Toispuoleine kipu kaulalla,hampaissa ja lähellä korvaa?!

pirun kipeä

Moro! Mulla on ollut eilisestä lähtien tosi kipeä paikka leuan alta, liekö imusolmuke, kipu lähtee ulommalta leukaperästä ja tosi hellä leuan alta ja kaulalta toispuoleisesti loppuen "aataminomenan "viereen..Myös hampaita särkee,mutta mulla hampaat ehjät . Voisiko olla flunssaa kun pikkasen räkänen olo kurkussa? Ei viitsisi lähteä arvauskeskukseen,jos menee levolla ohi. Mikään särkylääke ei vie kipua pois. Muistelen että viime vuonna kesällä samanlainen oire ,otettiin verikokeet mutta meni viruksen piikkiin. Lääkäri epäili kolmoishermosärkyä mutta mitään lääkettä ei kirjoitettu. Voisikohan olla kolmoishermosärkyyn viittaavaa, huomenna pitänee mennä arvauskeskukseen ellei mene ohi ens yönä, tätä pirullista särkyä ei kestä enää kauan!!!!!

15

73174

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opl

kolmoishermoa,itse sairastan ko.vaivaa.

• pirun kivulias

Mikähän lääke vaivaan auttaisi, näkyykö verikokeissa vai miten dg tehdään. Mulla on kotona Tramalia, auttaiskohan vaivaaa, kannattaisko kokeilla?

• opl
        pirun kivulias kirjoitti:

Mikähän lääke vaivaan auttaisi, näkyykö verikokeissa vai miten dg tehdään. Mulla on kotona Tramalia, auttaiskohan vaivaaa, kannattaisko kokeilla?

paras kipulääke,ikävä kyllä sekään ei aina tehoa.Itselläni epilepsialääke estolääkkeenä eikä kipuja ole ollut kuukausiin.Neurologin puheille siis!

• purenta

No heips.mulla oireet vähän samanlaiset(ollut noin 15-v).Eli purenta ei kohdallaan,öisin narskuttelen,paloja irtoaa hampaista jne.Tämä taas aiheuttaa sen että leukanivelen välilevy pois paikaltaan,joskus ei tarvitse kun suu aukaista,"naks",pieni naksahdus korvan alla.No sitten parin viikon päästä taas tietääkin,nivel tulehtuu,ja kipu kestämätöntä,tuntuu juuri siltä kun kaikki hampaat kipeät,ikenet tosi arat,korvaan pistää.Seuraavana menee niska jäkkiin,pääkipu helkatillinen.Itse olen saanut nämä öisin pidettävät kiskot,joskin unohtuu välillä käyttää.Muita hoitoja on ollut antibiootti,kylmäpussi,ja tietenkin särkylääkkeet ja lihasrelaksantit.Leikkaus on mahdollinen kuulemma,ruuvilla nivel kiinni,mutta enpä ole vielä tohtinut moiseen.Pieni vika,mutta pirullinen vaiva.Kipu kun vielä saattaa kestää 2-4 vk.Tsemppiä

• ruusupensas

alkoi kummallinen särky oikeassa leukaperässä muutama viikko sitten. Menin hammaslääkärille, joka ei löytänyt mitään vaivaa, mutta yritti kuitenkin parantaa purentaani eli se oli purentafysiologinen käynti. Seuraavaksi menin työterveyslääkärille, joka totesi, että minulla on leuassa nivelrikko. Aika hankalaa, nyt pitää leukaniveliä venyttää pitämällä suuta ammollaan auki, jotta kireys poistuisi. Ei onneksi vielä ole kipeä kuin silloin tällöin, mutta pureskellessa välillä tuntuu kipua.

• purenta

juu mulla on kokemusta tästä vaivasta,niin kun tossa kirjoitin.Itse asiassa juuri nyt on taas kivulias,särkylääkettä melkeen viikko.Kiskoja on taas muistanut pitää suussa yöllä,aamuisin ihan hyvä,mutta sitten päivän aikana iltaa kohti aina pahenee.Niitä leukanivel harjoituksiakin kannattaa tehdä aika varovasti,ainakin jos vähänkään tuottaa kipua.Mulla se tekee tulehduksen tonne niveleen,en tiedä miten sulla,eli jääpussi ja kipugeelit buranan kanssa oikeastaan paras apu,ja nämä lihaksia rentouttavat yöksi(sirdalud).Tässä nyt odottelen loppuuko kipu vkl aikana,vai tilaanko aikaa leukapolille.Yleensä saan ajan parissa päivässä päivystystapauksena,mutta eipä ne paljoa muuta voi kun korkeintaan kirjottaa antibiootin jos siltä näyttää.Vuoden mullakin on taas ollut oireeton,unohtuu koko asia ennen kun taas seuraavan kerran alkaa.Sanoit että pureskellessa tuntuu kipua,multa kiellettiin purkka,jälkiuunileipä,jne yleensäkin kaikki mikä rasittaa pureskellessa niveltä.

• pirun kivulias
        purenta kirjoitti:

juu mulla on kokemusta tästä vaivasta,niin kun tossa kirjoitin.Itse asiassa juuri nyt on taas kivulias,särkylääkettä melkeen viikko.Kiskoja on taas muistanut pitää suussa yöllä,aamuisin ihan hyvä,mutta sitten päivän aikana iltaa kohti aina pahenee.Niitä leukanivel harjoituksiakin kannattaa tehdä aika varovasti,ainakin jos vähänkään tuottaa kipua.Mulla se tekee tulehduksen tonne niveleen,en tiedä miten sulla,eli jääpussi ja kipugeelit buranan kanssa oikeastaan paras apu,ja nämä lihaksia rentouttavat yöksi(sirdalud).Tässä nyt odottelen loppuuko kipu vkl aikana,vai tilaanko aikaa leukapolille.Yleensä saan ajan parissa päivässä päivystystapauksena,mutta eipä ne paljoa muuta voi kun korkeintaan kirjottaa antibiootin jos siltä näyttää.Vuoden mullakin on taas ollut oireeton,unohtuu koko asia ennen kun taas seuraavan kerran alkaa.Sanoit että pureskellessa tuntuu kipua,multa kiellettiin purkka,jälkiuunileipä,jne yleensäkin kaikki mikä rasittaa pureskellessa niveltä.

Kävin tänään lääkärinvast.otolla, mulla ei ole flunssanoireita ollenkaan lukuunottamatta pientä räkäisyyttä kurkussa mutta yllätyksekseni molemmissa poskionteloissa vahva poskiontelotulehdus,joka luultavimmin laukaissut kolmoishermosäryn, korva myös kipeä mutta korvankipu kuuluu kolmoishermosäryn oireistoon, korvista ei löytynyt mitään vikaa. Antibioottikuuri ja särkyyn Tramal. Toivottavasti menee ohi tällä joksikin aikaa. Kiitokset vastanneille!

• ruusupensas
        purenta kirjoitti:

kehotti minua pitämään suussa samppanjapullon korkkia pystyssä jonkin aikaa, jotta leukanivelen kireys vähentyisi. Ensi päivinä vain minuutin verran ja sitten seuraavina muutaman minuutin kauemmin. Tuppaa vain unohtumaan hellepäivinä. Mitään kovaa ruokaa ei minulta kielletty. Öisin naksuttelen hampaita ja hammaskiskoa on suositeltu, mutta en ole hankkinut, kun epäilen, etten saisi silloin nukutuksi.

• Pirun kivulias
        ruusupensas kirjoitti:

kehotti minua pitämään suussa samppanjapullon korkkia pystyssä jonkin aikaa, jotta leukanivelen kireys vähentyisi. Ensi päivinä vain minuutin verran ja sitten seuraavina muutaman minuutin kauemmin. Tuppaa vain unohtumaan hellepäivinä. Mitään kovaa ruokaa ei minulta kielletty. Öisin naksuttelen hampaita ja hammaskiskoa on suositeltu, mutta en ole hankkinut, kun epäilen, etten saisi silloin nukutuksi.

Moro, mulla siis todettiin poskiontelotulehdus,johon syön amorionia neljättä päivää, mulla on vielä imusolmuke kipeä leuan alla ja jonkin verran kolmoishermosärkyä leuassa ja korvan vieressä mutta vähentyneet onneksi. Kuinkahan kauan imusolmuke on yleensä turvoksissa ja kipeä, pitäisköhän tuota käydä kuurin loputtua näyttämässä lekurille, jos vielä kipeä ja turvonnut?

• infernaalinen leuka - korva...
        Pirun kivulias kirjoitti:

Moro, mulla siis todettiin poskiontelotulehdus,johon syön amorionia neljättä päivää, mulla on vielä imusolmuke kipeä leuan alla ja jonkin verran kolmoishermosärkyä leuassa ja korvan vieressä mutta vähentyneet onneksi. Kuinkahan kauan imusolmuke on yleensä turvoksissa ja kipeä, pitäisköhän tuota käydä kuurin loputtua näyttämässä lekurille, jos vielä kipeä ja turvonnut?

Mulla kipu tuli alaleuan apukuskin puolelle 3. vikan hampaan kaikenlaisena "vihlomisena". Leukakipua ja outoa pistävää korvasärkyä oireena.

Pistin kivun hampaiden kaulojen vihlomisen piikkiin puoli vuotta ja söin buranaa ja parasetamolia. Ensimmäinen hammaslääkäri analyysi oli, että ei vikaa. Röntegenkuvat ok ja vain hammaskiveä, ei reikiä ja vanhat paikat ok. Uskoin lääkäriä ja ihmettelin vain hampaan herkkyyttä hionnalle. Snurrattiin hieman paikan purupintaa tasaisemmaksi ja aivan infernaalinen kipu kevyestä hionnasta.

Muuta vaivaakin oli ja samalla myös kovat niskakivut johtuen päätetyöskentelystä.

Lopulta kivut olivat puolen vuoden odottelun jälkeen niin kovat ja särkylääkkeen syöminen ei auttanut enää ollenkaan. Menin hammaslääkäriin uudestaan ja onnen kantamoisena sain päivystyksessä hyvän lääkärin. Edellinen oli sairaslomalla (onneksi).

Kerroin kuvauksen ja hän epäili leukakipu-korvasäryn perusteella heti purentavikaa. Lääkäri snurrasi hieman ylhäältä ja alhaalta ja infernaalinen kipu löytyi alhaalta taas. Hionta ärsytti hermon totaalisesti. Sain 3 piikkiä puudutusta, mutta ei se auttanut oikeastaan ollenkaan. lisäksi 2 x 600 buranaa.

Otettiin mallit relaxanttikiskoa varten ja viikon odotuksen ajaksi sirdaludia, panacodia ja 800 buranaa koktailina. Lääkäri epäili kivun voivan jatkua jopa 3 viikkoa lääkekuurista huolimatta. Sormikokeilulla lääkäri löysi leukalihaksen ja jänteen painamalla ikenen vierestä lähellä korvaa. Sanoi jänteen olevan aivan "soivassa tilassa". Eli kovin ärtynyt. Sirdaludin pitäisi auttaa siihen.

Snurrailusta hermo ärtyi niin pahasti, että nuo pillerit auttaneet riittävästi ja menin seuraavana päivänä työterveyslääkärille, joka kirjoitti tramalia.

Olen nyt ottanut tramalia toista päivää ja se auttaa hieman, mutta kipua on vielä. Aiheuttaa hieman pahoinvointioireita. (lääkäri kielsi täyden koktailin. pitäkää tarkkaa kirjaa koktailista. älä ylitä määriä)

Parasta lisä-apua saanut mobilatista ja bluepowerista ! Kipu tulee vieläkin aika-ajoin aaltoina ja tramal ei auta. Joudun menemään hammaslääkäriin hiottavaksi taas ensi viikolla ja ajattelen jo kauhulla sitä snurraamista.

Mielessä käynyt tehokkaat nivelreumasärkylääkkeet, jotka voisivat auttaa, kun nykyinen "sekoitus" ei auta kunnolla. Uskon , että tämä on ns. purentavikaa. Tiedustelen lääkärin kommentit vielä kun tramal ei auttanut. Pöllyssä on mutta kipu aaltoilee vielä takaisin.

Toivottavasti tästä postauksesta on jollekulle iloa. Minua auttoi nuo aikaisemmat kirjoitukset hahmottamaan tilannetta.

hakusanoja
        leukakipu , korvakipu purentavika, purenta ongelma hampaiden narskutus relaksanttikisko, hermokipu hermosärky

jos lääkkeet ei auta niin soita ja kysy apua:
        http://www.kipupotilasyhdistys.com/kipupoli.html

Kiitos googlelle

• otto b

mulla ollut samanlainen vaiva jo.neljä viikkoa pitkälleen käydessä tulee leuka kipees.ja kipu tuntuu hampaissakin ja jomotus.mulle sanotiin arvaus keskusessa et johtuu jäykästä niskasta...mut kävin hieronnassa ja siellä epäiltiin...purenta vikaa...jolla on saman laiset oireet...joten tilasin hammas lääkärille.soitaessani sille kerroin oireita. niin antoi mulle ajan jossa tutkitaan purenta ja kuvataan.mäkään en voi selällään nukkua,kylellään jotenkin.mullekkon alkoi noi kivut mua huimas ja pyörytti et en meinannut pystyssä pystyssä pysyä....tosi paha huimaus japyörrytys....joten tukituta purenta.!!!!

• kilppis2011

kilpirauhastulehdus
      alkuperäisestä veististä on kauan, mutta jos joku samanlaista poteva sattuisi tupsahtamaan tänne, niin kerrottakoon että kyseiset hieman harhaanjohtavat oireet liittyvät subakuuttiin kilpirauhastulehdukseen. Kipu kilpirauhasesta joka sijaitsee aataminomenan molemmin puolin, säteilee sille puolelle kumman puoleinen osa kilpirauhasesta on tulehtunut. Kipu tuntuu nimen omaan korvassa ja leuassa, ikään kuin linjassa. Vasta paha tulehdustila aiheuttaa kilpirauhasen silmin nähden havaittavan turvotuksen. Olo on vetämätön, ja lievää lämpöilyä saattaa esiintyä. Kilpirauhanen säätelee aineenvaihduntaa, joten kannattaa otattaa verikokeet mahdollisimman pikaisesti. Vaiva on kilpirauhas vaivoista erittäin huonosti lääkäreiden keskuudessa tunnettu, mutta voivat vastaanotolla konsultoida lähdeteoksiaan jos eivät ole asiaan ennen törmänneet. Vaivaan tepsii tuhti pitkäaikainen kortisonikuuri.

• crazylady01

Mulla alkoi tämä vaiva 7 päivää sitten, kohtaus menee näin: ensin alkaa kallonpohjaan koskemaan, siitä se säteilee oikealle leuan nivelen kohdalle ja hampaisiin ja uutena nyt aamusta asti ollut ylähuuli ja puoli poskea PUUTUNEENA! Eli öisin ei unta saa missään asennossa, käynyt kaksi kertaa arvauskeskuksessa, pitivät lihasjumina johon kipu- ja relaksantti piikit..auttaa pari tuntia vieden pahimman terän kivusta. Eilen kävin hammaslääkärillä, hioi takahampaan koska oli koholla paikka. Siihen sain vielä leuka jumppa ohjeet. Välillä kipu niin sietämätön että itku pääsee, ja koska olen korvaushoidossa, eihän sieltä saa muuta kuin buranaa ja sirdaludia..tänään taas päivystykseen, pyhät tulossa niin onhan tämä selvitettävä miksi koskee näin helkkaristi! Menee loma ihan päin peetä tuskissaan pyöriskellen..on se aika ikävää koska lääkkeitä varmasti on tarjolla joita saisin syödä pienellä annoksella (lyrica) mutta näköjäään täytyy kärsiä sitten..

• Hammaslääkäri

Voiko leukaluun nivelrikkoa parantaa mitenkään, onko kellään kokemuksia?

• dfghgfgdsfg

Ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1566
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1179
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe