkä ylimääräistä vatvomista. Ei. Puhutaan asiat suoraan läpi niin kuin ne ovat, todetaan tilanne, mietitään miten siitä eteenpäin ja sitten mars töihin. Ei tartte ettiä syyllisiä eikä pakoilla omia mokia, todetaan vain tilanne ja siirrytään eteenpäin.

Eli sulla on pikkuruinen toleranssi kitinälle..

No tässä ollaan kuin yö ja päivä. Minä kuuntelen rutinoita loputtoman kärsivällisesti.. kunnes mitta täyttyy ja sit kajahtaa...

Minut tunnetaan sopuisana ja joustavana. Ja jotkut käyttävät sitä jopa törkeästi hyväkseen. Olen eräänlainen sylkykuppi.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Eli sulla on pikkuruinen toleranssi kitinälle..

No tässä ollaan kuin yö ja päivä. Minä kuuntelen rutinoita loputtoman kärsivällisesti.. kunnes mitta täyttyy ja sit kajahtaa...

Minut tunnetaan sopuisana ja joustavana. Ja jotkut käyttävät sitä jopa törkeästi hyväkseen. Olen eräänlainen sylkykuppi.

Kyllä mä narinaa kuuntelen, sillon kun se on ns. ajankulukitinää tai valitusta asiasta, mutta jos se on tyhjänpäiväistä jurputusta, jossa vastuu siirretään kiertoradalle tai sillä tuhlataan aikaa jota juuri sillä hetkellä ei ole, niin en kuuntele montaakaan sekuntia. En yleensä ärähdä tai räjähdä, ei mitään sellaista, keskeytän vain tylysti ja vaadin siirtymään asiaan. Äänensävystä varmasti huomaan, että poikkinaisia sanoja ei kannata kokeilla.

Kyllä mä olen ihan hyvä kuuntelemaan ja kuuntelen mielelläni, mutta erilaisille kuunteluille on omat aikansa ja paikkansa. En kavereiltakaan jaksa kovin montaa kertaa kuunnella jonkin oman tilanteen surkuttelua ja valittelua, jos ne eivät ole siinä jossain välissä yrittäneet tehdäkin asialle jotain. Saatan silloin sanoa aika topakastikin.

• Anonyymi

Ihana kommentti tänne jatkuvan miesvihan joukkoon. Se on juuri näin.

• Anonyymi

Täällä nainen myös, ja toinen eriävä mielipide. Hyvä, että nämä miehet pääsevät ääneen. Miehisyyden moninaisuutta pitää laajentaa entisestään, ei yrittää kahlita sitä vanhanaikaisiin uomiinsa. Minusta on hienoa, että mies sanoo kaipaavansa läheisyyttä.

• Ja siis läheisyyden puutetta kutsutaan nykyään nimellä "seksuaalinen yksinäisyys"?

• Anonyymi

Ja siis läheisyyden puutetta kutsutaan nykyään nimellä "seksuaalinen yksinäisyys"?

Luitko ollenkaan ajatuksella tuota itse linkittämääsi artikkelia? Siellähän tuo tulee esiin.

• No en koko juttua lukenut, mutta muutamat luin ja ei tuossa ihan älytöntä piipitystä ollut, vaan ihan varmaan faktaa.

Mutta jokatapauksessa itse pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa toimimaan. Ei se miksikään elämä muutu, jos sitä ei muuta. Siellä oli joku yh-isikin, niin varmaan saa muksut välillä jonnekin, jos ei muuta niin mannerheimin lastensuojelujärjestöltä kyselee kaitsijaa treffien ajaksi. Samoin muidenkin pitää ruveta elämään ja hommaamaan muutakin kuin pieni suppea elinpiiri. Ei siksi, että sieltä se kumppani löytyisi, vaan siksi, että osaa olla ihmisten kanssa ja näkee, että muutkin ovat erilaisia.

Kieltämättä kaikkien (mitä nyt jonkun noista tarinoista luin) vaikeutena oli sosiaaliset ympyrät. Ja lisäksi vielä tietoa (mukamas) naisien tarpeista katsellaan netistä...ja sitten tulee masis... Se muuttuisi kun katselisi maailmaa, juttelisi ihmisten kanssa livenä ja tutkisi, eikä jossain kotibunkkerissa netin perusteella määrittelisi itseään.

Sinäänsä kyllä isotkin miehet saa tuolleen nätisti kitistä... tuolla kuitenkaan ei naisia kurpiteltu tms. kuten täällä. Mutta luultavasti niitä ei tuonne olisi laitettukaan.

• Lisäänpänhän tähän vähän joutessaan siitä, mitä olen hiljattain koettanut palstallakin vähän kertoa.

Ehkä noi miehet oli jo varhaisempaa saapumiserää ja takana oli suhteita. Joo, traumaakin ja sen sellaista.

Mutta yksi asia on mielestäni dramaattisesti muuttunut, ei minusta huonoon suuntaan ollenkaan, mutta se, .itä naiset haluaa suhteiltaan. Enää se ei ole teknistä, rahallista, fyysistä tms turvaa, vaan läsnäolevaa, keskustelevaa, lämminhenkistä kumppania, joka osaa hoitaa itse itsensä ja osaa ottaa muutkin huomioon.

Se ei ehkä kaikille 35-70 vuotiaille miehille ole itsestäänselvyys, vaan sellainen pitäisi oppia jostain. Eli muuttua ja löytää sellaisesta itselleenkin tärkeä ja mielekäs elämäntapa...ei se mieheltäkään pois ole mistään, mutta se täytyisi sisäistää, että se olisi normitouhua miehelle itselleen.

Toinen vaihtoehto sitten on juuri nämä palstalta tutut status, raha.... mitä nyt onkaan, mutta eipä ne olekaan ihmistä itseään vaan jotain muuta...

• Anonyymi

Siis oikeasti pitäisi olla onnellinen ettei tarvi osallistua parisuhde soppaan ja muuhun vastaavaan:
      Terveisin mies 48v.

• Anonyymi

”En ole katkera”
      Nimimerkki Yh-isi kirjoittaa, kuinka hänen perhetilanteensa on johtanut yksinäisyyden kokemukseen:

”Lasta hoitaessa kotona ovat seuranhaku ja muu sosiaalisuus ovat jääneet, kun olen keskittynyt lapseen. Yhtäkkiä olen huomannut, että se aikuinen seura on kadonnut ympäriltä ja yksinäisyys jäänyt. Sekä seksuaalinen että henkinen yksinäisyys, koska ei ole ollut aikaa huoltaa sosiaalisia verkostoja.”

Monissa vastauksissa toistui myös ajatus siitä, että romanttisen kumppanin löytäminen koettiin nykytilanteessa hankalaksi. Nettideittailumaailma tuntui monista pinnalliselta, ja jos tuttavapiirin tai harrastusten kautta ole mahdollista tutustua muihin sinkkuihin, vaihtoehdot voivat olla vähissä. Moni lukija myös huomautti, etteivät yhden illan jutut kiinnosta heitä.
      Näin kirjoittaa kokemuksistaan nimimerkki Kepuli:

Ihan sama tilanne on myös naisilla, niillä jotka ovat jääneet jostain syystä; lapsensa huoltajiksi. Ei tuo sen kummallisempaa varmaan ole miehellä kuin naisellakaan.
      Mulla on käsitys ett nykyään on paljon enemmän niitä monisuhteilijoita kuin todellakin sinkkuja, ilman minkäänlaista parisuhdetta vastakkaiseen sukupuoleen.
      Jotenkin vielä ymmärrän vielä kahden aikuisenystävysten keskeisen seksisuhteen.
      Kaiken kukkuraksi on vielä nämä avoimet parisuhteet, monisuhteilijoiden käytössä.

Mä elän myös tyttäreni kanssa, ollen hänen huoltajansa, koska tyttäreni isälle en riittänyt! Hän kävi vieraissa, entisen vaimonsa luona. Minä panin välit poikki!
      Jos ei pysty mies pysymään lupauksissaan, on parempi erota kuin jatkaa petollista suhdetta. Oman mielenterveyteni kannalta, itkeä kertaalleen pettymys pois, kuin elää jatkuvassa jännitystilassa; milloin on seuraava repsahdus.

Mä en jää useinkaan sanattomaksi; joten tyttärenikin kannalta parempi, ei joudu
      lapsi kuulemaan kotonaan kahden vanhempansa välistä; henkistä väkivaltaa!

• Anonyymi

Takana toksinen suhde ja narsismi, ei ihme kun on varauksellinen.
      Ei sitä yksinolemisen seesteisyyttä helposti vaihda epävarmaan suhdeherkkyyteen.

AV

• Anonyymi

En lue tuommoista shittiä.

- Sheena

• Loistava päätös, en lue jatkossa minäkään.

• Anonyymi

Viisaampaa toki olisi jättää kaikki vähänkin seksuaalisuuteen viittaavat sanavalinnat noista pois mutta asia sinällään on iso ja tärkeä.

• Niin varmaan olisi, puhuttaisiin vain läheisyyden ja rakastetuksi tulemisen tunteen kaipuusta.

• Anonyymi

Niin varmaan olisi, puhuttaisiin vain läheisyyden ja rakastetuksi tulemisen tunteen kaipuusta.

Sen verran kannattaisi olla pelisilmää. Varsinkin kun tietää että vastapuolella eli ns. parempiosaisilla ei paljoa ole halua ymmärtää, muuta kuin väärin.

• Tunnustan, että en varmaan täysin ymmärrä, mikä sinua hiertää tuossa jutussa. 🤔

Naisen näkökulmasta, minun mielestäni oli ihan kiinnostavaa lukea siitä, kuinka miehet kerrankin puhuvat tunteistaan. Minusta on surullista, että osa noista miehistä on ehkä alistunut ahdistavaan tilanteeseen, eivätkä näe siitä enää mitään tietä ulos. Joku sentään oli vielä luottavainen sen suhteen, että asiat järjestyvät vielä tulevaisuudessa heitä paremmin tyydyttävällä tavalla.

Jokaisella ihmisellä on oma käsityksensä läheisyydestä ja se vaikuttaa siihen, mitä kokee eniten kaipaavansa, ilman parisuhdetta. Puhutaan myös yksinäisyydestä parisuhteessa, mutta ei mennä nyt siihen.

Henkilöiden seksintarpeessa on suuria eroja. Joku kaipaa enemmän vain fyysistä läheisyyttä, kuten halausta tai edes kosketusta.
      Toiselle tunnetason läheisyys on tärkeää ja hän saattaa kokea suhteessa turvallisuuden tunnetta.
      Henkisen ja psyykkisen läheisyyden tarpeissa on myös eroja.

Yhtenä ihmisen psykologisen hyvinvoinnin tekijänä pidetään hyviä ihmissuhteita. Minusta (ainakin ensilukemalla) vaikutti siltä, että jutussa mainituilla miehillä ei ollut yleisestikään ihmissuhteet ihan kunnossa. Ystävät ovat tärkeitä.

• randombypasser

No se mikä mua närästää, on se, että liki jokainen juttuun lainattu kommentti ulkoisti sen vastuun siitä omasta tilanteesta, joka käytännössä tekee siitä silkkaa valittamista aktiivisen ajattelun tai jopa toimimisen sijaan. Ja kun jokseenkin jokainen totesi tilanteensa kestäneen jo pidempään, voidaan aavistella, että ehkä siitä valittamisesta on osittain jo tullut selitys tilanteelle.

Oikeastaan kuten sanoit, ovat alistuneita tilanteeseensa. Miksi?

Hyvää siinä oli se, että puhuttiin tunteista ja kerrottiin pettymyksestä, toiveista, miesten suunvuoro, mutta se syvin asiasisältö niiden miesten kertomana jätti pahan maun suuhun.

No se mikä mua närästää, on se, että liki jokainen juttuun lainattu kommentti ulkoisti sen vastuun siitä omasta tilanteesta, joka käytännössä tekee siitä silkkaa valittamista aktiivisen ajattelun tai jopa toimimisen sijaan. Ja kun jokseenkin jokainen totesi tilanteensa kestäneen jo pidempään, voidaan aavistella, että ehkä siitä valittamisesta on osittain jo tullut selitys tilanteelle.

Oikeastaan kuten sanoit, ovat alistuneita tilanteeseensa. Miksi?

Hyvää siinä oli se, että puhuttiin tunteista ja kerrottiin pettymyksestä, toiveista, miesten suunvuoro, mutta se syvin asiasisältö niiden miesten kertomana jätti pahan maun suuhun.

Hmm.. Saattaahan olla, että toimittajalla on ollut oma visio siitä, mistä näkökulmasta hän haluaa juttunsa kirjoittaa. Ehkä hän piti tätä lähestymistapaa myyvempänä, kuin sellaista, missä olisi vielä ollut jotakin toivoa.🤔

Olen lähiaikoina tutustunut erään maakunnallisen median tapaan tehdä juttua värittyneestä näkökulmasta. Se kieltämättä hieman harmittaa, mutta ymmärrän, että keskinkertainen, kenties rakentava tai sovitteleva näkökulma ei myy, vaan täytyy olla äärimielipiteitä.

Toivotaan, että jossakin julkaistaan tuosta aloituksesi aiheesta toinenkin artikkeli vähän positiivisemmalla swingillä, missä miehet ottavat vastuun omasta elämästään ja onnestaan. 👍Tai jos ei julkaista, niin kirjoitapa sinä sellainen. 😉

• Xena-183 kirjoitti:

Hmm.. Saattaahan olla, että toimittajalla on ollut oma visio siitä, mistä näkökulmasta hän haluaa juttunsa kirjoittaa. Ehkä hän piti tätä lähestymistapaa myyvempänä, kuin sellaista, missä olisi vielä ollut jotakin toivoa.🤔

Olen lähiaikoina tutustunut erään maakunnallisen median tapaan tehdä juttua värittyneestä näkökulmasta. Se kieltämättä hieman harmittaa, mutta ymmärrän, että keskinkertainen, kenties rakentava tai sovitteleva näkökulma ei myy, vaan täytyy olla äärimielipiteitä.

Toivotaan, että jossakin julkaistaan tuosta aloituksesi aiheesta toinenkin artikkeli vähän positiivisemmalla swingillä, missä miehet ottavat vastuun omasta elämästään ja onnestaan. 👍Tai jos ei julkaista, niin kirjoitapa sinä sellainen. 😉

Hmm, taidat olla oikeassa päätelmäsi kanssa. Kyllä se tulokulma, jossa asiat ei just nyt ole ihan ok, mutta tiedän miten korjaan tilanteen ja pian kaikki on ihanaa, olisi selkeästi huonommin myyvä.

Aika kovan haasteen heitit... Mutta laitan korvan taakse 👍

• Anonyymi

Ymmärrän pointtisi, mutta mielestäni jokaisella on silti oikeus sanoa ajatuksensa ja tuntemuksensa ääneen ilman, että niitä heti lytätään. Monelle parisuhteen tai edes seksisuhteen löytäminen on todella vaikeaa, kuten viime aikoina on saatu monesta paikasta lukea ja kuulla. On ihan hyvä pohtia, mitkä tekijät siihen vaikuttavat. Joillain saattaa kyse olla uhriutumisesta, kaikki on muiden vika jne mutta kyllähän moni tuonkin artikkelin kommenteista heijasteli ihan oikeita ongelmia kuten huonoa itsetuntoa, sosiaalista kömpelyyttä, joukkoon kuulumattomuuden tunnetta, ujoutta.. Niistä on vaikea puhua ja eritoten, jos heti lytätään.

Sinulla on ymmärtääkseni ollut oikeinkin hyvä tuuri naisten kanssa eikä se ole tietenkään pelkkää tuuria ollut, vaan oma persoonasi on vaikuttanut poaitiivisesti asiaan. Sen perusteella, mitä kanssasi olen jutellut, vaikutat helposti lähestyttävältä, fiksulta, hauskalta, sanavalmiilta.. Voin kuvitella, että siitä on aika helppoakin lähteä rakentamaan suhteita. Kuvittele, jos olisitkin aivan erilainen persoonaltasi. Epävarma, ujo, kokisit olevasi vääränlainen ja jäät kaikessa ulkopuolelle. Olisit ehkä tullut torjutuksi useita kertoja. Tuollaisessa tilanteessa toisen ihmisen lähestyminen ei ole helppoa.

On totta, että tarttumalla toimeen ja aktivoitumalla itse asioita alkaa tapahtua. Sen olen itsekin viime aikoina huomannut, niin vaikeaa kuin minun olikin aktivoitua pitkän yksin olon jälkeen. Olin pitkään kuitenkin henkisesti sellaisessa tilassa, että koin olevani kelpaamaton parisuhteeseen ja koin parisuhteen löytymisen mahdottomaksi. Jotenkin pääsin yli tuosta tunteesta, mutta ymmärrän kuitenkin ainakin osittain mistä nuo artikkelissa kuvatut tunteet ja ajatukset kumpuavat.

Elä ole Rande niin ehdoton, anna tyypeille edes tilaisuus purkaa ajatuksiaan 😊

• Ehkäpä osittain siksi tuo närästää juuri itteäni, kun olen ollut sellainen harmaa hissukka varjoissa. Jossain määrin siis. Kuten kuvailit:
        "Epävarma, ujo, kokisit olevasi vääränlainen ja jäät kaikessa ulkopuolelle. Olisit ehkä tullut torjutuksi useita kertoja. Tuollaisessa tilanteessa toisen ihmisen lähestyminen ei ole helppoa"

Niin kyllä tuo pitkälle pätee nuoreen minuun. Mutta kun se ei muutu, jos sitä jää kotiin märehtimään ja vähille ystävilleen siitä aina valittaa. Se muutos alkaa kun menee peilin eteen ja toteaa, että hemmetti, sieltähän katsoo ihan asiallisen oloinen kaveri, kyllä tuolla naamalla tyttöjä saadaan.

Sanavalmiutta yms. tärkeämpää on olla empaattinen, eläytyvä ja kuunteleva. Niillä pääsee todella pitkälle ja muut asiat oppii sitten hiljalleen matkan varrella. Olen sen saman matkan itsekin käynyt...

Olen ollut vähän vastaavissa tilanteissa kuin sinä, suhteen päättymisen jälkeen se itsetunto useimmiten ottaa osumaa ja kestää aikansa paikata panssarinsa ennen kuin voi lähteä taas eteenpäin. Ja nyt itse olen reilut pari vuotta ollut yksin, niin on tämä niin helppoa ja mukavaa, että tuntuu mahdottomalta ajatellakaan sopeutuvansa elämään toisen ihmisen kanssa. Mutta niin on tuntunut ennenkin, tiedän että sopeudun kuin lusikka kahviin. No mitä nyt voi olla, että alussa täytyy vähän kupin laitoja kolistella.

Minäkin ymmärrän hyvin, mistä ne veijarit siinä puhuvat, mutta... No ehkä ajattelevat uudella tavalla, kun lukevat julkaisusta omat kommenttinsa, se ehkä herättää näkemään ne asiat ja ajatuksensa ikäänkuin ulkopuolelta.

Tuossa osut kyllä napakymppiin, olen pirukseen ehdoton joissain asioissa ja se on jotain mistä poisoppimiseen menee loppuelämä ja vähän päällekin. Jos vanha kehno kellarin porteilla tai pyhä Pietari taivaan porteilla, kumpaan ikinä päädynkään, alkavat vähänkään selittelemään mitään tyhjää siinä, niin räjähdän ja potkin niitä persuuksille 😂

• Hiirimies jos oisin pipipiip piip pipipi piip piip, kaiken päivää juustoa mä söisin, hiiri JOS mä oisin MIES!

• Niin, helvetin hiiret herkkien tunteittenne ja haisevien juustojenne kanssa 😂

• Anonyymi

Mitä ihmettä, en saakaan vastattua suoraan kommenttiisi, jonka laitoit minulle. Höh, ei ole painiketta.. No menee tämä näinkin. Tämä on siis vasfaus "älä ole niin ehdoton"-tyypiltä 😊

Olet oikeassa tuossa, että mikään ei muutu, jollei mitään muuta. Jos vain valittaa kotona, kun mitään ei tapahdu eikä ketään löydy, mutta ei asialle ole valmis tekemään mitään, niin sitten ei ehkä kannata ihmetellä tilannetta. Moni toki yrittää tehdä muutosta parhaansa mukaan, kaikille se ei vain ole niin helppoa. Sen takia koen, että keskustelu on tärkeää, sillä se voi auttaa monia löytämään keinoja itsensä rohkaistamiseksi.

Hienoa, että pystyit nuorempana pääsemään irti siitä ajattelutavasta, mikä piti sinut varjoissa. Se vaatii usein paljonkin työstöä, koska koko asenteen täytyy muuttua. Ja aivan oikeassa olet tuossa, että empaattisuus ja kuunteleminen ovat ensiarvoisen tärkeitä uusia ihmisiä tavattaessa. Kontaktin saaminen on yksi asia, mutta mielenkiinnon ylläpitäminen ja seuraavaan vaiheeseen eteneminen vaatii juuri noita mainitsemiasi asioita.

Ihminen on hassu olento. Sitä on yhtenä hetkenä yhdenlainen ja toisena hetkenä toisenlainen. Joskus sitä on valmis parisuhteeseen, toisinaan taas ei. Hetkittäin sitä ei edes kaipaa, kun taas ajoittain tarve on viiltävän kova. Tärkeintä kuitenkin kuunnella itseään ja edetä miten itsestä parhaalta tuntuu. Jos haluaa parisuhteen, niin vähintäänkin ajatukselle on oltava avoin. Loput kyllä sitten asettuu kohdilleen, kun sen oikean tapaa. Se sopeutuminenkin sujuu yleensä hyvin, kun kemiat ja ajatusmaailmat kohtaavat 😊

Pitäähän sitä ihmisellä jotain haasteita itsensä kanssa olla 😁 Voit tapella itsesi kanssa, miten ehdottomasti kannattaa olla ehdoton. Kerro sitten miten ehdottomaan lopputulokseen päädyit 😄

• Aivan ehdottomasti kerron, miten ehdottomaan lopputulokseen pääsen, jos sinne pääsen. Luultavampaa kuitenkin on, että päädyn kompromissiin ja ehdollistun naiselle, minkä myötä olisin ehdottomasti joustavampi 😁

• Anonyymi

Aivan ehdottomasti kerron, miten ehdottomaan lopputulokseen pääsen, jos sinne pääsen. Luultavampaa kuitenkin on, että päädyn kompromissiin ja ehdollistun naiselle, minkä myötä olisin ehdottomasti joustavampi 😁

Tämä kuulostaa ehdottomasti hyvältä tavalla lähestyä asiaa olematta liian ehdoton 😁

• mikä hiton seksuaalinen yksinäisyys? "vanhoilla nimikkeillä se vinkuminen ei enää kiinnosta ketään, kaikkein vähiten naisia." Täysin ei minullekaan ole auennut tuo termi mutta jos aikanaan miehiä moitittiin aktikeskeisyydestä niin kyllä linkin kommenteista paistoi läpi että kyllä miehet vähän laajemmin asian näkee.
      Tuo on varmaan totta että kun on nostettu esiin miesten yksinäisyys, huono-osaisuus, asunnottomuus yms niin äkkiä keskustelu on vaiennettu toteamalla että yksin miesten oma vika. Nyt kun lisättiin viittaus seksiin niin johan alkoi pöhinä.

Jos tuo Heka77:n toive ".... ihmisen halusta hakea hyväksyntää vastakkaiselta sukupuolelta. Siitä, että joku pitää minusta niin paljon...." tuntui sinusta vuodatukselta niin tuntuu aika kylmältä toteamukselta.

"syiden ulkoistamista muiden viaksi" Ainakin noissa mitä lueskelin niin tulkitsin että puhuivat lähinnä riittämättömyyden tunteesta ja siitä että nykyään keinot löytää kumppani muualta kuin atk-järjestelmien kautta ovat hyvin rajalliset.
      Eikä nämä ole mitenkään yksin ajatuksineen sillä tutkija Anu Kinnunen tutki asiaa väitöskirjassaan.
      "Tutkija Anu Kinnunen uskoo taustalla vaikuttavan vahvasti sen, että kumppaneita on alettu etsiä enenevässä määrin sähköisten deittailusovellusten kautta.
      – Etenkin ihmisten, jotka eivät ole ulkoisesti kovin edustavia, on entistä vaikeampi löytää kumppania. Normit ovat muuttuneet ulkonäkökeskeisemmiksi: myös sellaiset ihmiset, jotka eivät olisi välttämättä ulkonäkökeskeisiä tavallisessa sosiaalisessa elämässä, saattavat näiden sovellusten kautta yhtäkkiä muuttua sellaisiksi, sanoo Kinnunen

• randombypasser

Tsäp! Eipä irrotella lauseita asiayhteksistään.
        "Siitä, että joku pitää minusta niin paljon, että on valmis harrastamaan kanssani seksiä."

Tuossa on kaksi aivan eri asiaa, yhdessä virkkeessä. Ensimmäinen on toisesta pitäminen paljon ja jälkimmäinen nojaa siihen että jos pitää paljon, se tarkoittaa automaattisesti seksiä, koska vain siten Heka lausahduksen mukaan voi osoittaa syvintä toisesta paljon pitämistä.
        En sano, että Hekan näkemys on väärä, mutta samalla Heka suoraan todentaa itse sen, että pillun perässä hän pohjimmiltaan on.
        Tässä mielessä tuolla asialla ei enää ole mitään tekemistä varsinaisen yksinäisyyden kanssa, vaan oikeastaan ruikutetaan sitä samaa vanhaa incel-horinaa. Ja tuossakin virkkeessä vika on oikeastaan ulkoistettu Hekan itsensä sijaan naisille...

Tsäp! Eipä irrotella lauseita asiayhteksistään.
        "Siitä, että joku pitää minusta niin paljon, että on valmis harrastamaan kanssani seksiä."

Tuossa on kaksi aivan eri asiaa, yhdessä virkkeessä. Ensimmäinen on toisesta pitäminen paljon ja jälkimmäinen nojaa siihen että jos pitää paljon, se tarkoittaa automaattisesti seksiä, koska vain siten Heka lausahduksen mukaan voi osoittaa syvintä toisesta paljon pitämistä.
        En sano, että Hekan näkemys on väärä, mutta samalla Heka suoraan todentaa itse sen, että pillun perässä hän pohjimmiltaan on.
        Tässä mielessä tuolla asialla ei enää ole mitään tekemistä varsinaisen yksinäisyyden kanssa, vaan oikeastaan ruikutetaan sitä samaa vanhaa incel-horinaa. Ja tuossakin virkkeessä vika on oikeastaan ulkoistettu Hekan itsensä sijaan naisille...

Itse taas tulkitsin sen niin että pitäminen on se ykkösjuttu ja seksi tulisi siinä kylkiäisenä. Jos hän olisi pelkästään pillun perässä niin tuskin häntä kiinnostaisi mitä toinen hänestä ajattelee,

• M184 kirjoitti:

Itse taas tulkitsin sen niin että pitäminen on se ykkösjuttu ja seksi tulisi siinä kylkiäisenä. Jos hän olisi pelkästään pillun perässä niin tuskin häntä kiinnostaisi mitä toinen hänestä ajattelee,

Sepä se on ihmisten rikkaus, erilaisuus. Ja osittain siksikin hölisemme palstalla, tulevat eri näkemykset esille 😊

• Anonyymi

Femakkoämmät taas uhriutuu ja itkee kun vähän kiltin ja kunnollisen miehen oikeuksia seksiin sekä rakkauteen puolustetaan. Itsehän ovat lutkailleet jännämiesten kanssa yläasteelta asti välittämättä kilteistä ja kunnollisista miehistä paskaakaan.

• Anonyymi

Väitän, että seksuaalisesti yksinäiset ovat hyvin pitkälti samaa joukkoa kuin ihan vaan perinteisesti yksinäisetkin. Sosiaalisesti aktiiviset ihmiset harvemmin ovat myöskään seksuaalisesti yksinäisiä, kuten tuosta linkitetystä jutustakin itseasiassa huomaa. Kyseessä on siis sama ilmiö, mutta eri yksilöt vain kokevat eri puolen siitä asiasta vaikeammaksi.

• Anonyymi

Itse tiedän kylä itseasiassa aika montakin sellaista, jotka eivät sosiaalisesti ole yksinäisiä, mutta joilla ei ole parisuhdetta tai seksisuhdetta. Minä itse kuulun tähän ryhmään. Minulla on perhettä, ystäviä, työkavereita jne. Käyn ystävieni kanssa lenkillä, kahvilla, syömässä, teatterissa, näyttelyissä jne ja työkavereidenkin kanssa olen myös vapaa-ajalla tekemisissä. Minulla on läheiset välit sisaruksiini ja minulla ja paljon tuttuja esim. lapseni harrastusten kautta, joita tapaan usein viikonloppuisin eli kaikenlaista sosiaalista elämää on todella paljon. Seksuaalisesti olen kuitenkin yksinäinen eikä parisuhteen löytäminen ole minullekaan helppoa, vaikka olen luonteeltani avoin, sosiaalinen jne. En vain tapaa ikäisiäni vapaita miehiä arjessa oikein missään luonnollisessa yhteydessä. Ja sehän ei vielä riitä, että joku on vapaa. Pitäisi niitä tunteitakin syntyä..

• randombypasser

Hyvä havainto, lienee ainakin enemmän tavallisenkin yksinäisyyden kokemista näillä seksuaalisesti yksinäisillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse tiedän kylä itseasiassa aika montakin sellaista, jotka eivät sosiaalisesti ole yksinäisiä, mutta joilla ei ole parisuhdetta tai seksisuhdetta. Minä itse kuulun tähän ryhmään. Minulla on perhettä, ystäviä, työkavereita jne. Käyn ystävieni kanssa lenkillä, kahvilla, syömässä, teatterissa, näyttelyissä jne ja työkavereidenkin kanssa olen myös vapaa-ajalla tekemisissä. Minulla on läheiset välit sisaruksiini ja minulla ja paljon tuttuja esim. lapseni harrastusten kautta, joita tapaan usein viikonloppuisin eli kaikenlaista sosiaalista elämää on todella paljon. Seksuaalisesti olen kuitenkin yksinäinen eikä parisuhteen löytäminen ole minullekaan helppoa, vaikka olen luonteeltani avoin, sosiaalinen jne. En vain tapaa ikäisiäni vapaita miehiä arjessa oikein missään luonnollisessa yhteydessä. Ja sehän ei vielä riitä, että joku on vapaa. Pitäisi niitä tunteitakin syntyä..

Parisuhteen löytymisen vaikeus ei olekaan sitä "seksuaalista yksinäisyyttä". Se, että haluaa nimenomaan parisuhteen, on valinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parisuhteen löytymisen vaikeus ei olekaan sitä "seksuaalista yksinäisyyttä". Se, että haluaa nimenomaan parisuhteen, on valinta.

No minulle parisuhteen löytymisen vaikeus tarkoittaa myös seksin saamisen vaikeutta. Seksiä saisi varmaan jostain baarista vaikka heti tänä iltana, mutta sellainen seksi ei ole minulle tyydyttävää seksiä. Minulle seksi on parisuhdejuttu, joten ei parisuhdetta=ei seksiä.

Mainitsin kyllä kommentissani myös seksisuhteen tarkoittaen sillä myös sellaisia, jotka olisivat tyytyväisiä satunnaisseksiin, fwb-suhteeseen tms eli pyrin kattamaan tuolla kaikenlaiset tilanteet joissa ihmiset voivat kokea seksuaalista yksinäisyyttä. Se voi merkitä eri ihmisille eri asioita tietenkin. Seksuaalisesti yksinäinenhän voi olla vaikka parisuhteessa, mutta en nyt lähtenyt listaamaan ihan kaikkia tilanteita, joissa ihminen voi kokea seksuaalista puutetta, tyytymättömyyttä, kaipuuta, mitä se sitten ikinä onkin, mikä kumpuaa kaipuusta saada olla intiimissä kanssakäymisessä toisen ihmisen kanssa.

• Anonyymi

Itse aihe on tärkeä ja puhumisen arvoinen. Sen sijaan näiden juttujen asenne on se, josta olen saanut totaalisesti tarpeekseni. Minäkään en jaksa märehtimistä ja ongelmien ulkoistamista. Aina se syy ja vika on jossain muualla ja "minä itse" ei muka pysty tekemään asialle mitään. Mulla on hyvin matala toleranssi sellaiselle puheelle, jonka koen tyhjäksi vinkumiseksi, joka ei johda mihinkään muutokseen ja parempaan. Mä en ymmärrä mitä hyötyä on sellaisesta "yhteiskunnallisesta keskustelusta", jossa vain vingutaan ja valitetaan, että vika on kaikissa muissa.

• Anonyymi

Ilmeisesti kaikki rasismiin ja muuhunkin syrjintään liittyvät keskustelut ovat myös yhtä turhia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti kaikki rasismiin ja muuhunkin syrjintään liittyvät keskustelut ovat myös yhtä turhia?

Aina jos keskustelun pointti on kertoa miten vika on vain kaikessa muussa, eikä asialle voi itse tehdä mitään, niin kyllä, se on turhaa. Sinällään olet ihan oikeassa, että tietynlainen keskustelu rasismista on täysin turhaa vinkunaa. Rasismikeskustelustakin usein puuttuu ihan kokonaan se puoli, että mitä se rasismia kokeva yhteisö voisi yrittää ihan itse niille asioille. Kyllä, sekin on hyvin häiritsevää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina jos keskustelun pointti on kertoa miten vika on vain kaikessa muussa, eikä asialle voi itse tehdä mitään, niin kyllä, se on turhaa. Sinällään olet ihan oikeassa, että tietynlainen keskustelu rasismista on täysin turhaa vinkunaa. Rasismikeskustelustakin usein puuttuu ihan kokonaan se puoli, että mitä se rasismia kokeva yhteisö voisi yrittää ihan itse niille asioille. Kyllä, sekin on hyvin häiritsevää.

Toi on totta. Musta rasismi on oikeastaan melko hyväkin vertaus tässä kohtaa.

Rasismista on puhuttu jo vuorikymmeniä. Rasismi on osin vähentynyt, mutta onko sitten kuitenkaan ja onko se tietty vähentyminen pikemmin näennäistä. Puhuminen ja "yheteiskunnallinen keskustelu" on TODELLA hidas ja tehoton tapa muuttaa mitään. Tietenkin sitä keskustelua pitää käydä ja jos sillä saadaan muutettua rakenteita, niin hyvä. Ihmisten asenteisiin keskusteleminen on kuitenkin aivan äärimmäisen hidas tapa vaikuttaa. Tietyllä tavalla se keskusteleminen jopa lisää rasismia, sillä monia se puhe vain provosoi. Varsinkin jos kokemus sattuu olemaan sen puheen kanssa ristiriidassa, niin sen puheen kuunteleminen lähinnä vain v.tuttaa.

Ainoa oikeasti toimiva tapa vähentää rasimia, on sosiaalinen kanssakäyminen - toimiva ja asiallinen sellainen. Puhe ei vähennä ennakkoluuloa. Aikoastaan kokemus voi vähentää ennakkoluuloa ja tästä päästään siihen, että myös rasismia kokevalla yhteisöllä on itsellään vastuuta sen rasismin vähentämisestä. Jos (niin kuin totuus on) siellä yhteisön sisälläkin moni tajuaa sen omaan yhteisöönsä kohdistuvan ennakkoluulon ja näkee ne ominaisuudet, joista vaikka ympäröivä yhteiskunta ei pidä, niin kyllähän ne ennakkoluulot ovat silloin myös ihan perusteltuja. Jos aidosti ja oikeasti haluaa vähentää itseensä kohdistuvaa ennakkoluuloa, niin silloin pitää olla valmis myös itse tekemään sille asialle jotain. Silloin pitää olla valmis sanoutumaan irti tietyistä tavoista ja tietystä käytöksestä (jos ne ovat siis vahingollisia), pitää olla valmis juurimaan niitä ongelmia pois siitä omasta yhteisöstä, pitää olla valmis rankaisemaan niitä, jotka toimivat väärin ja pitää olla valmis myös ilmiantamaan niitä, jotka toimivat esim. vastoin lakia. Jos niille annakkoluuloille on perusteita, niin silloin niiden olemassaolosta on suhteellisen turha vain valittaa.

Tuo yllä oleva kappale ei tietenkään tarkoita, että vastuu olisi yksinomaan rasimia kokevalla taholla. Rasismia harjoittavalla taholla on myös vastuu opetella käyttäytymään tasa-arvoisesti. Heiltä ei kuitenkaan voi odottaa jotakin naiivia ja sinisilmäistä yksipuolista luottamista, jos se toinen osapuoli jatkuvasti käyttäytyy jotenkin väärin. Rasismikin on kaksisuuntaista ja kaikelle on syitä ja seurauksia, molempiin suuntiin. Ja tämä sama pätee myös tuohon ketjun alkuperäiseen aiheeseen, eli seksuaaliseen yksinäisyyteen. Siihenkään asiaan ei ole niin, että syyt ja ratkaisut ovat yksinomaan muissa, vaan omaa itseäänkin on syytä tarkastella kriittisesti.

• Aamen! Juuri tämä on oma näkökulmani myös, en vain jaksa tuota vinkumista siitä miten omat ongelmat on jonkun toisen vika. Ja jos ei toisen, niin vähintääkin maailma kohtelee kaltoin ja elämä ylipäänsä toimii väärin.

• Tähän soppaan voisin nyt heittää sekaan naisten kokeman seksuaalisen yksinäisyyden. Onhan niitä yh-äitejä ja mallin mittoihin sopimattomia naisia jotka voivat myös kokea samaa.

• Anonyymi

Tuokin on yksi juuri tälle keskustelulle hyvin leimallinen juttu. Hyvin usein naisten täysin sama kokemus ohitetaan vähätellen ja yleensä vieläpä juuri sillä argumentilla, että se on naisen oma vika ja nainen itse voisi sille tehdä jotain. Tuo on yksi puoli, joka tekee tämän tyyppisestä keskustelusta täysin turhaa, kun ei sitä kerta voi faktoilla käydä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuokin on yksi juuri tälle keskustelulle hyvin leimallinen juttu. Hyvin usein naisten täysin sama kokemus ohitetaan vähätellen ja yleensä vieläpä juuri sillä argumentilla, että se on naisen oma vika ja nainen itse voisi sille tehdä jotain. Tuo on yksi puoli, joka tekee tämän tyyppisestä keskustelusta täysin turhaa, kun ei sitä kerta voi faktoilla käydä.

Niinpä. Välillä kaikki tuntuu joidenkin mielestä olevan naisten vika. Jos mies ei saa, niin syytetään naisia että ne on niin vaativia miesten suhteen. Jos nainen ei saa, niin heti neuvotaan esim. laihduttamaan. Ihan on naisen oma vika kun ei pidä itsestään huolta.

• Anonyymi
        Vicky2022 kirjoitti:

Niinpä. Välillä kaikki tuntuu joidenkin mielestä olevan naisten vika. Jos mies ei saa, niin syytetään naisia että ne on niin vaativia miesten suhteen. Jos nainen ei saa, niin heti neuvotaan esim. laihduttamaan. Ihan on naisen oma vika kun ei pidä itsestään huolta.

Noihan se on. Usein näkee vaikkapa tekstejä, että "nainen saa aina miehen ja seksiä, vaikka olisi millainen siiderivalas tahansa". Sitten jos joku toteaa, että "no en ainakaan minä saa", niin vastine on, että "no laihduta" tai "älä ole niin nirso". Sitten samaan hengenvetoon valitetaan, että "naiset on nirsoja ja niille ei lihava mies kelpaa". Tuohon ei sitten kuitenkaan saa todeta, että "no laihduta" tai "älä ole niin nirso". Jos sanoo, että "älä ole niin nirso", niin sitten aletaan valittaa, että "eikö miehellä ole oikeutta vaatia mitään". Asenne on siis aivan totaalisesti se, että itse ei tarvitsisi tehdä mitään ja ongelma on 100%:sti muissa, eli naisissa.

Yritä nyt sitten jotenkin käydä tuollaisen asentaan kanssa järkevää ja rakentavaa keskustelua. Mitä hyötyä siitä koko keskustelusta on? Mitä noiden "argumenttien" edestakainen heittely ketään hyödyttää? Mikään ei muutu. Tuo on ihan samanlainen keskustelu, kuin joku vaikka valittaa, ettei hän osaa tehdä jotakin. Sitten kehotat opettelemaan. Sitten se toinen toteaa, ettei hän kuitenkaan opi. Sitten sanot, että no ole sitten tekemättä ja toinen valittaa, että pitäisi tehdä. No sen kun teet, en osaa, no opettele, en kuitenkaan opi, no älä sitten tee, mutta kun on pakko, no tee sitten, en osaa, no opettele, en kuitenkaan opi, no älä sitten tee, mutta kun on pakko, no tee sitten, en osaa, no opettele, en kuitenkaan opi, no älä sitten tee ... jne. jne. Mitä hiton hyötyä tuollaisesta "keskustelusta" on?

• Anonyymi kirjoitti:

Noihan se on. Usein näkee vaikkapa tekstejä, että "nainen saa aina miehen ja seksiä, vaikka olisi millainen siiderivalas tahansa". Sitten jos joku toteaa, että "no en ainakaan minä saa", niin vastine on, että "no laihduta" tai "älä ole niin nirso". Sitten samaan hengenvetoon valitetaan, että "naiset on nirsoja ja niille ei lihava mies kelpaa". Tuohon ei sitten kuitenkaan saa todeta, että "no laihduta" tai "älä ole niin nirso". Jos sanoo, että "älä ole niin nirso", niin sitten aletaan valittaa, että "eikö miehellä ole oikeutta vaatia mitään". Asenne on siis aivan totaalisesti se, että itse ei tarvitsisi tehdä mitään ja ongelma on 100%:sti muissa, eli naisissa.

Yritä nyt sitten jotenkin käydä tuollaisen asentaan kanssa järkevää ja rakentavaa keskustelua. Mitä hyötyä siitä koko keskustelusta on? Mitä noiden "argumenttien" edestakainen heittely ketään hyödyttää? Mikään ei muutu. Tuo on ihan samanlainen keskustelu, kuin joku vaikka valittaa, ettei hän osaa tehdä jotakin. Sitten kehotat opettelemaan. Sitten se toinen toteaa, ettei hän kuitenkaan opi. Sitten sanot, että no ole sitten tekemättä ja toinen valittaa, että pitäisi tehdä. No sen kun teet, en osaa, no opettele, en kuitenkaan opi, no älä sitten tee, mutta kun on pakko, no tee sitten, en osaa, no opettele, en kuitenkaan opi, no älä sitten tee, mutta kun on pakko, no tee sitten, en osaa, no opettele, en kuitenkaan opi, no älä sitten tee ... jne. jne. Mitä hiton hyötyä tuollaisesta "keskustelusta" on?

No ei yhtään mitään 😂

• Anonyymi

Kyllä. Eimerkiksi tuo Yh-isin kokemus on sellanen, jonka valtaosa Yh-äideistäkin voi allekirjoittaa. Ei siinä yksinään pienen lapsen/pienten lasten kanssa eläessä pysty aina sitä omaa sosiaalista piiriä ylläpitämään. Vaan jos yh-äiti menee tollasta kirjoittamaan, niin vastaus on, että mitä menit tekemään ne lapset väärän miehen kanssa, Sen sijaan onko vaikka nyt tässä ketjussa vielä kertaakaan kukaan sanonut tuosta Yh-isi:stä, että mitäs meni tekemään lapsia väärän naisen kanssa? Naisen kokemus mitätöidään heti ja tilanne pistetään naisen omaksi syyksi, miehen kokemukselle ei käy samoin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Eimerkiksi tuo Yh-isin kokemus on sellanen, jonka valtaosa Yh-äideistäkin voi allekirjoittaa. Ei siinä yksinään pienen lapsen/pienten lasten kanssa eläessä pysty aina sitä omaa sosiaalista piiriä ylläpitämään. Vaan jos yh-äiti menee tollasta kirjoittamaan, niin vastaus on, että mitä menit tekemään ne lapset väärän miehen kanssa, Sen sijaan onko vaikka nyt tässä ketjussa vielä kertaakaan kukaan sanonut tuosta Yh-isi:stä, että mitäs meni tekemään lapsia väärän naisen kanssa? Naisen kokemus mitätöidään heti ja tilanne pistetään naisen omaksi syyksi, miehen kokemukselle ei käy samoin.

Niinpä.

• Anonyymi

Harvinaisen totuudellista puhetta. Kiitos kaikkien naisten puolesta💩👍

• Anonyymi

eteteveköb isäntien kirkumista
      ?

• Uhoojat uskovat, että on hohdokasta panna ylivaihteelle. Retostelkoot ny sit. Eiköhän uhoojatkin aikanaan väsähdä. Mutta jää meille väsymättömät moottoripuput vielä jäljelle, nuorekas telis- eli telaketjuväki. 🌹👀

• Anonyymi

Onpa sinulla mahtava elämä.

• Niin on, mistäs sinulle saataisin omasi?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      72
      3289
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2343
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1879
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1851
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      24
      1281
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe