Uskotteko sielunsopimukseen?

Mietin sitä, että miksi olisin tehnyt tällaisen sielunsopimuksen. Eräs ihminen totesi ihmettelyyni, että olen ollut ahne. Mikään ei ole koskaan mennyt hyvin, vaikka oman parhaani olenkin yrittänyt. Ihan kaikki on mennyt pieleen, vaikka hetken joskus on muulta vaikuttanut. Olen melko erakoitunut tänä päivänä, enkä näe siihenkään muuta vaihtoehtoa enää.
462
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Ahne siis siinä mielessä, että olen haalinut paljon vaikeuksia ja vastoinkäymisiä elämääni. En ole tyhmä, mutta elämä on melko haastavaa. Ei ole riittäviä elämisen taitoja tänne, että elämästä saisi muodostettua hyvää ja mielekästä.

Äänestä

En usko sielunsopimuksiin enkä valaistumiseen yms. Kyllähän minulle on yritetty uskotella ties mistä eli kohtaloista, tarkoituksesta ja johdatuksesta, mutta en suostu jonkun huuhaan perusteella uskomaan kyseisiin hapatuksiin.

Vähän sama kuin jatkuvasti vinkkaillaan jostakin. Esimerkiksi vankila. no minua ei hittoakaan kiinnosta työskennellä vankilassa vaikka nyt haettiinkin kokkia Vantaan vankilalle. Ei minua tosin kiinnosta työskennellä enää myöskään kokkina eikä etenkään, jossakin laitoskeittiöpaskassa.

Toisaalta, jos kyseisiin juttuihin uskoo, niin olen kuullut, että sielunsopimuksen voi purkaa niin halutessaan.

Äänestä
  • No oman käsityksen mukaan se sopimus purkautuukin, jos ei ole tiettyjä sopimuksen ehtoja pystynyt tässä elämässä täyttämään. On annettu tähän elämään jokin tehtävä ja sen täyttäminen. Tarkoitus olisi että sielu kehittyisi täällä maan päällä ollessa.

Uskotko sinä mihinkään? Vai ollaanko täällä vaan mielestäsi hetken ja sitten muutuutaan mullaksi? Etkö usko sielun kuolemattomuuteen?

Äänestä

Kuulostaa tutulta. Minäkin olen ahne oppimaan. Erakoituminen ei ole pahasta, se on juurikin se mitä tarvitsemme. Täytyy pysähtyä että etenemme. 👍

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Mietin sitä, että miksi olisin tehnyt tällaisen sielunsopimuksen. Eräs ihminen totesi ihmettelyyni, että olen ollut ahne. Mikään ei ole koskaan mennyt hyvin, vaikka oman parhaani olenkin yrittänyt. Ihan kaikki on mennyt pieleen, vaikka hetken joskus on muulta vaikuttanut. Olen melko erakoitunut tänä päivänä, enkä näe siihenkään muuta vaihtoehtoa enää.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu