Onko täällä muitakin lahjattomia ihmisiä? Voiko kukaan olla täysin lahjaton?
mä en oikein osaa mitään monimutkaista enkä helppoakaan enkä osaa käsillä tehdä oikein mitään.
Nykyajan monimutkaiset laitteet on minulle monimutkaisia ehkä mutta perusongelma on se etten osta edes niitä jolloin en haasta itseäni mikä ostamattomuus taasen johtuu heikosta itseluottamus-tasosta.
Nykyajan modernisoitunut teknologia tuo haasteet minulle. Kokeilin mennä omakantaan mutten osannut edetä etsimään verikoetuloksia. Pääsin kyllä kirjautumaan sisään mutten siitä pitemmälle osannut.
En myöskään meinaa ymmärtää luetun ymmärtämistä aina.
Olenko siis täysin lahjaton? Maksan kyllä tietokoneen kautta laskut. Sen osaan ainakin. Ruoanlaitto sanoisin sujjuu ihan ok.
Koulukiusattu ja myöhemmin nettikiusattu mikä on ajanut minut siihen etten luota itseeni/arvosta ehkä itteeni&vaikeuksia asioissa .
Heikko itseluottamus vai onko kyse lahjattomuudesta
7
<50
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Miksi et hae apua?
- Anonyymi00002
Pitävät mua liian älykkäänä. Saan mä kyllä hoitotukea joka kuukausi. Käyn myös terapiassa että käyny yli puoli vuotta terapiassa mut nyt on aika jättää terapia. Perustilani on vakaa kuitenkin etten tarvi enempää terapiaa eikä siellä osaa jutella siellä terapiassa että oon lähinnä sanaton ja samoja asioita jauhetaan. Kehitystä tapahtunut terapiassa että tilani on vakaa kuitenkin.
Olen siis hakenut apua tuohon osaamattomuuteeni eli saan hoitotukea. En ole koskaan koettanut hakea edunvalvojaa&henkilökohtaista avustajaa koska en ole oikein varma voinko saada sellaisen koska taidan olla tarpeeksi älykäs jolloin en voi saada sellaista.
Yhden kerran soitin parille hoitajalle jotka olisi tulleet mun kotiini arvioimaan mun tilanteen mutta viimehetkellä mä peruin sen koska mua alkoi jännittää. - Anonyymi00003
mut jotenki koen että oon niin lahjaton kuitenkin. Ja ei ole itseluottamusta.
- Anonyymi00004
Kun terapiassa käyny psykologin luona niin omat havaintoni tällaiset;
1.psykologia hermostuttaa kun en puhu niin paljoa
2.Psykologi ei osaa jutella kanssani oikein ettei hän keksi kovin mitään kysyttävää
3.minua hermostuttaa kun alan raaputtaa ihoani ja käsiäni heilutella, haroa hiuksiani, silmiä räpytellä ja hivellä ihoani
olen ottanu esille psykologin vastaanotolla nuo omat mietteeni osaamattomuudestani mutta en muista nyt mitä hän on siihen sanonut. Kai hän uskoo että selviydyn arjesta.
Äitini ainakin uskoo mun selviytyvän. Isäkin ehkä uskoo mut isä epäilee jonkun verran. Minä epäilen myös jonkun verran.
Perusongelma on myös heikot sosiaaliset taidot&se etten tapaile ihmisiä. Tervehdin kyllä naapureita. - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
mut jotenki koen että oon niin lahjaton kuitenkin. Ja ei ole itseluottamusta.
No kehitä sitä itsetuntoa. Siihen on keinoja kyllä kun viitsit vaan
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kun terapiassa käyny psykologin luona niin omat havaintoni tällaiset;
1.psykologia hermostuttaa kun en puhu niin paljoa
2.Psykologi ei osaa jutella kanssani oikein ettei hän keksi kovin mitään kysyttävää
3.minua hermostuttaa kun alan raaputtaa ihoani ja käsiäni heilutella, haroa hiuksiani, silmiä räpytellä ja hivellä ihoani
olen ottanu esille psykologin vastaanotolla nuo omat mietteeni osaamattomuudestani mutta en muista nyt mitä hän on siihen sanonut. Kai hän uskoo että selviydyn arjesta.
Äitini ainakin uskoo mun selviytyvän. Isäkin ehkä uskoo mut isä epäilee jonkun verran. Minä epäilen myös jonkun verran.
Perusongelma on myös heikot sosiaaliset taidot&se etten tapaile ihmisiä. Tervehdin kyllä naapureita.No hae siihen apua. sinulla loppuu terapia niin on niitä muitakin tahoja joissa voi taitoja opetella
- Anonyymi00007
Ei kukaan osaa kaikkea, tai pysty kaikkeen.
Eniten helpottaa, kun myöntää itselleen, ettei pysty kaikkeen, ja hyväksyy sen. Ei ole pakko pystyä suoriutumaan ihan kaikesta.
Monesti ihmisillä on ongelmana, kun he haluavat itseltään liikaa, haluavat onnistua kaikessa, pyrkivät johonkin (olemattomaan) täydellisyyteen, jne.
Sitten soimataan itseä, kun ei onnistuta. Edelleen toistan, ettei kaikessa tarvitsekaan onnistua. Tekee sen mihin pystyy, ja se siitä.
Pääasia, että itselle riittää, mihin pystyy. Ei tarvitse välittää mitä muut siitä mahtavat ajatella, jos ei kaikkeen pysty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t921078Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää228850Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️73826- 52710
On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja
Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien69670Olet mieleni päällä edelleen, J
En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞34602- 47549
- 40548
Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?
Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh29547Oletko miettinyt
Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä30535