Onko gravelpyörä....

Anonyymi-ap

Vain hybridi jossa on ohkaisemmat renkulat ja käyrät sarvet?

Ja onko "cyclorossari" ja "gravel" vähän sama asia?

16

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuu tietysti miten "hybridin" määrittelet, mutta gravelpyörän on ennemminkin maantiepyörä joka on varustettu hieman leveämmillä ja kevyesti kuvioiduilla renkailla ja jonkinverran "rennommalla" ajoasennolla.
      Cyclocross pyörät ovat taasen enemmän "kisa orientoituneita", eli pyörätyyppi jonka lähtöjuuret ovat nimenomaan Cyclocross kisoissa.

      • Anonyymi00003

        Maantiepyörissäkin on erilaiseen ajoon tarkoitettuja malleja, joissa geometria vaihtelee...


      • Anonyymi00005

        Santtu taas silmäillyt markkinamiesten mainoslehtisiä.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Santtu taas silmäillyt markkinamiesten mainoslehtisiä.

        Kerrotko mikä vastauksessani oli väärin?


    • Anonyymi00001

      Näin periaatteessa.

      Tosiasia on että silloin kun kaikilla piti olla retkipyörä, ne hin at alkaen-mallit tehtiin tavallisiin miestenpyörän runkoihin.

      Sama se on noissa graveleissa. Kun kaikkia haluaa sellisen niin perus viidensadan kiinanpyöräkin muuttuu tonni viidensadan graveliksi aika pienin muutoksin.

    • Anonyymi00002

      Monen mielestä Gravel pyörä on monikäyttöisin pyörä.

      • Anonyymi00004

        Monen mielestä hybridi on monikayttöisin pyörä.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Monen mielestä hybridi on monikayttöisin pyörä.

        Näin minustakin.

        Graveliino on mainio peli urheilulliselle pyöräilijälle, sillä voi ajaa maantiellä ja soralla matkaa,. Kippurasarvet kuitenkin sopivat lähinnä hoikille ihmisille, ja lisäksi, mitä kumarampi ajoasento sitä vähemmän näkee ympärilleen. Hybridi on siksi parempi kaupunkipyörä. Hyvä että on monenlaisia.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Näin minustakin.

        Graveliino on mainio peli urheilulliselle pyöräilijälle, sillä voi ajaa maantiellä ja soralla matkaa,. Kippurasarvet kuitenkin sopivat lähinnä hoikille ihmisille, ja lisäksi, mitä kumarampi ajoasento sitä vähemmän näkee ympärilleen. Hybridi on siksi parempi kaupunkipyörä. Hyvä että on monenlaisia.

        No kirjoittamastani huolimatta itse ajan kippurasarvisella, olen 54-v ja 98kg mies. Kippurasarvisella ajoasento voi myös olla rento ja sieltä kyllä näkee hyvin eteensä.
        Mielestäni hybridi ja gravel sopivat hyvin samanlaiseen ajoon. Hybridi ehkä parempi kaupunkiajoon ja kippura pitemmille matkoille.
        Jos haluaisin ajaa suoratankoisella, silloin valintani olisi juuri hybridi.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        No kirjoittamastani huolimatta itse ajan kippurasarvisella, olen 54-v ja 98kg mies. Kippurasarvisella ajoasento voi myös olla rento ja sieltä kyllä näkee hyvin eteensä.
        Mielestäni hybridi ja gravel sopivat hyvin samanlaiseen ajoon. Hybridi ehkä parempi kaupunkiajoon ja kippura pitemmille matkoille.
        Jos haluaisin ajaa suoratankoisella, silloin valintani olisi juuri hybridi.

        Kippurasarvisella ajoasento on rento, kun ei tarvitse jäkittää samassa kulmassa koko ajan. Retkipyörissä asennetaan perinteisesti sarvet hieman korkeammalle kuin maantiepyörissä, sekin vaikuttaa.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Näin minustakin.

        Graveliino on mainio peli urheilulliselle pyöräilijälle, sillä voi ajaa maantiellä ja soralla matkaa,. Kippurasarvet kuitenkin sopivat lähinnä hoikille ihmisille, ja lisäksi, mitä kumarampi ajoasento sitä vähemmän näkee ympärilleen. Hybridi on siksi parempi kaupunkipyörä. Hyvä että on monenlaisia.

        Eivät kippurasarvet ole mikään pakko. On myös Gravel pyöriä suoralla tangolla.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Eivät kippurasarvet ole mikään pakko. On myös Gravel pyöriä suoralla tangolla.

        Makuasiahan se on joka ratkaisee kumman tangon kokee mielekkäämmäksi.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Makuasiahan se on joka ratkaisee kumman tangon kokee mielekkäämmäksi.

        Noinhan se on.


    • Anonyymi00010

      Paras polkupyörä Suomen sorateille on lokasuojin varustettu maastopyörä.

      • Anonyymi00012

        No jaa, lokasuojin varustettu klassinen retkipyörä on paras.


      • Anonyymi00013

        Ja useiden mielestä lokasuojin varustettu Gravel pyörä on paras.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe