Pedro Hietanen on kuollut

Anonyymi-ap

Uutiset kertoi että Pedro Hietanen on kuollut, ja se on suuri menetys suomalaiselle musiikille. Hän oli erittäin taitava muusikko ja levyntuottaja. Myös huumorinteko oli hallinnassa kuten yhteistyö varsinkin Pirkka-Pekka Peteliuksen kuten myös M.A.Nummisen kanssa osoitti.

Joten eiköhän laiteta vaikkapa joku Pedro's Heavy Gentlemen CD:stä soimaan.

21

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Wigwamia, Yömyöhää ja Gommipommia jossain vaiheessa.

    • Anonyymi

      Iso tekijä oli suomimusalle. Amen. RIP lepää rauhassa.

    • Anonyymi

      Ei ollut oma suosikki kuten ei M.A. Numminenkaan, mutta kai se soittaa osasi.

      • Anonyymi

        Muodosti MA nummisen kanssa hyvän parivaljakon kun aiemmin MA nummisen uralla soitto oli enemmän erityylisempää eli soittimet ei aina kulkeneet samaa tahtia suhteessa toisiin ja sitten kun Pedro tuli Mauri anteron kanssa soittamaan niin soittotapa muuttui täysin kokonaan eli pedro soitti selkeämmin. Hänellä oli hieno kosketus pianoon ja haitariin. Pedron ehkäpä paras kappale saattaa olla rock tyylinen joka kymmenes vuosi jota kappaletta esittää hurriganes yhtye ja MA numminen laulaa sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muodosti MA nummisen kanssa hyvän parivaljakon kun aiemmin MA nummisen uralla soitto oli enemmän erityylisempää eli soittimet ei aina kulkeneet samaa tahtia suhteessa toisiin ja sitten kun Pedro tuli Mauri anteron kanssa soittamaan niin soittotapa muuttui täysin kokonaan eli pedro soitti selkeämmin. Hänellä oli hieno kosketus pianoon ja haitariin. Pedron ehkäpä paras kappale saattaa olla rock tyylinen joka kymmenes vuosi jota kappaletta esittää hurriganes yhtye ja MA numminen laulaa sen.

        Sävellys H. Pedro Hietanen, sanat M. A. Numminen
        Taustalla soittaa Hurriganes
        Taustalaulu: Pave Maijanen, Pedro ja M.A.
        Äänitetty: 10. 11. 12. ja 17. joulukuu, 1979


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sävellys H. Pedro Hietanen, sanat M. A. Numminen
        Taustalla soittaa Hurriganes
        Taustalaulu: Pave Maijanen, Pedro ja M.A.
        Äänitetty: 10. 11. 12. ja 17. joulukuu, 1979

        Kiitos tiedosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sävellys H. Pedro Hietanen, sanat M. A. Numminen
        Taustalla soittaa Hurriganes
        Taustalaulu: Pave Maijanen, Pedro ja M.A.
        Äänitetty: 10. 11. 12. ja 17. joulukuu, 1979

        PEdro myös lauluhommissa eli päälaulajana MA Nummisen yhdellä studiolevyllä kappaleessa olin tyrmässä jonka sävelsi MA numminen ja Numminen laulaa siinä taustoja. Kappaleen A-osa on folk henkinen&aqoustic rock tyylinen ja kertosäe on ihan selvästi klassista musiikkia. Pedro laulaa hyvin. Etenkin kappaleen A-osa eli väliosa sopii Pedrolle paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PEdro myös lauluhommissa eli päälaulajana MA Nummisen yhdellä studiolevyllä kappaleessa olin tyrmässä jonka sävelsi MA numminen ja Numminen laulaa siinä taustoja. Kappaleen A-osa on folk henkinen&aqoustic rock tyylinen ja kertosäe on ihan selvästi klassista musiikkia. Pedro laulaa hyvin. Etenkin kappaleen A-osa eli väliosa sopii Pedrolle paremmin.

        Gommin ja Pommin Musiikkiseikkailut, Ollaan Eläimiä!

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ollaan_eläimiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gommin ja Pommin Musiikkiseikkailut, Ollaan Eläimiä!

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ollaan_eläimiä

        Olin tuolloin vuonna 91 yhdeksän vuotta vanha ja kyllä tuo levy oli niin mieluisaa kuunneltavaa. Nummisen melko älykkäät tekstit on myös yksi huomio mikä kiinnittyy esim tuohon levyyn. Ja kaksikko Numminen-Pedro hietanen muodosti hyvinsoittavan parivaljakon joiden musan soitto&laulu soi hyvin , pitkälti pedron ansiosta koska hän osasi soittaa luontevasti ja hyvin ilmavasti ja hyvinrullaavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin tuolloin vuonna 91 yhdeksän vuotta vanha ja kyllä tuo levy oli niin mieluisaa kuunneltavaa. Nummisen melko älykkäät tekstit on myös yksi huomio mikä kiinnittyy esim tuohon levyyn. Ja kaksikko Numminen-Pedro hietanen muodosti hyvinsoittavan parivaljakon joiden musan soitto&laulu soi hyvin , pitkälti pedron ansiosta koska hän osasi soittaa luontevasti ja hyvin ilmavasti ja hyvinrullaavasti.

        MInä taas en voinut sietää Nummisen kiekumista lapsenakaan, eikä teksteissä yleensä päätä eikä häntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInä taas en voinut sietää Nummisen kiekumista lapsenakaan, eikä teksteissä yleensä päätä eikä häntää.

        No eikös MAuri saanu kuitenki paljonkin tunnustusta ihan valtion taholta sanoituksistaan?Tietenkään en vähättele sun mielipidettä koska nämä on pitkälti makuasioita. Mitä tarkoitat ettei ollu päätä eikä häntää eli osaatko antaa perustelut? Hän sai tunnustusta mm humaaneista teksteistä ja siitä että teksteissä oli paljon opettavaisia tarinoita eli viittaan nyt enemmän hänen lastenlaululevyjen teksteihin kuten esim semmonen laulu kuin kärpänen katossa jossa opettavainenkin tarina&näkökulma. Pidätkö esim MA;n sanoitusta kaikki ihmisolennot hömppänä humanistin jorinana sitten? Siinähän MA julistaa sanomansa humanistin näkökulmasta että vapaassa ja hyvinvoivassa yhteiskunnassa ei ole fasismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös MAuri saanu kuitenki paljonkin tunnustusta ihan valtion taholta sanoituksistaan?Tietenkään en vähättele sun mielipidettä koska nämä on pitkälti makuasioita. Mitä tarkoitat ettei ollu päätä eikä häntää eli osaatko antaa perustelut? Hän sai tunnustusta mm humaaneista teksteistä ja siitä että teksteissä oli paljon opettavaisia tarinoita eli viittaan nyt enemmän hänen lastenlaululevyjen teksteihin kuten esim semmonen laulu kuin kärpänen katossa jossa opettavainenkin tarina&näkökulma. Pidätkö esim MA;n sanoitusta kaikki ihmisolennot hömppänä humanistin jorinana sitten? Siinähän MA julistaa sanomansa humanistin näkökulmasta että vapaassa ja hyvinvoivassa yhteiskunnassa ei ole fasismia.

        Kiekuminen ei ole laulamista, enkä huomaa mitään neroutta Helka-neidissä, viralliusesta tekstistä kiekumisessa tai lastenlauluissa, mutta ehkä ne lapsellisille ihmisille sopii. Fasisteja joka paikassa näkevät pitäisi laittaa hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiekuminen ei ole laulamista, enkä huomaa mitään neroutta Helka-neidissä, viralliusesta tekstistä kiekumisessa tai lastenlauluissa, mutta ehkä ne lapsellisille ihmisille sopii. Fasisteja joka paikassa näkevät pitäisi laittaa hoitoon.

        Ei kai nyt sentään MA ja kumppanit näe fasisteja joka paikassa? En usko. Mut on hyvä puuttua siihen jos on pieniäkin ongelmakohtia, mutta ei puuttua siten että viemällä sananvapaus. Ei se oo oikein viedä sananvapautta heikommaks. Tosin ei voi sanoa ihan mitä haluaa, on sekin totta. Joku roti senthään!


    • Anonyymi

      Kuka ihmeessä on tämä Hietanen, ei tunnu yhtään tutulta nlmeltä.

      • Anonyymi

        Ohoh sulla sivityksessä iso aukko, mut viel ehdit tutkia hänestä tietoa mitä on saanut aikaan Suomessa. Iso nimi.


    • Anonyymi

      Eipä tämänpäivän porukat tiedä kuka oli Heikki Hessu Pedro Hietanen.
      Monipuolinen muusikko,artisti,säveltäjä,vaikka mitä.
      Vuosikymmenien pitkä ura.Monien artistien taustalla.
      R.I.P Pedro kevyet mullat.

      • Anonyymi

        Hänhän mm taisi olla mukana Wigwam ythyeen jonkun levyn teossa. En ole nyt satavarma mut jotain näin muistaisin muistini kätköistä.


      • Anonyymi

        Ja ellen väärin muista niin minulla on hyllyssäni jim pembroken C-kasetti party upstairs jossa pedro muistaakseni on ollut mukana soittamassa.


    • Anonyymi

      Ei Pedrolta ole jäänyt mitään uutta tekemättä, joten kun mies kuolee normaalissa keskimääräisessä iässä, on se tietysti omaisille surullista, mutta ei muuten.

    • Anonyymi

      Tais olla - 70 luvun alkupuolella otk:lla , nykyinen paikka jumbon vieressä hk makkaratehdasoli silloin lihanleikkaajana, olin itse eineskeittiössä ja oli jo silloin julkkis, katsoin ihaillen kun meni ruokataullo :), kivoja muistoja jäi.

    • RIP Pedro Hietanen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe