Natsi kirjallisuutta

Helmunt

Kertokaas Natsi kirjallisuudesta jota on käännetty Suomeksi.
Mielellään WW2 ajalta.
Elämänkertoja tai sotajuttuja.

10

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmaaparta

      hitlerin opus ja Goebbelsin "Lopun alku".

      • mitään

        Axel Olof Freudenthalilta?


    • kirjan

      Haltuuni on joutunut paksuhko nide, jonka kannessa on teksti

      ADOLF HITLER
      TAISTELUNI

      Se on painettu Werner Söderström Osakeyhtiön laakapainossa Porvoossa 1942. Kirjan on saksan kielestä suomentanut Lauri Hirvensalo.

      En ole jaksanut ryhtyä lukemaan. Natsihenkeä ei minusta löydy. Onpahan vain jonkinlaisena kuriositeettimuistona.

      • etu sivuilta Himmlerin nimikirjoitus?onko kaikki sivut tallella?


      • Matti Mäenpää

        Minulta löytyy sama teos. Olen jopa lukenutkin sen. Sen takia en lausu samanlaisia idioottimaisuuksia kuin esimerkiksi Vandaali kansallissosialismin päämääristä.
        Samaten minulta löytyy Goebbelsin Lopun alku-teos. Erittäin mielenkiintoinen.


    • kirpputoreilta löytyy

      vielä satunnaisesti mielenkiintoisia kirjoja.
      Hinnat ovat kohtuullisia, jollei myyjä ole asiantuntija.
      Ennen vuotta -45 painetuissa kirjoissa on kerronta ja historian tulkinta huomattavan erilaista verraten siihen mitä sen jälkeen.

      Jos kuitenkin etsit jotain perverssiä tai pahan syvintä olemusta, niin koet pettymyksen.
      Kyllä ne olivat silloinkin ihmisiä kuten nykyäänkin.

      Arvot, aatteet ja moraali oli korkeammalla.
      Ja niitä ensinnäkin oli.
      Kaikki ei ollut kaupan eikä elämän tavoite ollut rahan hankinta tai huippuvirka brysselissä.

      • terveitä arvoja

        "Kaikki ei ollut kaupan eikä elämän tavoite ollut rahan hankinta tai huippuvirka brysselissä."

        Vaikka nuo saattaa sinulle olla tärkeitä ja todennäköisesti tavoittamattomia asioita, se ei tarkoita että kaikki pitäisivät niitä elämän keskeisenä sisältönä nykyäänkään.


    • nyt ihmeessä

      suomi24:n hakukonetta, niin ei tarvii kysellä samoja asioita jatkuvaan(ihme, että jotkut ovat edes kiinnostuneita moisista pelleistä), se hakukone, ei vaikea käyttää...
      http://keskustelu.suomi24.fi/laajahaku/

    • Tässä yksi

      Hiisivaara, Tapio Saksan voitto lännessä 1940. WSOY 1941. 288s 2 liitekarttaa. Puoliranskalainen sidos

    • Vandaali

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe