Väliaikatietoja Suomen F-35 koulutuksista

Anonyymi-ap

53

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Näkyvät tutkassa kunhan aallonpituus sopiva, liikehtimiskykyä voisi luonnehtia sanoilla "lentävä kalkkuna" ja tulee makaamaan korjaamolla suhteessa lentotunteihin paljon enemmän kuin mikään ihmisen kehittämä lentokone aiemmin.

      • Tiltua harmittaa näköjään vieläkin Suomen hävittäjävalinta. Hyvä niin.


      • Anonyymi00005
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tiltua harmittaa näköjään vieläkin Suomen hävittäjävalinta. Hyvä niin.

        Nato tiltu kyhertelee onnesta F-35 valinnan johdosta, samaan aikaan kun itärajan tuolla puolen ollaan tyytyväisiä Suomen huonosta valinnasta jota vastaan heillä on jo keinot ja kalliina pakottaa Suomen pärjäämään vuosikymmeniä tuolla romulla.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Nato tiltu kyhertelee onnesta F-35 valinnan johdosta, samaan aikaan kun itärajan tuolla puolen ollaan tyytyväisiä Suomen huonosta valinnasta jota vastaan heillä on jo keinot ja kalliina pakottaa Suomen pärjäämään vuosikymmeniä tuolla romulla.

        Hevonpaskaa, tiltu.


      • Anonyymi00007
        moloch_horridus kirjoitti:

        Hevonpaskaa, tiltu.

        Tuo on se sinun vakiovastauksesi kunnei sulla ole mitään järkevää sanottavaa kylmiin faktoihin, joka tulee aika usein. Et ymmärrä asetekniikkaa, etkä geopolitiikkaa, et teollisuutta etkä oikein mitään muutakaan mitä kommentoit.


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Tuo on se sinun vakiovastauksesi kunnei sulla ole mitään järkevää sanottavaa kylmiin faktoihin, joka tulee aika usein. Et ymmärrä asetekniikkaa, etkä geopolitiikkaa, et teollisuutta etkä oikein mitään muutakaan mitä kommentoit.

        Se on vakiovastaukseni ilmiselviin valheisiin.


      • Anonyymi00008
        moloch_horridus kirjoitti:

        Se on vakiovastaukseni ilmiselviin valheisiin.

        Se on vakiovastauksesi kun todellisuus kävelee haavemaailmasi ylitse


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Se on vakiovastauksesi kun todellisuus kävelee haavemaailmasi ylitse

        Ei. Se on vakiovastaukseni, kun valhe on niin ilmiselvä, että sitä on enää turha edes kommentoida, kun se on joko täydellisen typerä tai kumottu satoja kertoja.


      • Anonyymi00010
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ei. Se on vakiovastaukseni, kun valhe on niin ilmiselvä, että sitä on enää turha edes kommentoida, kun se on joko täydellisen typerä tai kumottu satoja kertoja.

        Mikä on kumottu sekö että stealth ominaisuus toimii vain tiettyjä aallonpituuksia vastaan, täyttä totta, lue poika lisää ja ulise vähemmän.

        Vai se että Venäjällä on näitä taajuuksilla toimivia tutkia sekä maassa että ilmassa, täyttä totta, lue poika enemmän ulise vähemmän.


      • Ja tästä huolimatta ne sotilaalliset operaatiot ,missä F35 koneet ovat olleet oikeassa toiminnassa ne ovat Venäläisvalmisteista ilmantorjuntaa vastaan toimineen juuri niin erinomaisesti niiden on pitänytkin.
        Eli miksi todellisuuden ja sinun satujesi välillä on niin isot erot?


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        Mikä on kumottu sekö että stealth ominaisuus toimii vain tiettyjä aallonpituuksia vastaan, täyttä totta, lue poika lisää ja ulise vähemmän.

        Vai se että Venäjällä on näitä taajuuksilla toimivia tutkia sekä maassa että ilmassa, täyttä totta, lue poika enemmän ulise vähemmän.

        Se on kumottu, että Venäjällä oltaisiin tyytyväisiä Suomen hävittäjävalintaan ja että venäläiset kykenisivät torjumaan F-35:t, kun todellisuus venäläisestä ilmatorjunnasta esim. Iranissa osoittaa täysin muuta.


      • Anonyymi00011
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ja tästä huolimatta ne sotilaalliset operaatiot ,missä F35 koneet ovat olleet oikeassa toiminnassa ne ovat Venäläisvalmisteista ilmantorjuntaa vastaan toimineen juuri niin erinomaisesti niiden on pitänytkin.
        Eli miksi todellisuuden ja sinun satujesi välillä on niin isot erot?

        Israelilta ammuttiin käyttökelvottomaan kuntoon yksi, muutaman tunnin päästä huutelivat jossain Twitterissä että menettivät yhden koneen lintutörmäyksen takia. Ei huudeltu mediassa asiasta, tietäjät tietää.

        Jos F-35 olis game changer olis niitä jo annettu Ukrainaan tuhoamaan Venäjä. Jenkit ei ole tasavertaista vastustajaa vastaan käynyt ikinä yhtään sotaa, pelkkiä lastenhakkausmatseja, vanhentunutta kalustoa ja määrätkään ei riittäviä.


      • Anonyymi00011 kirjoitti:

        Israelilta ammuttiin käyttökelvottomaan kuntoon yksi, muutaman tunnin päästä huutelivat jossain Twitterissä että menettivät yhden koneen lintutörmäyksen takia. Ei huudeltu mediassa asiasta, tietäjät tietää.

        Jos F-35 olis game changer olis niitä jo annettu Ukrainaan tuhoamaan Venäjä. Jenkit ei ole tasavertaista vastustajaa vastaan käynyt ikinä yhtään sotaa, pelkkiä lastenhakkausmatseja, vanhentunutta kalustoa ja määrätkään ei riittäviä.

        Kun mietitään Isrealin hyökkäystä Iraniin ja lento-operaatioiden kokonaismäärää kohtuullisen nykyaikaisen (Venäläisvalmisteisen) ilmantorjunnan omaavaa maaya vastaan ja jos F35 koneiden osalta (jotka tekivät ensi-iskut ilmantorjunnan lamauttamiseksi) menytys on yksi kone, niin vaihtosuhde oli loistava...


      • Anonyymi00011 kirjoitti:

        Israelilta ammuttiin käyttökelvottomaan kuntoon yksi, muutaman tunnin päästä huutelivat jossain Twitterissä että menettivät yhden koneen lintutörmäyksen takia. Ei huudeltu mediassa asiasta, tietäjät tietää.

        Jos F-35 olis game changer olis niitä jo annettu Ukrainaan tuhoamaan Venäjä. Jenkit ei ole tasavertaista vastustajaa vastaan käynyt ikinä yhtään sotaa, pelkkiä lastenhakkausmatseja, vanhentunutta kalustoa ja määrätkään ei riittäviä.

        "Jos F-35 olis game changer olis niitä jo annettu Ukrainaan tuhoamaan Venäjä."

        LOL. Harhaista settiä.


      • Anonyymi00014
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kun mietitään Isrealin hyökkäystä Iraniin ja lento-operaatioiden kokonaismäärää kohtuullisen nykyaikaisen (Venäläisvalmisteisen) ilmantorjunnan omaavaa maaya vastaan ja jos F35 koneiden osalta (jotka tekivät ensi-iskut ilmantorjunnan lamauttamiseksi) menytys on yksi kone, niin vaihtosuhde oli loistava...

        Olikohan järjestelmä jolla sitä vaurioitettiin s-125, tautisen vanha kumminkin, ei puhuta mistään kohtuullisen nykyaikaisista vehkeistä ja jos kymmeniä koneita nousee ilmaan supressoimaan muutamaa vanhaa ilmantorjuntajärjestelmää vastaan niin ei ole mikään ihme jos jokunen ohjuspatteri tuhotaan.

        F-35 ei ole ukrainassa koska siellä se joutuisi oikeasti tasaväkistä vastustajaa vastaan, parempi niillä hyökätä vain kamelikuskeja vastaan.


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        Olikohan järjestelmä jolla sitä vaurioitettiin s-125, tautisen vanha kumminkin, ei puhuta mistään kohtuullisen nykyaikaisista vehkeistä ja jos kymmeniä koneita nousee ilmaan supressoimaan muutamaa vanhaa ilmantorjuntajärjestelmää vastaan niin ei ole mikään ihme jos jokunen ohjuspatteri tuhotaan.

        F-35 ei ole ukrainassa koska siellä se joutuisi oikeasti tasaväkistä vastustajaa vastaan, parempi niillä hyökätä vain kamelikuskeja vastaan.

        "F-35 ei ole ukrainassa koska siellä se joutuisi oikeasti tasaväkistä vastustajaa vastaan, parempi niillä hyökätä vain kamelikuskeja vastaan."

        Haha, mitä paskaa.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "F-35 ei ole ukrainassa koska siellä se joutuisi oikeasti tasaväkistä vastustajaa vastaan, parempi niillä hyökätä vain kamelikuskeja vastaan."

        Haha, mitä paskaa.

        Pitääkö tästä päätellä että Venäläiset myyvät liittolaisilleen vain huonoja aseita, todennäköisesti sitten näin. Iranhan on ostanut Miljardeillä venäläistä sotakalustoa, mm. juurikin ilmantorjunta kalustoa.

        Eli edes Venäjän liittolaiset eivät voi luottaa Venäjään.


      • Anonyymi00016
        moloch_horridus kirjoitti:

        "F-35 ei ole ukrainassa koska siellä se joutuisi oikeasti tasaväkistä vastustajaa vastaan, parempi niillä hyökätä vain kamelikuskeja vastaan."

        Haha, mitä paskaa.

        Silti fakta, yhtään ei näkynyt ukrainassa, kamelikuskien kimpussa jokuset kerrat


      • Anonyymi00021
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pitääkö tästä päätellä että Venäläiset myyvät liittolaisilleen vain huonoja aseita, todennäköisesti sitten näin. Iranhan on ostanut Miljardeillä venäläistä sotakalustoa, mm. juurikin ilmantorjunta kalustoa.

        Eli edes Venäjän liittolaiset eivät voi luottaa Venäjään.

        Mekin ollaan miljardeilla osteltu romuja jenkeiltä


      • Anonyymi00016 kirjoitti:

        Silti fakta, yhtään ei näkynyt ukrainassa, kamelikuskien kimpussa jokuset kerrat

        Sen lisäksi, että Ukrainassa ei ole näkynyt F-35:a, siellä ei ole muutenkaan näkynyt parhaita länsimaisia hävittäjiä, esim. F-18:a. Eli kyseessä on poliittinen päätös, ei sotilaallinen. Ja silti Ukraina kykenee tuhoamaan valtavasti Venäjän ilmatorjuntakalustoa.


      • Anonyymi00035
        moloch_horridus kirjoitti:

        Sen lisäksi, että Ukrainassa ei ole näkynyt F-35:a, siellä ei ole muutenkaan näkynyt parhaita länsimaisia hävittäjiä, esim. F-18:a. Eli kyseessä on poliittinen päätös, ei sotilaallinen. Ja silti Ukraina kykenee tuhoamaan valtavasti Venäjän ilmatorjuntakalustoa.

        Mitä sä puhut lentokoneista kunnet ymmärrä niistä mitään, F-18 on vanha paska ja sinä sepustelet täällä niinku se olis joku ihmeellinen vekotin.


      • Anonyymi00035 kirjoitti:

        Mitä sä puhut lentokoneista kunnet ymmärrä niistä mitään, F-18 on vanha paska ja sinä sepustelet täällä niinku se olis joku ihmeellinen vekotin.

        Vaikka se on vanha, niin on se vielä parempi kuin Ukrainan saamat F-16:t


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Nato tiltu kyhertelee onnesta F-35 valinnan johdosta, samaan aikaan kun itärajan tuolla puolen ollaan tyytyväisiä Suomen huonosta valinnasta jota vastaan heillä on jo keinot ja kalliina pakottaa Suomen pärjäämään vuosikymmeniä tuolla romulla.

        Spämmipete havaittu.


    • Anonyymi00002

      "Väliaikatietoja Suomen F-35 koulutuksista"

      Röökitauolla kuiskitaan, että "ensimmäinen osasto Ilmavoimien lentoteknistä henkilöstöä on saanut F-35-alkukoulutuksensa teoria- ja simulaattorivaiheen valmiiksi Eglinin tukikohdassa Floridassa".

      Osasto valmistuu nyt Alaskan Eielson Air Baseen siirtymiseen, F-35:n maadoitusharjoituksia varten.

      https://www.youtube.com/shorts/UOwSq3dSsjY

    • Anonyymi00003

      Mahtava POMMIKONE.

      • Anonyymi00004

        Ihan POMMINA tonttiin!


    • Anonyymi00006
    • Anonyymi00009

      Ompas taas VIISASTA hevonvitunpaskaa peräsuoli24 täynnä.

    • Anonyymi00012

      Suomi teki emämunauksen ostamalla F-35 hävittäjät.

      Keskeiset huomiot ja reaktiot:
      Ydinasepelko: Venäläismediassa on kiinnitetty huomiota F-35:n ydinasekapasiteettiin, mikä on herättänyt huolta.

      Kateus ja suuttumus: Venäjän on raportoitu kadehtivan Suomen uutta suorituskykyä, sillä F-35 on erittäin kyvykäs häivehävittäjä.

      Strateginen muutos: Venäjän viestinnässä on kritisoitu Suomen ja Yhdysvaltojen välistä tiivistyvää puolustusyhteistyötä, johon hävittäjähankinta liittyy.

      Tai oikeastaan Suomi osti parhaat mitä on tarjolla. Sekös kansantalon kallea viduttaa.

      • Anonyymi00013

      • Anonyymi00036

        Mikä vaan lentokone voi kantaa ydinasetta, jos joku taho uutisoi tällästä on se mielipidevaikuttamista, ei yhtään mitään muuta.


    • Anonyymi00015

      "F-35 ei ole ukrainassa koska siellä se joutuisi oikeasti tasaväkistä vastustajaa vastaan, parempi niillä hyökätä vain kamelikuskeja vastaan."


      F-35 ei ole Ukrainassa sen takia koska Ukrainalla ei ole F-35 koneita eikä niihin koulutettuja lentäjiä.


      Ja tämä keskustelu oli aiheeltaan F-35 koulutuksista Suomessa mutta tiltu trollit tekevät normaalia työtään eli trollaavat.

      • Anonyymi00017

        Nato tiltut ylistävät lentävää kalkkunaa ja kansa nauraa, ei mahda mitään


      • Anonyymi00019

        Josset sattunut tietämään niin ukrainassa F-16 koneita on länsipilotit lentelemässä


      • Anonyymi00019 kirjoitti:

        Josset sattunut tietämään niin ukrainassa F-16 koneita on länsipilotit lentelemässä

        Ukraina itse kiistää väitteen.


      • Anonyymi00029

        Ukrainaan on meossa amerikkalaisia ja Eurooppalaisia F-16 lentäjiä palkkasotureiksi.


    • Anonyymi00018

      Millä mailla on VHF/UHF-tutkia, jotka pystyvät havaitsemaan häivekoneita?

      Useilla sotilasmahdeilla on tällaisia järjestelmiä. Esimerkkejä:

      🇷🇺 Venäjä

      Nebo-M (monitaajuusjärjestelmä, sisältää VHF-komponentin)

      P-18 radar (VHF)

      Venäjä on panostanut vahvasti matalataajuustutkiin nimenomaan häivekoneita vastaan.

      🇨🇳 Kiina

      JY-27A (VHF AESA -tutka)

      Useita muita pitkän aallonpituuden varhaisvaroitustutkia

      Kiina on kehittänyt erityisesti VHF AESA -teknologiaa.

      🇮🇷 Iran

      Ghadir radar (VHF/OTH-tyyppinen)

      🇮🇳 Intia

      Rohini radar (useita versioita, UHF)

    • Anonyymi00020
      • Anonyymi00022

        Itseasiassa Su-57 koneessa on sopivan taajuuden tutkat siivissä, ota selvää


      • Voi olla hieman vaikeuksia lentää tuollaisen tutkan kanssa.


    • Anonyymi00023

      Tottakai se onnistuu koska tiltu niin kertoo ja lisäksi se on häivekone kun kone jää tutkan taakse.

      Lento-ominaisuudet puuttuvat tosin täysin mutta Tilta laittanee tankin vetämään koko paskaa

      • Anonyymi00024

        Huomaan ettet ymmärrä ilmailusta yhtään mitään, siis jo Neuvostoliiton ajoista lähtien lento-ominaisuudet ovat olleet edellä länsimaisia.


    • Anonyymi00025

      Buahahahaaaa

      Aloita oma hupipalstasi äläkä sotke muita tiltuboy

      • Anonyymi00026

        Voi ristus mikä kakara


    • Anonyymi00027

      Suomi-Ruotsi-Norja-Tanska

      Hävittäjälaivasto ylivoimainen rajantakaiseen museokalustoon varrattuna.
      Tiltu voi vain keksiä päättömiä valeitaan.

    • Anonyymi00028
      • Anonyymi00030

        F-35 POMMILLA tonttiin!


    • Anonyymi00031

      F-35 ei ole ukrainassa koska siellä se joutuisi oikeasti tasaväkistä vastustajaa vastaan. Parempi niillä hyökätä vain vuohipaimenia vastaan.

    • Anonyymi00032

      Nato Tiltu se esitteli meille taas rautaista ammattitaitoaan.

      Ja miltä se näyttääkään kun F-35 pilotille asennettiin Bi-Po tutka?

    • Anonyymi00033

      Alaskassaa F-35 pilotit laulelee kalkkunalleen: Hei beibi älä droppaa mun tunnelmaa...

    • Anonyymi00034
      • Tiltu on vieläkin kovin katkera Suomen hävittäjävalinnasta. LOL.


      • Anonyymi00037

        Ennen lentoa F-35 pilotti rukoili: Älä pliiiis droppaa tänään mun tunnelmaa ... silti F35 droppas sen ja komeesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe