Kuka oli Jeesus?

Anonyymi-ap

Enkeli, jumalan yksi enkelipojista, joita satoja tuhansia, ehkä vielä enemmän!

130

1143

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala kutsui ennen aikojaan homppelipoikansa enkeliksi.

• Anonyymi

Tomppeli

• Anonyymi

Tämä on minun asiallinen kommenttini, ei vitsi.
      Mielestäni jeesus oli vain tavallinen ihminen, josta aikana jolloin ihmiset oli helposti puhuttavissa uskomaan erilaisiin asioihin ilman oikeita tekoja ja todisteita ja jäi siten elämään historiaan. Uskon, että jeesus niminen ihminen luultavasti oli siis olemassa, johon nämä tarinat perustuu mutta faktoja tuskin on kovin moni asia häneen liittyvä. Jeesukseen uskoo edelleen miljoonat ihmiset, eikä siinä mitään väärää. Tämä on minun mielipiteeni ja sen halusin jakaa.

• Anonyymi

ämä on minun asiallinen kommenttini, ei vitsi.
        Mielestäni jeesus oli vain tavallinen ihminen, josta aikana jolloin ihmiset oli helposti puhuttavissa uskomaan erilaisiin asioihin ilman oikeita tekoja ja todisteita ja jäi siten elämään historiaan. Uskon, että jeesus niminen ihminen luultavasti oli siis olemassa, johon nämä tarinat perustuu mutta faktoja tuskin on kovin moni asia häneen liittyvä. Jeesukseen uskoo edelleen miljoonat ihmiset, eikä siinä mitään väärää. Tämä on minun mielipiteeni ja sen halusin jakaa.

Niin,no ihan sama miten luulet.
        Mutta toivo parasta.
        Kun tiedät ja koet,silloin vois muuttua jotain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ämä on minun asiallinen kommenttini, ei vitsi.

Niin,no ihan sama miten luulet.
        Mutta toivo parasta.
        Kun tiedät ja koet,silloin vois muuttua jotain.

Ei ole toivomisesta kiinni. On myös hyvin mahdollista, että kaikki on keksittyä ja sen ajan urbaanilegendoista koottua. Jos lähdetään Raamattuun kirjatuista Jeesuksen puheista, hänet voidaan vain todeta valehtelijaksi: Se ei palannut, vaikka lupasi. Se myös lupasi, että hänen seuraajansa tekevät ihmeitä, mutta sellaista ei tapahdu. Kaikki ovat osoittautuneet huijareiksi. Miksi pitäisi uskoa muuhunkaan? Jeesuksen kerrotaan tehneen ihmeitä. Vastaavia tarinoita kerrotaan muidenkin uskontojen pyhissä kirjoituksissa. Ne kristitty uskova leimaa ne oikopäätä saduiksi. Miksi Raamatun tarinat olisivat poikkeus? Siksikö, että toivot niin?

• Anonyymi

Tavallinen ihminen, jonka ympärille rakennettiin henkilökultti.

• Anonyymi

Te tyhmät ja sokeat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te tyhmät ja sokeat!

Valtuusto kiittää teitä korkeatasoisista solvauksistanne.

Kaiketi kuitenkin voisi sanoa samaa ihmisistä, jotka oikeasti uskovat tähän muinaiseen henkilökulttiin, jonka keskeisimmät väittämät pohjautuvat vuosikymmeniä kulttihenkilön kuoleman jälkeen kerrottuihin anekdootteihin ja toisen käden kuulopuheisiin. Emme voi vahvistaa ensimmäistäkään ihmettä tai että tämä Jeesus-hahmo olisi sanonut yhtään mitään. Kenties kuitenkin kutsuisin tähän henkilökulttiin uskovia herkkäuskoisiksi. Kyseenalaista on sekin, kuinka vahvaa heidän kriittinen ajattelunsa on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valtuusto kiittää teitä korkeatasoisista solvauksistanne.

Kaiketi kuitenkin voisi sanoa samaa ihmisistä, jotka oikeasti uskovat tähän muinaiseen henkilökulttiin, jonka keskeisimmät väittämät pohjautuvat vuosikymmeniä kulttihenkilön kuoleman jälkeen kerrottuihin anekdootteihin ja toisen käden kuulopuheisiin. Emme voi vahvistaa ensimmäistäkään ihmettä tai että tämä Jeesus-hahmo olisi sanonut yhtään mitään. Kenties kuitenkin kutsuisin tähän henkilökulttiin uskovia herkkäuskoisiksi. Kyseenalaista on sekin, kuinka vahvaa heidän kriittinen ajattelunsa on.

Näin toimii lintsari!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin toimii lintsari!

Jos lintsari tarkoittaa ihmistä, joka ei usko kaikkea kuulemaansa ja vaatii kunnollisia todisteita, olen ilomielin lintsari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos lintsari tarkoittaa ihmistä, joka ei usko kaikkea kuulemaansa ja vaatii kunnollisia todisteita, olen ilomielin lintsari.

Lintsari ei viitsi hakea lukemalla Raamatusta oikeaa tietoa, kuuntelee saatanan aikaansaamia lieutuksia!

• Anonyymi kirjoitti:

Lintsari ei viitsi hakea lukemalla Raamatusta oikeaa tietoa, kuuntelee saatanan aikaansaamia lieutuksia!

Missä kohtaa raamatussa on oikeaa tietoa?

Ainakin se alkaa taikuudella.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Joka sivulla....koska luet ensimmäiisen sivun

• Anonyymi kirjoitti:

Joka sivulla....koska luet ensimmäiisen sivun

Olen lukenut, mutta nauroin hillittömästi joka sivulla.

Kuten sanoin se alkaa taikuudella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En keksi mitään syytä, miksi kenenkään tulisi piitata siitä, mitä Raamattu väittää. Enkä ole ole nähnyt todisteita siitä, että mikään saatana olisi sanonut yhtään mitään tai että koko olentoa olisi ylipäätään olemassa.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Olen lukenut, mutta nauroin hillittömästi joka sivulla.

Kuten sanoin se alkaa taikuudella.

Hillityn naurusi hyytyy, kun olet matkalla matojen nakerrettavaksi!
        Siitä on taikuus kaukana

• Anonyymi kirjoitti:

Hillityn naurusi hyytyy, kun olet matkalla matojen nakerrettavaksi!
        Siitä on taikuus kaukana

Arvaa jännittääkö? Minä en sentään epäjumalaa palvonut.

• Anonyymi

Tavallinen ihminen, jonka ympärille rakennettiin henkilökultti.

NO ,ei todellakaan!!
        Hän Kristus edusti RAKKAUTTA !
        Onko siinä jotain väärää?

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Raamatun ainoan oikean englanninkielisen version ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi?

Genesis 1 King James Bible (KJB)
        1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
        (10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)

Revelation 22 King James Bible (KJB)
        21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
        (12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)

1 John 5 King James Bible (KJB)
        7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
        (22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristitty voi lukea Raamattuaan moneen kertaan kannesta kanteen, mutta kieltäytyy näkemästä todellisuutta. Jokainen nyppii sieltä jakeita oppisuuntansa mallin mukaan. Siihen sopimattomat unohdetaan tai selitellään pois.

• Anonyymi

Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
      Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
      Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)

• Jeesuksessa on jumalallista alkuperää yhtä paljon kuin sinussa ja minussa. Eli hän oli aivan tavallinen ihminen. Hänen ympärillään rehotti jonkin sortti kultti, jonka takia hän erottui porukasta. Varmaankin oli hyvä puhuja ja viestitti hyviä moraalisia ohjeita kuulijoilleen.

Mistä repäisit enkelipoikien lukumääräksi satoja tuhansia? Ja miksi juuri poikia? Eivätkö tytöt merkinneet mitään?

• Oli se sonni se jumala!

• Anonyymi

Raamatusta
        Tällä elämöidään, ei tiedetä sanaata mitään

• Anonyymi

Hieno kysymys. Jeesu on Kristus, Jumalan Jahven ainoa Poika ja kolmiyhteisen Jumalan toinen persoona. Jeesus on myös luvattu Messias, jonka oli määrä tulla pelastamaan omansa pahuuden ja kuoleman vallasta. Ei tämän kummempaa.

Jumala on aina ollut. Ilman Häntä ei voisi mitään elämääkään olla. Jumala alkoi luomaan, koska se ominaisuus kuuluu Hänen perusolemukseensa. Jumala loi ensin näkymättömän maailmansa enkeleineen ja kaikkine mahtavuuksineen.

SItä ennen Hän oli tietoinen itsestään lähtevästä voimasta. Hän jopa kykeni ohjaamaan tätä kuin toista persoonaa. Kun Jumala ajatteli jotain jossakin tekevänsä, tämä Voima oli heti jo asiaa toteuttamassa. Omassa voimassaan, ei tämä monessa paikassa yhtäaikaa toimiva voima tehnyt mitään, vaan aina se noudatti Isän tahtoa. Jumala nimitti tämän Voimansa Pyhäksi Hengeksi. Jumala alkoi jopa keskustelemaan tämän Voiman kanssa. He olivat täysin yhtä ja yksimielisiä kaikesta, koska Voima antoi kaiken kunnian vain Jahvelle.

Eräänä hetkenä Voima halusi yllättää Jumalan. Hän tiesi, että Jumala mielellään luo uutta, arvostaa kauneutta, seurustelee mielellään luotujensa kanssa ja haluaa olla koko ajan rakastavana Isänä luoduilleen.

Voima oli usein ajatellut, että Hän tekee kaiken Isän tahdon mukaan ja kaiken Hän on saanut itsekin Isältä, koska Hän saa alkunsa Isästä. Ilman Isää ei olisi Häntäkään. Hän mielellään toteuttaa kaiken kaikkialla, mitä Isä päättää ja haluaa.

Yhden ainoan kerran kaikessa kiitollisuudessaan ja kunnioituksessaan Pyhä Henki päätti: "Minäpä yllätän Isän. Annan Hänelle lahjan, jota Hän ei itse ole koskaan minulta pyytänyt tai vaatinut. Pyhä Henki ponnisti kaiken tarmonsa tehdäkseen jotakin, mikä oli täysin poikkeavaa siihen asti tapahtuneesta. Voima ei kertonut kenellekään siihen asti luodulle suunnitelmistaan, Hän jopa pakeni kaikkea vähäksi aikaa. Luoja tunsi, että osa Hänestä lähtevästä Voimasta on jossakin muualla. Hän salli tämän, koska tiesi, ettei kukaan, ei varsinkaan tämä Voima, tee mitään, mitä Hän ei sallisi. Luoja antoi mahdollisuuden Pyhälle Hengelleen yllättää Hänet hyvällä tavalla. "Annan Hänen ylittää itsensä", ajatteli Luoja Pyhästä Hengestään.

Eräänä päivänä Pyhä Henki tuli hieman arastellen lahjansa kera Luojan valtaistuimen eteen. Hän kantoi pientä kaunista olentoa sylissään kauniisti kapaloituna, ojensi Isälle snoen "Katso Jumalani, Poikasi, jonka Sinulle synnytin. En luonut Häntä, koska Sinä et käskenyt niin tekemään. Hän on lahjani Sinulle. Hän on osa Meitä. Olkoon Hän aina Sinun vierelläsi. "

Jumala, Isä katsoi poikaansa. Tunsi suurta myötätuntoa tuota hohtavaa pientä olentoa kohtaan ja sanoi: "Hän on osa Meitä. Olkoon niin. Minä opetan Häntä ja Hän kuuntelee minua. Hän kehittyy samanlaiseksi kuin minä olen ja Hän on oleva minun Poikani aina ja ikuisesti.

Tässä suurin piirtein kuvaus Jeesuksen alkuperästä. Toivottavasti selkeytti, vaikka tämäkin oli vain vajavaisen ihmisen kuvailemaa tapahtumaa, josta Raamatussa, tosin peitellysti ja hengellisesti, selvästi kerrotaan.

Voikaa hyvin ja Siunausta!

• Anonyymi

Vanhan Testamentin Profeetta Jesajan mukaan Poika, Jeesus Kristus on Herra, Jumala.

Biblia 1776

Jesaja 9:6
        "Sillä meille on lapsi syntynyt, ja poika on meille annettu,
        jonka hartioilla herraus on; ja hänen nimensä kutsutaan Ihmeellinen,
        Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Ijankaikkinen Isä, Rauhan päämies:"

Raamattu VT 33/38
        Jesaja 9:5

"Sillä lapsi on meille syntynyt,
        poika on meille annettu,
        jonka hartioilla on herraus,
        ja hänen nimensä on:
        Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."

KJV
        Isaiah 9:6

"For unto us a child is born, unto us a son is given:
        and the government shall be upon his shoulder:
        and his name shall be called Wonderful, Counsellor,
        The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhan Testamentin Profeetta Jesajan mukaan Poika, Jeesus Kristus on Herra, Jumala.

Biblia 1776

Raamattu VT 33/38
        Jesaja 9:5

"Sillä lapsi on meille syntynyt,
        poika on meille annettu,
        jonka hartioilla on herraus,
        ja hänen nimensä on:
        Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas."

KJV

The mighty God, The everlasting Father, The Prince of Peace."

Kiitos näistä. Noinhan se juuri on. Kuitenkin Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat erillisiä persoonia.

• Anonyymi

Jumalan toinen persoona, voi mitä soopaa!

• Anonyymi

Jumalan käyttämä viestintäkanava, soopaa sekin.

• Anonyymi

Jos tehdään Jeesuksesta jumala, mitätöidään noin 5000 raamatunjaetta!!!!!

• Anonyymi

Kyllä Jesaja 9:6 selvästi ilmoittaa Pojan, eli Jeesuksen selvästi Jumalaksi.

Biblia 1776

KJV

The mighty God, The everlasting Father,
        The Prince of Peace."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Jesaja 9:6 selvästi ilmoittaa Pojan, eli Jeesuksen selvästi Jumalaksi.

Biblia 1776

KJV

The mighty God, The everlasting Father,
        The Prince of Peace."

Kolossalaiskirje 2:8-10
        "[8] Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

[9] Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

[10] ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,"

1. Korinttolaiskirje 12:4-6
        "[4] Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; [5] ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; [6] ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama."

Roomalaiskirje 8:9
        "[9] Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."

• Anonyymi

Minä olen saapunut, olen jeesus ja nyt on toinen tulemani. Olette varmaan nähneet kirjoituksia että Jeesus tulee pian. Tässä olen. Päätin olla jeesus, niin jeesus sitten olen. Saa palvoa polvieni juuressa. Haluan kuitenkin ympärilleni 12 naista, en miestä. Olen muuttunut niistä ajoista, nyt pidän naisistakin.

• Anonyymi

Pillerit loppunut!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pillerit loppunut!!!

Ei ole loppunut, koska ei ole koskaan määrättykkään. Ehkä pitäisi määrätä, mutta jos niitä tällekkin Jeesukselle mihin ihmisistä osa uskoo olisi määrätty jotain pillereitä, niin ehkä oltaisiin säästytty näiltäkin tarinoita 😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole loppunut, koska ei ole koskaan määrättykkään. Ehkä pitäisi määrätä, mutta jos niitä tällekkin Jeesukselle mihin ihmisistä osa uskoo olisi määrätty jotain pillereitä, niin ehkä oltaisiin säästytty näiltäkin tarinoita 😂😂😂

Mene ateistienpalstalle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene ateistienpalstalle

En ole Ateisti 😂😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole Ateisti 😂😂😂😂

Olet.
        Lahkolaiset ja ateistit ovat samalla viivalla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet.
        Lahkolaiset ja ateistit ovat samalla viivalla!

Areistiöeteisti ihan sama mitä kukakin sanoo olevansa. Minä olen vaan ihminen, synnyin ja kuole. Jos sielä jeesus sitten onkin vastassa tuomitsemassa niin kyllä haastan oikeuteen todisteiden puutteista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Areistiöeteisti ihan sama mitä kukakin sanoo olevansa. Minä olen vaan ihminen, synnyin ja kuole. Jos sielä jeesus sitten onkin vastassa tuomitsemassa niin kyllä haastan oikeuteen todisteiden puutteista.

Kovat ajat on vartiotornilaisilla edessä, jos käy ilmi, että vastoin heidän uskomuksiaan muslimit olivat sittenkin oikeassa. Sinne vain puku päällä, salkku kädessä ja Herätkää!-lehti kainalossa Islamin helvettiin kidutettavaksi. Peliteoreettisesti kannattavinta olisi valita se uskonto, jossa on pahin rangaistus uskon puutteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilinkin että ei tuohon ole pillereitä vielä keksitty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilinkin että ei tuohon ole pillereitä vielä keksitty.

😁😁😁😁

• Anonyymi

Ei pidä valehdella.

APT 5:3 Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä
      5:4 Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
      5:5 Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki

-Jumala varoittaa ja rankaisee valehtelemisesta
      -Pyhä Henki on siis Jumala

Vartiotorniuskonnossa Pyhä Henki on fysiikan eloton ilmiö voima. Mutta mikä silloin on itse lahkojehoova, se, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä, kunnes vartiotorni antoi häädön ?

• Anonyymi

PH onjumala...hehehe
        Miksi sitten valehtelet?

• Anonyymi

Oletko pitkään ollut Alcyon harhoissa, kuuletko sieltä pyhänhengen ääniä?

• Anonyymi

Jumalan poikia ikuisia oli 200. Mutta Jeesus on Jumalan AINOA Poika.

Se merkitsee itse persoonallinen Jumala , inkarnaatio. Hän ei ollut enkeli Jumalan Poika jotka materialisoitu valosta materiaksi.

Vaan itse persoonallinen Jumala.
      Hänet toki alennettiin , mutta korotetaan enkeleitä ylemmäksi. Tosin fragmentteina. Sillä ristiinnaulittaessa Jumala itse kuoli maailman edestä. Kaikki mikä on ylösnoussut on hänen fragmenttejaan.

Jumala kuoli kertakaikkisesti kaikkia aikoja varten , mutta nousi ylös fragmentteja hänestä.
      Kirkko ruumiin symbolina
      Pyhä Ehtoollinen sielun symbolina
      Henki jaettiin pieninä osuuksina kaikille eläimillekin
      HENKÄYS nousi Profeetta Isaksi.
      Ego, Äly, mieli yms. Puolijumaliksi Intiaan ja muualle.

Ikävä tätä on toistaa jatkuvasti. Jumala kuoli maailman elämän puolesta.

• Anonyymi

Siinä toinen valehtelija!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä toinen valehtelija!

Kaikki jotka olivat ennen minua olivat murhaajia ja valehtelijoita eivätkä lampaat kuunnelleet heitä.

Niin oli vuonna 33 jKr ja niin on myös Profeetta Isan saapuessa 2033 jKr tienoilla ehkä.

Isa on Kristuksen suun HENKÄYS. Islamille Jeesus itse. Kun hän tulee evankeliumi käy toteen toisen kerran. Minkä Jeesus sanoi 33 jKr vaikuttaa ja toteen käy myös 2033 jKr.

On mulla murhanhimoa pahoja kohtaan ja olen mä valehdellut. Nykyisin saarnaan sitä mitä kuulen taivaallisten kertovan. En itse kuitenkaan keksi näitä juttuja vaan saan niitä taivaallisilta. Nämä jutut sopii kyllä koetella raamatun valossa.

Jehova on kyllä yksi luojista varsinainen Luoja joka sai kaiken Knowledgen ALLAHILTA.

Jehova loi kaiken.
        Krishna muodosti kaiken.
        ALLAH teki kaiken.
        Kristus perusti kaiken.

Tämä käy ilmi mm. Psalmeista, Hermaan Paimenesta ja Hare Krishna kirjojen vihjeistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki jotka olivat ennen minua olivat murhaajia ja valehtelijoita eivätkä lampaat kuunnelleet heitä.

Niin oli vuonna 33 jKr ja niin on myös Profeetta Isan saapuessa 2033 jKr tienoilla ehkä.

Isa on Kristuksen suun HENKÄYS. Islamille Jeesus itse. Kun hän tulee evankeliumi käy toteen toisen kerran. Minkä Jeesus sanoi 33 jKr vaikuttaa ja toteen käy myös 2033 jKr.

On mulla murhanhimoa pahoja kohtaan ja olen mä valehdellut. Nykyisin saarnaan sitä mitä kuulen taivaallisten kertovan. En itse kuitenkaan keksi näitä juttuja vaan saan niitä taivaallisilta. Nämä jutut sopii kyllä koetella raamatun valossa.

Jehova on kyllä yksi luojista varsinainen Luoja joka sai kaiken Knowledgen ALLAHILTA.

Jehova loi kaiken.
        Krishna muodosti kaiken.
        ALLAH teki kaiken.
        Kristus perusti kaiken.

Tämä käy ilmi mm. Psalmeista, Hermaan Paimenesta ja Hare Krishna kirjojen vihjeistä.

Tällaista soopaa tulee kun vetelee huumeita!

• Anonyymi

Oletko tippunut kirkon katolta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällaista soopaa tulee kun vetelee huumeita!

Ei niitä noin hulluksi tule.

• Anonyymi

Vaeltaaksemme Jumalan kanssa meidän TÄYTYY mukautua Jeesuksen Kristuksen ESIMERKKIIN.
      Näin tekee JT

• Anonyymi

Juurikin,ihmetyttää lahkolIstensaatanallisrm esim seuraaminen

• Anonyymi

vartiotorniuskonnossa Jeesus on enkeli, sen kieltämisestä ei selviä mökötyksellä vaan saa potkut.

Raamattu
      Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"

Ja vielä
      Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina

• Anonyymi

Jeesus on yksi Jumalan enkelipojista, ensimmäinen

• Anonyymi

Et nyt kyllä ole ihan tolkuissasi.

• Anonyymi

Kuka oli Jeesus?
      Erehdyt kun et tunne Jumalan voimaa Jeesus ei ollut vaan on edelleen.

• Anonyymi

Jeesus on yksi Jumalan enkelipojista, ensimmäinen

• Anonyymi

> Kuka oli Jeesus?

Jeesus on Jumalan poika, ja Messias.

"Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
      Luuk. 1:31-33

"Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sen tähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi."
      Luuk. 1:35

"Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

• Anonyymi

Oletko sinä Jumalasta syntynyt vai Perkeleen lapsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä Jumalasta syntynyt vai Perkeleen lapsi?

Saatanallisia kyselyjä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanallisia kyselyjä!

Isääsikö huutelet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isääsikö huutelet?

Homous on jumalalle kauhistus!

• Anonyymi

Elohim sanan kun lukee lopusta alkuun saadaan
      Mihoel eli Mikael. Elohim sinänsä on ALLAH, joka korotettu (exalted) Kristuksen Jumalainen luonto.

Eli Elohim = Mikael = Kristus = ALLAH the exalted.

Nämä neljä sukupolvea ovat mukana Taivaan ja Maan luomisessa. Mutta ovatko he enkelipoikia vai Yksi, Ainoa Jumala kuka sen oikein taitaisi kertoa.

• Anonyymi

Aamusta jo humalassa?

• Anonyymi

.elkoista sekoilua!

• Anonyymi

Hauska tulkinta, kiitos. Mikael on kyllä aivan eri kuin Jumala. Hän on kolmiyhteistä Jumalaa palveleva enkeliruhtinas eli arkkienkeli.

Elohim on monikkomuoto Eloah-sanasta, jolla on tarkoitettu Jumalaa. Monikkomuodolla on tarkoitettu nimenomaan Jahvea. Tässä myös kolminaisuus esittäytyy, koska Jumalasta käytetään monikkomuotoa. Tosin jotkut näkevät tässä jäänteitä monijumalaisesta uskonnosta, mikä on vähän kaukaa haettu, koska kaikilla jumalilla monijumalaisissa uskonnoissa on kyllä ollut omat nimensä, ei niitä ole pistetty yhteen nippuun yleensä.

Eloah-sana eli yksikkö tuosta Jahvea tarkoittavasta sanasta esiintyy arabian kielessä Allah-nimessä.

El on tarkoittanut ylijumalaa ja El Eljon suurin piirtein Juamalien Jumalaa. Näitä nimityksiä käytetään Raamatussa myös Jahvesta.

Adonai on tarkoittanut Herraa, josta kreikan kielinen vastine on Kyrios.

Voi hyvin!

• Anonyymi

Jeesus oli elänyt kirkkaudessa jo kauan ennen kuin hän syntyi ihmiseksi tänne maan päälle ?
      Raamattu ilmoittaa meille, että hän on Jumalan “esikois”-Poika.
      Se merkitsee sitä, että hänet luotiin ENNEN Jumalan perheen MUITA POIKIA.
      Hän on myös Jumalan “ainokainen ” Poika, koska hän on ainoa, jonka Jumala on suoranaisesti luonnut, kaikki muu on saanut syntynsä hänen kauttaan hänen toimiessaan Jumalan PÄÄVÄLIKAPPALEENA.
      Ennen kuin hän syntyi maan päälle poikalapseksi, hän siis palveli taivaissa, missä hänet tunnettiin SANANA, Jumalan PUHEMIEHENÄ.

• Anonyymi

Kiitos tuosta selvennyksestä, Hienoa, että toit esille tuon esikoisuuden. Niinhän Raamatussa sanotaan. Itse toin edellä esille, että Jumala oli jo oman valtakuntansa luonut ennen kuin Pyhä Henki "synnytti" Pojan ja lahjoitti tämän Jumalalle.

Itse olen ymmärtänyt, että kaikki muut, jopa enkelit Jumala toki loi, ja vasta sen jälkee näkyvän maailman . Näkyvän maailman ja ihmisen luomisen aikoihin toki Poika oli jo olemassa. Siitä en ole ihan varma, etteikö Jumalan valtakunta enkeleineen olisi jo luotu siinä vaihessa kun Poika syntyi. Varmasti Pyhä Henki huomasi, että Jumala mielellään omassa valtakunnassaan on luotujensa kanssa jatkuvassa vuorovaikutuksessa. Siksi Pyhän Hengen kerrotaan synnyttäneen Pojan osaksi kolminaisuutta. Toki luotujen enkelien määrä oli Pojan syntyessä kuitenkin vielä melko pieni ja tietenkään henkivallan kapinaa ja siitä aiheutunutta pahuutta ei vielä ollut silloin, kun Poika syntyi.

Tsempit!

• Anonyymi

Jumala lähetti oman Poikansa maan päälle.

• Anonyymi

Olipa nasevasti sanottu, kiitos!

• Anonyymi

Tuo, että Jeesus oli Jumala, kerrottiin vasta kun sen aika oli.
      Jeesus teki tehtävänsä ennen sitä.

Opetuslapsillekin selvisi asia vasta myöhään

Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.

• Anonyymi

Lue urpo se koko Joh. 20 luku alusta loppuu, niin ymmärrät mitä sekoilet!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue urpo se koko Joh. 20 luku alusta loppuu, niin ymmärrät mitä sekoilet!

Ihan koko Johanneksen alussa on se Joh. 1:1, "Sana oli Jumala", Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi.
        Lyhyesti ja ytimekkäästi.
        Tuo on jakeen ainoa ilmoitus, informaatio, kuten jt sanoisi

• Anonyymi

Tuomas ei pitänyt Jeesusta isä jumalana, selviää samassa luvussa?
        Älä toitotat samaa, jos et tajua!

• Anonyymi

Joo niin kerrottiin,vasta 300 luvulla jkr.

• Anonyymi

En ole kiinnostunut kristillisyydestä. Olen kiinnostunut vain totuudesta.

• Anonyymi

Totuuden vääritelijä olet ja niinurpo, että et sitä itse tajua, vaikka se sinulle vääräksi todistetaan!

• Anonyymi

Joka noudattaa minun sanojani löytää totuuden ja Totuus tekee hänet vapaaksi.

Minä olen tie, totuus ja elämä.

Toki on otettava huomioon että Jeesuksen Totuus on hieman metafyysinen ja henkinen.
        Se ei ole suoranaista totuudesta todistamista, johon kykenee inkarnaatiot vain.

Totuuteen tarvitaan myös mm. Koraania ja Hare Krishna kirjoja. Sekä monia muita. Pyhiä kirjoja on yhteensä 36525 ja ihminen elää jokaisesta Sanasta joka lähtee Jumalan suusta.

Vanhurskas puolestaan elää uskosta.

Kristinusko voisi olla korkeampi totuudessa jos ei olisi vainonnut esim. Gnostilaisia ja inkvisition aikana radikaaleja uskovia. Nyt se on vähän sovinnainen ja pyrkii pysymään vain totuuden perustalla. Totuus ei ole ensimmäinen teema raamatun arvojärjestyksessä.

0 pyhyys
        1 rakkaus
        2 toivo
        3 usko
        4 oikeus
        5 armo ja laupeus
        6 Totuus
        7 rauha
        8 lohdutus
        9 tieto
        10 kieltäymys
        11.... jne.

Viisain Kuningas Salomo sanoi TOTUUS EI MYY, TOTUUS EI KÄY KAUPAKSI eli totuuden arvo ei ole kaikkein arvokkainta. Esim. Armo sivuuttaa totuuden täysin.

• Anonyymi

Jumalan poika!

• Anonyymi

Miten rakkaudellista huolenpitoa Jumala onkaan osoittanut Poikansa kautta kaikista roduista ja kansoista olevien ihmisten siunaukseksi !
      Hän on luvannut vapautuksen sorrosta, synnistä ja kuolemasta.
      Mikä loistava odote !
      Meidän on kuitenkin tärkeä ymmärtää, että nämä siunaukset tulevat ihmiskunnalle ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta.
      Mutta ne (lahkot) jotka pitävät Jeesusta itseään jumalana, saavat avustusta vain saatanalta

• Anonyymi

Jeesus käytti itsestään myös nimeä ihmisen poika.

Matteus 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

Huomautus: lahkojeesus on palannut näkymättömästi vuosina 1874 ja 1914, riippuen siitä mistä vartiotornista katsot.

• Anonyymi

Tuo lahkojeesus kävi 1918 vartiotornin mukaan haukkumassa vartiotornikirjoittajien joulunvieton.
        Hävettää, että haukkumisen aiheen antoivat.
        Mutta kai paransivat tapansa sitten. Mutta naamat ovat vielä vakavia siinä joulunviettokuvassa vuodelta 1927 joka on julkaistu lahkon historiassa Jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia.

• Anonyymi

Ihmisen poika tarkoitti Messiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen poika tarkoitti Messiasta.

Hepr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

Hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hepr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".

Hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

Jeesus on Jumalan poika, sen kertoo Jeesus itse maan päällä ollessaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on Jumalan poika, sen kertoo Jeesus itse maan päällä ollessaan!

Niin kertoo moneen kertaa!

• Anonyymi

Jeesus on historian kuuluisin henkilö.
      Monet lahkolaiset eivät kuitenkaan tiedä hänestä juuri muuta kuin nimen. Jeesuksesta lahkolaisilla on myös monia erilaisia näkemyksiä, mutta kuka hän todellisuudessa on?
      Mitä Raamattu sanoo hänestä?

Kuka Jeesus on?
      Jeesus on voimakas henkiolento, ja hän asuu taivaassa.
      Jehova Jumala loi hänet ennen kuin hän loi mitään muuta, ja siksi häntä sanotaan ”koko luomakunnan esikoiseksi” , myös ”ainosyntyiseksi Pojaksi”

• Anonyymi

Psalmi 2:7: ’Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin’.”

Vartiotorni vannottaa Jeesuksen enkeliksi.
      Raamattu. Hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,

Ja vielä: Hepr. 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

• Anonyymi

Tämä sama kommentti on ollut jo satoja kertoja??????
        Eikä mene jakeluun mitä sillä tarkoitetaan!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä sama kommentti on ollut jo satoja kertoja??????
        Eikä mene jakeluun mitä sillä tarkoitetaan!!!!

" Tämä sama kommentti on ollut jo satoja kertoja??????
        Eikä mene jakeluun mitä sillä tarkoitetaan!!!! "

Hyvä kun kysyit.

Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa

Lahko ohjaa ja manipuloi jäsenen tuntemaan tiettyjä tunteita. Lahko määrittelee, millaisten tunteiden tunteminen on sallittua ja suotavaa, kun on kysymys lahkon johdosta, lahkotyöstä, oppinäkemyksistä tai entisistä lahkolaisista
        Lahko ohjailee ajatuksia sallittuihin ja suotuisiin uomiin, niin että henkilö oppii ajattelemaan asioita, jotka ovat lahkon kannalta myönteisiä. Henkilö opetetaan torjumaan kielteiset ajatukset. Jäsenet oppivat pysäyttämään omat ajatuksensa, jos ne menevät kielteiselle tai kriittiselle alueelle.
        Lahko ohjailee elämää tiukoin käyttäytymissäännöin. Lahkotyö tai muu lahkon määräämä rutiinikäyttäytyminen sitoo ihmistä, koska sitä mitä jatkuvasti tekee ei kyseenalaista.
        Lahko ohjaa hankkimaan tietoa vain ja ainoastaan sallituista, eli lahkon omista lähteistä ja pyrkii estämään kriittisen tiedon leviämistä. Internetissä tai kirjoissa ja lehdissä julkaistut entisten lahkolaisten kirjoitukset ovat kiellettyä kirjallisuutta.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta

• Anonyymi

Jeesus on Raamatun toisen osan päähenkilö, jonka kautta kuvataan sitä ristiriitaa mikä yhteiskunnan lakien ja yksilön henkisen vapauden välillä on. Pääsanoma on juuri siinä että meillä on oikeus olla vapaita ja elämänilo syntyy samanlaisesta välittömästä suhteesta toisiin ihmisiin ja ympäristöön, mikä on vielä lapsena meille luontaista. Tämä on Vuorisaarnan opetus. Joku voi mennä tässä syvemmällekin ja korjata omaa mieltänsä enemmänkin. Muuttunut ihminen näkee maailmansakin uudesa valossa. Tästä saa olla eri mieltä, vapaus sallii senkin.

• Anonyymi

Hienosti kuvasit, kiitos!

• Anonyymi

On myös VT

• Anonyymi

Jeesus on Isä Jumala poika, ja pysyy sellaisena aina, lahkot on eri mieltä, koska sekoilevat!

• Anonyymi

Jeesus käytti nimeä Ihmisen Poika

Matt. 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella

Rukouksessa, jossa Jumalan nimi on pyhitettävä, Jeesus opetti käyttämään nimeä taivaan Isä. Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.
        Vastaa sinä, että malliksi siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käytti nimeä Ihmisen Poika

Matt. 24:30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella

Rukouksessa, jossa Jumalan nimi on pyhitettävä, Jeesus opetti käyttämään nimeä taivaan Isä. Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.
        Vastaa sinä, että malliksi siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova

Ryyppyputkiko laittaa kirjoittamaan noin sekavaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ryyppyputkiko laittaa kirjoittamaan noin sekavaa?

2023-09-06 12:26:21 "noin sekavaa?"

Ei. Kyllä minäkin löysin tuon Jeesuksen opettaman rukouksen, ja se alkaa:

Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

-Mutta miten vartiotorikaupustelijat opetetaan käsittämään nimen pyhittäminen ?
        Uteliaana kysyn.

• Anonyymi

Jeesus oli ensimmäin jumalan poika, jonka loi!

• Anonyymi

Sanonta "ainutsyntyinen poika" esiintyy Joh. 3:16.

Lukemaan

• Satuolento.

• Anonyymi

> Kuka oli Jeesus?

Jeeus on Jumalan poika. Jos haluat enemmän tietoa, suosittelen lukemaan Raamatun.

• Anonyymi

Raamattu edustaa niiden ihmisten uskonnollisia käsityksiä, jotka sen ovat kirjoittaneet ja valikoineet mitä siihen otetaan mukaan. Sitä ei voi millään pitää tietona.

• Anonyymi

-Mutta miten vartiotorikaupustelijat opetetaan käsittämään nimen pyhittäminen ?
      Uteliaana kysyn.

Jaa. Hyvä kysymys esitetty.
      Vastauksen puuttumisesta päätellee että se on yksi lahkon tabuista.

• Anonyymi

Jeesus on ylienkeli, koska on ainut jonka Jumala loi!

• Anonyymi

Ylienkeli kumartaa Jeesusta, kuten sinunkin tulisi.

Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit

• Anonyymi

Jeesus oli ensimmäinen enkelipoika, jonka Jumala loi !

• Anonyymi

Ei missään nimessä enkeli..ootko hullu?
      enkeli ei ole Kristuksen valon voimainen.
      Enkeli hierarkia on ihan alemempi kuin valaistunut.
      Enkeli on tahdon määräämä mitä Isä käskee,Kristu on poika hänen.
      Kristus on Enkeleiden käskyn valtias,ei edes Ae Micheal ole hierarkiass korkeampi vaikka on Jumalan sotajoukkojen johtaja.
      Enkelit eivät ole koskaan olleet lihassa,eli ei ihmisiä,kuin Kristus.
      Niin,kun ymmärätte miten me meidän sielumme olemme uhraneet olemalla ihmisen lihassa,se on todella otettavaa,mutta te ette ymmärrä..Meidän kasvettava,meidän opittava,meidän matka on pitkä vaikka kuin olisit uskonnolinen.
      Mieti,olisiko sinun sielu täydellinen,oppinut ja Rakkauden ymmärtävä..Ei ole,kuten ei minunkaan..
      Matka jatkuu,usko ystäväni sillä tässä elämässä et opi kaikkea mutta tällä elämällä on myös oppi.Täydellinen oppi on Rakkaus !

• Anonyymi

Jeesus Kristus on Herra, Jumala.

• Anonyymi

Mitä sekoilet?

Oletko itsesi isä?

• Anonyymi

Jeesus Kristus on Jumalan ainoa Poika.

• Anonyymi

Enkeli ( m.kreik. ἄγγελος, angelos, sanansaattaja) on Raamatussa Jumalan tahdon ilmoittajana esiintyvä taivaallinen henkiolento
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Enkeli

Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit

• Anonyymi

Mutta JT:ien täytyy sanoa Jeesus enkeliksi, koska muuten tulee vähintään mökötystuomio.

Semmoiset ovat lahkon synkät syöverit, että kun avaat oven vartiotornikaupustelijoille, voit ennenpitkää olla tällaisen tilanteen edessä: Sanot Jeesuksen enkeliksi, taikka muuten ...

• Anonyymi

Jeesus on yksi Jumalan enkelipojista, ensimmäinen, ylienkeli!

• Anonyymi

Jumalan poika!

• Anonyymi

Anonyymi 2023-10-19 10:36:31

"Jeesus on yksi Jumalan enkelipojista, ensimmäinen, ylienkeli! "

-Niin, tuot selkeästi esiin, että on valittavissa joko vartiotorniuskonto, taikka esim. Raamattu, kristinuskonto

------------

Filipp. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
      3:19 heidän loppunsa on kadotus

• Anonyymi

Hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti####

Kyllä ja Jeesuksen avustuksella!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti####

Kyllä ja Jeesuksen avustuksella!

Oikein, veliseni!

• Anonyymi

Jehu hihuleilla ei ole hänen kanssaan mitään tekemistä.

• Anonyymi

Sanoo lahkolainen!

• Anonyymi

Jumala on yksi. Näin 5 Moos. 6:4

Mutta Jeesus on myös Jumala, esim. Joh. 1:1

Nämä ymmärrän, kun fil. 2:6 ilmoittaa että Jeesuksella oli ihmisruumis.

1 kor. 2:14 ilmoittaa että Henki on Jumalan Henki,
      Fil. 1:19 että Henki on Jeesuksen Henki
      Sekä 1 kor. 12:4, että Henki on kuitenkin sama

Jeesuksen veri oli Herran veri (Ap 20:28)
      Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
      Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
      Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

• Anonyymi

Niko Saarinen pitää pelastaa!
      Minä isken kynteni häneen!

• Anonyymi

Pyydä häntä lukemaan tuo
        Tiit. 2:13 "Jeesus on Jumala ja Pelastaja"

Siitä hän jo voikin omaksua pelastuksen !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyydä häntä lukemaan tuo
        Tiit. 2:13 "Jeesus on Jumala ja Pelastaja"

Siitä hän jo voikin omaksua pelastuksen !

Ei ole kykyä Lukea Raamatun jakeita oikein.....JT seuraan oppimaan!

• Anonyymi

Pitääkö vääntää rautalangasta, Jumalan ensimmäinen poika!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      84
      2149
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      426
      2030
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1412
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1400
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1303
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1045
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1012
    8. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      997
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      256
      990
    10. 131
      898
    Aihe