Mitä mieltä helluntaipalstan kirjoituksesta kristinuskon perusteista?

Anonyymi-ap

Helluntaipalstalla on kirjoitus uskontojen ja kristinuskon synnystä. Mitä mieltä olette?

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18154116/miksi-jeesuksen-piti-uhrata-itsensa#comment-124831680

Lyhyesti:

Uskonnot ovat kehittyneet animismista. Ihmisten uskottiin jatkavan elämää kuoleman jälkeen henkinä. Korkea-arvoisimmat henget korotettiin jumalan asemaan. Teistinen uskonto oli syntynyt.

Jumalille uhrattiin ruokia ja juomia, koska uskottiin henkien tarvitsevan niitä.

Juutalaisuus syntyi polyteistisen uskonnon perustalle. Siinä uhrattiin Jahvelle. Monoteismin israelilaiset kopioivat Egyptistä Atonin palvonnasta, mutta jatkoivat uhraamista.

Kristinusko syntyi juutalaisuuden perustukselle. Vanhan liiton uhrit korvattiin Kristuksella. Usko on samanlaista taikauskoa kuin animismista kehittyneet muut uskonnot.

15

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Jumalille uhrattiin ruokia ja juomia, koska uskottiin henkien tarvitsevan niitä."

      Juuri tuollainen näyttää, millaisesta älykääpiydestä uskonnoissa on kyse. Hyvää tavaraa haaskataan täysin järjettömästi vain siksi, että uskotaan johonkin turhanaikaiseen hullutukseen. Aivan selvää potilaiden touhua.

      Hyvä uskovaiset! Tulkaa jo viimein järkiinne ja parantukaa!

    • Anonyymi

      Se on kummaa että primitiivisissä kansiossa elää tänäänkin usko sielun vaellukseen. Viidakoissa.

      Miksi. Se on totta

    • Anonyymi

      Hellaritkin ovat ihmisiä aivan kuten ateistit. SE eliitti pesii kuitenkin Hard TOOHARD ateismissa ja ripulitieteessä ja pieruissa kuten siinolaisuus antaa ilmentää.
      Ihmisen henkisyys eli ateismi tulee takapuolesta kertoo moni uutislähde ja kanava.

      • Uskovaisten hengitys haisee juuri samalta kuin heidän prrrseestään tulevat höyryt, koska he puhuvat niin paljon paskaa. Sille en mahda mitään, etkä sinäkään.


    • Anonyymi

      Kun ihminen kuolee, niin hän on tiedottomassa tilassa, aina siihen asti kun Jeesus tulee toisen kerran ja herättää omansa kirkastetussa ruumiissa.

      Älkää uskoko kaikkia henkimaailman juttuja. Pelkkä henki ei mitään tiedä.

      • Anonyymi

        pakkohan niitten helluntailaisten keksiä jotain "jutun juurta" > asian VIERESTÄ , kun siellä ei kristinuskon totuutta löydä , - ei siis edes pastorit , siellä
        "toinen sokee taluttaa toista sokeeta"

        "eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen" 2 Tim: 3: 7


      • Anonyymi

        Tähän aikaan vuodesta kannattaa uskoa mieluummin joulupukkiin. Pukki tulee lentävillä poroilla ja tuo paljon lahjoja.


    • Anonyymi

      Karttakaa kolminaisuus oppia!

      • Anonyymi

        Tarkoitatko, että pitäisi luopua kristinuskosta?

        No, minä olenkin jo ateisti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että pitäisi luopua kristinuskosta?

        No, minä olenkin jo ateisti...

        Luopujat menee matojen kalvattavaksi?


      • Anonyymi

        Se kolminaisuusoppi on ollut perustana Islamin synnylle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luopujat menee matojen kalvattavaksi?

        Uskoviin ei mato pysty ?


    • Anonyymi

      Jos kristinusko onkin juoni tuhota Rooma ?

    • Just one word, Herman, ...nsanity...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe