Onko agnesti mielestänne kiltti vai tuhma kun se on noin asiallinen että nassekin huutaa apua?
Agnesti OK vai ei
27
936
Vastaukset
- Teija. S
Minusta se on söpöliini ja kiltti, ne vois mennä nassen kanssa kimppaan?
- Jami369
sillä ainakin juttua piisaa
- Agneisti
Musta se on aika kiltti.
kivempi ensin vaikka lukea "Agnestin" kirjoituksia
- rakastunut joku muukin
Minusta nasse on ainakin kauniimpi, sillä on kyllä tyhmemmät jutut, mutta ulkokuorihan on tärkeämpi.
Kaikki pojot aknestikille, se on hyvä poika. - kaatis
ja pysyy paukapäänä, mutta täytyy sanoa että, kehitystä on tapahtunut, öhömmm...minun ansiostani.
Ps. Jos hän joskus menee avioliittoon, kannatttaisi kysyä itseltään; Olenko avioliitossa vai oikeassa?- Agneisti
Sinun ansiostasi? :D Narsistisella luonteellasi ei taida olla mitään rajoitteita. Kai se kuuluu siihen uskiksen "vaatimattomaan" ja toisia "kunnioittavaan" elämäntyyliin. :D
"Ps. Jos hän joskus menee avioliittoon, kannatttaisi kysyä itseltään; Olenko avioliitossa vai oikeassa?"
Tulkitsen tämän lauseeen niin että jossain syvällä sielusi syövereissä tiedät että olen oikeassa, mutta uskis itsessäsi ei kykene sitä rehellisin sanoin myöntämään. Tulkitsinki oikein vai olenko aivan hakoteillä? - kaatis
Agneisti kirjoitti:
Sinun ansiostasi? :D Narsistisella luonteellasi ei taida olla mitään rajoitteita. Kai se kuuluu siihen uskiksen "vaatimattomaan" ja toisia "kunnioittavaan" elämäntyyliin. :D
"Ps. Jos hän joskus menee avioliittoon, kannatttaisi kysyä itseltään; Olenko avioliitossa vai oikeassa?"
Tulkitsen tämän lauseeen niin että jossain syvällä sielusi syövereissä tiedät että olen oikeassa, mutta uskis itsessäsi ei kykene sitä rehellisin sanoin myöntämään. Tulkitsinki oikein vai olenko aivan hakoteillä?no elämä opettaa.
- ikuinen ikri
Tarkoitatko #tossunalla# olemista heitollasi naimisissa vai oikeassa?
- - J
Agnestilla on monesti järkevää sanottavaa, mutta aggressiivinen kirjoitustyyli sekä alatyyli (monissa vastauksissa) vie hänen uskottavuuttaan rajusti.
Me ateistit voisimme mielestäni käyttää aina asiallista kieltä vaikka vastineeksi saisimmekin solvausta ja haukkuja. Yleensä nimittäin nuo solvaukset ym. liittyvät pelkästään siihen, että huomaa toisen olevan oikeassa, mutta ei kykene sitä tunnustamaan, joten vastaus menee solvauksen puolelle. Tämä todistaisi näppärästi myös kristittyjen todellista luonnetta.- Agneisti
Minun kohdallani solvaaminen ei liity millään tapaa siihen että koisin uskovaisen olevan oikeassa. Totuus on että pinnani on ohut kuin perskarva enkä yksinkertaisesti kestä sitä suunnatonta typeryyttä, jota uskovaiset kerta toisensa jälkeen harrastavat. Tiedän että ei ole edullista alentua typerän tasolle mutta minkäs teet...
- - J
Agneisti kirjoitti:
Minun kohdallani solvaaminen ei liity millään tapaa siihen että koisin uskovaisen olevan oikeassa. Totuus on että pinnani on ohut kuin perskarva enkä yksinkertaisesti kestä sitä suunnatonta typeryyttä, jota uskovaiset kerta toisensa jälkeen harrastavat. Tiedän että ei ole edullista alentua typerän tasolle mutta minkäs teet...
Tiedän aivan tasan tarkkaan tuon tunteen kun olet selittänyt esim. suhteellisuusteorian niin hyvin kuin sen vain voi osata selittää, niin vastaus on "panaani, hö hö hö hö" tai "ei mun avaruus ainakaan kaareudu, kyllä mä sen näen". Täytyy sanoa, että minäkin vihaan suoranaista tyhmyyttä. Tuo tyhmyys on nimittäin suorastaan hankittu ominaisuus, josta pääsisi hetkessä eroon. Toisaalta tulee myös sellainen syvä myötähäpeän tunne, mutta myönnän minäkin monesti jo kirjoittaneeni solvaavaan sävyyn mutta kuitenkin pyyhin sellaiset osat pois ennen lähettämistä.
Sen toki huomaa, ettet pidä missään olosuhteissa uskovaisten jorinoita ns. oikeassa olevina, mutta suuttumus on helppo käsittää (väärin) puolustusreaktiona (vaan mikäs sitä temperamentilleen voi).
"Ei se siitä." - nähdä
Agneisti kirjoitti:
noista kirjoittamistasi viesteistä, ettet itse koskaan syyllisty typeryyteen.En edes ymmärrä, miksi vaivaudut vakuuttelemaan muille, ettei Jumalaa ole. Mitä merkitystä sillä on uskooko joku vai ei. Sitä paitsi ateismikin on uskonto ja mielipiteenä ihan yhtä fundamentalistinen ja mustavalkoinen kuin pahimman fundamentalistiuskovaisen mielipiteet.
- Agneisti
nähdä kirjoitti:
noista kirjoittamistasi viesteistä, ettet itse koskaan syyllisty typeryyteen.En edes ymmärrä, miksi vaivaudut vakuuttelemaan muille, ettei Jumalaa ole. Mitä merkitystä sillä on uskooko joku vai ei. Sitä paitsi ateismikin on uskonto ja mielipiteenä ihan yhtä fundamentalistinen ja mustavalkoinen kuin pahimman fundamentalistiuskovaisen mielipiteet.
"Sitä paitsi ateismikin on uskonto ja mielipiteenä ihan yhtä fundamentalistinen ja mustavalkoinen "
Enpä sanoisi että ateismi on yhtä mustavalkoinen. Mustavalkoistahan kaikki ihmisyyteen liittyvä on, mutta etismi tarjoaa kuitenkin lajemman käsityksen asioista kuin mikään uskonto. Eli kyllä uskonto on aina mustavalkoisempi kuin ateismi. - .....
Agneisti kirjoitti:
"Sitä paitsi ateismikin on uskonto ja mielipiteenä ihan yhtä fundamentalistinen ja mustavalkoinen "
Enpä sanoisi että ateismi on yhtä mustavalkoinen. Mustavalkoistahan kaikki ihmisyyteen liittyvä on, mutta etismi tarjoaa kuitenkin lajemman käsityksen asioista kuin mikään uskonto. Eli kyllä uskonto on aina mustavalkoisempi kuin ateismi.Ja millähän perusteella sanot,että uskominen on aina mustavalkoisempaa kuin ateismi? Eikö molemmissa sekä uskossa että ateismissa uskota vahavasti siihen, että asia on tietyllä tavalla ja piste? Itse en ole ateisti, enkä varsinaisesti uskovainenkaan, sillä jumalan olemassaolosta ei voi varmaksi tietää suuntaan, jos toiseenkaan.
- kaatis
Agneisti kirjoitti:
Enpä sanoisi että ateismi on yhtä mustavalkoinen. Mustavalkoistahan kaikki ihmisyyteen liittyvä on, mutta etismi tarjoaa kuitenkin lajemman käsityksen asioista kuin mikään uskonto. Eli kyllä uskonto on aina mustavalkoisempi kuin ateismi.koolla."Enpä sanoisi että ateismi on yhtä mustavalkoinen. Mustavalkoistahan kaikki ihmisyyteen liittyvä on, mutta etismi tarjoaa kuitenkin lajemman käsityksen asioista kuin mikään uskonto. Eli kyllä uskonto on aina mustavalkoisempi kuin ateismi."
Heh.. heh, tästä lausunnosta pitäis saada Nobel
palkinto. - !!!!!
Agneisti kirjoitti:
Ei sinun tarvitse alentua typerän tasolle, sillä olet siellä jo! Pilaat kaikkien ei uskovien maineen, kun kaikki luulee, että me ollaan sellaisia kiukuttelijoita kun sinä. Todellisuudessa me pystytään hyvinkin asialliseen keskusteluun, mutta sinun kanssasi se on miltei mahdotonta. Sä hyökkäät täysin ilman aseita mutta kovalla rytinällä. Se ei ole toimiva strategia, mutta saattaa aiheuttaa harhaluulon, että olisit oikeassa. (itsellesi)
Kun sun jorinoitas lukee, niin tekisi toisinaan mieli tulla uskoon... Niin väliin hävettää jakaa katsantokanta kaltaisesi kanssa! - Agneisti
kaatis kirjoitti:
koolla."Enpä sanoisi että ateismi on yhtä mustavalkoinen. Mustavalkoistahan kaikki ihmisyyteen liittyvä on, mutta etismi tarjoaa kuitenkin lajemman käsityksen asioista kuin mikään uskonto. Eli kyllä uskonto on aina mustavalkoisempi kuin ateismi."
Heh.. heh, tästä lausunnosta pitäis saada Nobel
palkinto.niin minustakin
- Agneisti
!!!!! kirjoitti:
Ei sinun tarvitse alentua typerän tasolle, sillä olet siellä jo! Pilaat kaikkien ei uskovien maineen, kun kaikki luulee, että me ollaan sellaisia kiukuttelijoita kun sinä. Todellisuudessa me pystytään hyvinkin asialliseen keskusteluun, mutta sinun kanssasi se on miltei mahdotonta. Sä hyökkäät täysin ilman aseita mutta kovalla rytinällä. Se ei ole toimiva strategia, mutta saattaa aiheuttaa harhaluulon, että olisit oikeassa. (itsellesi)
Kun sun jorinoitas lukee, niin tekisi toisinaan mieli tulla uskoon... Niin väliin hävettää jakaa katsantokanta kaltaisesi kanssa!Hei kiitos! Pylly kakka pissa mulkku muna kikkeli!
- Kuusamo
Kyllä sitä asiallinenkin hermostuu kun ymmärretään väärin, pidän A:ta B:tä edellä olevana.
se on avun tarpeessa.
- Agneisti
Määrittele minulle seapu jota minä sinun harhaisen uskiksen mielestä tarvitsen. Haluan kuulla tämän.
- ????????
Agneisti kirjoitti:
Määrittele minulle seapu jota minä sinun harhaisen uskiksen mielestä tarvitsen. Haluan kuulla tämän.
Tarvitset tosi rakkautta ja kunnon kyydit.
- Agneisti
???????? kirjoitti:
Tarvitset tosi rakkautta ja kunnon kyydit.
Aivot narikkaan ja menoksi? Asia ei ole aivan niin yksinkertainen kuin miltä näyttää.
Agneisti kirjoitti:
Kaikkivaltiaan Jumalan apu.Käänny ja huuda Hänen puoleensa.
Jos jätät tämän tekemättä käy edes psykiatrilla.L.J.H kirjoitti:
Kaikkivaltiaan Jumalan apu.Käänny ja huuda Hänen puoleensa.
Jos jätät tämän tekemättä käy edes psykiatrilla."Kaikkivaltiaan Jumalan apu.Käänny ja huuda Hänen puoleensa.
Jos jätät tämän tekemättä käy edes psykiatrilla."
Kannattaa toimia toisin päin. Vähemmän huutoa.
- Elohiiri#
No eihän totuuden etsijästä voi käyttää sanoja kiltti tai tuhma.
Filosofi Nietzsche totesi 1800-luvulla: "Missä minun rehellisyyteni lakkaa, siinä minä olen sokea ja siinä minä tahdon olla sokea.
Mutta kun minä TAHDON TIETÄÄ, siinä minä tahdon olla rehellinen, kova, ankara, ahdas, säälimätön, leppymätön."
Agnesti täyttää TOTUUDENetsijän kriteerit.
Ja Jeesus toteaa Tuomaan evankeliumissa: Älköön ETSIJÄ lakatko etsimästä, ennenkuin löytää. Kun hän löytää hän järkyttyy, ja järkytyttyään hän ihmettelee. Lopuksi hän hallitsee kaikkea."
Ja filosofi Nietzsche totesi hengen muutoksesta seuraavaa: "Kolme hengen muutosta minä teille mainitsin: kuinka henki tuli kameliksi ja leijonaksi, kameli ja leijona vihdoin LAPSEKSI."
Oikeassa oli filosofi. Lapsenmielen omaava (avoin mieli) pystyy aina oppimaan uutta ja tämänhän totesi jo Jeesus aikoinaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131374Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2521316- 1051095
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1191035- 65677
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä162634- 52562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368538Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52505- 71483