Aika siirtyä palstalla tasa-arvoiseen nimityskäytäntöön

Anonyymi-ap

Kuten kaikki tiedämme jotkut palstalaiset ovat viljelleet joidenkin palstalaiset loukkaavaksi kokemaa kurppa-ilmausta.

Koska harmis on reilu ja tasapuolinen, kumpaakaan sukupuolta syrjimätön niin ehdottaapa harmis että luomme täysin kurppa-ilmauksrn käytöstä ja siirrymme nykyaikaiseen sukupuolineutraaliin nimityskäytäntöön palstalla.

Tuossa onkin tuo yksi mainio ketju jossa avaaja mainitsee miehiä tursakkeiksi, mikä hieno sana ja kun harmis asiaa ajattelee niin ulkoista habitustaan hoitamattomia tursakkeitahan on tosiaan suurin osa miehistä kuten myös suomalaisista naisista.

Harmis siis ehdottaa että tursake olkoon jatkossa palstan homssuista väkeä kuvaava sukupuolineutraali yleisnimitys :)

Saako tällainen loistava ajatus kannatusta vai haluaako palstan uudistusvihamielinen äärilaita pitäytyä vanhoissa käytännöissä?

-harmiseikirj-

56

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tursakkeella on oikeus olla tursake. Kannatan ja eteenpäin...

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😍 ­­N­­y­­m­­f­­o­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Ehdotatko siis että palstalaiset luopuisivat kurpittelusta ja alkaisi kutsumaan "kurppia" tursakkeiksi? Mutta eikö sana "kurppa" viittaa vanhempaan naisoletettuun? Sana tursake taas määritelmäsi mukaan tarkoittaa "ulkoista habitustaan hoitamattomia" henkilöitä. Jotenkin tämä ei nyt natsaa.

      • Anonyymi

        Tursakkeen voimme ulottaa käsittämään kaikenlaista :)

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tursakkeen voimme ulottaa käsittämään kaikenlaista :)

        -harmiseikirj-

        Mutta jos tursake tarkoittaa aivan kaikkea, mistä tiedämme mitä kirjoittaja oikeasti tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tursakkeen voimme ulottaa käsittämään kaikenlaista :)

        -harmiseikirj-

        Ei se "kurppa" mitenkään pahasana ole, ihan mielellään sen nimityksen vielä sietää/sulattaa! Mä tiedän yhden kohteliaan herrasmiehen käyttävän muitakin nimityksiä, ainakin minusta!
        Eikä nekään mua loukkaa; koska ihan itse mä tiedän mitä olen, tai olen olematta!
        Kattos kun eri ilmaisut merkitsee joillekin sitä ja toisille aivan tätä!

        Kyllä mä mieluummin olen; kurppa, kuin `lokki´, joka on suomennettuna `kullankaivaja´!
        Illanjatkoja kaikille, mä menen vatkamaan puolukka vispipuuron, ennen kuin se on ihan kylmää. Huomen aamulla eräs nälkäinen pieni ihminen kysyy sitä kuitenkin ensimmäiseksi, ja mä lupasin hänelle ett vispipuuro on silloin valmiina!
        trollikka


    • Entäs jos on ikääntynyt ja homssuinen? Onko sitten kurppa tursake?

      • Anonyymi

        Ei kun luovumme kokonaan kurpitteluista. Tursakkeen pitää riittää yleisnimitykseksi, silloin emme harjoita ikä- eikä muutakaan rasismia, tekoälybottikin jättänee rauhaan kun tasa-arvoisesti tursakkeella sivallamme.

        -harmiseikirj-


      • Kurppa Tursake =D Hahahaa =D =D =D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun luovumme kokonaan kurpitteluista. Tursakkeen pitää riittää yleisnimitykseksi, silloin emme harjoita ikä- eikä muutakaan rasismia, tekoälybottikin jättänee rauhaan kun tasa-arvoisesti tursakkeella sivallamme.

        -harmiseikirj-

        Ahaa, no selkis. Mietin vaan, että pitääkö tässä alkaa taas uutta omaksumaan, juuri kun on kurppaan tottunut. Miten nyt muistan tuon tursakkeen. Hmm...


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kurppa Tursake =D Hahahaa =D =D =D

        Yhdistelmänimi. 😜

        Siinä hyvä rekku jollekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun luovumme kokonaan kurpitteluista. Tursakkeen pitää riittää yleisnimitykseksi, silloin emme harjoita ikä- eikä muutakaan rasismia, tekoälybottikin jättänee rauhaan kun tasa-arvoisesti tursakkeella sivallamme.

        -harmiseikirj-

        Sinä hölmö olet rakastunut ja kirjoittelet nyt sitten ihan hassuja.


    • Mä täältä savon sydämmestä ehdotan kummallekin sukupuolelle uudet nimikkeet.

      Naispuoliset on "lökkänöitä".

      Ja miespuoliset "kutjakkeita".

      Oikein kun keskusteluyhteys löytyy, niin vastakkaiset voi liittää lämpimästi eteen akan- tai ukon-lisäliitteen.

      Ja koska saattaapi olla jotain muunsukupuolisiakin, niin "löhnäke" olis heille sopiva termi, lämpimäksi etuliitteeksi sopisi tavan-etuliite.

      Oikein lämpimähenkisiä ja lutvakkia nimityksiä, sano! 😄

      • Voin demostroida läheistä ja hyvää keskusteluyhteyttä.

        "Ae että sinnout nii ihana akanlökkäne!" Tai:

        "Kyllpäs sinnäe out niin kunnon ukonkutjake, että ihan miel tekis hierasta tehä kukkoo!"

        "Jopas olettii vallaton ja aekamoene tavan löhnäke! Keakkee se mualima elättäe!


      • Disseisback kirjoitti:

        Voin demostroida läheistä ja hyvää keskusteluyhteyttä.

        "Ae että sinnout nii ihana akanlökkäne!" Tai:

        "Kyllpäs sinnäe out niin kunnon ukonkutjake, että ihan miel tekis hierasta tehä kukkoo!"

        "Jopas olettii vallaton ja aekamoene tavan löhnäke! Keakkee se mualima elättäe!

        Tää oli hyvä =D Hyvä Disse =D


    • Anonyymi

      Eikös tuo nimittelijä-koodi aika hyvä, ainakin viissasampi kuin joku poppe.

    • Ei mitään tollasta Aamulehti-propagandaa!
      -En kannata. -Tursake kuulostaa minusta ihan joltakin mustekalan ja valaan risteytykseltä. 🤔

      Ei se kurppa minusta nyt niin ikävä ilmaisu ole. Itse asiassa ihan hauska. - Voihan sitä vähän tarkentaa, että onko kyseessä räähkäkurppa, harmaakurppa tai jopa ihan helmikurppa. 🙃

    • Mielestäni monille palstamme rakkaille miesoletetuille sopisi parhaiten nimitys lurppa.

      Kaiken muun ollessa jo lurpahtanut ei jäljelle ole jäänyt muuta kovaa kuin katkera kielenkäyttö niin naisoletetuista kuin vähemmistöistäkin.

    • Anonyymi

      niin tuollainen on tosi hauska jutt6u jos jotenkin pystyt määräilemään itse omia uniakin...on totta, yritin selittää että miten mutt6a on todella vaikeaa

    • Anonyymi

      hyvä joo nime ja nimitykset hassua

    • Anonyymi

      Minä olen aina käyttänyt myös nimitystä "kurppa" sukupuolineutraalisti. Minusta kurppa on kurppa, oli haarovälissä sitten onkalo tai uloke.

    • Anonyymi

      voi olla hassua jonkin haaveilijankin mielestä jos näkee t oisesta mukavia unia yölläkäkin

    • Ehdottaisin, ettei ketään nimitettäisi yhtään miksikään ainakaan negatiivisessa mielessä. En ole keksinyt vielä yhtäkään hyvää syytä sanoa esim ketään kurpaksi tai tursakkeeksi. Ihmisiä oomma kaikki, erilaisia vain.

      • Anonyymi

        Huono ehdotus ja pitkäveteinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huono ehdotus ja pitkäveteinen.

        Kiitos mielipiteestäsi 😊


      • Hyvä kommentti. Kannatan.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hyvä kommentti. Kannatan.

        Kiitos kannatuksesta 😁


      • Aletheias kirjoitti:

        Kiitos kannatuksesta 😁

        Eipä kestä. Ole hyvä vaan =)


    • Anonyymi

      Onhan tuo nimittelijä-koodi kuitenkin viiswaqmpi kuin mikäään Jo0haqnsson-niminen suku.

    • Anonyymi

      Itse aioin jatkossakin haukkua teidät kaikki raivoraittiiksi ja kartettaviksi.

      t. viinamies

      • Valmistava firma on ilmeisesti Puolassa.
        Konekäännökset kannattaisi aina lukea huolellisesti.


      • Brändin nimi Mufart on myös englanninkieliselle aika hauska, tarkoittanee hyvin hyvin pientä pierua. Voitaisiin nimi reilusti suomentaa muotoon Mikropieru.

        HH hienostelee myös hienoilla muotisanoilla, kuten eklektisellä sisustuksella, mutta niin tekevät muutkin, kuten Sotka. Muotia kun on...


      • kollimaattori kirjoitti:

        Brändin nimi Mufart on myös englanninkieliselle aika hauska, tarkoittanee hyvin hyvin pientä pierua. Voitaisiin nimi reilusti suomentaa muotoon Mikropieru.

        HH hienostelee myös hienoilla muotisanoilla, kuten eklektisellä sisustuksella, mutta niin tekevät muutkin, kuten Sotka. Muotia kun on...

        Siinä on käännöksessäkin käynyt aivopieru. Koneethan ne kääntää nykyään vissiin? 😅

        Rupes naurattamaan, kun etsin vastaavaa säilytyspenkkiä jja osui hobbarin teksti silmiini. Jestas mikä mainospuhe!


      • Kuulostaan ihan googlen tekemältä käännökseltä. Välillä naurattaa tai ihmetyttää googlen tekemät käännökset.

        Tämä osui ensimmäisenä mun silmiin:
        "Kehotamme sinua kiinnittämään huomiota tähän paskapuheeseen."


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kuulostaan ihan googlen tekemältä käännökseltä. Välillä naurattaa tai ihmetyttää googlen tekemät käännökset.

        Tämä osui ensimmäisenä mun silmiin:
        "Kehotamme sinua kiinnittämään huomiota tähän paskapuheeseen."

        Näinpä. Tuohon minäkin kiinnitin huomioni, sitten vastaavanlainen pienempi rahilaatikko, siinä sama mainos jossa paskapuheen tilalla lukee rahiin. 😜


      • buddy-love kirjoitti:

        Valmistava firma on ilmeisesti Puolassa.
        Konekäännökset kannattaisi aina lukea huolellisesti.

        Tein hiukan etsintää: Tuollainen suomen rahi on englanniksi stool ja puolan stolec tarkoittaa sekä paskaa että pallia (huonekalua).


      • kollimaattori kirjoitti:

        Tein hiukan etsintää: Tuollainen suomen rahi on englanniksi stool ja puolan stolec tarkoittaa sekä paskaa että pallia (huonekalua).

        Tuo selittää asian.
        Latvialainen automaattikäännös käytti ilmeisesti pussia tarkoittavaa sanaa, mutta asia on epävarma, sillä automaattikäänsin sen latvialaisilta suomeen.

        Automaattikääntäjä on muuten venäjän suhteen nyt sikäli hassu, että eräs sikäläinen haukkumasana käännetään persuksi ja ihmettelin aluksi, että kylläpä ne persut ovat tunnettuja kun jo venäjälläkin heitä haukutaan.
        :)


    • Jätän nämä ikävät viljelyt väliin eli ikävien siemenien viljelyksen minulle riittää olette ihania joten täten julistan olette minulle herttuatar tai herttuan , jokainen saa oman elämänsä valtias valtakunnassani. Eikö niin herttuani, pikku prinssini.

      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pikku_prinssi

    • Anonyymi

      Jos tahallisesti, jos on sellaista empatiakykyä että pystyy yrittämään tekemään toisten surullisista ajatuksista iloisempia, minä yritän joskus, mutta joskus onnistun vain tekemään vahingossa pahempia ajatuksia, siten.

    • Anonyymi

      Minä kutsun itseäni edelleen aivovammaiseksi, jotta se iskostuu kaikille muistiin.

      Sitten jos ja kun nolaa itsensä/törttöilee palstalla, voi vedota aivovammaan. Kerroinhan siitä, kun isäni kerran sanoi:

      -Poika prk! Et sä aina voi vedota tohon aivovammaasi! 😁

      >simiti<

    • Anonyymi

      nimiryakäyrtänrö hah juurikin kuin tuo ohjelmakoodini nimittelijä versio 3.

      terveisin AnoMan.

    • Anonyymi

      jotain niin kerrasxaan huvittavia nimiä... Norppa-nimestä tuo teki Norman, ja kaikenlaisia hauskoja, mutta niin, tietynlainen koodi että ei tee mitään tosi loukkaavia nimijuttuja tuo, mini-AI-tyyppinen, eli vähän tekoälyä mutta ei paljon.

    • Anonyymi

      Olipas huono. Mikäs sulla nyt on?

      Ootko mustasukkainen ihastuksesi entisestä komistuksesta vai mitä ihmettä?

      Palaan nyt vielä alkuperäiseen tursake-aloitukseen. Puhtaus riittää arjessa.ja lomalla, mun mielestäni. Jos on tärkeämpää menoa, niin saa sitä ja pitääkin pukeutua paremmin, käydä vaikka parturissa siistimässä jne.

      Mutta noin muuten mua ei nappaa yhtään pinnalliset peilin edessä keimailijat. Sliipattuja snobeja.

      xLiner

      • Anonyymi

        Muista sanoa hampilääkärille, ettei keimale sillä pikkupeilillä, jonka tunkee sun suuhun. Poratkoon arvaamalla.

        Sitäpaitsi valokuvat ja peilit varastavat sielun.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista sanoa hampilääkärille, ettei keimale sillä pikkupeilillä, jonka tunkee sun suuhun. Poratkoon arvaamalla.

        Sitäpaitsi valokuvat ja peilit varastavat sielun.

        >simiti<

        Muista tausta- ja sivupeilit kans! Ei kurkita yhtään!

        xLiner


    • Anonyymi

      Justiin joo kuin Justiins pitää aina sanoa hampioille eli hammaslääkäreille ja elli-hoitajille että puudutusta riittävästi piikeillä ikeniin jotta ei varmas6tikaan tunne mitään.

      Mutta arvailun varassa olemista minkähänlaisia nimiä nimittäjä voisi tehdä simiti-nimestäkin... varmaan jotain Tysi? Yhdistänyt simitistä ja tositypyst6ä:;

      • Anonyymi

        Voi anaali muumi. Kerran olin hampilääkärillä ja sanoin, että laita sitten kunnolla puudutusta, ettei ota niin kipeästi kuin viimeksi.

        Hampilekuri otti varman päälle ja löi 3 piikkiä. Myöhään illalla melkein tunsin huuleni...

        >simiti<


    • Anonyymi

      Noita. Siis jos laitan noita uusia nimiä muodostajalle... en muista onko tietokannassa kollimaattoria, tuostakin tuo voisi muodostaa jotain hsassuja...

      ... muodostaisi sitten vaikka mitä tuo... vaikka jotain typyjalka

    • Kurppa on edelleen pätevä ja kuvaava sana.

    • Anonyymi

      mielestäni hauska juttu tuo joka siis ottaa nimistä juttuja, koodi uusi supersankari voisi löytyä Mator..... sinänsä niin tyttöjenkin mielestä kai hassua jos miten yhedistää noita... tuo juttu

    • Anonyymi

      jostain mustasusi voisi muodostaqa vaikka Musa... mutta niin oi voi, en itse määrää t

    • Anonyymi

      Roskien matonalle lakaisemista☝ minkäänlaista ikärasismia ei suvaita😤 Ettäs tiedät💩

    • Anonyymi

      matonalle siinä joku hyvä nimi oikein olisikin, mutta niin tuo juttu joka tekee nimiä, nimittelijä, niin ei varmaan ole tyttöjenkään mielestä mitenkään loukkaava vaan kun jos tuo tekee... jotain hassuja nimiä..

    • Anonyymi

      ajattelin että jos ja kun tuo muodostaa jotain hsassuja nimiä niin eivät ole tyttöjenkään mielestä mitenkään loukkaavia sinänsä, vaan hassuja sinänsä.

    • Anonyymi

      Asiaa Harmis, kurpittelu on saatava loppumaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      107
      1692
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      880
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      640
    Aihe