Ukraina iski Druzba-öljyputkiverkoston sydämeen, solmuun joka kuljettaa öljyä Eurooppaan

Anonyymi-ap

Öljynpumppaamo (OPS) kuuluu Transneft-Prikamye-yhtiölle ja on merkittävä solmukohta pääputkistossa. Transneft-Prikamye on nimensä mukaisesti öljyjätti Transneftin tytäryhtiö. Tämä pumppaamo on osa Venäjän runkoöljyputkien verkkoa. Pumppuasemat ylläpitävät virtausta ja painetta, mahdollistavat mittauksen ja valvonnan sekä erilaisten prosessiyksiköiden kautta tapahtuvan jatkuvan siirron pitkillä runkolinjoilla.

Almetjevsk kansainvälisen Družba-öljyputkiverkoston Venäjän-puoleinen solmu, jonne useilta tuotantoalueilta tulevat runkolinjat johtavat. Almetjevskista öljyä ohjataan länteen kohti Valko-Venäjää ja edelleen Eurooppaan. Se on kuin yksi öljyverkoston sydämistä, joka pumppaa mustaa kultaa Venäjän talouden valtimoihin.

Öljyjohto kulkee Tatarstanin Almetjevskista Samaran ja Brjanskin kautta Valko-Venäjän Mazyriin, jossa se jakautuu kahdeksi haaraksi. Pohjoinen haara johtaa Puolaan ja Saksaan, eteläinen haara Ukrainaan, Slovakiaan, Tšekkiin ja Unkariin. Brjanskin alueen Unetšasta lähtee sekä sivuputki Valko-Venäjän pohjoisosiin, Latviaan ja Liettuaan.

Oliko tämä näpäytys Orbánin Unkarille ja Slovakian Ficon, jotka uhkaa torpata EU:n 90 miljardin euron lainan Ukrainalle öljyputkikiistan vuoksi, jonka takuissa he eivät ole edes mukana. Lisäksi nämä maat aikovat estää uusimman pakotepaketin ja sähkön toimituksen Ukrainaan maansa kautta, niin kauan kun Družban putki pysyy suljettuna.

Nyt näyttää siltä että Ukraina tuhoaa paitsi putkiston alueeltaan, myös koko Družba-öljyputkiverkoston solmukohtineen Venäjän puolelta. Pian Orbánin Unkari ja Slovakian Ficon ovat lopullisesti vailla Venäjän öljyä.

Molemmat johtajat ovat Venäjän suurimpia liittolaisia Euroopassa.

23

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      EU ohittaa päätöksissään putinpersustaniat.

    • Anonyymi00002

      Ei muuta kuin sähköt pois. Tälla lailla pelastetaan Ukrainalaisten elämiä.

      Ukraina ei voi voittaa ilma apua. Ja sitä ei ole eikä tule riittävästl. Kaikki tietävät tämän.

      • Anonyymi00004

        Talvi on pian ohi ja Ukraina valmistautuu paremmin ensi talveen.


      • Anonyymi00009

        Olet pahasti asioista pihalla. Sua ei kiinnosta ukrien elämä täällä muuten kuin median ja valtion määräyksestä. Toisekseen, kyse ei ole enää Ukrainan "voitosta".


    • Anonyymi00003

      Rahahanat kiinni ukrainaan niin sota loppuu.

      • Kyllä, kun Venäjä lakkaa syytämästä rahaa Ukrainassa sotimiseensa niin sota loppuu heti.


      • Anonyymi00006

        Jep. Venäjän öljynvienti saatava loppumaan. Suomenlahdella tai Tanskan salmissa. Itämeri on Natomeri.


      • Anonyymi00010
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Kyllä, kun Venäjä lakkaa syytämästä rahaa Ukrainassa sotimiseensa niin sota loppuu heti.

        Kun Venäjä lopettaa sotimisen, Ukraina "oikeamielisyyttään" menee ottamaan menettämänsä alueet takaisin. Se tietää verilöylyjä ja kostotoimia.


      • moloch_horridus
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kun Venäjä lopettaa sotimisen, Ukraina "oikeamielisyyttään" menee ottamaan menettämänsä alueet takaisin. Se tietää verilöylyjä ja kostotoimia.

        Oletko sitä mieltä, että maanpetturuuteen ja oman maataan vastaan sotimisesta ei pitäisi rangaista?


    • Anonyymi00005

      Kun pumppaamoja ja putkia ei ole Orban ja Ficon eivät itke niiden perään

    • Anonyymi00007

      Pääasia että tuntuu valtion kassassa.

    • Anonyymi00008

      Missä on tiltu kieltämässä asiaa?

      Onkohan käsi tarttunut lopullisesti pulloon?

      • Anonyymi00011

        No luo joku vakio sellainen tänne!


    • Anonyymi00012

      Yhtään asiakasta lisää ei menetetty, koska meni ukrainan läpi ja jonka he pitävät suljettuna, ukraina vain menetti mahdolliset tulevaisuuden siirtomaksut, jos länsimaat jotka linjaa joskus tulevaisuudessa tarvitsevat eivät maksa tarvittavia korjauksia yli maailmanmarkkinahinnan Venäjä tuskin korjaa sitä omaan piikkiinsä.

      Slava ukraina öyh öyh!

    • Anonyymi00013

      Ukraina jatkaa terrori-iskujaan Eu- maita vastaan.

      • Vain sellaisia EU-maita vastaan, jotka itse ovat Venäjän kätyreitä.


      • Anonyymi00014
        moloch_horridus kirjoitti:

        Vain sellaisia EU-maita vastaan, jotka itse ovat Venäjän kätyreitä.

        Myös niiden Itämeren kaasuputkien räjäyttäminen oli terrori-isku maita vastaan jotka eivät ole sodan osapuolia. Vai mitä nämä Eu-johtajat nyt ovatkaan, eli herrat jotka tavoittelevat itselleen poliittista kunniaa muiden verellä, olematta vastuussa mistään sodan seurauksista.


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        Myös niiden Itämeren kaasuputkien räjäyttäminen oli terrori-isku maita vastaan jotka eivät ole sodan osapuolia. Vai mitä nämä Eu-johtajat nyt ovatkaan, eli herrat jotka tavoittelevat itselleen poliittista kunniaa muiden verellä, olematta vastuussa mistään sodan seurauksista.

        Isku oli isku Venäjän rikollisen sodan rahoitusta vastaan, vaikka putkien kautta ei enää kaasua kulkenutkaan.


      • Anonyymi00017
        moloch_horridus kirjoitti:

        Isku oli isku Venäjän rikollisen sodan rahoitusta vastaan, vaikka putkien kautta ei enää kaasua kulkenutkaan.

        Eu-johtajat katsovat jo terrori-iskujakin läpi sormiensa. Mitä seuraavaksi. Zelenskyin pyrkimyksiä eskaloida sota maailmansodaksi asti? Olisi siinä kova hinta demokraattisilla vaaleilla, joissa presidentiksi valittiin populistinen standup-koomikko.


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        Eu-johtajat katsovat jo terrori-iskujakin läpi sormiensa. Mitä seuraavaksi. Zelenskyin pyrkimyksiä eskaloida sota maailmansodaksi asti? Olisi siinä kova hinta demokraattisilla vaaleilla, joissa presidentiksi valittiin populistinen standup-koomikko.

        Zelenskyi yrittää saada rauhan eikä eskaloida sotaa. Ainoastaan Venäjä pyrkii eskalointiin.


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        Eu-johtajat katsovat jo terrori-iskujakin läpi sormiensa. Mitä seuraavaksi. Zelenskyin pyrkimyksiä eskaloida sota maailmansodaksi asti? Olisi siinä kova hinta demokraattisilla vaaleilla, joissa presidentiksi valittiin populistinen standup-koomikko.

        Kerrotko minkälaiset iskut ovat terriri iskuja jahden valtion välisessä sodassa?

        Onko Venäjän iskut Ukrainan siviili infraan terrori iskuja? Ja jos eivät ole, niin miksi eivät?


    • Anonyymi00015

      Oikein hyvä .

    • Anonyymi00016

      Tasapaino vallitkoon: Ei öljyä Unkariin ja Slovakiaan, ei säköä ja EU:n tukipakettia Ukrainaan. 😉

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe